منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

سی‌ان‌ان| ترامپ می‌داند شکست خورده اما می‌خواهد از دموکرات‌ها انتقام بگیرد

سی‌ان‌ان| ترامپ می‌داند شکست خورده اما می‌خواهد از دموکرات‌ها انتقام بگیرد

سی‌ان‌ان گزارش داد ترامپ گفته می‌داند در انتخابات شکست خورده اما می‌خواهد در نتیجه آن شبهه ایجاد کند تا اقدام دموکرات‌ها را در انتخابات 2016 که با پیش کشیدن بحث دخالت روسیه به دنبال زیر سوال بردن پیروزی او بودند، تلافی کند.

سی‌ان‌ان| ترامپ می‌داند شکست خورده اما می‌خواهد از دموکرات‌ها انتقام بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت دونالد ترامپ به یک متحد گفته می‌داند که انتخابات را باخته اما در روند انتقال قدرت تاخیر ایجاد کرده و به شدت می‌کوشد نتایج را زیر سوال ببرد تا اقدام دموکرات‌ها در زیر سوال بردن مشروعیت انتخاب خودش در سال ۲۰۱۶ بخصوص با انجام تحقیقات در خصوص نقش روسیه در انتخابات را تلافی کند.

طبق آنچه سی‌ان‌ان پیشتر به نقل از اطرافیان ترامپ گزارش کرده بود، خودداری او از پذیرش شکست در انتخابات تا حدودی ناشی از ناراحتی او از «هیلاری کلینتون» و «باراک اوباما» است که گفته بودند روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ دخالت داشت و ممکن است در نتیجه آن اثر گذاشته باشد.

بنابر این گزارش، ترامپ همچنان از کسانی که او مدعی است با اشاره به تلاش‌های ادعایی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا، انتخاب او را زیر سوال بردند، کینه دارد و گفته بازی عادلانه‌ای است که «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب نپذیرد، گرچه به گزارش سی‌ان‌ان، کلینتون شب انتخابات نتیجه را پذیرفت و روند انتقال قدرت به ترامپ بدون وقفه آغاز شد.

بنابر این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین هنوز نتوانسته با ناراحتی ناشی از پیروزی بایدن که او را رقیبی بی‌ارزش می‌خواند که باخت در مقابل او برابر با حقارت است، کنار بیاید.

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع دیگر، بسیاری از دوستان و همکاران او در تجارت از وی خواسته‌اند حتی اگر شکست را نمی‌پذیرد دست‌کم اجازه دهد روند انتقال قدرت آغاز شود. اما جواب ترامپ نه بوده و گفته که آن‌ها قطعاً اشتباه می‌کنند.

او در پاسخ به درخواست‌ها برای کنار گذاشتن «رودی جولیانی» و سایر اعضای تیم حقوقی‌اش از پرونده شکایت انتخاباتی، باز هم مخالفت کرده و گفته می‌خواهد به این نزاع ادامه دهد. حتی نزدیکان ترامپ نگرانی خود را در این خصوص ابراز کرده‌اند که شاید او در دام ادعاهای جولیانی در این خصوص که تلاش‌های حقوقی‌اش می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، افتاده باشد.

بنابر این گزارش، با وجود این که اطرافیان ترامپ به او یادآوری می‌کنند که پایان این دعواها نزدیک است، ترامپ هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی را بروز نداده است. متحدان او همچنین در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که بخش قابل توجهی از جامعه معتقدند انتخابات از ترامپ دزدیده شده است.

طبق مطلب سی‌ان‌ان، دوستان و همکاران او در تجارت از وی خواسته‌اند به آینده فکر کند و با ادامه این رفتار به برند تجاری خود صدمه نزند اما ترامپ معتقد است آن‌ها در اشتباه هستند. به گفته منبع مذکور، رئیس‌جمهور به عواقب این رفتارش برای آمریکا و دموکراسی فکر نمی‌کند و مثل همیشه فقط به خودش اهمیت می‌دهد نه کووید-۱۹ یا انتقال قدرت.

