منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

روایت گاردین از عمق نفوذ هکرها به اسرار دولت آمریکا

روایت گاردین از عمق نفوذ هکرها به اسرار دولت آمریکا

یک روزنامه انگلیسی نوشت عاملان حمله سایبری به نهادهای مختلف آمریکا در طول چند ماه اطلاعات را با دقت استخراج کرده و ردپای خود را پاک کرده‌اند.

روایت گاردین از عمق نفوذ هکرها به اسرار دولت آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با مشخص شدن گستردگی حملات سایبری اخیر علیه نهادهای مختلف در آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درخصوص عمق نفوذ به اسرار دولتی آمریکا شدت گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، گفته می‌شود در پی حملات سایبری اخیر به نهادهای دولتی آمریکا، ممکن است از اسرار هسته‌ای تا اطلاعات مربوط به واکسن کرونا به سرقت رفته باشند.

هکرهایی که این حمله را انجام داده‌اند ماه‌ها زمان داشته‌اند با دقت اطلاعات را استخراج کنند و حتی ردپای خود را به شکل پیچیده‌ای پاک کرده‌اند.

نهادهای دولتی مختلف مانند وزارت خزانه‌داری و تجارت و ده‌ها واحد خصوصی و دولتی از جمله اهداف این حمله سایبری بوده‌اند که گفته می‌شود از ماه مارس (اسفند و فروردین) از طریق به‌روز رسانی نرم‌افزار تجاری «سولار ویندز» مورد نفوذ قرار گرفته‌اند.

بیانیه دولت آمریکا نشان می‌دهد که حتی پنتاگون نیز از این نرم‌افزار استفاده کرده است اما این نهاد از توضیح درباره هک شدن سیستم‌های آن به خاطر «مسائل امنیتی عملیاتی» طفره رفت. «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت شواهدی از درز کردن داده‌های حساس این وزارتخانه وجود ندارد.

«توماس رید» کارشناس جنگ سایبری دانشگاه جان هاپکینز در این خصوص گفت، این حمله سایبری را می‌توان با عملیات سه ساله روسیه علیه اهدافی در آمریکا نظیر ناسا و پنتاگون مقایسه کرد که در دهه ۱۹۹۰ رخ داد.

تحقیقات درباره حجم اطلاعات ربوده شده از نهادهای آمریکایی نشان می‌دهد اگر تمام آن‌ها بر روی کاغذ چاپ شوند، ارتفاع این کاغذها سه برابر ارتفاع بنای یادبود واشنگتن خواهد بود.

رید در این خصوص گفت: «اسنادی به ارتفاع چند برابر بنای یادبود واشنگتن، احتمالاً تخمین واقع‌بینانه‌ای از حجم اطلاعاتی که از نهادهای مختلف دولتی به سرقت رفته را نشان می‌دهد».

او در ادامه گفت: «آن‌ها چطور [از این اطلاعات] استفاده خواهند کرد؟ خود آن‌ها هم به احتمال زیاد هنوز این را نمی‌دانند».

دولت آمریکا تا کنون درباره اینکه چه نهادهایی مورد حمله قرار گرفته‌اند جزئیاتی منتشر نکرده و قربانیان بخش خصوصی نیز پا پیش نگذاشته‌اند اما به گفته رید، پیمانکاران حوزه دفاعی و ارتباط از راه دور از جمله اهداف محبوب جاسوسان سایبری مورد حمایت دولت‌های خارجی هستند.

با اینکه این هکرها ردپایی از خود برجای نگذاشته‌اند، کارشناسان امنیت سایبری آمریکا مدعی هستند روش‌هایی که توسط آن‌ها به کار گرفته شده است، مشابه تکنیک‌های آژانس اطلاعات خارجی روسیه است. ادعایی که از سوی کاخ کرملین رد شده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، کارشناسان امنیت سایبری در تلاش هستند میزان خسارت وارده در نتیجه این حملات را که گفته می‌شود ماه‌ها در جریان بوده و اولین بار شرکت آمریکایی امنیت سایبری «فایر‌ آی» اعتراف کرد قربانی آن بوده، ارزیابی کنند.

