منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

امیر سرتیپ حیدری در نشست خبری رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا:پست‌های غربالگری در ورودی استان‌های هدف ایجاد می‌شود


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگی در گستره ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز «یا علی ابن ابی طالب» تحت عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای ۹۸ از امروز شروع می‌شود و هدف اصلی این رزمایش با یک روحیه تهاجمی، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در جریان رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا که امروز یکشنبه ۲۵ اسفند در مرکز نوسازی و بهینه سازی شهید زرهرن برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: از روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در کشور، در پی صدور اوامر فرمانده معظم کل قوا، نیرو‌های مسلح قدرتمند کشورمان از جمله ارتش و نیروی زمینی محوری پای کار آمدند.
وی با بیان اینکه در نیرو‌های مسلح از جمله ارتش قابلیت‌های ویژه و منحصر به فردی در مواقع این‌چنینی وجود دارد، گفت: ما در تمام یگان‌های نزاجا واحد‌ها و ساختار‌های رفع آلودگی‌های خاص داریم.
فرمانده نزاجا با بیان اینکه ما در اقصی‌نقاط کشور بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی گسترده داریم، عنوان کرد: نیروی زمینی ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در خارج از تهران دارد که هر کدام از این بیمارستا‌ن‌ها، بیمارستان‌های سیار وابسته به خودشان نیز دارند.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: متعاقب فرمان اخیر فرمانده معظم کل قوا به نیرو‌های مسلح، قرارگاه بهداشتی و درمانی ویژه‌ای در نیرو‌های مسلح، ارتش و نیروی‌زمینی ایجاد شد.
وی افزود: فرمانده معظم کل قوا در پیام خود بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحت یک رزمایش دفاع بیولوژیک که موجب افزایش اقتدار ملی شود تاکید داشتند.
فرمانده نزاجا گفت: با توجه به حکمی که فرماندهی کل ارتش به اینجانب دادند، رزمایش بزرگی در گستره ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز «یا علی ابن ابی طالب» تحت عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای ۹۸ از امروز شروع می‌شود.
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه هدف اصلی این رزمایش با یک روحیه تهاجمی، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است، گفت: استان‌های هدف ما فعلا گیلان و قم است منتها برنامه این رزمایش در یک گستره ملی است.
وی با بیان اینکه تمام استان‌هایی که ارتش در آن‌ها حضور دارد قابلیت اجرای این رزمایش را دارند، گفت: ما در آستانه ورودی استان‌های هدف، پست‌های غربالگری ایجاد می‌کنیم تا کسانی که قصد ورود به استان را دارند ابتدا غربالگری شوند. ضدعفونی کردن معابر عمومی و محل‌های تجمع عمومی از دیگر اقدامات ما در این رزمایش خواهد بود. توسعه مراکز تشخیصی و امدادی و همچنین ایجاد بیمارستان صحرایی به همراه نقاهتگاه، از دیگر اقدامات نزاجا در رزمایش است.
وی ادامه داد: این اقدامات از فردا در قم و گیلان آغاز خواهد شد. هر استانداری در سراسر کشور نیاز به کمک نیروی زمینی ارتش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را داشته باشد، ما در خدمت خواهیم بود.

رزمایش نیروهای ارتش در استان فارس برای مقابله با کرونا/ ۸ مکان در شیراز پایش شد





فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز رزمایش ارتش در کنترل و پایش بیماری کرونا گفت: ارتش با تمام تجهیزات و توان تا پایان در کنار مردم است و کار ضدعفونی مکان‌های مختلف را انجام می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی با اشاره به آغاز رزمایش ارتش با عنوان « با ولایت تا شهادت» اظهار داشت: این رزمایش توسط نیروی زمینی ارتش به صورت همزمان و سراسری در استان‌های کشور آغاز شده و تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ارتش در استان فارس نیز امروز این رزمایش را آغاز کرد، گفت: ارتش با تمام تجهیزات و توان تا پایان در کنار مردم است و کار ضدعفونی مکان‌های مختلف را انجام می‌دهد.
فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر این 2 یگان تیپ 55 هوابرد شیراز و پشتیبانی منطقه 2 در استان فارس اقدام به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده سطح کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.
امیر رضایی بیان کرد: امروز نیز 8 مکان سطح شیراز توسط تجهیزات و خودروهای ارتش پوشش داده شد و برای کنترل بیماری اقدام به سنجش دما و تب مردم کردند همچنین مشاوره پزشکی نیز به مردم داده شد.
وی عنوان کرد: توصیه پزشکان ارتش به مردم پیوستن به پویش در خانه بمانیم است تا با این روش به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک شود و این پدیده منحوس هر چه سریع‌تر پایان یابد.
بنا بر این گزارش، رزمایش بزرگ ارتش امروز با رمز «یا علی ابن ابی طالب» تحت عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای در گستره ملی توسط نیروی زمینی ارتش آغاز شد.

