منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

آمریکا دنبال استرداد پژوهشگر ایرانی بازداشت‌شده در استرالیا

آمریکا دنبال استرداد پژوهشگر ایرانی بازداشت‌شده در استرالیا

خبرگزاری فارس: آمریکا دنبال استرداد پژوهشگر ایرانی بازداشت‌شده در استرالیا

دولت آمریکا یک دانشجو و پژوهشگر ایرانی در دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواستار استرداد او به آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند دولت آمریکا یک دانشجو و پژوهشگر ایرانی در دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواستار استرداد او به آمریکا شده است. 

به نوشته آسوشیتدپرس اتهام مذکور علیه این دانشجوی ۳۸ ساله مقطع دکتری در حالی مطرح شده که او هیچ‌گاه به آمریکا سفر نکرده است. او در صورت احراز جرم ممکن است به تحمل حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم شود. 

گزارش‌ها حاکی است وی پنجشنبه در استرالیا دستگیر و بازداشت شده و مقام‌های آمریکایی به دنبال استرداد او و متهم کردن او به ۶ فقره اتهام هستند. دادگاه ۲۵ اکتبر (۴ آبان‌ماه) درباره استرداد او به آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند این دانشجو سال ۲۰۰۸ اقدام به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته به ایران برای شناسایی هواپیماها و موشک‌های رادارگریز کرده است.

کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

وقتی رسانه‌های بیگانه از هر موضوعی برای شبهه‌پراکنی استفاده می‌کنند

کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

خبرگزاری فارس: کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین را زیرسوال ببرند، آن‌ها در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند؛ نمونه‌هایی از آن در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

گروه شایعه تا واقعیت: ماه محرم که فرا می‌رسد، یک عده در خارج از کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از هر طریقی عزاداری در این ماه و فلسفه قیام عاشورا را زیر سوال ببرند. عده‌ای هم در داخل خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و شبهات آنان را در صفحات شخصی‌شان تکرار می‌کنند.

به طور مثال یکی از شبهاتی که این روزها به شدت در فضای مجازی به راه افتاده است، این شبهه است که «چرا مردم(مذهبی‌ها) پولشان را خرج نذری می‌کنند؟ آیا بهتر نیست این پول را به فقرا و نیازمندان کمک کنند؟»

البته عمدتا کسانی این شبهه را منتشر می‌کنند که هزینه لوازم آرایش و برندهای مصرفی شان سر به فلک می‌کشد، سالانه چند ده میلیون هزینه سفرهای خارجی‌شان می‌شود و یا  میلیون‌ها تومان خرج جشن‌های تولد، آشنایی، ماهگرد ازدواج و ... می‌شود.

از سوی دیگر این شبهه از جنس شبهاتی است که در زمان حج تمتع هم مطرح می‌شود و برخی بدون آنکه علم کافی داشته باشند، «حج  تمتع» را که واجب خداست و نشانه ای از وحدت مسلمانان جهان به شمار می‌رود را زیر سوال می‌برند. حتی در زمان پیاده‌روی اربعین نیز چنین شبهاتی شنیده می‌شود، که چرا این پول‌ها خرج نیازمندان نمی‌شود. چرا در کشور دیگر موکب می‌زنند.

در پاسخ به آن‌ها باید گفت مگر غیر از این است که جایی هم اگر نیازی به حضور مردم باشد همین جوان‌های هیاتی و مذهبی هستند که اول از همه آنجا حضور پیدا می‌کنند. اردوهای جهادی، موسسات خیریه بی‌نشان نمونه‌ای از فعالیت‌های آنان است. زلزله اخیر کرمانشاه هم نشان داد که همین صاحبان موکبان اربعین بودند که از عراق یکسره به کمک زلزله‌زدگان شتافتند اما پول‌های جمع‌آوری شده توسط عده‌ای از سلبریتی‌ها هنوز هم مشخص نیست کجا خرج شده است

چهار نکته‌ طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد

در خاطرات جان کری مطرح شد؛

چهار نکته‌ طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد

خبرگزاری فارس: چهار نکته‌ طرف ایرانی که در توافق ژنو گنجانده نشد

جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب خاطرات خود که اخیرا منتشر شده، به طرح نکاتی در خصوص آخرین ساعات منتهی به اعلام توافق ژنو پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فصل هجدهم کتاب خاطرات جان کری، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده که اخیرا منتشر شده، به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور موسوم به 1+5 اختصاص دارد.

