منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

سال 1401 بر همه هموطنان و دوستان گرامی مبارک باد.

انشااله سالی سراسر از موفقیت و سلامتی وبهروزی و سراسر از آرزوهای خوب برای شما عزیزان رقم بخورد .


زیباترین عکسهای متحرک,متن متحرک تبریک عید نوروز,تصاویر متحرک سال نو,صاویر متحرک نوروز 94,تصاویر متحرک تبریک سال نو,تصاویر متحرک سال نو,تصاویر متحرک نوروززیباترین عکسهای متحرک,متن متحرک تبریک عید نوروز,تصاویر متحرک سال نو,صاویر متحرک نوروز 94,تصاویر متحرک تبریک سال نو,تصاویر متحرک سال نو,تصاویر متحرک نوروز

زیباترین عکسهای متحرک,متن متحرک تبریک عید نوروز,تصاویر متحرک سال نو,صاویر متحرک نوروز 94,تصاویر متحرک تبریک سال نو,تصاویر متحرک سال نو,تصاویر متحرک نوروززیباترین عکسهای متحرک,متن متحرک تبریک عید نوروز,تصاویر متحرک سال نو,صاویر متحرک نوروز 94,تصاویر متحرک تبریک سال نو,تصاویر متحرک سال نو,تصاویر متحرک نوروز

انتخاب مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ از دید مردم

انتخاب مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ از دید مردم

مهم‌ترین جمله رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ از دید مردم انتخاب شد.

انتخاب مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ از دید مردم

به گزارش خبرگزاری فارس، کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، جمله‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده و ستاد سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، درباره برکات شهادت سردار سلیمانی و رشد جریان ضدّاستکباری در منطقه را به عنوان مهمترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ انتخاب کردند.

بیش‌ از نود و هفت هزار کاربر از ۲۳ تا ۲۸ اسفندماه با شرکت در نظرسنجی انتخاب مهمترین جمله سال ۱۴۰۰، به ترتیب سه جمله‌ی زیر را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات رهبر انقلاب در سالی که گذشت، برگزیدند.

1- شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است

2- زوالِ رژیم صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت

3- امروز «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و فوری است

رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم

رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد طرف‌های حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در آستانه رسیدن به توافق قرار دارند.

رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که طرف‌‌های حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها وین در آستانه رسیدن به توافق قرار دارند.

گروسی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس‌۲۴ این ادعا را مطرح کرد. خبرنگار این رسانه از گروسی پرسید آیا با توجه به اینکه «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه گفته که از آمریکا ضمانت کتبی دریافت کرده طرف‌ها در آستانه توافق در مذاکرات وین قرار دارند. گروسی به این سوال پاسخ مثبت داد.

مدیر کل آژانس اتمی گفت: «بله، فکر می‌کنم در آستانه توافق هستیم. مشکلاتی که طی روزهای قبل پیش آمدند، البته مشکلات واقعی بودند.»

رافائل گروسی مدعی شد: «مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث ایجاد وقفه در گفت‌وگوها شد. بنابراین، من خیلی خوشحالم که سرگئی لاوروف گفته که از آمریکا ضمانت دریافت کرده. امیدوارم به زودی به توافق دست پیدا کنیم.»

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه تصریح کرده بود که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.

لاوروف همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که درخواست‌های روسیه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود یا درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا مانع اصلی است نیز بیان کرد: «ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد.در این زمینه یک حفاظت مطمئن در خصوص تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها، شرکت‌ها و متخصصانی که در چارچوب برجام بوده، ذکر شده از جمله همکاری در خصوص پروژه‌ اصلی نیروگاه بوشهر.»

وی گفت: «من هم شنیدم که آمریکایی‌ها هر روز تلاش می‌کنند ما را متهم کنند که ما جلوی توافق ترمز  می‌گذاریم. این دروغ است، توافق هنوز مورد تایید برخی از پایتخت‌ها قرار نگرفته و مسکو هم جزء این پایتخت‌ها نیست.»

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تا به حال به اجرای سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه داده است. اجرای این سیاست علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های دولت بایدن گفته‌اند فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

سرگئی لاوروف چند روز پیش از این گفته بود که روسیه از آمریکا ضمانت‌ کتبی خواسته مبنی بر اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین بر مناسبات اقتصادی و تجاری این کشور با ایران اثر نخواهد گذاشت.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند. آمریکا همچنین واردات نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان

بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان

پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله گسترده موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات این عملیات را اعلام کرد.

بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (یکشنبه)، جزئیات مربوط به عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان سعودی را اعلام کرد.

یحیی سریع خبر داد که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

سریع هشدار داد: «نیروهای مسلح یمن -با کمک خداوند- برای شکستن محاصره ظالمانه عملیات‌‌های نظامی ویژه‌ای را اجرایی خواهد کرد که اهداف حساسی را شامل خواهد شد؛ اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به فکرش هم خطور نکرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع در پایان گفت: «نیروهای مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد. خداوند خود گواه است».