رییس داروخانه 29 فروردین خبر داد: ارایه خدمات دارویی در داروخانه 29 فروردین به بیماران کرونایی

 

 رئیس داروخانه ۲۹ فروردین ارتش گفت: با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا، این دارو خانه به عنوان یکی از چند داروخانه عرضه داروهای کرونایی، به این بیماران خدمات دارویی ارائه می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، وحیده  چالاکی، رئیس داروخانه ۲۹ فروردین ارتش گفت: کارکنان داروخانه ۲۹ فروردین در خدمت بیماران کرونایی هستند و داروهای تامیفلو و هیدروکسی کلوروکین را به بیماران ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به ارائه خدمات دارویی، گفت:  در حال حاضر ما دو نوع داروهای مخصوص جهت کنترل ویروس کرونا را داریمبرابر جمعیتی که مراجعه می‌کنند تلاش می‌کنیم تا جایی که موجودی از سوی وزارت بهداشت به دارو خانه ارسال شود در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهیم.
چالاکی ادامه داد: یک بخش از داروخانه را کاملا ایزوله کردیم و در این قسمت مراجعه کنندگان می‌توانند با صبوری داروهای موردنیاز را تهیه کنند.
رئیس داروخانه ۲۹ فروردین ارتش با بیان اینکه مردم نگران تهیه داروها نباشند، خاطرنشان کرد:  به علت مراجعه زیاد شاید یکی از داروها در روز مراجعه تمام شود اما نگران نباشند و ما سعی می‌کنیم کسری داروها را بلافاصله در فردای آن روز تامین کنیم.
وی مردم را به رعایت نکات بهداشتی ترغیب کرد و گفت:  با رعایت کامل بهداشت فردی و اتحاد عمومی و همچنین با آرامش و قرنطیه در منزل علاوه بر سلامت خود از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کنیم و ان شاءالله در آینده نزدیک این مهمان ناخوانده را ریشه کن کنیم.

قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود.

بسمه‌تعالی
سردار سرلشکر باقری

با تقدیر از خدماتی که نیرو‌های مسلّح تاکنون در زمینه‌ی کرونا به مردم عزیز تقدیم کرده‌اند و با تاکید بر ادامه و گسترش هرچه بیشتر آن، لازم است سازماندهی این خدمات به شکل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی بوده و علاوه بر درمان و ایجاد مراکز درمانی مانند بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه و غیره، به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با شیوه‌های لازم نیز بپردازد. تقسیم وظائف و مأموریت‌های سازمان‌ها و بخش‌های نیرو‌های مسلّح از وظائف این قرارگاه است. این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند.

این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

امید است با هدایت الهی و پشتیبانی ویژه‌ی حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ملت ایران همواره پیروز و برخوردار از امنیت و سلامت باشند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۲ اسفند ۱۳۹۸

انتهای پیام/

ضد عفونی معابر پایگاه هوایی شهید دوران شیراز


  امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با اعلام خبر فوق گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های رفع آلودگی این پایگاه با تجهیزات مجهز، معابر این پایگاه را ضد عفونی می‌کنند و بحمدالله تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه مشاهده نشده است.

امیر سرتیپ دوم لشکری ادامه داد: راه انداری خط تولید ماسک، انواع شوینده و مواد ضدعفونی و انجام ازمایش غربالگری از اقدامات اولیه این پایگاه بوده و در روز‌های آتی تمام معابر پایگاه، کوی‌های سازمانی و ساختمان‌های اداری به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند.

فراهم کردن امکانات لازم برای مبارزه با کرونا توسط ارتش


فراهم کردن امکانات لازم برای مبارزه با کرونا توسط ارتش  امیر سرتیپ دوم پزشک مداح معاون بهداشت، درمان و آمورزش پزشکی ارتش که در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با خبرنگاران سخن می‌گفت با اعلام این مطلب که ارتش جمهوری اسلامی ایران با رصد دائم یکان‌های خود در نیرو‌ها و یکان‌های مختلف، احاطه کاملی بر وضعیت بهداشت و درمان کارکنانش دارد، افزود: به محض انتشار ویروس کرونا در کشور، ارتش با آمادگی کامل و احاطه‌ای که بر وضعیت بهداشتی و درمانی یکان‌های خود داشت توانست در اسرع وقت یکان‌های خود را از هجوم این ویروس در امان داشته و بیشتر انرژی خود را صرف کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور و امدادرسانی به مردم شریف کشور بکند.

