منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت شهدای حمله تروریستی راسک

 

در پی حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پیامی خطاب به فرمانده کل انتظامی کشور، شهادت ماموران جان بر کف فراجا را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
برادر ارجمند، سردار سرتیپ احمدرضا رادان
فرمانده محترم کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران
شهادت جمعی از همرزمان عزیز فرماندهی انتظامی در راسک توسط گروه تروریستی جیش الظلم موجب تاثر گردید.
اینجانب با محکومیت این اقدام کور تروریستی که دستهای آلوده دشمنان برای تضعیف وحدت مسلمین در آن عیان و آشکار است و با ابراز همدردی با جنابعالی و خانواده محترم شهیدان راه امنیت و آرزوی شفای مجروحان این حادثه و اعلام آمادگی هر گونه پشتیبانی از برادران همرزم خود در آن سازمان خدوم، رجاء واثق دارم با تلاش دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی و اراده فرماندهی انتظامی، عاملان و مسببان این  جنایت و برهم زنندگان امنیت مردم، به سزای اعمالشان خواهند رسید.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: پاسخ سریع به تهدیدات با استقرار یگان‌های موشکی و پهپادی در مرزها

 


امیر سرتیپ حیدری گفت: علت استقرار یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای این نیرو در مرزهای کشور پاسخ سریع و به‌هنگام به هرگونه تهدیدی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خبرگزاری ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در درباره استقرار یگان های موشکی، پهپادی و توپخانه ای ارتش در مرزهای کشور اظهار داشت: نیروی زمینی آمایشی را با تمرکز بر نقاطی که خلاء نیرو دارد، در نظر گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش مسئولیت حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی را برعهده دارد، تصریح کرد: پیش از این آمایش سرزمینی که بتواند به این مساله به طور قطع و یقین جامه عمل بپوشاند، نبوده است لذا آمایش سرزمینی جدیدی با نگاه به جاهایی که خلاء داشته طراحی و اجرا میکنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: از لحاظ موشکی، پهپادی و نیروهای مانوری، این آمایش در مرزها اتفاق میافتد، بنابراین یک آمایش سرزمینی قاطع و پاسخگو به تهدیدات را با این کار اجرا خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: استقرار یگانهای موشکی، پهپادی و نیروهای مانوری برای پاسخ به‌موقع، سریع و به‌هنگام در مقابل تهدیدات است.

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

با تشدید عملیات‌های ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی و تنهاییِ تل‌آویو در مقابل این چالشِ بزرگ شکایت می‌کنند؛ صهیونیست‌ها از تنها امیدشان آمریکا، انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است» این مقدمه گزارش پایگاه عبری کودکود از تنهایی تل‌آویو در مقابل صنعاء است.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم با انتشار گزارشی مشابه اذعان می‌کند که ورود نیروهای مسلح یمن به نبرد با اسرائیل اتفاقی نبوده، آن‌ها با تمام امکانات و در هماهنگی کامل با محور منطقه‌ای خود به تقابل و تهدیدِ تل‌آویو آمده‌اند.

با آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه بود که صنعاء رسماً به این نبرد وارد شد. تهدید کشتی‌های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اسرائیل در دریا و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر»، سرآغاز عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و تل‌آویو را به چالش کشانده است.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن یحیی سریع روز جمعه، ۱۵ دسامبر برای چندمین بار اعلام کرد که ارتش، ۲ کشتی کانتینری به نام‌های MSC Alanya و  MSC PALATIUM III را در مسیر حرکت به سوی اسرائیل بودندز با موشک‌های دریایی هدف قرار داد.

 

تبعات این چالش بزرگ تنها محدود به اسرائیلی‌ها نبوده و اکونومیست گزارش می‌دهد «۴ شرکتی که فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، ۵۳ درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند».

حالا با افزایش عملیات‌های یمن علیه اسرائیل، محافل رسانه‌ای تل‌آویو به انتشار گزارش‌هایی درباره کمک آمریکا در جهت مقابله با صنعاء روی آورده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند تا سفر وزیر دفاع آمریکا لوید آستین به تل‌آویو را به این موضوع ربط دهند.

 

تحلیلگر روزنامه گاردین هم روز گذشته نوشت که با سفر آستین، واشنگتن راه‌اندازی یک نیروی دریایی شامل کشورهای عربی را برای مبارزه با حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اعلام خواهد کرد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، حزام الاسد می‌گوید «توان ائتلاف آمریکایی بیش از آنچه که در حمله به یمن نشان داد، نخواهد بود؛ دستاوردهای بیشتر، از آنِ یمن خواهد بود».

خبرگزاری بلومبرگ ساعتی پیش به نقل از یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آن‌ها می‌خواهد که حملاتشان ضد اسرائیل را متوقف کنند.

تحقیق درباره کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین

در پی کشف یک دستگاه شنود در دفتر مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی، سرویس امنیت این کشور اعلام کرد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده است.

تحقیق درباره کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشف دستگاه شنود در دفتری مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی در میانه جنگ این کشور با روسیه خبرساز شده است. 

سرویس امنیت اوکراین (SBU) اعلام کرده تحقیقاتی جنایی را بعد از کشف دستگاه شنود مخفی آغاز کرده است. بر اساس بیانیه سرویس امنیت اوکراین دستگاه یکشنبه در حالی کشف شد که در وضعیت غیرعملیاتی قرار داشت و هیچ ابزاری برای ذخیره اطلاعات یا انتقال از راه دور صوت‌های ضبط شده، یافت نشد.

در حالی که مقامات اوکراینی تاکید دارند این دستگاه غیرفعال بوده و مستقیم نه در دفتر زالوژنی بلکه در مکانی که احتمال استفاده او در آینده از آنجا وجود داشته، کشف شده، معاون سابق وزیر دفاع اوکراین آنا مالیار گفت درز اطلاعات طبقه‌بندی شده از مقرهای نظامی این کشور در گذشته بیش از یک بار رخ داده است. 

این خبر در حالی است که مدتی پیش هم اختلافات این فرمانده ارشد اوکراینی با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی خبرساز شد. زالوژنی در مصاحبه اکتبر با نشریه اکونومیست گفته بود جنگ با روسیه وارد بن‌بست شده که دفتر زلنسکی علناً او را مورد سرزنش قرار داد و حتی یکی از معاونان ارشدش را اخراج کرد. رئیس‌جمهور اوکراین به فرمانده ارشد خود هشدار داد از سیاست دور بماند و مدعی شد «این که یک شخصیت نظامی مانند یک سیاستمدار رفتار کند، اشتباه بزرگی است».

با این حال، نظرسنجی‌ها از محبوبیت زالوژنی حکایت دارد و طبق آن‌ها، اعتماد اوکراینی‌ها به او بیشتر از زلنسکی است و در یک انتخابات فرضی می‌تواند رئیس‌جمهور اوکراین را شکست دهد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) سرگئی ناریشکین هفته گذشته گفت وزرای خارجه ناتو در نوامبر درباره جایگزینی زلنسکی صحبت کرده‌اند که ظاهراً زالوژنی در میان مدعیان اصلی بوده است. 

فرمانده سابق سنتکام: تسلیحات مدرن ایران معادله را در منطقه تغییر داده‌اند

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) می‌گوید: تسلیحات نظامی جدید ایران، معادلات همیشگی در منطقه و برتری آمریکا را به هم زده و این توانمندی‌ها احترام برانگیز است.


فرمانده سابق سنتکام: تسلیحات مدرن ایران معادله را در منطقه تغییر داده‌اند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - کیهان نوشت: مایکل آیزنشتات در تحلیلی برای «انستیتو واشنگتن» نوشت: تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن ایران، ظرف پنج سال گذشته به سرعت رشد کرده و پهپاد‌ها، در کانون این تحول قرار داشته است.

پهپادهای ایرانی، امواج شوک‌آفرین راهبردی را در خلیج‌فارس، شامات و اوکراین ایجاد کرده و به یک «تغییردهنده بازی» تبدیل شده‌اند. غلو نیست اگر بگوییم برنامه پهپادی ایران، تأثیراتی راهبردی در خاورمیانه بر جا گذاشته است. مقابله با این سامانه‌ها، در کانون رویارویی با نفوذ ایران در خاورمیانه و دیگر جاها قرار می‌گیرد.

برای بحث درباره پیامدهای منطقه‌ای و جهانی برنامه پهپادی ایران و رویکردهای واکنشی ممکن در این زمینه، مؤسسه واشنگتن میزگردی را با شرکت سه کارشناس از‌جمله ژنرال بازنشسته کنث مکنزی برگزار کرد.

ژنرال مکنزی، فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (‌سنتکام) می‌گوید: پهپادها و موشک‌های کروز بخش‌هایی مهم از جنگ نامتقارن ایران هستند. پهپادها از درجه بالایی از انعطاف برخوردارند و این بسیار مهم است. ایران در 10 سال گذشته، ذخیره پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را به شکل گسترده افزایش داده است. جنگ در خاورمیانه، یک جنگ مانوری نخواهد بود؛‌ تانک‌ها به صحنه نخواهند آمد، نیروی زمینی به حرکت در‌نمی‌آید، هیچ‌کس به دیگری حمله زمینی نمی‌کند.

به جای آن از جنگ آتش‌بار استفاده می‌شود که در آن پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک به کار گرفته می‌شوند. ایران‌، توانایی خود در این سه زمینه را ارتقا داده و آنها عملا به یک توانایی برتر نسبت به همسایگان دست یافته‌اند. در اینکه این حمله اولیه در مراحل بعدی چگونه دنبال شود و گسترش یابد هم زمینه‌ای است که ایران گزینه‌های متنوعی را دارد؛ برای اینکه ترکیبی از جنگ‌افزارهای هوائی را فراهم کرده است. مثلا در موج بعدی می‌توان از پهپادها برای انهدام سامانه‌های پاتریوت استفاده کرد.

