منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

رئیسی دوشنبه به قطر سفر می کند

رئیسی دوشنبه به قطر سفر می کند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوم اسفندماه به دعوت رسمی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفری ۲ روزه به دوحه خواهد رفت.

رئیسی دوشنبه به قطر سفر می کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه دوم اسفندماه به دعوت رسمی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفری ۲ روزه به دوحه خواهد رفت.

استقبال رسمی از سوی امیر قطر در دیوان امیری، گفتگو با تمیم بن حمد و مذاکرات هیئت های عالی دو کشور و امضای چند قرارداد و تفاهنامه از برنامه های روز نخست سفر آیت الله رئیسی به قطر است.

رئیس جمهور هم چنین در جمع ایرانیان مقیم قطر حضور می یابد و نشستی نیز با تجار قطری و ایرانی خواهد داشت.

رئیسی در دومین روز سفر در ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

در این اجلاس سران و مقامات ارشد کشورهای ابرصادرکننده گاز حضور دارند و تعدادی از آنها در حاشیه نشست با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وزرای امور خارجه، نفت، میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس دفتر رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می کنند.

ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی به اراضی اشغالی

ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی به اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری خبر دادند که آژیرهای خطر در چند نقطه از شمال فلسطین اشغالی در پی ورود یک یا دو پهپاد به صدا درآمده‌اند و ارتش این رژیم در رهگیری پهپاد ناموفق بوده است.

ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی به اراضی اشغالی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری، بعدازظهر امروز (جمعه)، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه‌های عبری، آژیرهای خطر در شهرک‌های «جلیل علیا» و جولان اشغالی به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در حال بررسی علت فعال شدن آژیرهاست.

لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری خبر دادند که برای بار دوم آژیرها در شمال «طباریا» فعال شده‌اند و جنگنده‌های تل‌آویو در جولان اشغالی به پرواز درآمده‌اند.

بازدید امیر سرلشکر موسوی از فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی

 

فرمانده کل ارتش با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.
  به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش، از بخش‌های مختلف  از جمله مرکز جنک الکترونیک (جنگال) این یگان آموزشی بازدید کرد.
در این بازدید امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرلشکر موسوی را همراهی کردند.

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا: جهاد تبیین راهکاری اثربخش در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

 

 جلسه هم‌اندیشی استادان گروه معارف دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، جلسه هم‌اندیشی استادان گروه معارف دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی با حضور امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از استادان گروه معارف این دانشگاه برگزار شد.
معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این جلسه هم‌اندیشی گفت: برابر فرامین مقام معظم رهبری،  امروز جهاد تبیین یک فریضه و راهکاری اثربخش در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.
امیر سرتیپ اکرمی نیا افزود: دین اسلام یک دین تبیینی و انقلاب اسلامی ایران هم یک انقلاب تبیینی است. انقلاب اسلامی، انقلابی فکری و فرهنگی بوده که عامل اصلی آن فرهنگ و مذهب تشیع است.
معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت ناکام مانده و به روش غیر اخلاقی و غیر انسانی تحریف روی آورده است.
وی گفت: یکی از الزامات جهاد تبیین مطالعه دقیق تاریخ است که استادان با تسلط بر رویدادها و واقعیات تاریخ معاصر می‌توانند به شبهات و هجمه تحریف دشمن پاسخ مناسب دهند.
معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، الزام دیگر جهاد تبیین را شناخت دقیق اهداف، آرمان‌ها و کارکردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: استادان می‌توانند با تشریح اهداف، کارکردها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تهاجم رسانه ای دشمن علیه انقلاب را خنثی کنند.
وی افزود: ابعاد دشمنی‌ها و علل کینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب باید برای نسل جوان شناسانده و اهداف انقلاب تبیین شود.
امیر سرتیپ اکرمی نیا یکی دیگر از الزامات جهاد تبیین را استفاده از رسانه‌های مدرن معرفی و بیان کرد: باید با استفاده از رسانه‌های مدرن، ابزار هنر و تلاش برای تولید محتوای مناسب و اقناعی از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم و اجازه ندهیم دشمن با امپراتوری شیطانی رسانه‌ای، واقعیات را تحریف کند.
معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی تمدن‌ساز است و در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی قرار دارد. بنابراین برای گام دوم انقلاب و دستیابی به تمدن نوین اسلامی، به مراقبت و دفاع از انقلاب با جهاد تبیین نیاز داریم.

