منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

بخش قابل توجهی از نخبگان وظیفه جذب ارتش می‌شوند

بخش قابل توجهی از نخبگان وظیفه جذب ارتش می‌شوند

معاون آموزش و تربیت ارتش از جذب حداکثری نخبگان وظیفه در نیرو‌های چهارگانه ارتش خبر داد.

امیر سرتیپ شیخ زاده گفت: یکی از برنامه‌های ما بعد از ارائه برخی آموزش‌های رزم انفرادی و مقدماتی، بهره‌گیری از تخصص و دانش این عزیزان است؛ همچنین از استعداد و ایده‌پردازی و دانش نخبگان وظیفه در حوزه ارتقای فناوری دفاعی نیز استفاده می‌شود و ارتش برنامه جذب این عزیزان را در دستور کار خود دارد تا بخش قابل توجهی از نخبگان وظیفه در ارتش استخدام شوند.

پیش‌تر امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیز با بیان اینکه بستر استخدام نخبگان کشوری در ارتش و نیرو‌های مسلح فراهم است گفته بود که هر کدام از این عزیزان بخواهند می‌توانند در نیرو‌های مسلح فعالیت کنند.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده تا نخبگان وظیفه‌ای که در حال انجام پروژه‌های تحقیقاتی هستند، پس از طی دوره‌های آموزش نظامی بتوانند فرآیند مقدماتی استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند.

برای کم کردن بوی بد بدن

 برای کم کردن بوی بد بدن
چند روش برای کم کردن بوی بد بدن

تابستان نزدیک است و یکی از مشکلات رایج افراد در این فصل عرق کردن زیاد بوده که باعث می‌شود بدن بوی ناخوشایندی بدهد.

عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دما است. بسیاری از افراد برای رفع بوی بد بدن از دئودرانت‌ها استفاده می‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین بهتر است به دنبال روش‌های ایمن‌تر برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله تصمیم داریم این روش‌های مؤثر را به شما معرفی کنیم.

روغن‌ها

بعضی از روغن‌ها خواصی دارند که با بوی بد بدن مبارزه می‌کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن‌ها را برای رفع بوی بد بدن به شما معرفی می‌کنیم.

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک است که باکتری‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و از این طریق به رها شدن از بوی بد بدن کمک می‌کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی از بدن بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۲. روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل اینکه یک ضدعفونی‌کننده است، می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست را از بین ببرد و از بروز دوباره‌ی بوی بد جلوگیری کند. یک کاسه‌ی کوچک بردارید و روغن درخت را با مقداری آب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به‌طور مستقیم در زیربغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید.

۳. روغن اسطوخودوس

روغن اسانسی اسطوخودوس از رشد باکتری‌های ایجادکننده‌ی بو جلوگیری می‌کند. نشاسته‌ی ذرت و جوش شیرین هم پوست را خشک نگه می‌دارند و از جمع شدن باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. روغن اسانسی اسطوخودوس را با نشاسته‌ی ذرت و جوش شیرین مخلوط کنید و هر زمان که لازم شد، استفاده کنید.

۴. روغن نعناع

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای دئودرانت‌ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و به از بین بردن باکتری‌های موجود روی پوست کمک می‌کند. می‌توانید چند قطره روغن نعناع را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغل خود بمالید یا آن را با آب مخلوط کرده و به زیربغلتان اسپری کنید.

۲. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب طبیعت اسیدی دارد و به توانایی خود در از بین بردن و پیشگیری از شکل‌گیری باکتری‌ها شناخته می‌شود که این موضوع می‌تواند از بروز مجدد بوی بد بدن جلوگیری کند. مقداری سرکه‌ی سیب را با استفاده از پنبه به‌طور مستقیم به زیربغل و سایر نواحی بدن خود بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۳. چای شنبلیه

تخم شنبلیله خواص ضدباکتریایی دارد و جلوی پخش شدن هر نوع عفونت باکتریایی را می‌گیرد. باور بر این است که چای شنبلیله از طریق رفع علت ریشه‌ای، بوی بد بدن را به‌طور طبیعی برطرف می‌کند. می‌توانید این چای را هر روز صبح بنوشید تا بدنتان را سم‌زدایی کنید.

۴. دانه‌ی رازیانه

بعضی از ترکیبات موجود در رازیانه به‌عنوان ملین عمل می‌کنند و می‌توانند در رفع بوی بد بدن اثرگذار باشند. هر روز صبح این مخلوط را مصرف کنید تا نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرید. دانه‌ی رازیانه‌ی له شده را به آب اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط بجوشد. در صورت تمایل مقداری عسل به آن اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

۵. چای سبز

آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدتانیک موجود در چای سبز به رفع بوی بد بدن از درون کمک می‌کنند.

استعمال موضعی چای سبز پوست را خشک نگه می‌دارد و باکتری‌ها را کنترل می‌کند. مصرف روزانه‌ی چای سبز تمام سموم بدن را از بین می‌برد. یک روز در میان از چای سبز استفاده‌ی موضعی کنید، چون استفاده‌ی روزانه می‌تواند بعضی انواع پوست را خیلی خشک کند.

نوشیدن منظم از چای سبز با شکم خالی هم می‌تواند اثرات مثبتی در رفع بوی بد بدن داشته باشد.

