منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج +تصاویر

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، عده ای از دختران و پسران عمدتا زیر 20 سال در پاسخ به فراخوان شبکه های اجتماعی به تجمع در دو پارک عمومی در فردیس و کرج با آب بازی مختلط و روزه خواری در ملا عام حرمت نخستین روز ماه مبارک رمضان را شکستند و این درحالی است که نهادهای مسئول علیرغم اطلاع قبلی از این تجمع، به هیچ وجه اقدام پیشگیرانه و قاطعی انجام ندادند و تنها نظاره گر این فضا بودند.


 

این همایش هنجارشکنانه در پارک ایران زمین کرج و پارک تندرستی فردیس با حضور عده ای دختر و پسر شکل گرفت و خانواده های بسیاری در پارک شاهد این رفتار نامناسب بودند و بعضأ مورد مزاحمت و نا امنی قرار گرفتند.

 

ادامه مطلب ...

مخرب ترین تانک دنیا ساخته شد


به گزارش پارس به نقل از مهر درحالی که در ماههای اخیر روسیه و ترکیه با رونمایی گسترده از تانکهای «آرماتا» و «آلتای» سروصدای زیادی در دنیای فناوری های برتر نظامی به راه انداخته اند، حالا چین از توپ ۱۲ میلیمتری قدرتمندی رونمایی کرده که گفته می شود سریعترین نمونه در نوع خود در جهان به شمار می آید به طوریکه گلوله آن با سرعت ۶ ماخ حرکت می کند!

از این رو تانکهایی که قرار است این توپ بر روی آنها نصب شود عنوان مخرب ترین تانکهای جهان را خواهند داشت.

این فناوری جدید توسط محققان دانشگاه «شمال مرکزی» چین طراحی و ساخته شده و به ادعای آنها دارای دورترین برد، بیشترین شتاب اولیه پرتاب گلوله و قدرت نفوذ در میان تمام توپهای ۱۲۰ و ۱۲۵ میلیمتری جهان است.

دولت چین با هدف مرموز نگاه داشتن این فناوری جدید تمامی اطلاعات فنی مربوط به این توپ چند منظوره را از پایگاه اینترنتی دانشگاه سازنده حذف کرده است.

بدون شک می توان قدرت اصلی این توپ را به نسبت قابل توجه ۶۰ به یک طول لوله آن به کالیبر توپ مربوط دانست حال آنکه تا پیش از این چنین رکوردی مربوط به توپ ۱۲۰ میلیمتری ارتش آلمان بوده است.

شتاب اولیه  گلوله این توپ در نوع خود حیرت انگیز است به طوریکه از سوی مقامات چینی رقم دو هزار متر بر ثانیه عنوان شده است. این درحالی است که در مدرن ترین توپهای ۱۲۵ میلیمتری حال حاضر جهان این رقم بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ متر است.

چین در نظر دارد این فناوری جدید را بر روی تانکهای آینده خود نصب کند تا بدین ترتیب عملا قدرتمندترین تانکهای جهان را تولید کند.

افشاگری ویکی لیکس در مورد دولت اصلاحات خبرساز شد


افشاگری ویکی لیکس به دولت اصلاحات رسید!

افشاگری ویکی لیکس در مورد دولت اصلاحات خبرساز شد

شنبه 30 خرداد 1394
یکی از سندهای منتشر شده ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که سفارت عربستان سعودی در لندن هزینه تحصیل پسر وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات را تامین کرده‌اند.

این سند که تاریخ آن برای 10 اکتبر سال 2011 است اشاره می کند که به درخواست عطاالله مهاجرانی این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تامین شده است.
این سند اشاره دارد که سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هرسال تحصیلی(4 سال_از 2011 تا2015) و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی آقازاده اصلاحات را تامین می‌کند.
سایت افشاگر ویکی‌لیکس عصر امروز اعلام کرد حدود 500 هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده است.
بنا به اعلام ویکی‌لیکس این اسناد پیامهای محرمانه‌ای را شامل می‌شوند که از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا مخابره شده است.
جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است.»