بازگشایی شبکه راه‌های روستایی در مناطق سیل‌زده/ نیروهای ما همچنان درمناطق سیل زده در حال انجام وظیفه هستند

 

امیر سرتیپ حیدری گفت: در مناطق سیل‌زده ضمن بازگشایی شبکه راه‌های روستایی، نسبت به لایروبی رودخانه‌های دائمی و فصلی اقدام کرده‌ایم.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور این نیرو در عرصه کمک‌رسانی به مردم جنوب شرق کشور، گفت: نیروی زمینی ارتش همواره در راستای تحقق شعار «ارتش فدای ملت» در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی و کمک به مردم حادثه‌دیده، حاضر شده و به ارائه خدمت و امدادرسانی پرداخته است.
وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه امدادرسانی پیشتاز است، اظهار داشت: مردم سابقه نیروی زمینی ارتش را در سال‌های گذشته و در مقابله با آثار تخریبی ناشی از بلایای طبیعی اعم از زلزله و سیل در کشور مشاهده کرده‌اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستور فرمانده کل ارتش مبنی بر لزوم امدادرسانی به مردم کرمان گفت: به محض اینکه این دستور صادر شد، ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پُرحجم‌ترین وسایل را پای کار آوردیم و مهندسی نیروی زمینی ارتش در اماکنی که نیاز بود، سامانه‌های خود را گسترده کرد و توانست خدمات حمل و نقلی را ارائه دهد که بخشی از آن توسط هوانیروز انجام شد.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: مهندسی نیروی زمینی ارتش بسیاری از رودخانه‌ها، نهرها و رودخانه‌های فصلی را لایروبی کرد و وزیر کشور نیز در همین رابطه از ما درخواست کرد که تا یک ماه بعد از امدادرسانی‌های اولیه نیز همچنان در منطقه حضور داشته باشیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از نیروهای ما همچنان در حال انجام وظیفه در منطقه هستند و کارهای خدماتی و امدادرسانی را دنبال می‌کنند؛ همچنین این عزیزان ضمن بسترسازی و راه‌سازی، شبکه راه‌های روستایی مسدودشده را بازگشایی کرده‌اند.

گزارش اختصاصی| حال و هوای کی‌یف در «روز حمله روسیه»

گزارش اختصاصی| حال و هوای کی‌یف در «روز حمله روسیه»

امروز چهارشنبه (۱۶ فوریه) در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که خبری از حمله ادعایی روسیه به اوکراین نیست.

گزارش اختصاصی| حال و هوای کی‌یف در  «روز حمله روسیه»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه (۱۶ فوریه) همان روزی است که جو بایدن و رسانه‌های غربی ادعا می‌کردند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. «احسان رفاهی» خبرنگار فارس در اوکراین با حضور در میدان استقلال کی‌یف، به بررسی حال هوای این شهر در این روز پرداخت.

او همچنین به سطح شهر رفت تا واکنش مردم به فراخوان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای حضور در خیابان‌ها با پرچم‌های آبی و زرد به نشان اتحاد را در روزی که او روز همبستگی ملی خواند، بررسی کند. 

آخرین نظرسنجی‌های اجتماعی نشان می‌دهد که محبوبیت و اعتماد عمومی نسبت به دولت غربگرای زلنسکی از ۷۵ درصد به زیر ۲۵ درصد رسیده و عملکرد او با انتقادات گسترده روبروست. 

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین 1401 به شرط تزریق 2 دُز واکسن

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین 1401 به شرط تزریق 2 دُز واکسن

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه پیش بینی ۵ میلیون زائر حسینی را برای اربعین 1401 داریم، گفت: ممکن است با توجه به تاکید ستادکرونا، شرط تزریق سه دُز واکسن هم الزامی باشد، اما در هر صورت تزریق 2 دُز واکسن الزامی است.

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین 1401 به شرط تزریق 2 دُز واکسن

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در هشتاد و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال پیش رو داشته باشیم.

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون ایرانی در اربعین ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه اربعین امسال مصادف با فصل گرم سال است و برای همین تمهیدات لازم را به لحاظ زیرساختی جهت برگزاری مراسم داشته باشیم، افزود: تامین آب شرب به موقع برای زائرین حسینی از جمله ضرورت هاست و در این راستا احداث کارخانه‌های یخ سازی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان بایستی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال پیش بینی ۵ میلیون زائر حسینی را داریم و البته تصمیمات متناسب با شرایط کرونایی و اتخاذ اصول بهداشتی صورت خواهد گرفت. بر همین اساس باید به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی شود که کسانی که مشتاق زیارت در مراسم اربعین حسینی است حتما تزریق دو دُز واکسن را داشته باشند.