۶. چای کیسه‌ای

تانن موجود در چای پوست را خشک نگه می‌دارد و از شکل‌گیری عرق جلوگیری می‌کند. می‌توانید از این روش خانگی دست‌کم سه بار در هفته استفاده کنید. آب را بجوشانید و چای کیسه را درون آب جوش قرار دهید. مخلوط به دست آمده را در وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید. همچنین می‌توانید آن را به‌طور مستقیم روی بدنتان بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.

۷. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین رطوبت را جذب کرده و به همین دلیل از شکل‌گیری عرق جلوگیری می‌کند. این ترکیب نه تنها باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد، بلکه بدن را هم قلیایی کرده و بوی بد بدن را خنثی می‌کند. از این روش خانگی چند بار در هفته استفاده کنید.

پودر جوش‌شیرین را درون یک کاسه بریزید و با یک براش آن را به نواحی مستعد عرق کردن (مثل زیربغل) بمالید. پودر اضافی را از بدنتان پاک کنید.

۸. آب لیموترش

طبیعت اسیدی لیموترش سطح PH بدن را پایین می‌آورد و زنده ماندن باکتری‌ها را روی پوست دشوار می‌کند. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن این روش را هر روز به کار ببرید.

لیموترش را دو نیم کنید و آن را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغلتان بمالید.

۹. آب گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی طبیعت اسیدی دارد و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد. خاصیت قابض آن هم منافذ را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن از این روش خانگی ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

در یک کاسه‌ی بزرگ مقداری آب گرم بریزید و آب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. زمانی که در حمام هستید، مخلوط را روی تمام بدنتان بریزید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

۱۰. گلاب

گلاب یک ترکیب قابض است و به همین دلیل اندازه‌ی منافذ پوست را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده‌ی موضعی از آن باعث می‌شود بدنتان بوی خوبی بگیرد. یک کاسه بردارید و گلاب و سرکه‌ی سیب را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط ایجاد شده را درون بطری اسپری بریزید و هر زمان که لازم شد آن را زیر بغل و سایر قسمت‌های بدنتان اسپری کنید.

۱۱. جعفری

قرن‌هاست که برگ‌های جعفری به خواص ضدبوی خود شناخته می‌شوند. باور بر این است که کلروفیل موجود در برگ‌های جعفری در رفع بوی بد بدن و دهان مؤثر است. آب جعفری را هر روز بنوشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

برگ‌های جعفری را به آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد. مخلوط را از صافی رد کنید و آن را بنوشید.

۱۲. نشاسته‌ی ذرت

خواص ضدباکتریایی نشاسته‌ی ذرت به کنترل باکتری‌ها کمک می‌کند. نشاسته‌ی ذرت همچنین پوست را خشک نگه می‌دارد و تولید عرق را کاهش می‌دهد. مقداری نشاسته‌ی ذرت را به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید. اجازه دهید ترکیب تا پایان روز روی بدنتان بماند.

۱۳. برگ چریش (Neem Leaves)

خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدعفونی کننده‌ی گیاه چریش به از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده‌ی بوی بد کمک می‌کنند. این گیاه همچنین تمام سموم درون بدن را از بین می‌برد و علت ریشه‌ای بوی بد را برطرف می‌کند. برگ‌های چریش را در آب بجوشانید. آن را از صافی رد کرده و به وان حمام اضافه کنید یا در حمام روی بدنتان بریزید.

۱۴. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی هم یک ترکیب مفید دیگر در رفع بوی بد بدن است. سیب‌زمینی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به لایه‌های نازک برش بزنید. لایه‌های سیب‌زمینی را به زیربغلتان بمالید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس زیر بغل خود را با آب بشویید.

علاوه بر روش‌های خانگی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع مو‌های زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه به چند روش مفید دیگر اشاره می‌کنیم.

از دئودرانت‌های طبیعی و بدون آلومینیوم استفاده کنید.

هر روز دوش بگیرید.

به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن سرکه‌ی سیب بمالید.

کمتر غذا‌های تند بخورید.

بدنتان را به‌طور مرتب از طریق مصرف چای سبز و چای شنبلیله سم‌زدایی کنید.

بوی بد بدن باعث می‌شود حسابی خجالت بکشیم و عزت نفسمان پایین بیاید. لازم نیست این شرایط را تحمل کنید. با استفاده از روش‌های خانگی، که اشاره کردیم، می‌توانید به رفع بوی بد بدن خود بپردازید.سعی کنید تا جایی که امکان دارد از دئودرانت‌ها استفاده نکنید، چون برای بدن مضر هستند.

برگزاری آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

 

آزمون ورودی سی و سومین دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) صبح امروز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آزمون ورودی سی و سومین دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور هزار نفر از افسران ارشد و کارمندان همطراز واجد شرایط عمومی و اختصاصی صبح امروز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) در این دانشگاه برگزار شد.
این آزمون فردا جمعه نیز با حضور داوطلبانی از نیروها و سازمان‌های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح برگزار می شود.
داوطلبان در شاخه‌های زمینی، هوایی و دریایی امروز و داوطلبان رشته‌های پدافند هوایی، جنگال، سایبری، انسانی، مالی، آماد و پشتیبانی و آموزش نیز فردا جمعه با یکدیگر به رقابت علمی می‌پردازند.
بنابراین گزارش، دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی بالاترین سطح آموزش های عملیاتی و تاکتیکی در سطح نیروهای مسلح است و دانش‌آموختگان این دوره، مهارت‌های لازم برای انجام طرح ریزی های نظامی مشترک و قابلیت و صلاحیت عهده گیری مسئولیت های فرماندهی و ستاد یگان یگان‌های عمده نیروهای مسلح را به دست می آورند.
همچنین پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون باید برای کسب کرسی دانشجویی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در مرحله دوم در مصاحبه حضوری شرکت نمایند.
شایان ذکر است، این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور و نظارت نماینده سازمان آموزش و سنجش کشور اجرا می‌شود.