فیصل به پادشاه: پول بدهید تا شبکه تلویزیونی علیه “تشیع” راه اندازی کنیم

فیصل به پادشاه: پول بدهید تا شبکه تلویزیونی علیه “تشیع” راه اندازی کنیم
اسناد فاش شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس نشان می دهد دولت عربستان سعودی به رسانه های وابسته به این کشور دستور داده است تا علیه ایران تبلیغ کنند.
پادشاه سابق عربستان در دو دستور شماره ۸۸۳ و ۲۱۶۶ خود از رسانه های وابسته به این کشور می خواهد بدون توجه به اعتراضات دولت ایران به “برملا کردن نقش ایران” ادامه دهند.
در این سند منتشر شده از سوی ویکی لیکس، از رسانه های وابسته به عربستان خواسته شده است تا در تبلیغات خود به اوضاع داخلی ایران نپردازند و به مقامات بلندپایه این کشور به طور علنی اهانت نکنند.

بر اساس یکی از این سندها‌، سعود الفیصل وزیر وقت امور خارجه عربستان در نامه خود به دولت این کشور با اشاره به یادداشت اعتراض سفارت ایران در ریاض به مطالب مطبوعات عربستان علیه تهران می نویسد: رویکرد مطبوعات ایران نه تنها بهبود پیدا نکرده است، بلکه حملات آنها علیه عربستان و شخصیت های سیاسی آن اخیرا تشدید شده است.

  ادامه مطلب ...

شنای مختلط در سواحل خزر و عدم نظارت کافی مسئولان

شنای مختلط در سواحل خزر و عدم نظارت کافی مسئولان
مسئولان فریدونکناری جلوی هنجارشکنان را بگیرند؛
این مسافران بعد از حضور در سواحل، در ماه مبارک رمضان بدون توجه به حرمت‌ این ماه مبارک و احترام به مردم روزه‌دار، علاوه بر روزه‌خواری علنی، اقدام به شنای مختلط می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از بصیرنیوز، با فرارسیدن فصل تابستان و گرمی هوا، موج سفرها به شهرهای شمالی کشور افزایش می‌یابد و در این بین شهرستان‌های ساحلی بیشترین حجم ورودی مسافر را به خود می‌بینند.


فریدونکنار یکی از این شهرستان‌هایی است که با دارا بودن 8 کیلومتر ساحل بکر همواره مورد توجه مسافران و مهمانان تابستانی روبه‌رو بوده است.

مسافرانی که از تمامی نقاط کشور مازندران و فریدونکنار را برای مسافرت خود بر می‌گزینند تا لحظاتی شاد را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

 سفرهای تابستانی امسال با آغاز ماه مبارک رمضان مصادف شده است و این امر هرچند بر میزان ورود مسافر به این شهرستان تاثیر گذاشته اما همچنان شاهد ورود مسافران بوده‌ایم.

در حالیکه در روزهای نخست ماه مبارک رمضان قرار داریم برخی از مسافرنماها در سواحل فریدونکنار اقدام به هنجارشکنی کرده اند.

بر اساس این گزارش، این مسافران بعد از حضور در سواحل، در ماه مبارک رمضان بدون توجه به حرمت‌ این ماه مبارک و احترام به مردم روزه‌دار، علاوه بر روزه‌خواری علنی،  اقدام به شنای مختلط می‌کنند.

کشف حجاب بانوان، بدپوشی و بدحجابی آقایان و ناهنجاری‌های متعدد را نیز در خیابان و بازار روز و هفتگی به این موارد اضافه کنید تا در عدم نظارت کافی مسئولان، این اقدام به یک عادت از سوی برخی مسافرنماها تبدیل شده باشد.

این در حالی است که امام‌جمعه فریدونکنار نیز بارها بر برخورد مسئولان و امر به معروف مردم در این زمینه گوشزد کرده بود.

 آنچه از مسئولان فریدونکنار انتظار می‌رود این است که حداقل قبل از ترک فریدونکنار و حضور در شهرستان‌های خود نیز نسبت به برخورد با هنجارشکنان به طور جدی وارد عرصه شوند و کمی اسلامی و انقلابی بودن خود را به نمایش بگذارند.

حل مساله هسته ای موجب گسترش همکاری های هسته ای تهران و مسکو خواهد شد

خبرگزاری میزان: سرگئی کرینکو رئیس شرکت دولتی « روس اتم» اعلام کرد: حل و فصل مسأله هسته ای ایران و لغو تحریم ها موجب گسترش همکاری های روسیه و ایران در عرصه انرژی هسته ای خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی در این باره که آیا کاهش تحریم ها در مورد ایران منجر به توسعه همکاری های این کشور با شرکت روس اتم می شود؟ اظهار داشت: بدون شک این امر موجب توسعه همکاری ها می شود.

