منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

جهاد اسلامی: در صورت ادامه جنگ، غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داشتیم

جهاد اسلامی: در صورت ادامه جنگ، غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داشتیم

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به قدرت مقاومت در ایجاد معادلات بازدارندگی و قواعد جدید درگیری، تأکید کرد محور مقاومت در این جنگ، حامی ملت فلسطین بود.

جهاد اسلامی: در صورت ادامه جنگ، غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که در جنگ پنج روزه اخیر، تصمیم پایان بخشیدن و تعیین مسیر جنگ، در دست مقاومت فلسطین بود.

بامداد سه‌شنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا آخرین ثانیه‌های آتش‌بس در شب گذشته ادامه داشت. این توافق، با میانجیگری مصر حاصل شد.

سلمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری مرآة الجزیره گفت: علت این مسئله، سناریوها و گزینه‌هایی بود که مقاومت بر دشمن تحمیل کرده بود؛ [دشمنی] که به خاطر قدرت مقاومت در ایجاد معادلات بازدارندگی و درگیری جدید، نتوانست جنگ را به سود خود به پایان برساند.

وی ادامه داد: مقاومت، در پاسخ به تجاوز دشمن، وارد جنگ شد. حق ملت فلسطین است که از خود دفاع کند. این یک حق قانونی برای مقابله با سیاستهای خصمانه است. ما در پاسخ به ترور فرماندهان سرایا القدس و جنایات دشمن علیه ملت خود، وارد این جنگ شدیم. البته در چنته مقاومت، غافلگیریهای زیادی وجود داشت که در صورت گسترس دامنه جنگ، آماده بود.

این مقام جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: محور مقاومت از ساعات آغازین جنگ، اعلام موضع کرد که ملت فلسطین، در این جنگ، تنها نیست و همه جبهه‌ها آماده است. نبرئ انتقام آزادگان از جایی آغاز شد که جنگهای قبلی به پایان رسیده بود.

وی درباره وضعیت ساعات آغازین جنگ هم گفت: از لحظات نخست، رایزنی بین گروههای مقاومت آغاز شد تا با هم وارد جنگ علیه دشمن صهیونیستی شوند. تصمیم اتاق عملیات مشترک، آمادگی گروههای مقاومت برای پاسخ به تجاوزات دشمن بود که از رهگذر وحدت میادین و سلاح و وحدت سرنوشت ملت فلسطین خود را نشان داد.

سلمی در پایان تأکید کرد، در جریان طرحهای سیاسی که برای آتش‌بس ارائه شد، جهاد اسلامی گفت که باید دشمن صهیونیستی ملزم به توقف ترور فرماندهان مقاومت شود.

جهاد اسلامی: توانمندی مقاومت در بهترین وضعیت است

جهاد اسلامی: توانمندی مقاومت در بهترین وضعیت است

سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از تمامی شرکای این گروه در اتاق عملیات مشترک نبرد با رژیم صهیونیستی به ویژه کتائب القسام شاخه نظامی حماس قدردانی کرد.

جهاد اسلامی: توانمندی مقاومت در بهترین وضعیت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابوحمزه» سخنگوی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز یکشنبه گفت که گروه‌های مقاومت در پاسخ به دشمن صهیونیستی درنگ نکرده و این جنبش را در نبرد تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه همه گروه‌های مقاومت به وظایف خود در نبرد با دشمن صهیونیستی عمل کردند، به این گروه‌ها به خصوص کتائب القسام شاخه نظامی حماس سلام و درود فرستاد.

ابوحمزه گفت: «بار دیگر با خون فرماندهان و مبارزانمان صبر، جانفشانی و پایداری دیگری در راه پیروزی و فلسطین رقم زدیم، پنج روزی که گذشت همانند رعد و برق خشمگین بر سر صهیونیست‌ها بود، نتانیاهو می‌خواست با خون فرماندهان قهرمان ما پیروزی برای خود محقق کند اما پاسخ مقاومت با تاکتیک جدید باعث شد که عمق رژیم صهیونیستی به نزدیک‌ترین مکان به نوار غزه تبدیل شود».

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، ابوحمزه تأکید کرد: «اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت به عنوان سیاستی برای پایان دادن به مقاومت، فایده‌ای ندارد و امروز پس از ترور فرماندهان شهید، ما به ملت فلسطین اطمینان می‌دهیم که فرماندهان جدیدی در نبرد جانشین آن‌ها شده و مأموریت‌های خود را به طور احسن و کامل انجام دادند».

وی گفت: «فرماندهان جدید نبرد ثأر الأحرار(انتقام آزادگان) را با حملات موشکی به عمق (رژیم صهیونیستی) به پایان بردند که پیامی به شهدا و تأکیدی بر این موضوع بود که نهاد نظامی در بهترین وضعیت قرار دارد».

ابوحمزه با تأکید بر وفاداری به شهدا، دفاع از اماکن مقدس و ملت فلسطین گفت: «ما تل‌آویو و اطراف آن، قدس و شهرهای واقع در عمق اراضی اشغالی را با صدها راکت درهم کوبیدیم و این بار مواضع جدیدی را وارد دایره هدف خود کردیم اما توانمندی سرایا القدس در وضعیت بسیار عالی و خوب قرار دارد و امکانات زیادی داریم که دشمن در دور آتی آن را خواهد دید».

بازدید 3 ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کتاب هم‌چنان در جایگاه والای خود قرار دارد

بازدید 3 ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کتاب هم‌چنان در جایگاه والای خود قرار دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران فرمودند: مسأله کتاب مسأله مهمی است و فرهنگ‌سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد و با اینکه امروز امکانات فراوان دیگری مانند فضای مجازی و امثال آن به‌ وجود آمده؛ اما کتاب هم‌چنان در جایگاه خیلی والا و مهم خود قرار دارد.

