منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

الحاق ناوبندر مکران به ناوگان نیروی دریایی ارتش

الحاق ناوبندر مکران به ناوگان نیروی دریایی ارتش

مراسم الحاق ناوبندر مکران به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش در منطقه سوم نیروی دریایی در کنارک برگزار شد.
ناوبندر مکران، بزرگترین شناور نظامی کشور است که با تلاش متخصصان مجموعه کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش به یکی از بزرگترین ناوبندرهای بالگردبر تبدیل شده تا پشتیبانی از ناوگروه های این نیرو در آب های دور دست به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ را بر عهده داشته باشد.

ناوبندر مکران در منطقه سوم نیروی دریایی در کنارک

جروزالم‌پست: رزمایش گسترده موشکی ایران، پیامی به آمریکا و اسرائیل است

جروزالم‌پست: رزمایش گسترده موشکی ایران، پیامی به آمریکا و اسرائیل است

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، با اذعان به دقت نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۵»، نوشت این رزمایش حامل پیامی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است.

جروزالم‌پست: رزمایش گسترده موشکی ایران، پیامی به آمریکا و اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی به بررسی رزمایش گسترده موشکی «پیامبر اعظم (ص) ۱۵» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این رزمایش حامل پیام صریحی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به انتقام سپاه از ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس توسط نظامیان تروریست آمریکایی، آمده است: «این [رزمایش] یک سال بعد از شلیک موشک‌های بالستیک توسط ایران به نیروهای آمریکایی در عراق انجام می‌شود».

پیامی به آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی

جروزالم‌پست نوشت: «رزمایش موشکی گسترده ایران که در آن موشک‌های دوربرد، پهپاد و دیگر تسلیحات به نمایش گذاشته شده، در حال انجام شدن در ابتدای هفته جاری است و به عنوان پیامی برای کشورهای [عربی حاشیه] خلیج [فارس]، آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند».

این روزنامه به توضیح بخشی از اقدامات انجام شده در این رزمایش پرداخت: «ایران از پهپادها برای حمله به یک سامانه پدافند موشکی استفاده کرد وسپس بارانی از موشک‌های بالستیک ذوالفقار، زلزال و دزفول شلیک کرد. پهپادها به منظور خنثی کردن پدافندهای هوایی برای موشک‌های در حال نزدیک شدن استفاده شدند».

 

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از این پهپادها دارای بُرد دو هزار کیلومتری هستند و این بدان معناست که می‌توانند به اسرائیل برسند. موشک‌ها هم بُرد کافی برای هدف قرار دادن احتمالی اسرائیل را دارند. آنها همچنین می‌تواند کشتی‌های آمریکایی یا کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] را هدف قرار دهند».

ایران، یک ابرقدرت موشکی است

جروزالم‌پست با اذعان به دقت نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه، تصریح کرد: «تصاویر دریافتی از ایران نشان‌دهنده دقت و نقطه‌زنی موشک‌های ایران بود... ایران می‌خواهد نشان دهد که یک ابرقدرت موشکی است».

این روزنامه در پایان نوشت که ایران در حال نشان دادن تسلیحاتی است که طی سال‌های اخیر و در زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» ساخته و دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» را به نوعی با یک «عمل انجام شده موشکی عظیم» مواجه می‌کند.

این در حالی است که  «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه با تکرار زیاده‌خواهی‌ها و ایفای نقش «پلیس بد» در تعامل اروپا با ایران، خواستار انجام مذاکراتی درخصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شد

ایالت‌های آمریکا در اضطراب تظاهرات مسلحانه احتمالی در روزهای پایانی ترامپ

ایالت‌های آمریکا در اضطراب تظاهرات مسلحانه احتمالی در روزهای پایانی ترامپ

هشدار اف‌بی‌آی درباره احتمال وقوع تظاهرات‌های مسلحانه در مراکز تمام ایالت‌های آمریکا، باعث شده نیروهای امنیتی و گارد ملی در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

ایالت‌های آمریکا در اضطراب تظاهرات مسلحانه احتمالی در روزهای پایانی ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا و روز تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور، نیروهای امنیتی در تمام ۵۰ ایالت آمریکا خود را برای تظاهرات‌های مسلحانه هواداران ترامپ آماده کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به سازمان‌های امنیتی و نیروی پلیس هشدار داده احتمال وقوع تظاهرات‌های مسلحانه طرفداران ترامپ بیرون ساختمان‌های کنگره محلی تمام ایالت‌های این کشور از روز شنبه (به وقت محلی، بامداد یکشنبه به وقت ایران) تا روز بیستم ژانویه و مراسم تحلیف بایدن وجود دارد».

