منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

لزوم پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس در طول سال

 

 معاون هماهنگ‌کننده ارتش ضمن لزوم ادای احترام همیشگی و مدام به جانبازان و ایثارگران بر پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس در طول سال تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، بمناسبت هفته دفاع مقدس در مصاحبه با برنامه رادیویی«صبح و گفتگو» گفت: در این روزها از ایثار و ارزش‌های حاکم بر آن مقطع زمانی، برای کسانی که در آن برهه حضور نداشتند، یاد می‌کنیم تا متوجه اهمیت دفاع مقدس شده و بدانند اگر آن ایثار و از خود گذشتگی‌ها نبود، امروز آسیب فراوان می‌دیدیدم.
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همواره باید در نظر ما باشد و در طول سال به آن توجه نماییم. همچنین یاد و خاطره شهدا باید همواره گرامی داشته شود که با دادن جان و نثار خونشان بزرگی و بالندگی را برای ما به ارمغان آورده‌اند.
امیر دریادار سیاری ضمن یاد آوری بر تکریم خانواده شهدا با بیان اینکه باید به جانبازان و ایثارگران و پیشکسوتان جنگ ادای احترام کنیم و ارزش کار این عزیزان را بدانیم گفت: الگوی رفتاری ما در طول سال خاصه در دوران دفاع مقدس، باید مبتنی بر همین موارد باشد و فراموش نکنیم دشمنِ تا بنِ دندان مسلح چگونه بر ما حمله کرد و دنبال چه اهدافی بود و ما چگونه توانستیم بر او غلبه کنیم.
امیر دریادار سیاری ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم این ارزش‌ها، اگر خدای ناکرده تهدیدی متوجه کشور شد، باید در مقابل آن بایستیم و افرادی را که در این مسیر و حفظ امنیت کشور کار و تلاش می‌کنند را گرامی بداریم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اگر این امنیت نبود، هیچ چیز نبود، تاکید کرد: رهبری هم فرمودند اگر امنیت نباشد، صبح تا ظهر هرچه داریم از بین می‌رود؛ بنابراین باید در الگوی رفتاری خود چنین مورادی را در نظر بگیریم و در این مسیر پر برکت حرکت کنیم.
امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ایثارگری‌های این بزرگان را باید بعنوان ارزش در جامعه زنده نگه داریم و بر اساس آن حرکت کنیم، تاکید کرد: ما باید در مقابل هرگونه تهدید بایستیم و در این صورت قطعا به نتایج پر برکتی نائل خواهیم آمد.
وی گفت: در نیروی دریایی بعد از دفاع مقدس حرکتی کاملا جهادی با پیشرفت‌های لجستیکی داشتیم و در حوزه تأمین تجهیزات پیشرفته حتی با وجود تحریم‌ها، به جایی رسیدیم که امروز ادعا داریم [به خودکفایی دست یافتیم] و این نوع عمل و الگوی رفتاری، در همه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش حاکم است.
امیر دریادار سیاری با بیان اینکه در بحث موشکی می‌بینید به کجا رسیده‌ایم و این رویه در ساخت زیر دریایی و انواع هواپیماها و موشک اندازها بدلیل نوعِ مدیریت جهادی بوده است اظهار کرد: اگر این نوع مدیریت در جاهایی که نسبت به پیشرفت‌های روز عقب مانده است، حاکم شود، قطعا این حوزه‌ها نیز به سطحی خواهند رسید که ضمن برطرف کردن نیازهای خود، ماموریتهای محوله را به نحو مطلوب انجام دهند.
امیر دریادار سیاری همچنین به خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این خاطرات همگی ارزشمند بوده و ما از آن درس می‌گیریم، ما مخلص و سرباز مردم هستیم و از ملت ایران می‌خواهیم برای ما دعا کنند تا وظیفه سربازی را بخوبی انجام دهیم.
امیر دریادار سیاری همچنین آزادسازی خرمشهر را بعنوان خاطره‌ای ماندگار، بزرگ و ارزشمند در تاریخ دفاع مقدس و کشور، خواند و تصریح کرد: این مسئله تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده و جهان را تکان داد و توانمندی جمهوری اسلامی و سربازان امام(ره) را به نمایش گذاشت و ثابت کرد ما می‌توانیم، ما ایستاده ایم و ما قوی هستیم.