خبرگزاری فارس، پیش از این چهار گزارش از فرازهای مختلف فصل هجدهم خاطرات جان کری تقدیم مخاطبان گرامی کرده و آنچه ذیلا می‌خوانید، به ساعاتی مانده به اعلام توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) اختصاص دارد. تصریح به این نکته ضروری است که انتشار بخش‌هایی از روایت وزیر خارجه اسبق آمریکا به معنای تائید تمام یا بخشی از این روایت نیست.

 

کری: دولت بوش در محافل خصوصی، غنی‌سازی ایران را پذیرفته بود

روایت «جان کری» از شیوه فریب دادن هیأت مذاکره‌کننده ایرانی

افشای پرده‌ای ناگفته از کارشکنی‌های ضدایرانی فرانسه

اگر 1/7 میلیارد دلار به ایران نمی‌دادیم به پرداخت ده میلیارد دلار محکوم می‌شدیم

 

کری با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین او و کاترین اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دور سوم مذاکرات ژنو و نظر به کارشکنی فرانسوی‌ها در دور دوم این مذاکرات، از تقسیم کار بین خود و اشتون در مذاکرات ژنو 3 خبر داده و نوشته است: «قرار شد در آن مقطع، من بر فرانسه و دیگر اعضای 1+5 تمرکز کنم و اشتون با ایران در تماس باشد. پس از دیدار با ظریف، کاترین نسخه روزآمدشده را به ایرانی‌ها ارائه کرد که نسبت به نسخه قبلی [نسخه ژنو 2] تغییرات اندکی داشت. تمام کشورها کم و بیش موافق بودند، مگر - به شکل خنده‌آوری - کشور خودم!»

به نوشته وزیر خارجه اسبق آمریکا، هیات آمریکایی با ابعاد فنی متن موافقت داشت اما در خصوص مقدمه توافق نگرانی وجود داشته است. «ما می‌دانستیم که این بخش - دو پاراگراف اول متن - با بیشترین دقت خوانده می‌شود و توسط دوستان و منتقدان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. شاید حتی برخی فقط همان دو پاراگراف را می‌خواندند. مهم بود که هر کلمه‌ای در این دو پاراگراف، درست باشد.»

بر اساس روایت جان کری، وسواس آمریکایی‌ها در خصوص مقدمه توافق ژنو، عملا باعث می‌شود که کنفرانس مطبوعاتی نتواند در بعدازظهر 23 نوامبر برگزار شود و کار به روز بعد می‌کشد.

وی وضعیت تیم آمریکایی را در ساعت 3 بامداد روز یکشنبه (24 نوامبر) چنین توصیف می‌کند: «من در گوشه‌ای با تلفن امن در حال توضیح تغییراتی که روی آن کار می‌کردیم برای سوزان رایس، مشاور [وقت] امنیت ملی [کاخ سفید] بودم. بیل [برنز] در اتاق مجاور، با همتای ایرانی خود، مجید تخت‌روانچی در حال صحبت بود تا موافقت ایرانیان را جلب کند و بین ما دو نفر، کارشناسان و دستیاران با عصبانیت و در حالی که مدام قهوه فوری درست می‌کردند، در حال تایپ کردن مطالبی در بلک‌بری‌هایشان بودند.»

ساعت 4 بامداد، ساعتی است که جان کری می‌گوید توافق نهایی حاصل شده است. «سایر وزاریی را که ساعت‌ها قبل خوابیده بودند بیدار کردیم و به رسانه‌ها خبر دادیم که اعلام توافق به زودی صورت می‌پذیرد.»

اما نکته‌ای که جان کری در روایت آن لحظات به آن پرداخته، یک تماس تلفنی از سوی «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه ایران در آن لحظات است. وی می‌گوید هنگامی که در حال عزیمت به محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بوده‌اند، عراقچی با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماسی حاصل کرده و به وی گفته بود که ایران می‌خواهد چهار نکته در متن توافق گنجانده شود.

ادامه روایت کری چنین است: «هلگا تلفن را به وندی [شرمن] وصل کرد. شرمن به او گفت: "عباس، هیچ نکته دیگری برای گنجانده شدن [در متن توافق] وجود ندارد."»

