منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

روسیه: درخواست عربستان برای خارج کردن حزب‌الله از دولت لبنان قابل قبول نیست

روسیه: درخواست عربستان برای خارج کردن حزب‌الله از دولت لبنان قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: روسیه: درخواست عربستان برای خارج کردن حزب‌الله از دولت لبنان قابل قبول نیست

سفیر روسیه در لبنان می‌گوید درخواست عربستان برای خارج کردن حزب‌الله از دولت لبنان، قابل قبول نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در لبنان در اظهاراتی بامداد شنبه گفت درخواست عربستان برای خارج کردن حزب‌‌الله از دولت لبنان، مردود است و نیازی به اظهارنظر در خصوص آن نیست.

به گزارش الجزیره، «الکسانرز زاپکین» در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که کشورش چنین درخواستی را رد می‌کند. وی همچنین گفت که آنچه در لبنان اتفاق افتاد، تبعات زیادی در منطقه خواهد داشت.

«ثامر السبهان»، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس اخیراً گفته بود: ««لبنانی‌ها باید بین صلح قرار گرفتن زیر سایه حزب‌الله یکی را انتخاب کنند.»

این وزیر سعودی همچنین گفت: « انتظار داشتیم که حکومت لبنان برای مقابله با حزب‌الله کاری کند. تصمیم‌گیری درباره اینکه روند امور میان لبنان و سعودی به کجا بیانجامد، بر عهده خود لبنانی‌هاست.»

اظهارات این وزیر سعودی بعد از استعفای اجباری «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان مطرح می‌شد. حریری روز 13 آبان در حالی که در ریاض بود، در بیانیه‌ای غیرمنتظره با انتقاد از ایران و حزب‌الله از سمتش استعفا کرد.

غفلت از خدا سبب وسوسه شیطان

پس اى جان برادر! از این دشمن ( شیطان) مطمئن مشو و گمان مکن که دلى از دست آن فارغ است، بلکه مانند خون در بدن انسان جارى و سیّال است

و همچون ظرفی است که، هوا آن را فر گرفته است و تا هنگامی که آنرا بطور کامل از چیز دیگری پر نسازی  هوا داخل آن خواهد بود.ش

صد ساعت بیداری | روایتی از فداکاری های شهید احمد کاظمی در زلزله بم


خبر حادثه دلخراش زلزله بم را که شنید، اندوه همه وجودش را فرا گرفت؛ حاج احمد کاظمی؛ همان گونه مثل سال‌های #جانبازی در جبهه‌ها گمنام و ناشناس، پیش از همه خود را به #بم رسانده و مشغول کمک‌رسانی بود.

اگر او را میان آواره‌ها و جنازه‌ها، موقع انتقال مجروحان و خارج کردنشان از زیر آوار و با آن چشم‌های خسته و نیمه باز، می‌دیدی، هرگز باور نمی‌کردی که «#فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران» باشد. صد ساعت تمام، چشم‌هایش با خواب بیگانه بودند و او بیدارتر از همیشه، در پی «#خدمت» بود.

باند فرودگاه را در اختیار خودش گرفته بود و کنترل و هدایت هواپیماها و بالگردهای حامل مجروحین را بر عهده داشت. با تدبیر او، هر دوازده دقیقه، یک فروند هواپیما یا بالگرد دو ملخه حامل آسیب دیدگان، از فرودگاه پرواز می‌کرد و به سرعت، سی هزار مجروح از بم انتقال داده شد؛ این تنها با درایت و دلسوزی حاج احمد کاظمی ‌ممکن بود و بس.

شاید کسی باور نمی‌کرد. خواب در برابر دیدگان احمد کاظمی‌چنان سر تسلیم فرود آورد که پس از صد ساعت بیداری او به خواب نرفته، بلکه #بیهوش شود و به همه ما فرورفتگان در روزمرگی‌های خود، نشان دهد که در روزگار صلح نیز مردانی هستند که بر خلاف ظاهر آرام خویش، هنوز هم مرد جنگند

