منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

مراسم شب یلدا


جشن شب یلدا

مراسم شب یلدا

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می دارند.   ادامه مطلب ...

مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند

پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز

مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند

خبرگزاری فارس: مسئولان باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ی خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با تأکید بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز، افزودند: برگزارکنندگان این گردهمایی سالیانه این توفیق بزرگ الهی را قدر بدانند و با پافشاری بر این خط مستقیم، بدانند که خدا با صابران و استقامت‌ورزان است.


  ادامه مطلب ...

بازگشت آرامش به پایتخت

بازگشت آرامش به پایتخت

خبرگزاری فارس: بازگشت آرامش به پایتخت

پس از چند ساعت پر التهاب در پایتخت که ناشی از وقوع زلزله شب گذشته بود، در این ساعت آرامش نسبی به شهر بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس زلزله 5.2 ریشتری ساعت 23 و 27دقیقه شب گذشته در تهران، موجب شد مردم با نگرانی به سطح خیابان‌ها بیایند.

دقایقی از وقوع زلزله نگذشته بود که خیابان و معابر اصلی تهران بویژه در مناطق غربی مملو از خوردوها شد.

هم اکنون و پس از ساعاتی پر التهاب، آرامش نسبی به شهر بازگشته و مردم با حفظ خونسردی، در حواشی پارک‌ها و همچنین فضاهای باز استقرار یافته‌اند.

خانواده‌های تهرانی هم اینک خوروهای خود را در مناطق امن پارک کرده و با بازیافتن آرامش خود به استراحت می پردازند.

زلزله پایتخت حاصل فعالیت گسل ماهدشت با بزرگای ۶ ریشتر بود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تشریح کرد

آخرین وضعیت زلزله تهران/ زلزله پایتخت حاصل فعالیت گسل ماهدشت با بزرگای ۶ ریشتر بود

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت زلزله تهران/ زلزله پایتخت حاصل فعالیت گسل ماهدشت با بزرگای ۶ ریشتر بود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تشریح ابعاد زلزله دیشب تهران گفت: این احتمال وجود دارد که گسل ماهدشت با توجه به تهاتری که با گسل‌های دیگر همچون گسل ایپک و اشتهارد دارد سبب زلزله بزرگ‌تری در تهران و البرز شود.



  ادامه مطلب ...

درخواست ساکنین پایتخت داعش از بشار اسد

بازگشت ساکنان رقه سوریه به خانه‌هایی که حالا ویرانه شدهاست. رقه با همکاری نیروهای تحت حمایت آمریکا و اکراد (نیروهای دموکراتیک سوریه) از دست داعش خارج شد- afp.jpg

دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه با اشاره به بازی آمریکا با کُردها در شمال این کشور، خاطر نشان کرد که زندگی در مناطق گسترده‌ای از استان رقه به حالت عادی خود بازگشته است.

  «عید الدرویش» دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه اعلام کرد که ساکنان مناطقی که نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور بر آن تسلط دارند، خواستار ورود ارتش سوریه به این مناطق و فعالیت مجدد نهادهای دولتی هستند.

حدیثانه

امام علی(ع)

⏪خوابی که همراه با یقین باشد، بهتر از نمازی است که همراه با شک باشد.

غررالحکم، ح

باطن جمهوری اسلامی

 

ظاهرِ مردم، باطنِ مسئولین جمهورى اسلامى است.
مسئولین باطن‌شان را درست کنند،
ظاهر مردم اصلاح می‌شود.

عکس/ پوتین برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود


روی جلد این هفته نشریه نیوزویک: پوتین برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود.


آیت الله حائری شیرازی به دیار باقی شتافت

حائری شیرازی

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس خبرگان به دیار باقی شتافت.

 دقایقی پیش آیتالله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر، دعوت حق را لبیک گفت.

هرچی ما گفتیم درسته کارشناسان چکارن!!!!!

اسحاق جهانگیری

 هرچی ما گفتیم درسته کارشناسان یا مردم چکارن . سلطان به سلامت

 بر اساس بخشنامه ای که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده و به کلیه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی ابلاغ شده است هرگونه مخالفت با لایحه بودجه 97 ممنوع اعلام شده است.