اختصاصی فارس| «افزایش حقوق سربازان» محقق شد/ واریز در چند روز آینده

اختصاصی فارس| «افزایش حقوق سربازان» محقق شد/ واریز در چند روز آینده

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد افزایش حقوق سربازان محقق شده و تا چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

اختصاصی فارس| «افزایش حقوق سربازان» محقق شد/ واریز در چند روز آینده

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری مهم‌ترین دغدغه سربازان وظیفه نیروهای مسلح است؛ وعده افزایش حقوقی که نسبتا چشمگیر بوده و به عنوان یکی از مشوق های خدمت سربازی مطرح می شود. 

وعده‌ای که در واریزی فروردین ماه لحاظ نشده و پیگیری خبرنگار فارس در آن برهه حاکی از آن بود که باید بودجه به ستادکل نیروهای مسلح  تخصیص یابد و بعد از آن با توجه به اطلاعات و سوابق فرد مشمول، وضعیت و محل خدمت، تجرد یا تأهل و مواردی از این قبیل، میزان افزایش حقوق تعیین شود.

پیگیری امروز خبرنگار انتظامی فارس از مسؤولان مربوطه حاکی از آن است که خوشبختانه اعتبار مربوطه به ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص یافته و سربازان در حقوق دریافتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  افزایش حداقل دو برابری حقوق را شاهد خواهند بود.

لازم به ذکر است پرداخت افزایش حقوق سربازان از چند روز دیگر آغاز می شود اما مبلغی که واریز می شود بنابر مصوبه نمایندگان مجلس که کمترین میزان حقوق سربازان را مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان پیش‌بینی کرده بودند، کمتر بوده و حداقل حقوق به میزان دو میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود.

پیگیری در خصوص پرداخت معوقه فروردین و میزان دقیق افزایش حقوق ادامه دارد.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی افزایش «میلیونی» را برای حقوق کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود.

لازم به ذکر است مخاطبان فارس من با درج پویشی با عنوان «افزایش‌ حقوق‌ سربازان‌ خواسته‌ بر حق‌ آنهاست» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

نظر آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران: تحریم‌ها باید اجرا شود

نظر آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران: تحریم‌ها باید اجرا شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در خصوص آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی گفت که تحریم‌ها بایستی اجرا شوند.

نظر آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران: تحریم‌ها باید اجرا شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در کره جنوبی بر ضرورت اجرای تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد.

یک خبرنگار از سالیوان پرسید آیا مسئله آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی جزو موضوعاتی است که در سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی مطرح خواهد شد یا خیر.

سالیوان در پاسخ گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما در سطوح فنی و کارشناسی به طور منظم با کره‌ای‌ها درباره این موضوعات رایزنی می‌کنیم. نمی‌دانم آیا این موضوع در دستور کار گفت‌وگوی میان روسای جمهور دو کشور قرار دارد یا خیر.»

او سپس در پاسخ به این سوال که موضوع آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران چیست تصریح کرد: «دیدگاه ما این است که تحریم‌ها بایستی اجرا شوند و تا وقتی که ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، ما باید با شریکان و متحدانمان همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم فشار اقتصادی علیه ایران به شکلی حفظ می‌شود که سرانجام آنها را به توافق بر سر توافق منصفانه و معقولی که الان در وین روی میز قرار دارد مجاب می‌کند.»

دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

اظهارات سالیوان درباره دارایی‌های ایران در کره جنوبی درحالی مطرح شده که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات ، به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها ، بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف به ویژه ایران را به کند کردن روند مذاکرات متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

وداع با عالم اخلاق آیت اله فاطمی نیا

تشییع پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا فردا در تهران/ تدفین در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و عالم ربانی فردا سه‌شنبه ساعت 9 صبح از دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بناست پیکر مطهر ایشان عصر سه‌شنبه پس از انتقال به شهر مقدس قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تدفین شود.

تشییع پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا فردا در تهران/ تدفین در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، بامداد امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه بود که آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق بعد از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت. مراسم وداع با پیکر این استاد اخلاق امشب دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این استاد اخلاق و عالم ربانی روز سه‌شنبه ساعت ۹ صبح از دانشگاه تهران به سمت چهارراه ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد و بناست پیکر عصر سه‌شنبه پس از انتقال به شهر مقدس قم، از ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شود.

