منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی هفته دفاع مقدس ارتش برگزار شد

 

  مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی هفته دفاع همزمان با آئین بدرقه تیم منتخب بوکس نیروهای مسلح در مجموعه ورزشی سازمان تربیت بدنی ارتش با حضور جمعی از  فرماندهان و مسئولان ارتش و نیروهای مسلح برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی هفته دفاع مقدس با حضور  امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش ، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آجا، امیر سرتیپ دوم داود صارمی رئیس هیات بوکس نیرو‌های مسلح، سرهنگ حسین امیدی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ، و جمعی از بزرگان و پیشکسوتان این رشته ورزشی به میزبانی سازمان تربیت بدنی ارتش برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سرهنگ حسین امیدی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به میهمانان و تشکر از حمایت های بی دریغ امیر فرماندهی محترم کل ارتش ، معاون هماهنگ کننده آجا و هیئت رئیسه ارتش بدلیل توجه ویژه به ورزش اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این دوره از رویداد بزرگ جهانی تیم بوکس منتخب نیروهای مسلح پس از سال‌ها در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت و این اتفاق باعث خرسندی است که مسئولیت آماده سازی ، برگزاری اردوها و اعزام به عهده ارتش بوده است .
 وی در ادامه با اشاره به  تلاش های انجام شده برای بوکسور‌های منتخب نیروهای مسلح اظهار داشت: بی شک مسابقات نظامیان جهان «سیزم» از سطح بسیار بالایی برخوردار است، اما با اردو‌ها و زحمات شبانه روزی بسیاری که توسط امیر سرتیپ دوم داود صارمی رئیس هیئت بوکس ارتش و مربیان و کادر فنی تیم صورت گرفت، قطعا بهترین نتیجه ممکن کسب خواهد شد و پرچم کشور عزیزمان در کشور روسیه در میان 45 کشور شرکت کننده در این دوره از رقابت ها به اهتزاز درخواهد آمد.
رئیس سازمان تربیت بدنی بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص جشنواره فرهنگی ورزشی هفته دفاع مقدس ارتش هم توضیح داد: سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق روال هرساله و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با همکاری و هماهنگی مدیریت های تربیت بدنی نیروهای تابعه ارتش و باشگاه های فعال در سطح آجا مثل باشگاه های سرباز نیروی زمینی ، رعد پدافند ،عقاب نهاجا  و نیروی دریایی ارتش ، 31 برنامه فرهنگی ورزشی از قبیل مسابقات ورزشی ، کلاس های مربیگری علمی-ورزشی ، ویژه خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می کند .
شایان ذکر است جشنواره فرهنگی ورزشی هفته دفاع مقدس ارتش با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی توسط سازمان تربیت بدنی ارتش از 31 شهریور لغایت 7 مهر برگزار خواهد شد.

اربعین ۱۴۰۰ : حب الحسین یجمعنا

زائر امام حسین (ع) شفیع صد نفر در روز قیامت است

براساس آنچه در صفحه ۲۵۳ جلد ۱۰ مستدرک الوسائل آمده است: سیف تمار از امام صادق علیه السلام نقل فرمودند: شنیدم که ایشان می‌فرمودند زائر امام حسین علیه السلام شفیع صد نفر در روز قیامت است؛ کسانی که آتش دوزخ بر ایشان واجب شده است و کسانی که در دنیا از مسرفین بودند.

 

افزایش رزق و روزی

امام محمد باقر (ع) براساس آنچه در صفحه ۴۲ جلد ۶ تهذیب الاحکام آمده فرمودند: شیعیان ما را به زیارت امام حسین علیه السلام امرکنید، چرا که زیارتش روزی را افزون می‌کند و عمر را طولانی می‌گرداند و بلا‌ها و بدی‌ها را دفع می‌کند و زیارت کردن امام حسین علیه السلام بر هر مومنی که اقرار به امامت او از جانب خدا داشته باشد، واجب است.

آیین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش آغاز شد

 

 آیین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، صبح امروز در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش آغاز شد.
در این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از معاونان آجا و نیروهای چهارگانه حضور یافتند.
مقرر است امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش تا دقایقی دیگر در این مراسم سخنانی را ایراد کند.
در این دوره هزار و ۷۰۰ نفر  از دانشجویان دانشگاه‌های افسری امام علی( ع) نزاجا، دانشگاه افسری حضرت خاتم الانبیا (ص)نپاجا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نهاجا، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نداجا و تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا حضور داشتند.
در بخشی از این مراسم از تعدای از فرماندهان، اساتید و دانشجویان نمونه توسط فرمانده کل ارتش تقدیر شد.

