منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

گروهم منافقین (مجاهدین خلق) خطاب به رضا ربع پهلوی: "دیکتاتور پدرت بود نه ما"!

گروهم منافقین (مجاهدین خلق) خطاب به رضا ربع پهلوی: "دیکتاتور پدرت بود نه ما"!

رضا ربع پهلوی در مصاحبه با شبکه منوتو، اظهاراتی علیه گروهک مجاهدین خلق(منافقین) داشت. این اظهارات واکنش سخنگوی این سازمان را در پی داشت و یکدیگر را به دیکتاتوری متهم کردند.

 رضا پهلوی روز گذشته در مصاحبه با شبکه من‌وتو، در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره سازمان مجاهدین خلق گفت، من براساس اصول دموکراسی می‌پرسم که آیان رهبران این سازمان آمادگی دیالوگ باز و شفاف دارند؟ در همین سوال اول کلی گرفتاری برایشان پیش می‌آید چون اگر بخواهند به شکل باز صحبت کنند از نظر درونی سازمان‌شان فرو می‌پاشد.

وی در ادامه گفت من مشکل می‌توانم باور کنم این سازمان ادعای دموکراسی و برابری کند ولی در خود آن سازمان زنان یک طرف و مردان یک طرف بنشینند و حجاب داشته باشند. من اینها را می‌بینم قانع نمی‌شوم!

این اظهارات رضا پهلوی واکنش تند ارگان منافقین را به‌دنبال داشت و سخنگوی این گروه تروریستی نیز پهلوی را به دیکتاتور بودن متهم کرد. وی، رضا پهلوی را «بچه شاه دیکتاتور و دست‌نشانده» خوانده و اظهارات وی را لاف در غربت دربارهه دموکراسی و حقوق‌بشر دانست.

سخنگوی منافقین شبکه من‌وتو را هم «ورثه ساواک» خواند و گفت: بچه شاه پرسیده است آیا اعضا یا رهبران مجاهدین آمادگی دیالوگ با دیگر نیروهای دموکراتیک را دارند؟ جواب این است که تو را چه به دموکراسی؟ قبل از هر چیز باید دهان را از کلمه شاهزاده آب کشیده و سپس جنایت‌های دیکتاتوری‌های دست‌نشانده ارتجاعی و استعماری شاه و رضاشاه را یک به یک محکوم کنی. میلیاردها پول ربوده شده را هم باید به مردم ایران برگردانی ... .

از ابتدای اغتشاشات در ایران، گروه‌های مختلف اپوزیسیون هرکدام به‌دنبال سهم‌خواهی و قدرت‌نمایی بودند که در این بین نزاع میان سلطنت‌طلب ها و چپ‌ها و منافقین از همه پررنگ‌تر بود و در حاشیه برخی تجمعات خارج کشور شاهد زد و خورد این دو گروه بودیم و نکته قابل توجه اینجاست که هردو گروه تلاش می‌کنند که خود را دموکرات جلوه داده و طرف مقابل را به دیکتاتوری متهم کنند اما تاریخ مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی آن را محو کرد.

رضا پهلوی نمی‌تواند جنایات رخ داده در دوران پدر و پدربزرگش و ساواک را از اذهان پاک کند؛ مجاهدین خلق نیز نمی‌توانند ترورها و بمب‌گذاری های دهه شصت و دیکتاتوری سازمانی که بر اعضای خودشان در عراق و آلبانی حاکم کردند را منکر شوند. علاوه بر سلطنت‌طلب‌ها و مجاهدین، سایر احزاب و گروه‌های اپوزیسیون مانند تجزیه‌طلب‌های کومله و دموکرات نیز نمی‌توانند منکر جنایات و قتل‌عام‌هایشان در کردستان ایران شوند و ردای دموکراسی بپوشند. 

وزارت دفاع: تداوم رویه اشتباه توسط اروپا با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده روبرو خواهد شد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم و تاکید کرد: تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع، محکم و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.

وزارت دفاع: تداوم رویه اشتباه توسط اروپا با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده روبرو خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای، اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی واکنشی کینه توزانه، عجولانه و از سر استیصال در پاسخ به ناکامی‌های پی درپی آنان در شکست عزم و اراده ملت شریف ایران اسلامی بود. این اقدام که سپاه عزیز و مقتدر به مثابه بزرگترین نهاد مبارزه واقعی با تروریسم و جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سرتاسر جهان از جمله اروپا را هدف قرار داد ،رسوا کننده و نشانگر فقدان استقلال نهاد های اروپایی و استانداردهای دوگانه می‌باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ آشکارترین دلیل مضحک بودن این اقدام آن است که با هدایت بزرگترین پدیدآورندگان و حمایت کنندگان جریان‌های تروریستی در جهان یعنی آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین الملل شکل گرفته و ادامه ای بر خطاهای محاسباتی اروپا در حمایت از اغتشاشگران ،براندازان و حتی منافقان روسیاهی است که روزگاری در فهرست تروریست های اروپا قرار داشتند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ضمن محکومیت این اقدام، عواقب آن را متوجه کشورهای اروپایی دانسته و اعلام می نماید که تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع و محکم و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.

جدول لیگ برتر| اختلاف 8 امتیازی پرسپولیس با استقلال+ جدول

در شروع نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس اختلاف امتیازی خود را با استقلال به 8 امتیاز رساند.

جدول لیگ برتر| اختلاف 8 امتیازی پرسپولیس با استقلال+ جدول

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  اختلاف امتیازی پرسپولیس با رقیب سنتی خود استقلال در هفته شانزدهم  به 8 امتیاز رسید. پرسپولیس 35 امتیازی صدرنشین است و استقلال با 27 امتیاز در رده چهارم جدول است. شکست استقلال مقابل تراکتور در هفته پانزدهم و پایانی دور رفت و باخت به سپاهان در شروع نیم فصل دوم باعث سقوط آبی پوشان پایتخت به رده چهارم جدول لیگ شد و قهرمان فصل گذشته فعلا با صدر جدول اختلاف امتیازی‌ زیادی پیدا کرده است.