به گفته این منبع، در داخل کاخ سفید به نظر می‌رسد خیلی‌ها تصمیم گرفته‌اند اجازه دهند این بازی انجام شود که یا به این خاطر است که خواستار چنین روندی هستند، یا چاره‌ای جز این ندارند. به گفته این منبع، «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ، خیلی خونسرد در این ارتباط عمل می‌کند اما «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا خود را از این ماجرا کنار کشیده است.

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از این منبع، شاید در یک هفته یا ده روز آینده، داستان شکلی دیگر به خود بگیرد، اما در حال حاضر ترامپ برای پذیرش شکست آمادگی ندارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد.

نفرات برتر قرآنی مجتمع پزشکی نیروی هوایی ارتش تقدیر شدند

 

مراسم تجلیل از خواهران شاغل قرآنی و نفرات برتر مسابقات قرآن کریم اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش، با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی در جوار مقبره شهدای گمنام شهرک شهید شجاعی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با قدردانی از تلاش دست اندرکاران مجتمع پزشکی این نیرو در ارتقای سطح آمادگی چهره‌های قرآنی بیمارستان بعثت نهاجا گفت: هر آنچه انسان برای توشه زندگی دنیوی و اخروی به آن نیازمند است در کلام قرآن و آیات مختلف آن تبیین شده است، همانگونه که مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرماید؛ در این قرآن همه چیز آورده شده است اما عقل ها عاجز هستند از این که در آن تدبر کنند و آگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب نور، رستگاری و صراط مستقیم است تصریح کرد: قرآن کریم در بین همه اقشار مختلف جامعه مهجور مانده و نسبت به آن کم توجهی شده است.
 حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه در هر موضوعی که سوال و ابهامی داشته باشیم، در قرآن کریم به آن پاسخ داده شده است و راهنمای مسیر زندگانی بشر است اظهار کرد: ایمان به خداوند، باور اصلی از تدبر در آیات قرآن بوده و حاصل کمالات نفسانی و روحانی انسان است.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا موضوع رستگاری در قرآن کریم را از مباحث مهم آموزه‌های قرآنی عنوان و خاطر نشان کرد: در ۴۰ آیه از قرآن کریم به بحث رستگاری اشاره شده که اهمیت والای آن را نشان می‌دهد و بنا بر همان آیات هرکس دستورالعمل‌های رسیدن به سعادت را سرلوحه امور خود قرار دهد و به وعده های پروردگار و صراط مستقیم پایبند باشد قطعاً رستگارخواهد شد و این وعده الهی است.
گفتنی است در پایان مراسم از نفرات برتر قرآنی  مجتمع پزشکی نیروی هوایی ارتش که مفتخر به کسب رتبه نخست مسابقات قرآن کریم در مقطع خواهران شاغل شده بودند تجلیل و قدردانی شد.