بازدید 3 ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کتاب هم‌چنان در جایگاه والای خود قرار دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح روز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) پس از سه سال و پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی با حضور در مصلای امام خمینی (ره) به مدت سه ساعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

ایشان در ساعات اولیه صبح امروز همزمان با پنجمین روز از برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش های مختلف با ناشران و فعالان عرصه کتاب و قلم گفت‌وگو کردند و در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

رهبر انقلاب در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، درجریان تازه‌های نشر و کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه قرار گرفتند و همچنین با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفتگو پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ضمن ابراز خرسندی فراوان از این بازدید، نمایشگاه کتاب را یک همایش عظیم مردمی با جنبه غالب فرهنگ، توصیف کردند و گفتند: بحمدالله در نمایشگاه کتاب نشانه‌های مژده‌بخش و همتها و انگیزه‌های خوب جوانانه مشاهده می‌شود. 

رهبر انقلاب افزودند: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب براساس آمارهای ارائه شده بالا و میزان کتاب‌های خریداری شده نیز خیلی خوب بوده است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود.

ایشان تاکید کردند: نشر، یک بخش مهم از موضوع کتابخوانی در کشور است و باید امور مربوط به آن، روان و خوب و فراگیر باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: باوجود مشکلات در عرصه نشر، تعداد عناوین کتاب‌های چاپ شده بالا است اما در عین حال شمارگان چاپ کتاب نسبتا پایین است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کتاب را موضوع مهمی خواندند و تاکید کردند: فرهنگ سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان درجایگاه بسیار والای خود قرار دارد.

ایشان تولید کارهای هنری و رسانه‌ای خوب را نیازمند کتاب و مطالعه دانستند و گفتند: من همواره مردم و به‌خصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم اما امروز تاکید ویژه‌ای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه سازان رسانه‌ای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سهم بالای کتاب‌های کشور از تألیفات داخل، در خصوص موضوع ترجمه کتاب‌های تالیف داخل نیز خاطر نشان کردند: ترجمه کتاب‌هایی که در داخل نوشته می‌شوند باید مورد توجه جدی قرار گیرد البته باید برای ترجمه این کتابها از مترجمینی استفاده شود که تبحر کامل را داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از این مصاحبه، موضوع کتاب کودک و نوجوان را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: باید تا آنجا که امکان پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم. 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به علاقه خود و صرف وقت برای مطالعه کتاب‌های مختلف به‌ویژه کتاب‌های خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کردند: این کتاب‌های خاطرات بسیار با ارزش هستند و گونه‌ای جدید از تولید کتاب به شمار می‌روند که بانوان نویسنده در این زمینه بسیار فعال هستند و نوشته‌های خوبی دارند.

 

موضعگیری دوباره سران نظامی آمریکا علیه ایران

موضعگیری دوباره سران نظامی آمریکا علیه ایران

«لوید آستین» رئیس پنتاگون و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در یک جلسه استماع کنگره، علیه برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران موضع گرفتند.

موضعگیری دوباره سران نظامی آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی آمریکا که کشور آنها تنها استفاده کننده سلاح اتمی در جهان است، در حضور قانونگذاران کنگره این کشور ادعاهای بی اساسی را علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مطرح کردند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) و  «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با حضور در جلسه استماع مجلس سنای این کشور برای دفاع از بودجه درخواستی ارتش و وزارت دفاع حضور یافتند.

رئیس پنتاگون و عالی ترین مقام نظامی آمریکا در بخشی از اظهارات خودشان در جلسه کمیته فرعی دفاعی تخصیص بودجه سنای آمریکا، علیه برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران حرف زدند.

مارک میلی که اوایل فروردین ماه در جلسه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرده بود، در جلسه پنجشنبه (دیروز) در مجلس سنا هم در این باره حرف زد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دو بخش علیه ایران حرف زد: ابتدا درباره برنامه هسته‌ای ایران و سپس درباره نفوذ و حضور منطقه‌ای ایران.

ژنرال ارشد آمریکایی که کشورش سابقه حمایت چند دهه‌ای از گروه‌های تروریستی را در کارنامه دارد، مدعی شد: «ایران با حمایت از تروریست‌ها و نیروهای نیابتی به برهم زدن صلح در خاورمیانه و فراتر از آن ادامه می‌دهد».

عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا با تکرار اظهارات ماه گذشته خود علیه برنامه هسته‌ای ایران ادعا کرد: «(مقام‌های ایران) به بهبود توانایی خود برای تولید سلاح اتمی ادامه می‌دهند».

به ادعای مارک میل، ایران می‌تواند مواد کافی برای تولید سریع یک سلاح اتمی تولید کند و پس از آن تنها چند ماه طول می‌کشد تا سلاح اتمی قابل نصب (روی موشک) آماده شود.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا افزود:: «سیاست ایالات متحده همان (سیاست قبلی) باقی می‌ماند و (آن این است که) ایالات متحده متعهد است ایران به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد».

وی اوایل فروردین ماه هم در جلسه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران حرف زده بود و ادعا کرد، ارتش آمریکا گزینه‌های متعددی را برای پاسخ دادن به دستیابی ایران به سلاح اتمی در نظر گرفته است.

میلی طی نشست استماع ماه گذشته ادعا کرده بود که ایران می‌تواند در عرض دو هفته مقدار کافی از مواد شکافت‌پذیر برای ساخت یک سلاح اتمی را تولید کند اما چندین ماه طول می‌کشد تا ایران با آن مواد شکافت‌پذیر، یک سلاح اتمی واقعی بسازد.

این نظامی ارشد آمریکا با بیان اینکه واشنگتن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، گفت: «در صورت تصمیم گرفتن ایران برای ساخت یک سلاح اتمی واقعی، (ارتش آمریکا) هم گزینه‌های متعددی را برای پاسخ دادن به آن در نظر گرفته است».

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع روز گذشته در سنای آمریکا علیه ایران حرف زد. او گفت: «وزارت (دفاع آمریکا) در برابر سایر تهدیدات مداوم از جمله کره شمالی و ایران همچنان هوشیار است».

وی افزود:  ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای خود و منافع خود در خارج از کشور انجام خواهیم داد همانطور که از حملات هوایی ما در ماه مارس علیه تاسیسات مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشهود است.