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پیام تسلیت امام خامنه‌ای در پی درگذشت حجت‌الاسلام شفیعی

پیام تسلیت امام خامنه‌ای در پی درگذشت حجت‌الاسلام شفیعی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت عالم پرتلاش، خدوم و بصیر حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی شفیعی دامت برکاته

با تأسف و تأثر خبر درگذشت فرزند عزیز و فاضل حضرتعالی جناب حجة الاسلام آقای سید محسن شفیعی را شنیدم. ایشان نقش ارزشمندی در همه عرصه‌های علمی و اجتماعی و دانشگاهی خوزستان ایفا می‌کردند و از امیدهای آینده بودند. فقدان این عالم پرتلاش و خدوم و بصیر خسارتی است که جبران آن را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

به جنابعالی و مادر مکرم و همسر و فرزندان گرامی ایشان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم بما صبرتم

سیدعلی خامنه‌ای    
29 اسفند 1400

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت سال نو

 

همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت، امیر  سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی با گرامی داشت یاد شهدا، عید نوروز را به ملت شریف ایران، رزمندگان و مدافعان انقلاب و نظام اسلامی و خانواده بزرگ و صبور ارتش تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
بهار، فصل شکفتن و سرآغاز زندگی دوباره طبیعت است که در آن اسرار عظمت و بزرگی خداوند دادار نهفته است.
عید نوروز که در فرهنگ ایران اسلامی عیدی باستانی، تاریخی و تجلی گر ارزشهای اخلاقی و انسانی است،فرصتی برای اندیشیدن،نو شدن و زدودن غبار از قلب و جان و آغاز دوباره حرکتی اندیشمندانه و امید بخش برای آینده ای بهتر است.
در این ایام که جهان شاهد جنگ، کشتار، مناقشه، شیوع بیماری و  برخی اقدامات شوم ضدبشری از سوی استکبار و کشور های به اصطلاح مدافع حقوق بشر و در حقیقت ضد بشریت است، ایران سربلند اسلامی به برکت استقرار نظام دینی و معنوی،رهبری هوشمندانه امامین انقلاب،حضور همیشه در صحنه مردم بصیر، نیروهای مخلص وانقلابی در پهنه میهن اسلامی و نیروهای مسلح جان برکف، در مصاف با تحریم های ظالمانه و تفکرات شوم حامیان تروریسم، مسیر آرامش، امنیت و اقتدار را با موفقیت و سرفرازی طی کرده و در برابر همه توطئه ها و دسیسه ها،مقاوم و نستوه ایستاده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان بازوی توانمند صیانت از نظام اسلامی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، با تلاش مجاهدانه کارکنان ایثارگر و خدوم خود با همراهی همدلانه سایر قوای مقتدر مسلح ، توفیقات چشمگیری را در حوزه های دفاعی، تحقیقاتی،آموزشی، علمی،فرهنگی و... به دست آورده و در راه عزتمندی ایران عزیز در سالی که گذشت علاوه بر انجام رزمایش های موفق، تولید  انواع پهپاد های شناسایی، رزمی و انهدامی ، شناور ، زیرسطحی و رادار و   انجام  طرح های راهبردی تحقیقاتی،آموزشی و بسیاری اقدامات عزت آفرین و امنیت افزا و همچنین امداد رسانی به مردم آسیب دیده از بلایا و کرونا و دهها اقدام اثرگذار دیگر، شهدای عزیزی تقدیم ایران اسلامی کرده است.
اینجانب ضمن گرامی داشت و تبریک تقارن روح بخش و امید آفرین ایام مبارک شعبان با این عید باستانی به همه هموطنان عزیز به ویژه کارکنان خدوم و شریف نیروهای مسلح و ارتش انقلابی بویژه همرزمان گرانقدری که در این ایام در مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی امنیت را به ارمغان آورده اند و به خانواده های بزرگ و صبور ایشان و با آرزوی فرج منجی عالم حضرت بقیه الله الاعظم" عج"،یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی را گرامی داشته و  از درگاه خداوند متعال سلامتی،بهروزی و موفقیت آحاد ملت عزیز را در سایه سار رحمت بی منتهایش، تحت رهبری مدبرانه امام خامنه ای عزیز" مدظله العالی" خواستارم.
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

برپایی ایستگاه راهیان نور دژبان ارتش در جوار حرم مطهر امام راحل

 

 ایستگاه فرهنگی و خدمات رسانی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف بدرقه و خدمت رسانی به کاروان های راهیان نور اعزامی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور در جوار حرم مطهر امام راحل (ره) آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان کل ارتش با اعلام این خبر افزود: این ایستگاه بزرگ خدمت رسانی شامل غرفه های فرهنگی و دفاع مقدس، ارائه خدمات و پذیرایی از زائران اعزامی به سرزمین های نور و مناطق عملیاتی کشور است.
وی در ادامه گفت: در ایستگاه راهیان نور دژبان ارتش که از روز گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز 1401 در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و نزدیک عوارضی تهران-قم به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ علاوه بر غرفه های فرهنگی و خدماتی، محل اسکان موقت و برنامه های فرهنگی از قبیل برگزاری نمازهای جماعت و نمازخانه هایی ویژه براداران و خواهران نیز درنظر گرفته شده است.
امیر حسینی تصریح کرد: حضور گروه های موزیک رزم نوازان دژبان ارتش و اجرای سرودهای حماسی سالهای دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایستگاه راهیان نور دژبان ارتش می باشد.
وی همچنین افزود: کلیه برنامه های فرهنگی و خدمت رسانی دژبان ارتش در ایستگاه راهیان نور امسال با لحاظ ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی صادره از قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی متناوب محل تردد و توقف زائرین محترم  اجرا خواهد شد.