اولین بار روز یکشنبه ۲۳ آذر، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از حمله یک گروه هکری پیچیده به وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات خبر داد.

بعد از آن خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند. رویترز افزود این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

به نوشته رویترز، هکرها به نرم‌افزار «آفیس ۳۶۵» شرکت مایکروسافت، مورد استفاده اداره مخابرات و اطلاعات ملی آمریکا نفوذ کردند و ایمیل‌های کارکنان این اداره ماه‌ها از سوی هکرها رصد می‌شد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد که این وزارت امور خارجه و پنتاگون از جمله نهادهایی هستند که هکرها توانسته‌اند به‌صورت موفقیت آمیز آنها را هک کنند.

پروژه سینمایی «شهید قاسم سلیمانی» وارد فاز تولید شد

پروژه سینمایی «شهید قاسم سلیمانی» وارد فاز تولید شد

مدیر تولید پروژه سینمایی شهید قاسم سلیمانی گفت: مراحل پیش تولید این کار از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، فعالیت گروه با رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا پیش رفت.

پروژه سینمایی «شهید قاسم سلیمانی» وارد فاز تولید شد

علیرضا جیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مراحل پیش تولید پروژه سینمایی شهید قاسم سلیمانی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، فعالیت گروه با رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا پیش رفت.

مدیر تولید پروژه سینمایی شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: هم‌اکنون این پروژه وارد مرحله ساخت شده است و بیش از 30 نفر از بازیگران مطرح و همچنین 30 نفر از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون در نقش‌های مکمل حضور دارند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اسفندماه سال جاری این پروژه سینمایی به پایان برسد.

جیلان با اشاره به دعوت از هنرمندان جوان عرصه سینما در این اثر سینمایی، توضیح داد: کارگردان این فیلم یاسر احمدی از کارگردانان جوان و آشنا به دانش سینمایی روز است.

وی گفت: چنانچه بخواهیم در عرصه سینما با جهان رقابت کنیم باید از دانش نوین سینما و نیروهای با انگیزه و جوان استفاده کنیم.

مدیر تولید پروژه سینمایی شهید قاسم سلیمانی افزود: به‌کارگیری استعدادهای جوان و بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان عرصه سینمای دفاع مقدس یک محصول ماندگار، به روز و قابل رقابت را به مخاطب ایرانی و جهانی هدیه خواهد داد.

امیر سرتیپ نصیرزاده از مرکز تولید ماسک و تجهیزات پزشکی نهاجا بازدید کرد

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در یگان آماد و پشتیبانی از خط تولید ماسک و تجهیزات پزشکی مرکز شهید بهشتی نهاجا بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با حضور در یگان آماد و پشتیبانی از خط تولید ماسک و تجهیزات پزشکی مجتمع شهید بهشتی این نیرو بازدید کرد.
امیر سرتیپ دوم جعفر پور فرمانده آماد و پشتیبانی نهاجا در حاشیه این مراسم گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اهداف قرارگاه زیستی و ریل گذاری در خنثی سازی تحریم‌ها در شرایط فعلی، راه‌اندازی خط تولید ماسک در این مرکز آغاز شد.
وی افزود: این مرکز با حمایت امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده محترم نیرو هوایی ارتش و با رویکردی جهادی برای خودکفایی در امر تولید، خدمات رسانی به بیمارستان ها، کادر درمان و خانواده پزشکی، راه‌اندازی شده تا قدمی در پیش‌برد اهداف این نیرو برداشته شود.
گفتنی است در این مراسم امیر سرتیپ هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی و امیر سرتیپ دوم دکتر ناصری رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا امیر سرتیپ نصیرزاده را همراهی می‌کردند.