بر اساس این گزارش، شهر واشنگتن در وضعیت منع آمدوشد و حکومت نظامی قرار گرفته، نیروهای امنیتی در محوطه اطراف ساختمان‌های کنگره محلی ایالت‌های آمریکا موانع و فنس امنیتی نصب کردند و  هزاران نیروی گارد ملی برای جلوگیری از هرگونه حمله مسلحانه مستقر شده‌اند.

استقرار گارد ملی در کنگره‌های محلی

ایالت‌های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن - که ترامپ چندین بار ادعای وقوع تقلب انتخاباتی در آنها را تکرار کرده بود - از جمله ایالت‌هایی هسیتند که نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت روز مراسم تحلیف، فعال کرده‌اند. ایالت تگزاس نیز ساختمان کنگره محلی را در روز تحلیف، تعطیل کرده است.

به نوشته رویترز، مسئولان امنیتی آمریکا بیشتر تمرکز خود را روی روز یکشنبه گذاشته‌اند که قرار است جنبش ضد دولتی و راست‌گرای افراطی «بوگالو» تظاهرات‌هایی را در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار کند.

 

 

در ایالت میشیگان، فنس‌های امنیتی به دور محوطه ساختمان کنگره محلی کشیده شده و نیروی نظامی از سراسر این ایالت برای تقویت امنیت ساختمان کنگره مستقر شدند. قانونگذاران این ایالت نیز به دلایل تهدیدات و نگرانی‌های امنیتی، جلسات هفته پیش رو را لغو کرده‌اند.

ایالت‌های کلیدی در معرض بیشترین خطر

«جو گاسپر» رئیس پلیس ایالت میشیگان در یک نشست خبری گفت: «ما برای بدترین [اتفاق] آماده‌ایم ولی امیدوار نیز هستیم کسانی که می‌خواهند در کنگره محلی تظاهرات کنند، مسالمت‌آمیز باشند».

به نوشته رویترز، کارشناسان می‌گویند ایالت‌های کلیدی - که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در آنها مورد مناقشه ترامپ بود - در معرض بیشترین خطر تظاهرات مسلحانه هستند. اما حتی ایالت‌هایی که چندان اختلافی درباره نتیجه رأی‌گیری آنها نبود نیز اقدامات پیشگیرانه را شروع کرده‌اند.

برای نمونه، فرماندار ایالت ایلی‌نوی می‌گوید با اینکه هیچ تهدید خاصی درباره ایالت وی دریافت نشده اما دستور تشدید تدابیر امنیتی در ساختمان کنگره محلی از جمله استقرار ۲۵۰ نیروی گارد ملی را صادر کرده است.

شامگاه شنبه نیز پلیس کنگره آمریکا فردی را همراه با یک سلاح گرم و ۵۰۰ گلوله که تلاش داشت از یک نقطه ایست و بازرسی در واشنگتن با کارت اعتباری جعلی حضور در مراسم تحلیف باین عبور کند، بازداشت کرد.

پیشتر نیز منابع مطلع در آمریکا خبر داده بودند نگرانی‌های امنیتی باعث به تعویق افتادن تمرین مراسم تحلیف بایدن شده که برای روز یکشنبه پیش‌بینی شده بود

بازگشت پیکر مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به میهن

بازگشت پیکر مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به میهن

همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک و مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده از مرز بین المللی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شد.

بازگشت پیکر مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به میهن

به گزارش خبرگزاری فارس از شلمچه، سردار باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز در مراسم استقبال از شهدای گمنام ، اظهار کرد: امروز همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک و مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده از مرز بین المللی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شد.

وی گفت: این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵ ، والفجر مقدماتی، خیبر و تکه دشمن در سال‌های ۶۵ و ۶۷ به شهادت رسیده اند.

بنا بر این گزارش پیکر پاک این شهدا امشب به معراج شهدای اهواز منتقل و پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند.