نیمه شعبان و ولادت تک سوار عدالت گستر جهان و روز سرباز گمنام مبارک باد

عکس نیمه شعبان 98 | پروفایل نیمه شعبان | تبریک نیمه شعبان

 میلاد آقا امام زمام و نیمه شعبان  بر همه شیعیان و دوستان گرامی مبارک باد.

پویش ملی «به عشق مهدی هواداریم»

پویش ملی «به عشق مهدی هواداریم»
پویش ملی «به عشق مهدی هواداریم»

مهدی دانش‌آشتیانی با بیان اینکه میلاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از مناسبت‌هایی است که امکان تبلور و تاکید بر شخصیت حاضر و ناظر حضرت(عج) را فراهم کرده است، اظهار کرد: بر این اساس پویش «به عشق مهدی(عج) هواداریم» با هدف راه‌اندازی جریان یکپارچه اجتماعی و رسانه‌ای در راستای تقویت حس امید و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه برای نیمه شعبان امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این پویش، تعیین و تثبیت روز نیمه شعبان به عنوان نماد دستگیری و گره‌گشایی در جامعه است.

مدیر هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه شعار این پویش، «هوادار مهدی، هوادار مردم است» تعیین شده، خاطرنشان کرد: تمام اقشار و به طور خاص آنان که دل در گرو امام عصر(عج) داشته و خود را منتظر آن حضرت(عج) می‌دانند می‌توانند با تولید محتوای مناسب و با لحن صمیمی در این پویش شرکت کنند.

وی ادامه داد: محورهای اصلی پویش هواداریم شامل گره‌گشایی از همسایگان با محوریت مساجد محل، ارائه خدمات رایگان یا با تخفیف توسط صنوف، حضور در مراسم گلریزان نیمه شعبان در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی است.

مدیر هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: محتوای تولید شده می‌تواند در قالب بنر، خبر، مصاحبه، گزارش و یادداشت و آگهی در خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها، نماهنگ، فلش ماب، تیزر، زیرنویس، خبر و حضور چهره‌ها در تلویزیون، تیز، مصاحبه و گفت‌وگو در رادیو، دعوت از چهره‌ها، پست موشن و استوری موشن در شبکه‌های اجتماعی و بیلبورد و استرابورد در قالب تبلیغات محیطی باشد.

وی با اشاره به چهار بعد شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی پویش مذکور عنوان کرد: رویدادهای مختلفی برای کنشگری و همچنین برای مخاطبان مختلف در نظر گرفته شده که شامل سفیران مهدوی، فضاسازی شهری، فضای مجازی، مشتری‌مداری، اپلیکیشن‌های خدماتی، اجتماع بزرگ هواداران مهدوی، گلریزان، مراسم استغاثه و مشارکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.

دانش آشتیانی زمان‌بندی تبلیغی برای این پویش را مورد توجه قرار داد و گفت: تبلیغات به صورت محیطی، شبکه‌های اجتماعی و رادیو و تلویزیون از هفته نخست اسفندماه آغاز شده و در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز از هفته دوم اسفندماه پی گرفته شده است ضمن اینکه در نیمه دوم اسفندماه و با حضور چهره‌های مشهور، بعد دیگری از تبلیغات پیرامون پویش «به عشق مهدی هواداریم» آغاز می شود.

فردا در قم «عزای عمومی و تعطیل رسمی» است

فردا در قم «عزای عمومی و تعطیل رسمی» است

در پی ارتحال آیت الله علوی گرگانی(ره) هیئت دولت طی مصوبه‌ای فردا پنج‌شنبه 26 اسفند را در قم عزای عمومی و تعطیل رسمی اعلام کرد.

فردا در قم «عزای عمومی و تعطیل رسمی» است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پی ارتحال آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی(ره) هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در مصوبه‌ای پنج‌شنبه ۲۶ اسفندماه را در قم عزای عمومی و تعطیل رسمی اعلام کرد.

براساس این مصوبه فردا در استان قم همه دستگاه‌های اجرایی (بجز بانک‌ها، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی) تعطیل خواهند بود.

گل محمدی:سورپرایز دربی هواداران هستند/ نمی‌توانم بگویم بازی با استقلال حساس نیست/ بی محابا حمله نمی‌کنیم

گل محمدی:سورپرایز دربی هواداران هستند/ نمی‌توانم بگویم بازی با استقلال حساس نیست/ بی محابا حمله نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:سورپرایز دربی هواداران هستند و انشالله پا قدم آنها خیر باشد.

گل محمدی:سورپرایز دربی هواداران هستند/ نمی‌توانم بگویم بازی با استقلال حساس نیست/ بی محابا حمله نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از دربی پایتخت اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم دربازه بازی صحبت کنم از همه مردم می‌خوام در روزهای آخر سال به فکر همدیگر باشند‌. شرایط اقتصادی برای خیلی ها سخت است و باید شرایط زندگی را برای هم راحت تر و بهتر کنیم. امیدوارم در روزهای آخر سال کارهای خیر را از یاد نبریم و شرایطی پیش بیاید که مردم در رفاه و آرامش کامل باشند.دربی بازی حساسی است.