کرینکو یادآور شد که روسیه یکی از اعضای گروه بین المللی است که برای حل و فصل مساله هسته ای ایران تلاش می کند.

این مقام روس افزود: وزارت امور خارجه روسیه و نه روس اتم به این مساله می پردازد. ما فقط از همکاران در وزارت امور خارجه روسیه پشتیبانی می کنیم.

رییس شرکت روس اتم با یادآوری اینکه روسیه با ایران در عرصه انرژی هسته ای همکاری می کند، اظهار داشت: علاوه بر احداث نیروگاه هسته ای بوشهر، در سال گذشته بسته ای از موافقت نامه ها برای احداث هشت واحد نیروگاه هسته ای با ایران امضا کردیم.

مقام روس خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای احداث دو بلوک هسته ای در بوشهر جریان دارد. درحال حاضر طراحی این واحدها انجام می گیرد و عملا احداث این دو بلوک هسته ای را شروع کرده ایم. این دو واحد، بلوک های دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر خواهد بود.

واکنش مجلس به حواشی تشییع پیکر شهدا

واکنش مجلس به حواشی تشییع پیکر شهدا
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اتفاقات در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص تاکید کرد: حماسه حضور ملت شریف ایران که نشان از عشق آنان به شهدای بزرگوار کشور است، نباید دستخوش بی اخلاقی ها و رفتارهای افراطیون شود.

به گزارش اداره کل اخبار مجلس شورای اسلامی ، مهدی کیایی افزود: در حالی که سه شنبه فضای شهر تهران عطر آگین حضور ۲۷۰ شهید گلگون کفن و مظلوم غواص و گمنام بود و جهانیان شاهد تجدید میثاق دوباره ملت با فرزندان شهید خویش بودند، متاسفانه برخی از مجریان برنامه با بی اخلاقی از جایگاه مراسم ، برخی کلمات ، عبارات و تهمت های ناروا را خطاب به برخی مسوولان کشور بیان کردند که باعث تشویش و ناراحتی حاضرین گردید.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی چهره های تحریک شده از سوی افراطیون ، بدون در نظر گرفتن حرمت و ساحت مقدس شهیدان و همچنین لحظات پرشور حضور مردم در بدرقه فرزندان مظلوم و سرافراز خویش ، فرصت را برای عقده گشایی ، تخریب و توهین به خادمان ملت و افراد و کارگزاران پرتلاش نظام مغتنم شمرده و به قداست و ارزش معنوی مراسم با توهین ها و کلمات زشت خدشه وارد ساختند.

وی افزود: شهیدان معیار و طراز ممتاز و عالی کشور هستند؛ اگرچه عظمت و اعتبار شهیدان بسیار فراتر از این تحرکات و رفتارهای کج مدارانه می باشد ، اما احترام به شهیدان وظیفه همگان می باشد و لازم است مراقب باشیم با این نوع بی اخلاقی های سیاسی و جناحی عرصه شهادت و رشادت ایثارگران دچار آسیب نشود.

معنای بند «میم» وصیت‌نامه امام چیست؟

یکی از موضوعاتی که مستمسک برخی از رفتارهای «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است، استناد به «بند میم وصیت نامه امام» است اما برای فهم دقیق‌تر از این توصیه باید به نکاتی توجه داشت.
معنای بند «میم» وصیت‌نامه امام چیست؟
به گزارش افکارنیوز، روزنامه خراسان طی یادداشتی نوشت: یکی از موضوعاتی که مستمسک برخی از رفتارهای «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است، استناد به «بند میم وصیت نامه امام» است. حضرت امام در وصیت نامه خود در این فراز به مردم و جوانان حزب اللهی توصیه می کنند در صورت کوتاهی دستگاه های مربوطه، خودشان از انجام این امور جلوگیری کنند.(۱) برای فهم دقیق تر از این توصیه باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

غرض تشکیل حکومت


ضرورت ایجاد حکومت برای اداره امور اجتماعی از جمله بدیهیات است که کمتر کسی را می توان یافت که این ضرورت را منکر شود. حکومت، آزادى هاى فردى را در چارچوب مصالح اجتماعى حفظ می کند و در پرورش استعدادها می کوشد و مردم را به وظایف خود آشنا و قوانین را اجرا می کند. حکومت اسلامی در دوران غیبت نیز به طور کلی با ۲ ویژگی «اسلامی بودن قوانین» و «حاکم بودن ولی فقیه» اهداف فوق الذکر را دنبال می کند. فرضاً اگر بنا بود هر فرد یا گروهی قوانین مدنظر خود در جامعه را حاکم کنند، این غرض اساسی از تشکیل حکومت زیر سؤال رفته و «هرج و مرج» در جامعه حاکم خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

