منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

با مهم‌ترین ‌‌مطالبات این روزهای مشمولان؛ از کاهش مدت سربازی تا افزایش حقوق دوره خدمت

با مهم‌ترین ‌‌مطالبات این روزهای مشمولان؛ از کاهش مدت سربازی تا افزایش حقوق دوره خدمت

آخرین جزئیات مصوبه متناسب سازی‌‌ مدت خدمت سربازی، افزایش میزان مرخصی ، یک ماهه‌ ماندن دوره آموزشی و همچنین پیگیری افزایش حقوق سربازان از جمله مواردی بود که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در مورد آنها سخن گفت.

با مهم‌ترین ‌‌مطالبات این روزهای مشمولان؛ از کاهش مدت سربازی تا افزایش حقوق دوره خدمت

گروه انتظامی خبرگزاری فارس ـ مریم عرب‌انصاری: سربازی واژه پرطرفدار این روزها در فضای حقیقی و مجازی شده است؛ اگرچه در گذشته نیز‌‌ بدان پرداخته و در مورد‌‌ آن صحبت می شد اما‌‌ آنچه که باعث شده این روزها «سرباز و سربازی» بر سر زبان انداخته شود تغییر مدت خدمت سربازی است.

ستاد کل نیروهای مسلح «مصوبه متناسب سازی مدت خدمت سربازی» را در شانزدهم مهر اعلام کرد و به موازات آن موافقان و مخالفان نظرات خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

 

ادامه مطلب ...

توان بازدارندگی امروز کشور مرهون خون شهداست

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس، گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیرو‌ها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.
سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیرو‌های جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد؛ که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چراکه تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت عنوان کرد و افزود: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.
 

بامداد ۲۷ مهر، پایانی بر یک محدودیت و شکستی برای واشنگتن

ساعت ۳:۳۰ بامداد یکشنبه ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان می‌یابد و آنگونه که حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرد از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.

بامداد ۲۷ مهر، پایانی بر یک محدودیت و شکستی برای واشنگتن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با وجود تشدید تلاش‌های چند ماه اخیر آمریکا  برای تمدید محدویت‌های تسلیحاتی ایران مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ و توسل به راهکارهای مختلف از قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل گرفته تا لابی و اعمال فشار بر برخی کشورها برای همراهی با آن به منظور جلوگیری از لغو این محدودیت‌ها، ولی این محدودیت‌ها بالاخره ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه/ یکشنبه) ساعت ۳:۳۰ بامداد و در پنجمین سالگرد برجام به صورت خودکار برداشته می‌شود. 

 

ادامه مطلب ...

آمادگی نیروهای مسلح برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی

 

 
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: در صورت درخواست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح آماده راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی هستند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی حضرت امام رضا (ع) گفت: در راستای اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر باقری و در ادامه ی خدمات نیروهای مسلح از بدو شیوع کرونا،  بیمارستان های نیروهای مسلح در سراسر کشور با ظرفیت کامل نسبت به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اقدام می نمایند.
وی افزود: در صورت درخواست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح آماده راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی هستند.
عراقی زاده همچنین تاکید کرد: فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح تدابیر لازم را در جهت تقویت ظرفیت و آمادگی بیمارستانها و مراکز درمانی در ابعاد نیروی انسانی، تامین تجهیزات تجهیزات تخصصی مورد نیاز و حمایت‌های مالی اتخاذ نموده اند.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سازمان‌های نیروهای مسلح با اهتمام جدی و تلاش مضاعف، تحقق دستورات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را در راه کمک به هم وطنان عزیزمان به ویژه در زمینه کنترل پیامدهای ناشی از گسترش بیماری کرونا در دستور کار قرار داده اند.

تبریک فرماندهان و مسئولان ارتش به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی


 

 فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با 24 مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی پیام های تبریکی صادر کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، با صدور پیام های جداگانه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سالروز تاسیس این سازمان را تبریک گفتند.

  ادامه مطلب ...

تنها شهید از جمع شهدای خان‌طومان که هنوز رخ نمایان نکرده/ تکه کاغذی که حاج‌رحیم خواست در قبرش بگذارند

تنها شهید از جمع شهدای خان‌طومان که هنوز رخ نمایان نکرده/ تکه کاغذی که حاج‌رحیم خواست در قبرش بگذارند

در میان 16 شهید مدافع حرم منطقه خان‌طومان حالا تنها یک نفرشان باقی مانده که هم‌چنان دل از همجواری با حضرت عقیله(س) نکنده و رخ نمایان نمی‌کند. شهید رحیم کابلی که همراه دیگر رزمندگان لشکر 25 کربلا عازم سوریه شده بود و بهار 95 در سوریه شهید شد.