نشست هم‌اندیشی امیر سرلشکر موسوی با دانشجویان دافوس ارتش

 

فرمانده کل ارتش در نشست هم‌اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) که بصورت وبینار برگزار شد گفت: توجه به نیروی انسانی متخصص و کارآمد یکی از اصول مهم در ارتش محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهمترین اصلی است که می تواند آموزش، نوآوری و خودکفایی را به همراه داشته باشد، افزود: امروز جذب و پذیرش نیروهای متعهد، خلاق، باسواد و با انگیزه برای خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اهداف ما محسوب می‌شود.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: ملت ایران با حرکت بر اساس آموزه‌های دینی و تدابیر امام امت(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پایبندی به آرمان‌های دفاع مقدس و شهدا قطعاً در همه زمینه ها توانمند و پیروز خواهند بود.
در این نشست دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به ارائه نقطه نظرات و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل تخصصی دفاعی و موارد درون سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
 

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند با خانواده این شهید دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند گفت: وقتی ما نظامی‌ها لباس سربازی بر تن می‌کنیم، غایت آرزوی ما این است که پایان عمر ما با شهادت همراه باشد و وقتی یک نظامی در چنین جریان و مشکلی که برای یک ملت پیش آمده، موضوعی که وظیفه اصلی وی نبوده، ولی با حسّ مردم دوستی و عشقی که به میهن و ملت شریف خود داشت به این شکل فداکارانه به هدف خود دست پیدا کرد، واقعاً جای غرور و افتخار دارد.

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

وی افزود: ارتش در همه صحنه‌ها علاوه بر دفاع و جنگ از جمله سیل، زلزله و بیماری همه گیر و منحوس ویروس کرونا در کنار مردم و مدافع آنان بوده و این شهید بزرگوار از جمله کسانی بود که این افتخار را در کارنامه ارتش ثبت کرد.

#ارتش


۱۰ نکته از سخنان امروز رهبر انقلاب/از تبیین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی تا عدم پایان دشمنی آمریکا با

رهبر معظم انقلاب در بیانات امروز خود در دیدار با خانواده شهید سلیمانی به تبیین ویژگی‌های بارز این سردار مقاومت پرداختند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دست‌اندرکاران بزرگداشت این سردار جبهه مقاومت به موضوعاتی از جمله تبیین ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی و شکست استکبار در زمان حیات و شهادت وی، انتقام از قاتلان و سیلی سخت به آمریکا، لزوم قوی‌شدن در تمامی عرصه‌ها و عدم فراموشی دشمنی‌ها، رفتار رؤسای جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، انتقاد از سخنان اختلاف‌افکن، لزوم حفظ وحدت در کشور و تأکید بر اهمیت خنثی‌سازی تحریم‌ها پرداختند.

عربستان میلیون‌ها دلار برای ترور شیخ زکزاکی پرداخت کرده است

وکیل رهبر جنبش شیعیان نیجریه اعلام کرد که عربستان سعودی میلیون‌ها دلار پول به مسئولان ابوجا پرداخت کرده تا شیخ زکزاکی را به قتل برسانند.

  اسحاق آدم اسحاق، وکیل شیخ ابراهم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه با با وب سایت "اسلام تایمز" گفت: عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای ترور شیخ زکزاکی پرداخت کرده است.

آدم اسحاق افزود: بوهاری، رئیس جمهور نیجریه از طرف آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان به قتل شیخ زکزاکی مامور شده است.

وی توضیح داد: سلامت شیخ زکزاکی بسیار وخیم است و هیچکس در مورد او چیزی نمی‌داند؛ زیرا از سال ۲۰۱۵ تحت بازداشت قرار دارد.

شیخ زکزاکی در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۴ در حالی که از عزاداران حسینی در منزل خود استقبال می‌کرد، مورد هجوم نیروهای امنیتی نیجریه‌ قرار گرفت و به مکان نامعلومی منتقل شد.


آمریکا یک فروند پهپاد عراقی را ساقط کرد

پدافند سفارت آمریکا در بغداد به اشتباه یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های عملیات مشترک بغداد را ساقط کرد.