وزیر دفاع تاجیکستان: برگزاری رزمایش‌های مشترک جزو اولویت‌های همکاری با ایران است

وزیر دفاع تاجیکستان: برگزاری رزمایش‌های مشترک جزو اولویت‌های همکاری با ایران است

وزیر دفاع تاجیکستان در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان گفت: برگزاری رزمایش‌های مشترک و توسعه تجهیزات نظامی از اولویت‌های نیرو‌های مسلح کشور تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع تاجیکستان: برگزاری رزمایش‌های مشترک جزو اولویت‌های همکاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بعد از استقبال رسمی توسط سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان و همچنین شرکت در مراسم باشکوه نظامی و سان از یگان‌های نمونه و تشریفات نیرو‌های مسلح کشور تاجیکستان در یک نشست تخصصی ضمن بررسی راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه و مبارزه با تروریسم در منطقه آسیای مرکزی، همکاری‌های منطقه‌ایی با محوریت کشور افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح دو کشور باید علاوه بر برقراری امنیت در مرز‌ها با یکدیگر تعامل و تبادل نظر داشته باشند، تصریح کرد: توسعه و تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای و دوجانبه و همچنین تبادل آموزش و توسعه همکاری نظامی پیرامون مبارزه با تروریسم، باید در اولویت نیرو‌های مسلح دو کشور قرار گیرد.

سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این دیدار از طرح‌های نیرو‌های مسلح ایران برای مقابله با تروریسم و جرایم سازمان یافته و مواد مخدر با کمک و همکاری دو کشور استقبال کرد و گفت: برگزاری رزمایش‌های مشترک و توسعه تجهیزات نظامی از اولویت‌های نیرو‌های مسلح کشور تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران است.

پوتین: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

پوتین: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورش مشکلی با فنلاند و سوئد ندارد و ورود آن‌ها به ناتو تهدیدی ایجاد نمی‌کند، اما در عین حال افزود چنین اقدامی باعث پاسخ و اقدامات واکنشی می‌شود.

پوتین: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خصوص مسئله پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، گفت روسیه با این کشورها مشکلی ندارد و ورود آن‌ها به این ائتلاف نظامی غربی تهدیدی ایجاد نمی‌کند، اما باعث پاسخ و اقدامات واکنشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور روسیه افزود: ناتو از سیاست ژئوپلیتیک خود پا را فراتر گذاشته و سعی می‌کند بر سیاست مناطق دیگر تأثیر بگذارد، این مستلزم توجه ما است. او همچنین گفت که روس‌هراسی دیوانه‌وار در غرب در حال گسترش است. 

پوتین در اشاره به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین که وی هدف از آن را خلع سلاح و نازی‌زدایی این کشور اعلام کرده، گفت: نئونازیسم مدتهاست که در اوکراین بیداد می‌کند، غرب چشمان خود را بر این امر بسته و تشویق هم می‌کند. در هیچ کجا به اندازه اوکراین نازیسم در سطح دولتی تشویق نمی‌شود. 

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی گفت ارتش روسیه شواهدی از اقدام آمریکا در انجام آزمایش با ویروس‌ها در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در خاک اوکراین کشف کرد. این اسناد در آزمایشگاه‌هایی که به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه روسیه ضبط شده، کشف شد.

به گفته ولادیمیر پوتین، هدف اصلی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی با بودجه ایالات متحده در جمهوری‌های شوروی سابق، جمع‌آوری مواد بیولوژیکی و مطالعه الگوهای انتشار ویروس‌ها بوده است.

در حالی درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که مسئله الحاق دو کشور سوئد و بخصوص فنلاند به دلیل مرز مشترک با روسیه به نقطه تقابل جدید مسکو و غرب تبدیل شده است. عصر یکشنبه حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد اعلام کرد که این کشور به طور رسمی تصمیم گرفته که برای عضویت در ناتو درخواست بدهد. چند ساعت پیش از آن نیز رئیس‌جمهور و دولت فنلاند اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای عضویت در ناتو درخواست دهد تا راه را برای گسترش ائتلاف نظامی ۳۰ کشور غربی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در میانه هشدارهای مسکو، هموار کند.

طرح‌ها و تصمیماتی که هشدارها و واکنش‌های روسیه را در پی داشته است. پس از اعلام این تصمیمات، رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه از تقویت خطوط مرزی با فنلاند خبر داد. فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بیش از هزار کیلومتر مرز با روسیه دارد و اولین کشور دارای مرز مشترک با روسیه است که قرار است در ناتو عضویت پیدا کند.

پیش‌تر، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد «عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمروی سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند.

در حالی درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

معرفی سایت جدید ثبت نام خودرو

معرفی سایت جدید ثبت نام خودرو

براساس اجرای بند 5 از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز کار خود را آغاز کرد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 12 در نشانی sale.iranecar.com در دسترس است.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته شده است و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر روند تخصیص و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم تخصیص خودرو با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

عرضه خودرو براساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و تمامی خودروسازان موظفند تمامی محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

روند فروش خودرو در این سامانه شفاف است و به این شکل از تلاطم بازار، بازارسازی و سوء استفاده سوداگران و تضییع حقوق مردم جلوگیری خواهد شد.

90 درصد مردم یارانه میگیرند

90 درصد مردم یارانه میگیرند

سخنگوی دولت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با بیان اینکه مطابق قانون، دولت مکلف بود دهک های پر درآمد را از دریافت یارانه به تدریج حذف کند، گفت: همزمان با عادلانه سازی پرداخت یارانه ها، دهک اول پردرآمد کشور یعنی جمعیت ۱۰ درصدی که پردرآمدترین افراد کشور هستند، از دریافت یارانه حذف شدند زیرا یارانه بر حسب طبقات متوسط و پایین تر جامعه تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان نسبت به حذف خود از یارانه بگیران و درخواست آن ها برای بازنگری اظهار کرد: ممکن است برخی اشتباهاتی در بانک های اطلاعاتی وزارت رفاه وجود داشته باشد و یا حساب شخصی یک فرد توسط فرد دیگری اداره شود که به همین دلیل باید شفاف سازی در این مورد صورت بگیرد و طبیعتا اصلاح صورت خواهد گرفت.