الزامات کرونایی ارتش در پادگان ها و شهرک های سازمانی

 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، الزاماتی برای کارکنان و خانواده های آنها ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا مصوبات جدیدی را به تصویب رسانده است. بر همین اساس قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز محدودیت ها و الزاماتی برای پادگان ها و شهرک های سازمانی مستقر در استان هایی که شرایط نامناسبی دارند تصویب و ابلاغ کرد. محدودیت های مصوب به شرح زیر است:
1- تمامی شیوه نامه ها، محدودیت ها و ممنوعیت های قبلی ابلاغ شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی امام رضا علیه‌السلام ارتش به صورت تشدید یافته و با دقت به مورد اجرا گذاشته شود.
2-کماکان حفظ فاصله اجتماعی (فیزیکی) دست کم یک متر و نیم، شست و شوی دست ها با آب گرم روان و صابون مایع، استفاده از ماسک در اماکن مسقف و بسته و پر تراکم باید با جدیت پیگیری و مورد اجرا گذاشته شود.
3- بیماریابی فعال و جویا شدن وضعیت سلامت کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های ساکن در کوی‌های سازمانی تا زمان ترخیص از قرنطینه خانگی، نقاهتگاه ها یا بیمارستان به خصوص در صورت اعزام به بیمارستان‌های غیرنظامی و خارج از  ارتش که از وظایف بهداری یگان به ویژه افسر پیشگیری و مبارزه با کرونا و تیم طب پیشگیری و بهداشت است، با جدیت توسط فرماندهان محترم یگان ها و ادارات بهداشت، امداد و درمان نیروها پیگیری گردد.
4- پایش وضعیت سلامت دانشگاه ها و مراکز آموزشی پایور و وظیفه از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است کلیه اقدام های پیشگیرانه برابر ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی به صورت تشدید یافته به مورد اجرا گذاشته شود و نظارت و پیگیری روزانه اداره بهداشت و درمان  نیروها بر وضعیت سلامت این مراکز و ارسال گزارش به معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش انجام شود.
5- شیوه نامه های مربوط به فعالیت رابطان بهداشت در کوی های سازمانی و بهداشت بیماران وظیفه در یگان ها با توجه به شرایط بحرانی بهداشت کشور مجدد ابلاغ شود.
6-  در مورد اعزام به مرخصی کارکنان وظیفه و دانشجویان، شیوه نامه های صادره و نکات یادآور شده در گزارش های قبلی حتما مد نظر قرار گیرد.
7- تا حد امکان از اعزام نیروهای بازرسی و بازدید شهرستان های قرمز خودداری و این کار به زمان تغییر رنگ این استانها به نارنجی یا زرد موکول گردد.
8- برگزاری هرگونه نمایشگاه، گردهمایی، همایش، نشست و موارد مشابه در شهرستان‌های قرمز و سیاه ممنوع می باشد و لازم است تا برگشت وضعیت به نارنجی یا زرد تأمل گردد.
9-  لازم است در شهرستان‌های قرمز کنترل نفرات ورودی به کوی‌های سازمانی با جدیت و دقت صورت گیرد و با توجه به اینکه بیشترین انتقال بیماری در محیط منزل و در دورهمی ها صورت می‌گیرد از پذیرش مهمان از خارج از کوی سازمانی خودداری شود. همچنین به نحوی برنامه ریزی گردد که محیط تجمعی مانند پارک ها و زمین‌های بازی کودکان و غیره تا بازگشتِ وضعیت شهرستان به حالت زرد یا نارنجی بسته باقی بماند.
لازم به ذکر است، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی مازندران، چهارمحال بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت بحرانی و قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفته‌اند.

فدراسیون فوتبال پاسخ اعتراض باشگاه پرسپولیس را داد

در پی اتفاقات دیدار هفته نخست لیگ برتر پرسپولیس مقابل سایپا، نامه اعتراض پرسپولیسی‌ها نسبت به تصمیمات تیم داوری به فدراسیون فوتبال ارسال شد.

  به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال در پاسخ به نامه اعتراض باشگاه پرسپولیس، ضمن این که حق را به پرسپولیس داد؛ با تائید اشتباه تیم داوری، اعلام کرد با توجه به قوانین داخلی، امکان پاک شدن کارت قرمز کمال کامیابی‌نیا وجود ندارد.

بنابراین، کامیابی‌نیا علی رغم پیگیری باشگاه و تائید اشتباه داور در ارائه کارت قرمز، در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان از چارچوب هفته دوم محروم است.




اسلحه‌های انفرادی ایرانی؛ قاتلانی در سطحی جهانی + تصاویر

اسلحه‌های انفرادی یکی از تجهیزات و تسلیحات مورد استفاده در میدان‌های نبرد  هستند که از ابتدای به وجود آمدن جنگ‌های کلاسیک توسط سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این نوع از اسلحه‌ها یکی از تجهیزات اصلی در نبرد‌های تن به تن محسوب می‌شوند که قدرت و کیفیت آن‌ها از مولفه‌های اصلی شکست یا پیروزی در نبرد‌هایی است که سربازان پیاده در آن‌ها حضور دارند. در واقع سلاح‌های تهاجمی شاخه‌ای از سلاح‌های انفرادی هستند که به نیرو‌های عمل‌کننده اجازه می‌دهند تا به راحتی در هر لحظه از خود دفاع کنند، به همین خاطر طراحان نظامی جهان فرآیند کار ساخت چنین سلاح‌هایی را آغاز کردند.