  به نقل از پایگاه خبری صابرین نیوز، پدافند سفارت آمریکا در بغداد به اشتباه یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های عملیات مشترک بغداد را ساقط کرد.

سفارت بغداد علت این اشتباه را تشخیص نادرست سامانه اعلام کرده است.

انتهای پیام/

گام بلند نیروی دریایی ارتش برای نصب «موشک بالستیک» روی ناوها و زیردریایی‌ها/

  تک تیراندازهای دوربرد ایرانی به آبهای آزاد می‌روند  

ذوالفقار موشک

با تحقق برنامه جدید نیروی دریایی ارتش برای نصب موشکهای بالستیک روی ناوها و زیردریایی های جدید این نیرو، قدرت بازدارندگی و بازوی پرقدرت موشکی کشورمان با انعطاف و امکان مانور بیشتری وارد عرصه خواهد شد.

#ارتش


۱۳ سال پیش بایدن درباره ایران چه‌گفت؟

جو بایدن در سال ۲۰۰۷ گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم داشته که حاوی نکات مهمی است. حرف‌های ۱۳ سال قبل او را با مواضع اخیرش مقایسه کرده‌ایم.

 سرانجام انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا با همه حواشی و پس‌لرزه‌هایش برگزار شد. پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقریبا قطعی شده‌است، هرچند ترامپ و برخی سناتور‌های جمهوریخواه هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند.

اما بسیاری از سیاستمداران دو حزب جمهوریخواه نیز خود را برای ریاست جمهوری بایدن در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ آماده می‌کنند. جو بایدن در ۸۶/۶/۵ و زمانی که در مسند ریاست شورای روابط خارجی آمریکا قرار داشت، گفت‌وگویی با روزنامه جام جم صورت داده بود.  ادامه مطلب ...


ملت ایران هیچگاه از خون پاک فرزندان برجسته خود نخواهد گذشت

فرمانده کل ارتش تجلیل از مقام شامخ دانشمند شهید فخری زاده را پاسداشت علم و دانش و فرهیختگی فرزندان برومند ایران اسلامی دانست.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اهدای نشان نصر درجه یک از سوی مقام معظم فرماندهی کل قوا به دانشمند شهید محسن فخری زاده با بیان اینکه ملت بزرگ ایران هیچگاه از خون پاک فرزندان برجسته خود نخواهد گذشت، تصریح کرد: امروز به نمایندگی از ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران، آحاد فرماندهان و کارکنان غیور ارتش مراتب احترام و تبریک و تسلیت خود را به خانواده شهید محسن فخری زاده اعلام می‌دارم.

وی مراسم تکریم و تجلیل از مقام شامخ دانشمند شهید محسن فخری زاده را پاسداشت علم و دانش و فرهیختگی فرزندان برومند ایران اسلامی دانست و افزود: این شهید والامقام در سخت‌ترین شرایط تحریم در مقابله با نظام سلطه توانستند قله‌های پیشرفت و ترقی را طی کرده و ایران اسلامی را علیرغم همه دشمنی‌ها و هجمه‌های سخت و نرم استکبار جهانی به جایگاه واقعی خود نائل کنند.

#ارتش

نفتکش‌ ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیدند

علی‌رغم تهدید‌های آمریکا علیه ایران، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد نفتکش‌ ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیدند.

به نقل از اسپوتنیک، علی رغم تهدیدهای آمریکا برای اعمال تحریم، نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیدند.

 بلومبرگ نوشت: بر اساس سندی که بلومبرگ نیوز آن را مشاهده کرده است، کشتی نفتکش «ان دروس» (Ndros) که شرکت ملی نفت ایران آن را رزرو کرده است، به سواحل ونزوئلا رسید و با عمیق شدن روابط بین این دو کشور که هر دو تحت تحریم آمریکا هستند، انتظار می‌رود نفت خام ونزوئلا را بارگیری کند. 