پاسخ سخت مقاومت؛ شلیک 886 موشک و راکت به اراضی اشغالی/ تل‌آویو در آرزوی آتش‌بس

در آغاز چهارمین روز از درگیری‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگران اعلام کرد که 886 موشک و راکت از سوی غزه به اراضی اشغالی شلیک شده است؛ رسانه‌های عبری نیز ضمن تاکید بر لزوم آتش‌بس، گزارش دادند که تداوم نبرد به سود تل‌آویو نیست.

پاسخ سخت مقاومت؛ شلیک 886 موشک و راکت به اراضی اشغالی/ تل‌آویو در آرزوی آتش‌بس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز جمعه (۱۲ می) چهارمین روز از نبرد مقاومت فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی است و در ساعات اولیه صبح، منابع عبری گزارش‌ها از آمار بالای حملات غزه و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌اند؛ در ادامه به آخرین تحولات این درگیری خواهیم پرداخت.

فعال شدن مجدد آژیرهای خطر در شهرک‌های اطراف غزه

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد: رسانه‌های عبری‌زبان از فعال‌شدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر می‌دهند. برخی منابع از جمله شبکه «المیادین» نیز اعلام کردند که موج جدیدی از راکت‌های گروه‌های مقاومت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

خبرگزاری شهاب در توضیحات تکمیلی نوشت: آژیرهای خطر در مناطق «صوفا»، «حولیت» و «نیر اسحق» به صدا درآمده‌اند و حداقل ۱۰ راکت طی دقایق قبل به سوی اشغالگران شلیک شده‌اند. شبکه صهیونیستی کان فوراً گزارش داد: مقاومت فلسطین بعد از ۱۳ ساعت توقف عملیات، دوباره حملاتش علیه اسرائیل را آغاز کرد. دقایقی بعد رسانه‌های عبری فیلمی از تل‌آویو منتشر کرده و نوشتند بعد از شلیک یک موشک دوربرد، آژیرهای هشدار در اینجا فعال شده‌اند.

بعد از این، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تصریح کرد: ما این قدرت را داریم که در صورت ادامه تهاجم صهیونیست‌ها، رویارویی را به گونه‌ای تشدید کنیم که همه شگفت‌زده شوند. 

تحلیل‌های عبری: موفق نشدیم و تداوم نبرد برای ما چالش است

«آموس هرئیل»، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری «هاآرتص» گفت: عملیات ارتش اسرائیل که از زمان خروج از نوار غزه به ۱۵ مورد رسیده است، به نتایج مطلوبی ختم نشد؛ هرچند در برخی از موارد ما چاره‌ای جز اقدام نظامی نداشتیم، اما راه حل ما این نیست و در شرایط فعلی به نتایج خوبی منجر نخواهد شد.

«آلون بن دیوید»، تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز درباره این وضعیت صحبت و اذعان کرد: معضل و چالشی که اسرائیل با آن روبه‌روست، احتمال طولانی شدن نبرد است؛ زیرا این امر احتمال خطاها را افزایش می‌دهد، بنابراین باید راهی برای پایان دادن به این دور تنش‌ها پیدا کرد.

مقاومت به دنبال نبرد، اشغالگران در فکر فرار

آخرین گزارش‌ها از فلسطین حاکی از آن است که جوانان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی، هم‌صدا و همراه اهالی غزه درخواست مشارکت در درگیری‌ها با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را دارند. آن‌ طرف اما سیاستمداران، معارضان و اصحاب رسانه در اراضی اشغالی، به کابینه فشار می‌آورند تا درگیری پایان یابد. پایگاه اینترنتی شبکه هفتم رژیم صهیونیستی دقایقی پیش نوشت که در میان رده‌های سیاسی و مقامات نظامی تل‌آویو اجماعی برای آتش‌بس وجود دارد و آن‌ها بر لزوم پایان دادن به تجاوزات علیه نوار غزه اتفاق نظر دارند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» درباره این اطلاعات فاش‌شده از میان صهیونیست‌ها می‌نویسد: در گزارش این رسانه عبری آمده است که «رونین بار»، رئیس شاباک و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر، به نتانیاهو، نخست وزیر تل آویو توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از گسترش جبهه‌های درگیری، به تنش فعلی با غزه پایان دهد. با این گزارش‌ها، تحلیلگران محور مقاومت معتقدند که حملات امروز صبح ارتش صهیونیستی به خان‌یونس و چند نقطه دیگر، تلاش برای پنهان کردن این واقعیت بوده است.

تل‌‌آویو: گنبدآهنین اختلال دارد!

با افزایش ویرانی‌ها و تلفات حملات موشکی مقاومت به ارضی اشغالی، انتقادها از رهگیری‌های دفاعی بین خود صهیونیست‌ها افزایش یافت. «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اختلال عملکرد سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» اذعان کرد: موشکی که به خانه‌ای در سدیروت اصابت کرد، به دلیل نقص فنی رهگیری نشد. طبق تحقیقات اولیه‌ای که انجام دادیم، موشک توسط سامانه گنبدآهنین رهگیری نشده و به ساختمان اصابت کرد.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به غزه؛ ۳۱شهید و ۹۳مجروح

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار قربانیان حملات اشغالگران گزارش داد که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۳۱ نفر شهید (۶کودک و ۳زن) و ۹۳ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.

منابع محلی فلسطینی درباره این حملات اطلاعاتی را منتشر و گفتند که پهپادها و تسلیحات اسرائیلی به خانه‌ها و مزارع کشاورزی مردم اصابت می‌کنند. در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز صبح و در آخرین اظهاراتش، مدعی حمله موشکی به پایگاه‌ها و اماکن مهمی از جنبش جهاد در نوار غزه شده بود.

روز گذشته (پنجشنبه ۱۱ می) رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی مواضع مقاومت در نوار غزه و ساکنان آن را مورد هدف قرار داد. مقاومت فلسطین نیز در دومین روز تجاوز صهیونیست‌ها، پاسخ موشکی و راکتی خود علیه صهیونیست‌ها را آغاز کردند و تا به این لحظه ادامه دارد.