تاکید رئیس جمهور برای رسیدگی به درخواست های مردمی نسبت به یارانه ها
سخنگوی دولت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به اعتراضات مردمی که یارانه به آن ها تعلق نگرفته است خبر داد و بیان کرد: رئیس جمهور تاکید کردند ظرف نهایتا یک ماه باید رسیدگی صورت بگیرد و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی مردم، نسبت به استحقاق دریافت یارانه بازبینی داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه می شوند، عنوان کرد: صرفا ۱۰ درصد بنا است که حذف شده بمانند. البته عده ای از مردم به دلیل فعال نبودن سامانه ثبت نام از سال ۱۳۹۳ برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اند، نتوانستند برای دریافت یارانه در این سال ها ثبت نام کنند و به همین جهت مشخص نشده که این افراد استحقاق دریافت یارانه هستند یا خیر.

بهادری جهرمی با اعلام اینکه یک ماه نخست یارانه به حساب افراد واریز می شود، در عین حال گفت: البته امکان برداشت وجود ندارد تا بررسی صورت بگیرد و اگر مشخص شود اشکالی در بررسی فرد وجود داشته است، یارانه برای آن ها فعال و قابل برداشت می شود.

سخنگوی دولت سیزدهم هدف گذاری اصلی در اصلاح اقتصادی را توسعه عدالت در پرداخت یارانه های دولتی عنوان کرد و افزود: پیش از این، هر کسی که وضع مالی بهتری داشت، امکان دریافت بیشتری هم از یارانه پیدا می کرد. دهک دهم جامعه قریب به 28 برابر دهک ضعیف تر جامعه از یارانه ها بهره می بردند.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: کسی که در هفته چهار وعده مرغ می خورد، چهار برابر افراد دیگر از یارانه بهره می برد؛ در حالی که این مسیر باید معکوس باشد و کسی که توانمندی مالی پایین تری دارد طبیعتا باید یارانه بیشتری دریافت کند.

بهادری جهرمی با تصریح بر این موضوع که برای حذف دهک دهم باید داده های اطلاعاتی مختلف را مبنا قرار داد تا ارزیابی درباره وسع و توانمندی مالی یک خانواده چه میزان است، اظهار کرد: این خانواده با همدیگر زندگی می کنند و به همین جهت مبنای ارزیابی دریافتی کل خانواده است تا از خانواده هایی که توانمندی کمتری دارند حمایت شود.

با پرداخت یکسان یارانه ها ضعف در دهک بندی ها برطرف خواهد شد
وی افزود: هر کسی که نسبت به دهک بندی درخواست بازبینی داشته باشد، درخواست ها ثبت و رسیدگی می شود. البته ممکن است دهک بندی ها در طول زمان تغییر پیدا کند و امکان بازبینی باز هم وجود خواهد داشت.

سخنگوی دولت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به امکان وجود اندک نقاط ضعف در دهک بندی ها عنوان کرد: دهک اول تا سوم مبلغ یارانه ای معادل ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و دهک های چهارم تا نهم میزان ۳۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه برای هر فرد دریافت خواهند کرد. بنابراین تفاوتی نمی کند که در دهک چهارم یا نهم قرار داشته باشید، زیرا در هر صورت مبلغ یارانه یکسانی دریافت می کنید. به همین جهت اگر ضعفی هم در دهک بندی های وجود داشته باشد، با این پرداخت یکسان برطرف خواهد شد و تنها دهک دهم، محل بحث خواهد بود.

وی در پاسخ به گلایه پیامکی یکی از مخاطبین برنامه «رادیو گفت‌وگو» در خصوص گران فروشی به بهانه حذف یارانه ها اشاره کرد: تدابیر لازم در این خصوص صورت گرفته است. با اجرای حذف یارانه های چهار قلم، اعلام شد افزایش قیمت ها با تدریج صورت بگیرد. در این زمان با صف های خریدی مواجه شدیم زیرا مردم قصد داشتند کالاها با قیمت قدیم را خریداری کنند. همین امر سبب افزایش تقاضای مصرف شد در حالی که حتی ممکن بود آن خانواده ها به روغن و مرغ نیاز نداشته باشند.

بهادری جهرمی افزود: مجموعه های تولیدی درخواست داشتند یارانه ای که به روغن یا مرغ اختصاص داده شده است محاسبه شود و به حساب یارانه های مردم واریز شود و همه فروش ها به قیمت جدید صورت بگیرد تا مشکلات نیز بین خریدار و فروشنده به وجود نیاید.

به زودی ثبت نام جدید یارانه ها آغاز می شود
وی درباره سوال پیامکی یکی دیگر از شنوندگان برنامه درباره ثبت نام جدید یارانه ها گفت: از سال ۱۳۹۳ ثبت نام جدیدی متاسفانه صورت نگرفته است و این عقب ماندگی در این سال ها باید جبران شود. به زودی از طریق پیامک و لینک سامانه مربوطه، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند زیرا دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت کرده اند و چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند. در این مرحله مردم فعلا اعتراض خود را ثبت می کنند و در مرحله بعد به مواردی اعتراضی به صورت جزئی رسیدگی می شود.