در حالیکه دو مسابقه دیگر از هفته شانزدهم لیگ برتر فردا در تبریز و تهران برگزار می‌شود  و تراکتور به مصاف گل گهرسیرجان می‌رود و هوادار تهران با آلومینیوم اراک بازی دارد تیم سپاهان با 30 امتیاز در رده دوم جدول است و گل گهر 28 امتیازی در رده سوم است.

در زیر جدول لیگ برتر را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، اقدام پارلمان اروپا در پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح "سازمان‌های تروریستی" را محکوم کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز یک بار دیگر عناد و کینه ورزی دشمنان علیه نظام اسلامی نمایان شد. اقدام پارلمان اروپا که مدعی مبارزه با تروریسم است، علیه نهادی ضدتروریسم، از سر استیصال و ناکامی در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات اخیر در ایران است.
 مبارزه با گروه های تروریستی داخلی و خارجی از  منافقین تا گروهک داعش در کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌درخشد که در این مسیر شهدای والامقامی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی  و دیگر شهدای گرانقدر مقاومت را تقدیم کرده‌است.
ملت های مسلمان و ستمدیده منطقه و آزادگان جهان در سال های اخیر شاهد اقدامات جدی و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم وحشی، بوده‌اند و بر نقش ایران در سرکوب تروریسم در منطقه واقف هستند.
بدون تردید پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست ساختگی و ریاکارانه گروه های تروریستی ناشی از تسلیم و تبعیت کورکورانه از سیاست های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بیانگر وابستگی و سرسپردگی سران اروپایی به آمریکا و صهیونیسم جهانی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا در پیشنهاد قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خودساخته و بی اعتبار سازمان‌های تروریستی، اعلام می دارد که منسجم تر از گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امنیت و آرامش مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی  و ثبات منطقه حراست و صیانت می نماید.

شنبه ادارات و مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

 

شنبه ادارات و مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

طی روزهای اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.

شنبه ادارات و مدارس کدام استان‌ها تعطیل است؟

خبرگزاری فارس - سردبیری استانها؛ طی روزهای اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها تعطیل و یا دورکار شدند.

آذربایجان شرقی:

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و لزوم مدیریت مصرف انرژی، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه ۲۴ دی، تعطیل و فعالیت مدارس و مراکز آموزش عالی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی و کلیه مراکز آموزشی موظفند نسبت به خاموش کردن سیستم‌های حرارتی خود در این روز اقدام کنند.

همچنین مدارس و مراکز آموزش عالی، امتحان‌های دانش‌آموزان و دانشجویان را به روزهای آتی موکول کنند.


ادامه مطلب ...

خروش مردم استان تهران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی+ عکس و فیلم

خروش مردم استان تهران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی+ عکس و فیلم

مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان‌های استان تهران امروز پس از اقامه نمازجمعه، اقدام مذبوحانه نشریه فرانسوی در توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت را محکوم کردند.

خروش مردم استان تهران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مردم ولایتمدار شهرستان های استان تهران امروز در راستای محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کردند.

نمازگزاران با راهپیمایی و سردادن شعارهای کوبنده، خشم انقلابی و انزجار خود را از سیاست‌های مذبوحانه دولت فرانسه و سایر هم پیمانان اروپایی و آمریکایی او اعلام کردند و وفاداری خود به اسلام، ولایت و مرجعیت را به نمایش گذاشتند.


راهپیمایی مردم ری در محکومیت نشریه فرانسوی


راهپیمایی مردم قرچک در محکومیت نشریه فرانسوی


راهپیمایی مردم ورامین در محکومیت نشریه فرانسوی


راهپیمایی مردم پیشوا در محکومیت نشریه فرانسوی


راهپیمایی مردم جوادآباد در محکومیت نشریه فرانسوی

 

سرمای شدید و یخبندان در 27 استان/ 2 سامانه بارشی دیگر در راه است

سرمای شدید و یخبندان در 27 استان/ 2 سامانه بارشی دیگر در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در 27 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: با توجه به سرمای هوا در اغلب نقاط کشور، مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا این نعمت الهی به همه مردم در این فصل سرد برسد.

سرمای شدید و یخبندان در 27 استان/ 2 سامانه بارشی دیگر در راه است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت:‌ روز آینده سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس می‌شود.

وی افزود:‌ با ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه 25 دی علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، زنجان، قم و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان و سپس خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق خوزستان، اصفهان و فارس است.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه 26 دی جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم، اظهار داشت: روز سه‌شنبه 27 دی با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب کشور برخی نقاط خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش برف و باران داریم.

وی با بیان اینکه تا روز آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه بارش پراکنده برف و باران در برخی ساعات در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 4 درجه بالای صفر و 4 درجه پایین صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اردبیل با کمینه دمای 14 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* سرمای زیر صفر درجه در 27 استان

وی افزود:‌ روز آینده در 27 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل همدان، یزد، مشهد، کرمانشاه، گرگان، کرمان، قم، کرج، رشت، قزوین، سنندج، شیراز، شهرکرد، ساری، سمنان، زنجان، خرم‌آباد، زاهدان، تبریز، بیرجند، ایلام، تهران، اصفهان، ارومیه، اردبیل و اراک خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به سرمای زیاد هوا در اغلب نقاط کشور، مردم حتما در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا این نعمت الهی به همه مردم کشور در این فصل سرد برسد.

بانک جهانی: رشد اقتصاد ایران در ۲۰۲۲ به مرز ۳درصد رسید

بانک جهانی: رشد اقتصاد ایران در ۲۰۲۲ به مرز ۳درصد رسید

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال میلادی گذشته را ۲.۹درصد برآورد و پیش‌بینی کرد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۲درصدی داشته باشد.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به دورنمای اقتصاد جهانی رشد اقتصادی ایران در سال 2022 را 2.9 درصد برآورد کرده است.