معاون بهداشت، درمان و آمورزش پزشکی ارتش:ارتش، امکانات لازم برای مبارزه با ویروس کرونا را فراهم آورده است



 

امیر سرتیپ دوم پزشک مداح با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به محض انتشار ویروس کرونا در چین اقدامات لازم برای ورود احتمالی این ویروس به کشور را انجام داده بود، گفت: ارتش امکانات لازم برای مبارزه با ویروس کرونا را فراهم آورده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک مداح معاون بهداشت، درمان و آمورزش پزشکی ارتش که در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این مطلب که ارتش جمهوری اسلامی ایران با رصد دائم یکان های خود در نیروها و یکان های مختلف، احاطه کاملی بر وضعیت بهداشت و درمان کارکنانش دارد، افزود: به محض انتشار ویروس کرونا در کشور، ارتش با آمادگی کامل و احاطه ای که بر وضعیت بهداشتی و درمانی یکان های خود داشت توانست در اسرع وقت یکان های خود را از هجوم این ویروس در امان داشته و بیشتر انرژی خود را صرف کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور و امدادرسانی به مردم شریف کشور بکند.
وی افزود: تمام بیمارستان های ارتش این آمادگی را دارند تا در راستای سیاست های وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کرده و خدمات پزشکی و بهداشتی خود را به ملت عزیز ایران اسلامی ارائه بدهند.
معاون بهداشت و درمان ارتش افزود: در تهران که یکی از نقاط مهم درگیر با ویروس کرونا است چندین بیمارستان ارتش از جمله بیمارستان های هاجر، بعثت، خانواده و گلستان به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می دهند.   
امیر دریادار مداح همچنین به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی توسط بیمارستان های ارتش در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر تهران، ارتش در سایر شهرهای کشور از جمله در گیلان، اهواز، مشهد، شیراز و گلستان نیز بیمارستان های خود را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی آماده کرده است.

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان عنوان کرد؛به کار گیری امکانات ارتش در شمال شرق کشور برای مبارزه با کرونا


به کار گیری امکانات ارتش در شمال شرق کشور برای مبارزه با کرون



 

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا این نیرو در شمال شرق کشور برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا به کار گرفته شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات به کارگیری امکانات بهداشتی قرارگاه پیشگیری از شیوع کرونای این نیرو برای ضد عفونی موسسه خیریه نگهداری ایتام و کودکان بی سر پرست «گلستان علی» در مشهد افزود: برابر تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و درخواست مسئولان استان تاکنون اقدامات مختلفی نظیر ضد عفونی رواق های حرم مطهر رضوی، مساجد، معابر و بازارها، خودروهای عمومی و سایر اماکن انجام شده است و این اقدامات تا پایان بحران ادامه دارد.
وی ادامه داد: بازارچه مرزی دوغارون در مرز ایران و افغانستان هم در چندین نوبت ضد عفونی شده و بیمارستان‌های ارتش و بیمارستان‌های صحرایی این نهاد تجهیز شده است و آمادگی لازم برای مقابله موثر با این بیماری را دارند.
فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پادگان‌ها به شدت تحت تدابیر ایمنی قرار دارند و تا کنون موردی از این بیماری در بین کارکنان در شمال شرق کشور مشاهده نشده است و از لحظه ابلاغ شیوع این بیماری نیز تدابیر ایمنی در یگان‌ها و نهادهای تحت امر به کار گرفته شده و عملیات ایزوله و ضد عفونی مکان‌ها به صورت مداوم با هدف حفظ سلامتی کارکنان و سربازان انجام می‌شود.
آذریان افزود: مهار و نابودی بیماری کرونا مستلزم عزم و اراده ملی است و همه آحاد مردم در این زمینه باید همکاری کنند و به توصیه‌های مسوولان بهداشتی توجه کرده و آنها را رعایت کنند تا بتوانیم از گسترش این بیماری مسری در کشور پیشگیری کنیم.
وی ادامه داد: کشور در شرایط بحرانی حادی به سر می برد و لازم است همه مسوولان و اقشار مختلف مردم با هم همکاری کنند تا سایه این بیماری شوم از سر ایران اسلامی کم شود. از این رو وقتی توصیه می شود مسافرت نروید باید همه بدون استثنا رعایت کنند و از حضور در اجتماعات مختلف پرهیز شود و همه مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه کامل داشته باشند تا بتوانیم در این مبارزه موفق شویم.