نجات یک فروند شناور عمانی توسط نیروی دریایی ارتش

 

تیم گشت‌زنی نیروی دریایی ارتش  جمهوری اسلامی ایران یک فروند لنج عمانی را در آب‌های بین المللی از خطر غرق شدن نجات داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، ناو بهرگان نیروی دریایی ارتش که به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی مشغول گشت‌زنی در دریای عمان بود، یک فروند  لنج عمانی را که به دلیل نقص فنی در آب‌های بین‌المللی سرگردان بود، نجات داد.
لنج صیادی عمانی در آب‌های بین‌المللی دچار مشکل شده بود که تیم گشت‌زنی نیروی دریایی ارتش با درخواست کمک از سوی لنج مذکور به منطقه اعزام و نسبت به نجات سرنشینان و کمک به لنج اقدام کرد و  پس از یدک کردن آن و انتقال به بندر سواحل مکران، لنج تحویل نیروهای مرزبانی شد.

فرمانده کل ارتش درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق و عرفان را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ  (پیامبر اکرم (ص))
درگذشت خطیب ارجمند، استاد برجسته عرفان و اخلاق، مورخ اسلامی و سالک الی‌الله حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بسیار موجب تأسف و تألم خاطر شد.
این استاد فرهیخته که از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله محمدتقی آملی تلمّذ کردند، منشأ خدمات ارزنده‌ای در زمینه علوم اسلامی و تحقیق و پژوهش در این زمینه  شده‌ و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند که بدون شک مرجع و چراغ راه دوست‌داران و شاگردان خود خواهد شد.
اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن استاد اخلاق و عالم مجاهد و انقلابی، درگذشت ایشان را به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیت مکرم، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

 

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

یک شبکه لبنانی در گزارشی به بررسی مهم‌ترین و خطرناک‌ترین پهپادهای راهبردی جهان پرداخت.

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» به‌تازگی در گزارشی به معرفی مهم‌ترین پهپادها در سطح جهان پرداخت که در میان آن‌ها نام تعدادی از پهپادهای ایرانی به چشم می‌خورد.

این شبکه لبنانی گزارش خود را این‌گونه آغاز کرد: «به پهپادهای نظامی‌ای که وزن آن‌ها بیش از ۶۰۰ کیلوگرم است، "پرنده‌های بدون سرنشین استراتژیک" گفته می‌شود که مخصوص انجام مأموریت‌های رزمی بسیار مهم هستند.»

Okhotnik

در ابتدای این گزارش به پهپاد روسی « اوختونیک» اشاره شده و آمده است: «پهپاد سنگین روسی اوختونیک وزن سنگین، برد بالا و قدرت زیادی برای پرواز دارد که آن را قادر می‌سازد مأموریت‌های شناسایی و پایشی را در قلمرو دشمن انجام دهد و حملات دقیقی را بدون نیاز به جنگنده‌های دارای سرنشین به اجرا درآورد.»

المیادین اضافه کرد: «دفتر "سوخو" نظارت بر طراحی پهپاد اوختونیک را که ناظران آن را "بی‌نظیر" توصیف می‌کنند، برعهده داشته است. طول این پهپاد به ۱۴ متر، طول بال‌های آن به ۱۹ متر و وزن آن هنگام برخاستن از زمین به ۲۰ تن است. حداکثر سرعت این پهپاد به هزاران کیلومتر در ساعت می‌رسد.»

بنابر این گزارش، «این پهپاد تهاجمی طبق طرح "بال پرنده" و با استفاده از موادی طراحی شده است که رادارها را در شناسایی ناتوان می‌کند. اوختونیک اولین پرواز خود را در تاریخ سوم ماه آگوست سال ۲۰۱۹ انجام داد.»

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نهضت ترجمه علوم نظامی در نیروی زمینی ارتش راه‌اندازی شده است

 

امیر سرتیپ حیدری از راه‌اندازی نهضت ترجمه علوم نظامی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از دوازده عنوان کتاب که صبح امروز(شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: معاونت آموزش نیروی زمینی در یک مسیر مستقیم قرار گرفته و حرکتی رو به رشد و پیشرفت را در حوزه نگارش کتاب طی می‌کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش دشمن‌شناسی را «جهاد کبیر» دانست و تصریح کرد: باید دشمن را شناخت، این موضوع بسیار مهم است و نیاز به آگاهی و آگاهانه عمل کردن دارد. فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) همواره بر دشمن‌شناسی و بازی نکردن در زمین دشمن تأکید دارند و این مهم، تنها با تعلیم و تربیت درست تحقق پیدا می‌کند.
امیر سرتیپ حیدری تاکید کرد: آموختن علم روز دنیا و استفاده از این علوم برای پیشرفت باید از برنامه‌های اصلی ما باشد اما باید این علم و دانش، همراه با بینش و آگاهی باشد تا در جهت اهداف دشمن حرکت نکنیم.
وی با اشاره به ترجمه کتاب‌های روز نظامی در نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: به برکت تلاش و مجاهدت دانشمندان، نهضت ترجمه و استفاده از علوم روز جهان در نیروی زمینی ارتش به راه افتاده است.