تمام تاریخ جنگ از حمله و دفاع شکل گرفته و امتیاز کنونی ایران، پهپادهای آن هستند. امتیازی که ما تا به این‌جا نتوانسته‌ایم به طور کامل آن را چاره کنیم. ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که در این نوع حملات بسیار مؤثر و دقیق عمل می‌کنند؛ همان‌طور که حملات موشکی بالستیک 2020 آنها به نیروهای ما در پایگاه الاسد عراق، دقت بالایی داشت و تنها دلیلی که ما تلفات جانی نداشتیم این بود که فرصت داشتیم پیش از انجام حمله برخی جابه‌جایی‌ها را صورت دهیم، اما ایرانی‌ها عملا با دقت بالایی اهدافی را که در نظر گرفته بودند، مورد اصابت موشک‌هایشان قرار دادند.

من شخصا احترام زیادی برای برنامه پهپادی، موشک‌های کروز و بالستیک ایران قائلم. در یک دهه گذشته، آنها فداکاری‌های بزرگی برای سرپاکردن این سامانه‌ها انجام دادند. نظر من این است که این توانمندی‌ها، جواهرات ارزشمند خزانه نظامی ایران هستند. آنها همین امروز می‌توانند اگر تصمیم بگیرند، صدمات بدی وارد کنند. هنگامی که جو بایدن پس از پیروزی در انتخابات 2020 و پیش از ادای سوگند، گفت که می‌خواهد برجام را به زمینه‌های دیگری همچون توانایی موشکی ایران گسترش دهد، ایران واکنش تندی نشان داد و تصریح کرد که به‌هیچ‌وجه درباره این نوع توانمندی‌ها کوتاه نخواهد آمد. این است که فکر می‌کنم اینها توانمندی‌های بسیار ارزشمند نظامی ایران هستند.

اگر می‌خواهید در برابر این قبیل اقدامات نظامی دفاع کنید، به یک سامانه درهم‌بافته دفاع هوائی و موشکی نیاز دارید. این رؤیای فرماندهان سنتکام در سال‌های طولانی اخیر بوده. اما به دلایلی چند، برای دستیابی به چنین سامانه درهم‌بافته‌ای با مشکل روبه‌رو باشیم. ما اکنون در مرحله تازه‌ای از ظهور جنگ‌افزارها قرار داریم که آن برتری هوائی طولانی مدت و بی‌چون‌و‌چرای آمریکا و متحدانش، دیگر بدون چالش نیست. آنها می‌توانند با پهپادها بر فراز منطقه پرواز کنند و ما نمی‌توانیم همیشه مانع شویم. دفاع هوائی می‌تواند پهپادهای بزرگ را آسان‌تر ردگیری کند، اما بخش اصلی مشکل، با پهپادهای کوچک‌تر است که روز به روز هم پیشرفته‌تر می‌شوند؛ خریداری‌شان آسان است، تغییر و اصلاحشان آسان است و می‌شود آنها را از مناطقی که نزدیک به هدف است به پرواز درآورد.

ردیابی این نوع پهپادها در فضا دشوار است، چراکه هیچ سیگنالی از این پلتفرم‌ها ساطع نمی‌شود. ایران چنانچه فرصت صادرات این توانمندی‌هایش را پیدا کند، در هر سه زمینه پهپادها، کروزها و بالستیک‌ها به پیشرفت بیشتری دست می‌یابد. در صحنه نبردی همچون اوکراین، آنها می‌توانند پهپادهایشان را به پرواز درآورده و تست کنند. همچنین ایران ممکن است سامانه‌های مهمی را از روسیه دریافت کند.

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

برای خدای بی نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش ‌کاری ضریب بدهد.حتی اگر آن کار به سادگی سلام دادن به محبوبش باشد.آثار فوق العاده صلوات خاصه حضرت زهرا (س) و سلام دادن و توجه به ایشان در زندگی، شنیدنی است.

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند

گروه زندگی ـ راضیه ابراهیمی: ابداً کاری ندارد، برای خدای بی‌نهایت هیچ کاری ندارد که بخواهد به ارزش کاری ضریب بدهد، حتی اگر آن کار به سادگی فرستادن سلام و صلواتی به محبوبش باشد. حجت‌الاسلام ابراهیمی از ضریبی که خداوند برای ارزش و اثر سلام و صلوات و توجه به حضرت زهرا لحاظ کرده است و صلوات خاصه حضرت زهرا که کمتر شنیده و دیده شده است می‌گوید.

۲ اثر فوق‌العاده صلوات بر حضرت زهرا (س) در زندگی 

حجت‌الاسلام ابراهیمی ضمن بیان ۲ اثر فوق‌العاده از صلوات فرستادن بر حضرت زهرا (س) طبق روایتی از پیامبر (ص)، چگونگی بخشش گناهان آینده را نیز توضیح می‌دهد «حضرت زهرا نقل کرده‌اند که در محضر پیامبر (ص) بودم، ایشان فرمودند: یا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّی عَلَیکِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ؛ (بحارالانوار، ج۱۰۰، ص۱۹۴، ح۱۰)؛ ای فاطمه! کسی که بر تو درود بفرستد، خداوند او را مورد مغفرت خود قرار می‌دهد. خب! حالا بعد از اینکه خدا فرد را مورد مغفرت قرار داد یعنی پاکش کرد و از آلودگی‌ها نجات داد، خدا باز هم عنایت خودش را نسبت به این فرد ادامه می‌دهد. چطور؟


حجت‌الاسلام محمد جواد ابراهیمی از آثار فوق‌العاده سلام دادن و توجه و توسل به حضرت زهرا (س) می‌گوید

می فرماید «وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ»؛ یعنی خدا او را به من ملحق می‌کند. یعنی هر جایی که من در بهشت متنعم باشم، آن کسی که بر تو صلوات فرستاده به من ملحق خواهد شد و در کنار من خواهد بود.چگونه؟

«وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ»؛ یعنی هر جای بهشت که من بروم او هم خواهد آمد. تعبیر عجیبی است که صلوات بر حضرت زهرا (س) ۲ اثر دارد. اولی بخشش گناهان هست که این بخشش گناهان نه تنها شامل گناهان گذشته بلکه شامل گناهان آینده هم می‌شود.حالا گناهان آینده یعنی چه؟

این معنا که ما گناه کنیم در آینده و بگوییم خب! بخشیده می شود معنای سخیفی است و اصلاً منظور این نیست.«گناهان آینده» یعنی من هنوز استعداد گناه دارم، سال آینده، سال بعد و بعدش یک گناهانی را انجام می‌دهم ، می‌گوید کسی که متوسل به حضرت زهرا (س) بشود گناهان آینده‌ای که می‌توانست انجام بدهد را دیگر انجام نمی‌دهد. یعنی دیگر میل به گناه پیدا نمی‌کند. به واسطه صلواتی که به حضرت زهرا (س) فرستاده میل به گناه از او گرفته می‌شود.اثر بعدی ملحق شدن به پیامبر (ص) و در کنار پیامبر بودن در بهشت است.

صلوات خاصه حضرت زهرا (س) که امام حسن عسکری آموزش داده‌اند با صلوات معمول و مشهور حضرت زهرا (س) متفاوت است

«یک کار دنباله‌دار و عالی»، این تعبیری است که حجت‌الاسلام ابراهیمی برای صلوات خاصه حضرت زهرا (س) که امام حسن عسکری (ع) به یکی از اصحابش آموزش داده‌اند به کار می‌برد. صلواتی که انگار کلماتش ضربان دارند و نه فقط ایام شهادت و میلاد، بلکه تمام روزها با خواندن آن گویی دوز بالایی از آرامش را درون قلبت می‌ریزند و کاسه‌مان را پر می‌کنند.

او می‌گوید که حالا صلوات بر حضرت زهرا (س) که مشهور بین علما است و خوب هم هست همان صلوات کوتاه است که «اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک»، حاجات زیادی هم داده اما صلواتی که در روایت آمده برای صلوات بر حضرت زهرا (س)، صلواتی است که امام حسن عسکری (ع) آموزش داده‌اند.


صلوات خاصه حضرت زهرا (س) به نقل از امام حسن عسکری (ع) که با خواندن آن تمام ائمه، چشم روشن می‌شوند

یکی از اصحاب امام حسن عسکری (ع) سامرا خدمت امام رفته بود و به ایشان گفت «آقا اگر ما بخواهیم بر شما صلوات خاصه بفرستیم چگونه است»؟حضرت یکی یکی صلوات خاصه امام‌ها را آموزش دادند تا رسید به صلوات خاصه حضرت زهرا (س).بعضی‌ها توفیق پیدا می‌کننده در قنوت نماز این صلوات خاصه حضرت زهرا (س) را می‌خوانند.

این صلوات خاصه حضرت زهرا (س) می‌شود یک کار دنباله‌دار و عالی؛ یعنی بخشش گناهان را باعث می‌شود و بعد هم طبق روایت فرستنده صلوات، ملحق به پیامبر (ص) می‌شود در هر جای بهشت که باشد. حالا در مضامین و ترجمه‌اش این است که به واسطه این صلوات چشم پیامبر (ص)، چشم حضرت خدیجه (س) و هم چشم اولاد این‌ها روشن می‌شود؛ یعنی تمام ائمه (ع) از این صلوات شما چشم روشن می‌شوند.