وی افزود: دربی بازی حساسی است. همه این را می‌دانیم و نمی‌توانیم بگوییم حساسیتی ندارد‌. همیشه دربی برای مردم ما خیلی جذاب و دیدنی بوده و با احساسات و حس و حال زیادی همراه شده است. شرایط این مسابقه به شکلی است که هر تیمی تمرکز خوب در حمله و دفاع داشته باشد می‌تواند موفق باشد.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس 530 میلیون دلاری به‌سمت انگلستان پرواز کرد + فیلم

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس 530 میلیون دلاری به‌سمت انگلستان پرواز کرد + فیلم

«نازنین زاغری، جاسوس انگلیس با پایان دوره محکومیت 5ساله خود و در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه‌شده ایران و آزادی یک ایرانی، به تیم انگلیسی تحویل داده شد و با یک هواپیمای عُمّانی به سمت انگلستان پرواز کرد.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس 530 میلیون دلاری به‌سمت انگلستان پرواز کرد + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، «نازنین زاغری»که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت 5 ساله خود و در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی با گذراندن تشریفات اداری عصر امروز به تیم انگلیسی تحویل داده شد و با یک هواپیمای عُمّانی به سمت انگلستان پرواز کرد.

  ادامه مطلب ...

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت

 

 حجت الاسلام والمسلین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با صدور پیامی نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را به رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ
ریاست محترم سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛
 میلاد با سعادت قطب عالم امکان، منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) که به عنوان روز سربازان گمنام آن امام همام نامگذاری شده است را به جنابعالی و آحاد کارکنان خدوم و پرتلاش  حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.
بدون شک بخش اعظمی از عزت، اقتدار، امنیت و افتخار  امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش و ایثار همکاران جنابعالی است که شبانه روزی و در عین گمنامی مشغول انجام وظیفه هستند.
اینجانب به نمایندگی از آحاد کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تبریک این روز فرخنده و مبارک، عزتمندی و سلامتی جنابعالی، همکاران گرانقدرتان و همه تلاشگرتان خاموش عرصه امنیت را از درگاه الهی خواستارم و تعجیل در فرج حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را مسئلت می‌نمایم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمد حسنی
حجت الاسلام عباس محمد حسنی همچنین به مناسبت  روز سربازان گمنام امام زمان(عج) با حضور در سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، با رییس این سازمان دیدار و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و روز سربازان گمنام رابه وی تبریک گفت.

فرمانده کل ارتش روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را به وزیر اطلاعات تبریک گفت

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان را به وزیر اطلاعات  تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب
وزیر محترم اطلاعات،
سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است را به جنابعالی و همکاران گرانقدر عرصه امنیت جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم.
بدیهی است تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی بزرگ مردان گمنامی که برای حفظ و اعتلای امنیت  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بذل جان می کنند، جایگاه والایی در ایجاد و استمرار آرامش و امنیت پایدار در میهن عزیز و کشف و خنثی سازی تهدیدات و توطئه های شوم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، داشته است.
اینجانب ضمن تبریک پانزدهم شعبان المبارک و روز سربازان گمنام به جنابعالی، یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه اطلاعات را گرامی داشته و توفیقات روز افزون وزارت راهبردی اطلاعات را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از خداوند متعال مسئلت می نمایم .
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار «نزاجا»/ به هر نوع تهدید پاسخ دندان‌شکن می‌دهیم

 


امیر سرتیپ حیدری با اشاره به ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار نیروی زمینی ارتش گفت: به هر نوع تهدید در هر مقیاسی پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده می‌دهیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت جوادالائمه (ع) لواسانات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا به هر نوع تهدید در هر مقیاسی پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده دهد.
وی افزود: نیروی زمینی با عنایت خداوند و رهبری‌های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا توانسته است سه تحول عمیق را در درون خود ایجاد کند؛ که تغییرات بنیادین در ساختار نزاجا، تغییرات اساسی در حوزه تسلیحات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش و تغییرات متناسب با تهدیدات آینده از جمله این تحولات چشمگیر محسوب می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز این نیرو در روش‌ها و آیین‌های ستادی خود تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و عملیات‌های متناسب با شرایط اقلیمی را تدوین کرده است تا بتواند پاسخگویی نبرد و تهدیدات در هر سطح و مقیاسی باشد.
امیر سرتیپ حیدری عنوان کرد: امروز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر ماهیت داده‌اند و در حوزه پهپاد و سامانه‌های پهپادی توفیق نوآوری، بازتولید و تولید راه پیدا کرده است.
فرمانده  نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در حوزه موشک‌های ضدزره که بیشتر مورد توجه این نیرو است، توانسته‌ایم به موشک‌های نقطه‌زن دست یابیم؛ همچنین در حوزه جنگال به توانمندی‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.
وی گفت: نمونه‌ای از چابکی و سرعت عمل نیروی زمینی را در رزمایش «فاتحان خیبر ۱۴۰۰» ملاحظه کردیم و زمانی که ایادی رژیم منحوس صهیونیستی در مرز‌های کشور‌های همسایه شمال غربی ما حضور یافتند، نیروی زمینی بلافاصله در مرز‌های آن منطقه مستقر شده و رزمایش فاتحان خیبر را برگزار کرد که در واقع پاسخی دندان‌شکن به دشمنان بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این نیرو در تمام مرز‌های کشور از جمله غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق و جنوب‌شرق حضور مقتدرانه دارد و این استقرار به معنای تهدید دشمن و وجود خطر در مرز‌ها نیست، بلکه به منظور اشراف اطلاعاتی و آمادگی است.
امیر حیدری خاطرنشان کرد: امروز مرزداران ما با شیوه‌های مدرن و مکانیزه اتفاقات را رصد می‌کنند و امنیت را برقرار می‌کنند؛ از سنسور‌های هشداردهنده تا انواع دستگاه‌های شنودی و سیگنالی و دیگر سامانه‌هایی که اطلاعات لازم را در اختیار قرار می‌دهند استفاده می‌کنیم و تا به امروز امن‌ترین مرز‌ها را داشته‌ایم.