اسامی شرکت ملی نفت ایران به عنوان مشتری و شرکت ملی نفت و گاز ونزوئلا به عنوان ارسال کننده، فهرست شده است.

طبق برنامه‌ریزی ها، نفتکش ان دروس قرار است ۱/۹ میلیون بشکه نفت خام صادراتی «مری-۱۶» را در بندر خوزه که تحت کنترل دولت ونزوئلاست، بارگیری کند.

در سال ۲۰۲۰، واشنگتن دو شرکت وابسته به شرکت نفت روسیه را به دلیل کمک به ونزوئلا برای صادرات نفت خود و بعداً چهار شرکت حمل و نقل خارجی برای حمل و نقل نفت خام این کشور را تحریم کرد. ایران از تحریم آمریکا نترسید و ضمن کمک به ونزوئلا در صادرات نفت خام خود به سایر کشور‌ها نیز کمک کرد.


دشمنان ایران همواره در هراس و اضطراب به سر می‌برند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان ملت ایران اسلامی خواب راحتی را تجربه نکرده‌اند و همواره در هراس، نگرانی و اضطراب به سر می برند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری زاده نشان درجه یک نصر را که از سوی فرمانده معظم کل قوا به شهید فخری زاده اهدا شده بود به خانواده شهید تقدیم کرد.

در این دیدار که فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و تعدادی از معاونان ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز حضور داشتند سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه طی سالیان طولانی توفیق این را داشتیم در جریان تلاش‌ها و خدمات ارزنده و فعالیت‌های گران سنگ تحقیقاتی و پژوهشی این شهید والامقام در جنبه‌های مختلف علمی و پژوهشی باشیم، تصریح کرد: شهید فخری زاده فردی کم‌نظیر از لحاظ علمی، اخلاقی، ایمانی و انقلابی بود و شهادت این دانشمند برجسته ضایعه‌ای دردناک برای جامعه علمی و نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود.

#ارتش


حریم هوایی کشور خط قرمز ماست

رحیم زاده گفت: حریم هوایی کشور جز خطوط قرمز ما محسوب می شود و کوچک‌ترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده پدافند هوایی مواجه خواهد شد.

حریم هوایی کشور خط قرمز ماست  امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی کشور گفت: حریم هوایی کشور جز خطوط قرمز ما محسوب می شود و همانطور که دشمنان پیش از این نیز تجربه کرده‌اند، کوچک‌ترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده و آتشین پدافند هوایی مواجه خواهد شد.

امیر سرتیپ رحیم زاده با اشاره به برخی فعالیت‌های هوایی در منطقه توسط نیرو‌های فرامنطقه‌ای گفت: تمامی تحرکات نیرو‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله پرواز هواپیما‌های بمب افکن B ۵۲ در فاصله‌ی بیش از ۱۵۰ کیلومتر از مرز‌های هوایی کشور در جنوب خلیج فارس مورد پایش قرار گرفته و قرارگاه پدافند هوایی یکپارچه کشور لحظه به لحظه، تحرکات آن‌ها را مورد رصد قرار می‌دهد.

#ارتش

ای کاش روحانی این شعر شهریار را در جواب اردوغان بخواند

 یک کاربر فضای مجازی در واکنش به شعرخوانی اردوغان طی توییتی نوشت: ای کاش رییس جمهور کشورمان این شعر شهریار را در جواب اردوغان بخواند.

 ایگیت‌لر یوردو قفقازیم سنه مندن سلام اولسون سنین عشقوندن ایراندا هنوز صبری تالان واردیر آنام تبریز منه گهواره ده سویلردی یاوروم بیل سنین قالمیش اوتایدا خاللی تئللی بیر خالان واردیر

 سلام ما بر تو ای دیار جوانمردان قفقاز هنوز ایران از فراق تو بیقرار است. مادرم تبریز در گهواره به من می گفت من خواهری گمشده با خال لب و طره افشان در آن سوی ارس دارم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود. 