ما این مضمون صلوات را در هیچ کدام از مضامین صلوات‌های سیزده معصوم دیگر نداریم و چنین مضامینی که یک صلوات بفرستید و همه ائمه و حتی امامزاده‌ها، چشم روشن بشوند، حتی امام زمان (عج) چشم روشن بشود فقط در صلوات خاصه حضرت زهرا (س) است».


باید خلیل بود و به یار اعتماد کرد/ گاهی بهشت، در دل آتش میسر است...

برخی کلمات در عالَم کار انجام می‌دهند، البته باید پشتش باور باشد

خدا رحمت کند آیت‌الله فاطمی‌نیا از اساتید اخلاق را که گفته بود «از روایات استفاده می‌شود زمانی‌ که دعا می‌خوانیم باید با ایمان باشد و یقین داشته باشیم که یک چیزی به ما می‌دهند و دست خالی بر نمی‌گردیم. متأسفانه خوبان ما هم خدا را امتحان می‌کنند! می‌گوید فلان دعا را بخوانم ببینم چه می‌شود! فلان نماز را بخوانم ببینم چه می‌شود! ببینم چه می‌شود یعنی چه؟! باید ایمان داشته باشیم کاسه‌مان پر می‌شود».

حجت‌الاسلام ابراهیمی هم در این رابطه می‌گوید که البته یک وقت فکر نکنید این‌ها کلمه و لفظ است، در خارج و عالم واقع این ذکرها کار انجام می‌دهد، روی قلب انسان کار انجام می‌دهد. وقتی انسان این‌ها را مطمئن و با ایمان بگوید به واسطه همین کلمات، خداوند با آن عالم اداره می‌کند. عالم اداره می‌کند یعنی چی؟ مثلاً می‌گویند باران را ابر می‌آورد. خب! توی هند هم این طوری باران می‌بارد، اما جایی هم است که باران را کلمات می‌آورد.

مثلاً امام رضا (ع) در خراسان کلماتی گفت که ابرها را برای باریدن پایین آورد. پس این راه هم هست.کلماتی هستند که در این عالم هستی دارند کار انجام می‌دهند اما پشتش ایمان می‌خواهد، باور می‌خواهد. با شک و تردید اگر نباشد واقعاً اثر دارد، آدم واقعاً از برخی گناهان دیگر بدش می‌آید. قلبش کدورت برخی گناهان را به واسطه همین صلوات خاصه حضرت زهرا (س) بر می‌دارد».

اگر می خواهید به جایی برسید سحرهای خودتان را با توسل و توجه به حضرت زهرا (س) زیبا کنید

بعضی وقت‌ها انگار خداوند سفره‌ای پهن می‌کند و وعده‌ای می‌دهد که می‌خواهد به هر بهانه‌ای شده همه حاضران از آن متنعم شوند و طعم بخشنده بودن خالق را بچشند. مثل وعده‌ای که خداوند برای فقط سه روز توجه وسلام دادن به حضرت زهرا داده است.

برکت سه روزه‌ای که تاریخ انقضا ندارد

حجت‌‌الاسلام ابراهیمی ابراز می‌دارد که روایت دوم که در مورد صلوات فرستادن به حضرت زهرا (س) این است که یزید بن عبدالملک نوفلی از پدرش و او از جدش روایت کرده است که روزی به خدمت حضرت فاطمه زهرا (س) مشرف شدم، آن حضرت فرمودند: پدرم (در زمان حیاتشان) فرمودند: هر کس سه روز بر من و تو سلام کند، بهشت بر او واجب می‌شود. از حضرتشان پرسیدم: آیا این مطلب مخصوص دوران حیات و زندگی شما و آن حضرت است یا شامل بعد از فوت شما و ایشان خواهد بود؟ فرمودند: هم در زمان زندگی و هم پس از مرگ ما.(مناقب ابن مغازلی، ص ۳۶۳)


فاطمه (س) برای همه مادری می‌کند

خیلی جالبه. سه روز! یعنی واقعاً ما نمی‌توانیم سه روز با حضرت زهرا (س) باشیم؟حالا تازه این برکات برای سه روز توجه و توسل و سلام دادن به حضرت زهرا (س) است، حالا اگر کسی یک هفته، یک سال یا بالاتر از آن هر روزش با سلام و صلوات و توجه به حضرت باشد، ببینید چه برکات و رحمت و نورانیتی به سویش سرازیر می‌شود.

آیت‌الله شاه‌آبادی(استاد امام خمینی) به شاگردانش توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید به جایی برسید سحرهای خودتان را با توسل به حضرت صدیقه طاهره (س) زیبا کنید. طرف می‌گوید نماز صبح بلند می‌شوم چی بگویم؟ بلد نیستم.اصلاً همین چیزی که بلدی را بگو، بگو «السلام علیک یا فاطمه الزهرا»، اصلاً یک صلوات عادی بفرست برایشان. حالا صلوات‌خاصه‌ای که طبق روایت امام حسن عسکری (ع) گفتیم هم جای خود و برکات خاص دارد برای کسانی که بتوانند.


سلام و صلوات و توجه به حضرت زهرا (س)، میل و کشش به گناهان آینده را نیز از بین می‌برد

آیت‌‌الله شاه‌آبادی می‌فرماید که استمداد گرفتن از حضرت صدیقه طاهره (س) وقت سحر، موجب قرب و تعالی انسان می‌شود. این‌ها کارهایی است که همه ما می‌توانیم انجام دهیم. طرف می‌گوید آقا ما معرفت نداریم، می‌گوییم بله! چون معرفت نداریم انجام بدهیم معرفت هم می‌دهند.اصلاً مگر در روایتی که گفتیم حضرت زهرا (س) گفتند کسی که معرفت داشته باشد؟! خیر.

حضرت گفتند «مَن سَلَّم»؛ یعنی هر‌ کسی.در ادبیات عرب به این «مَن» می‌گویند موصول عام؛ یعنی هر کسی که این کار را انجام دهد بهشت بر او واجب می‌شود. آیت‌الله جاودان می‌گفت یکی از طلبه‌ها خیلی اوضاعش به هم ریخته بود، برای من تعریف می‌کردند که آقا فلان کار را می‌کند و این‌ها، من خیلی ناراحت شدم، توی دلم گفتم این بدبخت شد رفت و عاقبتش را از دست داد. یک دفعه وسط تعریف بدی‌های طرف،گفتند ایشان هر روز حرم حضرت معصومه (س) می‌آید، هر روز حرم می‌آید و سلام می‌دهد، گفتم پس این نجات پیدا می‌کند، این عاقبت به خیر می‌شود. چون متوسل است. شاید خطا کند، اما دستش را می‌گیرند.

ببینید با همین کار ظاهری! حالا این هم معرفت نداشته، چون اگر معرفت داشت که گناه نمی‌کرد، اما آدم بی‌معرفت هم خودش را به نوعی بچسباند به خاندان اهل بیت (ع)، همین هم اثرش را دارد. حالا شما فکر کنید بعد از صلوات و سلام به حضرت زهرا (س) یک «یا مَن یَعلمُ ضَمیر الصّامِتین» هم بگذاریم تنگش، خدایی را صدا بزنیم که از اعماق دل آدم‌های ساکت هم خبر دارد. به قولی صدا زدن خداوند با این نام در روزگار پُر هیاهو و پُر اشتباه امروزی جور دیگری می‌چسبد.

بلومبرگ: عربستان حاضر به همکاری با آمریکا برای مقابله با حوثی‌ها نیست

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابعی در واشنگتن نوشت که اقدام علیه یمنی‌ها در دریای سرخ به دلیل اختلافات کشورهای عربی با آمریکا با مانع مواجه شده است.

بلومبرگ: عربستان حاضر به همکاری با آمریکا برای مقابله با حوثی‌ها نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات‌ نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و ممانعت از حرکت کشتی‌ها به سمت اسرائیل، تا جایی پیش رفته است که مقامات تل آویو دست به دامان آمریکا شده و خواستار برخورد نظامی با یمنی‌ها شده‌اند؛ اما این گزینه با عدم همراهی کشورهای عربی مواجه شده است.

خبرگزاری بلومبرگ، در این رابطه به نقل از منابع مطلع در واشنگتن نوشت که مقابله با یمنی‌ها به دلیل اختلافات میان هم‌پیمانان عرب آمریکا با مانع بزرگی مواجه شده است و مواضع عربستان سعودی همراستا با آمریکا نیست و این موضوع پاسخ نظامی به یمن در دریای سرخ را با مانع بزرگی همراه کرده است.

به گفته این منبع، در حالی که امارات خواستار اقدام نظامی علیه یمنی‌هاست، اما عربستان سعودی خواستار راه‌حلی میانه‌رو است و ترس این را دارد که هرگونه جنگی باعث تحریک یمنی ها شود.

در این راستا یک مقام سعودی به بلومبرگ گفت: «اقدام نظامی ممکن است آتش‌بس بین یمن و عربستان سعودی را به خطر بیندازد و تلاش ریاض برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی با صنعاء را ناکام بگذارد».

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آنها می‌خواهد که حملات را متوقف کنند.

یک سخنگوی نیروهای یمنی نیز به این خبرگزاری گفت: «ما این تماس‌ها را تایید می‌کنیم، اما تا زمانی که اسرائیل نبرد در غزه را متوقف نکند، به حملات خود ادامه خواهیم داد».

اما تنها عربستان سعودی نیست که با اقدام نظامی آمریکا علیه صنعاء مخالف است؛ یک منبع مطلع مصری نیز به وبگاه العربی الجدید گفت که این کشور قصد ندارد وارد هیچ ائتلافی علیه نیروهای یمنی شود.