تیمساری که مصداق یک قاعده فقهی شد!

تیمساری که مصداق یک قاعده فقهی شد!

همان‌گونه که هرچه موشک از کشورهای مقاومت، به‌سوی دشمن پرتاب شود، شهید تهرانی مقدم در ثواب آن شریک است، هر حرکت جدید در مقاومت و دفاع هوایی و هواپیمایی در ایران اتفاق افتد، شهید منصور ستاری و همرزمانش در آن شریک هستند.

تیمساری که مصداق یک قاعده فقهی شد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، چند وقتی می‌شود که فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی و نویسندگی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی نمایش خود را در سایت تلوبیون آغاز کرده است. فیلمی که بخشی از زندگی سرلشکر شهید منصور ستاری را روایت کرده و به مجاهدت‌های این شهید والا مقام می‌پردازد.

حجت الاسلام هادی عجمی (مدرس فقه فرهنگی) به تازگی یادداشتی نوشته و فیلم سینمایی «منصور» و شخصیت شهید منصور ستاری را از نظر فقهی مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه این یادداشت را می‌خوانیم.

«بعد از مدت‌ها، یک فیلم من را قانع کرد تا آن را ببینم. فیلم منصور که این روزها می‌توان آن را از طریق سایت تلوبیون رایگان تماشا کرد. 

فیلمی که به‌ دور از حاشیه‌های مانند ازدواج و عشق و اتفاق‌های زرد دیگر، به روایت جهاد علمی و فناوری شهید ستاری می‌پردازد. روایتی که پس از اتمام فیلم، بیننده را با این شهید والامقام آشنا و ارادتش به ایشان را صدچندان می‌کند. 

جهاد ایشان در این بود که با تلاشی شبانه‌روزی در مقابل تفکر واداده و تفکری که می‌گوید ما نمی‌توانیم ایستاد. تفکری که همیشه راه را در دلالی و آویزان شدن و منت کشیدن شرکت‌های اروپایی می‌داند. این شهید در راه مقابله با این تفکر حتی برای مدتی خانه خود را هم از دست می‌دهد اما در راهش مصمم است. در اینکه ما می‌توانیم. ما می‌توانیم خودمان هواپیماهایمان را تعمیر کنیم و ما می‌توانیم حتی هواپیما بسازیم. او ابتدا شرکت‌های وابسته را کنار می‌گذارد و سپس با تکیه به توان داخلی شرکت تعمیر هواپیماهای جنگی را در نیروی هوایی ارتش راه‌اندازی می‌کند. سپس حتی با تقویت روحیه ما می‌توانیم در همکارانش به سمت طراحی و ساخت هواپیمای داخل پیش می‌رود. همان موقع در سال ۱۳۶۷ نیز نخستین هواپیمای ساخت ایران را رونمایی کردند و پرواز دادند و چشم‌های بسیاری را پر از اشک شوق کردند؛ هواپیمایی که نامش «پرستو» و یک هواپیمای سبک ۴ نفره بود. 

بیننده فیلم کاملاً احساس می‌کند اگر امروز جنگنده‌های ایرانی «آذرخش» و «صاعقه» در سال‌های اخیر رونمایی می‌شود، مدیون زحمات آن شهید است. بعد تماشای این فیلم در ذهن یادی کردم از شهید تهرانی مقدم که ایشان نیز در موشک‌سازی همین نقش را داشت. 

نکته فقهی

همان‌گونه که هرچه موشک از کشورهای مقاومت، به‌سوی دشمن پرتاب شود، شهید تهرانی مقدم در ثواب آن شریک است، هر حرکت جدید در مقاومت و دفاع هوایی و هواپیمایی در ایران اتفاق افتد، شهید منصور ستاری و رفقایش در آن شریک هستند. زیرا این حرف ریشه در قاعده «تسنین» دارد که قاعده‌ای است فقهی.

یکی از قواعد عام فقهی، قاعده «تسنین سنت حسنه» است. پشتوانه آن، روایات معتبری است که بر این قاعده دلالت دارند. قاعده بر این دلالت دارد که هر کس سنت نیکی را پایه‌ریزی کند، در ثواب عمل‌کنندگان بدان، شریک است. این قاعده، بر استحباب پایه‌گذاری سنت‌های نیک دلالت دارد.

علما در بابهای فقهی مانند وقف و امر به معروف و نهی منکر از این قاعده استفاده کرده‌اند؛ همچون مرحوم آخوند خراسانی، ایروانی، خویی و امام خمینی (ره) که از این قاعده استفاده فقهی کرده‌اند.