توانسته ایم توان دفاعی‌مان را ارتقاء دهیم و آنچه که می‌خواهیم بسازیم/دفاع مقدس در امتداد خط عاشورا بود

 

  فرمانده کل ارتش با تاکید بر این‌که دفاع مقدس در امتداد خط عاشورا بود، گفت: با وجود تحریم ۴۰ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آوردند، توانسته ایم توان دفاعی‌مان را ارتقاء دهیم و آنچه که می‌خواهیم بسازیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: کسانی که در دوران دفاع مقدس فعال بودند، باید ابعاد جنگ تحمیلی را بیان کنند؛ چراکه فعالیت های رزمندگان باید برای همه اثبات شود. رزمندگان جنگ تحمیلی باید اسناد و مدارک باقی مانده از جنگ را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: معمولا همه پدیده های تاریخی با مقداری تحریف مواجه می‌شوند، اما اصل آن پدیده برای انتقال به آیندگان باقی می‌ماند؛ به ویژه اگر پدیده های تاریخی مانند واقعه عاشورا، بر مبنای آموز‌ه‌های دینی اتفاق افتاده باشند. درباره واقعه عاشورا هم تحریف‌هایی اتفاق افتاد اما اصل و مبنای نهضت اباعبدالله (ع) باقی ماند.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس در امتداد خط عاشورا بود، اظهار کرد: گاهی اوقات تحریف‌هایی در روایت دفاع مقدس انجام می شود، اما آن وقایعی که سند دارد، قطعا اتفاق افتاده است.
امیر سرلشکر موسوی بیان کرد: باید آدرس دقیق را به آیندگان بدهیم که بر مبنای آن آدرس از این کشور دفاع کنند. همه ما اعم از پژوهشگران و کسانی که خاطرات جنگ را نقل می‌کنند، باید در این زمینه تلاش کنیم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال که شعار «ما می‌توانیم»، چقدر در ارتش محقق شده است، گفت: با وجود تحریم ۴۰ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آوردند، در رژه‌ها و رزمایش‌های مختلف مشخص شده که توانسته ایم توانایی دفاعی را در تمام عرصه‌ها، حفظ کنیم و ارتقا دهیم و آنچه که می‌خواهیم بسازیم و از آن استفاده کنیم، اگرچه بخشی از توانمندی‌ها قابل ارائه است و بسیاری از آن‌ها به دلیل طبقه بندی مکتوم می‌ماند.

فرمانده کل ارتش به صورت سرزده از تیپ ۱۵۸ شاهرود بازدید کرد امیر سرلشکر موسوی با حضور سرزده از تیپ 158 شهید کشا

 

 امیر سرلشکر موسوی با حضور سرزده از تیپ 158 شهید کشاورزیان شاهرود، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید سرزده از قسمت‌های مختلف  تیپ 158 شهید کشاورزیان شاهرود بازدید و بصورت چهره به چهره با کارکنان دیدار کرد.
فرمانده کل ارتش در این دیدار صمیمی، به بررسی موضوعات مد نظر کارکنان تیپ 158 در زمینه‌های مختلف پرداخت و  دستورات لازم زا در راستای موارد مطرح شده، صادر کرد.