بامداد سه‌شنبه، (۹ می) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد.

دریادار ایرانی: اجرای مأموریت دریانوردی به دور کره زمین با ناوگروه ۸۶ نداجا/ ناوگروه ۳۶۰ اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت

دریادار ایرانی: اجرای مأموریت دریانوردی به دور کره زمین با ناوگروه ۸۶ نداجا/ ناوگروه ۳۶۰ اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یک ناو گروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران ماموریتی را در قالب کد ۳۶۰ درجه به دور کره زمین طرح ریزی کرده و به مرحله اجرا درآوردیم و از ۲۹ استان کشور در ناوگروه ۸۶ ، نماینده وجود دارد.

دریادار ایرانی: اجرای مأموریت دریانوردی به دور کره زمین با ناوگروه ۸۶ نداجا/ ناوگروه ۳۶۰ اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز(جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که برای تشریح ماموریت ناوگروه ۸۶ نداجا برگزار شد، گفت: فرزندان شما با فرمان ولی امر زمان در این مقطع تاریخی برای اولین بار در تاریخ ایران زمین قادر شدند تا با به کارگیری دانش های نوین و حرکت بر مبنای فناوری و با به‌کارگیری تجهیزات به روز و استفاده از توان صنعتی بسیار غنی و بالای کشور عزیزمان یک ناو گروه را متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران در قالب کد عملیاتی ۳۶۰ درجه به دور کره زمین طرح ریزی کرده و به مرحله اجرا در بیاورند.

دریادار ایرانی با اشاره به مدت ماموریت ناوگروه ۳۶۰ بیان کرد: مدت این دریانوردی تا به امروز حدود ۲۱۳ روز عملیاتی بوده و ناوگروه در این مسیر اقتدار و افتخار ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است.این ناوگروه هم‌اکنون در مسیر مراجعت خود  در محدوده خلیج عدن در ادامه این ماموریت خطیر ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را برعهده دارد و در حال اجراست. این ماموریت از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و از بندرعباس ماموریت خود را آغاز کرده بازدیدی از کشور هندوستان داشته و در ادامه مسیر خود با عبور از تنگه مالاکا به اندونزی رفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، مأموریت ناوگروه نیروی دریایی ارتش را نمایش اقتدار و توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های بالای علمی و تخصصی جوان ایران دانست. نیروی دریایی ارتش با انجام این مأموریت اقتدار کشور ما را به نمایش بگذارد و مأموریتی که از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود اهداف خود حرکت کند و برای اولین بار وارد اقیانوس آرام شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوگروه ۸۶ در مسیر انجام ماموریت خود در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت داشته است، گفت: این ناوگروه توانسته این مسیر طولانی را بدون هیچ گونه حادثه‌ای انجام دهد، این در حالی است که شناورهای کشورهای مختلف در این مسیر دچار مشکلات فراوانی می شود. ناوگروه ۸۶ برای اولین بار در قاره آمریکا حضور یافته و در مسیر خود بازدید از کشور برزیل داشت و  توانسته به خوبی ماموریت خود را انجام بدهد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به لطف خداوند و دعای مردم عزیزمان به سمتی رفته که می تواند دریا را به کنترل خود در بیاورد و الحمدالله با حضور در آفریقای جنوبی و اقیانوس های آرام و اطلس و اقیانوس هند پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد و هم اکنون در منطقه خلیج عدن حضور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ملت عزیز، فرزندان شما در ناوگروه ۸۶ از ۲۹ استان در این ماموریت حضور دارند و توانستند با اقتداری مثال‌زدنی دنیا را طی کنند، خاطرنشان کرد: بر خود لازم می‌دانم به عنوان فرزند ایران از تمامی مسئولان، نخبگان و جوامع علمی و دانشگاهی که آشنا به این عرصه هستند و در این مسیر به نیروی دریایی ارتش کمک کردند، تشکر کنم. این ماموریت عظیم و چشمگیر با توان داخلی به دست آمده و ما توانستیم در این مسیر همه اقیانوس ها را پشت سر گذاشته و از تنگه های راهبردی جهان عبور کنیم و هر جا که منافع جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته باشد در آن منطقه حضور داشته باشیم.

دریادار ایرانی گفت: امروز مفتخرم که اعلام کنم فرزندان شما به عنوان دست بلند نظام در جایگاه قرار دارند که به عنوان لبه بیرونی دفاع از آرمان‌های ملت شریف ایران با خودباوری و قدرت توام با اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند. ایران اسلامی با تقویت مولفه‌های قدرت دریایی و با رویکرد صلح طلبانه، توانسته منافع و اهداف خود را پیگیری کند یکی از عرصه‌های غیرقابل اغماض در این زمینه عرصه دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: کشور ما یک کشور دریایی است و در شمال و جنوب کشور مستقیما با دریا در ارتباط هستیم و از این طریق می‌تواند با همه کشورها ارتباط برقرار کند پس می تواند در این عرصه نه تنها با نمایش توانمندی دریایی خود بلکه در تامین امنیت تجارت دریایی و بهره‌برداری از منابع اقیانوس اهداف خود را پیگیری کند.

دریادار ایرانی تصریح کرد: امروز جهان با خطرات بیشتری در عرصه دریا روبروست، حراست و حفاظت از منافع دریایی و همچنین برقراری امنیت در محورهای مواصلاتی و حفظ امنیت آبراهه‌ها در این زمان به توان دستان جوانان این کشور و شما مردم عزیز ایران اسلامی رقم خورده و همرزمان من در نیروی دریایی راهبردی ارتش توانستند پرچم افتخار دریایی ایران را در جهان به اهتزاز درآورند.  برخی از بیگانگان در منطقه ما به دنبال برهم زدن موازنه هستند اما نظام مقدس ما با توان و اقتدار دریایی خود توانسته در حوزه هندسه نظم نوین جهانی حرف بزرگی را بزند و خودش را به جهانیان ثابت کند.