چند راه تقویت حافظه

چند راه تقویت حافظه

امروزه نداشتن تغذیه مناسب و سالم و عدم رعایت تدابیر حفظ‌الصحه، مصرف قرصهای آهن و مصرف آردهای گندم و مواد کارخانه‌ای به اصطلاح غنی‌سازی شده همه دست به دست هم داده‌اند تا حافظه‌ها تضعیف و با افزایش سن نیز بیماری آلزایمر بیش از گذشته گریبان‌گیر سالمندانمان شود.

بسیاری از جوانان محصل یا دانشجو که داشتن حافظه خوب، ابزار ارتقاء سطح دانش آنها است از ضعیف بودن حافظه خود می‌نالند و برای درمان آن دست به دامن طب سنتی می‌شوند.

برای تقویت حافظه باید تغذیه را سالم کنید، مخصوصاً از روغن ناسالم استفاده نشود و روغن ارده (روغنی که بعد از اینکه کنجد را ارده کردند از آن روغن تهیه می‌کنند) در غذاهایتان استفاده کنید.

 

ارده کنجد را به اشکال مختلف مانند حلوا ارده، ارده شیره و ارده و عسل میل کنید؛ گردو بخورید و پنیر بدون گردو نخورید؛ به هیچ‌وجه آب یا نوشیدنی که در آن یخ انداخته شده باشد مصرف نکنید، مدتی نیز بلغم‌زاها را کمتر مصرف کنید یا همراه با مصلحات آن مصرف شوند.

هر روز نیم ساعت کندر بجوید (توجه کنید جویدن کندر در این مورد موثر است نه بلعیدن آن).


دم کرده اسطوخدوس و افتیمون نیز کمکتان خواهد کرد؛ می توانید 50 گرم سیاه‌دانه را با گوشت‌کوب بکوبید (نه با آسیاب) و با 300 گرم عسل زنبوری چند گیاهی مخلوط کنید و آن را میل کنید.

ضمناً اگر طبعتان نیز سرد است باید مراقب باشید که سرتان را گرم نگه دارید.

در احادیث نیز در زمینه افزایش حافظه مواردی ذکر شده است از جمله قرائت قرآن کریم. یکى از امتیازهاى قرآن مجید آن است که تلاوت و به خاطرسپردنش سبب تقویت حافظه مى شود.

در حدیثی از امام صادق علیه‏‌السلام آمده است: ثلاثٌ یُذْهِبْنَ النِّسْیانَ وَ یُحْدِثْنَ الذُّکْرَ: قِراءَهُ الْقُرآنِ، وَ السِّواکُ وَ الصِّیامُ دعائم الاسلام، ج 2، ص 137، ح 481٫ یعنی «سه چیز، فراموشى را از بین میبرد و حافظه را زیاد میکند: خواندن قرآن، مسواک زدن و روزه گرفتن.»

لازم به ذکر است تقویت حافظه بر روی تمرکز تاثیر دارد اما بیشتر باید با تمرین، تمرکز را تقویت کرد.

لزوم پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی برای افزایش حافظه

 

به نوشته هیئت تحریریه احیای سلامت، داروهای شیمیایی که برای افزایش حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای عوارض بوده و به هیچ وجه مورد تایید نیستند.

کم‌خوابی و نداشتن خواب مناسب و کافی، بر روی کاهش و ضعف حافظه تاثیر می‌گذارد لذا توصیه‌ها و تدابیر مربوط به خواب و بیداری را رعایت کنید.

باید آماده مبارزه با سویه‌های جدید و احتمالی کرونا آماده باشیم

باید آماده مبارزه با سویه‌های جدید و احتمالی کرونا آماده باشیم

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش چشمگیر آمار قربانیان و مبتلایان کرونا، از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور برای صیانت از جان مردم و همچنین مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف با وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های کادر درمان قدردانی کرد.

رئیس جمهور در عین حال بر تداوم آموزش‌های عمومی و همچنین تقویت پیشگیری و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و با توجه به کاهش شدت شیوع کرونا به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد از این فرصت برای تهیه شناسنامه و تکمیل بانک اطلاعات سلامت آحاد جامعه استفاده کنند.

آقای رئیسی همچنین گفت: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور و مجموعه هلال احمر باید با تجهیز امکانات و تامین داروها، همواره آمادگی خود را در برابر سویه‌های جدید و احتمالی بیماری کرونا حفظ کنند.

علائم کمبود ویتامین دی

علائم کمبود ویتامین دی

حفظ سطح طبیعی ویتامین D برای یک زندگی سالم ضروری است، اما کمبود آن می‌تواند باعث بروز علائم خطرناک شود. تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم شاید دشوار به نظر برسد، اما اطمینان از داشتن ویتامین D کافی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ویتامین D، می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند و انرژی شما را افزایش دهد. ویتامین D به تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن کمک می‌کند. کلسیم و فسفات، مواد مغذی و ضروری برای به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها هستند.

انرژی کافی داشتن، یکی از دلایل مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. بسیاری ممکن است اصلا متوجه نباشند که چقدر کم انرژی هستند و روز به روز خسته‌تر می‌شوند و حتی فکر کنند که این وضعیت عادی است. با این حال، اغلب علت خستگی‌های طولانی مدت و مداوم، کمبود ویتامین D است. این علائم در دراز مدت می‌تواند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و رانندگی و انجام فعالیت‌های عادی را خطرناک کند.