این منبع مصری گفت که قاهره همچنان بر موضع خود برای حل تنش‌ها و بحران‌ها از طریق رایزنی با طرف‌های مختلف پایبند است و در خصوص امنیت دریای سرخ نیز تنها به نقش‌آفرینی در چارچوب «نیروهای مشترک ۱۵۳» اکتفا می‌کند. ائتلافی که در سال ۲۰۲۱ از ۳۴ کشور با هدف «تأمین امنیت دریایی» و «توانمندسازی نیروهای دریایی در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن» تشکیل شد.

به گفته او مصر برای رفع نگرانی خود در خصوص کانال سوئز، سیاست‌‌های اصولی و مشخصی را در دستور کار قرار داده است. او گفت: «ارتباطات مستمری بین مصر و ایران از یک سو و بین مصر و حوثی‌ها از سوی دیگر برقرار است؛ مدتی است که ارتباطات از طریق کانال‌های امنیتی بین مصر و حوثی‌ها برقرار است و این کانال‌ها عمدتاً با هدف تضمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ به طور کلی ایجاد شده تا ناوبری در کانال سوئز تحت تاثیر قرار نگیرد».

این منبع با تایید اینکه «تاکنون به حرکت ناوبری در کانال سوئز آسیبی وارد نشده است که باعث نگرانی مصر شود»، افزود: «قاهره از طرف‌های وابسته به محور مقاومت پیام‌هایی دریافت کرده است که صحت اطلاعاتی که تأکید دارد حوثی‌ها فقط کشتی‌های در حال حرکت به سمت بندر ایلات را هدف قرار می‌دهد را تأیید می‌کند».

به گفته او مسیری که مختص کانال سوئز است، جزو اهداف نیروهای یمنی نیست.

در این راستا محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره گفت: «هر اقدامی که نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند مربوط به رفع محاصره و توقف تجاوزات در غزه است و عملیات‌های ما فقط برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر این رژیم حرکت می‌کنند، است. پس تأکید می‌کنیم که دریای سرخ برای تمامی کشتی‌ها منطقه امنی است، به جز کشتی‌هایی که به نحوی به دشمن اسرائیلی مرتبط هستند».

عبدالسلام تأکید کرد: «هر کسی که خواستار توقف عملیات‌های ماست باید محاصره غزه را از بین برده و غذا و دارو وارد غزه کند».

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌‌گذرد، انجام می‌شود.

چرا آتش حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها شعله‌ور نشد؟

رسانه‌های رسمی کشور با حضور به موقع و فراگیر در صحنه، ضمن اطلاع رسانی به موقع و شفاف در خصوص اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت، فرصت شایعه‌سازی و خبرسازی از دشمن و شایعه‌سازان را گرفتند.

چرا آتش حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها شعله‌ور نشد؟

فارس پلاس؛ روایت روز - بسیاری امروز را با خبر هک ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت کشور و اختلال در پمپ بنزین‌ها آغاز کردند. ظاهرا یک گروه هکری صهیونیستی به نام «گنجشک درنده» مسئولیت هک سیستم سوخت رسانی کشور را بر عهده گرفته است. اما آنچه در این حادثه بسیار قابل توجه است، حضور پررنگ رسانه‌های مختلف در پوشش اخبار مربوط به این رخداد، همراه با ارایه راهکاری‌های مختلف برای رفع موانع و مشکلاتی است که برای مردم در این زمینه بوجود آمد.

صداوسیما از دقایق اولیه بروز این اختلال در جایگاه‌های سوخت اقدام به خبررسانی در این زمینه کرد و شبکه خبر نیز به صورت لحظه به لحظه به گزارش وضعیت سوخت رسانی و راهکارهای دولت در رفع مشکلات مربوط به این موضوع پرداخت.


 پوشش سراسری رسانه ملی و خبرگزاری‌های داخلی که نشان می‌دهد بسیاری از جایگاه های سوخت بویژه جایگاه‌های اصلی که در اماکن پر رفت و آمد شهرهای مختلف کشور دارد، در حال فعالیتند، نقشه دشمن برای ایجاد اختلال در نظم عمومی را تا حدود زیادی خنثی کرد.

روایت فوری و در صحنه رسانه‌های داخلی باعث شد تا فرصت صحنه‌سازی و دروغ پردازی برای ایجاد اختلال در نظم عمومی کشور از رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب گرفته شود و نقشه دشمن برای حمله به افکارعمومی و بازی با برگ برنده‌ای مانند بنزین که همواره برای مردم حساسیت‌زا بوده است، نقش بر آب شود. تا به این لحظه بیش از یک هزار و ۶۵۰ جایگاه سوخت رسانی در کشور فعال هستند و اقدام به سوخت رسانی دستی یا آفلاین به خودروها می‌کنند و تب و تاب اولیه این خبر با حضور به موقع و همکاری دولت و رسانه‌ها گرفته شده است.

خبرگزاری‌های کشور نیز اقدام به اطلاع رسانی در خصوص این اختلال کردند و با ارائه گزارش میدانی از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور امکان سوء استفاده از اختلال بوجود آمده را گرفتند.

 

وزیر نفت در این حوزه با تقدیر از رسانه ملی نسبت به اطلاع رسانی به موقع، فراگیر و گسترده رسانه‌ها و همچنین کمک رسانی به دولت برای برطرف کردن این اختلال تشکر کرد.

با اینکه پیشتر موضوعاتی رخ داده است که عدم شفافیت در آن باعث ایجاد دردسرهای بعضا بزرگی برای کشور شده، اما اطلاع رسانی به موقع در این حادثه بخصوص که با عناد و عملیات آشکار دشمن انجام شده است، اجازه مانور بیگانگان در این زمینه را گرفت.

این درحالی است که در مشکل بوجود آمده با ابتکار عمل رسانه‌های داخلی و پوشش خبری مناسبت، مرجعیت خبری در اختیار رسانه‌های رسمی کشور قرار گرفت و از شایعه‌سازی و خبرپراکنی رسانه‌های غیررسمی و معاند تا حدود زیادی جلوگیری شد.


در سال ۱۴۰۰ نیز مشابه همین اختلال در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور بوجود آمد که باعث شد عملیات سوخت رسانی از مدار خارج شود. اهداف دشمن از این حمله سایبری نیز ایجاد اختلال و بر هم زدن نظم عمومی با استفاده از شایعه‌سازی پیرامونی در خصوص گرانی قیمت بنزین و ایجاد حساسیت و تنش اجتماعی بود که رئیس جمهور خود به صورت حضوری از برخی جایگاه‌های سوخت بازدید به عمل می‌آورد و اختلال بوجود آمده با اقدام دولت طی مدت زمان کوتاهی رفع شد.
 

کپسول زیستی جدید ایران با پرتابگر بومی به فضا رفت

کپسول زیستی جدید صبح امروز با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت به فضا پرتاب شد.

کپسول زیستی جدید ایران با پرتابگر بومی به فضا رفت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، وزیر ارتباطات از پرتاب کپسول زیستی جدید با پرتابگر بومی خبر داد.

زارع‌پور در ویراستی نوشت: بعد از یک دهه وقفه، جدیدترین کپسول زیستی کشورمان با یک پرتابگر بومی به ارتفاع ۱۳۰km با موفقیت پرتاب و آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده برای آن با موفقیت انجام شد.

این کپسول زیستی ۵۰۰ کیلویی و پرتابگر آن در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی به فضا به دست دانشمندان کشورمان طراحی و ساخته شده است.

 گفتنی است این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضاست که به منظور توسعه و اکتساب فناوری‌های مورد نیاز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.

این کپسول ۵۰۰ کیلوگرمی به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده و طی آن توسعه فناوری‌های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه‌های کنترل سرعت و سپر ضربه‌گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه‌های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی و ... مورد آزمایش قرار گرفت.

پرتابگر این کپسول که سلمان نام دارد، اولین نسخه از این کلاس پرتابگرهاست که قابلیت پرتاب کپسول‌های زیستی با وزن نیم تن را داراست و ویژگی‌های متعدد و پیشرفته‌ای در حوزه پیشران، ایرودینامیکی و کنترل داشته و توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده و تماما بومی است.

 

اینفوگرافیک| حزب‌الله، مسلح‌ترین بازیگر غیردولتی دنیا

اینفوگرافیک| حزب‌الله، مسلح‌ترین بازیگر غیردولتی دنیا

خط رهبری در این اطلاع‌نگاشت، فکت‌ها و مستندات گزاره «قوی‌تر شدن حزب الله لبنان» بعد از جنگ سی‌وسه‌روزه را بررسی می‌کند.

اینفوگرافیک| حزب‌الله، مسلح‌ترین بازیگر غیردولتی دنیا

فارس‌پلاس؛ خط رهبری - رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه هشتم آذر ۱۴۰۲ در جریان دیدار بسیجیان فرمودند: «بعد از جنگ سی‌وسه‌روزه، «حزب‌الله» ده برابر قوی‌تر شد.» 

خط رهبری در این اطلاع‌نگاشت، فکت‌ها و مستندات گزاره «قوی‌تر شدن حزب الله لبنان» بعد از جنگ سی‌وسه‌روزه را بررسی می‌کند. 

 


سردار سلامی: رژیم صهیونیستی قادر به اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود

فرمانده کل سپاه آنچه امروز بیشترین عامل حفظ جنگ در غزه است را نیاز شخصی نتانیاهو خواند و با بیان اینکه کسر کوچکی از ظرفیت‌های مقاومت فعال شده، گفت که رژیم صهیونیستی قادر به اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود.