در روایتی، پیامبر فرمودند: «... وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ سَنَ‏ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ مِنْ غَیْرِ أَنْ یُنْقَصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَیْ‏ءٌ»؛ هر کس سنّت خوبى را پایه‌گذارى کند،پاداشش را و پاداش کسى را که تا روز قیامت به آن عمل کند به او مى‌دهند،بدون اینکه از آنها( عمل‌کنندگان) چیزى کم شود.

شهیدان منصور ستاری، تهرانی مقدم، مجید شهریاری، فخری زاده و تمامی همکارانشان، مصداق بارز این قاعده هستند.»

آمادگی ایران و آژانس برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌ها در صورت احیای برجام

آمادگی ایران و آژانس برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌ها در صورت احیای برجام

سرپرست نمایندگی دائم ایران در آژانس گفت: به محض اینکه مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند.

آمادگی ایران و آژانس برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌ها در صورت احیای برجام

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی کشورمان را تشریح کرد.

 سرپرست نمایندگی کشورمان  با تأکید بر اینکه ایران به عنوان یک عضو مسئولیت پذیر ان.پی.تی به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، افزود: گزارش مدیرکل منعکس کننده پیشرفت های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که قبلاً به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.

وی اضافه کرد: خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان ۲، آژانس را قادر ساخت تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقیمانده پادمانی نیست. 

 غائبی با اشاره به اینکه بیانیه مشترک حاصله بین ایران و آژانس در ۵ مارس ۲۰۲۲ نشان دهنده احترام ایران به رویه ها، آیین نامه ها و کار حرفه ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است و در این مسیر آژانس باید اصول غیرسیاسی بودن، حرفه ای بودن ، بی طرفی و استقلال خود را رعایت کند.

وی افزود: به محض اینکه مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی، بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه دادن به مسائل پادمان باقیمانده و هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می کند.

در همین راستا، وی تأکید کرد: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.

فرصتی که بحران اوکراین به بن سلمان داد؛ خط‌ و نشان کشیدن برای بایدن

فرصتی که بحران اوکراین به بن سلمان داد؛ خط‌ و نشان کشیدن برای بایدن

ولی‌عهد سعودی با استفاده از فرصت ایجاد شده در سایه جنگ اوکراین، با بازی با ورق‌ نفت و تهدید واشنگتن به سوق دادن منابع عربستان به سوی شرق، برای دولت بایدن خط و نشان می‌کشد.

فرصتی که بحران اوکراین به بن سلمان داد؛ خط‌ و نشان کشیدن برای بایدن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در مصاحبه اخیرش با مجله آمریکایی «آتلانتیک» این‌گونه نشان داد که به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی نمی‌دهد و گفت که نظر بایدن برای او مهم نیست و حتی رئیس‌جمهور آمریکا را با احتمال «بیزاری پادشاهی سعودی» از واشنگتن تهدید کرد و گفت که اگر چنین اتفاقی بیفتد، شرق از دسترسی به منابع عربستان سعودی استقبال می‌کند.

روزنامه «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت، این اظهارات که قابل توجه و قوی به نظر می رسید، مورد توجه ناظران و تحلیلگران سیاسی قرار گرفت و از این رو مترصد واکنش آمریکا به از دست دادن متحد نزدیکی چون عربستان که نقش مهمی در زمینه تامین نفت و حفظ قیمت‌ها  دارد، ماندند. به نظر می‌رسید که شاهزاده بن سلمان همچنان به هر طریقی علاقه دارد توجه دولت آمریکا را به خود جلب کند و آن را وادار کند که شخصاً با او تعامل کند؛ در حالی که بایدن از تماس شخصی با او خودداری می‌کند.

بنا بر این یادداشت، تریبون‌های سعودی وفادار به بن سلمان نیز به نوبه خود این مصاحبه را تاریخی توصیف کردند که نقش رهبری عربستان در مقابله با به حاشیه راندن آن توسط دولت‌های آمریکا را تایید می‌کند، اما این سوال همچنان در محافل سعودی باقی مانده است که میزان توانایی شاهزاده بن سلمان در تحمل این شرایط چقدر است؟ عواقب واکنش آمریکا، اگر برخلاف انتظار بن سلمان باشد، این عدم اهتمام ولی‌عهد سعودی به بایدن ممکن است باعث شود بایدن گام‌های خصمانه‌تری علیه او بردارد و از دروازه ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، وارد شود و به اتهام‌زنی ولی‌عهد سعودی به دخالت داشتن در این ترور بسنده نکند.

به اعتقاد نویسنده، شاهزاده محمد بن سلمان به اندازه‌ای که می‌خواهد متحدان آمریکایی ریاض را برای تعامل با خود تحت فشار قرار دهد، نمی خواهد با آن‌ها وارد تنش شود. به اعتقاد برخی ناظران، انتخاب او برای مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی، به ویژه مجله آتلانتیک، نشانه تداوم علاقه‌اش به آمریکایی‌ها و جلب توجه آن‌ها از طریق رسانه‌هایشان با درک عدم نفوذ و کارایی مشابه رسانه‌های سعودی و تخصیص میلیاردها دلار برای بهبود وجهه خود در ایالات متحده آمریکا، است.

ولی‌عهد سعودی از طریق مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک، دولت بایدن را تلویحا تهدید کرد.