امیر سرلشکر موسوی: ارتش علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه دارد


  امیر سرلشکر موسوی:  ارتش علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه دارد



 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قرارگاه پدافند زیستی ارتش و در دیدار با فرماندهان این قرارگاه و رؤسای ادارات بهداشت و درمان ارتش و نیروهای تابعه ضمن تشکر و خدا قوت به آنها گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با خدمت به مردم و یاری دولت به تقویت امنیت مرزها و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را داشته و دارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده کل آجا در ادامه با بیان اینکه امروز، جامعه بهداشتی و درمانی کشور شایستگی های خود را در حفظ سلامت مردم به خوبی نشان داده به نحوی که مجاهدت مجاهدان نظام سلامت در تاریخ کشور ماندگار و افتخار آفرین خواهد ماند، افزود: آنچه که امروز ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره‌گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توأمان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با کرونا است و ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با خدمت به مردم و یاری دولت به تقویت امنیت مرزها نیز توجه کافی داشته و علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را داشته و دارد.
 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان لحظات اولیه شیوع این ویروس، برنامه ها و اقدامات مناسبی را در حوزه های عملیاتی و آموزشی در راستای بهبود سلامت مردم پیش بینی و اقدامات لازم را بعمل آورده و بخش بهداشت و درمان ارتش در این عرصه کارزار نیز با حضور به موقع و به‌کارگیری ظرفیت و توان خود جوهره واقعی‌اش را در راستای شعار" ارتش فدای ملت" به خوبی نشان داده است.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه تصریح کرد: امروز، سپیدپوشان بخش بهداشت و درمان ارتش همانگونه که تاکنون در خط مقدم تمامی حضورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران‌های دفاع مقدس، دفاع از حرم و اقدامات بازدارندگی، سربلندی و موفقیت در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل  و غیره بوده‌اند؛ این بار نیز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته و با خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی در قالب طرح های مردم یاری علاوه بر حفظ سلامت، امنیت و توان رزم؛ افتخار دیگری را نصیب ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران کرده و جلوه دیگری از "رحماء بینهم" را به نمایش گذاشته است.
فرمانده کل ارتش سرعت عمل در حاضر شدن و بُروز روحیه های ستودنی کادر بهداشت و درمان ارتش را نیز بسیار مهم دانست و گفت: البته بنده اعتقاد داشتم بهداشت و درمان ارتش دارای توانمندی های فوق العاده ای است که متناسب با توان و ظرفیت هایش باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد اما اینکه در یک شرایط تلخ، شیرینی ارائه این توان را بچشیم از زیبایی های روزگار است.    
امیر سرلشکر موسوی همچنین گفت: در این شرایط که کشور و ملت ما در مبارزه همه جانبه و فراگیر با این بیماری و ویروس هستند، ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به گسترش ویروس کرونا و پروسه بیماری در تمامی جغرافیای کشور، بعنوان یک تکلیف شرعی بر خود واجب دانسته علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی خویش؛ با استفاده از همه امکانات بالفعل و بالقوه خود و خدمت رسانی به ملت بزرگوار ایران؛ عشق و ارادت خود به ملت غیور و صبور ایران اسلامی را به منصه ظهور برساند و مجاهدتی دیگر از سربازان وطن در بخش بهداشت و درمان را بر صفحات پرافتخار این نظام، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بیفزاید.
 فرمانده کل ارتش در پایان افزود: از همه عزیزان بخش های مختلف بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران از پزشکان و پرستاران تا دیگر کارکنان این بخش در اقصی نقاط کشور که با ایثار و از خودگذشتگی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و درمان در سطح یکان های مختلف ارتش، به صورت مستقیم در بیمارستان های ارتش که پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، خدمت رسانی می کنند تشکر و قدردانی میکنم و به همه شما خداقوت میگویم و از خداوند بزرگ میخواهم که در عرصه مبارزه با کرونا موفق و سربلند بوده و بار دیگر با روحیه جهادی عزت و فداکاری سربازان وطن در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران را با خدمت به ملت به نمایش بگذارید.  
در این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش و امیر دریادار دوم پزشک مداح معاون بهداشت و درمان ارتش، گزارش هایی از اقداماتی که تاکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویرس کرونا و اقدامات مردم یاری در این زمینه در کشور انجام داده است، ارائه کردند و روسای مراکز بهداشت و درمان ارتش در یکانها، مناطق و بیمارستان های نیروهای چهارگانه آجا از طریق ویدئو کنفرانس، به ارائه گزارشی از عملکرد بخش درمانی یکان متبوعه خویش در مبارزه با ویروس کرونا پرداختند.
فرمانده کل ارتش نیز ضمن خدا قوت و خسته نباشید به فرماندهان، مسئولان و کارکنان بخش های بهداشت و درمان در کلیه یکان های ارتش که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند؛ نظرات آنها را در این باره به طور مستقیم دریافت کرد.    