این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2023 نیز رشد 2.2درصدی داشته باشد و در سال 2024 نیز رشد 1.9درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی ایران در سال میلادی گذشته برابر با متوسط رشد اقتصاد جهان در این سال بوده است. اقتصاد جهانی که در سال 2021 با رشد قابل توجه 5.9درصدی مواجه شده بود در سال 2022 نتوانست به رشد بهتری از 2.9 درصد دست یابد.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده است روند نزولی رشد اقتصاد جهان در سال 2023 نیز ادامه یابد و در این سال رشد بیشتر از 1.7 درصد برای اقتصاد دنیا پیش‌بینی نشده است.

کشورهای توسعه‌یافته که تحت تأثیر آثار و تبعات جنگ اوکراین و اختلال در صادرات انرژی از سوی روسیه مواجه شده‌اند رشد اقتصادی 2.5درصدی را در سال 2022 تجربه کرده‌اند. رشد اقتصادی این کشورها در سال 2022 کمتر از نصف رشد 5.3درصدی آن‌ها در سال 2021 بوده است.

رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه نیز از 6.7 درصد در سال 2021 به 3.4 درصد در سال 2022 کاهش یافته است.

بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی کشورهای توسعه‌یافته در سال 2023 به رکود اقتصادی نزدیک می‌شوند و رشد فقط 0.5درصدی در این سال خواهند داشت، این در حالی است که کشورهای در حال توسعه همچون سال 2022 رشد 3.4درصدی در سال جاری میلادی خواهند داشت.

*منطقه یورو امسال وارد رکود می‌شود

اقتصاد آمریکا که در سال 2021 و پس از برون‌رفت از بحران کرونا با رشد 5.9درصدی مواجه شده بود در سال 2022 تنها 1.9 درصد رشد کرده است. رشد 0.5درصدی برای اقتصاد این کشور در سال 2023 پیش‌بینی شده است.

رشد اقتصادی منطقه یورو از 5.3 درصد در سال 2021 به 3.3 درصد در سال 2022 کاهش یافته است و بانک جهانی انتظار دارد با ورود این منطقه به رکود در سال 2023 رشد اقتصادی این منطقه در این سال به صفر برسد.

رشد اقتصادی چین در سال میلادی گذشته 2.7 درصد، روسیه منفی 3.5 درصد، ترکیه 4.7 درصد، عربستان 8.3 درصد و هند 6.1 درصد برآورد شده است.

امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است

امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است
امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است

امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است/ باید راه شهدا را ادامه دهیم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: راه پیروزی و غلبه بر دشمنان شناخت شهدا و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دشمن شناسی است.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین یادواره شهدای ارتش در تهران بزرگ (گرامیداشت ۶۰۰ شهید ارتش در مناطق ۶ و ۷ تهران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این بسیار پر معناست. ما یاد شهدا را زنده نگه می داریم اما کافی نیست و باید از خانواده های معظم شهدا و دست اندرکاران حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کرد و این ارزشمند است.
وی افزود: چیزی که امروز مورد نیاز جامعه ما است این است که باید شهدا، آرمان ها، اعتقادات و اهداف شهدا را قدر بدانیم و بر اساس آن راه شهدا را ادامه دهیم.
دریادار سیاری با بیان اهمیت انتقال مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، تصریح کرد: جوانی که در دوران مختلف بزرگترین سرمایه اش یعنی جانش را در طبق اخلاص گذاشته و از کشورش، شرفش و انقلاب دفاع کرده و آگاهانه به شهادت رسیده را باید ارج نهیم و بدانیم آنچه که در جنگ نرم امروز مهم است شناخت فرهنگ ایثار و مکتب شهادت است که باید ادامه یابد.
وی با اشاره به لزوم جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: راه پیروزی و غلبه بر دشمنان، شناخت شهدا و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و دشمن شناسی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است
فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401، تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه جام جم با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401 اظهار داشت: رزمایش امسال تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم. بنابراین اگر تهدید عوض شود، تجهیزات مناسب دیگری را که در اختیار داریم به میدان خواهیم آورد.
وی افزود: در حوزه پرتابی، موشک‌ها و اژدرهای این رزمایش بسیار متنوع بود طوری‌که چهار نوع اژدر مختلف و جدید را به میدان آورده و پرتاب کردیم که حجم پرتاب‌ها از نظر تعداد، کیفیت، تنوع و به روز بودن اصلاً قابل مقایسه با رزمایش گذشته نبود. برخی از این اژدر ها در دنیا کم نظیر و دو منظوره هستند و می‌توانند کشتی را مورد اصابت قرار داده و زیردریایی را در عمق دریا کشف و به آن شلیک کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت‌های سواحل مکران گفت: سواحل مکران ویژگی‌های بسیار ممتازی دارد و دروازه اقتصادی کشور است زیرا مستقیما به اقیانوس متصل است و نه تنها خود سواحل را به عنوان کرانه بلکه پس کرانه را هم توسعه خواهد داد و نکته جالبش اینجاست که امروز نه پس کرانه بلکه پساپس کرانه هم در گرو این شکوفایی است و از این لحاظ فرمانده معظم کل قوا ۴ دهه است که تاکید ویژه‌ای بر توسعه سواحل مکران دارند.
امیردریادار شهرام ایرانی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران اظهار داشت: حضور نیروی انسانی زمینه ارتقا شاخص‌های توسعه را هم فراهم می‌کند بنابراین ما گام اول که مربوط به استقرار نیروی انسانی بود را انجام دادیم و خانواده های ما با آمار قابل توجه در آنجا مستقر هستند. فرمانده معظم کل قوا توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشتند و بر همین اساس مدارسی در آن مناطق احداث شده است. در حال حاضر در کل کشور ۱۰ هنرستان دریایی داریم که دو تای آنها در مکران (جاسک و کنارک) فعال شده و فارغ التحصیلان می‌توانند در همه ارگان‌های دریایی شاغل شوند.
وی افزود: در خصوص بهداشت و درمان هم در سواحل جنوب ساخت سه بیمارستان را در دستور کار داشتیم که دو تای آنها ۱۲۸ تختخوابی بوده و آماده و در حال تجهیز است. بیمارستان دیگر هم مربوط به جاسک و ۹۶ تختخوابی است و می‌تواند تا یک برابر و نیم امکان پذیرش داشته باشد که امیدواریم تا سال آینده نهایی شده و امکان پذیرش بیمار را داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب : ما مشکل اقتصادی داریم شکّی نیست