اسلحه های ایرانی برای صادرات به جهان

نخستین سلاح‌های انفرادی در ایران چه نام داشتند؟  ادامه مطلب ...


فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران و عراق دیدار کردند

فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران و عراق دیدار کردند، در ادامه دیدار‌های هیئت عالی رتبه نظامی عراق با همتایان خود در کشورمان، سرلشکر خلبان شهاب جاهد علی فرمانده نیروی هوایی عراق با امیر سرتیب خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری دوجانبه و هم‌افزایی منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طرفین با تاکید بر وجود زمینه‌های همکاری مشترک عملیاتی، فنی، تعمیر و نگهداری سامانه‌های پروازی باسرنشین و بدون سرنشین و آموزش نیروی انسانی بر تعامل سازنده دوسویه تاکیدکردند.

#ارتش

اعلام آمادگی دانشگاه پدافند هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان عراقی


 صبح امروز سرلشکر ستاد معن زید ابراهیم علوان فرمانده پدافند هوایی کشور عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیر سرتیپ صباحی‌فرد با تأکید بر تعامل بین دو کشور در تأمین امنیت هوافضای منطقه گفت: با ظرفیت دفاعی، که در کشور ایران و کشور دوست و همسایه ما، عراق وجود دارد و با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب انسانی، آموزشی و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه‌ی تخصصی علوم پدافند هوایی، پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند نخستین گام این تعامل باشد.

#ارتش

نگاهی کوتاه به حماسه فراموش نشدنی سوسنگرد


سوسنگرد یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان دشت آزادگان است. در زمان حملهٔ عراق جمعیت این شهر حدود ۱۵ هزار نفر متشکل از فارسی و عرب‌زبانان شیعه و سنی بود. این شهر در ۳۱ کیلومتری بستان، ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز Susangerd 002.jpgقرار دارد و رودخانه کرخه از میان آن می‌گذرد. منطقه‌ای که سوسنگرد در آن قرار داشت جبهه میانی خوزستان شامل حمیدیه، سوسنگرد و بستان بود که نیروهای عراق با کنترل آن می‌توانستند به جاده اصلی این مسیر دست پیدا کنند.  ادامه مطلب ...


وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن ایران در عرصه تکنولوژی

الیف صباغ، الیف صباغ تحلیلگر مسایل رژیم صهیونیستی، معتقد است که ترس اسرائیل از سلاح هسته‌ای ایران نیست بلکه آنچه آنها را می‌ترساند، میزان بالای پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در ایران است.

اسرائیل نمی‌خواهد ایران به قدرت هسته‌ای تبدیل شود! چون ترس آنها از توانمندی‌های هسته‌ای، یعنی  دانش و تکنولوژی آن است. ادامه مطلب ...


نخستین اعترافات فرج الله چعب پس از دستگیری

فرج الله چعب

  وزارت اطلاعات، با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عج)، «فرج الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه طلب «حرکة النضال» و عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز را شناسایی و دستگیر کرد.
  این گروهک از حمایت همه جانبه سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی، بهره می‌برد.

در ادامه، مستندی در خصوص جزئیات عملیات‌های تروریستی گروهک حرکة النضال،تحت عنوان «فرجام جنایت» را مشاهده می‌کنید. ادامه مطلب ...

قارعه و نافذ؛ شاید در کشورهای دوست و همسایه + تصاویر

 راکت‌انداز‌ها یکی از ابزار‌های موثر در حوزه رزم انفرادی هستند که در هنگام وقوع جنگ‌های گسترده در حوزه زمینی استفاده می‌شوند. این تسلیحات و تجهیزات در حوزه مقابله با توان زرهی دشمن مانند انهدام تانک‌ها و نفربر‌ها نقش موثری دارند و می‌توانند به عنوان تجهیزاتی مشابه به موشک‌های ضد زره عمل کنند.