فعلا برای اعزام اربعین تزریق ۲ دُز واکسن الزامی است

معاون وزیر کشور گفت: ممکن است با توجه به تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرط تزریق سه دوز واکسن هم الزامی باشد، اما در هر صورت تزریق دو دوز واکسن الزامی است و عاشقان اهل بیت بایستی این امر را در نظر داشته باشند.

میراحمدی همچنین نسبت به تحول در حوزه اسکان و به خصوص تغذیه زائرین حسینی با توجه به شرایط بیماری تاکید کرد و گفت: با توجه به سرایت بیماری در غذاهای گرم بایستی  به سمت غذاهای سبک و سرد حرکت کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه سخنان خود به مساله زائرین حسینی از سمت مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بیشترین پذیرای شیعیان پاکستانی طی سال‌های اخیر برای حضور در مراسم اربعین حسینی بوده و برای همین تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی و زیرساختی از ظرفیت‌های این پایانه مرزی استفاده لازم را داشته باشیم.

فعال‌سازی سایر مرزها برای انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین

وی همچنین بر فعال سازی ظرفیت پایانه مرزی سومار و خسروی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: می‌توان از مرز سومار برای حوزه بهره‌برداری کامیونی در انتقال تجهیزات و امکانات استفاده کرد.

میراحمدی از استاندار کرمانشاه درخواست کرد که تقویت زیرساخت‌های مرزی سومار و خسروی را با بسیح امکانات در اولویت قرار دهند و هماهنگی های لازم هم با طرف عراقی به عمل آید و در پایان از زحمات و تلاش های صادقانه حسین ذوالفقاری رئیس پیشین ستاد مرکزی اربعین حسینی تقدیر کرد.

به گزارش فارس، پیش از این حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین بود که در دولت سیزدهم با تحولات صورت گرفته، وزیر کشور طی حکمی سیدمجید میراحمدی را به عنوان معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین منصوب کرد.

انتهای پیام/

توسط قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش انجام شد؛ ساخت مرکز دیالیز و شیمی درمانی شرق گیلان در لاهیجان

 

به همت قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش ساخت مراکز دیالیز و شیمی درمانی شرق گیلان در لاهیجان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش ، همزمان با افتتاح ده‌ها طرح محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق محروم استان گیلان، ساخت مرکز دیالیز و شیمی درمانی شرق گیلان در لاهیجان با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد.
بخش‌های پانسیون پزشکان و پرستاران بیمارستان دکتر پیروز، ۲ دستگاه کانکس سیار ویژه حمل دارو، ۱۰ دستگاه تخت سه شکن برقی بیمارستانی، جایگاه و دستگاه امحاء زباله بیمارستانی، جایگاه مخزن اکسیژن بیمارستان، اتاق انتظار و کتابخانه این بیمارستان امروز به بهره‌برداری رسید.
بر همین اساس، کلنگ ساخت ساختمان مراکز دیالیز و شیمی درمانی ۲۸ تختخوابی شرق گیلان در محوطه بیمارستان حضرت سیدالشهدا توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش زده شد تا عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش آغاز شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش: ارتش با اقتدار و صلابت کامل، حافظ مرزهای کشور است

 

 امیرسرتیپ دوم ستاد طاهری با اعلام اینکه "با اقتدار و صلابت کامل، حافظ مرزهای کشور هستیم"، گفت: کوچکترین تحرک، تعدی و تجاوز دشمن را در سریعترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ دوم ستاد سلیمان طاهری، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در بازدید از آمادگی رزمی و تجهیزات مستقر در خطوط مرزی غرب کشور، ضمن قدردانی از زحمات خالصانه و شبانه‌روزی فرماندهان و کارکنان یگان‌های مستقر در نوار مرزی، گفت: ایمان، انضباط، آموزش و داشتن روحیه بالای کارکنان موجب شده تا یگان‌های نیروی زمینی مستقر در نوار مرزی غرب کشور، از آمادگی بالایی برای مقابله مقتدرانه با دشمن برخوردار باشند.
وی افزود: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه به نیروهای داخلی در حوزه تولید سامانه‌های پدافندی، موشکی، بالگردی، توپخانه‌های دوربرد نقطه‌زن و تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و نیازی به هیچ کشوری ندارد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا اظهار کرد: یگان‌های متحرک هجومی، سامانه پدافندی، توپخانه نقطه‌زن و یگان‌های پهپادی در مرز مستقر هستند و با اشراف کامل اطلاعاتی، تحرکات مرزی را رصد و به بهترین نحو از سرزمین اسلامی‌مان حفاظت می‌کنند و اجازه هیچ‌گونه تعرض را به دشمن نخواهند داد.
استان کرمانشاه با دو میلیون جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها، دو مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی فعال است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد؛ آمادگی ارتش برای مقابله با سویه جدید کرونا