سردار سلامی: رژیم صهیونیستی قادر به اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر حسین سلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۱۵ آذر ماه در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» که به میزبانی وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی گفت: خدا را شکرگزارم که امروز در جمع فرماندهان و افسران عالیرتبه عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور و یا شاید به تعبیر جامع‌تر آن زنان و مردان عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی انقلاب اسلامی افتخار و توفیق حضور پیدا کردم.

سردار سلامی خطاب با حاضران افزود: درگیر مسائل میدانی دیپلماسی کشور به خصوص در محیط تحولات جدید منطقه و جهان هستید، ولی این نکات شاید برای تقریب بیشتر اذهان و پیدا کردن عزم و اراده‌‌ای در سطح ظرفیت‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در صحنه سیاست خارجی بتواند موثر واقع شود.

* بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیا

فرمانده کل سپاه به موضوع بسیج پرداخت و گفت: بسیج ما آنگونه که آن را هم در میدان می‌شناسیم، عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست. 

وی خاطرنشان کرد: ارتش‌های بزرگ وقتی عمل می‌کنند در ابتدای عمل بیشتری شعاع تاثیر را دارند و وقتی زمان عبور می‌کند، منحنی قدرت آنها نسبت به زمان، منحنی نزولی است. گاهی با شیبی تند و گاهی با شیبی آهسته. این بدان دلیل است که استعداد و ظرفیت ارتش‌های کلاسیک معین است و به تدریج در طول زمان با تخلیه انرژی مواجه می‌شوند.

سردار سلامی ادامه داد: اما بسیج برعکس همه این نیروهای نظامی، نیرویی است که بی انتهاست و پایان ندارد و قدرت جابه‌جایی سریع دارد و رویش‌های آن در جنگ از ریزش‌های آن همیشه بیشتر است. وقتی زمان پیش می‌رود این قدرت تصاعد پیدا می‌کند، چون متکی بر منطق جهاد و شهادت است. هر جوانی که در جنگ بر زمین می‌افتد، تعداد بیشتری جوان پرچم را گرفته و راه را ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در عملیات رمضان ما روی خاکریز خودمان بودیم و بچه‌های بسیجی با آرپیچی جلو می‌رفتند و از نزدیک تانک‌ها را می‌زدند و وقتی مجروح می‌شدند، تعداد دیگری برای انتقال مجروحان می‌رفتند و این جریان ادامه داشت و هیچ وقت هیچ کس در آن صحنه از گلوله نترسید. این طبیعت بسیج است. 

وی با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی خاطرنشان کرد: ارتش بعث عراق در آن جنگ متکی به حمایت همه جانبه بود.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند من در صفحه خبری سی.ان.ان دیدم که یک افسر آمریکایی مجروح شده بود و او را با برانکارد می‌بردند و می‌گفت بگذارید من زنده بمانم. من آن را با بچه‌های خودمان مقایسه می‌کردم که شهادت رویایی‌ترین آرزوی آنها در زندگی است. یک جریان قوی در جوان‌های ما وجود دارد و نه فقط نسلی که در دفاع مقدس بودند و الان چهره‌های محاسن سفید شده‌ای مثل بنده هستند، جوانان امروزی که به ما مراجعه می‌کنند حتی برای دفاع از حرم در فواصل دور اعلام آمادگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نیرو (بسیج) برای دفاع از ارزش‌های اسلام مرز نمی‌شناسد. آنها برای دفاع از آبرو و ارزش‌های اسلامی بار سفر می‌بندند.

* بسیج همچنان وجود دارد 

سرلشکر سلامی خطاب به دیپلمات‌های وزارت امور خارجه بیان کرد: سیاست بدون مضمون قدرت نقش آفرین نیست. ما صاحب قدرتی هستیم که کمتر جایی در جهان این قدرت وجود دارد. وجود این قدرت یک موضوع است و شعاع تاثیر آن موضوع دیگری است و تا آنجایی که این قدرت دارای شعاع تاثیر است، ما در آنجا صاحب نقش هستیم و می‌توانیم تعیین کننده باشیم. بسیج همچنان وجود دارد و من به عنوان خادم بچه‌ها آنها را در کرونا دیدم. جایی که مردم متوفیان خود را نمی‌توانستند غسل داده و دفن کنند این بچه‌ها بدون هیچ هراسی و در اوج فداکاری و ایثار اموات مومنان را غسل می‌دادند و کفن کرده و به خاک می‌سپردند.

وی با بیان اینکه در فقرزدایی و محرومیت زدایی و در سیل و زلزله شاهد تلاش‌های بسیجیان بودم، گفت: این نیرو همه جا منتشر است و وقتی چنین عظمتی را در اختیار داریم از هیچ چیزی واهمه نداریم.

* در درون ما هیچ آثار نگرانی از جنگ نیست و هیچ کس نمی‌ترسد

سردار سلامی گفت: در محیط پیرامون ما ظرفیت بروز جنگ بالاست و ظرف ۴۵ سال گذشته هر آنچه جنگ بوده به جز جنگ‌های بالکان و اوکراین، همه جنگ‌ها در این منطقه بوده است. ولی در درون ما هیچ آثار نگرانی از جنگ نیست و هیچ کس نمی‌ترسد. اسرائیل فلسطین را بمباران می‌کند و آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند. در شمال ما جنگ همیشه یک پدیده قوی است و در شرق ما نیز جنگ وجود داشت.

وی به اعزام ناوهای هواپیمابر به منطقه اشاره کرد و افزود: ناوهای هواپیمابر به منطقه اعزام می‌شوند و این‌ها نماد قدرت یک امپراتوری هستند که در آب‌های جهان سرگردان هستند و به عنوان ابزارهای نفوذ و سیطره سیاسی عمل می‌کنند، ولی زمانی به ایران می‌رسند خاصیت سیاسی خود را از دست می‌دهند و مجبورند تاثیر بپذیرند. همانطور که وزیر دفاع آمریکا چند سال پیش گفته بود که به فلزات قراضه تبدیل می‌شوند.

به گزارش فارس، وی گفت: دلیل اصلی آن قدرتی است که به فضل الهی شکل گرفته و در حال عمل کردن است. 

سردار سلامی بیان کرد: به فضل الهی تحول جالبی در جهان رخ داده که ممکن است در کوتاه مدت قابل رویت نباشد، ولی آثار بلندمدت آن حتما روشن خواهد شد و آن این است که انقلاب اسلامی وقتی از مرزها عبور کرد و سازه‌هایی از قدرت شکل گرفت و این سازه‌ها به هم گره خورد و جغرافیایی از مقاومت را شکل داد و جبهه مقاومت ایجاد شد، دشمنان ما مجبور شدند از پناهگاه‌های راهبردی خارج شده و مجبور شدند مستقیما وارد گسترش نظامی شوند. ولی این گسترش آنقدر وسیع شده که خود آنها دچار پدیده گسترش بیش از حد شدند.

*  ترجیحات سیاسی دولت‌ها با نظام سلطه متفاوت شده است

وی ادامه داد: الان آمریکایی‌ها در میدان تاکتیک هم تحت تاثیرند و به پایگاه‌های آنها هم حمله می‌شود. مثل کشتی که انصارالله یمن تصرف کرد، یک پیامد راهبردی وسیعی داشت و نشان می‌داد در این منطقه معادله جدیدی حاکم می‌شود و نشان می‌دهد این قدرت توانایی خود را براساس ایمن سازی محدودیت‌های خود از دست می‌دهد و این قدرت‌ها کم کم ناکارآمد می‌شوند. هر چه تهدید می‌کنند کسی نمی‌ترسد.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ترجیحات سیاسی دولت‌ها با نظام سلطه متفاوت شده است و متحدان قدیمی هم با ترجیحات سیاسی آنها کار نمی‌کنند. ائتلاف‌های سخت که یک روز در یک جنگ ماه‌ها در کنار هم می‌جنگیدند، دیگر قابل شکل‌گیری نیست و این به دلیل فرسایش همه قوای آنهاست، از جمله قدرت نظامی، سیاسی و توان فرهنگی آنها.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: با اینکه هالیوود قوی‌ترین پایانه فرهنگی جهان برای شکل دادن به فرهنگ جهانی است، ولی نمی‌توانند جوانان مسلمان را از جهاد دور کنند. 

فرمانده کل سپاه به وضعیت غزه اشاره کرد و افزود: قصه غزه که پیش آمده موتور محرک جدیدی است که یک عزم جهادی در همه سرزمین‌های اسلامی و حتی فراتر از اسلام شکل بگیرد. شاید مهمترین اتفاق این است که واقعیت این قدرت‌ها نسبت به آنچه در فضای عملیات روانی ترویج می‌‌کنند، تفاوت و تمایز را نشان می‌دهد. شما همیشه آمریکا را با چند مفهوم که ترویج می‌کند می‌شناسید دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، امنیت و رفاه، پنج عنصری است که آمریکا می‌خواهد خود را با آن به جهان معرفی کند، ولی آنچه امروز از شخصیت سیاسی آمریکا همه دنیا به چشم می‌بیند، این است که این قتل عام را در غزه صورت می‌دهند و بی‌شرمانه این را دفاع مشروع توصیف می‌کنند و جهان این را می‌بیند.

وی گفت: هیچ فصل مشترکی بین افکار عمومی در جهان و این مفاهیم که به عنوان ارزش‌های آمریکا مطرح می‌شود، وجود ندارد. امروز همه عالم حتی در نزدیک‌ترین نقطه به هیأت حاکمه آمریکا این اعتراض و نفرت نسبت به سیاست‌ها و مقامات آمریکا وجود دارد و آمریکا در حال منزوی شدن، حداقل در نزد افکار عمومی است. 