شرمن می‌افزاید: «وزرای دیگر اکنون بیدار شده‌اند، در حال عزیمت به محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی هستند، کنفرانس مطبوعاتی اطلاع داده شده است، کار به انجام رسیده.»

به این ترتیب، ساعت 5 صبح 24 نوامبر به وقت ژنو، توافقی که به برنامه اقدام مشترک مشهور شد و پایه برجام قرار گرفت، اعلام می‌شود و بنابر روایت کری، چهار نکته‌ای که طرف ایرانی داشته، به این توافق افزوده نشدند.

کری می‌گوید: «برای اولین بار در دهه‌ها، برنامه هسته‌ای ایران دیگر پیش نمی‌رفت بلکه متوقف شد و حتی در برخی ابعاد، به عقب بازگشت.»

در پایان این فراز از فصل هجدهم کتاب خاطرات جان کری آمده است: «من زود سوار هواپیما شدم و به خانه برگشتم، به موقع برای روز (عید) شکرگزاری. فکر می‌کردم خیلی چیزها در آن سال رخ داده بود که باید برای آنها شکرگزار می‌بودیم. جهان نسبت به صبح اندکی امن‌تر شده بود و تلاش‌های سخت، به نتیجه رسیده بود. البته تردیدی نداشتم که کارهای سخت‌تری در حال شروع شدن بود.»

اینکه چهار نکته گنجانده نشده طرف ایرانی در متن توافق ژنو چه بوده‌اند، مورد اشاره وزیر خارجه اسبق آمریکا قرار نگرفته است.

جان کری که این روزها بار دیگر دهان به سخن گفتن گشوده و بارها مصاحبه کرده است، اخیرا در یک مصاحبه رادیویی گفته که پس از دوران وزارت خارجه‌اش سه تا چهار بار با وزیر خارجه ایران دیدار داشته است. (جزئیات بیشتر)

فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه از پایگاه هوادریای نداجا بازدید کردند

 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از هوادریای شهید صفایی پایگاه دریایی بوشهر بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، دریادار خانزادی بعد از دیدار و گفتگوی صمیمی با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایگاه دریایی بوشهر، از قسمت‌های مختلف (ساخت، تعمیرات، تجهیزات و مرکز آموزش خلبانی) هوادریای شهید صفایی پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر بازدید کردند.

سامانه پدافند هوایی سماوات + عکس

سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست سماوات، سامانه پدافندی توپخانه‌ای است که برای مقابله با موشک‌های کروز و پهپادها مناسب است.

ساخت ایران|سامانه پدافند هوایی سماوات + عکس

 سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست سماوات که توسط متخصصان صنایع دفاعی کشورمان طراحی و تولید شده است، متشکل از یک توپ دولول ۳۵ میلیمتری و یک رادار بهینه سازی شده اسکای گارد است.

ساخت ایران|سامانه پدافند هوایی سماوات + عکس

مطالعه برای ساخت "پانتسیر ایرانی" آغاز شد

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از آغاز مطالعه برای ساخت پانتسیر ایرانی خبر داد.

فتوکلیپ|مطالعه برای ساخت

 سامانه پدافندهوایی برد کوتاه پانتسیر، یکی از بهترین سامانه‌های پدافندهوایی ارتفاع پست جهان به شمار می‌رود که توسط کشور روسیه ساخته شده است.

این سامانه که دارای دو توپ ۳۰ میلیمتری و ۱۲ موشک پدافندی است، در جنگ‌های اخیر منطقه عملکرد خوبی داشته است به طوریکه بسیاری از موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شده است را منهدم کرده است.

هم اکنون کشورهای عراق، سوریه و امارت جزو دارندگان پانتسیر در منطقه هستند.