هوانیروز در دفاع مقدس، هیچ شکستی نداشت/ هوانیروز یگان پیش رو در حوادث طبیعی است

 

 فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز در همه عملیات‌های دفاع مقدس شرکت کرد و هیچ شکستی نداشت؛ این یک معجزه بزرگ است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، شنبه 29 شهریورماه در برنامه صبح بخیر ایران، از فعالیت های تاثیر گذار هوانیروز در دوران دفاع مقدس و حوادثی چون زلزله و سیل گفت.
وی بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، مستشاران آمریکایی هنگام فرار از ایران گفتند، ما به زودی باز می گردیم، چراکه شما ایرانیان توان مدیریت ناوگان هوایی را ندارید. این جمله مستشاران، غرور هر ایرانی را را خدشه دار می‌کند. الان بیش از 40 سال از آن روزها گذشته و ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت هایش را به بهترین شکل انجام می‌دهد.
فرمانده هوانیروز درباره فعالیت های هوانیروز ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی، هوانیروز در غرب و جنوب غرب، عملیات های بزرگی انجام داد. پس از انقلاب اسلامی، بسیاری از نیروهای نظامی مشغول فعالیت های انقلابی بودند؛ به این دلیل دوران دفاع مقدس، تجربه بزرگی برای ما بود.
امیر سرتیپ دوم قربانی ادامه داد: هوانیروز در این شرایط کاری کرد که دشمن متحیر ماند. طبق گفته شهید کشوری، صدام فکر همه جای جنگ را کرده بود، جز هوانیروز. هوانیروز در جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشت. تانک های دشمن، لقمه چرب و نرم هوانیروز بودند؛ به طوری که در یک عملیات هوانیروز ارتش بیش از 48 تانک دشمن را منهدم کرد.

اولویت ارتش؛ تربیت مدیران جهادی است


اولویت ارتش؛ تربیت مدیران جهادی استمراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرپنجه‌های نزاجا در قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ قزوین با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان رده گردان و گروهان یگان‌های تابعه این لشگر برگزار شد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: مدیریت جهادی به معنای کار شبانه روزی مبتنی بر دانش و تدبیر در راه خداست. اولویت ما شناسایی، تعلیم و تربیت فرماندهانی است که استعداد و توان مدیریت جهادی را داشته باشند.

#ارتش

آسمان حیفا؛ زیر چتر موشک بالستیک دزفول + تصاویر


  قدرت موشکی کشورمان که در سال‌های اخیر یکی از عوامل اقتدار کشورمان در جهان به ویژه غرب آسیا به شمار می‌رود، نهالی است که در سال‌های دفاع مقدس توسط جوانان این مرز و بوم کاشته شد تا دستان رژیم بعث را قطع کند. جنگ تحمیلی که تمام شد جوانان رزمنده دوباره پای کار آمدند و این نهال را آبیاری کردند که امروز حاصل آن درختی تنومند و مستحکم است.




انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، بسیار افتخار آمیز است


انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، بسیار افتخار آمیز است  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نیروی زمینی برگزار شد، گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم به ارواح طیبه همه شهدای این دوران درود می‌فرستیم و برای جانبازان آرزوی شفای عاجل داریم و قدردان همه آزادگان و ایثارگران هستیم.

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیداکرد؟ / جزئیاتی از حادثه هواپیمای اوکراینی و ناوچه کنارک

  مهمان ارجمند این هفته برنامه «دست‌خط»، با توجه به اینکه ایام دفاع مقدس را پیش رو داریم و ۴۰ سالگی دفاع مقدس ۸ ساله است، یکی از امیران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران هست که ۸ سال دفاع مقدس را در کارنامه درخشان خود دارد و از این مرز و بوم دفاع کرد و بعد از آن، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را در کارنامه‌اش دارد. رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی را تا سال ۸۴ برعهده داشته است.




مستند نبرد‌های فانتوم رونمایی شد


مستند نبرد‌های فانتوم رونمایی شد  مستند نبرد‌های فانتوم که با محوریت رشادت‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی ساخته شده است با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ عسکری جانشین عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، سرهنگ خلبان حمیدرضا چگینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش، سرهنگ امیرهوشنگ خادم دقیق رئیس مرکز مطالعات نیروی هوایی ارتش و جمعی از افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار اندیشه حوزه هنری رونمایی شد.