اسحاق جهانگیری در این بخشنامه تاکید کرده است دولتی ها باید از مفاد لایحه بودجه 97 دفاع کنند.

 در حالی معاون اول رئیس جمهور کارمندان بخش دولتی را به حمایت از لایحه بودجه 97 فراخوانده است که این لایحه با انتقادهای گسترده ای در سطح جامعه و در میان محافل رسانه ای و کارشناسی مواجه شده است.

واکنش "میرسلیم" به اظهارات غیرتخصصی "روحانی" درباره آلودگی هوا

مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

 

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو هیات علمی مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر با اشاره به سخنرانی روز گذشته(سه شنبه، 28 آذر) در نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی درباره آلودگی هوا، گفت: من از جناب رئیس‌جمهور و سایر مسئولان استدعا مى‌کنم در مورد مسائلى که تخصص ندارند بدون مشورت با صاحب نظران خبره، اظهار نظر و موضع گیرى نکنند و آتش به جان مردم نزنند.

وی افزود: اولا فرض مى‌کنیم در دهلى و پکن و شهرهاى دیگر هم مصیبت آلودگى هوا وجود داشته باشد، تکثیر مشکل چه سودى در رفع مشکل ما دارد؟ ثانیاً در این امور به کشورهایى بنگرید که در جایگاه رفیع تر از ما قرار دارند و ببینید از 50 سال پیش تاکنون چه راهى را رفته‌اند که توانستند وضع مرگبار خود را اصلاح کنند، نه این که به کشورهایى نگاه کنند که بدتر از ما نتیجه ناآگاهى هاى خود را مى‌چشند.

اولین روز ملی قطر بدون عربستان و با «پرچم ایران»

روز ملی قطر، امسال در سایه بحران روابط دوحه و ریاض در فضای متفاوتی برگزار شد. متفاوت از حیث سیاسی و امنیتی. تدابیر امنیتی مراسم امسال بیشتر بود تا جایی که تصاویر محافظان مسلح تمیم (امیر قطر) که در حال دست دادن با جمعیت حاضر بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

از حیث سیاسی نیز، باید به جای خالی پرچم‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. از طرفی هم، گفته شد که حضور میهمانان ایرانی و ترکیه‌ای کاملا پررنگ بود. 

این چیزی است که برخی رسانه‌های مصری و سعودی با سوءاستفاده از آن تلاش کردند تا به این مناسبت، دوباره به سران دوحه حمله کنند و آنان را «مزدور» یا «متحد» ایران نشان بدهند در حالی که هر دو توصیف «غلط» است.

  ادامه مطلب ...

بتن‌ریزی فضایی مرغوب‌تر اما مظلوم‌تر از صنعت هسته‌ای

ماهواره

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم که از باسابقه ترین افراد در صنعت موشکی و فضایی کشور محسوب می شود، تا آبان ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ درصد اهداف سند جامع توسعه هوفضای کشور محقق شده است.

 برنامه فضایی کشور به عنوان یک برنامه با اولویت "الف" در بین اسناد توسعه علمی کشور مطرح بود که در دهه گذشته با شتاب بالایی روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در فاصله سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ علاوه بر پرتاب کاوشگرهای مختلف فضایی، سه ماهواره امید، رصد-۱ و نوید را نیز با موفقیت در مدار قرار داد. اما از سال ۱۳۹۲ و به بیان دقیقتر از ۱۳۹۳ به ناگهان با افت قابل توجه و به تعبیر برخی دست اندرکاران امر، توقف رو به رو شد که برخی این اتفاق را ناشی از توافقات نانوشته با قدرتهای خارجی رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک می دانند.

واکنش آمریکا به هدف قرار دادن ریاض توسط انصارالله

سخنگوی وزارت خارجه امریکا

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به حمله موشکی ارتش یمن به کاخ «الیمامه» در ریاض، پایتخت عربستان واکنش نشان داد.