تیتر قابل تأمل مجله آمریکایی درباره قدرت «ایران»

تیتر قابل تامل مجله آمریکایی/اینجا جایی است که ایران، آمریکا را شکست می‌دهد

مجله آمریکایی «فارین پالسی» در گزارشی تحت عنوان «اینجا جایی است که ایران، آمریکا را شکست می‌دهد» نوشت: کردهای عراق که نقش موثری را در صحنه سیاسی این کشور بازی می‌کنند پیش از این در کنار آمریکا قرار داشته اند اما امروز به ایران گرایش پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید:اینجا جایی است که ایران آمریکا را شکست می دهد

 

اسرائیل با تهدید ایران مرگ خودش را تسریع می کند

 اسرائیل با تهدید ایران مرگ خودش را تسریع می کندحجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران: با اشاره به تهدید صهیونیست‌ها در چند روز گذشته مبنی بر حمله به مواضع ایران در عراق تاکید کرد: اگر اسرائیل اقدامی علیه منافع ایران انجام دهد، مرگ خودش را تسریع کرده است و با هر حرکت و اقدام اشتباه زودتر از موعود پیش بینی شده از بین خواهد رفت.

ناگفته‌هایى از به آتش کشیدن کنسولگرى جمهوری اسلامی ایران در بصره + فیلم

موشن گرافیکی با عنوان فتنه بصره را مشاهده می‌کنید.

مرکز ارتباطات و امور رسانه‌اى  مقاومت اسلامى نُجَباء  در ایران اقدام به تهیه موشن گرافیکی با عنوان فتنه بصره کرده است.

این موشن گرافیک درباره اغتشاشات اخیر در بصره و به آتش کشیدن کنسولگرى جمهوری اسلامی ایران در این شهر است.

مشاهده فیلم:

ناگفته‌هایى از به آتش کشیدن کنسولگرى جمهوری اسلامی ایران در بصره + فیلم

 

شکست امیدوار کننده پرسپولیس/ رویای صعود دوباره شاگردان برانکو

لیگ قهرمانان آسیا

شکست امیدوار کننده پرسپولیس/ رویای صعود دوباره شاگردان برانکو

خبرگزاری فارس: شکست امیدوار کننده پرسپولیس/ رویای صعود  دوباره شاگردان برانکو

در بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیدار پرسپولیس و الدحیل قطر در نهایت با برد تیم قطری به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار رفت پرسپولیس ایران و الدحیل قطر از ساعت ۲۰ در ورزشگاه خلیفه قطر آغاز شد و در نهایت  پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. 

پرسپولیس اگرچه بازی رفت را به الدحیل باخت اما شکست با یک گل امیدوار کننده است و سرخپوشان می‌توانند در بازی برگشت با حمایت هوادارانش این باخت را جبران کند و رویای صعود دوباره به نیمه نهایی را به واقعیت تبدیل کند. فصل گذشته پرسپولیس در نیمه نهایی مقابل الهلال عربستان شکست خورده بود.
دیدار برگشت دو تیم ۲۶ شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

تسلط کامل ارتش یمن بر ۲ پایگاه نظامی عربستان در جازان

تسلط کامل ارتش یمن بر ۲ پایگاه نظامی عربستان در جازان

خبرگزاری فارس: تسلط کامل ارتش یمن بر ۲ پایگاه نظامی عربستان در جازان

نیروهای ارتش یمن و انصارالله پس از انجام عملیات «غافلگیرانه» در جنوب عربستان، بر دو پایگاه نظامی در جازان مسلط شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز سه شنبه موفق شدند بر دو پایگاه نظامی در جازان واقع در جنوب عربستان به طور کامل مسلط شوند.

 نیروهای ارتش یمن و انصارالله با انجام عملیات غافلگیرکننده و کشته و زخمی کردن تعدادی از نظامیان سعودی، کنترل دو پایگاه نظامیان سعودی را در ورودی منطقه الطوال در جازان در دست گرفتند.

 

 

شبکه المسیره به نقل از منابع یمنی می‌گوید که در این عملیات غافلگیرکننده، تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند و سلاح‌های آنها به غنیمت گرفته شد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که جنگنده‌های سعودی در پی پیشروی نیروهای ارتش یمن در جازان، ۱۵ بار ورودی منطقه الطوال را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، رسانه‌های سعودی روز سه شنبه خبر دادند که سه نفر از نظامیان سعودی در درگیری با نیروهای انصارالله در جنوب عربستان کشته شدند.