فرمانده کل ارتش: ارتش از مردم، با مردم و در کنار مردم است/ ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است

 

آئین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش برگزار شد، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در این دوره، جمعی از دانشجویان دانشگاه امین نیروی انتظامی نیز در جمع ما حضور دارند که جا دارد به این عزیزان خوشامد بگوییم.
وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را برادر عزیزتر از جان خود می‌داند و در هر جایی که نیاز باشد دست در دست نیروی انتظامی و پشتیبان آنان است.
فرمانده کل ارتش اضافه کرد: نیروی انتظامی نماد اقتدار و دفاع از ارزش‌های اسلامی ایرانی و سمبل امنیت جامعه است؛ لذا ما توفیق نیروی انتظامی را موفقیت این کشور می‌دانیم.
فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان تصریح کرد: به همه شما تبریک عرض می‌کنم که موفق شدید از بین هزاران جوان علاقه مند انتخاب شوید و به جمع سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران بپیوندید و لباس مقدس سربازی را بپوشید.
وی افزود: در همه جای دنیا لباس سربازی مورد احترام است، البته سطح احترام متفاوت است، ولی سربازان در همه جا مورد احترام هستند. یک جوان که از همه علائق معمولی دنیایی می‌گذرد و پا روی هوای نفس  جوانانه خود می‌گذارد، و راه مقدس دفاع از کشور، دفاع از حدود و ثغور، دفاع از امنیت، دفاع از ناموس و دفاع از ارزش ها را انتخاب می کند یک راه نورانی را انتخاب کرده شایسته احترام است. یک جوان که راحتی و رفاه خود را فدای آرامش و امنیت مردم می کند، شایسته احترام و تکریم است. پس شما یک شغل را انتخاب نکرده اید، یک راه مقدس را انتخاب کرده اید.
امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: ارتشی بودن یک شغل نیست، بلکه یک هدف والا و یک انتخاب مقدس است. اما ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر ارتش ها هم ممتاز کرده است.
وی در تبیین ارزش های ارتش تصریح کرد: فرمانده این ارتش، ولی فقیه است؛ نایب آقا امام زمان(عج)است. شخصیت دانشمند مقتدر متقی، که حتی دشمنان ما به دانایی و توانایی رهبر عزیز معترفند و در برابر آن تعظیم می کنند. ارتش به دلیل اینکه فرمانده‌اش ولی فقیه است مورد احترام و مورد علاقه مردم است. در چنین ارتشی کلیه اعمال و اقدامات ما وقتی با نیت خالص همراه شد، می شود عبادت، و این بزرگترین نعمت خداوند به ما سربازان ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.
وی درادامه افزود: امتیاز دیگر اسلامی بودن است. ارتش جمهوری اسلامی ایران برمبنای حدود و قیود و آموزه های اسلامی اداره می شود و حرکت می کند، امروز مردم ار تشی بودن را به معنای متدین بودن و متشرع بودن می‌شناسند. ارتش منضبط، قدرتمندِ متدین. این ارتش به دنبال حفظ و گسترش و ارائه ارزش‌های اسلامی است. این ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است که می‌توان آن را سر دست گرفت و به همه و به جهان نشان داد. البته در هر سازمانی ممکن است چیزهایی باشد، افرادی باشند که هم جهت با مسیر و اهداف کلی سازمان نباشند. اما روح حاکم، دین و اخلاق است و هرکسی از دین و اخلاق دور باشد در این سازمان هیچ جایگاهی ندارد.
فرمانده کل ارتش ادامه داد: ویژگی بعدی انقلابی بودن است؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش انقلابی است، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را وظیفه ذاتی خود می‌داند، روحیه انقلابی در تک ‌تک افراد جریان دارد، استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم فرهنگ سازمانی این ارتش است و قاطبه اعضای این ارتش را جوانان پرشور انقلابی تشکیل می‌دهند.
امیر سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: امتیاز دیگر مردمی بودن است. ارتش از مردم، با مردم، در کنار مردم و در خدمت اهداف مردم است. این ویژگی باید حفظ شود و روز به روز گسترش یابد. همه ما موظف هستیم این فرهنگ و تفکر و منش مردمی بودن را در خودمان و در سازمان تقویت کنیم و با همین مرام پیش برویم.
وی اظهار کرد: شما به ارتش اسلامی انقلابی مردمی وارد شده‌اید که تحت فرماندهی ولی فقیه است پس جای تبریک به شما عزیزان دارد.
فرمانده کل ارتش در پایان اذعان داشت: شما جوانان عزیز که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستید ماموریت پیاده سازی بیانیه گام دوم و مأموریت تشکیل جامعه منتظر و شایسته ظهور را دارید. قدر خودتان را بدانید و در این راه هرچه می‌توانید با اتکا به خداوند بزرگ تلاش کنید و پیش بروید.  ولایت، دیانت، انقلابی بودن، مردمی بودن، دانایی و توانایی اصول پایه‌ای پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر بهداشت:‌ تزریق ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا تا امروز

وزیر بهداشت:‌ تزریق ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا تا امروز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شکسته شدن رکورد تزریق واکسن خبر داد و گفت: میزان تزریق تا امروز حدود ۴۰ میلیون دز بوده است.