#ارتش






سردار آزمون هفتمین گلزن برتر تاریخ زنیت

 به نقل از روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه، سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال زنیت روسیه با زدن ۳۰ گل در ۴۷ بازی در رده هفتم برترین گلزنان تاریخ این تیم قرار گرفت.

او در سال ۲۰۱۸ با عقد قراردادی از روبین کازان به زنیت پیوست.

"الکساندر کژاکوف" با به ثمر رساندن ۱۲۰ گل در ۲۸۹ بازی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ زنیت قرار دارد.





افشای جزئیاتی از نقش یک ژنرال بازنشسته آمریکایی در ترور «سردار سلیمانی»

   «باب وودوارد» روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی در بخشی از کتاب خود به نام «خشم» روایتی از نحوه تصمیم‌گیری دونالد ترامپ برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه داده است.

 


پیش از این منابع خبری به نقش مایک پامپئو در مجاب کردن ترامپ برای ترور سردار سلیمانی اشاره کرده‌اند، اما وودوارد در کتاب خود برای نخستین بار به نقش «جک کین»، معاون اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص هم اشاره کرده است. 

طبق مفاد کتاب، جک کین زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به تازگی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رأی آورده بود با او درباره حاج قاسم صحبت کرده بود.

کین علاوه بر این، تلاش‌ها و بیم‌های دولت جورج دبلیو بوش برای مقابله با سردار سلیمانی را برای ترامپ بازگو کرده بود. طبق مندرجات این کتاب، کین به ترامپ گفته بود تیم امنیت ملی جورج دبلیو بوش از او به عنوان رئیس‌جمهور وقت برای تخریب دو پایگاه در ایران که محل استقرار نیرو‌های سردار سلیمانی بود اجازه خواسته بودند.

بوش با این درخواست مخالفت کرده بود. کین می‌گوید بوش فکر می‌کرد که اگر به مواضعی در داخل ایران حمله کند استیضاح خواهد شد.

خلبانان برتر ایران در دفاع مقدس چه افرادی بودند؟

دفاع مقدس عرصه بروز و ظهور استعداد‌ جوانان ایرانی است که با دست خالی در مقابل رژیم بعثی عراق که ۴۳ کشور جهان از آن حمایت می‌کردند، ایستادند؛

خلبانان برتر ایران در دفاع مقدس چه افرادی بودند؟

این جوانان که همه از نخبگان نظامی دنیا محسوب می‌شوند توانستند عملیات‌های بسیاری را طراحی و اجرا کنند که تا آن زمان شاید نظیر آن در دنیا وجود نداشت. این نوابغ و نخبگان نه تنها با این عملیات‌ها توانستند دشمن بعثی را مجبور به پذیرش شکست کنند، بلکه کارشناسان نظامی جهان را هم به حیرت واداشتند. یکی از این گروه‌ها خلبانان بودند که برخی چهره‌های آن‌ها را می‌شناسیم و برخی دیگر نیز ناشناخته مانده اند؛ پس لازم است با آن ها بیشتر آشنا شویم.ادامه مطلب ...

#ارتش

ارتش در برقراری امنیت موجود تلاش شبانه‌روزی دارد

 