 

امیر دریادار سیاری گفت: در صورتی که سویه جدید کرونا شرایط را به سمت افزایش بیماران و همه‌گیری ببرد، ارتش با تمام توان همچون گذشته آماده امدادرسانی به مردم است.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع سویه جدید کرونا در سطح کشور، اظهار کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حوزه پیشگیری و واکسیناسیون سراسری در سطح کشور صورت گرفته است، روز به روز شاهد کاهش تلفات و رسیدن به روند مطلوب در زمینه مقابله با ویروس کرونا باشیم.
وی تأکید کرد: ارتش و نیروهای مسلح همواره آماده کمک به هموطنان در شرایط نامطلوب و حوادث غیرمترقبه هستند.
امیر‌دریادار سیاری گفت: در صورتی که سویه جدید کرونا شرایط را به سمت افزایش و همه‌گیری این بیماری در سطح کشور ببرد، ما با تمام توان همچون گذشته آماده مقابله با سویه جدید کرونا و کمک‌رسانی به مردم هستیم و از هیچ خدمتی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد؛ همچنان که پیش از این نیز بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی و سامانه بهداشت و درمان ارتش در برابر این بیماری منحوس، حضور مؤثر داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد؛ آمادگی ارتش برای مقابله با سویه جدید کرونا

 

امیر دریادار سیاری گفت: در صورتی که سویه جدید کرونا شرایط را به سمت افزایش بیماران و همه‌گیری ببرد، ارتش با تمام توان همچون گذشته آماده امدادرسانی به مردم است.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع سویه جدید کرونا در سطح کشور، اظهار کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حوزه پیشگیری و واکسیناسیون سراسری در سطح کشور صورت گرفته است، روز به روز شاهد کاهش تلفات و رسیدن به روند مطلوب در زمینه مقابله با ویروس کرونا باشیم.
وی تأکید کرد: ارتش و نیروهای مسلح همواره آماده کمک به هموطنان در شرایط نامطلوب و حوادث غیرمترقبه هستند.
امیر‌دریادار سیاری گفت: در صورتی که سویه جدید کرونا شرایط را به سمت افزایش و همه‌گیری این بیماری در سطح کشور ببرد، ما با تمام توان همچون گذشته آماده مقابله با سویه جدید کرونا و کمک‌رسانی به مردم هستیم و از هیچ خدمتی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد؛ همچنان که پیش از این نیز بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی و سامانه بهداشت و درمان ارتش در برابر این بیماری منحوس، حضور مؤثر داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

مرندی:‌ تا تحریم‌ها رفع نشوند توافقی وجود نخواهد داشت

مرندی:‌ تا تحریم‌ها رفع نشوند توافقی وجود نخواهد داشت

تحلیلگر سیاسی حاضر در وین در مصاحبه‌ای گفت تا زمانی که توافق هسته‌ای تضمین کننده رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی آن نباشد، امکان دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

مرندی:‌ تا تحریم‌ها رفع نشوند توافقی وجود نخواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد مرندی» تحلیلگر سیاسی حاضر در وین اتریش خبر داد که برخی از موضوعات در مذاکرات وین حل شده اما برخی دیگر همچنان پابرجا هستند.

وی که با شبکه خبری المیادین مصاحبه می‌کرد، افزود: «هیئت ایرانی امیدوار است که به زودی به توافق برسد اما هنوز اختلافات مهمی باقی مانده است»

مرندی در ادامه گفت: «تا زمانی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خواسته‌های ایران و پاینبدی به توافق هسته‌ای را نپذیرند، امکان دستیابی به توافق وجود ندارد و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید بپذیرند که ایران برای نقض مجدد توافق هسته‌ای امتیازی به آنها نمی‌دهد».