وزیر بهداشت:‌ تزریق ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا تا امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهرام عین‌اللهی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در هفته تزریق شد و به این ترتیب رکورد کشور آلمان که ۶ میلیون در هفته بود، شکسته شد.

وی افزود: این موفقیت به خاطر حمایت اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان و داوطلبان این رکورد حاصل شد که این کار اگر با تکیه بر اقدامات دولتی انجام می شد این موفقیت حاصل نمی‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این رقم در هفته آینده به بالای ۱۰ میلیون برسد گفت: میزان تزریق تا امروز حدود ۴۰ میلیون بوده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود با این سرعت واکسیناسیون با افزایش مراکز، محدودیت سنی در همدان برداشته شود گفت: در کشور بسته به شرایط هر استان، آمار و سرعت و مراکز تجمیعی تصمیم‌گیری می‌شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه هر جا تعداد داوطلبان بیشتر باشد واکسن بیشتری داده می‌شود در پاسخ به سئوالی در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ۱۵ مهرماه بازگشایی می شود و مدارس نیز  وقتی دانش‌آموزان واکسینه شوند بازگشایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد نیاز به کارت واکسن خاطرنشان کرد: هر جا تجمع وجود داشته باشد کارت واکسن مورد نیاز است.

به گزارش میثاق نیوز واکسیناسیون سربازان

 

علیرضا رییسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور و واکسیناسیون کووید ۱۹ اظهار کرد: در حال حاضر در برخی استان‌ها، مراکزی به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند؛ اگر شهری بتواند مرکز شبانه‌روزی ایجاد کند، منع تردد شبانه برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی دوست داریم همه محدودیت‌ها حذف شود اما علت منع تردد شبانه، عدم برگزاری دورهمی‌های شبانه بود؛ این اقدام در برخی استان‌ها خیلی خوب رعایت شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به روند مناسب واردات واکسن، نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون داریم. دانشگاه‌های علوم پزشکی اطمینان حاصل کردند که روند واردات واکسن مناسب است. کافی بودن واکسن و تداوم روند واردات بسیار اهمیت دارد. 

وی افزود: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و بسیج پای کار آمده و حاضر هستند برای واکسیناسیون کمک کنند و انگیزه مضاعفی ایجاد شده است. در حال حاضر ۱۰۰۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم که سهم استان تهران ۱۲۷ مرکز است. برنامه ما این است که این مراکز به سرعت دو برابر شده و همه مراکز به صورت دو شیفت کار کنند.

رییسی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور سیر نزولی دارد، اما با توجه به این‌که قله خیز پنجم بسیار مرتفع بود، این طور نیست که خیال‌مان راحت باشد. خبر خوب این است که با توجه به روند حاضر، حدود ۲۸ استان کاملا روند نزولی دارند و ۳ استان هنوز وضعیت نزولی ندارند. در مجموع می‌توان گفت که سیر بیماری در کشور نزولی است و حدود سه هفته آینده میزان فوتی‌ها به طور قابل توجه کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: هنوز برای دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه زود است، اما همیشه باید به خاطر داشته باشیم که کوچک‌ترین غفلت منجر به اوج گرفتن بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: سرعت گرفتن واردات واکسن یک کار تیمی است. تقریبا هفته‌ای دو تا سه جلسه خوب برگزار می‌شود که در همان جلسه تصمیم گیری می‌کنیم و همه دست اندرکاران حضور دارند. همکاری خوبی در زمینه واردات واکسن اتفاق افتاده و معاون اول رییس جمهور تمام ظرفیت دولت را در این زمینه به کار گرفته است.

واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا به کرونا هستند

رییسی گفت: با رفتار ویروس کاملا آشنا هستیم و افرادی که واکسن نزده یا ماسک نمی‌زنند، در برابر کرونا ایمن نیستند. همواره تذکر می‌دادیم که کودکان ناقلان بدون علامت هستند. الان باید توجه کنیم که افراد واکسن زده هم می‌توانند در صورت ابتلا، ناقل باشند. هر نوع واکسنی که در دنیا وجود دارد، خود ویروس کرونا نیست که وارد بدن می‌شود و ترکیب یا مدلی از ویروس است که سیستم ایمنی بدن را فریب می‌دهد و علیه کرونا آنتی بادی تشکیل می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: فرد واکسن زده ایمنی نسبی دارد و اگر در جمعی حاضر شود که ویروس وجود دارد، ممکن است بیمار شود، اما علامتی نداشته باشد و در عین حال ناقل ویروس به دیگران باشد.