  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به جنایت‌های جنگی عربستان سعودی، شلیک موشک بالستیک توسط ارتش یمن به سمت کاخ «الیمامه» در ریاض را محکوم کرد.

«هیثر نائورت» در این بیانیه همچنین بار دیگر ایران را به تأمین سلاح‌های پیشرفته برای اعضای انصارالله متهم کرده و مدعی شده که این موضوع باعث طولانی‌ شدن درگیری‌ها در این کشور شده است. 

نظریه: نگرانی شما از شکست مفتضحانه دیگری است که در منطقه دارید می خورید. وگرنه طولانی شدن جنگ که خواسته خودتان است.

روانپزشک مطرح کرد کودک خود را بهتر بشناسید

روانپزشک مطرح کرد

کودک خود را بهتر بشناسید/ روش‌های کشف علت ترس در کودکان

خبرگزاری فارس: کودک خود را بهتر بشناسید/ روش‌های کشف علت ترس در کودکان

روانپزشک با اشاره به اینکه برخی کارها سبب می‌شود، والدین در جریان افکار و نظرات فرزند خود قرار گیرند، گفت: خشم، یأس‌، عصبانیت و خشونت کودکان هم به روش‌های مختلفی قابل شناسایی است.

مهدی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت‌و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکار شناسایی مشکلات روانشناختی کودک توسط والدین جهت اقدام به موقع برای رفع آن اظهارداشت: درصورتی که والدین قبل از خواب با فرزندشان صحبت کنند یا برایش قصه‌ای تعریف کنند، می‌توانند درباره‌ مشکلات کودک آگاهی یابند. قصه‌ها یا کتاب‌های مصوری که دعوا یا کشمکشی را به تصویر می‌کشند، برای این منظور مناسب‌اند.


  ادامه مطلب ...

مجلس از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

مجلس از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند/ کاهش بودجه مرزبانی و خرید تجهیزات ناجا مرتفع می‌شود

خبرگزاری فارس: مجلس از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند/ کاهش بودجه مرزبانی و خرید تجهیزات ناجا مرتفع می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص کاهش ۸۳ درصدی بودجه خرید سلاح و تجهیزات ناجا و همچنین کاهش ۹۳ درصدی بودجه مرزبانی گفت: مجلس با درک درست و شناخت کامل، از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند.

محمد پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص کاهش 83 درصدی بودجه ناجا در بخش خرید سلاح، تجهیزات، و تقویت بنیه نیروی انتظامی اظهار داشت: فضای امنیتی بسیار مناسب و مطلوبی را که امروزه تجربه می‌کنیم، حاصل زحمات، تلاش و عملکرد نیروهای مسلح کشور است.


  ادامه مطلب ...

گزارش گوترش درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در تأیید برجام گوترش: آمریکا تعهداتش در برجام را اجرا کند/

گزارش گوترش درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در تأیید برجام

گوترش: آمریکا تعهداتش در برجام را اجرا کند/ نامه روسیه درباره برنامه موشکی ایران

خبرگزاری فارس: گوترش: آمریکا تعهداتش در برجام را اجرا کند/ نامه روسیه درباره برنامه موشکی ایران

دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در تأیید برجام آمریکا را به حفظ تعهداتش در این توافق ترغیب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گزارشی را درباره اجرای قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تقدیم اعضای این شورا کرده است. 

گوترش در این گزارش که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده گفته سازمان ملل متحد درباره نقش ادعایی ایران در انتقال موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها در یمن که در روزهای ۲۲ جولای و ۴ نوامبر برای حمله به عربستان مورد استفاده قرار گرفتند، تحقیق می‌کند.


  ادامه مطلب ...

داستان قانون زندگی

سلطان به وزیر گفت ۳ سوال می کنم. فردا اگر جواب دادی، هستی وگرنه عزل می شوی.