وی گفت: نظم جهانی لیبرال به سمت چند قطبی شدن در حال تغییر است و قدرت‌های نو ظهور هم در حال توسعه قدرت خود  و ائتلاف هستند و در این بین گفتمان ایران هم گفتمان مقاومت، صلح و حمایت از مظلومین در جهان است. دشمنان باید بدانند ایران اسلامی و انقلابی هرگز منزوی نمی شود بلکه ایران تحریم گریز و انزوا ناپذیر است.

وی افزود: انجام ماموریت توسط ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و عبور از اقیانوس‌های مختلف نشان داد که ملت شریف ایران را نمی‌توان محدود کرد و این ملت با اقتدار و صلابت در مسیر آرمان‌های خود حرکت خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت تا کنون ۲۱۳ روز طول کشیده است ، گفت: این ماموریت از مهر ماه سال گذشته، آغاز شد و بازدید از هند، اندونزی و عبور اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس در برنامه های این ناوگروه بوده است.

دریادار ایرانی با اشاره به شرکت ناوگروه ۸۶ در رزمایش ذوالفقار ارتش، خاطرنشان کرد: پرواز بالگرد، پهباد، تیراندازی و عملیات‌های زیر دریایی در این ماموریت و در قالب رزمایش مشترک ارتش انجام شد.

وی با اشاره به برخی از دشواری های این ماموریت، گفت: ناوگروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانست بیشترین عرض اقیانوس اطلس در این سفر را طی کند که بیش از ۶۵ هزار کیلومتر را طی کرد، بنابراین این مهم نشان داد می توانیم در عرصه‌های مختلف توانمند و مقتدر حاضر شویم.

جزییات توقیف نفتکشی که بعد از ۵ سال تصرف غیرقانونی به کشور بازگشت

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: نفتکش پی یوریتی پس از ۵ سال تصرف غیرقانونی توسط یک شرکت خارجی با دستور قضایی و عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات به کشور بازگشت.


جزییات توقیف نفتکشی که بعد از ۵ سال تصرف غیرقانونی به کشور بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان امروز اظهار کرد: نفتکش پی یوریتی از سال ۱۳۹۷ با جعل اسناد از سوی برخی افراد در داخل کشور به صورت غیرقانونی به یک فرد بیگانه اجاره داده شده بود و مالکین ایرانی آن از منافع این نفتکش محروم بودند.

وی افزود: با توجه به شکایت شرکت ایرانی مالک این کشتی مبنی بر اینکه یک شرکت خارجی برای اجاره نفتکش مذکور با این شرکت ایرانی قراردادی منعقد کرده و پس از تحویل نفتکش، ارتباط خود را با مالکین آن قطع کرده است، پیگیری‌های دستگاه قضایی در این خصوص آغاز شد.

 در نتیجه بررسی نهاد‌های امنیتی گزارشاتی واصل شد که این شرکت خارجی با نفتکش پی یوریتی اقدام به قاچاق سوخت می‌کند و بر این اساس، دادستان بندرعباس در مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ دستور توقیف نفتکش مذکور را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستور قضایی با پیگیری رئیس حوزه قضایی پارسیان، دلاورمردان ناوتیب ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) نسبت به شناسایی نفتکش و اجرای عملیات توقیف آن در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند و در نهایت اردیبهشت امسال کشتی پی یوریتی در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی سواحل پارسیان شناسایی و توقیف شد.

وی با اشاره به صدور دستورات قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان در خصوص بررسی تخلفات شرکت اجاره کننده نفتکش مذکور، خاطرنشان کرد: کشتی مذکور پس از توقیف با اسکورت نیرو‌های عملیاتی و شناور‌های ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران به بندرگاه هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل مقامات قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: هم اکنون نفتکش پی یوریتی به منظور تخلیه مواد سوختی به عسلویه به عنوان نزدیک‌ترین بندر جهت پهلوگیری منتقل شده است.

بازدید دانشجویان دوره 33 دافوس از یگان‌های ارتش در خراسان رضوی

 

دانشجویان دوره 33 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در قالب گروه 14 محور‌شناسی از یگان‌های ارتش در خراسان رضوی بازدید کردند.
 به گزارش روابط عمومی ارتش، دانشجویان دوره 33 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در قالب گروه 14 محور‌شناسی به سرپرستی سرهنگ دکتر مسعود مصدق از یگان‌های ارتش در خراسان رضوی بازدید کردند.
بازدید از پایگاه هوایی شهید حبیبی و  پایگاه هوانیروز در مشهد مقدس  و دیدار با فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق از برنامه‌های انجام شده توسط دانشجویان دوره 33 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در خراسان رضوی بود.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: رهبران رژیم اشغالگر آماده پرداخت بها باشند

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با مسئول دانستن رهبران رژیم اشغالگر در عواقب حملات امروز به نوارغزه، اعلام کرد که آن‌ها باید آماده پرداخت بها باشند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: رهبران رژیم اشغالگر آماده پرداخت بها باشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت امروز ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به نوارغزه بیانیه‌ای صادر و بر پرداخت بهای آن توسط اشغالگران تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما عزادار جمعی از کودکان، زنان و در راس آن‌ها، سران شهدای فرمانده سرایا القدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی (جهاد الغنام، خلیل البهتینی و طارق عزالدین) هستیم که امروز (سه‌شنبه ۹ می ۲۰۲۳) در نتیجه تجاوزات خائنانه صهیونیست‌ها به خانه‌هایشان به شهادت رسیدند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: اتاق مشترک، مسئولیت کامل عواقب این جنایت ناجوانمردانه را بر عهده دشمن جنایتکار می‌داند؛ اشغالگران و رهبران آنان که آغازگر تجاوز هستند، باید خود را برای پرداخت بهای آن آماده کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز طی بیانیه‌ای و با تاکید بر اینکه «دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این کشتار تروریستی خائنانه» می‌داند، تصریح کرد: دشمن با این جنایت به اهداف خود نخواهد رسید؛ چراکه مقاومت یکپارچه و مواضعش ثابت است. پاسخ فلسطین به این کشتار به تعویق نخواهد افتاد و سرایا القدس در کنار دیگر جناح‌های مقاومت، هرگز دربرابر انتقام خون پاک این شهدا کوتاه نخواهد آمد.

«طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» در این باره خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و ما وظیفه خود را برای پاسخ به این جنایت انجام خواهیم داد. ما مواظب همه تحرکات دشمن برای هدف قراردادن رهبران مقاومت هستیم و پاسخ ما حتمی است. این دشمن فقط زبان زور را بلد است و باید در حالت وحشت دائمی زندگی کند؛ جناح‌های مقاومت هستند که مکان، زمان و نوع پاسخ به دشمن صهیونیستی را تعیین می‌کنند.

«ابو حمزه» سخنگوی سرایا القدس،  با انتشار فیلمی، خاطرنشان کرد: ما تاکید می‌کنیم که در کنار مقاومت هستیم و به وظیفه خود در قبال خون شهدا پایبند خواهیم ماند. اقدام ارتش تروریست صهیونیست در قتل عام فلسطینی‌ها، پایبندی مردم قهرمان ما به مقاومت را تقویت خواهد کرد. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» نیز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

سرلشکر باقری در دیدار با سلطان عمان: اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت منطقه را ارتقا دهد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، گفت: اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد و اثبات کند که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

سرلشکر باقری در دیدار با سلطان عمان: اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت منطقه را ارتقا دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان که در رأس یک هیأت بلند پایه نظامی به عمان سفر کرده است، ظهر امروز با «هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید» سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست، و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می‌داند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، تصریح کرد: آینده جهان نشان از یک نظم چندقطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است و این تحولات بر روی منطقه ما تأثیر گذاشته و قطعا نیاز به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب  اقیانوس هند داریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سیاست‌های اصولی کشور ایران، تأمین بومی امنیت  در منطقه است، تأکید کرد: اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد و اثبات کند که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با اشاره به هوشمندی سیاست‌های کشور عمان در موضوع یمن، گفت: تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.

در ادامه این دیدار، هیثم« بن طارق بن تیمور آل سعید» نیز ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، گفت: سلام گرم بنده را به رهبر و رئیس‌جمهور ایران برسانید و انشاءالله در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.

سلطان عمان در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های  نظامی و صنعت دفاعی بین دوکشور، گفت: سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیروهای مسلح باید ارتقا پیدا کند.

«هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید» با تأکید بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش‌های بین‌المللی در ایران، افزود: امنیت تنگه هرمز و دریای عمان می‌تواند توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران با فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با همتای عمانی خود از آمادگی این نیرو برای انتقال تجارب گوناگون به نیروی زمینی ارتش عمان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش که به‌عنوان هیات همراه با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به عمان سفر کرده است، با سرلشکر «مطر بن سالم البلوشی» فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران ضمن تاکید بر ضرورت افزایش تعاملات نیروهای مسلح دو کشور، مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور و همکاری‌های فی‌مابین را ممتاز ارزیابی کرد.
امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای همکاری با نیروی زمینی سلطنت عمان در حوزه های مختلف آموزشی، فنی و عملیاتی را دارد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات های مختلف پس از آن را کسب کرده است که آمادگی دارد آن را در اختیار برادران عمانی قرار دهد.
بر اساس این گزارش، بازدید از دانشگاه نظامی ارتش کشور عمان از دیگر برنامه های فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در چارچوب سفر هیئت عالی رتبه نظامی نیروهای مسلح در عمان انجام شد.

تشییع پیکر شهید جانی بت در کلیسای حضرت یوسف (ع)

تشییع پیکر شهید جانی بت در کلیسای حضرت یوسف (ع)

مراسم تشییع شهید آشوری جانی بت اوشانا بعداز ظهر امروز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران، مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اقوام و هم‌کیشان شهید در کلیسای حضرت یوسف (ع) برگزار شد. 

تشییع پیکر شهید جانی بت در کلیسای حضرت یوسف (ع)





ادامه مطلب ...

قالیباف با حضور در کلیسای حضرت یوسف به مقام شهید آشوری ادای احترام کرد

قالیباف با حضور در کلیسای حضرت یوسف به مقام شهید آشوری ادای احترام کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ، بعداظهر امروز در مراسم آیین تشییع پیکر سرباز شهید آشوری، «جانی بت اوشانا» حاضر شد و به مقام این شهید، ادای احترام کرد.

قالیباف با حضور در کلیسای حضرت یوسف به مقام شهید آشوری ادای احترام کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه حضور در تشییع پیکر شهید «جانی بت اوشانا» ، عصر امروز در مراسم این شهید در کلیسای حضرت یوسف حاضر شد و به مقام این شهید تازه تفحص شده ادای احترام کرد.

رکورددار پروازهای جنگی در دنیا، شالیکار بود/ خواهر شهید شیرودی: علی‌اکبر از کردستان می‌گفت، از گریه می‌لرزید

رکورددار پروازهای جنگی در دنیا، شالیکار بود/ خواهر شهید شیرودی: علی‌اکبر از کردستان می‌گفت، از گریه می‌لرزید

خواهر شهید شیرودی می‌گوید: اکبر خودش خوش تیپ و خوش قد و بالا بود. اتفاقًا خیلی از دخترها در تهران به او پیشنهاد ازدواج می‌دادند. یادم هست وقتی مصاحبه او از تلویزیون پخش شد، پرستاری به او زنگ زد و گفت: من حاضرم با شما ازدواج کنم.