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قرارگاه پدافند زیستی ارتش و در دیدار با فرماندهان این قرارگاه و رؤسای ادارات بهداشت و درمان ارتش و نیروهای تابعه ضمن تشکر و خدا قوت به آنها گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با خدمت به مردم و یاری دولت به تقویت امنیت مرزها و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را داشته و دارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده کل آجا در ادامه با بیان اینکه امروز، جامعه بهداشتی و درمانی کشور شایستگی های خود را در حفظ سلامت مردم به خوبی نشان داده به نحوی که مجاهدت مجاهدان نظام سلامت در تاریخ کشور ماندگار و افتخار آفرین خواهد ماند، افزود: آنچه که امروز ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره‌گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توأمان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با کرونا است و ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با خدمت به مردم و یاری دولت به تقویت امنیت مرزها نیز توجه کافی داشته و علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را داشته و دارد.
 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان لحظات اولیه شیوع این ویروس، برنامه ها و اقدامات مناسبی را در حوزه های عملیاتی و آموزشی در راستای بهبود سلامت مردم پیش بینی و اقدامات لازم را بعمل آورده و بخش بهداشت و درمان ارتش در این عرصه کارزار نیز با حضور به موقع و به‌کارگیری ظرفیت و توان خود جوهره واقعی‌اش را در راستای شعار" ارتش فدای ملت" به خوبی نشان داده است.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه تصریح کرد: امروز، سپیدپوشان بخش بهداشت و درمان ارتش همانگونه که تاکنون در خط مقدم تمامی حضورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران‌های دفاع مقدس، دفاع از حرم و اقدامات بازدارندگی، سربلندی و موفقیت در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل  و غیره بوده‌اند؛ این بار نیز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته و با خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی در قالب طرح های مردم یاری علاوه بر حفظ سلامت، امنیت و توان رزم؛ افتخار دیگری را نصیب ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران کرده و جلوه دیگری از "رحماء بینهم" را به نمایش گذاشته است.
فرمانده کل ارتش سرعت عمل در حاضر شدن و بُروز روحیه های ستودنی کادر بهداشت و درمان ارتش را نیز بسیار مهم دانست و گفت: البته بنده اعتقاد داشتم بهداشت و درمان ارتش دارای توانمندی های فوق العاده ای است که متناسب با توان و ظرفیت هایش باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد اما اینکه در یک شرایط تلخ، شیرینی ارائه این توان را بچشیم از زیبایی های روزگار است.    
امیر سرلشکر موسوی همچنین گفت: در این شرایط که کشور و ملت ما در مبارزه همه جانبه و فراگیر با این بیماری و ویروس هستند، ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به گسترش ویروس کرونا و پروسه بیماری در تمامی جغرافیای کشور، بعنوان یک تکلیف شرعی بر خود واجب دانسته علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی خویش؛ با استفاده از همه امکانات بالفعل و بالقوه خود و خدمت رسانی به ملت بزرگوار ایران؛ عشق و ارادت خود به ملت غیور و صبور ایران اسلامی را به منصه ظهور برساند و مجاهدتی دیگر از سربازان وطن در بخش بهداشت و درمان را بر صفحات پرافتخار این نظام، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بیفزاید.
 فرمانده کل ارتش در پایان افزود: از همه عزیزان بخش های مختلف بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران از پزشکان و پرستاران تا دیگر کارکنان این بخش در اقصی نقاط کشور که با ایثار و از خودگذشتگی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و درمان در سطح یکان های مختلف ارتش، به صورت مستقیم در بیمارستان های ارتش که پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، خدمت رسانی می کنند تشکر و قدردانی میکنم و به همه شما خداقوت میگویم و از خداوند بزرگ میخواهم که در عرصه مبارزه با کرونا موفق و سربلند بوده و بار دیگر با روحیه جهادی عزت و فداکاری سربازان وطن در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران را با خدمت به ملت به نمایش بگذارید.  
در این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش و امیر دریادار دوم پزشک مداح معاون بهداشت و درمان ارتش، گزارش هایی از اقداماتی که تاکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویرس کرونا و اقدامات مردم یاری در این زمینه در کشور انجام داده است، ارائه کردند و روسای مراکز بهداشت و درمان ارتش در یکانها، مناطق و بیمارستان های نیروهای چهارگانه آجا از طریق ویدئو کنفرانس، به ارائه گزارشی از عملکرد بخش درمانی یکان متبوعه خویش در مبارزه با ویروس کرونا پرداختند.
فرمانده کل ارتش نیز ضمن خدا قوت و خسته نباشید به فرماندهان، مسئولان و کارکنان بخش های بهداشت و درمان در کلیه یکان های ارتش که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند؛ نظرات آنها را در این باره به طور مستقیم دریافت کرد.    