این تحلیلگر سیاسی افزود: «اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، مسائلباقی مانده را می‌تواند خیلی سریع حل کرد». 

وی ادامه داد: «از صحبت‌ غربی‌ها درباره رسیدن به 98 درصد از تفاهم‌ها شگفت زده شده‌ایم و تا زمانی که توافق هسته‌ای، تضمین کننده رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی آن نباشد امکان دستیابی به توافق وجود ندارد».

مرندی گفت: «ضرب الاجل‌هایی که آنها درباره آن صحبت می‌کنند را نادیده گرفته و برای ما مهم نیست».

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز امروز (سه شنبه) در توئیتی و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم ها نوشت: رفع واقعی تحریم‌ها یعنی بهره‌مندی ⁧‫ایران‬⁩ از منافع اقتصادی قابل اتکاء و پایدار.

شمخانی خاطرنشان کرد: بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است. وی افزود: راستی‌آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ است. (جزئیات بیشتر)

 دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم ها از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد ار تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت ها با پایتخت ها از سر گرفته شد.جمهوری اسلامی ایران همواره بر جدیت طرف ایرانی برای حصول توافقی خوب و قابل اتکاء تأکید کرده است.

توصیه رهبرانقلاب به فرزندان شهدا: به پدران خود افتخار کنید

توصیه رهبرانقلاب به فرزندان شهدا: به پدران خود افتخار کنید

صفحه اینستاگرامی پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، به مناسبت روز میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) و روز پدر، توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فرزندان شهدا را منتشر کرد.

توصیه رهبرانقلاب به فرزندان شهدا: به پدران خود افتخار کنید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، صفحه اینستاگرامی پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، به مناسبت روز میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) و روز پدر، توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فرزندان شهدا را منتشر کرد.

در توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: به پدران خود افتخار کنید، آنها کسانی بودند که در راه حفظ میهن، استقلال و شرف ملی ایستادگی کردند.

در ذیل این پست، به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرزندان شهدا، در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ اشاره شده است.

هشدار رئیس پلیس کشور به اراذل و اوباش: با قاطعیت برخورد می‌کنیم

هشدار رئیس پلیس کشور به اراذل و اوباش: با قاطعیت برخورد می‌کنیم

فرمانده‌کل انتظامی به اراذل و اوباش هشدار داد که امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس با قاطعیت با آنها برخورد می کند.

هشدار رئیس پلیس کشور به اراذل و اوباش: با قاطعیت برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی در حاشیه الحاق تجهیزات پیشرفته به یگان‌های عملیاتی پلیس در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر توسط اراذل و اوباش در شیراز اظهار داشت: بنده تاکید می کنم که امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر شخص یا گروهی بخواهد این امنیت را به مخاطره بیندازد، بداند که با اقتدار و قدرت پلیس مواجه خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی در هشدار به اشرار و اراذل و اوباش اعلام کرد: اگر افرادی بخواهند شرارت کنند بدانند که با قاطعیت با آنها برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم که این افراد به اهداف خود برسند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت های حقوقی و قضائی از پلیس تاکید کرد: باید هزینه جرم افزایش یابد تا کسانی که مرتکب جرایم می شوند بدانند که براساس قانون با آنها برخورد قاطعی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی‌ با بیان اینکه ماموران پلیس در اقصی نقاط کشور برای امنیت و آرامش مردم تلاش می کنند از همراهی و حمایت مردم و مسئولان از پلیس در پی شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر تشکر و قدردانی کرد.

مرندی: رهبر انقلاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مرندی: رهبر انقلاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ضمن دعوت از مردم برای دریافت دزهای واکسن کرونا، از دریافت دُز سوم واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب خبر داد.

مرندی: رهبر انقلاب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر بهداشت دولت ششم در «شبکه سلامت» رسانه ملی ضمن دعوت از مردم برای دریافت دزهای واکسن کرونا، از دریافت دُز سوم واکسن کرونا توسط رهبر انقلاب خبر داد.

مرندی در این باره گفت: همانطور که مقام معظم رهبری سه نوبت واکسن‌شان را زدند، واکسن ایرانی هم زدند، برکت هم زدند، ما هم باید همین‌کار را بکنیم، آنهایی که واکسن نزدند عجله کنند.