رکورددار پروازهای جنگی در دنیا، شالیکار بود/ خواهر شهید شیرودی: علی‌اکبر از کردستان می‌گفت، از گریه می‌لرزید

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس ـ زهرا بختیاری: شهید علی اکبر قربان شیرودی ۲۶ ساله بود که در ۸ اردیبهشت سال ۶۰ آخرین پرواز خود را پس از ۲۵۰۰ ساعت پرواز انجام داد و با عنوان رکورددار خلبانی که بالاترین ساعات پرواز جنگی را داشته، به شهادت رسید. شیرودی یکی از موثرترین رزمندگان در منطقه بازی دراز بود. این ارتفاعات در غرب شهر سرپل ذهاب مهم‌ترین ارتفاعاتی بود که دشمن در جبهه غرب در اختیار داشت زیرا از یک سو بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راه‌های ارتباطی آن به طور کامل مسلط بود و از سوی دیگر یک مانع طبیعی عالی برای دفاع عراق از خانقین محسوب می‌شد. به دلیل موقعیت استراتژیک همین منطقه بود که نبردهای سختی برای آزاد سازی‌اش درگرفت. 

 

ادامه مطلب ...

الوطن: رئیس‌جمهور ایران هفته آینده به سوریه سفر می‌کند

الوطن: رئیس‌جمهور ایران هفته آینده به سوریه سفر می‌کند

یک رسانه سوری خبر داد که رئیس‌جمهور ایران به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با همتای سوری خود و امضای چند توافق اقتصادی، هفته آینده، عازم سوریه خواهد شد.

الوطن: رئیس‌جمهور ایران هفته آینده به سوریه سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سوری «الوطن»، عصر امروز (جمعه)، خبر داد که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، روز چهارشنبه آینده، به دمشق سفر خواهد کرد.

این رسانه سوری به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خواند، نوشت رئیس‌جمهور ایران در سفری دوروزه به دمشق با «بشار اسد» همتای سوری خود گفت‌و‌گوهایی درباره تقویت همکاری راهبردی دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی خواهد داشت.

این روزنامه سوری همچنین گزارش داد که در این دیدار، تعداد زیادی توافق و یادداشت همکاری در زمینه اقتصادی به امضای طرفین خواهد رسید.

روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز با تایید این گزارش، به نقل از منابع آگاه نوشت که مسئله مقاومت در کنار مسائل اقتصادی از جمله مواردی خواهد بود که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز اخیرا خبر داد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته آینده عازم سوریه خواهد شد.

منابع رسمی سوریه از جمله خبرگزاری رسمی این کشور هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

توقیف یک کشتی متخلف و متواری توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان

توقیف یک کشتی متخلف و متواری توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان

توقیف یک کشتی متخلف و متواری توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان

 

یک فروند کشتی متخلف ناشناس که شب گذشته در هنگام خروج از خلیج فارس و ورود به دریای عمان  پس از تصادم با شناور ایرانی موجب مفقود و مصدوم شدن چند خدمه ایرانی شده بود، توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شناسایی و توقیف شد.
  بر اثر تصادم یک فروند کشتی ناشناس با یک شناور ایرانی در هنگام خروج از خلیج فارس و ورود به دریای عمان که منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شد، کشتی ناشناس بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از صحنه تصادم نمود که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.
بنابر این گزارش، در این عملیات ناوشکن بایندر نیروی دریایی ارتش با حکم قضایی، کشتی متخلف را که با پرچم جزایر مارشال در حال فرار بود توقیف و به آب‌های ساحلی جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

صبح جمعه آرام مشهد پس از یک شب دلهره آور/ زلزله خسارتی نداشت

صبح جمعه آرام مشهد پس از یک شب دلهره آور/ زلزله خسارتی نداشت

ساعاتی قبل زلزله ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین در مشهد بوقوع پیوست که موجب استرس و وحشت مردم شد.

 

،بامداد امروز براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله 4.6 ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین با نقطه کانونی شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان در شرق شهرستان نیشابور رخ داد که این زلزله در عرض جغرافیایی 35.866 و طول جغرفیایی 59.248 در فاصله 41 کیلومتری (در خط مستقیم) جنوب غرب مشهد ثبت شده است.

این زمین لرزه در کلانشهر مشهد کاملا احساس شد که موجب وحشت شهروندان و خروج شمار زیادی از آنها از خانه ها و آمدن به خیابان ها و پارک‌ها شد بطوریکه هنوز هم بسیاری از مردم باوجود گذشت چند ساعت از وقوع زمین لرزه در پارکهای شهر به سر می‌برند و زائران زیادی نیز به حرم مطهر رضوی پناه برده اند.

زلزله بامدادی در خراسان رضوی پس‌لرزه‌ای نداشت

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: بامداد امروز بلافاصله پس از وقوع زلزله با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان زبرخان از وضعیت این منطقه و  خسارات احتمالی آن بازدید داشتیم و تیم‌های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به کانون زلزله حوالی شهر قدمگاه شهرستان زبرخان اعزام شدند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون  هیچگونه خسارتی گزارش نشده و تیم‌های امدادرسانی شهرستان های نیشابور ، مشهد ، طرقبه و شاندیز و فیروزه در آمادگی کامل هستند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد:تیم های امدادی بلافاصله پس از وقوع این زلزله به حالت آماده باش درآمدند و تعداد سه تیم ارزیاب در کانون منطقه زلزله زده حضور یافتند که خوشبختانه براساس بررسی‌های میدانی انجام شده، این زمین لرزه تاکنون خسارتی نداشت.

وی اظهارکرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ پس لرزه ای در منطقه گزارش نشده است. 

ذاکریان عنوان کرد: به همه تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تاکید شده آمادگی خود را حفظ کنند ضمن اینکه کار ارزیابی روستاهای محدوده زلزله بامداد امروز، به پایان رسیده و خوشبختانه هیچگونه خساراتی تا این لحظه گزارش نشده است.

خوشبختانه کانون زلزله منطقه غیرمسکونی بوده است و تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی مالی و جانی در مناطق نزدیک آن گزارش نشده است.

داوری، فرماندار مشهددر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: بخش زیادی از زائران و مجاوران، زلزله بامداد مشهد را به دلیل شدت آن حس کردند.