تنها شهید از جمع شهدای خان‌طومان که هنوز رخ نمایان نکرده/ تکه کاغذی که حاج‌رحیم خواست در قبرش بگذارند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در میان 16 شهید مدافع حرم مازندرانی منطقه خان طومان حالا تنها یک نفرشان باقی مانده که همچنان دل از همجواری با حضرت عقیله (س) نکنده و رخ نمایان نمی کند. شهید رحیم کابلی که همراه دیگر رزمندگان لشکر 25 کربلا عازم سوریه شده بود و در بهار 95 شهید شد. 

 


*وصیت نامه شهید رحیم کابلی*

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

خدمت برادران و خواهران خوب و با ایمانی‌ام سلام‌ علیکم

چند وقتی بود که می‌خواستم مطالبی را برایتان بنویسم که نشده بود، الان که این فرصت در حرم باصفای امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ ابن موسی الرضا علیه‌السلام فراهم شده چند خواهش و تمنا از شما دارم.

اولاً همه شما را سفارش می‌کنم در گفتار و عمل پشتیبان ولایت فقیه باشید. دوست را شناخته و با او هماهنگ باشید و همراه. مراد از دوست کسانی هستند که به معنای واقعی با تفکرات امام و شهدا ولایت همراهند.

دشمن را شناخته و از آنها بیزاری بجوئید در گفتار و رفتار، دشمن با شیطان بزرگ آمریکاست و طرفداران آمریکا.

شب‌های جمعه مرا هم به یاد بیاورید و در حق بنده دعا کنید. تمامی کوتاهی‌ها و بی‌ادبی‌هایم را ببخشید.

در مراسم اهل البیت جشن میلاد و شهادت، از امام زمان (عج) غافل نشوید.امام را دعا کنید و شهدا را نیز همچنین. لحظه‌ای از ولایت غافل نباشید و در همه احول آقا را دعا کنید.

نماز شب اول قبرم را بخوانید. بر سر مزارم حاضر شوید و دعام کنید.

اگر برایتان مقدور است مراسم محرم (سه شب اول محرم) و مراسم شب 28 صفر منزل ما را فراموش نشود. مخلص تمام پاسداران و بسیجیان ولایی و هیأتی‌های ولایی هستم.

محضر همه آنها عرض ادب و سلام و احترام دارم به ویژه اعضای هیأت بیت‌النورـ حضرت رقیه (س) ـ منتظران مهدی ـ خاتم الانبیاء (ص) ـ محبان رضا علیه‌السلام و بسیاری از هیأت‌های دیگر.

در صورت رضایت هر بزرگواری که می‌تواند برایم یک روز روزه و 17 رکعت نماز (یک روز کامل) به جا آورد ممنون می‌شوم.

محل دفن بنده برابر نظر همسر محترمه‌ام

روی قبرم بنویسید فدایی ولایت، نوکر حرم.

نمازم را امام جمعه محترم بهشهر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا جباری بخوانند.

خدایا خدایا تو را به جان مهدی، خامنه‌ای امام مرجع عالی مقام به لطف خود نگهدار.

سلام و درود بر امام راحل و جمیع شهیدای گلگون کفن و تمامی پاسداران و بسیجیان و رهروان مخلص ولایت.

التماس دعا

9 آذر 94 ـ 18 صفر 1437

مشهدالرضا علیه‌السلام

دست نوشته شهید مهران کابلی را که قول داده مرا شفاعت کند و مقداری تربت حرم سیدالشهداء علیه‌السلام را در قبرم بگذارید.

 

رهبر انقلاب: سروصدای اراذل مسلط بر آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند/ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند

 

رهبر انقلاب: سروصدای اراذل مسلط بر آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند/ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. البته دشمن تلاش دارد معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار می‌کنند.

رهبر انقلاب: سروصدای اراذل مسلط بر آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند/ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی علیه‌السلام، لازمه حفظ اقتدار و هویت ملی و تأمین منافع ملی را محاسبه صحیح و عقلانی از تهدیدها و ظرفیتها در مسائل مربوط به «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی» و «توانایی و قوام فرهنگی» دانستند و تأکید کردند: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط «تلاش شبانه‌روزی مسئولان» و «مدیریت قوی، جامع و خسته‌نشو» و «تمرکز بر تولید داخلی و چشم امید نداشتن به خارج» قابل حل هستند و سر و صداهای اراذل مسلط بر ملت امریکا هم نباید ذهن کسی را مشغول کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اجرای مراسم مشترک دانش آموختگی دانشگاههای نیروهای مسلح را فرصتی برای استفاده از تجارب یکدیگر و هم افزایی بیشتر خواندند و افزودند: جوانانی که در دانشگاههای نیروهای مسلح تحصیل می کنند در واقع تأمین کنندگان و حافظان امنیت به عنوان یک ارزش بسیار والا و یک عنصر حیاتی برای کشور هستند.