استاندار کرمانشاه گفت: نیروهای غیور ارتش در بحران‌های مختلف از جمله زلزله و همچنین در برقراری امنیت موجود در نوار مرزی شهرستان قصرشیرین تلاش شبانه روزی دارند که شایسته قدردانی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در آیین تجلیل از تلاش نیروهای ارتش مستقر در نوار مرزی شهرستان قصرشیرین در آستانه هفته دفاع مقدس افزود: بسیار خوشحالم در جمع نیروهای تیپ ۲۸۴ ارتش هستم که پنج سال در این مرز دفاع شبانه روزی داشته اند.
وی اظهار داشت: نیروهای خدوم ارتش علاوه بر وظیفه یگانی خود خیلی از تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند از این رو  صمیمانه از آنها تقدیر می کنم.
 استاندار کرمانشاه گفت: در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستیم که باید یاد کنیم از رزمندگان و شهدا و خاطره آن ها را را گرامی بداریم و همچنین در چهلمین سالگرد دفاع مقدس سلامتی رهبر معظم انقلاب را خواستاریم.
بازوند ادامه داد: درود بر شهدای تیپ مقتدر ۲۸۴ ارتش در زمان جنگ هم در این منطقه حضور داشتند و مردم استان مدیون زحمات این غیورمردان هستند.
وی گفت: همچنین ارتشیان این تیپ کمک های بسیار خوبی در زمان زلزله داشتند که شایسته تقدیر است و در  بحران ها در صف اول خدمت رسانی بودند و همه نیروهای تیپ که در امداد و نجات پیش قدم بودند و مردم این علاقه مندی را به آن ها نشان دادند.
وی افزود: تمامی نیروهای مسلح نظامی، ارتش، سپاه و انتظامی در زلزله خدمات شایسته ای ارایه کردند.

فرمانده کل ارتش در اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری:

 

امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: اینکه در کشوری که خود مجموعه‌ای از جلوه‌های فداکاری است و در بین ملتی که نمونه و الگوی فداکاری در عالم است، ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری انتخاب می‌شود بسیار افتخار آمیز است و همه ما به خاطر این جایگاه بی نظیر که در سایه اسلام و جمهوری اسلامی به دست آمده است خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش جوادالائمه نیروی زمینی برگزار شد گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم به ارواح طیبه همه شهدای این دوران درود می فرستیم و برای جانبازان آرزوی شفای عاجل داریم و قدردان همه آزادگان و ایثارگران هستیم.
فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: یک وجه اهمیت دوران دفاع مقدس این است که وقتی یک ملت اراده می‌کند مستقل و آقا و مقتدر باقی بماند، حتی اگر همه دنیا در مقابل او بایستند، موفق خواهد شد و ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از استقلال و آقایی خود در مقابل همه دنیای استکبار ایستاد و مقاومت کرد و به پیروزی رسید.
امیر سرلشکر موسوی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: به همه شما همرزمان عزیزم، دانشجویان جدید دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران پوشیدن لباس مقدس سربازی ارتش حزب‌الله را تبریک عرض می کنم. نعمت بزرگی است که از بین میلیون‌ها جوان شما انتخاب شده‌اید که لباس جهاد و لباس دفاع از آرمان‌های شکوهمند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران و دفاع از ایران سربلند اسلامی را بر تن کنید.
وی ادامه داد: قدردان خانواده های محترم شما هستیم که با لقمه حلال و دامان پاک چنین جوانان برومندی را تربیت کرده اند که ایران به آنها می‌بالد.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: همچنین تبریک عرض می کنم به شما به عنوان جوان‌ترین پرچمداران فداکاری. لازم است مجددا از عنایات ویژه و بزرگوارانه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) به خاطر اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی علیه السلام به دلیل تقدیم ۱1۸۴ شهید به انقلاب اسلامی استقلال و ایران عزیز تشکر و قدردانی نمایم.
امیر سرلشکر موسوی افزود: اینکه در کشوری که خود مجموعه‌ای از جلوه‌های فداکاری است و در بین ملتی که نمونه و الگوی فداکاری در عالم است، ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری انتخاب می‌شود بسیار افتخار آمیز است و همه ما به خاطر این جایگاه بی نظیر که در سایه اسلام و جمهوری اسلامی به دست آمده است خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم.
وی گفت: از همه همرزمان عزیزم بخاطر برگزاری موفق این دوره رزم مقدماتی تشکر و قدردانی می کنم. از همه فرماندهان، مربیان استادان روحانیون بزرگوار سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات و همه عزیزانی که تلاش کردند این دوره هم مانند دوره‌های قبل و بلکه بهتر از آن به خوبی در این شرایط ویژه برگزار شود تشکر می‌کنم مخصوصاً از امیر سرتیپ محمودی که علمدار این دوره‌ها هستند و امیر فرماندهی محترم نیروی زمینی که محور اصلی برگزاری این دوره‌ها هستند و نیروهای دیگری که حمایت و پشتیبانی کردند قدردانی می کنم.
فرمانده کل ارتش در پایان اذعان داشت: درود می‌فرستیم به ارواح مطهر همه شهدا به ویژه سپهبدهای اخلاص؛ شهیدان قرنی، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و از خداوند بزرگ می‌خواهیم ما را لایق ادامه راه شهیدان قرار دهد و پیمان خود با شهدا را تکرار می‌کنیم با کلام حضرت امیر صلوات الله و سلامه علیه خطاب به مالک اشتر که فرمودند؛ «ای مالک من و تو هر دو سربازیم و چه نیکوست که عمرمان در خاک و خون میدان نبرد به پایان برسد و فردای قیامت در پیشگاه خداوند بزرگ، سپید روی و گلگون کفن محشور شویم». ان‌شاءالله