وی افزود: تا این لحظه گزارش مبنی بر وقوع خسارت بر اثر زلزله 4/6 ریشتری در مشهد و روستاهای اطراف این شهر، براساس بررسی‌های انجام شده، اعلام نشده است و تا این لحظه خوشبختانه زلزله بدون خسارت بوده است.

فرماندار مشهد تصریح کرد:تیم های کارشناسی درحال رصد کلیه گزارش ها هستند و همچنان از مردم می خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

آخرین وضعیت کانون اصلی زلزله مشهد در نیشابور

جوان، فرماندار نیشابور نیز اظهارداشت: ستاد مدیریت بحران این شهرستان در پی وقوع زلزله‌ای که بامداد امروز با مرکزیت قدمگاه نیشابور در این شهرستان و مشهد احساس شد، در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ستاد بحران شهرستان با اولویت هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در آماده‌باش قرار دارند. تاکنون براساس بررسی‌ها گزارشی بابت وقوع خسارت ناشی از زلزله نداشته‌ایم ضمن اینکه  در پی وقوع زلزله برخی از خانواده‌ها از خانه‌های خود خارج شدند.

خسارتی از زلزله شهرستان زبرخان گزارش نشده است

محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی زلزله 4.6 ریشتری بامداد جمعه در شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان دریافت نشده است.

وی افزود: تاکنون سه تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه "دررود" کانون وقوع زلزله اعزام شده اند و دستگاه های عضو مدیریت بحران در شهرستان های زبرخان و نیشابور به حالت آماده باش درآمده اند.

پیام تسلیت روابط عمومی ارتش بمناسبت درگذشت شاعر انقلاب عباسعلی براتی‌پور

 

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت استاد عباسعلی براتی‌پور، شاعر بلندآوازه انقلاب و دفاع مقدس و از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت.
در متن روابط عمومی ارتش  آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت استاد عباسعلی براتی‌پور، شاعر انقلاب، دفاع مقدس و اهل بیت علیهم السلام و از پیشکسوتان نیروی الهی هوایی ارتش موجب تاسف و تالم خاطر شد.
سرهنگ بازنشسته  عباسعلی براتی پور مرد وارسته، مهربان، متدین، از مفاخر حوزه شعر نیروهای مسلح و از  پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش  بود که با سابقه سال های متمادی عضویت در انجمن شعر حوزه هنری و مسئولیت برگزاری بیش از یک دهه جلسات دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، اولین مجموعه شعرش را با عنوان بهت نگاه در سال ۱۳۶۹ منتشر و آثار دیگری همچون وعده دیدار، کتیبه شکیب، سینای سبز عشق، با شقایق ها برادر، عطش عشق، داغ تشنگی، سوار مشرقی، در ساحل علقمه، ماه در فرات، گزیده ادبیات معاصر ۲۴، زیتون و زخم،‌ دل و دریا، سه مجموعه شعر درباره رحلت امام راحل (ره) و ... را در کارنامه خود دارد و تربیت کننده چند نسل از شاعران امروز انقلاب است.
اشعار این شاعر انقلابی موجب اعتلای شعر و سرودهای حماسی و  در دوران دفاع مقدس نیز موجب تقویت روحیه  رزمندگان شد.
روابط عمومی ارتش ضایعه درگذشت این شاعر انقلابی و پیشکسوت نیروی هوایی ارتش را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، خانواده آن مرحوم، هموطنان گرامی، جامعه ادبی کشور، آحاد همرزمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی الهی هوایی ارتش تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نماید.

نون خ؛ موفقیتی که تکرار نشد!

 

نون خ؛ موفقیتی که تکرار نشد!

سریال «نون خ»که در فصل‌های پیش با نمایش جذابیت‌های طبیعی منطقه کردستان و آدم‌های صاف و بی شیله پیله و داستان‌های منحصر به فردش شروع شد؛ حال اما با عدم نوآوری در قصه و آدم‌ها، به تکرار افتاده و اگر لهجه کردی برخی بازیگران و پوشش بومی‌شان را حذف کنیم تفاوت چندانی با همان طنزهای آپارتمانی نخ نما شده ندارد. منتقدان درباره فصل جدید آن می‌گویند: «فصل چهارم بی‌کیفیت است و همچنان برخی مخاطبان بواسطه تجربه خوب فصل‌های قبل، پی گیر «نون خ» هستند.»

نون خ؛ موفقیتی که تکرار نشد!

خبرگزاری فارس، گروه تلویزیون: سریال «نون خ» نامی آشنا برای مخاطبان تلویزیون است. سریالی که می‌توان گفت بعد از «پایتخت» به یک برند در تاریخ سریال سازی رسانه ملی تبدیل شده است. «نون خ»که سال به سال تازه نفس و شاداب پا به تلویزیون می‌گذاشت  و مخاطبان بسیاری چشم به راهش بودند در دوره اخیر افت شدیدی داشته است و قصه‌ای کم رمق را روایت می‌کند. احمد رنجبر درباره «نون خ4» نوشته است: «چشم امیدمان در نوروز 1402 به «نون خ» بود اما نتیجه‌ای که بدست آمد فاصله‌ای بسیار با این بِرند محبوب داشت. پس از تعطیلات هم کیفیت سریال سعید آقاخانی تغییری نکرد و بعید است در قسمت‌های آینده، اتفاقی خاص رقم بزند.» 

 فصل چهارم «نون خ» دوشنبه، چهارم اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد. در این گزارش تلاش خواهیم کرد نگاهی دقیق‌تر به محتوا و ساختار این سریال داشته باشیم، و عواملی که به زعم منتقدان باعث ضعف‌های بسیار آن شده است را واکاوی کنیم.

ادامه مطلب ...

محافل پس از این محفل

 

محافل پس از این محفل

محفل، قدمی اولیه در این مسیر بی‌انتها بود و امید داریم که قدم‌های بعدی پس از این به توفیق الهی برداشته شوند.

محافل پس از این محفل

 خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی ـ حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در یادداشتی نوشت: قرآن، معدن جذابیتی و درمان هست و باید در کل سال از آن بهره برد. 

ادامه مطلب ...