راکت اندازهای قارعه 2 و نافذ 2 

نخستین تجهیزات ضد زره، مین‌ها و نارنجک‌ها بودند که با ایده حفاظت از قلمروی خودی در برابر دشمن در میدان‌های نبرد و انهدام توان زرهی دشمن طراحی و تولید شدند. پس از طراحی این تجهیزات؛ قدرت و دقت، موارد بعدی مورد نظر فرماندهان و مسئولان نظامی در ساخت تجهیزات ضد زره و ضد تانک بودند که همین دو مورد باعث شد تا سلاحی به نام آر پی جی ۷ طراحی و ساخته شود. ادامه مطلب ...

#ارتش

مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد

مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد  سالن سینما و مرکز هنر های نمایشی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در این استان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم از دیگر کار‌های فرهنگی صورت گرفته در ارتش تمجید کرده و گفت: با حمایت فرماندهان محترم در رده‌های مختلف، بهترین مساجد در ارتش ساخته شده است. ۴۰ دوره مسابقات مختلف قرآن کریم برگزار شده و حافظان و قاریان زیادی در بین کارکنان ارتش و خانواد‌های آن وجود دارد.

#ارتش


افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجا

افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجاپروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده این نیرو در لویزان افتتاح شد.

همچنین مجموعه فرهنگی رفاهی سلامت‌بخش به متراژ ۱۵ هزار متر مربع، بازسازی کامل بلوک‌ها، دفتر ارتباط مردمی فرمانده نزاجا، رستوران و سایر اماکن در راستای طرح‌های «لبیک یا امام خامنه‌ای» که مزیّن به نام سال «جهش تولید» است، صبح امروز توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

#ارتش



امنیت کامل در مرز‌های کشور برقرار است

امنیت کامل در مرز‌های کشور برقرار است  امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ۴۷ واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت و مجموعه فرهنگی رفاهی شهید سلامت‌بخش در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحولات مرزی کشور، اظهار کرد: به‌حمدالله امروز با توجه به تلاش نیرو‌های مسلح به‌ویژه نیروی زمینی ارتش در تمامی نقاط مرزی کشور امنیت خوبی برقرار است.

#ارتش


WHO احتمالاً استفاده از واکسن کرونای روسیه را تأیید می‌کند

WHO احتمالاً استفاده از واکسن کرونای روسیه را تأیید می‌کند

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حال رایزنی با نهاد روسی سازنده واکسن کرونا برای قرار دادن این واکسن در فهرست «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.

WHO احتمالاً استفاده از واکسن کرونای روسیه را تأیید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سازمان جهانی بهداشت» (WHO) امروز پنجشنبه تصریح کرد در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک» در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژ‌ه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است. 

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «WHO با "مرکز پژوهشی همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گاملیا" در تماس بوده و این مرکز تمایل خودش را برای تقاضای قرار گرفتن در فهرست اضطراری WHO ابراز کرده است.»

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

این بیانیه یادآوری کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا  بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ ادامه پیدا کند.»

 کاخ سفید در این بیانیه تأکید کرده وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ علیه ایران اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که ذیل فرمان شماره ۱۲۹۵۷ و از تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعمال شده تفاوت دارد.

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، ده روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواستار توقیف دارایی‌های حکومت ایران در خاک آمریکا است. 

دیگر فرمان اجرایی (شماره ۱۲۹۵۷) از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ توسط دولت «بیل کلینتون» برای منع برخی معاملات مربوط به توسعه نفتی ایران صادر شد.

دومین پیروزی تیم ملی در بازی‌های دوستانه

برتری ایران مقابل بوسنی با تیم «مدل اسکوچیچ»/

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی با برتری شاگ

 دومین پیروزی تیم ملی در بازی‌های دوستانه

ردان دراگان اسکوچیچ پایان رسید.