پهپادهای جدید نیروی هوایی رونمایی می شود

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه پهپاد داریم و انشاءالله در آینده نزدیک رونمایی های بسیار خوبی نیز در این حوزه خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره گوهر فاطمی که امروز در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اهمیت مسائل فرهنگی در نیروی هوایی، گفت: سیاست و راهبرد ما در جذب نیروها، این است که نیروهای انقلابی را جذب کنیم زیرا به عرصه نظامی گری تنها به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنیم و نظر ما این است که علاوه بر شغل، ما باید به یک دید سلحشوری نسبت به افردای که به عضویت نیروی هوایی در می‌آیند داشته باشیم.
وی افزود: ما در تربیت نیروها در دانشگاه‌ها شهید ستاری توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و فراگیری آموزه‌های دینی داریم و معتقدیم نیروهایی که جذب می‌کنیم افراد مومن و متعهد باشند زیرا این ویژگی‌ها می‌توانند بنیه بسیار قوی‌تری داشته و این موضوع در نیروهای نظامی بسیار مهم است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش، معنویت را عامل برتری نیروی‌های مسلح نسبت به سایر نیروهای مسلح دانست و گفت: مجهز بودن به اخلاق معنوی، دینی و انقلابی و برخورداری از مکتب امام حسین (ع) عامل برتری نیروهای مسلح ایران است.
امیر نصیرزاده درباره آمادگی نیروی هوایی ارتش برای پاسخ به تهدیدات دشمن، گفت: الحمدالله سطح آمادگی نیروی هوایی بسیار بالاست، امسال چندین رزمایش را برگزار کردیم که در این رزمایش ها از تجهیزات و تاکتیک‌های جدید استفاده کردیم و تمرینات و تاکتیک‌های جدیدی را به کار گرفتیم. اخیراً نیز من از مناطق مختلفی بازدید کردم؛ نیروها در آمادگی کامل به سر می‌برند و آمادگی دفاع از میهن اسلامی را دارند.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش پهپادی ارتش، گفت: پهپاد یکی از تجهیزات اساسی امروز نیروهای مسلح در سطح جهان است و ما نیز از این مهم غافل نیستیم و برنامه‌های بسیار خوبی در این حوزه داریم و انشاءالله در آینده نزدیک رونماییهای بسیار خوبی نیز در این حوزه خواهیم داشت.

امنیت امروز کشور ما به برکت ایثارگری ها و جان فشانی شهداست

 

جانشین نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید گمنام در شیراز گفت: دشمنان ما هنوز دست از دشمنی برنداشتند و اگر امروز ما امنیت داریم و مردم ما آزادانه زندگی میکنند به برکت ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های خون شهداست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در آیینی با حضور امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان ارشد نظامی استان فارس و خانواده‌های شهداء، پیکر پاک و مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله که در سال 67 به شهادت رسیده بود با رعایت اصول بهداشتی در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش تشییع و خاکسپاری شد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید گمنام، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز توفیق داد در محضر شهیدی از شهدای دوران دفاع مقدس باشیم که دعوت مجموعه نیروی زمینی ارتش را پذیرفتند و بعد از ۳۲ سال از پایان دوران دفاع مقدس در این پادگان حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به جانفشانی، از خودگذشتگی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس گفت:  همه شئونات اساسی، اجتماعی، خدماتی و امنیتی کشور عزیزمان مدیون خون شهدا است.
امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز دست از دشمنی برنداشتند و به هر طریقی در تلاش هستند به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند و الحمدالله تا به امروز موفق نشدند، افزود: اگر امروز ما امنیت داریم و در کشور با همه‌ دسیسه های دشمن، مردم ما آزادانه زندگی می کنند به برکت ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های خون شهداست.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: پیام شهداء در وصیت و سخنانشان اطاعت محض از  ولایت فقیه است و آنان تنها راه سعادت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را در پیروی کردن از ولایت فقیه محقق می‌دانند.
امیر سرتیپ نعمتی گفت: جنگ نرمی که دشمن از سال‌های دوران دفاع مقدس طرح‌ریزی کرده امروز نیز با همکاری هم پیمانان این دشمن استکباری در حال اجراست و در این آخر هم که در سال گذشته به صورت وحشیانه و قبیحانه سردار شهید سلیمانی را به شهادت رساند و نشان داد دشمنی اش در این ۳۲ سال به هیچ عنوان کم نشده است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: اگر ایران استقلال دارد و حاکمیت نظام ما با قدرت در جهان به راه خود ادامه می دهد به خاطر حضور کسانی است که راه شهدا را ادامه می دهند و با رهبری داهیانه مقام معظم انقلاب اسلامی به عنوان کشتی بان این انقلاب، خیلی زود شاهد شکست وقیحانه این دشمن استکباری خواهیم بود.
 امیر سرتیپ نعمتی در پایان تصریح کرد: تا جان در بدن داریم راه شما را ادامه خواهیم داد و در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا لحظه‌ای آرام نخواهم گرفت.