قدردانی خانواده سربازان از اقدامات ارتش در مقابله با کرونا

 

جمعی از خانواده‌های سربازان دژبان ارتش از اقدامات موثر فرماندهان و مسئولان پادگان امام خمینی(ره) دژبان ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در پیام این خانواده‌ها آمده است: "متاسفانه بیماری ویروسی کرونا باعث مشکلات فراوانی برای برخی از کشور‌ها از جمله هموطنان ایرانی در بعضی از شهر‌ها شده اما خوشبختانه مسئولان و فرماندهان مراکز نظامی و پادگان‌ها برای پیشگیری از بروز این بیماری کار‌های درخور توجهی انجام داده‌اند تا سربازان (فرزندان ما) بتوانند با خیال راحت به کشور خدمت کنند. به عنوان نمونه فرمانده گرانقدر دژبان کل ارتش، امیر سرتیپ دوم سید محمدرضا حسینی و حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار (رئیس عقیدتی سیاسی دژبان) از ابتدای بحث ورود بیماری ویروسی کرونا نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی مفید اقدام نموده و هزینه‌های بالایی برای ضدعفونی محل خدمت مقدس سربازان انجام داده اند که جا دارد از تلاش‌های بی وقفه و دلسوزانه این بزرگواران قدردانی کنیم".
دژبان ارتش از جمله یگان‌هایی است که علاوه بر اجرای تمهیدات گسترده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اماکن نظامی و مجتمع‌های مسکونی خود؛ اقدامات موثری نیز با همکاری سایر یگان‌های ارتش در اجرای عملیات مردم یاری و امدادرسانی به هموطنان از جمله طب سنجی و توزیع مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در روز‌های اخیر انجام داده است که این اقدامات تا رفع کامل شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت.

روشهای توسل به امام عصر(عج)

روشهای توسل به امام عصر(عج)

 

 روشهای توسل به امام عصر(عج) :


 روایت شده هرکه را شدت و مصیبتی برسد 70 بار بگوید:

 یا اللهُ یا محمدُ یا علیُ یا فاطمة یا حسن یا حسین یا صاحب الزمان ِ، ادرکنی و لا تهلکنی

 منبع : صحیفهٔ مهدیه ص 635

 

 

 روشهای توسل به امام عصر(عج) :

در هنگام شدائد و سختیها با سر برهنه رو به قبله می ایستی و 570 مرتبه می گویی : 

 یا حُجَّةُ الْقائِمُ

تأثیر این عمل مجرّب است.

صحیفه مهدیه ص 453

رجب ،ماه برکت و استغفار

رجب ،ماه برکت و استغفار

امام علی علیه السلام فرمودند

درماه رجب زیاد استغفار نمائید چون در هر لحظه از این ماه ، خداوند مقداری از بندگانش را از جهنم آزاد می کند. وهرشخص دراین ماه زیاد استغفرالله گوید فرشتگان بر او مژده بهشت را میدهند

فضیلت کمک به دیگران در ماه رجب هرکس در این ماه مشکل مؤمنی را حل کند و یا مسلمانی را از  غم و غصه آزاد سازد  خداوند متعال به او بهشت فردوس را می دهد

و پایان سخن اینکه،ماه رجب ماه کشت(انجام اعمال صالح) "شعبان"ماه آبیاری(بااشک) رمضان ماه دروی رحمت است

‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌

رییس بیمارستان ولی‌عصر(عج) نداجا در رشت: پذیرش ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ولی‌عصر(عج)

 