  ادامه مطلب ...

تحرکات نظامی دشمنان موجب ایجاد تردید در برتری جبهه حق نمی‌شود

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تحرکات نظامی پرطمطراق، اما توخالی دشمنان و عادی‌سازی روابط خیانت‌بار برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، تردیدی در برتری جبهه حق ایجاد نخواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح که صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش برگزار شد، گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌های افسری در سال گذشته ارائه کرد.
سرلشکر باقری افزود: ناکامی‌های اخیر آمریکا تنها بخشی از شکست‌های دشمن محسوب می‌شود و عصبانیت شیطان بزرگ و تلاش‌ها و تحرکات نظامی پرطمطراق، اما توخالی دشمنان و عادی‌سازی روابط خیانت‌بار برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، تردیدی در برتری جبهه حق ایجاد نخواهد کرد.
پس از سخنان سرلشکر باقری، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.
همچنین در این مراسم که همزمان در همه دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح از طریق ارتباط تصویری دریافت می‌شد، امیر سرتیپ دوم «اوجاقی» فرمانده دانشگاه امام علی (ع)، سردار سرتیپ پاسدار «غلامی» فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) و سردار سرتیپ دوم «بختیاری» فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها بیان کردند.
قرائت سوگندنامه، اعطای پرچم توسط دانشجویان قدیم به جدید، اجرای سرود مشترک توسط دانشجویان مستقر در میدان از دیگر برنامه‌های مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیرو‌های مسلح بود.
همچنین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با کسب اجازه از فرمانده کل قوا به تعدادی از برگزیدگان دانشگاه‌های افسری جایزه، درجه و سردوشی داد.

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری نیروهای مسلح با حضور امام خامنه‌ای

 

 مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، از طریق ارتباط تصویری فرمانده کل قوا با فرماندهان و یگان‌های حاضر در مراسم در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری فرمانده کل قوا با فرماندهان و یگان‌های حاضر در مراسم در حال برگزاری است.
این مراسم به میزبانی دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام و به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با حضور تعدادی از یگان‌های نمونه از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.
این خبر تکمیل می‌شود...

افزایش ۵۱ درصدی تخت‌های بستری ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ارتش


   امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در جلسه امروز (یکشنبه) قرارگاه پدافند زیستی ارتش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، معاونین هماهنگ کننده نیرو‌های تابعه و مسئولان ارشد قرارگاه پدافند زیستی ارتش برگزار شد، گفت: با بیان اینکه ۵۱ درصد تخت‌های بستری و ۲۱ درصد تخت‌های مراقبت ویژه را برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ارتش در سراسر کشور افزایش داده ایم.

وی اضافه کرد: آنچه امروز ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره‌گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توأمان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش و سایر نیرو‌های مسلح برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با ویروس کروناست.

#ارتش

دستور ویژه وزیر دفاع برای خدمات حداکثری به جامعه بهداشت و درمانی کشور


دستور ویژه وزیر دفاع برای خدمات حداکثری به جامعه بهداشت و درمانی کشور، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص اختصاص همه امکانات درمانی نیرو‌های مسلح به بیماران مبتلا به کرونا، گفت: همانگونه که وزارت دفاع از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا با تولید کیت تشخیص کرونا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با بسیج همه امکانات، خطوط تولید، بهره گیری از فناوری‌ها و دانش بومی و پای کار آوردن زیرساخت‌های صنعت دفاعی، در اقدام جهادی به تولید به هنگام انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری و ده‌ها محصول مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹ پرداخت. ادامه مطلب ...

 #ارتش  

شناسایی پیکر ۷ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه


 به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تایید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکر‌های مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

سردار شریفی در پایان اسامی شهدای تفحص شده منطقه خان طومان را به این شرح اعلام کرد: شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.

شناسایی پیکر ۷ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه

ارتش همچون گذشته و با توان بیشتر در خدمت مردم شریفمان خواهد بود


ارتش همچون گذشته و با توان بیشتر در خدمت مردم شریفمان خواهد بود  امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیرو‌های مسلح به صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیرو‌های مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه ریزی جدید و متناسب با افزایش نیاز‌ها در خدمت به مردم به کار گیرند.