روایتی از بانوی مازندرانی که شهید حججی روزگارش را تغییر داد

رزق محرم

روایتی از بانوی مازندرانی که شهید حججی روزگارش را تغییر داد

خبرگزاری فارس: روایتی از بانوی مازندرانی که شهید حججی روزگارش را تغییر داد

در پوششم از رنگ‌بندی‌های متنوع استفاده می‌کردم، به‌ گونه‌ای که جذاب و مورد پسند دیگران باشد، همواره با خود می‌گفتم داشتن حجاب هنر نیست، اگر این‌گونه در جامعه حاضر شوند و با وجود نگاه‌های هیز نامحرمان در امان بمانند، این هنر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همواره در اطراف خود خبرهایی از تغییر مسیر زندگی برخی افراد شنیده‌ایم که حتی در باورمان نیز نمی‌گنجد؛ این گزارش قصه زندگی زنی‌ است که با دیدن شهید محسن حججی در عالم رؤیا، صراط زندگی‌اش به‌ کلی تغییر یافت.

چند صباحی است که در رسانه ملی نیز با پخش برنامه «از لاک جیغ تا خدا» با چنین افرادی آشنا می‌شویم؛ سوژه مطلب پیش‌رو نیز یکی از همان موارد جذاب و خواندنی است.


  ادامه مطلب ...

آزادی مشروط حریری

 ، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی فاش کرد دو فرزند سعد حریری، پدر و مادر خود را در سفر به پاریس همراهی نمی کنند و در ریاض عربستان مانده اند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «حریری ریاض را بدون خانواده خود ترک کرد؛ آزادی مشروط» نوشت: سعد حریری روز یکشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی یکشنبه هفته گذشته و در اشاره به خطراتی که وی را تهدید می کند گفت من خانواده دارم؛ اما تمام اعضای خانواده سعد حریری ریاض عربستان را به همراه او ترک نکردند. لارا العظم، همسر حریری وی را در سفر به فرانسه همراهی کرده و پسر ارشد وی که حسام نام دارد و در انگلیس تحصیل می کند، روز گذشته برای استقبال از پدرش به پاریس رفته است. اما باقی ماندن دو فرزند حریری در ریاض شبیه به شروطی است که برای یک بازداشتی، پس از صدور حکم آزادی گذاشته می شود.

سپاه و ارتش ید واحده در خدمت رسانی به مردم زلزله زده هستند

سپاه و ارتش ید واحده در خدمت رسانی به مردم زلزله زده هستند  به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی با تشریح بخشی از اقدامات و مأموریت‌های سپاه در عرصه‌ی امداد و خدمت رسانی به هموطنان عزیز زلزله زده غرب کشور تأکید کرد: در غرب کشور هستند و براساس تقسیم کار صورت پذیرفته هر سازمان تمام ظرفیت و تلاش را برای انجام شایسته مأموریت امداد، نجات و خدمت رسانی بکار گرفته‌اند و فضاسازی های غیرواقعی از اقدامات سپاه ناشی از بغض دشمن نسبت به این نهاد خدوم و مردمی است. 

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سپاه و ارتش به مثابه‌ی ید واحده در صحنه خدمت رسانی به مردم زلزله زده حضور دارند.

زیگمار گابریل

 عربستان سعودی در اعتراض به سخنان اخیر «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، سفیر خود در آلمان را برای رایزنی فراخواند. عربستان همچنین با احضار سفیر آلمان در ریاض، یادداشت اعتراضی علیه اظهارات گابریل تقدیم وی کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «عربستان سعودی از اظهارات نادرستی، که زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای لبنانی خود مطرح کرد است، ابراز تعجب می‌کند و آن را توهین‌آمیز می‌داند.»

این منبع مدعی شد: «این اظهارات کورکورانه و مبتنی بر اطلاعات اشتباه در راستای ثبات در منطقه نیست... .»

طبق این گزارش، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای لبنانی خود «جبران باسیل»، با لحنی کم‌سابقه، هشدار داد که اتحادیه اروپا در برابر روحیه ماجراجویانه عربستان سعودی سکوت نخواهد کرد.

گابریل در این دیدار، با اشاره به اوضاع بحرانی حاصل از جنگ در یمن و تحریم قطر توسط عربستان سعودی و همپیمانانش، رفتار ریاض با دولت لبنان را نقطه‌ اوج بحران در منطقه توصیف کرد.