رهبر معظم انقلاب : ما مشکل اقتصادی داریم شکّی نیست
رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما مشکل اقتصادی داریم شکّی نیست، مشکل معیشتی مردم را داریم آیا مشکل اقتصادی با آتش زدن سطل آشغال و با آمدن و اغتشاش کردن در خیابان حل میشود؟ اینها نمیخواستند نقاط ضعف را از بین ببرند اینها میخواستند نقاط قوّت را از ببرند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما مشکل اقتصادی داریم شکّی نیست، مشکل معیشتی مردم را داریم آیا مشکل اقتصادی با آتش زدن سطل آشغال و با آمدن و اغتشاش کردن در خیابان حل میشود؟ اینها نمیخواستند نقاط ضعف را از بین ببرند اینها میخواستند نقاط قوّت را از ببرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح (دوشنبه) در سالروز قیام تاریخی مردم قم در 19 دی 1356 در دیدار جمعی از مردم این شهر، حوادث تحول‌آفرین تاریخ را در بر دارنده تجربیات بزرگِ درس‌آموز و یا متضمن یک سنت الهی خواندند و با اشاره به نجات ایران از پنجه غارتگر و خونین امریکا با پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: پس از دستور کارتر در 43 سال قبل برای سرنگونی جمهوری اسلامی، امریکایی‌ها از هر وسیله‌ای به‌خصوص تبلیغات و پروپاگاندا برای تحقق این هدف استفاده کرده‌اند اما همچنانکه در این اغتشاشات هم مشخص شد ناکام مانده‌اند و ملت بزرگ ایران و مسئولان کشور به فضل الهی، با همت به کارهای بزرگ و تحولی، به رفع نقاط ضعف و شتاب بیشتر در مسیر تحقق اهداف و خواسته‌ها ادامه می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زنده نگه داشتن و درس‌آموزی از حادثه عظیم 19 دی 56 قم را ضروری برشمردند و گفتند: نهضت عظیمی که به پرچمداری مردم مؤمن و انقلابی قم در سراسر کشور آغاز شد، سرنگونی رژیم دیکتاتوری، بیرون کشیدن ایران از هاضمه غرب و احیای هویت تاریخی و اسلامی کشور را دنبال می‌کرد چرا که ایرانِ زمان پهلوی در زیر دست و پای فرهنگ غلط و تسلط سیاسی- نظامی امریکایی‌ها له شده بود.

ایشان کتمان یا کم‌رنگ کردن ایام‌الله و حوادث تاریخی را راهبرد جریان باطل دانستند و افزودند: برخلاف قرآن که همه را به یاد و ذکر ایام‌الله و حوادث عظیم فرا می‌خواند، جریان باطل می‌خواهد از نورافشانی و هدایت‌بخشی این‌گونه ایام جلوگیری کند که تلاش برای کم‌رنگ کردن یا کتمان روزهایی مانند 22 بهمن، 29 بهمن، 19 دی، 9 دی، تشییع شهید سلیمانی و تشییع شیهد حججی، نمونه‌های این تلاش است.

رهبر انقلاب با اشاره به عکس‌العمل سریع مردم مؤمن و با اخلاص قم در 17 دی 56 یعنی همان روز انتشار مقاله‌ای سخیف و موهن نسبت به امام خمینی به دستور دربارِ پهلوی، گفتند: این حرکت در روز 18 دی ادامه یافت و در 19 دی به قیامی فراگیر تبدیل شد و قمِ پُر افتخار اولین پرچم انقلاب را برافراشت و مسیری نورانی در کشور به‌وجود آورد.

ایشان سرعت در احساس تکلیف، خطرپذیری در مقابل رژیم سنگدل و خونخوار طاغوت، و حرکت بهنگام و بدون تردید را از جمله ویژگی‌های قیام 19 دی مردم قم برشمردند و تأکید کردند: هر حرکتی که از این ویژگی‌ها برخوردار باشد حتماً به اهداف مورد نظر می‌رسد.

رهبر انقلاب، دفاع مقدس را نمونه درخشان نتیجه گرفتن ملت از احساس تکلیف، ورود بهنگام و به جان خریدن خطرات برشمردند و گفتند: صدام دیوانه با امکانات فراوان و پشتیبانی آمریکا، شوروی، ناتو و کشورهای مرتجع و با هدف تجزیه ایران حمله کرد اما ایران در این جنگ احزاب پیروز شد و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند و حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پشت‌گرمی رژیم طاغوت به آمریکا را علت بی‌عقلی و جسارت در چاپ مقاله موهن علیه امام خمینی خواندند و گفتند: چند روز قبل از 19 دی، کارتر در تهران و در حالت مستی، ایران را جزیره ثبات نامیده بود اما این حمایت نتیجه‌ای نداد چرا که به فرموده قرآن، نتیجه اتکا به نیروی کفر چیزی جز شکست نیست.

رهبر انقلاب با اشاره به نفوذ بسیار بالای آمریکا در رژیم پهلوی، مبارزه مردم با طاغوت را در واقع مبارزه با آمریکا خواندند و افزودند: علت تبعید امام در سال 1343، اعتراض ایشان به قانون کاپیتالاسیون بود که به امریکایی در مقابل هر جنایتی در ایران مصونیت می‌داد و مردم در مقابل چنین نفوذی قیام کردند و ایران را نجات دادند که پایه دشمنی امریکا با ملت شد.