اجازه نمی‌دهیم احدی به «ام القرای اسلام» چشم طمع داشته باشد

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در کنار برادران عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهیم داد احدی به ام القرای اسلامی چشم طمع داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با ارائه گزارشی خاطر نشان کرد: هجدهمین دوره جامعه پذیری نظامی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با انتخاب 1546 نفر از میان 13 هزار و 10 نفر داوطلب از مرداد ماه 1399 و به مدتهفت هفته برگزار شد و امروز فارغ‌التحصیلان این دوره مفتخرند که در طلیعه چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با اهدای نشان ایثار از سوی رهبری به دانشگاه افسری امام علی (ع) لباس سربازی امام زمان (عج) را بر تن کنند.
وی تصریح کرد: دانشجویانی که دوره رزم مقدماتی را طی کردند دوشادوش سایر سربازان ارتش آماده‌ی جانفشانی در مسیر ولایت‌مداری هستند و ما در کنار برادران عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهیم داد احدی به ام القرای اسلامی چشم طمع داشته باشد.

اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش برگزار شد

 

آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزش جواد الائمه(ع) نیروی زمینی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان نیروی زمینی، پدافند هوایی و دریایی و جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشتند، دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه‌های افسری امام علی(ع)، خاتم الانبیاء(ص)، شهید ستاری، علوم دریایی امام خمینی(ره) و علوم و فنون فارابی از جلوی فرمانده کل ارتش و سایر مقامات عالی‌رتبه حاضر در جایگاه رژه رفتند.
 

بیانیه نمایندگان در تقدیر از رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

 کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس، بیانیه جمعی از نمایندگان مردم در تقدیر از رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 26 شهریور) مجلس شورای اسلامی بیانیه 161 نفر از نمایندگان در تقدیر از رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.
متن بیانیه بدین شرح است:
«بسمه تعالی
در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند نبرد کنید و از حد تجاور ننمایید که خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد. (قرآن کریم)
رزمایش ذوالفقار99 ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یا سیدالشهدا (ع) و با شعار امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی در گستره ای به وسعت دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز به دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار10 درجه شمالی برگزار گردید. دراین رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک شامل زیردریایی ها، پهبادها و موشک های ایرانی را در یک تمرین و عرصه واقعی نبرد با موفقیت به ورطه آزمایش گذاشت.
این رزمایش بر اساس راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ارزیابی آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی کشور که توسط جوانان غیور ملت شریف ایران در نیروهای مسلح طراحی، ساخته و به کارگیری شده اند به مرحله اجرا درآمد و تمامی ساختارهای مرتبط با رزم اعم از توانمندی‌های تهاجمی، قابلیت‌های عملیاتی و رزمی، قدرت و سرعت تحرک و انتقال نیروها مورد ارزیابی واقع و تمامی اهداف از پیش تعیین شده از جمله دستاوردهای رزمایش بود.
 اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در جهت صلح و ثبات منطقه غرب آسیا بوده و پیام این رزمایش هم صلح و ثبات به همسایگان ایران است.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از ملت فهیم ایران اسلامی به مصداق حدیث شریف المخلوق لم یشکر الخالق از تلاش های صادقانه و مجاهدت های خستگی ناپذیر فرماندهان و افسران و درجه داران و سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی و حمایت می نماییم./»

