منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

جان کری: برای کشورم که وجهه مضحکی پیدا کرده متاسفم

جان کری: برای کشورم که وجهه مضحکی پیدا کرده متاسفم

وزیر پیشین خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اقدامات رئیس‌جمهور این کشور گفت توافق هسته‌ای با ایران به رغم خروج آمریکا هم‌چنان وجود دارد.

جان کری: برای کشورم که وجهه مضحکی پیدا کرده متاسفم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» به شدت از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب‌وهوایی پاریس گفت: «مردم به دلیل تصمیمی که ترامپ گرفت میمیرند. فرزندان و نوه‌های من با شرایط بدی مواجه خواهند شد و دلیل آنهم تصمیمی است که ترامپ گرفته است.»

خبرنگار گاردین از وی درباره طیفی از مسایلی که او در کتابش به آن اشاره کرده است، پرسید. کری به  اقدامات دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه توافق آب‌وهوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران (برجام) پرداخت. کری گفت: «توافق هسته‌ای با ایران آسیب دیده است اما همچنان وجود دارد.» وی همچنین گفت که کشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا، روسیه چند هفته پیش در نیویورک با وزیر خارجه ایران صحبت کرده‌اند تا ببینند چطور می‌توانند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین گفت: «من برای جهان و برای کشورم که وجهه مضحکی گرفته است، متاسفم.» وی گفت که سیاست سخت است و در آن فراز و نشیب وجود دارد و اگر به آن جنبه شخصی داده شود، نمی‌توان از آن گذر کرد.

کری همچنین با اشاره به حاضر نشدن ترامپ در گورستان جنگ جهانی اول به بهانه بارش باران هم گفت: « لحظه ناراحت‌کننده‌ای برای کشورما و ریاست‌جمهوری بود. رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مراسمی حاضر نشد آنهم به این دلیل که باران می‌بارد. سربازان در باران، برف..گل و لای  کشته شدند و به نظر من عدم ادای احترام به آنها بی رحمی است.»

برهم صالح: به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از عراق برای لطمه زدن به منافع ایران استفاده کند

برهم صالح: به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از عراق برای لطمه زدن به منافع ایران استفاده کند

رئیس جمهور عراق در دیدار شمخانی تصریح کرد: به هیچ کشور و یا گروهی اجازه نخواهیم داد که از عراق برای لطمه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

برهم صالح: به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم از عراق برای لطمه زدن به منافع ایران استفاده کند به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (شنبه) 26 آبان ماه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق که برای انجام سفری رسمی در رأس یک هیأت بلندپایه به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

  ادامه مطلب ...

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها راهکارها و چالش‌ها»  که امروز شنبه ۲۶ آبان ماه در وزارت کشور برگزار شد،گفت: امنیت اصلی اساسی بوده که به صورت مستقیم با مرزها در ارتباط است؛ این درحالی است که به دلیل شرایط امنیتی کشورمان، نیروهای مرزی ناچارند فعالیت های مضاعفی را از خود نشان دهند.

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان

بازدید سرلشکر موسوی از یگان های هجومی نزاجا

سرلشکر موسوی

 امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید از یگان‌های نیروی زمینی ارتش در غرب کشور از تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی مستقر در قصر شیرین و تیپ ۲۸۴ متحرک هجومی نفت‌شهر بازدید کرد.

سرلشکر موسوی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کارکنان نخبه و نمونه این یگان‌ها، آمادگی رزمی و تاکتیکی آن‌ها را ارزیابی کرد.

بازدید سرلشکر موسوی از یگان های هجومی نزاجا

ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران بزودی عازم ایتالیا می‌شود

ناو گروه

به نقل از روابط عمومی نداجا، جانشین فرمانده نیروی دریایی ایتالیا در حاشیه دهمین سالگرد اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

امیر خانزادی در این دیدار با اشاره به اعزام ناوگروهی از کشور ایتالیا به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور ایتالیا جهت بازدید و تعاملات اعزام خواهد شد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران

واکنش فرمانده کل ارتش به درگیری‌های اخیر در نوار غزه

امیر موسوی

 سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم  در جمع خبرنگاران گفت: قدرت نظامی یکی از اهرم‌های اصلی محقق کردن آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم تمام اراده، دانش، سلامتی و  توان خود را در این راه گذاشت تا آرمان‌های انقلاب را محقق کند که الحمدلله محقق شد و ما امروز برکات آن را می بینیم. 