موشک‌های ایران رعب آور و بازدارنده‌اند/ توان موشکی ایران نابود شدنی نیست


گزارش ویژه اندیشکده مرکز راهبردی و مطالعات بین‌الملل
موشک‌های ایران رعب آور و بازدارنده‌اند/ توان موشکی ایران نابود شدنی نیست

یک اندیشکده معتبر آمریکایی نوشت: ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای احتمالی نیز می‌تواند با توسعه همیشگی زرادخانه موشکی بالستیکی خود تهدیدی بالقوه باشد.

خبرگزاری فارس: موشک‌های ایران رعب آور و بازدارنده‌اند/ توان موشکی ایران نابود شدنی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،اندیشکده آمریکایی «مرکز راهبردی و مطالعات بین‌الملل» اخیرا در گزارشی پیرامون «توان موشکی ایران» خاطر نشان ساخت حتی با توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، توان موشکی بالستیکی ایران از بین نخواهد رفت.

بر اساس این گزارش، ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای نیز می‌تواند با توسعه همیشگی زرادخانه موشکی بالستیکی هوشمند خود تهدیدی بالقوه باشد.

در گزارش کمیته فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقای این اندیشکده, ایران به عنوان «کشوری با تهدید موشکی دائمی» معرفی شده است.

در این گزارش آمده است: موشک‌های برد کوتاه ایران قادرند اهداف تاکتیکی نزدیک خود  را به طور گسترده نابود کنند. همچنین موشک‌های برد بلند ایران به آسانی قادرند کشورهای عرب آنسوی حاشیه خلیج فارس را  هدف قرار دهند که در بین آن‌ها برخی رقبای اصلی ایران (عربستان سعودی)  نیز وجود دارند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که توانایی‌های آینده موشکی ایران تهدیدی واقعی است و ایران به زودی نواقص موجود درباره سامانه‌های هدایت کننده تعیین مسیر دقیق اصابت موشک را رفع خواهد کرد.

از دیدگاه این مرکز مطالعاتی, ایران همچنین دارای موشک‌هایی است که قادر به ضربه زدن به اسرائیل،شرق مدیترانه،شبه جزیره عربستان، ترکیه،پاکستان و بخش‌هایی از آسیای مرکزی و همچنین جنوب روسیه و اروپا می باشد.

در این گزارش یکی از مشکلات موجود بر مسیر دستگاه های اطلاعاتی خارجی «نحوه تشخیص وضعیت راهبردی موشک‌های بالستیک ایران و نیز دکترین نحوه بکارگیری این جنگ افزارها» عنوان شده است.

در بخشی دیگر از این گزارش به صراحت آمده است: ناتوانی در پیش گویی از چگونگی و زمان استفاده ایران از موشک‌های برد بلند و نیز این‌که چگونه آن‌ها به سرعت سامانه‌های دقیق‌تر و کشنده‌تر را در موشک‌هایشان بکار می‌برند و نیز توانایی عملیاتی آن‌ها  حالت بازدارندگی و رعب آوری را به این جنگ افزارهای ایران بخشیده است .

در بخش پایانی این گزارش به تنوع موشکی فعلی ایران منجمله شهاب _1 با برد 300 تا 315 کیلومتر با سوخت جامد،شهاب _2 با برد 370 تا 700 کیلومتر با سوخت مایع، شهاب _3 با برد 300 تا 1300 کیلومتر با سوخت مایع، قدر با برد 1100 تا 2500 کیلومتر با سوخت جامد و نیز موشک سجیل _ 2 با برد 300 کیلومتر با سوخت جامد ، موشک فاتح _110 با برد 200 تا 400 کیلومتر با سوخت جامد و نیز موشک‌های زلزال 1،2،3 با بردهای 125، 200 و نیز 150 تا 400 کیلومتر با سوخت جامد اشاره شده است.

مراسم تشیع شهدای غواص در تهران

فرارو- مراسم تشییع و بزرگداشت 175 شهید غواص در میدان بهارستان تهران درحال برگزاری است.