برتری ایران مقابل بوسنی  با تیم «مدل اسکوچیچ»/ دومین پیروزی تیم ملی در بازی‌های دوستانه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران بوسنی از ساعت 20:30 به وقت تهران در ورزشگاه  آسیم فرهاتوویچ شهر سارایوو برگزار شد که دیدار با 2 گل کاوه رضایی و مهدی قائدی به سود تیم ملی به پایان رسید. تیم ملی در ایران دیدار با آرایش و نفراتی جدید وارد میدان شد و به دومین برد با دراگان اسکوچیچ دست پیدا کرد. تیم ملی فوتبال ایران با ترکیبی دگرگون شده نسبت به زمان ویلموتس و دیدار‌های ابتدایی مقدماتی جام جهانی در 2 بازی اخیر به برتری رسید. شاگردان اسکوچیچ در دیدار گذشته مقابل ازبکستان به پیروزی رسیدند.

نیروی هوایی ارتش با آمادگی و قدرت رزمی بالا، امنیت آسمان کشور را تامین کرده است/ آمریکا در رأس دشمنان نظام اسلامی قرار دارد

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی خلبانان اف 5 و میگ 29 در پایگاه فکوری تبریز عنوان کرد: نیروی هوا یی با آمادگی، هشیاری و قدرت رزمی بالا، امنیت آسمان کشور را تامین کرده و قدرت و توانمندی رزمندگان ما، موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم عزیز خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم دانش آموختگی خلبانان تاکتیکی اف 5 و میگ 29 دوره شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد نیرو در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.
امیر سرتیپ نصیرزاده در این مراسم ضمن تمجید از عملکرد تیم اعزامی پایگاه شهید فکوری تبریز به نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، این حضور موفق را نتیجه آموزش درست و توان رزمی بالا دانست و گفت: پایگاه‌های نیروی هوایی در این رزمایش عملکرد موفقی داشتند و این رزمایش از بُعد تاکتیکی، پشتیبانی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده، یک رزمایش موفق و موثر در ارتقاء توان رزمی نیرو بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: ما به عنوان سربازان ملّت، این پیام را به مردم عزیزمان دادیم که با آمادگی، هشیاری و قدرت رزمی بالا، توانایی تامین امنیت آسمان کشور را داریم که این پیام قطعا موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم شریف خواهد بود و همچنین دشمنان ما هم در ارزیابی‌های خود از این رزمایش خواهند فهمید که رزمندگان ما قدرت و توانمندی لازم برای پاسخ مناسب به تهدیدات آن ها را دارند.
امیر سرتیپ نصیرزاده ضمن اشاره به تاکتیک های نوین استفاده شده در این رزمایش ادامه داد: تاکتیک های جنگی در دنیا در حال تغییر هستند و ما در این رزمایش در کنارهواپیماهای با سرنشین در ابعاد مختلف رزمی، مراقبت، شناسایی و جنگال از پهپادها نیز استفاده کردیم.
فرمانده نیروی هوایی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت تربیت افسران و فرماندهان شایسته تصریح کرد: باید افسران و فرماندهانی تربیت کنیم که مبتکر، فرمانبردار و دشمن شناس باشند و تاکنون بسیاری از مشکلات ما با بهرمندی از نیروهای خلاق، مبتکر و با دانش برطرف شده است و برای نمونه طرح ریزی و اجرای رزمایش اخیر به جوانان سپرده شده بود و به بهترین شکل ممکن اجرا شد و نکته دیگر این است که فرمانبردار بودن یک افسر «بله قربان» گفتن محض نیست بلکه فرمانبرداری به معنای تبعیت از سیاست ها و برنامه ریزی برای پیاده سازی آن است و باید توأم با اندیشه و طرح برای اجرای برنامه ها جهت نیل به اهداف باشد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص ابعاد دشمن شناسی در فرماندهان و افسران افزود: آمریکا در راس دشمنان نظام اسلامی ما قرار دارد و در این راستا فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مردم ما وارد کرده است و در حال حاضر  یکی از برنامه های دشمن ایجاد یأس و نومیدی  از طریق رسانه های مختلف به ویژه فضای مجازی  است که مقابله موثر با این تهدید نیازمند آگاهی و شناخت دشمن است.
امیر سرتیپ نصیرزاده در ادامه با بیان اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انحطاط فرهنگی و قانونی این کشور بیش از پیش نمایان شد، خاطرنشان کرد: برخلاف چهره شیک و جوان پسندی که آمریکا از فرهنگ خود در رسانه‌های مختلف به نمایش می گذارد، در چند ماه اخیر شاهد انحطاط فرهنگی و قانونی در سطح سران این کشور بوده ایم و نامزدهای انتخابات همدیگر را به فساد و دزدی متهم کردند، فروشگاه ها در جریان شیوع ویروس کرونا غارت شد و ویترین مغازه ها در جریان انتخابات حفاظ کشی شد  و این چهره واقعی آمریکا است؛ در حالی که تلاش می کند خود را فرهنگ برتر و غالب معرفی کند و امروز هر بلایی که آمریکا به بهانه دموکراسی و حقوق بشر بر سر کشورهای دیگر آورده بود و کشت و کشتارهایی که به بهانه های مختلف در دنیا به راه انداخته بود، گریبان خودش را گرفته است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان ضمن تاکید بر مسیر مقاومت و ایستادگی از مردم شریف تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسئولان و نهاد های استان به ویژه مرکز صدا و سیمای استان به دلیل حمایت های آنان از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز قدردانی کرد.
در پایان این مراسم از خانواده شهید سرتیپ دوم خلبان محمد رضا رحمانی و اساتید و خلبانان فارغ التحصیل و عوامل فنی با اهداء لوح سپاس قدردانی بعمل آمد..