جانشین فرمانده ارتش وارد سرپل ذهاب شد

جانشین فرمانده ارتش وارد سرپل ذهاب شد

 ؛ امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور بازدید و دلجویی از مردم زلزله‌زده غرب کشور وارد سرپل ذهاب شد.

وی در بدو ورود به سر پل ذهاب، از بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در این شهر بازدید کرد.

نیاز امروز نیروی دریایی حضور در دریاهاست/ اضافه شدن تجهیزات جدید تا پایان امسال

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  درباره نیازهای امروز نداجا اظهار کرد: طبق گفته فرمانده معظم کل قوا نیاز امروز نداجا حضور در دریاهاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش باید چندین نقش مختلف را در زمان صلح و دفاع ایفا کند که مهمترین آن نقش‌های نظامی، سیاسی و بازنگه‌داشتن خطوط مواصلاتی در دریاست؛ پس با این نکته می‌توان دریافت که نیروی دریایی مسئولیت‌هایی را در قبال کشور دارد که از جمله آن می‌توان به تأمین امنیت منابع دریایی اشاره کرد.

امیر خانزادی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما پیشتر نیز ثابت کردیم که برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت برای تولید تجهیزات برنامه داریم و قطعا ملت ایران در آینده‌ای نزدیک یعنی تا پایان امسال شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه خواهند بود و تجهیزات جدیدی به نیروی دریایی ارتش اضافه می‌شود.

ملک سلمان هفته آینده از پادشاهی کناره‌گیری خواهد کرد

 یک منبع به دیلی میل اعلام کرده است ملک سلمان، پادشاه عربستان، قصد دارد هفته آینده از سمت خود کناره‌گیری کند و محمد بن سلمان را به جای خود برگزیند.

این اقدام، تازه‌ترین گام در به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به شمار می‌رود. پیش‌تر، بیش از 40 شاهزاده سعودی و وزیر دولت در تحقیقات درباره فساد مالی در عربستان، بازداشت شده بودند.

این منبع اعلام کرد ملک سلمان لقب «خادم حرمین شریفین» را حفظ و ریاست رسمی عربستان را به محمد بن سلمان واگزار خواهد کرد.

این منبع گفت: «در صورتی که مسئله خاصی رخ ندهد، ملک سلمان هفته آینده جانشینی محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان سعودی را اعلام خواهد کرد».

این منبع توضیح داد پادشاه عربستان نقشی مانند ملکه انگلیس ایفا خواهد کرد.

با استقرار اسلام ناب در منطقه، آل‌سعود هم مثل صدام برچیده می‌شود

 28 صفر با سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت  امام حسن مجتبی (ع)  مصادف است.به همین مناسبت  سرلشکر محسن رضایی پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر و ضمن  بیان برخی ویژگی های حضرت رسول  به فتنه های داعش  اشاره داشت و عنوان کرد:مطمئن هستیم اسلام ناب در کل منطقه مستقر می‌شود وآل‌سعود‌ها هم مثل صدام برچیده می‌شوند.

رضایی نوشت:"صلی الله علیک یا رسول الله (ص)

صلی الله علیک یا حسن بن علی (ع)‌ای پیامبر خدا.‌ای رحمت دو عالم.
بارفتن تو ارتباط ما با وحی الهی قطع شد، ولی دو ثقل اکبر که  قرآن و  اهل البیت شماست چراغ روشن انسان‌هاست. هیچ ملتی بی نیاز از هدایت الهی نیست و شما خاتم انبیا عصای را ه. رفتن را بدست خود بشر باکمک قران و امامان معصوم داده‌اید.

هرچند با فتنه‌هایی که به پا کردند خواستند حقیقت دین را واژگونه جلوه دهند. امروز پس از هزار و چهارصد سال پس از شما، با پرچم سبز منقش به نام خدا و رسول، بااسرائیل و آمریکا علیه ایران اسلامی متحد می‌شوند و مردم  یمن و  بحرین و  سوریه و  عراق و  لبنان را در عسرت، محاصره، بمباران و ترور داعشی قرار داده‌اند. مطمئن هستیم اسلام ناب در کل منطقه مستقر می‌شود و آل‌سعود‌ها هم مثل صدام برچیده می‌شوند."