بر این اساس، بن‌سلمان همچنان با ورق نفت بازی می‌کند،قیمت های آن را کاهش نمی‌دهد، به توافق با روسیه پایبند است، تولید نفت را افزایش نمی‌دهد. شاید بحران روسیه و اوکراین در خدمت خواسته بن سلمان و معامله اجباری بایدن با او باشد. تحریم های اعمال شده بر صادرات نفت روسیه، از جمله ممنوعیت واردات نفت روسیه به ایالات متحده، قیمت سوخت را در سطح جهانی افزایش  خواهد داد و موجب افزایش تورم در آمریکا نیز خواهد شد.

بر اساس این یادداشت، افزایش قیمت نفت که در حال حاضر (۱۴۰ دلار) در هر بشکه و به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته رسیده، قرار است بازتاب مثبتی در جبهه داخلی عربستان داشته باشد و در نتیجه قیمت بنزین به قیمت‌های پایین قبلی خود بازگردد و مالیات‌ها کاهش یابد. با این حال، به نظر می‌رسد لجاجت سعودی‌ها در پرونده نفتی با هدف درگیری سیاسی با دولت فعلی ایالات متحده باشد. زیرا قیمت‌ها و مالیات‌های نفتی در پادشاهی سعودی نفت تا زمان نگارش این یادداشت، ثابت مانده و قیمت‌گذاری جدید بنزین در ماه مارس طبق روال ارزیابی و بررسی‌های دوره‌ای، صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت بنزین به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، تاثیر آن بر ارزش دلار آمریکا، تقاضای بالای داخلی و افزایش قیمت سایر کالاها همان‌سور که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان روی داده، گرانتر شود.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: «پس از این‌که وب‌سایت «اکسیوس» فاش کرد که مشاوران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «در حال بررسی موضوع سفر او به عربستان سعودی» هستند و ​هدف از این سفر متقاعد کردن پادشاهی به پمپاژ نفت بیشتر است و این سفر  پس از اظهارات شاهزاده بن سلمان در خصوص احتمال "بیزاری پادشاهی سعودی از آمریکا"  انجام می شود؛ نشانه‌های اعتماد در میان سعودی‌ها در ساعات گذشته افزایش یافت».

جنگ روسیه با اوکراین و تاثیر آن بر قیمت نفت، به ولی‌عهد سعودی فرصت لجاجت بیشتر در مقابل دولت بایدن را داده است.

اما این اعتماد به سرعت و به طور کامل از بین رفت، زمانی که کاخ سفید روز سه شنبه به سرعت اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای سفر بایدن به عربستان سعودی وجود ندارد و در ادامه، قصد رئیس جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با شاهزاده محمد بن سلمان را تکذیب کرد.

به اعتقاد نگارنده، به نظر می‌رسد که ونزوئلا به عنوان مهمترین صادرکننده نفت، گزینه جایگزین آمریکا برای عربستان سعودی باشد و آمریکا با هدف ضربه زدن به نفت روسیه و عادی سازی با رئیس جمهور ونزوئلا، تحریم‌های اعمالی علیه این کشور را کاهش دهد. هرچند  «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در اعلام حمایت عمومی از موضع روسیه در برابر اوکراین دریغ نورزید.

بر این اساس، به نظر می‌رسد کاخ سفید می خواست شفاف‌سازی کند و هرگونه ابهام مربوط به تسلیم شدن دولت بایدن در قبال تهدیدات بن سلمان را برطرف کند. به همین دلیل «جین ساکی» سخنگوی این کاخ گفت که هیچ برنامه ای برای بایدن برای گفت‌وگو با شاهزاده بن سلمان «در مورد نفت» وجود ندارد. 

وی تایید کرد که رئیس جمهور بایدن همچنان به مواضعش در قبال دولت سعودی پایبند است و این امر بیانگر عدم عقب‌نشینی بایدن از انتقاد دولتش در قبال پرونده‌های حساس در حکومت سعودی از جمله پرونده‌های حقوق بشری است.

دولت بایدن حاضر نیست تسلیم تهدیدهای شاهزاده سعودی شود و گزینه جایگزین ونزوئلا را روی میز دارد.

نویسنده در ادامه تصریح می‌کند که این موضع آمریکا سؤالاتی را در مورد گام بعدی شاهزاده بن سلمان و این‌که آیا او منابع کشورش را به سمت شرق سوق خواهد داد، از آمریکایی‌ها و پایگاه‌های آنها در کشورش صرف نظر می‌کند، یا توانایی پافشاری بر توافق نفتی خود با روس‌ها را دارد و به این امور بی‌طرفی در قبال جنگ روسیه و اوکراین را خواهد افزود، وجود می‌آورد.

زیرا تهدیدهای اخیر بن‌سلمان، بی‌اعتنایی بایدن به شخص او و اصرارش بر تعامل انحصاری با ملک سلمان بن عبدالعزیز را تغییر نداد. این در حالی بود که بن‌سلمان از اسرائیل به عنوان «متحد بالقوه» یاد کرده و به صورت تلویحی از احتمال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو سخن می‌گوید. اما این امر، در حال حاضر ممکن است توجه آمریکا را جلب نکند، زیرا در انتظار پایان جنگ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین و تأثیر آن بر بازار جهانی انرژی، گاز و نفت و ترس از یک جنگ جهانی و چه بسا هسته‌ای است.