ایشان نکته مهم دیگر حادثه 19 دی قم را جلوگیری از نفوذ افراد پُر مدعا و بی‌ریشه در مسیر نهضت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: در مشروطه، نفوذ افراد ناباب موجب کج شدن راه نهضت به سمت سفارت انگلیس شد اما در انقلاب اسلامی به علت حضور پر رنگ شخصیت‌های موجّه دینی در میدان و پرچمداری علما در شهرهای مختلف و همراه کردن دلهای مردم با نهضت، همه حتی مخالفان و گروههای مختلف مانند کمونیست‌ها، مرعوب حرکت عظیم مردمی و آن نهیب‌های امام بزرگوار شدند که از نجف و در درس طلبگی خود دنیا را به لرزه می‌انداخت و ما هنوز حتی امام و عظمت آن شخصیت را نیز به درستی نشناخته‌ایم.

رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و نجات ایران از سلطه سنگین امریکا را علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی برشمردند و با اشاره به انتشار سندی طبقه‌بندی شده از یک مرکز معتبر آمریکایی مبنی بر دستور کارتر رئیس‌جمهور وقت برای سرنگونی جمهوری اسلامی، آن هم فقط 10 ماه پس از پیروزی انقلاب، گفتند: بر اساس این سند، کارتر به سازمان سیا دستور می‌دهد که جمهوری اسلامی را سرنگون کند و اولین راهبردی که برای سرنگونی ذکر کرده، استفاده از ابزار تبلیغات است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی به وسیله مجموعه‌ای از اقدامات اعم از تهدید، تحریم، جاسوسی، نفوذ، فشار حداکثری، ایجاد اتحادهای ضد ایرانی، ایران‌ستیزی، اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی را تلاش مستمر آمریکایی‌ها در طول 43 سال گذشته خواندند و افزودند: در رأس همه این کارها، ضربه زدن به جمهوری اسلامی به وسیله تبلیغات بوده است.

ایشان افزودند: البته معلوم است که دشمن موفق به عملی کردن نیت شوم خود نشده و جمهوری اسلامیِ امروز با ریشه‌های مستحکم خود در داخل و حتی منطقه، قابل مقایسه با روز اول نیست اما آن کارها به کشور ضربه زد و ما می‌توانستیم جلوتر از نقطه کنونی باشیم.

رهبر انقلاب، تمرکز توان کشور بر مقابله با جنگ تحمیلی هشت ساله و همچنین مقابله با فشارها و تحریم‌ها را موجب کُند شدن پیشرفت کشور دانستند و خاطرنشان کردند: آن توان می‌توانست به صورت کامل صَرف سازندگی، پیشرفت و ریشه‌کنی فقر شود.

ایشان جبران و برطرف کردن کُندی‌های ناشی از دشمنی‌ها را ممکن خواندند و افزودند: با کار بیشتر، ایمان و اعتقاد، و مجاهدت خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی می‌توانیم در همه بخش‌ها ضعف‌ها را برطرف کنیم همچنانکه در حوزه‌های علمی، دفاعی و بخش‌هایی از تولید، کارها و جبران‌های خوبی انجام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان به تحلیل هدف طراحان اغتشاشات اخیر پرداختند و گفتند: دست دشمن خارجی در این حوادث کاملاً عیان بود و اینکه تا گفته می‌شود دخالت دشمن خارجی، عده‌ای آن را انکار می‌کنند و می‌گویند این حوادث تقصیر شما است، صحیح نیست.

ایشان با اشاره به نقش‌آفرینی آشکار و غیرقابل اغماض آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حوادث اخیر خاطرنشان کردند: مهمترین وسیله دشمن در این اغتشاشات کار تبلیغاتی و وسوسه از طریق فضای مجازی و رسانه‌های غربی، عربی و عبری بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: عده‌ای این‌طور وانمود می‌کردند که افراد حاضر در اغتشاشات مخالف ضعف‌های مدیریتی و اقتصادی کشور هستند، در حالی که بر عکس، هدف آنها برطرف کردن ضعف‌ها نبود بلکه هدفشان از بین بردن نقاط قوت کشور بود.

ایشان در تبیین این مسئله به هدف قرار دادن نقاط قوتی همچون امنیت کشور، متوقف کردن پیشرفت علمی از طریق به تعطیلی کشاندن مراکز تحصیلی و علمی، متوقف کردن رشد تولید داخلی و همچنین متوقف کردن مسائل در حال رونق‌گیری مانند گردشگری اشاره کردند و افزودند: البته در اینکه مشکل اقتصادی و معیشتی وجود دارد شکی نیست اما آیا این مشکل با آتش زدن سطل زباله و اغتشاش خیابانی حل می‌شود؟ بدون تردید این کارها خیانت است و دستگاههای مسئول نیز با خیانت، برخورد جدی و عادلانه می‌کنند.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان به دو مسئله دیگر نیز اشاره کردند. مسئله اول تأکید مجدد بر «جهاد تبیین» بود که در این زمینه گفتند: در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست بلکه تبیین و روشنگری است.

نکته پایانی رهبر انقلاب، تأکید بر انجام شدن کارهای بزرگ و تحولی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اصل انقلاب اسلامی را تحولی بزرگ و عبور دهنده کشور از گردنه‌های سخت خواندند و افزودند: در ادامه راه نیز در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ، امنیت و علم نیازمند کارهای بزرگ و تحولی هستیم و این تحول مبتکرانه با وجود مسئولان و جوانان پر تلاش در دانشگاهها و بخشهای دیگر، ممکن و شدنی است.

جدول لیگ برتر | قهرمانی پرسپولیس با صعود سپاهان به رتبه دوم/ استقلال در رده چهارم

جدول لیگ برتر | قهرمانی پرسپولیس با صعود سپاهان به رتبه دوم/ استقلال در رده چهارم

جدول لیگ برتر | قهرمانی پرسپولیس با صعود سپاهان به رتبه دوم/ استقلال در رده چهارم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان امروز با برگزاری پنج بازی پیگیری شد.

در مهم‌ترین بازی امروز پرسپولیس با برتری پنج بر یک مقابل نساجی، 32 امتیازی شده و قهرمانی خود در نیم فصل را قطعی کرد و تیم حمید مطهری نیز با این باخت سنگین، 20 امتیازی باقی ماند و به رتبه هفتم سقوط کرد.