فرصت طلایی تا آبان ماه

رییسی گفت: تا آبان ماه بین ۶ تا ۸ هفته طلایی وقت داریم و اگر درصد بالایی را واکسینه کنیم، شاید با خیال راحت‌تر به سراغ خیز بعدی کرونا برویم. اصلا بعید نیست که خیز دیگری در آبان ماه داشته باشیم. اگر سرعت واکسیناسیون بالاتر برود و ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسینه شوند، خیال‌مان راحت‌تر است. ممکن است خیز بیماری داشته باشیم، اما مرگ و میر پایین باشد و این در صورتی رخ می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده باشند.

وضعیت واردات واکسن تا آبان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار ما قرار گرفته و پنجشنبه این هفته حدود ۵ میلیون دوز دیگر به دست ما می‌رسد و تا حدود ۱۰ روز دیگر نیز پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن دیگر به دست ما برسد. گروه هدف بالای ۱۸ سال برای یک دوز واکسن، ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. واردات ۳۲ میلیون دوز واکسن در مهر ماه نیز قطعی شده و حدود ۳۰ میلیون دُز دیگر با احتمال بالا به دست ما می‌رسد. این ۳۰ میلیون قرار بود در آبان به دست ما برسد و در تلاش هستند تا آن هم در مهر وارد شود.

واکسیناسیون سربازان از همین هفته آغاز می‌شود

وی گفت: واکسیناسیون سربازان از همین هفته آغاز می‌شود و سربازان هم در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و تا ۱۰ مهر ماه حدود ۵۰۰ هزار دُز واکسن برای آنها اختصاص داده می‌شود.

سرنوشت افرادی که در انتظار دوز دوم اسپوتنیک هستند

رییسی گفت: یک محموله در راه است که هفته آینده به دست ما می‌رسد و در مورد دوز دوم اسپوتنیک جای نگرانی نیست. از طرفی ابلاغ کردیم کسانی که دوز اول اسپوتنیک را زده‌اند و بیش از سه ماه گذشته، می‌توانند به جای دوز دوم اسپوتنیک، واکسن آسترازنکا را تزریق کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مطالعات زیادی در دنیا برای واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال و پایین‌تر از آن انجام شده است. یک موفقیت بسیار خوب در کوبا اتفاق افتاده است. خبر خوب هم این‌که حدود ۲ میلیون دوز واکسن سوبرانا ۲ یا پاستوکووک به دست ما می‌رسد.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده روی واکسن سینوفارم نیز نشان می‌دهد که از این واکسن برای کودکان استفاده شده و نتایج خوبی کسب کرده است. در داخل کشور نیز کارآزمایی بالینی توسط واکسن برکت در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: موضوع بازگشایی مدارس فقط به واکسیناسیون کودکان مرتبط نیست. معلمان و کادر مدارس واکسینه شده‌اند. برنامه داریم که سرویس مدارس و والدین دانش آموزان هم واکسینه شوند که پیش بینی ما برای این اقدام ۲۰ میلیون دوز واکسن است.

وی افزود: امکان بازگشایی حضوری مدارس از اول مهر بسیار ضعیف است، اما از اواخر پاییز می‌توان این کار را انجام داد. یعنی اگر شروط محقق شود، می‌توان این کار را انجام داد. اگر از اول مهر هم واکسن برای دانش آموزان برسد، حداقل به دو ماه وقت برای واکسیناسیون نیاز داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بعد از اینکه اطمینان حاصل کنیم که سلامت دانش آموزان و خانواده هایشان حفظ می‌شود، سراغ بازگشایی مدارس می‌رویم. با این حال، بسته بودن مدارس عوارض زیادی دارد که غیر قابل جبران است.

رییسی یادآور شد: اولین واکسن داخلی که در سبد واکسیناسیون عمومی قرار گرفت برکت بود که تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز تحویل شده و حدود ۹ میلیون دوز دیگر نیز آماده تحویل به وزارت بهداشت است. سایر واکسن‌های داخلی نیز وارد سبد واکسیناسیون می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه پلتفرم‌های مختلف واکسن در کشور در حال تولید است و دولت آمادگی پیش خرید واکسن‌ها را دارد. نکته کلیدی این‌که معاون اول دولت تاکید دارد که استراتژی برای واردات واکسن با قدرت باید انجام شود. در واقع دغدغه اصلی تامین واکسن است.

دوز سوم هنوز از سوی سازمان جهانی بهداشت توصیه نشده است

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: دوز سوم هنوز از سوی سازمان جهانی بهداشت توصیه نشده است اما برای کادر بهداشت و درمان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، پس از گذشت مدتی از دوز دوم می‌توان دوز سوم را تزریق کرد اما هدف اول واکسیناسیون افرادی است که هنوز تزریق نکرده‌اند.

به گزارش میثاق نیوز واکسیناسیون سربازان

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با واکسیناسیون عمومی ویژه سربازان فرمودند : نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در طرح سپهبد های اخلاص از همان روز اول به مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداخت، امروز بخش زیادی از سربازهای ما که حافظ مرزهای جنوبی، غربی، شرقی و جنوب غربی ایران اسلامی هستند دوز های اول و دوم واکسن کرونای خود را زده اند ؛ باید به خانواده ها بگوییم آرامش خاطر داشته باشند که پادگان ها و اماکن نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزء امن ترین مکان در مقابل شیوع ویروس کرونا است .