سردار سلامی خاطرنشان کرد: منطق انقلاب ما و ارزش‌های انقلاب ما و آگاهی بخشی‌های انقلاب ما منتقل شده است. آنچه را ما می‌گفتیم امروز مصداق پیدا کردند. اگر ما از آمریکا به عنوان جنایتکار جنگی حرف می‌زدیم، نمی‌پذیرفتند. ولی امروز هیچکس نمی‌تواند بگوید حرفی که ایران درباره آمریکا می‌زد که این شیطان بزرگ است، درست نبوده و همه متوجه می‌شوند و این یک واقعیت است. اینکه آمریکا برای حل مسائل خودش می‌خواهد همه کشورها را قربانی کند،‌ یک واقعیت است. اینکه اینها اشغالگرند و هیچ جامعه‌ای برای آنها ارزش حیات ندارد و وقتی در تنگنا قرار می‌گیرند حاضرند همه دنیا را فدای اهداف خود کنند نیز یک واقعیت است.

* عملکرد دستگاه دیپلماسی ما ستایش برانگیز است

وی با اشاره به اوضاع کنونی در جهان بیان کرد: این فضا به دیپلماسی ما این امکان را می‌دهد که کشورها و ملت‌ها شنوای حرف ما باشند و عرصه برای دیپلماسی عمومی ما فراهم شده است. البته عملکرد دستگاه دیپلماسی ما ستایش برانگیز است. سیاست خارجی ما ظرفیت انقلابی خوبی از خود نشان داده و ان‌شاءالله در سطح یک انقلاب شکوهمند تحرکات دیپلماتیک قوی صورت می‌دهد. ما به افکار عمومی جهان دوخته و ادغام شده‌ایم. 

سردار سلامی با اشاره به وضعیت کنونی در غزه خاطرنشان کرد: ما ملت با عاطفه و احساس هستیم و مهربانی برای ما خیلی مهم است. همیشه به مظلوم اهمیت می‌دادیم و شهد شیرین دفاع از مظلوم از عاشوار در ما نهادینه شده و هر روز رشد می‌کند. آنچه اتفاق می‌افتد، یک انتحار و خودکشی برای جریانی است که امروز این جنایت‌ها را در غزه انجام می‌دهد. این هم دلایل اعتقادی دارد و به دلایل اعتقادی، حتما این جبهه باطل فروخواهد پاشید. روزی فراخواهد رسید و مجبور می‌شوند خودشان خانه‌هایشان را به دست خودشان و حتی به دست مومنان خراب کنند.

* رژیم صهیونیستی در نهایت قادر به اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود

فرمانده کل سپاه گفت: حتی با منطق نظامی و سیاسی که به این صحنه نگاه می‌کنیم می‌بینیم رژیم صهیونیستی در نهایت قادر به اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود.  یک حادثه کوچک وقتی در سرزمین بزرگ رخ می‌دهد، پیامدهای آن ماه‌ها در افکار عمومی باقی می‌ماند. این جغرافیا به گونه‌ای است که هر شکست می‌تواند آخرین شکست باشد. 

وی به اوضاع جاری در سرزمین‌های اشغالی اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مشاغل از بین رفته است و روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه این جنگ برای رژیم صهیونیستی است. آنچه امروز بیشترین عامل حفظ جنگ است نیاز شخصی نخست‌وزیر این رژیم است. هیچ نمایشی ضعیف‌تر و تحقیرآمیزتر از نمایش اسرائیل در مقابل طوفان الاقصی نیست.

سردار سلامی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: ۱۵۰۰ نفر آدم را از میان حسگرهای الکترونیکی و سیستم‌های شنود و بالن‌ها و ... عبور دادند و عملا متوجه نشدند. از بین رفتن اعتبار یک سیستم امنیتی بزرگ‌ترین عامل فروپاشی یک نظام است.

* کسر کوچکی از ظرفیت‌های مقاومت فعال شده

وی درباره پیش‌بینی این جنگ اظهار داشت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عقلانی عمل نمی‌کنند. نسل‌های آینده فلسطین آموختند باید با چه کسی بجنگند و حتما سلاح در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. رژیم صهیونیستی بیش از این قوی نخواهد شد و دشمنان آن قوی خواهند شد و سرانجام پیروزی با مظلومان فلسطینی خواهد بود.

به گفته فرمانده کل سپاه، کسر کوچکی از ظرفیت‌های مقاومت فعال شده است.

سردار سلامی در پایان با بیان اینکه عزیزان در وزارت خارجه در این دو ماه واقعا زحمت کشیدند، خطاب به وزیر خارجه، مدیران و دیپلمات‌های وزارت خارجه اظهار داشت: شما بسیار قدرتمند هستید. دشمنان ما شاید از یک جهت بهتر می‌دانند که قدرت ما چقدر است. 

به گزارش فارس، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران و جمعی از مدیران و کارمندان وزارت امور خارجه در این نشست حضور داشتند و در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر دیپلمات‌های شهید و بسیجی وزارت امور خارجه برپا شده بود.

بیزاری نسل جدید آمریکا از رژیم صهیونیستی

تبلیغات رژیم صهیونیستی در آمریکا جواب نداده و بسیاری از جوانان آمریکا مخالف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی‌اند.

بیزاری نسل جدید آمریکا از رژیم صهیونیستی

فارس پلاس؛ روایت روز - این روزها همزمان با تبلیغات سنگین رژیم صهیونیستی برای مظلوم نشان دادن خود، نسل جوان آمریکا، رفتارها و اظهارات رسانه‌ای آمریکا و اسرائیل را باور ندارند و کنار مردم مظلوم فلسطین تمام قد ایستاده‌اند.

به عنوان مثال، هیلاری کلینتون اخیراً برای سخنرانی به دانشگاه کلمبیا در نیویورک رفته بود. ده‌ها دانشجو در دانشگاه کلمبیا در حین سخنرانی وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در اعتراض به آزار و اذیت دانشگاه به پا خواستند و در لابی دانشگاه به تحصن نشستند.[۱]
 

 


تحصن دانشجویان کلمبیا در سالن لابی دانشگاه


آزار و اذیت دانشگاه کلمبیا، از تبلیغات کامیون‌ها در اطراف دانشگاه شروع شد. دانشگاه کلمبیا در اقدامی عجیب، تصاویری از دانشجویان با عبارت «برجسته ترین ضد یهود در دانشگاه کلمبیا» روی صفحه نمایش‌های بزرگی که روی یک کامیون در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار داده شده بود، ظاهر شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که دانشجویان بیانیه‌ای را امضا کردند و گفتند که مسئولیت تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل به صراحت بر عهده «دولت افراطی اسرائیل» است. این درحالی است که آمریکا که خود را مدعی آزادی بیان می‌داند ولی مخالف خود را اینگونه مجازات می‌کند.
 


نمایش تصاویر دانشجویان حامی فلسطین در کامیون ها


دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا بعد از اوایل نسل‌کشی رژیم اشغالگر در غزه، بارها تظاهرات کرده‌اند و جالب اینجاست که ائتلافی متشکل از ۳۴ سازمان دانشجویی در دانشگاه هاروارد در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کردند.[۲]
 

 

نسل جدید آمریکا مخالف رژیم صهیونیستی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسل‌های جدید آمریکایی نسبت به روایت‌های اسرائیل بدبین شده‌اند. حمایت نسل‌ جوان آمریکایی از آرمان فلسطین دیگر تعجب‌آور نیست. طبق تحقیقات نظرسنجی، نتایج حاکی از افزایش تردید نسبت به روایت‌های «اسرائیل» است.

طبق نظرسنجی گالوپ حمایت مردم آمریکا از فلسطین به بالاترین میزان خود در ۲۰سال اخیر رسیده است. این در حالی است که حمایت مردم آمریکا از رژیم صهیونیستی به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.]
 


گفتنی است که یهودیان آمریکایی نیز بارها علیه نسل‌کشی رژیم تلاویو تظاهرات کرده‌اند. آنها در ایستگاه مترو و کاخ سفید و حتی در خیابان‌ها اعتراض کردند و خواستار آتش بس در غزه شدند. یهودیان آمریکایی جنایات رژیم‌صهیونیستی را مورد تایید یهودیان نمی‌دانند.

سردار سرلشکر باقری: ناوشکن ایرانی دیلمان با فناوری روز جهانی و تلاش جوانان ما ساخته شده است

 

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در حاشیه آیین الحاق ناوشکن دیلمان در جمع خبرنگاران گفت: ناوشکن ایرانی دیلمان با استفاده از فناوری روز جهانی و با مشارکت صنایع داخلی کشور، شرکتهای دانشبنیان و مراکز علمی و دانشگاهی، تولید شده و بسیاری از جوانان ما در ساخت این ناوشکن نقش داشته‌اند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه آیین الحاق ناوشکن دیلمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بزرگ و خوبی برای همه ما در نیروهای مسلح و مردم عزیز کشورمان است که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح  ساخت این ناوشکن در شرایط تحریم کار بسیار سختی دانست و گفت:  ساختن چنین ناوشکن در شرایط تحریم به خصوص در چهار سال اخیر که اوج تحریم ها بود کار بسیار بزرگی است، البته افتخار ما به جوانان تولیدکننده بیش از افتخار کردن به خود ناو و هر تجهیزات دیگری است؛ زیرا ارزش اصلی، این جوانان و دانشمندان ما هستند که با روحیه عالی شعار ما می توانیم را به عمل تبدیل کردند و این کار بزرگ را انجام دادند.
سردار سرلشکر باقری گفت: ناوشکن ایرانی دیلمان با استفاده از فناوری روز جهانی و با مشارکت صنایع داخلی کشور، شرکتهای دانشبنیان و مراکز علمی و دانشگاهی، تولید شده و بسیاری از جوانان ما در ساخت این ناوشکن نقش داشته‌اند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در دریای خزر تهدیدی را احساس نمی‌کنیم و روابط بسیار گرم و صمیمی با همه کشور های ساحلی داریم اما به هر ترتیب امنیت حمل و نقل دریایی و آماده بودن برای هر حادثه غیر مترقبه ای و بازدارندگی در برابر هر بد خواهی ضرورت دارد که نیروهای مسلح آمادگی کامل را داشته باشند در این جهت تولید این ناوشکن کاملا ضروری بود بر همین اساس ناوشکن ساخته و به آب انداخته شد و ماموریت‌های خود را به خوبی انجام خواهد داد.