سپاهان در خانه خود با نتیجه  دو بر صفر مس کرمان را شکست داد تا با 27 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گل گهر و استقلال، به جایگاه دوم صعود کند. این در شرایطی است که شاگردان فرزاد حسین‌خانی با همان 11 امتیاز قبلی در رده چهاردهم ایستادند.

مس رفسنجان نیز پس از 2 تساوی متوالی با برد دو بر صفر برابر پیکان، 22 امتیازی شد و با پله صعود از رده هفتم به جایگاه پنجم رسید. شاگردان مجتبی حسینی نیز 16 امتیازی شده و در رتبه دوازدهم جای گرفتند.

گل گهر سیرجان با برتری یک بر صفر در بازی خارج از خانه مقابل نفت آبادان، 27 امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل بهتر از استقلال، به رتبه سوم صعود کرد. شاگردان ادسون تاوارس نیز با 10 امتیاز قبلی خود، در رتبه پانزدهم جای گرفتند.

ملوان انزلی نیز با برتری یک بر صفر در دیدار خانگی با نفت مسجد سلیمان، 15 امتیازی و در رده سیزدهم ماند. هرچند نفت با سومین باخت متوالی‌اش تحت هدایت ابراهیم اشکش، 9 امتیازی و قعرنشین باقی ماند.

پایان پیام/

مدودوف تلویحاً آمریکا را به حمله با موشک هایپرسونیک تهدید کرد

یک مقام روسیه روز پنجشنبه به صورت تلویحی آمریکا را به حمله با موشک‌های هایپرسونیک تهدید کرد.

مدودوف تلویحاً آمریکا را به حمله با موشک هایپرسونیک تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری مدودوف، نائب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز پنجشنبه  به صورت تلویحی آمریکا را به حمله با موشک‌های کروز هایپرسونیک تهدید کرد.

طبق گزارش رویترز، این مقام روسیه‌ای در مطلبی در پیام‌رسان تلگرام سیاست‌های آمریکا را نازی‌ها مقایسه کرد.

او در این پیام نوشت: «هدیه اصلی سال نو، مجموعه موشک‌های سیرکون بود که روز گذشته به سواحل کشورهای ناتو رسید.»

خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده بود موشک‌های سیرکون که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند روی ناومحافظ کلاس گروشکوف سوار شده‌اند که قرار است عازم اقیانوس‌های هند و اقیانوس اطلس شود.

۱۸ تاکتیک عملیاتی«آجا»در رزمایش ذوالفقار

۱۸ تاکتیک عملیاتی«آجا»در رزمایش ذوالفقار

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ در روزهای ابتدایی دی ماه با گسترش نیروها از سراسر کشور به منطقه عمومی رزمایش در سواحل مکران و با محوریت بندر جاسک آغاز و مراحل تمرینی آن برگزار شد، اما مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش از روز جمعه و در تاریکی هوا با اجرای سریال‌ها و سناریوهای نظامی مختلف در منطقه عملیاتی با وسعتی بیش از سه میلیون متر مربع برگزار و روز دوشنبه ۱۲ دی ماه با رژه یگان‌های شرکت کننده به پایان رسید.

یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه و بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی ارتش، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش گسترش یافته و تمرینات مختلفی را انجام دادند و در مرحله اصلی انواع عملیات‌های ترکیبی توسط یگان‌های شرکت‌کننده به اجرا گذاشته شد و یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، تکاوران دریایی و عملیات ویژه، پروازی، پیاده، مکانیزه و سایر تجهیزات و تسلیحات برای کسب آمادگی‌های رزمی لازم در این رزمایش حضور داشتند.

  ادامه مطلب ...

ابراز نگرانی تل‌آویو نسبت به روند همکاری‌های ایران و روسیه

ابراز نگرانی تل‌آویو نسبت به روند همکاری‌های ایران و روسیه

روزنامه "اسرائیل هیوم" رژیم صهیونیستی فاش کرد که «اِلی کوهن» وزیرخارجه اسرائیل در جریان گفتگوی تلفنی روز سه شنبه خود با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه نسبت به گسترش همکاری‌های تهران-مسکو در ما‌ه‌های اخیر اعتراض کرده است.

کوهن در جریان این گفتگو با همتای روس خود گفته است که شکل گیری اتحاد میان روسیه و ایران مطلوب نظر ما در تل‌آویو نیست.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنین مراتب اعتراض تل‌آویو را نسبت به حمایت روسیه از قطعنامه درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دیوان بین المللی دادگستری به منظور اعلان نظر حقوقی در مورد اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را ابراز داشته است.

امیر سرتیپ حیدری:مکتب شهید سلیمانی، جریان ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است

امیر سرتیپ حیدری:مکتب شهید سلیمانی، جریان ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است