در ادامه این یادداشت آمده است: روابط آمریکا و عربستان در جریان مذاکرات شاه «عبدالعزیز بن سعود» بنیانگذار سلطنت سعودی و رئیس‌جمهور وقت آمریکا یعنی «فرانکلین روزولت» در ناو آمریکایی کوئینسی در سال ۱۹۴۵ بر اساس نفت در درجه اول، استوار شد و همه پادشاهان عربستان سعودی (به جز فیصل) همیشه به آن پایبند بوده‌اند و بنا بر همین توافق همواره به کلیه خواسته‌های آمریکایی در خصوص افزایش تولید برای کاهش قیمت‌ها و حفظ ثبات در بازارها و اقتصادهای غربی تن می‌دادند.

بنا بر این یادداشت، تاکنون تنها شاهزاده بن سلمان، حاکم بالفعل عربستان سعودی، با پایبندی به توافق «اوپک پلاس» با روسیه برای افزایش تولید به طور متوسط ​​۴۰۰ هزار بشکه در روز و نادیده گرفتن خواسته های بایدن، برای خروج از این توافق و افزایش تولید، از این قاعده عدول کرده است. 

نویسنده یادداشت خود را با طرح این سوال به پایان می‌رساند: «آیا رئیس‌جمهور بایدن به نادیده گرفتن شاهزاده بن سلمان و عدم ارتباط تلفنی بسنده خواهد کرد یا گامهای دیگری اتخاذ خواهد کرد؟».

همایش زوج‌های آسمانی در تیب 130 نیروی زمینی ارتش برگزار شد

 

همایش زوج‌های آسمانی با رویکرد سبک زندگی اسلامی، فرزندآوری و خانواده پایدار در تیپ 130 نزاجا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام  والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در همایش زوج‌های آسمانی که با رویکرد سبک زندگی اسلامی، فرزندآوری و خانواده پایدار در تیپ 130 نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن تأکید بر فرزندآوری گفت: فرزندآوری، موجب گرم‌تر شدن زندگی و روزی بیش‌تر می‌شود.
وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی و پایداری خانواده‌ها افزود: کنارهم بودن در زندگی نیازمند محبت طرفین است. ازدواج، فقط زندگی کردن با یک شخص نیست بلکه زندگی با یک خانواده جدید است و دو طرف باید نسبت به هم احترام بگذارند و وفادار باشند.
در ادامه این مراسم سرهنگ رضا نجفی، ارشد نظامی ارتش در استان خراسان شمالی اظهار داشت: سربازان، زینت کشور هستند و فرماندهان باید توصیه‌های مهم امام علی(ع) را درباره توجه ویژه فرماندهان نسبت به حل مشکلات مالی، مهربانی و محبت ، نگاه پدرانه و دلسوزانه، اجابت خواسته‌های معقول و ستایش و تکریم و تشویق سربازان موفق، سر لوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: سربازان متاهل و دارای فرزند از کسری خدمتی و خدمت در نزدیک‌ترین یگان محل سکونت برخوردار می‌شوند.

سرلشکر سلامی: پرتاب موفق «ماهواره نور 2» نشانه پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنان است

سرلشکر سلامی: پرتاب موفق «ماهواره نور 2» نشانه پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنان است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» گفت: پرتاب موفق «ماهواره نور 2» نشانه پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنان است.

سرلشکر سلامی: پرتاب موفق «ماهواره نور 2» نشانه پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنان است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم پرتاب ماهواره «نور 2» که همزمان با اعیاد شعبانیه با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت، در جمع فرماندهان، مسئولین  و دانشمندان و تلاشگران عرصه جهاد علم و فناوری با تبریک اعیاد و ایام فرخنده ماه شعبان اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که یک هدیه عظیم و دستاورد بزرگ را به ملت ایران ارزانی کرد و صمیمانه اعلام می کنم این چیزی جز امداد و نصرت الهی نیست که در چنین موقعیتی شما یک هدیه بزرگ، یک خبر بسیار دل انگیز و یک افتخار بزرگ را به  ملت هدیه می‌کنید.

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فضا یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت:  اینکه ما می‌توانیم مجدداً چشمانمان را در آسمان قرار بدهیم و از فضا به زمین نگاه کنیم، یک پیشرفت بزرگ است.

فرمانده کل سپاه افزود: اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی، در فضای تحریم گسترده بین‌المللی، فرزندان ملت ایران در سپاه، با ایمان و اراده و تکیه به ذهن های پویا و خلاق، سینه آسمان را شکافته و توانستند ماهواره در مدار قرار دهند، افتخار و جهادی بزرگ است.

سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می دهد، گفت: به برادر عزیزم سردار حاجی زاده ،‌فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه، عزیزانمان در سازمان جهاد و تحقیقات خودکفایی سپاه که  شاهد تلاش های شبانه‌روزی آنان بوده‌ایم و طی سال های گذشته توانستند در این فضای تحریم این قدم را بردارند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده هایی است که می خواستند ما را  در زمین قفل کنند، عنوان کرد: امروز توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری های پیچیده و دانش های نوین را به دست آوریم و آن را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این دستاورد به معنای پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنانی است که اراده کرده بودند تا ما را عقب مانده نگه دارند و این یعنی پیروزی آشکار و فتح مبین که آن را به رهبر عزیز و عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، ملت عزیز و شریف ایران و همه مسلمانان ، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: امیدواریم سلسله پرتاب هایی که ما در راهبرد قرار گرفتن در فضا طراحی کرده‌ایم، همه با موفقیت و در زمان خود،‌ مانند همین موفقیت امروز اجرا شوند.