فروشگاه اتکا شهدای نیروی هوایی در کوی سازمانی شهید شجاعی افتتاح شد

 

 همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و در آستانه 19 بهمن، سالروز نیروی هوایی ارتش با حضور جانشین نیروی هوایی ارتش، در کوی سازمانی شهید شجاعی قرارگاه پشتیبانی، فروشگاه اتکا افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، با حضور امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم حبیبی معاون سازمان اتکا، احمدی مدیر فروشگاه‌های زنجیره ای اتکا کشور و جمعی از فرماندهان و مسئولین سازمان اتکا  و نیروی هوایی ارتش، فروشگاه اتکای مشارکتی شهدای نهاجا در کوی سازمانی شهید شجاعی قرارگاه پشتیبانی افتتاح شد.
در این مراسم امیر سرتیپ هادیان، ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران راه‌اندازی این مجموعه گفت: راه‌اندازی  این مجموعه فروشگاهی در آستانه 19بهمن و سالروز نیروی هوایی ارتش، نویدبخش ارائه خدمات هر چه بهتر به ساکنان کوی سازمانی شهید شجاعی و کارکنان نیروهای مسلح است.
وی در ادامه از آمادگی نیروی هوایی ارتش در واگذاری اماکن مناسب در سایر نقاط و پایگاه‌های این نیرو با مشارکت سازمان اتکا تأکید کرد .
 امیر سرتیپ دوم حبیبی نیز ضمن تقدیر از تلاش های سرهنگ خلبان حافظ زارع، فرمانده قرارگاه پشتیبانی مرکز نهاجا، در راه‌اندازی این مجموعه، هدف از افتتاح این فروشگاه‌ها را دسترسی آسان مردم به کالای مرغوب با قیمت مناسب و کالاهای تولیدکنندگان داخل کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست .
 
این مجموعه فروشگاهی در زمینی به مساحت 500متر مربع زیر بنا، احداث شده و با غرفه‌های سوپری، پروتئینی، مواد شوینده، کالاهای لوکس، شیرینی و تنقلات، آماده ارائه خدمات به خانواده‌هاست.

بازدید سرزده فرمانده کل ارتش از فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی

 

امیر سرلشکر موسوی در آستانه ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، به صورت سرزده از فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش، بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه مبارکه فجر و در آستانه ۱۹ بهمن سالروز نیروی هوایی ارتش به صورت سرزده در فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این یگان، روند آموزشهای ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
وی ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز تاریخ ساز نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش السابقون السابقون است و کارکنان ولایتمدار این نیروی الهی همواره در بزنگاهها با بصیرت عمل کردهاند.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه با تشریح اهمیت ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در میثاق با ولایت و پیوستن به انقلاب خاطرنشان کرد:  بیعت تاریخی با امام خمینی ( ره) درروز ۱۹ بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و پایههای انقلاب را محکم کرد و ضرورت دارد تاثیر این حرکت بی بدیل برای جوانان تشریح شود تا عزیزان دانشجو و هنرآموز ارزش حرکت شجاعانه، جهادی و تاریخ ساز نیروی هوایی الهی را بیشتر از قبل درک کنند.
فرمانده کل ارتش همچنین در دیدار با فرماندهان و مسئولان این مرکز گفت: مردم عزیز ایران اسلامی ارتش را دوست دارند و ارتش مورد احترام و اعتماد ملت شریف ایران است که این حسن  اعتماد و احترام برای یکایک فرماندهان و کارکنان ارتش ارزشمند است و برای حفظ این جایگاه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مراکز آموزشی گفت: محیط‌های آموزشی و پژوهشی همواره حس اعتماد به نفس و عزت نفس را در دانشجویان و هنرآموزان تقویت و در ادامه نهادینه میکند.
فرمانده کل ارتش با تاکید بر لزوم استفاده از طرحهای نخبگان و جوانان تحت آموزش در این یگان، افزود: از طرح‌های ابتکاری نخبگان جوان در نیروی هوایی و همه یگانهای ارتش استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن این طرحها به کار خواهیم بست.