براساس برنامه اعلام شده پیکرهای پاک شهدا قرار است از میدان بهارستان به سمت معراج شهدا تشییع می شود؛ آیین وداع با این شهدا نیز شب گذشته با حضور گسترده مردم در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان در کنار استادان و مسوولان دانشگاه ها با پیکرهای پاک این شهدا وداع کردند و زیباترین صحنه های بیعت با آرمان های شهیدان را به نمایش گذاشتند.

مراسم وداع با پیکر مطهر 175 شهید مظلوم غواص کربلای چهار با عنوان مدافعان عزت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران برگزار شد.

30 اردیبهشت ماه سال جاری خبر کشف پیکر 270 تن از شهدای دفاع مقدس که توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیده بودند،منتشر شد، برخی از پیکرهای مطهر این شهدا هیچ جراحتی نداشت و نشان می داد که آنان زنده به گور شده اند.


میدان شهدا، چهارراه مخبرالدوله و سایر مسیرهای منتهی به میدان بهارستان تهران از ساعت 15 امروز با حضور میلیونی مردم مواجه است. 

اقشار مختلف مردم از جمله پیر و جوان ، زن و مرد با دردست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در این آیین باشکوه حضور دارند. عکس های محمدعلی نجیب عکاس ایسکانیوز، امین جلالی، مرضیه موسوی و احمد معینی جم عکاسان ایرنا، نسترن دادجو عکاس نسیم، همت خواهی عکاس ایسنا، آدین حقیقی و حسین اسماعیلی عکاسان مهر، رضاحسینی عکاس آنا، محمدعلی گلخواه عکاس باشگاه خبرنگاران، مهدی افراخته عکاس خبرگزاری دانشجو و محمدحسین ولایتی عکاس فارس از این مراسم را در زیر می بینید.

آغاز مراسم تشییع شهدای غواص 
ادامه مطلب ...

قدرت‌ موشکی ایران ناوگان ‌دریایی آمریکا را نابود می‌کند


 قدرت‌ موشکی ایران ناوگان ‌دریایی آمریکا را نابود می‌کند

یک روزنامه الجزایری نوشت: سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، تمام قسمت‌های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو جنگی تبدیل کند.

در ادامه گزارش "برگ‌های برنده و واکنش سهمگین ایران به حمله احتمالی آمریکا-اسرائیل، به روزنامه الجزائری «الشروق» اشاره می شود که در مقاله‌ای طولانی درباره رویارویی احتمالی اسرائیل و آمریکا با ایران نوشت: پیش از آنکه وارد جزئیات طرح‌های جنگی [دفاعی] جمهوری اسلامی [ایران] برای مقابله با تجاوز احتمالی بشویم، در ابتدا به موقعیت نظامی و امکانات ژئواستراتژیک و سیاست‌هایی که به ایران امکان می‌دهد از همه برگ‌های بازی استفاده کند می‌پردازیم.

الشروق افزود: علاوه بر این به فن‌آوری پیشرفته‌ای می‌پردازیم که ایران را قادر ساخته است تا قدرتی نظامی در منطقه باشد که نه تنها بتواند از خود دفاع کند بلکه بتواند با قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای و در رأس آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کند.

خاطره ای که شهید مطهری را 20 دقیقه خنداند!


 

علامه جعفری می گوید :فردی برای من تعریف میکرد که: تو یکی از زیارتام که مشهد رفته بودم به امام رضا گفتم یا امام رضا دلم میخواد تو این سفر خودمو از نظر تو بشناسم که چه جوری منو می بینی .نشونه شم این باشه که تا وارد صحنت شدم  از اولین حرف اولین کسی که با من حرف می زنه من پیامتو بگیرم.وارد صحن که شدم خانوممو گم کردم  اینور بگرد،اونور بگرد،یه دفعه دیدم داره میره .خودمو رسوندم بهش و از پشت سر زدم بهش که کجایی؟ روشو که برگردوند دیدم زن من نیست.بلافاصله بهم گفت :*خیلی خری*حالا منم مات شده بودم که امام رضا عجب رک حرف میزنه؛ زنه که دید انگار دست بردار نیستم و دارم نگاش می‌کنم گفتش:

نه فقط خودت، بلکه پدر و مادر و جد و ابادت هم خرن.

علامه میگوید این داستان را برای شهید مطهری تعریف کردم تا بیست دقیقه می خندید.