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش

تفاهم نامه همکاری با حضور مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، امضا شد.

 با حضور امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین موتور‌های هوایی نهاجا، به امضاء طرفین رسید.

امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع هدف از امضای این تفاهم نامه را گسترش همکاری‌های فی مابین و افزایش تولید در راستای تامین اقلام مورد نیاز نهاجا به ویژه در حوزه موتور‌های هوایی عنوان کرد.

امیر خواجه فرد با اشاره به راه اندازی خط تولید موتور توربوجت ملی اوج که مرداد ماه امسال و به دستور رئیس محترم جمهور صورت گرفت، افزود: این خط تولید قابلیت آن را دارد که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور، هزینه‌های ساخت موتور ملی اوج را نسبت به تامین آن از منابع خارجی ۵۰ درصد کاهش دهد.

#ارتش

برگزیدگان طرح قرآنی رهپویان وحی ستاد ارتش تجلیل شدند

 

مراسم تجلیل از منتخبین چهارمین مرحله از طرح قرآنی رهپویان وحی (حافظان قرآن کریم) و بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های ستاد ارتش صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان براساس آموزه های قرآنی، گفت: خانواده رکن اصلی جامعه اسلامی است و ما تلاش می کنیم تا آموزه های قرآنی در بطن خانواده ها جاری و ساری شود؛ زیرا فرهنگ پذیری صحیح از منبع وحی موجب تربیت فرزندان می شود.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تاکید بر اینکه تمامی برنامه هایی که برگزار می کنیم در راستای رسیدن به فهم و درک قرآن است، افزود: فهم قرآن بسترساز عمل به آیات نورانی کلام وحی است لذا در حوزه ترویج تلاش کردیم تا مفاهیم قرآنی را با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع قرآنی تبیین کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون در راستای درک معارف قرآنی اقدامات جهادی خوبی در سطح ستاد ارتش انجام شده است، گفت: باید بدون توقع تشویق، برای خدا خالصانه کارکرد و قدم برداشت تا برکات الهی بر ما نازل شود و ما عهد بسته ایم تا زمانی که از جسم سالم برخورداریم در حوزه ترویج معارف وحی الهی گام برمی‌داریم.
حجت الاسلام صنعت پور در پایان گفت: ما برای تشویق عزیزانی که در حوزه قرآن تلاش می کنند به طور جدی وارد شده و سالانه حداقل دو برنامه در این رابطه برگزار کرده ایم. همچنین تلاش می کنیم تا آموزه های قرآنی را برای تمامی کارکنان ارتش اعم از کارکنان وظیفه و پایور در طول سال داشته باشیم.
گفتنی است، در پایان این مراسم، از منتخبین چهارمین مرحله طرح رهپویان وحی (حافظان قران کریم) و برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های ستاد ارتش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

معاون هماهنگ کننده ارتش و فرماندهان نیروهای آجا درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفتند

 

  معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، و هوایی آجا با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفتند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام ها به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء
ارتحال عالم فرزانه آیت‌الله محمد یزدی (ره) موجب تأثر و تاسف عمیق قلبی شد، آن مرحوم از پیشتازان نهضت اسلامی و مبارزان نستوه علیه رژیم استبدادی بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای خطیر و ارزشمندی همچون قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و ... منشأ اثرات، برکات و خدمات فراوان بوده و شاگردان زیادی را در حوزه علمیه تربیت کرده‌اند که ان‌شا‌ءالله همگی این خدمات و کارنامه درخشان، ذخیره اخروی برایشان خواهد بود.
اینجانب این ضایعه را محضر حضرت بقیة‌الاعظم امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان تسلیت عرض می نمایم و برای آن مرحوم علوّ درجات از خداوند متعال خواهانم.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار حبیب‌الله سیاری
 