صعود کوهنوردان تیم واکنش سریع ارتش به قله 4050 کهار

 

تیم امداد و نجات و واکنش سریع هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی موفق به فتح قله کهار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، 13 نفر از کوهنوردان زبده و حرفه ای ارتش در قالب یک تیم واکنش سریع و امداد نجات به سرپرستی سرهنگ نادر رمضانخانی، رئیس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دمای هوای منفی 27 درجه و در یک شرایط سخت جوی و کاملا دشوار به قله 4050 متری کهار صعود کردند .
رئیس هیات کوهنوردی ارتش هدف از انجام این صعود زمستانه را در درجه اول گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت : کوهنوردان منتخب و دوره دیده ارتش جمهوری اسلامی ایران بایستی در تمامی فصول سال آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند تا در شرایط خاص  بتوانند به درستی و کوتاه ترین زمان ممکن عملیات امداد نجات را آغاز کنند و بهترین نتیجه را کسب کنند .
سرهنگ رمضانخانی ادامه داد : هیات کوهنوردی ارتش با برگزاری منظم کلاس ها و دوره های پیشرفته کوهنوردی و همچنین انجام صعودهای زمستانه و در شرایط سخت و دشوار تکنیک ها و فنون واکنش سریع و امداد نجات و جستجو در کوهستان را تمرین می کنند .

بیانیه پنتاگون درباره کاهش نظامیان آمریکایی در عراق

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای از کاهش نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد.

  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  روز (جمعه) بیانیه‌ای در وبگاه خود منتشر کرد و در آن از کاهش نظامیان این کشور در عراق خبر داد.

«کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون در این بیانیه گفت: «کاهش نیرو‌های ما در عراق به این معنی است که نیرو‌های عراقی توانایی بیشتری پیدا کردند تا در مقابل داعش ایستادگی کنند.»

او همچنین اعلام کرد: «درحال حاضر به دستور رئیس جمهور ترامپ، تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در عراق به ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی کاهش پیدا کرده است.»


گاوی که میتوان او را تا غروب روز بازنشستگی دوشید

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: جان پرکینز در کتاب خاطرات یک قاتل اقتصادی میگوید ما و همکارانمان عربستان را اینگونه توصیف میکردیم:

"گاوی که میتوانیم او را تا غروب روز بازنشستگیمان بدوشیم"


توصیه امیرعبداللهیان به حاکمان عربستان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان و منطقه فرا خواند و گفت: حاکمان عربستان بهتر است سیاست جنگ افروزی، پرورش تروریسم و همراهی علیه تحریم ملت‌ها را متوقف کنند.

امیرعبداللهیان: سازش سعودی با صهیونیست‌ها موجب ناامنی عربستان می‌شود

 حسین امیرعبداللهیان حرف‌های آشفته وزیر خارجه عربستان سعودی و اتهام بی اساس به جمهوری اسلامی ایران را تکراری و کسل کننده خواند و گفت: ریاض باید به جنگ علیه مردم مظلوم یمن و کشتار زنان و کودکان یمنی پایان دهد.

معاون سابق وزارت امور خارجه افزود: حمایت آشکار و پنهان ریاض از تروریسم تکفیری و داعش در منطقه، بر همگان، بویژه مردم عراق و سوریه در این سال‌ها به روشنی اثبات شده است.


ملت ما از دست لیبرال‌ها و غربگرایان خسته شده‌اند/ به «وحدت کبیر» در دهه سرنوشت انقلاب نیازمندیم/ همه

همه نیروهای انقلاب باید در دولت آینده حضور داشته باشند

محسن رضایی نمایه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ما از دست لیبرال‌ها و غربگرایان خسته شده‌اند، گفت: به «وحدت کبیر» در دهه سرنوشت انقلاب نیازمندیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش روسا و دبیران استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: نیاز بود این حرکت زودتر شکل می‌گرفت و ان‌شاءالله دوستان این صفوف را برای آینده فشرده‌تر کنند. ۱۰ سال آینده یکی از دهه‌های طوفانی انقلاب خواهد بود.


خدا را شکر که کره‌ ۷ میلیارد دلار ایران را نگهداشت!