سوال اول: خدا چه می خورد؟
سوال دوم: خدا چه می پوشد؟
سوال سوم: خدا چه کار می کند؟

وزیر از این که جواب سوال ها را نمی دانست، ناراحت بود.
غلامی دانا و زیرک داشت.
وزیر به غلام گفت : سلطان ۳ سوال کرده، اگر جواب ندهم ،برکنار می شوم.
این که :خدا چه می خورد؟ چه می پوشد؟ چه کار می کند؟

غلام گفت: هر سه را می دانم، اما دو جواب را الان می گویم و سومی را فردا...!
اما خدا چه می خورد؟ خداغم بنده هایش را می خورد.
این که چه می پوشد؟ خدا عیب های بنده های خود را می پوشد.
اما پاسخ سوم را اجازه بدهید فردا بگویم.

فردا وزیر و غلام نزد سلطان رفتند.

وزیر به دو سوال جواب داد، سلطان گفت: 

درست است، ولی بگو جواب ها را خودت گفتی یا از کسی پرسیدی؟
وزیر گفت: این غلام من انسان فهمیده ای است. جواب ها را او داد.
گفت: پس لباس وزارت را در بیاور و به این غلام بده، غلام هم لباس نوکری را درآورد و به وزیر داد.

بعد وزیر به غلام گفت: جواب سوال سوم چه شد؟

غلام گفت: آیا هنوز نفهمیدی خدا چکار می کند؟! خدا در یک لحظه غلام را وزیر می کند و وزیر را غلام می کند.

 قانون زندگی، قانون باورهاست
بزرگان زاده نمی‌شوند، ساخته می‌شوند

اورهال ۳ فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش


خبرگزاری فارس: اورهال ۳ فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش در پایگاه مسجد سلیمان

فرمانده هوانیروز ارتش از اورهال ۳ فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش در پایگاه مسجد سلیمان خبر داد.


امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد: با حضور هیات بازدید کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ستادکل نیروهای مسلح به ریاست امیر پورشاسب و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، دو فروند بالگرد ۲۱۴ هنگر کوین و یک فروند بالگرد ۲۱۴ دیگر اورهال شد. 

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه مهندسین فنی و جوان هوانیروز به فناوری علمی مطلوبی دست یافتند، اظهار داشت: جوانان برومند هوانیروز ارتش به خودکفایی علمی در حوزه تعمیر بالگردها رسیده اند و امروز شاهد آن هستیم بدون هیچ گونه نیاز به دیگران می توانند بالگردهایی را که دچار نقص فنی هستند را تعمیر و به ناوگان پروازی در می آورند. 

قربانی همچنین تاکید کرد: صبح امروز دو دستگاه بالگرد ۲۱۴ که از نظر فنی دچار نقص فنی شده‌ بودند توسط کارکنان فنی هوانیروز اورهال شده و از این پس می‌توان در ماموریت ها کمک حال هوانیروز باشند.

وی تصریح کرد: تعداد سه دستگاه آتلیه تعمیراتی توسط کارکنان مجرب و توانمند هوانیروز طراحی و تولید شد که این دستگاهها قابلیت تعمیر بالگردها را مناطق مختلف دارند. در گذشته چنانچه بالگردی دچار نقص فنی می‌شد می‌بایست توسط خودروهای حمل بالگرد از منطقه به مرکز تعمیرات اعزام و نسبت به تعمیر آن اقدام می‌شد اما با تولید آتلیه تعمیراتی مشکل حمل و نقل بالگردها مرتفع شد. 

قربانی افزود: این دستگاه ها از امروز در اختیار پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان، کرمان و کرمانشاه به جهت حجم ماموریت‌های سنگین قرار خواهد گرفت. 

فرمانده هوانیروز تصریح کرد: با حضور هیت بازدید کننده قرارگاه خاتم (ص) و فرمانده نیروی زمینی ارتش یک دستگاه خودروی شستشوی موتورهای بالگردهای هوانیروز که توسط متخصصین فنی هوانیروز طراحی و تولید شده، رونمایی گردید. دستگاه مذکور قابلیت شستشوی موتورهای بالگردی پس ماموریت های محوله را دارد‌.

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

 مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران روز گذشته (دوشنبه 20 آذرماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از مواضع سوئیس در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس قدردانی کرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع گردد.