امیر دریادار سیاری از آموزش‌های میدانی دانشجویان دافوس بازدید بازدید کرد

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روند آموزش‌های میدانی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در دوره آموزشی محور شناسی در منطقه منجیل را مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم(ع) در منجیل، از آموزش های دانشجویان دوره ۳۱ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دوره محور شناسی بازدید و روند این آموزش ها را مورد ارزیابی قرار داد.
امیر دریادار سیاری در این بازدید، ضمن تشریح اهمیت راهبردی منطقه منجیل و بیان ویژگی‌ها و شرایط جوی و اقلیمی این منطقه، به تاریخچه شکل گیری مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم(ع) در منجیل اشاره و بر لزوم استقرار نیروهای نظامی به عنوان یگان های زبده در این منطقه تاکید کرد.
دوره آموزش عملی محور شناسی ویژه دانشجویان دوره ۳۱ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دافوس از شنبه ۱۷ آبان ماه در منطقه منجیل در حال برگزاری است.

پیام تسلیت روابط عمومی ارتش بمناسبت درگذشت مرحوم نورشاهی

 

  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت سرگرد حسین نورشاهی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش و گوینده رادیو ارتش و صداوسیما را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است.
 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر در گذشت مرحوم سرگرد حسین نورشاهی از پیشکسوتان نیروی هوایی و گوینده مجرب رادیو ارتش موجب تاثر خاطر شد.
خاطره ماندگار حضور آن مرد انقلابی در کنار سایر کارکنان بصیر و انقلابی نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ در مدرسه علوی و بیعت ماندگار با معمار کبیر انقلاب اسلامی،  حضرت امام خمینی" (ره)" نشان از تعهد و روحیه جهادی آن افسر شایسته ارتش دارد.
مرحوم سرگرد حسین نورشاهی که علاوه بر گویندگی و نویسندگی رادیو ارتش به عنوان گوینده انقلابی و متعهد در صدا و سیما نیز فعالیت داشت با صدای ماندگار خود در دوران دفاع مقدس و سحرگاهان ماه مبارک رمضان، ترنم حماسه و معنویت در فضای کشور را طنین انداز کرد.
روابط عمومی ارتش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تلاشگران عرصه هنر و رسانه در ارتش انقلابی که در ثبت خاطرات پرشکوه دفاع مقدس از جان خود گذشتند، از خدای بزرگ برای مرحوم نورشاهی، آن همرزم پیشکسوت روابط عمومی، علو درجات و برای بازماندگان و خانواده محترم آن هنرمند متعهد، صبر و شکیبایی  مسئلت دارد.