ناخدا یکم امیری گفت: از ابتدای طرح ملی مبارزه با کرونا و تعیین بیمارستان ولی‌عصر(عج) رشت به عنوان مرکز درمان بیماران مبتلا کرونا، ۱۰۵ بیمار در این مجموعه بستری شده‌اند که تاکنون 50 درصد بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدایکم پزشک ایمان امیری رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) گفت: از میان مراجعه کننده به این بیمارستان، فقط 105 بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شده و بستری شدند.
وی اظهار داشت: این مراجعان به طور مستقیم و یا از طریق مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان پذیرش شده‌اند که با همت کادر درمانی و راه‌اندازی بخش lCU و ونتیلاتور تنفسی خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از بیماران مداوا و ترخیص شدند.
رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) تصریح کرد: با توجه به توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر اختصاص ۸۰ تخت درمانی، تا کنون ۵۵ تخت عملیاتی شده است که امیدواریم با تقویت کادر درمانی، ظرفیت پذیرش و بستری به ۸۰ تخت افزایش یابد.
ناخدایکم امیری با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با نهادهای استانی تصریح کرد: پزشکان متخصص و ناظران دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت روزانه از بیماران و بخش‌های درمانی بازدید به عمل می‌آورند و آمار و نتایج نهایی به دانشگاه و اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارائه می‌شود. اقلام دارویی و حفاظت پزشکی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد.
دکتر امیری در پایان ضمن امیدواری برای شکست ویروس کرونا تاکید کرد: مردم توصیه‌های پزشکان را جدی بگیرند و اخبار را تنها از منابع رسمی به ‌ویژه صدا و سیما دریافت نمایند.

آمادگی نزاجا برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قم گفت: آمادگی داریم که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کنیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده ارائه هرگونه خدمات به هموطنان برای شکست این ویروس منحوس هستند.
وی ادامه داد: هموطنان باید بدانند که رسانه‌های معاند و برخی‌ها در فضای مجازی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه هستند؛ لذا از مردم می‌خواهیم به این موضوعات توجهی نداشته باشند و اطلاعات خود را از طریق مراجع رسمی دریافت کنند.
جانشین فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش با گستردگی خود در سطح کشور و بهره‌گیری از تجهیزات و توانمندی نیروی انسانی، خود را در خط مقدم مقابله و مبارزه با این ویروس می‌داند و نیروهای ما امروز با به‌کارگیری تجهیزات لازم، کار ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری را انجام می‌دهد.
امیر سرتیپ نعمتی گفت: خوشبختانه با کارهای پیشگیرانه و اقدامات درمانی تا به امروز مورد مثبتی از ویروس کرونا در بین کارکنان پایور و وظیفه خود نداشته‌ایم و این خودش جوابی است به کسانی که به دنبال ایجاد حاشیه و شایعه‌سازی هستند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قم افزود: نیزوی زمینی ارتش این آمادگی را دارد که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

امام زمان عج


دیریست که آواره دشتی آقا

رفتی و دوباره برنگشتی آقا ...

شاید که تو آمدی و دیدی خوابیم 

از خیر تماممان  گذشتی آقا ...

 

 دنیایی که از شدت بی دینی ،معصیت و عدم خداباوری و حتی شدت معصیت شیعیان باید امام زمان ارواحنافداه آواره ی بیابان ها و قرنطینه از معصیت ما باشد..

 

و این کلام غریب و مظلوم دوران است که می فرمایند :

پدرم با من پیمان بسته که در مخفی‌ترین و دورترین سرزمین‌ها مسکن گزینم تا از تیررس اهل ضلالت در امان باشم. این پیمان مرا به این ریگ‌زارهای عواملی و دشت حجاز از نجد تا تهامه انداخته است.‌

♦️ چنان است که خود آن حضرت در دعای از درگاه قادر متعال درخواست نموده که محجوب، و پشت پرده دیده‌ها باشد. اَللهُمَّ احْجِبْنِی عَن عُیونِ اَعدائِی وَ اجْمَع بَینِی وَ بَینَ اَولِیائِی...

 

آری ما مردمی که از ویروس هیچ گناهی  پرهیز نمی کنیم و بیاد هر چیزی بجز حجت خدا هستیم اکنون باید سزاوار قرنطینه برای حفظ جانمان و ترس از مرگ باشیم..

 

تنها راه نجاتمان استغفارِ همراه با اضطرار و استغاثه بسوی درگاه الهی برای ظهور منجی بشریت است...