امیر سرتیپ حیدری: دانشگاه افسری امام علی(ع)، یک مرکز علمی و فرهنگی است

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش،در جلسه هم‌اندیشی و در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) گفت: دانشگاه افسری امام علی(ع) یک مرکز علمی، نظامی و فرهنگی منحصر بفرد است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در جلسه هم‌اندیشی و در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، گفت: اثر بخشی این دانشگاه در طول تاریخ جاری و ماندگار است، زیرا بزرگ‌مردانی همچون شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید نامجو در این مکان مقدس رشد و پرورش یافته اند.
وی کیفیت تربیت و آموزش در دانشگاه افسری امام علی (ع) را بسیار مهم خواند و افزود: تربیت و آموزش در دانشگاه افسری امام علی(ع) بر مبنای اسلام و مکتبی‌سازی ارتش جمهوری اسلامی ایران پایه ریزی شده و این دانشگاه یک کارخانه انسان و فرمانده‌سازی است.
امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) یک مرکز علمی، نظامی و فرهنگی منحصر بفردی است که مشابه ندارد.
 

فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران قطب ساخت شبیه‌ساز هواپیما در منطقه است

فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران قطب ساخت شبیه‌ساز هواپیما در منطقه است

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به توان شبیه‌سازی در جهاد خودکفایی ارتش گفت: ایران قطب شبیه‌ساز هواپیما در منطقه شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران قطب ساخت شبیه‌ساز هواپیما در منطقه است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی دست‌خط با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد. متن کامل این برنامه به شرح ذیل است:

در آغاز برنامه آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک می گویم. از 12 بهمن تا 22 بهمن که روز حماسه عظیم ملت شریف ایران است، وارد دهه فجر می‌شویم. در این بازه زمانی یکی از روزهای خاص 19 بهمن است که بیعت همافران با بنیانگذار جمهوری اسلامی است. امروز در خدمت یکی از اعضای جامعه همافران و خلبانان ارتش جمهوری اسلامی هستیم. کسی که سال 63 وارد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی می شود و دوره های مختلف خلبانی را می گذراند و سال 67 بعنوان خلبان شکاری وارد مجموعه می‌شود و از سال 67 ماموریت ها و عملیات ها و مسئولیت های مختلف را بر دوش داشته تا امروز که یکی از مهمترین مسئولیت ها را در این عرصه برعهده دارد.

معاونت بازرسی ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی ناحیه دوم شکاری پایگاه شکاری تبریز، جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله سمت های ایشان است و با توجه به مسئولیت سنگینی که الان برعهده دارد، حرف های گفتنی فراوانی برای ما خواهد داشت.

 

ادامه مطلب ...

جزییات دستگیری قاتل شهید رنجبر/ قاتل از اهالی استان فارس نیست

جزییات دستگیری قاتل شهید رنجبر/ قاتل از اهالی استان فارس نیست

فرمانده انتظامی استان فارس از جزییات دستگیری قاتل شهید رنجبر پرده برداشت و گفت: احتمالاً وی مواد مصرف کرده بود و او نیز از اهالی استان فارس نیست و خدارا شکر این قاتل در کمترین زمان دستگیر شد.

جزییات دستگیری قاتل شهید رنجبر+فیلم/ قاتل از اهالی استان فارس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در حاشیه مراسم تشییع پیکر سرهنگ دوم شهید رنجبر شهید مدافع امنیت در دارالرحمه شیراز با بیان اینکه قاتل پس از به شهادت رساندن شهید رنجبر به یکی از روستا‌ها فرار کرده بود، اظهار کرد: بلافاصله مأموران به محل اختفای قاتل در یکی از روستا‌های شیراز مراجعه کرده و خوشبختانه او را در مخفیگاهش پیدا کردند.

وی گفت: زمانی که قاتل دستگیر شد هنوز چاقویی که شهید رنجبر را به شهادت رسانده بود در دستش بود و با همین چاقو با مأموران درگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ما در همان درگیری با وجود اینکه اسلحه داشتیم و می‌توانستیم او را مورد هدف گلوله قرار دهیم این کار را انجام ندادیم و در حین درگیری پای قاتل شکست.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه قاتل حین دستگیری حالت طبیعی نداشت،  افزود: احتمالاً وی مواد مصرف کرده بود و او نیز از اهالی استان فارس نیست و از مردم تقدیر می‌کنم که در این مسیر همراه نیروی انتظامی بودند و خدارا شکر قاتل در کمترین زمان دستگیر شد.

وی به مخلان نظم و امنیت هشدار داد و تاکید کرد: پلیس با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد و برای این موضوع طرح‌هایی داریم که از فردا اجرایی می‌شود.