به گزارش میثاق نیوز واکسیناسیون سربازان

 با اشاره به اینکه این ۴۰ هزار سرباز دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: این سربازان شاغل در بیمارستان‌ها، پاسگاه‌ها و مشاغل پرخطر و مراکز حساس، هستند.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی سربازان نیروهای مسلح واکسینه می‌شوند و وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی نقشی در واکسینه کردن سربازان ندارند؛ بنابراین سربازان برای واکسینه شدن به محل خدمت مراجعه کنند نه مراکز بهداشتی.

رحیمی پور تصریح کرد: در هفته اخیر هم ۲۵۰ هزار دوز واکسن برای کارکنان وظیفه تأمین شده که در روزهای آینده به سربازان تزریق خواهد شد.

️سخنگوی کمیسوین اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: واکسیناسیون برای ۴۰۰هزار سرباز از هفته آینده آغاز خواهد شد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از آغاز واکسیناسیون سربازان از هفته آینده خبر داد.

 علی خضریان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «با عنایت به اهمیت سلامت جوانانی که به ⁧‫سربازی‬⁩ اعزام می‌شوند و اجتماع غیرقابل انکار سربازان در تامین ⁧‫امنیت‬⁩ کشور، طی روزهای گذشته از وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر ⁧‫واکسیناسیون سربازان‬⁩ بودم؛ که بحمدلله امروز مطلع شدم این مهم برای ۴۰۰هزار نفر از هفته آینده آغاز خواهد شد.»

️سخنگوی کمیسوین اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: واکسیناسیون برای ۴۰۰هزار سرباز از هفته آینده آغاز خواهد شد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از آغاز واکسیناسیون سربازان از هفته آینده خبر داد.

 علی خضریان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «با عنایت به اهمیت سلامت جوانانی که به ⁧‫سربازی‬⁩ اعزام می‌شوند و اجتماع غیرقابل انکار سربازان در تامین ⁧‫امنیت‬⁩ کشور، طی روزهای گذشته از وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر ⁧‫واکسیناسیون سربازان‬⁩ بودم؛ که بحمدلله امروز مطلع شدم این مهم برای ۴۰۰هزار نفر از هفته آینده آغاز خواهد شد.»

کلاه‌سبزهای ارتش منجی کودکان افغان شدند

کلاه‌سبزهای ارتش منجی کودکان افغان شدند+ فیلم

تعدادی کودک افغانستانی عصر چهارشنبه هفته گذشته به همراه خانواده‌هایشان به سمت مرز دوغارون در حرکت بودند که در بین جمعیت گم شدند، تکاوران تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) این کودکان را پیدا کرده و تحویل نیروهای مرزبانی دادند.

کلاه‌سبزهای ارتش منجی کودکان افغان شدند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چند روز قبل تصویر دختربچه‌ای افغانستانی در کنار یک نفر از نیروهای تکاور ارتش در مرز ایران با عنوان «پناهندگی دختربچه یتیم در مرز دوغارون و رفتار انسانی نیروهای ارتش با وی» به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های عاطفی زیادی بین مردم ایران برانگیخت.

بررسی‌های بیشتر خبرنگار فارس مشخص کرد این کودکان عصر چهارشنبه هفته گذشته به همراه  خانواده‌هایشان به سمت مرز دوغارون در حرکت بوده‌اند که در بین جمعیت گم شدند.

تکاوران تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) این کودکان را پیدا کرده و تحویل نیروهای مرزبانی دادند.

پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه‌ی اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.

متن پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، به این شرح است:

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه‌ی اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.

متن پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، به این شرح است:

بسمه تعالی

بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه‌ی اقیانوس اطلس را که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم.

امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر است و آماده‌ی مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقاء دهید.

مراتب تشکر و قدردانی اینجانب را به فرمانده و یکایک کارکنان عزیز ناوگروه و دست‌اندرکاران برسانید.
بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه‌ی اقیانوس اطلس را که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم.

امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر است و آماده‌ی مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقاء دهید.

مراتب تشکر و قدردانی اینجانب را به فرمانده و یکایک کارکنان عزیز ناوگروه و دست‌اندرکاران برسانید.