دستور مجرب برای دفع بیماری کرونا:

دستور مجرب برای دفع بیماری کرونا

 

 دستور مجرب برای دفع بیماری کرونا:


حضرت آیت الله حاج شیخ جعفر ناصری (دامت توفیقاته) فرمودند:

 آیت الله حکیم طلبه ای را برای تبلیغ به منطقه ای می فرستند در آن منطقه طاعون فراگیر شده بود و اهالی دچار بیماری و مرگ و میر بودند. این طلبه بالای بام می رود و با حالت گریان به امام حسین(ع) متوسل میشود. و از امام می خواهد که شیعیانشان را نجات دهند به منزل برمیگردد و می خوابد. در خواب امام حسین(ع) را می بیند که به او می فرمایند :  به شیعیان من بگو این جمله را بنویسند و بر درب خانه نصب کنند :


 انی ارید امانا یابن الفاطمه مستمسکا  بیدی من طارق الزمن

ای پسر فاطمه زهرا با توسل به شما از این حادثه شدید و کوبنده ای که پیش  آمده حرز و امانی می خواهیم که به آن چنگ زنیم.


ایشان از خواب بیدار میشوند و دستور میدهند که شیعیان این جمله را بنویسند و بر درب منزل بزنند. هر خانه ای که این جمله را نوشته بود از طاعون در امان ماند.

 

ببر‌ها و گربه‌های ایرانی با چشمان تیزتر می‌بینند

ببر‌ها و گربه‌های ایرانی با چشمان تیزتر می‌بینند

ببر‌ها و گربه‌های ایرانی با چشمان تیزتر می‌بینند + تصاویر

   بخش اعظم توانایی‌های رزمی در هواپیما‌های جنگنده مدرن بر پایه رادار و سامانه کنترل آتش ایجاد می‌شود. رادار‌ها به‌عنوان ابزار کشف و ردگیری اهداف مختلف در بُرد‌ها و ارتفاعات گوناگون و سامانه کنترل آتش به‌عنوان ابزار به‌کارگیری تسلیحات بر اساس نیاز صحنه رزم و داده‌های دریافتی از رادار و سایر حسگر‌ها عمل می‌کنند. البته رادار و سامانه کنترل آتش به‌طور کلی در یکدیگر به‌صورت سامانه واحد ترکیب و «رادار کنترل آتش» نامیده می‌شوند (در این گزارش برای اختصار صرفاً از کلمه «رادار» استفاده شده است).

گزارشی از رادار‌های هواپایه بومی(اینجا)

  

کاهش ساعت کاری ادارات تهران تا ۱۳ پا برجاست


  ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران مصوبه قبلی خود را لغو کرد و ساعات کاری ادارات تهران همچنان مانند هفته جاری خواهد بود و ساعات حضور کارمندان به حالت عادی باز نخواهد گشت و مقرر شد مصوبه کاهش ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۳ ، همچنان پا برجا بماند.

گفتنی است، پیش از این مقرر شده بود ساعات کاری کارمندان تهران به حالت عادی بازگردد و کارمندان شیفتی در محل کار حاضر شوند.








بیمارستان شهید دوران برای پذیرش بیماران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارد


بیمارستان شهید دوران برای پذیرش بیماران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارد

  امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: این پایگاه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن آمادگی کامل دارد.

او افزود: ما از تجهیزات و امکانات کافی برای ضدعفونی کردن معابر عمومی و سطح شهر شیرازبرخورداریم و در صورت نیازو درخواست مسئولان شهری، اقدام به پاکسازی و ضدعفونی کردت سطح خیابان ها، مدارس و... خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه شهید دوران در ادامه در خصوص خدمت سربازان در این پایگاه، اذعان کرد: هیچ خطری سربازان عزیز را تهدید نمی‌کند و آموزش‌های لازم را دیده اند، محیط پادگان کاملا تحت کنترل بوده و نظافت و ضدعفونی‌ها در محل اقامت سربازان به صورت روزانه انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.








دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی به نام کرونا + تصاویر

مدتی است که ویروس کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و در کشور‌های متعددی مانند نیوزیلند، آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان گسترش پیداکرده است.دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل کرونا /تصاویر

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که در مواقعی که مردم به کمک‌ نیاز دارند در صحنه حضور داشته است؛ در این خصوص هم بیکار ننشسته و با تمام امکانات خود وارد میدان شده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی که در زمینه بهداشت و درمان ید طولایی دارد، با تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم این مبارزه قرار دارد. در این زمینه هم بیمارستان های ارتش وارد عمل شدند.

این در حالیست که قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش به ریاست امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با محوریت ستاد مشترک ارتش و در نیروهای چهارگانه تشکیل شده است.


  ادامه مطلب ...