دریای خزر دریای صلح و دوستی است/ الحاق دیلمان نماد اقتدار علمی و فناوری ایران اسلامی است

 

امیر سرلشکر موسوی دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و گفت : امروز شاهد الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش بودیم که این دستاوردها نماد اقتدار علمی و فناوری ایران اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی به‌دست آمده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه آیین الحاق ناوشکن دیلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکریم که با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان صنایع دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی ناوشکن تمام ایرانی دیلمان امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شد و یک توان دریایی بسیار خوبی برای تامین بهتر امنیت در منطقه ایجاد شد.
امیر سرلشکر موسوی دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و گفت: امروز شاهد الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش بودیم که این دستاوردها نماد اقتدار علمی و فناوری ایران اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی به‌دست آمده است.
وی در پایان گفت: از حضور سردار سرلشکر محمد باقری ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم باشکوه از طرف کلیه خانواده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

تل‌آویو تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه» برای تامین مالی جنگ را بررسی می‌کند

سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل بعد از گزارش رسانه‌های داخلی درباره هزینه‌های بالای جنگ، می‌گوید تل‌آویو، امروز (دوشنبه)، بررسی طرحی «بی‌سابقه» برای تأمین مالی نیازهای جنگی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تل‌آویو تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه» برای تامین مالی جنگ را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه رژیم اسرائیل، امروز (دوشنبه)،  برای تأمین نیازهای جنگی، تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه‌» و متمم به‌ارزش ۸ میلیارد دلار را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«اوفیر جندلمان» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) در این باره گفت: «امروز در کابینه بودجه‌ای بی‌سابقه به ارزش ۳۰ میلیارد شِکِل مطرح خواهد شد که می‌تواند تمام نیازهای نظامی‌ برای دفاع، حمله، رسیدگی به مسئله اسارت ربوده‌شدگان، مجروحان، کشته‌شدگان و شهروندانی که خارج شدند را جوابگو باشد».

او در ادامه بدون اشاره به جزئیات بیشتری درباره این طرح، افزود: «همچنین این بودجه تداوم رونق اقتصادی را تضمین خواهد کرد».

کابینه اسرائیل در حالی این طرح را امروز در جلسه خود مورد بررسی قرار خواهدداد که اخیرا برخی از رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند جنگ غزه تأثیر بسزایی بر اقتصاد اسرائیل داشته است.

رژیم اسرائیل از زمان آغاز جنگ تاکنون در اقدامی هزینه‌بر حدود ۳۶۰ هزار سرباز و افسر ذخیره خود را برای جنگ فراخوانده است.

از سوی دیگر، غیبت نیروهای ذخیره در محل کارشان، باعث شده است اقتصاد اسرائیل متحمل فشارهای قابل‌توجهی باشد. رژیم اسرائیل تاکنون حدود ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین را از جنوب و شمال اراضی اشغالی خارج کرده و با هزینه‌های دولتی، آن‌‌ها را در هتل‌‌ها و مسافرخانه‌ها اسکان داده است.

ترابی: النصر میزبان خوبی نبود

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما میزبانی خوبی از النصر داشتیم اما اینجا اینگونه نبود. در مورد بازی باید بگویم بازی بسیار سختی داریم.

ترابی: النصر میزبان خوبی نبود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی ترابی در نشست خبری پیش از مسابقه با النصر عربستان گفت: اتفاقات خوبی رخ نداد. ما میزبانی خوبی از النصر داشتیم اما اینجا اینگونه نبود. در مورد بازی باید بگویم بازی بسیار سختی داریم و تلاش می‌کنیم که سربلند از زمین خارج شویم. 

وی افزود: همه بازیکنان ما اهمیت بازی فردا را می‌دانند. متأسفانه در بازی قبل آنطور که باید و شاید نتوانستیم خوب باشیم و فردا باید تلاش‌مان را چند برابر کنیم تا هدیه خوبی به هواداران‌مان بدهیم.

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی ایران اشراف کاملی بر منطقه دارد

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی ایران اشراف کاملی بر منطقه دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: اینکه آمریکایی‌ها هر اتفاقی که رخ می‌دهد را با دروغ‌پردازی به ما نسبت می‌دهند، برای این است که می‌دانند ایران اشراف دارد و جمهوری اسلامی ایران است که در سطح منطقه حرف اول را می‌زند.

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی ایران اشراف کاملی بر منطقه دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اینکه پس از پایان رسمی تحریم‌های تسلیحاتی، غرب اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی دیگری علیه ایران وضع خواهد کرد، گفت: ما در زمینه تسلیحات پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشتیم و تمام این پیشرفت‌ها هم در دوران تحریم بوده است. در حال حاضر هم که فضای بازتری وجود دارد، قطعاً به این پیشرفت‌ها اضافه خواهد شد. 

امیر آشتیانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف حوزه صنایع دفاعی مانند صادرات، ارتباط  و تعاملات با کشورهای دیگر درخصوص مباحث نظامی قطعا توفیقات بیشتری به دست خواهیم آورد و مطالبی که این کشورها عنوان می‌کنند غالباً شعار و فرافکنی است و هیچ کدام اعتبار ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه از اشراف کاملی برخوردار است، افزود: اینکه آمریکایی‌ها هر اتفاقی را که رخ می‌دهد با دروغ‌پردازی به ما نسبت می‌دهند، برای این است که می‌دانند ایران اشراف دارد و  جمهوری اسلامی ایران است که در سطح منطقه حرف اول را می‌زند.

توافق آتش‌بس در غزه، 2 روز دیگر تمدید شد

توافق آتش‌بس در غزه، 2 روز دیگر تمدید شد

وزارت خارجه قطر و جنبش حماس خبر دادند که توافق آتش‌بس انسانی در غزه، با همان شروط قبل، به مدت دو روز دیگر تمدید شده است.

توافق آتش‌بس در غزه، 2 روز دیگر تمدید شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

جنبش حماس نیز ضمن تأیید این توافق، تأکید کرد: با برادران مصری و قطری بر سر تمدید آتش‌بس موقت به مدت دو روز دیگر با همان شروط قبلی توافق کردیم.

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند. 

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. در تازه‌ترین تحلیل در این راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش تأکید کرد که تلاشها برای تمدید آتش‌بس انسانی در نوار غزه همچنان ادامه دارد و گفت: هدف از تمدید اتش‌بس، وارد کردن کمکها و آزادی اسرا و گروگانهاست. پیامهایی از طرفین برای تمدید آتش‌بس دریافت کرده‌ایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به توقف دائمی درگیری بین گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

جنگ غزه همچنین باعث خسارت‌های سنگین به اقتصاد اسرائیل شده است. وبگاه شبکه خبری بلومبرگ روز گذشته (یکشنبه) با جمع‌آوری آمارهای جدید خبر داد که بیش از یک سوم شرکت‌های رژیم صهیونیستی از شوک جنگ غزه هنوز کسب و کار خود را از سر نگرفتند.

بلومبرگ تاکید کرد که کسب و کارهای کوچک در اسرائیل بیشترین آسیب را از جنگ غزه متحمل شده‌اند که علائم آن کاهش ۲۱ درصدی خرید هفتگی با استفاده از کارت‌های اعتباری نسبت به میانگین قبل از جنگ در سال ۲۰۲۳ و همچنین کمبود نیروی انسانی به دلیل فراخوان بی سابقه ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به جمع نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی است که هشت درصد نیروی کار در اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است. 

همچنین «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز تصریح کرد که به خاطر تخریب منازل غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی، 56 هزار خانواده بدون سر پناه هستند.

فرمانده کل ارتش: عملیات طوفان الاقصی روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید

فرمانده کل ارتش: عملیات طوفان الاقصی روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید

فرمانده کل ارتش، گفت: مسیر مبارزات مردم فلسطین برای بازپس‌گیری‌ سرزمین‌های غصب شده و نجات از ظلم رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی وارد یک مرحله جدید شده است که به حول ‌و قوه الهی روند اضمحلال این رژیم را سرعت خواهد بخشید.

فرمانده کل ارتش: عملیات طوفان الاقصی روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (پنجشنبه، ۲۵ آبان‌) در مراسم گرامیداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: این روز بزرگ را به همه تبریک عرض می‌کنم و به همه همرزمان عزیزم و خانواده‌های شهدا سلام و درود می‌فرستم.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، ۲ جنبه دارد؛ اولاً، این عملیات یک عملیات بی‌سابقه، شگفتانه، غیرقابل تصور و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، یک اتفاق غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است و یک نقطه عطف راهبردی در روند مبارزه مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شو‌د.