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم عامل، مجاهد نستوه، شاگرد شایسته امام و یار و یاور رهبری حضرت آیت الله محمد یزدی موجب تاسف و تاثر شد.
مبارزات انقلابی ایشان در دوران طاغوت، مجاهدت‌های کم نظیر و سلامت مدیریتی ایشان در مناصب متعدد و مسئولیت‌های کلان همواره الگوی کاملی از شخصیتی وارسته، بصیر و استادی مومن و متواضع بود.
اینجانب درگذشت ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله تعالی)، حوزه های علمیه، خانواده مکرم و تمامی بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
سرتیپ کیومرث حیدری
فرمانده نیروی زمینی ارتش
 
انا لله و انا الیه راجعون
قال رسول الله(ص):
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند. رسول اکرم(ص)
خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه بزرگوار حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی دار فانی موجب تأسف و تألم خاطر شد. برای حوزه علمیه قم و روحانیت معظم اسلام ضایعه جبران ناپذیر و فقدانی دردناک است. این عالم بزرگ از جمله نوادری بود که همواره در حوزه‌های علمیه همچون ستاره درخشان معنویت و عرفان، راهنمای خواص و مایه دلگرمی امید برجستگان اند. مقام رفیع اخلاقی و معنوی آن بزرگمرد موجب آن بود که هرکلمه و اشاره او چون برقی در چشم ارادتمندانش بدرخشد و دریچه ای به عالم معنا بگشاید.
 اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا فداه تقدیم می دارم و به محضر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا،حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفیضان از نفس گرم او و به ویژه خاندان مکرم و ارجمند ایشان تسلیت عرض می کنم.
سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد
فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا
 
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت استاد فرزانه و مجاهد راسخ و عامل به شعارهای اصیل انقلاب ، حضرت آیت الله محمد یزدی را محضر  حضر ولی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ، خانواده مکرم و شاگردان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و رجاء واثق دارم خوشه چینی های ایشان در کوران مبارزه با طاغوت و دفاع از ولایت فقیه ، در دیار عقبا ، خرمنی از باقیات و صالحات برایشان رقم زده که موجب غفران الهی و همنشینی با آل الله  خواهد بود . ان شاالله
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

مراکز آموزشی ارتش هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا نداشته است

 

امیر سرتیپ شیخ گفت: ارتش با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون به نحوی عمل کرده که حتی یک فوتی به دلیل کرونا هم در مراکز آموزشی گزارش نشده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، با اشاره به ارائه فعالیت‌های آموزشی به کارکنان ارتش، گفت: تاکنون بحث آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده است. کارکنان آموزشی در سخت‌ترین شرایط آموزش و ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌افزایی نیروها را انجام داده‌اند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمهیدات پیش‌بینی‌شده  برای جلوگیری از شیوع این بیماری بیان کرد: برنامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که بر مبنای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجموعه‌های آموزشی ارتش اعمال شده است، سبب شد که حتی یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هم در مراکز آموزشی نداشته باشیم.
معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: در ارتش مأموریت‌های خود را تحت هر شرایطی انجام می‌دهیم؛ چراکه ارتش محل پرورش مردان مؤثر در شرایط بحرانی است و ما این مهم را در مأموریت‌های امدادرسانی و عملیاتی تاکنون به خوبی نشان داده‌ایم.
امیر سرتیپ شیخ عنوان کرد: شرایط کرونایی تا حدودی بر کیفیت آموزش‌ها اثر می‌گذارد، اما ارتش جمهوری اسلامی این تنزّل کیفی را در داخل یگان‌ها با گنجاندن برنامه‌های جایگزین جبران می‌کند.

روحانی ۹ سال قبل درباره مخالفت رئیس‌جمهور با اجرای قانون چه گفت؟


روحانی نمایه

حسن روحانی در سال ۱۳۹۰ معتقد بود که مقاومت رئیس‌جمهور در مقابل قانون مصوب مجلس، تخلف است و مجلس باید به علت این تخلف، رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار کند

ادامه مطلب ...