سلامت سربازان برای فرماندهان نیروهای مسلح جزو اولویت نخست است

سردار تقی مهری درباره روند واکسیناسیون سربازان اظهار کرد: حتی قبل از شیوع بیماری کرونا، واکسن‌های “مننژیت”، “دیفتری” و “کزار” به تمام سربازان تزریق می‌شد و مشمولان در صورت عدم تزریق این واکسن‌ها و نداشتن مهر تأیید وزارت بهداشت، به سربازی اعزام نمی‌شدند، درباره واکسن کرونا نیز اکنون سربازان با اولویت در حال واکسیناسیون هستند. رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود: سربازانی که بیشتر در معرض تردد و شیوع کرونا قرار دارند، زودتر از سایر سربازان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.   وی درباره وضعیت بهداشتی پادگان‌ها و شایعاتی مبنی بر شیوع کرونا در پادگان‌ها، تصریح کرد: بنا بر گزارشات موجود، تاکنون در مراکز آموزشی خبری مبنی بر فوت سربازان بر اثر بیماری کرونا گزارش نشده است. این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سلامت سربازان برای فرماندهان نیروهای مسلح جزو اولیت نخست است و می‌توان گفت در مقرهای نیروهای مسلح دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بسیار بهتر از سایر مراکز و محل‌های عمومی رعایت می‌شود. 

امیر سرتیپ شیخ مطرح کرد؛ همکاری ارتش با کشور های روسیه، چین، پاکستان، هند، کره، عمان، سوریه، عراق برای آموزش‌های نظامی

 

 معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: امسال به طور وسیع در توسعه همکاری با سایر کشور ها از جمله روسیه، چین، پاکستان، هند، کره، عمان، سوریه، عراق و بقیه کشور ها ورود پیداکردیم و مشارکت در عرصه‌های مختلف را با این کشور‌ها آغاز کرده‌ایم.
 به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره تبادلات آموزش نظامی با کشور‌های دوست و همسایه گفت: در حوزه تربیت و آموزش اصطلاحی داریم که «علم طبقه بندی ندارد» و هر کجا که بتوانیم آن را با سایر کشور‌ها به اشتراک می‌گذاریم. البته سایر کشورها نیز بدین گونه عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: در حوزه تبادل دانشجو با سایر کشورها، ارتش جمهوری اسلامی ایران در دافوس ارتش از دانشجویان سایر کشور‌ها میزبانی کرده و دانشجویانی را هم به خارج از کشور اعزام می‌کند.
معاون تربیت و آموزش ارتش درباره تبادلات علمی و دانشی بین کشور‌های مختلف گفت: تبادلات دانشجو در قالب تفاهم‌نامه‌های که ما بین کشور‌ها وجود دارد در حال انجام و اجرایی شدن است. کشور‌هایی که به ایران دانشجو اعزام می‌کنند از دانش تاکتیکی و رزمی به روز ایران اسلامی که حاصل تجربیات دفاع مقدس و محور مقاومت است، استفاده می‌کنند. اکنون نیز از چند کشور در دانشگاه دافوس آجا میزبانی می‌کنیم و دانشجو‌هایی را هم به این کشور‌ها اعزام کرده‌ایم.
امیر سرتیپ شیخ با اشاره به "ارتقای تبادلات علمی و دانشی ارتش از سطح فعلی و ارتباط با سایر کشورها"،  اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با مذاکره با کشور‌های همسو این کار را توسعه دهیم. اما این کار ملاحظاتی دارد و آن‌ها را باید در نظر بگیریم. ما برای تعامل و تهاتر دانشجو با سایر کشور‌ها اصول و مقرراتی داریم که در حال انجام آن با درنظر گرفتن این مقررات هستیم.
وی در پایان گفت: امسال به طور وسیع در این حوزه  ورود پیداکردیم و مشارکت در عرصه‌های مختلف را با این کشور‌ها آغاز کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم این کار را در عرصه‌های مختلف توسعه بدهیم به نحوی که هم آن‌ها از دانش نظامی ایران بهره‌مند شوند و هم ما از دانش نظامی این کشور‌ها بهره‌ ببریم. مسلما برای سایر کشور ها تجربه و دانش ارتش کشوری که از کوره جنگ بیرون آمده و در کوران تهدید بزرگ و پرورده شده بسیار ازشمند است.
 

امیرعبداللهیان: رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین ادامه دارد

امیرعبداللهیان: رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین ادامه دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین همچنان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان: رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین ادامه دارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (جمعه) در پستی در اینستاگرام در خصوص آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین نوشت:

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین حسینی (ع) برای اعزام زمینی‌ و هوایی به کربلای معلی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: البته هموطنان عزیز می دانند که امسال به دلیل محدودیت‌های جدی کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زوار، به هیچ وجه امکان پیاده روی میلیونی اربعین به داخل عراق وجود نداشته و حتی افزایش تعداد نیز با محدودیت قابل توجهی همراه است. 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به تلاش و پیگیری‌های خود ادامه می دهیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ شهریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد و همتای عراقی هم گفت که موضوع را بررسی کرده و متعاقبا پاسخ خواهد داد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است بعد از این تماس تلفنی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه ۱۸ شهریور دستور افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین را صادر کرد و بدین ترتیب ۶۰ هزار زائر ایرانی با توجه به شرایط اعلام شده توسط عراق امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا کنند. پیش از این دولت عراق با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرده بود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش:عبور از سه اقیانوس با ناوشکن تمام ایرانی سهند/ امروز در هر مسیری که لازم باشد حضور می‌یابیم