امیر سرتیپ حیدری:مکتب شهید سلیمانی، جریان ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است/ولایتمداری و بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این‌که ولایتمداری و بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی، جریان ساز تفکر مقاومت اسلامی در جهان است.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ضمن عرض تسلیت بمناسبت سومین سالگرد شهادت  شهیدسردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی، مظهر تلاش و خستگی‌ناپذیری بود، گفت: باید رفتار و منش شهید قاسم سلیمانی را در طول زندگی، الگوی خود قرار دهیم. اگر می‌خواهیم در مسیر ایشان قدم برداریم، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شهید سلیمانی درست و صحیح معرفی شود تا آحاد جامعه از ایشان الگوبرداری کنند.
وی با بیان این که ولایتمداری و بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود، افزود: استکبارستیزی علاوه بر بصیرت، نیاز به اعتقاد قلبی و ولایتمداری دارد و حاج قاسم سلیمانی به گونه‌ای عمل می‌کرد که همه اعتقاد داشتند که در مقابل استکبار لحظه‌ای کوتاه نمی‌آید.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به این که شهید سلیمانی با تفکرهای تاکتیکی و راهبری خود، موجب تقویت بیش از پیش اتحاد نیروهای مسلح شد، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی تنها با اتحاد و همدلی مردم و نیروهای مسلح میسر است و این امر موجب شده دشمن در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کند، به نتیجه نرسد. تابع ولایت بودن، دیگر ویژگی برجسته این سرباز وطن بود که با انجام مبارزه خالصانه در رویارویی با شقی‌ترین تروریست‌ها از پای نایستاد.
امیر سرتیپ حیدری در بخش دیگری از سخنانش مکتب حاج قاسم سلیمانی را یک شیوه تفکر و نوعی سبک زندگی جریان ساز دانست و تصریح کرد: دنیای استکبار بعد از ۳ سال که از شهادت حاج قاسم می‌گذرد، دریافته است که مکتب و فکر شهید سلیمانی قابل مهار نیست و از این موضوع در هراس است و موجب جریان سازی تفکر مقاومت اسلامی در جهان شد.
وی با بیان این که سردار سلیمانی برای عزت اسلام و مظلومان جهان مظلومانه به شهادت رسید، بیان کرد: شهید سلیمانی سربازی شجاع، دلیر و ولایت مدار بود و هرگز به دشمن اجازه عرض اندام در منطقه نداد، لذا جنایت آمریکا در ترور این مجاهد نستوه، ملّت ایران را بیدارتر خواهد کرد. این شهید والامقام با تاسی از قرآن و تکیه بر آموزه‌های دینی، داعش را  نابود کرد و دشمن و ایادی کفر باید بدانند امروز با شهادت این سردار بزرگ، هزاران سردار پیرو ولایت فقیه و دلسوز اسلام در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر مردم دار بودن شهید سلیمانی عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی به واسطه معرفت، اخلاق و ولایتمداری برای همه ما الگویی مناسب است و با همه این ویژگی‌ها عاشق و دل‌داده مردم بود که این مهم را در جای‌جای زندگی ایشان می‌توان به وضوح دید.
امیر سرتیپ حیدری در ادامه با اشاره به این که سردار شهید سلیمانی، به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت و وطن بود، تاکید کرد: او با خداباوری خاص خود توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند. عشق به میهن و مردم، مومن بودن و عاشقانه خدمت کردن شهید سلیمانی، او را در میان دل‌های مردم جای داده است تا جایی که به عنوان قهرمان شجاعت، شهامت و دلاوری شناخته می‌شود.
وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به امنیت و اقتدار کشور هستند، ادامه داد: سردار شهید سلیمانی با اخلاق و اخلاص خود موجب پایداری انقلاب اسلامی بود و او را می‌توان از جمله بزرگان عرصه دفاع مقدس و نیز نماد ایستادگی و پایداری مردم ایران توصیف کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر دشمن شناسی نوین توسط شهید سلیمانی، گفت: در سال‌هایی که دشمنان با استناد به ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده در منطقه، هاله‌ای از ابهام و غبار در برابر افکار عمومی دنیا ایجاد کرده و در تلاش برای لاپوشانی تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته دستان خود بودند، شهید سلیمانی و یاران ایشان با بهره‌گیری از عنایت الهی و در سایه توسل به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به دفاع از کیان امت اسلامی می‌پرداختند.
امیر سرتیپ حیدری در پایان با بیان این که شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد خودباوری، خدمت خالصانه و قهرمان ملی است، خاطر نشان کرد: او چهره ماندگار تاریخ مقاومت اسلامی، تجلی وطن پرستی، میهن دوستی، قهرمان ملی و افتخار ایرانیان است که جانش را برای حفظ جان و ناموس ایرانی اهدا کرد. و توانست با خدمات خالصانه و بی‌ریای خود، دل‌ها را تسخیر کند.

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱؛ نمایش اقتدار ایران در راهبرد دریامحور/ ارتش مولفه‌ای تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای است

 

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، ضمن تبریک موفقیت‌آمیز بودن برگزاری رزمایش ذوالفقار، این رزمایش را نمایش اقتدار ایران برای راهبرد توسعه دریامحور دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، برگزاری موفق رزمایش مشترک ذوالفقار را تبریک گفت.
در پیام سردار جلالی آمده است؛
برادر ارجمند امیر سرافراز و بسیجی سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران
ارتش جمهوری اسلامی ایران نه فقط یک رکن اساسی از ارکان نیروی مسلح و قدرت بازدارندگی کشور بلکه به مولفه‌ای تاثیرگذار در معادلات منطقه تبدیل شده است. همان ارتشی که به فرمایش مقام معظم رهبری «به برکت جمهوری اسلامی صرفاً ابزار آلات و تجربه و دانش و فن نیست بلکه در بخش‌هایی از ارتش، یک نمایشگاهِ ارزش‌های اسلامی هست
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیرو‌ی مکتبی و جلوه‌ای از ظهور ارزش‌های اسلامی تمام توطئه‌های دشمن برای نشان دادن تصویری غیرانقلابی از آن را نقش برآب کرده است.
خودباوری، بکارگیری نیرو و استعداد‌های جوان از ارتش جمهوری اسلامی الگویی الهام بخش در خودکفایی ساخته است. این نکته‌ای است که به سادگی نباید از کنار آن گذشت. مخصوصا اینکه این توان در راه تولید و ایجاد امنیت برای کشور بکار گرفته شده است. امنیتی که امروز به مولفه‌ای بسیار ارزشمند، گران، نایاب و نعمتی برای انسان‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.
برگزاری موفق رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش بهانه‌ای است برای دست‌مریزاد گفتن به این سربازان ولایت در ایجاد یک بازدارندگی راهبردی برای مقابله پیروزمند با تهدیدات و نیت‌های شوم دشمنان و نمایش آمادگی، بصیرت و ولایتمداری ارتش حماسه ساز و استکبارستیز ایران.
همچنین این رزمایش به نمایش اقتدار ایران برای راهبرد دریامحور به عنوان اصل پدافند غیرعامل با اتکا بر سواحل و بنادر دریای عمان و جنوب شرق کشور با هدف توسعه اقتصادی و زیرساختی با نقش آفرینی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تبدیل شد.
ضمن تبریک این موفقیت به شما و دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرافرازی و پیروزی این مجاهدان خستگی‌ناپذیر را ظل توجهات حضرت بقیه الله العظم (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی)، از درگاه خداوند متعال خواستارم.