اولویت ارتش، تربیت مدیران جهادی است

 

امیر سرتیپ نعمتی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرپنجه های نزاجا  گفت: اولویت ارتش، شناسایی،تعلیم و تربیت فرماندهانی است که استعداد و توان مدیریت جهادی را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرپنجه های نزاجا در قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ قزوین با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان رده گردان و گروهان یگان های تابعه این لشگر برگزار شد.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: مدیریت جهادی به معنای کار شبانه روزی مبتنی بر دانش و تدبیر در راه خداست. اولویت ما شناسایی،تعلیم و تربیت فرماندهانی است که استعداد و توان مدیریت جهادی را داشته باشند.
وی افزود: از مشخصه های اصلی یک مدیر جهادی، صداقت در گفتار و عمل، شناخت و دانش کافی نسبت به زیر مجموعه و انگیزه خدمت است.
 امیر سرتیپ نوذر نعمتی در پایان اضافه کرد: راه برون رفت از تنگناهای موجود کشور، بها دادن به تفکر مدیریت جهادی است.
گفتنی است دوره سه روزه آموزشی سرپنجه های نزاجا با شرکت فرماندهان گروهان‌های تیپ‌های ۱۱۶ قزوین،۲۱۶ زنجان و ۳۱۶ همدان به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار می شود.

اولویت ارتش، تربیت مدیران جهادی است

 

امیر سرتیپ نعمتی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرپنجه های نزاجا  گفت: اولویت ارتش، شناسایی،تعلیم و تربیت فرماندهانی است که استعداد و توان مدیریت جهادی را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سرپنجه های نزاجا در قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ قزوین با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان رده گردان و گروهان یگان های تابعه این لشگر برگزار شد.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: مدیریت جهادی به معنای کار شبانه روزی مبتنی بر دانش و تدبیر در راه خداست. اولویت ما شناسایی،تعلیم و تربیت فرماندهانی است که استعداد و توان مدیریت جهادی را داشته باشند.
وی افزود: از مشخصه های اصلی یک مدیر جهادی، صداقت در گفتار و عمل، شناخت و دانش کافی نسبت به زیر مجموعه و انگیزه خدمت است.
 امیر سرتیپ نوذر نعمتی در پایان اضافه کرد: راه برون رفت از تنگناهای موجود کشور، بها دادن به تفکر مدیریت جهادی است.
گفتنی است دوره سه روزه آموزشی سرپنجه های نزاجا با شرکت فرماندهان گروهان‌های تیپ‌های ۱۱۶ قزوین،۲۱۶ زنجان و ۳۱۶ همدان به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار می شود.

امسال رژه دفاع مقدسی نخواهیم داشت

امسال رژه دفاع مقدسی نخواهیم داشتسردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ٢۵ شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: 

سردار کارگر گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس از سوم خرداد ماه امسال آغاز شده و به مدت ۴٣ هفته تا ٢٩ اسفندماه ادامه خواهد داشت. همه برنامه های تعیین شده تحت هدایت و نظارت ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار دارد و ستادهای جنبی مانند آنچه در وزارت خانه ها و نیروهای مسلح فعالیت می کنند، با هماهنگی ستاد مرکزی برنامه های خود را انجام می دهند.ادامه مطلب ...

#ارتش