فرمانده کل ارتش  با اشاره به درگیری‌های اخیر در  نوار غزه و مجبور شدن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش بس گفت: این پیروزی ورقی جدید از پیروزی‌های مقا‌ومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی است تا روزی برسد که دیگر این رژیم از دیدن آن روز عاجز شود.

حماس طی یک سال به حزب‌الله دوم تبدیل می‌شود

لیبرمن نمایه

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حماس می‌تواند طی یک سال از نظر قدرت نظامی به حزب‌الله دوم تبدیل شود مدعی شد که کابینه نتانیاهو به مقاومت غزه مصونیت اعطا کرده است.

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) هشدار داد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله»لبنان قدرتمند شود.

حماس طی یک سال به حزب‌الله دوم تبدیل می‌شود

اختتامیه مسابقات تیر وکمان ارتش‌های جهان


  ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی از دسترسی زمینی ایران به مناطق اشغالی هراسناک است


سرلشکر موسوی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرماندهی کل ارتش در مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهید حاج حسن طهرانی مقدم و شهدای هوافضای سپاه که در محل حسینیه امام رضا(ع) نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توانستم امروز در این جمع نورانی حضور داشته باشم.

فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از عدم کارایی گنبد پنبه‌ای، سرخورده است گفت: این رژیم نامشروع از دسترسی زمینی ایران به مناطق اشغالی هراسناک است.

سرلشکر موسوی در سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم: رژیم صهیونیستی از دسترسی ایران به سرزمین‌های اشغالی هراسناک است

سرلشکر موسوی در سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم: رژیم صهیونیستی از دسترسی ایران به سرزمین‌های اشغالی هراسناک است

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی از دسترسی زمینی ایران به مناطق اشغالی هراسناک است، گفت: حیات این رژیم نامشروع، با شرارت همراه بوده و با جنگ‌افروزی به دنبال تثبیت موقعیت خود است.

رژیم صهیونیستی از دسترسی ایران به سرزمین‌های اشغالی هراسناک است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز طی سخنانی در مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) که در در حسینه امام‌رضا(ع) فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، شهدا را یکی از مصادیق شجره طیبه دانست و اظهار داشت: هر روز و هر ساعت، ثمرات حرکات شهیدان را به چشم می‌بینیم.

  ادامه مطلب ...

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان در شرق سوریه

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان در شرق سوریه

در تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکا در ریف شرقی دیرالزور سوریه، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی مناطق مسکونی را در این مناطق با بمب خوشه‌ای بمباران کردند.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان در شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا در سوریه تشکیل شد، باز هم جنایت تازه‌ای علیه غیرنظامیان سوری مرتکب شد.

استفاده از بمبهای ممنوعه خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان که مسبوق به سابقه است، باز هم به بهانه مبارزه با داعش علیه غیر نظامیان حاضر در ریف دیرالزور به کار گرفته شد.

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش دادند که جنگنده‌های آمریکایی با این بمبها، مناطق مسکونی شهرکهای «هجین و الشعفه» واقع در شرق دیرالزور را هدف قرار دادند.

این منابع تأکید کردند که در پی این بمباران چند غیر نظامی جان خود را از دست دادند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند، ولی آمار دقیقی از این کشتار ارائه نشد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران: مجبور بودیم برخی کشورها را از تحریم‌ها ضد ایران معاف کنیم

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران: مجبور بودیم برخی کشورها را از تحریم‌ها ضد ایران معاف کنیم

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اذعان کرد دولت کشورش مجبور شد برخی کشورها را از معافیت‌های نفتی علیه ایران معاف کند.

 مجبور بودیم برخی کشورها را از تحریم‌ها ضد ایران معاف کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان هوک»، رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعتراف کرده دولت این کشور مجبور شده به برخی کشورها معافیت از تحریم‌های نفت علیه ایران اعطا کند. 

هوک که با رسانه صهیونیستی i24 مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای معافیت‌های نفتی به ۸ کشور گفت: «مجبور بودیم به حدود ۸ کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. 

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

 هوک در بخش دیگری از این مصاحبه بار دیگر ادعاها درباره اینکه هدف تحریم‌ها لطمه زدن به مردم ایران نیست را تکرار کرد. او ادعا کرد این تحریم‌ها دارو، غذا و محصولات کشاورزی را شامل نمی‌شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه بار دیگر ادعای مکرراً مطرح‌شده همکارانش درباره اینکه هدف دولت ترامپ تغییر رفتار ایران است نه براندازی را تکرار کرد.