اغلب توصیه می‌شود که در طول ماه‌های پاییز و زمستان روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف شود. از اوایل فروردین تا اواخر شهریور، اکثر مردم باید بتوانند ویتامین D کافی را به طور طبیعی دریافت کنند. کمبود ویتامین D منجر به ناهنجاری‌های استخوانی می‌شود که مستقیماً باعث کاهش روند رشد و کم شدن قدرت عضلات می‌شود. گیرنده‌های ویتامین D بر عملکرد ماهیچه‌های اسکلتی تأثیر می‌گذارد. اساسا، سطوح پایین ویتامین D باعث مشکلات استخوانی، ضعیف شدن قدرت عضلانی و کاهش عملکرد در سراسر بدن می‌شود. این شرایط ممکن است شما را در انجام کارهای اساسی زندگی هم ناتوان بگذارد.

دریافت ویتامین D با میکروگرم محاسبه می‌شود. به طور معمول، مقدار ویتامین D به عنوان واحد بین المللی (IU) بیان می‌شود. یک میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰ IU است. بنابراین، ۱۰ میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰۰ IU است. کودکان از یک سالگی و بزرگسالان، روزانه به ۱۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. نوزادان تا یک سالگی به ۸.۵ تا ۱۰ میکروگرم ویتامین D در روز نیاز دارند. یک میکروگرم ۱، ۰۰۰ برابر کوچکتر از یک میلی گرم است.

ترس صهیونیست‌ها از مراسم خاک‌سپاری شهید «شیرین ابوعاقله»

ترس صهیونیست‌ها از مراسم خاک‌سپاری شهید «شیرین ابوعاقله»

رژیم صهیونیستی از ترس رخدادی تازه و برای افزایش آمادگی در مراسم خاک‌سپاری خبرنگار شهید فلسطینی، تعداد نظامیان خود در قدس را افزایش داد.

ترس صهیونیست‌ها از مراسم خاک‌سپاری شهید «شیرین ابوعاقله»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) حضور خود در شهر قدس را با هدف افزایش آمادگی در مراسم خاک‌سپاری پیکر «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید توسط فلسطینی‌ها، تقویت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در مقابل نیروهای ملی و گروه‌های مقاومت اسلامی در قدس اعلام کرده‌اند که امروز «روز ضربه و عزاداری عمومی» خواهد بود.

پیش از این هیات برگزارکننده رویدادهای ملی در قدس، محدودیت‌هایی از جمله برافراشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهای ملی، را که نظامیان رژیم صهیونیستی در تلاش برای اعمال آن‌ها در حین مراسم تشییع جنازه بودند، رد کرده بود.

قرار است بعدازظهر امروز (جمعه) مراسم تشییع خبرنگار شهید، شیرین ابوعاقله از بیمارستان فرانسوی به مقصد میدان عمر بن الخطاب در «باب الخلیل» در شهر قدیم برگزار شود و پیکر وی به قبرستان صهیون در این شهر به خاک سپرده شود.

امروز شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دراین باره اعلام کرد: « پلیس تدابیر امنیتی شدیدی را در مجاورت کوه معبد و شهر قدیمی در قدس اتخاذ می‌کند تا برای مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره که امروز به خاک سپرده می‌شود آماده باشد».

تشکیلات خودگردان فلسطین و شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی را به «ترور عمدی» ابوعاقله متهم کرده‌اند. در حالی که ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد کمیسیونی برای بررسی این حادثه تشکیل داده است.

حضور رئیس‌جمهور در میدان بهمن تهران و گفتگو با مردم

حضور رئیس‌جمهور در میدان بهمن تهران و گفتگو با مردم

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (جمعه) با حضور در میدان بهمن تهران با مردم به گفتگو پرداخت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (جمعه) با حضور در میدان بهمن تهران با مردم به گفتگو پرداخت.

وی همچنین از یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازدید کرد و سپس در جلسه ستاد تنظیم بازار حضور یافت.

نیروی دریایی ارتش مانع ربوده‌ شدن یک کشتی تجاری ایرانی شد

نیروی دریایی ارتش مانع ربوده‌ شدن یک کشتی تجاری ایرانی شد

تفنگداران نیروی دریایی ارتش صبح امروز مانع ربوده‌ شدن یک کشتی تجاری ایرانی توسط دزدان دریایی شدند.

نیروی دریایی ارتش مانع ربوده‌ شدن یک کشتی تجاری ایرانی شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، تفنگداران نیروی دریایی ارتش صبح امروز مانع ربوده‌شدن یک کشتی تجاری ایرانی توسط دزدان دریایی شدند.

بر این اساس ناوگروه 80 نیروی دریایی ارتش بامداد امروز با دریافت پیام مبنی بر حمله دزدان دریایی ناشناس به کشتی تجاری ایرانی در خلیج عدن با دزدان دریایی درگیر شد.

با ورود تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش به منطقه و تبادل آتش بین دوطرف دزدان دریایی متواری و کشتی تجاری ایرانی با سلامت کامل در حال عزیمت به سوی مقصد است.

با توجه به شیوع پدیده دزدان دریایی از سال 87 تاکنون ناوگروه های نیروی دریایی ارتش دائماً در منطقه خلیج عدن دریایی سرخ، اقیانوس هند در حال گشت زنی و اسکورت ناوگان تجاری ایران و کشورهای دیگر بوده اند.

هم اکنون ناوگروه 80 نیروی دریایی ارتش در قالب ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر در منطقه خلیج عدن و اقیانوس هند  در حال انجام ماموریت است.