جان فدا|به یاد مسافران ساعت 1:20 دقیقه


جان فدا|به یاد مسافران ساعت 1:20 دقیقه

قطعه 50 و محل یادمان شهدای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) حال و هوای ویژه ای دارد.صندلی های چیده شده در اطراف میدان نماد شهیدان لشکر 27، شلوغی و سر و صدای نواهای آئینی و حماسی، بساط پذیرایی از چای و میوه و شیرینی . در نبش گوشه ای از میدان و کنار مزار یکی از شهدا جمعیت زیادی به چشم می خورد. راستش را بخواهید تازه وارد است . روی سنگ مزارش هم نوشته :«شهید هادی طارمی».

جان فدا|به یاد مسافران ساعت 1:20 دقیقه

گروه زندگی_هانیه ناصری:چند سالی است که دی ماه بسترخاطرات تلخ و شیرین شده است. از حماسه 9 دی ماه 1388 و دهه بصیرت گرفته تا واقعه ای که محال است از خاطره تاریخ محو شود! بامداد 13 دی ماه 1398 بود. روزی از روزهای خدا که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد هرگز به سپیدی سحر نرسد! ساعت یک و بیست دقیقه بود که پرنده‌ای سیاه فرودگاه بغداد را شاهد جنایتی بزرگ کرد. جنایتی تاریک که مثل تمام لکه‌های ننگ تاریخِ دشمنی‌ها و پلیدی‌ها، حق را درخشان‌تر و باطل را منفورتر کرد و سردار دل ها و هیئت همراهش آسمانی شدند!

  ادامه مطلب ...

جان فدا| وقتی حاج قاسم و ابومهدی لقب «حواریون موصل» داشتند+فیلم و تصاویر اختصاصی

جان فدا| وقتی حاج قاسم و ابومهدی لقب «حواریون موصل» داشتند+فیلم و تصاویر اختصاصی

همزمان با مقابله جریان‌های مقاومت عراقی در مقابل داعش و عملیات آزادسازی موصل با دو نام آشنا به نام حاج قاسم و ابومهدی المهندس مواجه می‌شویم که به دلیل نقش آفرینی این دو فرمانده شهید در این عملیات به آن‌ها حواریون موصل می‌گویند.

جان فدا| وقتی حاج قاسم و ابومهدی لقب «حواریون موصل» داشتند+فیلم و تصاویر اختصاصی

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در سال‌های اخیر نام‌های آشنای کتائب سیدالشهدا، نجباء، اصائب اهل الحق و کتائل حزب الله را شنیده‌ایم، اما کمتر نامی از «کتائب بابلیون» یا گردان مسیحی‌های عراق شنیده‌ایم.

این گردان متشکل از رزمندگان داوطلب مسیحی از شهرهای مختلف عراق است که همزمان با حمله داعش به این شهر، شانه به شانه دیگر جنبش‌های مقاومت به مقابله با تروریست و دفاع از اماکن مذهبی پرداختند.

در این راستا مستند «حواریون موصل» به روایت از گردان بابلیون، مسیحی‌‌های حشدالشعبی می‌پردازد که این گردان همزمان با اشغال موصل توسط داعش اعلام موجودیت کرد. در این مستند با فردی به نام «تونی» از مسؤولان گردان بابلیون همراه می‌شویم که خود دوره دیده سطوح ویژه نظامی در آمریکا است و خودش را برای مقابله با داعش به موصل رسانده است.

این در حالی است که در این مستند همزمان با مقابله جریان‌های مقاومت عراقی در مقابل داعش و عملیات آزادسازی موصل با ۲ نام آشنا به نام حاج قاسم و ابومهدی المهندس مواجه می‌شویم که کارگردان به دلیل نقش آفرینی این ۲ فرمانده شهید در عملیات موصل به آن‌ها لقب حواریون موصل را داده است.

پوتین: نمی‌گذاریم غرب از اوکراین برای نابودی روسیه استفاده کند

پوتین: نمی‌گذاریم غرب از اوکراین برای نابودی روسیه استفاده کند

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد کشورش هرگز در برابر تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزار نابودی روسیه تسلیم نخواهد شد.

پوتین: نمی‌گذاریم غرب از اوکراین برای نابودی روسیه استفاده کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیام سال نوی خود گفت مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند. 

به گزارش رویترز، پوتین شنبه (۳۱ دسامبر) در پیامی ویدئویی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، اظهار داشت کشورش هرگز تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزار نابودی روسیه نخواهد شد. 

وی گفت روسیه در اوکراین می‌جنگد تا از سرزمین مادری خود محافظت و استقلال واقعی مردم را تامین کند. او در پیام خود اظهار داشت روسیه در طرف درست قرار دارد و از مردم خود در قلمروی تاریخی‌اش حفاظت می‌کند. 

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت سال گذشته، سال رویدادهای مهم بود که پایه و اساس آینده و استقلال روسیه را پی‌ریزی کرد. پوتین یادآور شد که «نخبگان غربی سال‌ها به همه درباره اهداف صلح‌آمیز خود اطمینان می‌دادند از جمله در دونباس اما در واقع از نئونازی‌ها حمایت کردند». او در پایان ابراز اطمینان کرد که روسیه بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و این کشور بزرگ و مستقل خواهد ماند. 

پوتین اخیراً هم در مصاحبه با تلویوزیون دولتی در خصوص درگیری‌ها در اوکراین ضمن بیان این که غرب به دنبال تکه تکه کردن و تجزیه روسیه است، گفت مسکو آماده مذاکره با همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین است.

وی اظهار داشت: معتقدم در مسیر درست عمل می‌کنیم، از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم، منافع شهروندانمان، مردممان. و انتخاب دیگری جز حفاظت از شهروندان خود نداریم.

رئیس‌جمهور روسیه سپس برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و گفت: ما آماده مذاکره با همه افراد درگیر درباره راه‌حل‌های قابل قبول هستیم، اما این به آن‌ها بستگی دارد-این ما نیستیم که از مذاکره امتناع می‌کنیم، آن‌ها هستند.