سیدامیر سیاح، کارشناس مسائل اقتصادی در توییتر نوشت: از یک نظر هم خدا را شکر که کره ۷میلیارد دلار رو نگهداشته چون اگر دست اینها میرسید، چه‌بسا مثل ۶۲تن طلا به باد داده بودنش

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


آقای ظریف! ما را حلال کنید که فکر می‌کردیم برجام به شما تحمیل شده

یک کاربر فضای مجازی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان طی توییتی نوشت:

جناب آقای ظریف

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

۲۳ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر در نروژ درگذشتند

۲۳ نفر در نروژ پس از دریافت واکسن ویروس کرونا فوت کرده اند.

 به نقل از وب سایت آژانس دارویی نروژ، بیش از ۲۰ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر در نروژ درگذشتند.

واکسن فایزر - نمایه

 

کارشناسان در حال بررسی علل مرگ شهروندان هستند. ۱۳ مورد از افرادی که پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار گرفته است.

این آژانس خاطرنشان کرد که این واکسن در واقع می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که منجر به "سیر جدی تر بیماری های موجود در سالمندان" شود.

واکسیناسیون ویروس کرونا ویروس فایزر در نروژ از ۲۷ دسامبر آغاز شد. ساکنان خانه های سالمندان در اسلو اولین کسانی بودند که مورد تزریق قرار گرفتند.

 

تنها تفاوت پمپئو با بقیه دولتمردان آمریکا +عکس

یک کاربر فضای مجازی تصویری درباره تنها تفاوت پمپئو با بقیه دولتمردان آمریکا را در توییتر منتشر کرد.

 

 


موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

  در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند. در این مرحله از رزمایش، انواع موشک‌های کروز دریایی برد مختلف، با شلیک از ساحل و عرشه شناور‌های سطحی نیروی دریایی ارتش، با موفقیت اهداف خود را در شمال اقیانوس هند و منطقه عمومی رزمایش مورد اصابت قرار دادند.

#ارتش

شلیک اژدر از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا

در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

  به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

در این بخش از رزمایش زیردریایی بومی فاتح که به دست متخصصان جوان و متعهد کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با همکاری نیروی دریایی ارتش ساخته شده است، با شلیک اژدر و اصابت به هدف، بخش دیگری از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی سخنگوی رزمایش با اعلام این خبر، اجرای عملیات پهپادی را از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا عنوان کرد و گفت: در این رزمایش بخش‌هایی از سامانه‌های پهپادی با مأموریت‌های مختلف شناسایی، شناسایی رزمی و رزمی به کار گرفته شد که عملکرد مناسبی داشتند.

#ارتش


تحریم‌های استکبار با مقاومت مثال زدنی ملت ایران شکست خورد

امیر سرتیپ حاتمی گفت: تحریم‌های شکننده نظام استکبار جهانی در جهت به زانو در آوردن نظام اسلامی با مقاومت و ایستادگی مثال زدنی ملت ایران مواجه شد.

 طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، سردار حشمتی پور مدیر عامل سازمان اتکا و اعلمی مدیر شرکت فروشگاه‌های اتکای سراسر کشور، کلنگ احداث بزرگ‌ترین فروشگاه شرق تهران در سازمان اتکا به نام دانشمند شهید، محسن فخری زاده توسط وزیر دفاع زمین خورد.

امیر سرتیپ حاتمی در ابتدای این مراسم طی نشستی با مدیران سازمان اتکا با درود فراوان به ارواح طیبه شهیدا به ویژه شهیدِ دانشمند، محسن فخری زاده اظهار کرد: ترور شخصیت‌های فرهیخته علمی و فناوری، بیشتر موجب انگیزه بخشی در جامعه می‌شود و در گذشته نیز به این صورت بوده است؛ تمام شهدای هسته‌ای ما که همگی از دانشمندان بنام ایرانی در حوزه‌های فناوری بودند، امروزه الگوی جوانان جامعه شده اند.

#ارتش

یک فروند زیر دریایی بیگانه، مورد شناسایی و رصد قرار گرفت

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا، یک فروند زیر دریایی بیگانه، مورد شناسایی و رصد قرار گرفت.

  در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا، یک فروند زیر دریایی بیگانه، مورد شناسایی و رصد قرار گرفت.

تحرکات این زیردریایی که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش نیروی دریایی ارتش در منطقه شمال اقیانوس هند را داشت، با شناسایی به موقع توسط بالگرد‌های ضد زیردریایی مورد رصد قرار گرفت که پس از آگاهی از شناسایی خود، بلافاصله منطقه رزمایش را ترک کرد.

رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش از روز گذشته در منطقه سواحل مکران و شمال اقیانوس هند با حضور یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش آغاز شده است.

#ارتش