ارتش، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را وظیفه شرعی خود می‌داند

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امشب ششمین شب حادثه تلخ و ناگوار زلزله در منطقه کرمانشاه است و همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سربازان ولایت‌مدار ارتش، فداییان ملت قدرشناس ایران هستند و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان را وظیفه شرعی خود می دانند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه امدادرسانی بخش‌های مختلفی دارد، تاکید کرد: ارسال چادر و غذا یک بخشی از کمک رسانی است، اما مهم‌تر از آن در روزهای آتی نایلون، موکت و تجهیزات گرمایشی است، زیرا هوا رو به سردی رفته است.

حیدری تصریح کرد: هرچه هوا رو به سردی برود مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: تامین امنیت، بخش دیگری از کمک به هموطنان عزیزمان است و ما نیز نیروهای مخصوص را ساماندهی کردیم و در بخش‌های مختلف شهر برای برقراری امنیت استقرار دادیم. البته حضور نیروهای نظامی و انتظامی دلگرمی را برای حادثه دیدگان به همراه دارد.

ماموریت جدید «غول آهنین» ایران در مقابله با تروریست‌های تکفیری



ماموریت جدید «غول آهنین» ایران در مقابله با تروریست‌های تکفیری

ماموریت جدید «غول آهنین» ایران در مقابله با تروریست‌های تکفیری
یکی از مهمترین ماموریت‌های هر نیروی هوایی استفاده از هواپیماهای پشتیبان و سوخت‌رسان در کنار تیزپروازان جهت تکمیل و تسریع عملیات‌های هوایی است که علاوه بر اثرگذاری در رزم هوایی بر کارکرد و برد عملیاتی جنگنده‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.


  ادامه مطلب ...

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.

سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند

سربازی کاربردی می‌شود/ سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنندسرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح   اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
وی ادامه داد: به همین منظور در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است. بر این اساس مقرر شد:

  ادامه مطلب ...

تاریخ : دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۳۹۶ | 11:42 | نویسنده : اسکندری

اقدامات ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب + تصاویر

  فرماندهان تیپ ۳۵ تکاور ارتش به همراه پرسنل و سربازان جهت کمک به زلزله‌زدگان شهرستان سرپل ذهاب شتافتند که تصاویر آن را مشاهده می‌نمایید.


  ادامه مطلب ...

اعزام هواپیماهای C130 به مناطق زلزله‌زده

اعزام هواپیماهای C130 به مناطق زلزله‌زده

  در پی وقوع حادثه مصیبت بار زلزله در غرب کشور ستاد بحران نیروی هوایی ارتش تشکیل جلسه داد و ضمن اعلام آماده باش کامل به یگان‌های تابعه خود، برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده تصمیماتی را اتخاذ کرد.

در جلسه ستاد بحران نیروی هوایی ارتش مقرر شد، تیم پزشکی که برای خدمات رسانی به زائران اربعین به فرودگاه ایلام اعزام شده بود، با تجهیزات کامل به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.

در این راستا یک تیم پزشکی با تجهیزات درمانی از پایگاه شهید نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکیل بیمارستان صحرایی مشغول خدمات رسانی به مجروحان هستند.

بنابر این گزارش به پایگاه های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C130 جهت انتقال مجروحان، کمک های مردمی و غیره آماده باش کامل داده شده است.

گفتنی است، بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش و دیگر بیمارستان های این نیرو نیز آماده پذیرش مجروحان است و تیم آماد رزمی نهاجا نیز مامور ارائه خدمات آمادی از قبیل پوشاک، تغذیه، چادر و غیره به حادثه دیدگان شدند.

دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

 شهاب نادری  نماینده مردم‌ ‌اورامانات اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه و با توجه به امکان تلفات و خسارات بالا‌ی این زلزله، در تماسی تلفنی با ‌امیر حاتمی وزیر ‌دفاع از وی درخواست فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را داشتم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با جانباختگان این زمین لرزه تاکید کرد دستور فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را خواهم داد، تصریح کرد: امیر حاتمی تاکید کرد وزارت دفاع با تمام توان آماده کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است.