فرمانده کل ارتش از تیپ ۳۵ واکنش سریع نزاجا بازدید کرد

فرمانده کل ارتش از تیپ ۳۵ واکنش سریع نزاجا بازدید کردامیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در تیپ ۳۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش مستقر در کرمانشاه از آمادگی رزمی و تاکتیکی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید فرمانده کل ارتش ابتکارات، تحقیقات و دستاوردهای کارکنان نخبه را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین جمعی از کارکنان نمونه تیپ ۳۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش عملیات کمین و ضد کمین، رهایی گروگان و عملیات رزمی را در حضور فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشتند.

فرمانده کل ارتش از تیپ ۳۵ واکنش سریع نزاجا بازدید کرد

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن سفر به هند برای شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS)  در دیدار با حجت السلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، اهداف ماموریت و روند شکل‌گیری اجلاس IONS و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد.

خانزادی نیز در این دیدار ضمن بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروزه نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق است، حرف اول را در منطقه می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 21 آبان ماه در جریان شرکت در دهمین سالگرد تشکیل اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با فرمانده نیروی دریایی ارتش هند دیدار و  گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ناکافی خواندن سطح ارتباطات نیروهای دریایی ایران و هند، آمادگی نیروی دریایی و کشور جمهوری اسلامی  برای ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی، اطلاع رسانی در حوزه‌های دریایی  را اعلام و خواستار ارتقا سطح روابط و همکاری‌های بین دو نیرو شد که با استقبال فرمانده نیروی دریایی هند مواجه شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

لزوم  تقویت بنیه علمی دانشجویان

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پژوهشگاه ها، کارگاه‌های تحقیقاتی، پروژه‌های در دست اجرا و بخش‌های مختلف دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد.

بنابراین گزارش فرمانده نیروی هوایی در این بازدید، بمدت ۲ ساعت با تعدادی از دانشجویان دیدار و ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های آنها، به پاره‌ای از مشکلات در محل رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آن‌ها صادر کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

لزوم  تقویت بنیه علمی دانشجویان

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پژوهشگاه ها، کارگاه‌های تحقیقاتی، پروژه‌های در دست اجرا و بخش‌های مختلف دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد.

بنابراین گزارش فرمانده نیروی هوایی در این بازدید، بمدت ۲ ساعت با تعدادی از دانشجویان دیدار و ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های آنها، به پاره‌ای از مشکلات در محل رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آن‌ها صادر کردند.

فرمانده کل ارتش از تلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش ازتلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کردامبر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه با حضور در تیپ ۱۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش مستقر در اسلام آباد غرب، از بخش های مختلف این یکان بازدید و از کارکنان ارتش در امداد رسانی به موقع به زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از اماکن، ستون های خودرویی و ادوات زرهی تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آباد غرب ، آمادگی رزمی و تاکتیکی این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر دریادار خانزادی عازم هندوستان شد

امیر دریادار خانزادی عازم هندوستان شد امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت در دهمین سالگرد اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) ساعتی پیش ایران را مقصد هندوستان ترک کرد.

فرمانده نیروی دریایی پیش از سفر با بیان اینکه نیروی دریایی هند به مناسبت دهمین سالگرد اجلاس کشورهای حوزه اقیانوس هند یک اجلاس ویژه در شهر کوچیک با حضور ۳۲ کشور و به مدت ۳ روز برگزار کرده است، افزود: منطقه اقیانوس هند یکی از مناطق بسیار مهم جهان محسوب میشود و امنیت آن بسیار حائز اهمیت است و در همین رابطه اجلاسی نیروی در یایی هند به مدت ۱۰ سال است که کار خود را با هدف افزایش آگاهی محیطی و هم افزایی بین کشور های منطقه اقیانوس هند برای دستیابی با امنیت جمعی برگزار می کند.

تاریخ : دوشنبه بیست و یکم آبان ۱۳۹۷ | 0:20 | نویسنده : اسکندری

سرلشکر موسوی از یگان های مستقر در کرمانشاه بازدید کرد امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری ایران با همراهی امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی  روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه از کلیه اماکن یگان پشتیبانی منطقه یک نیروی زمینی ارتش، گروه ۴۰۴ فاوا و  بخش های مختلف قرارگاه غرب بازدید کرد.

در این بازدید فرمانده کل ارتش  وضعیت تاکتیکی و رزمی یگان ها را مورد ارزیابی قرار داد و از نمایشگاه ابتکارات، تحقیقات و دستاوردهای یگان های مختلف بازدید کرد.