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی با حضور در استودیو خبری ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما درباره اهمیت سفر بزرگ دریایی و اقیانوسی افزود: ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی بنام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم یعنی اقیانوس اطلس که جزو اقیانوس‌های وحشی دنیا محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: این دستاورد را هیچ کسی باور نداشت و دشمنان ما در مسیر بدنبال این بودند که آیا این سفر به آخر خواهد رسید یا نه؟
امیر دریادار ایرانی گفت: مهمترین دستاورد این سفر خود باوری بود که امروز به آن رسیدیم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را می‌بینند که با اقتدار و افتخار یک مسیر طولانی ۴۵ هزار کیلومتری را با صلابت طی کردند و به سلامت به آب‌های سرزمین بازگشتند.
وی درباره لزوم انجام این ماموریت هم افزود: حدود ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود و دریا امروز هم توسط بازیگران فرا منطقه‌ای و بعضاً توسط تروریسم دریایی تهدید می‌شود و این محور که محور اقتصادی ما می‌باشد مورد تهدید بوده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حضور این ماموریت هم خاطر نشان کرد: ما به تمام دریانوردان خودمان این ایمنی و امنیت را تقدیم کنیم و حضور دائمی ما موجب شده دشمنان نتوانند کوچکترین خللی در مسیر اقتصادی ما ایجاد کنند؛ حتی تروریسم دریایی به عقب رانده شده است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم بعنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگهداریم و شناور‌ها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.
وی درباره اهمیت این سفر از نظر فنی هم افزود: دشمنان هنوز ایرانی‌ها را نشناخته‌اند و یک ایرانی همیشه در یک شرایط سخت توانمندی خود را نشان می‌دهد؛ ما کل این مسیر را که طی کردیم از کنار ۵۵ کشور عبور کردیم و هیچگاه نیازمندی این را نداشتیم که به بندری مراجعه کنیم وخواسته‌ای داشته باشیم کما اینکه تمام شناور‌های بیگانه که در منطقه فعالیت می‌کنند از بنادر کشور‌ها برای تامین نیازمندی‌هایشان استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در تجهیزات فنی اشکال پیش می‌آید، اما بر طرف کردن آن مهم است که حاصل آموزش، توانمندی و مهارت کارکنان بوده است.
امیردریادار ایرانی گفت: در کل این مدت، پدیده شوم کرونا وجود داشت ناوگان‌هایی که خیلی ادعای توانمندی داشتند شناورهایشان از حرکت ایستادند و در بنادر پناه بردند که مشکل بهداشتی خودشان راحل کنند، اما ما هیچ مشکلی را نداشتیم و همه همرزمان ما به سلامت بازگشتند.
وی خاطر نشان کرد: امروز دیگر اقیانوس هند برای ما، ماموریت عادی و روزانه محسوب می‌شود و ما حتماً در هر مسیری که لازم باشد حضور پیدا می‌کنیم، چون توانمندی آن را داریم.

امیر سرلشکر موسوی قهرمانی نیروی زمینی ارتش در مسابقات بین المللی «اربابان سلاح» را تبریک گفت

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 برادر ارجمند امیر سرتیپ کیومرث حیدری
فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
 سلام علیکم
 کسب مقام  نخست مسابقات بین المللی اربابان سلاح توسط نیروی همیشه قهرمان زمینی ارتش  را به حضرتعالی،قهرمانان عزیز، آحاد کارکنان نیروی زمینی ارتش و خانواده های محترم کارکنان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
میزبانی مسابقات بین المللی، گامی مهم در توسعه صلح، دوستی و افزایش تعاملات آموزشی فرهنگی و تبادل دانش و تجربه با کشورها است که در این راستا از میزبانی شایسته و  مدیریت موفق جنابعالی و آحاد دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر و تشکر می نمایم.
توفیقات روزافزون حضرتعالی و همه همرزمان عزیز در آن نیروی سرافراز را تحت زعامت  فرماندهی معظم کل حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی و صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مراحل ساخت نهایی کارخانه تولید انبوه واکسن فخرا بازدید کرد.

وی با بیان اینکه روند تولید واکسن فخرا با موفقیت فاز ۱ و ۲  کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: با کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، واکسن فخرا فاز ۳ کار آزمایی بالینی خود را آغاز کرده و مجوز مصرف اضطراری و عمومی را کسب نموده است و طی روزهای آینده در سبد واکسیناسیون عمومی قرار می گیرد.