فرمانده کل ارتش، افزود: مسیر مبارزات مردم فلسطین برای بازپس‌گیری‌ سرزمین‌های غصب شده و نجات از ظلم رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی وارد یک مرحله جدید و نوین شده است که به حول ‌و قوه الهی روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

سرلشکر موسوی با اشاره به دومین وجه عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: وجه دوم این عملیات، رسوایی و بی‌آبرویی مدعیان حقوق بشر در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها و سکوت‌کنندگان در مقابل جنایات این رژیم نحس بی‌ریشه و نامشروع است.

وی ادامه داد: ماهیت آمریکا یک بار دیگر برای همه دنیا روشن شد. بوق‌های تبلیغاتی و مافیای رسانه‌ای مرتباً آمریکا را به گونه دیگری در جهان جلوه دادند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: معلوم شد که این آمریکا همان آمریکای هیروشیما و ناکازاکی، فلوجه عراق و کشور افغانستان است. البته نسخه بروز شده، با تجربه‌تر، وقیح‌تر و متکی به همراهی سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی است.

سرلشکر موسوی افزود: نکته دیگر این است که کسانی که روند شکل‌گیری و استقرار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را شاید اندکی فراموش کرده بودند، همانگونه که مشاهده کردید، روند عادی‌سازی وجود داشت و اینکه موضوع رژیم صهیونیستی هم یک موضوع سیاست خارجی همچون سایر موضوعات برای برخی کشورهاست.

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تقریباً در حال فراموشی بود، تصریح کرد: پس از این اتفاقات، موضوع فلسطین نه تنها مسئله اول جهان اسلام بلکه به مسئله اول همه حق‌طلبان، آزادی‌خواهان و مردم جهان تبدیل شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: چهره واقعی رژیم صفاک و جهان بینی سردمداران آن را همه جهان به صورت عیان و بی‌پرده مشاهده کردند.

 

 

سرلشکر موسوی ضمن اشاره به سومین مسأله در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: بی‌خاصیتی مجامع بین‌المللی برای اهداف واقعی بشریت و جامعه بین‌المللی برای همه روشن شد‌.

وی افزود: معلوم شد که یک ملت برای دفاع از حقوق خود باید به خودش متکی باشد، چرا که ارتقای قدرت دفاعی برای حفظ منافع ملی از لازم‌ترین لوازم اداره یک کشور است. اکنون مشخص می‌شود که ارتقای قدرت دفاعی و دارا بودن این قدرت چه نقشی در آقایی، عزت و سربلندی یک ملت دارد.

فرمانده کل ارتش، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این حوادث با همه فراز و فرودها و دو جنبه‌ای که دارد؛ موجب پیروزی مردم مظلوم فلسطین و زوال محتوم رژیم صهیونیستی خواهد شد، چرا که هم براساس محاسبات بازی جنگ راهبردی، ما به این نتیجه می‌رسیم، هم براساس تجربه تاریخی، هم براساس سنت الهی و هم براساس روندشناسی، اینگونه وقایع که در تاریخ رخ داده است این موضوع مشخص می‌شود.

سرلشکر موسوی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، عنوان کرد: این رفتار دیوانه‌وار و وحشیانه نشان‌دهنده آن است که این رژیم هیچ آینده روشنی برای خود متصور نیست و از این رو توجهی به تصویری که از خود در اذهان عمومی جهان نشان می‌دهد، ندارد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عملیات شکست حصر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این عملیات یک کار به هنگام بود که در یک کار مشترک، تابلویی از وحدت و همدلی و برای خدا کار کردن را نشان داد که همه بدون توجه به مسائل دنیوی وارد عرصه شده و این نتیجه ماندنی و تاریخی را رقم زدند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: شاید عملیات شکست حصر سوسنگرد از لحاظ بزرگی به اندازه بسیاری از عملیات‌ها نباشد، اما جلوه‌ای از موفقیت و کار مشترک نیروهای مدافع بود که در یک کار مشترک، حماسه‌ای تاریخی را ایجاد کردند.

سرلشکر موسوی: امکانات درمانی پدافند هوایی ارتش در اختیار عموم مردم است

فرمانده کل ارتش، گفت: همکاران عزیز ما در نیروی پدافند هوایی ارتش با تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی درمانگاه فوق تخصصی و مجهز شهدای پدافند را برابر همه استانداردهای وزارت بهداشت و درمان آماده کردند و متخصصین، کادر درمان و تجهیزات مورد نیاز در این درمانگاه جهت استفاده عموم مستقر هستند.

سرلشکر موسوی: امکانات درمانی پدافند هوایی ارتش در اختیار عموم مردم است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در منطقه افسریه تهران افتتاح شد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آئین بهره‌برداری از درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند که در منطقه افسریه تهران برگزار شد، گفت: شهرک شهید بهشتی بزرگترین شهرک نظامی نیروهای مسلح ماست و نیاز بود چنین مجموعه‌ای در جهت خدمت رسانی به خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر ساکنین شهرک شهید بهشتی، مناطق اطراف این شهرک نیاز به چنین مجموعه‌ای جهت خدمات درمانی داشتند؛ بنابراین، با توجه به سرانه پایین خدمات درمانی نسبت به جمعیت این منطقه، نیاز بود چنین مرکزی در این منطقه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط کادر درمان پدافند هوایی ارتش، تصریح کرد: همکاران عزیز ما در نیروی پدافند هوایی ارتش با تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی درمانگاه فوق تخصصی و مجهز شهدای پدافند را برابر همه استانداردهای وزارت بهداشت و درمان آماده کردند و متخصصین، کادر درمان و تجهیزات مورد نیاز در این درمانگاه جهت استفاده عموم مستقر هستند.

وی افزود: امیدواریم مراجعه‌کنندگان محترم با رضایت کامل از این مجموعه درمانی مجهز خارج شوند و از این جنس کارها ضرورت دارد در بخش‌های دیگر انجام پذیرد و این در برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است.

 

 

آمادگی درمانگاه شهدای پدافند برای ارائه خدمات به نیرو‌های مسلح و مردم

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آئین بهره‌برداری از درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند در منطقه افسریه تهران، گفت: شهرک شهید بهشتی تراکم جمعیتی قابل توجهی را در خود جای داده است و ۳۵ هزار نفر در این شهرک ساکن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ساکنین زیاد در محله‌های مسعودیه، والفجر، اسلام‌آباد و…، سرانه نامطلوبی از نظر وجود فضا‌های درمانی در این منطقه وجود داشت. لذا؛ نیاز به احداث یک درمانگاه مجهز با فضای مناسب و متناسب با جمعیت هدف، به‌شدت احساس می‌شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار کرد: از این رو کار مطالعاتی و جانمایی آن آغاز شد و این محل در راستای مأموریت‌های مردم‌یاری ارتش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه و امکان بهره‌برداری دو منظوره در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع انتخاب و جانمایی شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ به منظور تهیه نقشه‌های اجرایی درمانگاه با مشاور متخصص در امور بنا‌های درمانی، قرارداد منعقد شد و شرکت مشاور، نقشه‌های تصویب‌شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و برابر استاندارد فضا‌های درمانی را ارائه کرد؛ لذا ساخت ساختمان اصلی درمانگاه در سه طبقه شامل بخش‌های مختلفی به همراه ساختمان‌های جانبی به مساحت ۵۵۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفت.

 

 

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه عملیات اجرایی درمانگاه در سال ۹۸ توسط معاونت مهندسی نپاجا آغاز شد، گفت: در زمان احداث، بر اساس یک پیش‌بینی مناسب توسط اداره بهداشت نپاجا، محل‌های استاندارد جهت استفاده از گاز‌های طبی در تمام اتاق‌ها توسعه یافت تا در زمان بحران و نیاز اضطراری، بتوان از همه اتاق‌های موجود برای خدمات‌رسانی استفاده کرد. لذا؛ با در نظر گرفتن مراتب فوق و ایجاد برخی موارد تکمیلی، درمانگاه احداث‌شده قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در کنار درمانگاه احداث‌شده، زمینی به مساحت ۹۶۰ متر مربع جهت گسترش و طرح توسعه آتی تحت عنوان جراحی محدود پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش با استفاده از توان داخلی خود نسبت به احداث درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند اقدام کرد و این امر باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌کرد اعتبارات شد.

وی با بیان اینکه تمام استاندارد‌های ساختمانی و درمانی با نگاهی به نیاز‌های آتی و شرایط غیرقابل پیش‌بینی آینده در احداث درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند لحاظ شده است، افزود: موتورخانه، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم اعلام و اطفاء حریق خشک و خیس، برق اضطراری، اکسیژن برای تمام اتاق‌ها و بسیاری موارد دیگر در این آینده‌نگری پیش‌بینی شده است.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند آماده ارائه خدمات به پرسنل نیرو‌های مسلح و مردم شریف منطقه است، خاطرنشان کرد: این درمانگاه دارای بخش‌های اورژانس، ویزیت، خدمات مشاوره پزشکی به پست‌های امداد مستقر در یگان‌های پدافندی، بستری موقت، اتاق CPR، اتاق عمل سرپایی، درمانگاه فیزیوتراپی، رادیولوژی و سونوگرافی، درمانگاه قلب و عروق و پرفشاری خون، درمانگاه دیابت و تغذیه، درمانگاه چشم، درمانگاه زنان، درمانگاه نورولوژی و طب فیزیکی، واحد CSR، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک اطفال، کلینیک گوش و حلق و بینی، کلینیک پوست و همچنین نوبت‌دهی اینترنتی است که به منظور رفاه حال مراجعین و تسهیل در پذیرش اولیه، پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند دارای انواع خدمات پزشکی، درمانی و دارویی بوده و استفاده از آن برای عموم آزاد است.