دستور رهبر انقلاب برای تخصیص ظرفیت درمانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی

تخصیص ظرفیت درمانی کلیه بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح به درمان بیماران کرونا

  ستادکل نیرو‌های مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در ۸ ماه گذشته توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیرو‌های مسلح، پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیرو‌های مسلح در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ کلیه مراکزدرمانی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح با حداکثر ظرفیت دراختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/




آمریکایی‌ها باید با پای خود از عراق بروند و اگر این کار را انجام ندهند به صورت افقی از آن خارج خواهند شد.

  به نقل از المسیره، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفتگو با شبکه یمنی «المسیره» گفت، آمریکایی‌ها باید با پای خود از عراق بروند و اگر این کار را انجام ندهند به صورت افقی از آن خارج خواهند شد.

او گفت: اگر آمریکا بر لجبازی خود در برابر مطالبات برای خروجش از عراق ادامه دهد، مقاومت قدرتمندتر خواهد شد. مقاومت بر روی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر فعلی حساب باز نمی‌کند و وی حق ندارد حق ملت عراق را مصادره کند و نیرو‌های آمریکایی را در عراق نگه دارد؛ «آمریکا دشمنی تروریسم برای ماست و برای انحلال الحشد الشعبی تلاش می‌کند؛ اما در این امر شکست می‌خورد».


ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری، بلامانع است


ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری، بلامانع استعباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (شنبه، ۱۹ مهر) اظهار کرد: شورای نگهبان تاکنون هیچ گونه ورودی به قرارداد ایران و چین نداشته است و تا زمانی که مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به شورا ارائه نکند، ما بررسی نخواهیم داشت.

کدخدایی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری بلامانع است، گفت: نظر فقهای شورای نگهبان درباره حضور زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری تغییری نکرده است و بنده در مصاحبه‌ای گفتم ان‌شاالله در دوره‌های آتی این رویه نیر اصلاح می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: هیچ زمان کاندیدایی را به دلیل زن بودن رد صلاحیت نکرده‌ایم.


دستور امیر سرتیپ حیدری به بیمارستان‌های نزاجا برای کمک به بیماران کرونایی

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش در اقصی نقاط کشور، دستور داد که بلافاصله علاوه بر افزایش تخت‌های بیمارستانی، با تمام توان و قدرت در خدمت ملت شریف ایران باشند.

وی در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر تخصیص ظرفیت درمانی نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی، گفت: یکی از اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش ولایت‌محوری است؛ یعنی باید همه فعالیت‌ها در راستای منویّات رهبر معظم انقلاب باشد،

#ارتش


«محمدرضا شجریان» درگذشت

«محمدرضا شجریان» درگذشت

«محمدرضا شجریان» خواننده موسیقی ایرانی در 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

«محمدرضا شجریان» درگذشت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، محمدرضا شجریان عصر امروز در بیمارستان جم تهران درگذشت. این استاد موسیقی در ۱۴ مهر با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

گفته می شود بر اساس تصمیم خانواده شجریان پیکر آن مرحوم برای تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

استاد آواز و خواننده پیشکسوت ایرانی در 80 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

با دستور رهبر انقلاب همه امکانات درمانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت

با دستور رهبر انقلاب همه امکانات درمانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت

ستاد کل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلیه مراکز درمانی نیروهای مسلح در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفت.

با دستور رهبر انقلاب همه امکانات درمانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت

به گزارش گروه دفاعی خبرگزری فارس، ستادکل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در 8 ماه گذشته توسط بیمارستانها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، پس ازصدورفرمان فرمانده معظم  کل قوا به سردار سرلشکرپاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح درتارخ1399/07/17 کلیه مراکز درمانی و بیمارستانهای نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

سید حسن نصرالله: صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد

سید حسن نصرالله: صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله: صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل جزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعین حسینی (ع) سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به زیارت اربعین و تاریخچه این زیارت اشاره کرد و گفت که بر اساس اسناد و منابع تاریخی، اولین کسی که به زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت شهدای کربلا) رفت، جابر بن عبدالله انصاری بود و او اولین زائر اربعین امام حسین (ع) به شمار می‌رود.

او گفت که این مراسم در طول تاریخ بوده ولی در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری مراسم اربعینی مقابله می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسین (ع) با هواپیما و بالگرد کرد.