وی ادامه داد:همزمان  ساخت و آماده سازی کارخانه تولید واکسن فخرا که توسط  متخصصان صنعت دفاعی آغاز شده است به مراحل پایانی خود رسیده و امیدواریم در آینده نزدیک برای تولید انبوه واکسن به بهره برداری کامل برسد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه در حال حاضر امکان تولید ۱ میلیون دز واکسن فخرا به صورت ماهانه در مجموعه وزارت دفاع وجود دارد گفت: با نهایی شدن زیر ساخت های لازم در آذر ماه  سال جاری می توانیم میزان تولید را به چند برابر افزایش دهیم.

وزیر دفاع خاطر نشان ساخت: ان شاءالله تزریق اضطراری این واکسن  طی روزهای آینده برای مردم عزیز کشورمان مهیا شده و امیدواریم در راستای خواست مقام معظم رهبری “مدظله العالی” و رئیس جمهور محترم و مردم عزیز کشورمان در راستای تولید و تزریق واکسن کرونا، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

احتمال ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل چقدر است؟

به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه جدید در ییل بینش مهمی را در مورد موارد جدید کووید-۱۹ (مواردی که افراد واکسینه شده کامل توسط سارس-کوو-۲ آلوده شده اند) و افرادی که به ویژه در برابر بیماری‌های جدی آسیب پذیر هستند، ارائه می‌دهد.

در مطالعه‌ای که بر روی بیماران بستری در سیستم سلامت Yale New Haven انجام شد، محققان ۹۶۹ فرد را که در طول ۱۴ هفته بین مارس و ژوئیه ۲۰۲۱ به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، شناسایی کردند. از این گروه ۵۴ نفر به طور کامل واکسینه شدند.

هیونگ چون، استادیار پزشکی (قلب) در دانشگاه ییل و نویسنده ارشد این مطالعه که در ۷ سپتامبر منتشر شد، می‌گوید: این موارد بسیار نادر است، اما با ظهور انواع مختلف و گذشت زمان بیشتری از زمان واکسیناسیون بیماران، بیشتر می‌شود.

تا ۳۰ آگوست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گزارش‌هایی از ۱۲ هزار و  ۹۰۸ بیمار مبتلا به عفونت‌های پیشرفته دریافت کرده بود که در بیمارستان بستری یا فوت کرده بودند (کمتر از ۰.۰۰۸ ٪ از افراد کاملا واکسینه شده در آمریکا). شناسایی افرادی که بیشتر احتمال دارد بعد از واکسیناسیون به بیماری شدید کووید -۱۹ مبتلا شوند، برای تلاش‌های مستمر برای کاهش تاثیر این عفونت‌های مهم بسیار مهم است.

در حالی که محققان در مطالعه جدید طیف وسیعی از شدت بیماری را در بین بیماران کاملا واکسینه شده که در بیمارستان بستری شده و به کرونا کبتلا شده بودند، مشاهده کردند، بیش از یک چهارم این گروه مبتلا به بیماری شدید یا بحرانی بودند. همه بیماران مبتلا به موارد شدید یا بحرانی (در مجموع ۱۴ نفر) به اکسیژن اضافی نیاز داشتند، چهار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و سه نفر فوت کردند.

میانگین سنی این بیماران  بین ۶۵ تا ۹۵ سال بود و از قبل بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ داشتند، گروهی از بیماران نیز از دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند که ممکن است از اثربخشی واکسن بکاهد. 

چون گفت: اکثر بیماران کاملا واکسینه شده در صورت آلوده شدن به سارس-کوو-۲ علائم خفیف را تجربه کرده و یا بدون علائم هستند. این تحقیق افرادی را که از بیماری شدیدتری رنج می‌برند، شناسایی می‌کند و ما نیاز به درک بهتری از نحوه مدیریت بهتر این بیماران داریم.

چون تاکید کرد بسیاری از بیماران مبتلا به عفونت‌های شدید در این مطالعه قبل از اینکه شیوع سویه دلتا، در بیمارستان بستری شدند. او گفت تحقیقات بیشتری برای تعیین تاثیر نوع دلتا بر میزان پیشرفت کووید-۱۹ مورد نیاز است.

چون و همکارانش اکنون در حال بررسی موارد پیشرفته برای بررسی آنچه در سطح مولکولی اتفاق می‌افتد هستند. تیم او قصد دارد با مطالعه این بیماران، مکانیسم‌های منحصر به فردی را که ممکن است منجر به شدت بیماری در موارد پیشرفت شود، در مقایسه با عفونت‌های کووید-۱۹ در افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند، شناسایی کند.

او گفت: واضح است که واکسن‌ها بسیار موثر هستند و بدون آن‌ها ما با یک همه گیری مرگبارتر روبه‌رو خواهیم بود. واکسن‌ها هر چقدر موثر باشند، با انواع جدید و افزایش موارد ابتلا به عفونت، ما باید در اتخاذ تدابیری مانند استفاده از ماسک در داخل خانه و فاصله گذاری اجتماعی هوشیار باشیم.