خرید صوری ۲۱ میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ ساله

دادگاه اخلالگران بازار ارز/۳

خرید صوری ۲۱ میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ ساله/نوید ۲۶ ساله ۱۵ میلیون دلار خارج از شبکه قانونی دلار خرید

خبرگزاری فارس: خرید صوری ۲۱ میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ ساله/نوید ۲۶ ساله ۱۵ میلیون دلار خارج از شبکه قانونی دلار خرید

در میان متهمان اخلال در بازار ارز ۳ جوان ۲۶ و ۲۷ ساله که مجموعا ۳۶ میلیون دلار به صورت صوری خریده اند به چشم می‌خورند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حسینی نماینده دادستان تهران در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز اسامی 19 نفر از متهمان را به همراه اتهامات آنها قرائت کرد.

وی گفت: 1- علی صارفی که در تاریخ 1 مرداد 97  بازداشت شده ومتولد 1346 است. متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 50 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد است.

2- علیرضا حسن‌زاده بازداشت از تاریخ 3 مرداد 97 متولد 1370 اهل ساری ساکن تهران فاقد سابقه متاهل و دیپلم متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی 50 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

وی ادامه داد: نفر سوم علیرضا لوینی بازداشت 10 مرداد 97 متولد 1348 اهل تهران متاهل لیسانس فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 22 میلیون و 300 هزار دلار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

4- علی راستگوی کواکی بازداشت 8 مرداد 97 متولد 1353 اهل و ساکن تهران دیپلم متاهل متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 17 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

5- نوید فرشید ترکمانی متولد 1371 اهل و ساکن تهران متاهل کارشناسی فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 15 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

6- علیرضا پرونده بازداشت 8 مرداد 97 متولد 1354 اهل و ساکن تهران متاهل دیپلم، فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 15میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

7- مجتبی نوروزی بازداشت 2 مرداد 97 متولد 1370 اهل و ساکن تهران مجرد دیپلم فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 11 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

8-نوید ظهره‌وند بازداشت از تاریخ 7 مرداد 97 متولد 1370 اهل و ساکن تهران مجرد کارشناسی فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی 10 میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

آلمان: به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می کنیم

آلمان: به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می کنیم

خبرگزاری فارس: آلمان: به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می کنیم

وزیر خارجه آلمان در همایشی با حضور سفیران کشورش مدعی شد که برلین قصد دارد به شرکت‌های آلمانی که بخواهند در ایران باقی بمانند کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه مدعی شد کشورش قصد دارد به شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند کمک کند. 

به نوشته اشپیگل، هایکو ماس در همایشی با حضور سفیران کشورش در برلین گفت: «می‌خواهیم به کشورهایی که می‌خواهند در ایران باقی بمانند تا آنجا که ممکن است و امکانات داریم، کمک کنیم.»

هایکو ماس گفت که اولویت آلمان بر ایجاد کانال‌های مالی با ایران است. 

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) مورد توافق قرار گرفت.

آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

کمیسیون اروپا نیز پنج شنبه هفته گذشته (اول شهریور ماه) اعلام کرد که توافقنامه‌ای به ارزش 18 میلیون یورو متمرکز بر همکاری با بخش خصوصی ایران را به تصویب رسانده است. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این مصوبه مربوط به توافقی است که دو سال پیش برای همکاری با اروپا صورت گرفته و با بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام ارتباطی ندارد. مقامات ایرانی بر ناکافی بودن تحرکات اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و جبران چالش‌های ناشی از خروج واشنگتن از این توافق تأکید کرده‌اند.

هیأت رئیسه مجلس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور را بررسی می‌کند

پزشکیان در پاسخ به اخطار حاجی‌دلیگانی:

هیأت رئیسه مجلس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: هیأت رئیسه مجلس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور  را بررسی می‌کند

نایب رئیس اول مجلس، اعلام کرد: هیأت رئیسه درباره قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس جمهور به چهار سؤالشان بحث و بررسی می‌کند و نتیجه این بررسی‌ها توسط آقای لاریجانی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه پارلمان) در اخطاری قانونی اظهار داشت: امروز نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور به چهار سؤال قانع نشدند و در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده که این چهار سؤال اگر نقض قانون یا استنکاف از قانون باشد باید به قوه قضاییه ارسال شود.

وی افزود: اینکه الان ظرف چه مدتی این مسأله تطبیق داده می‌شود باید روشن شود، از نظر ما به عنوان سؤال‌کنندگان از رئیس جمهور هر چهار سؤالی که نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور درباره آنها قانع نشدند، استنکاف از قانون و نقض قانون بوده است،  حال سؤال این است چه کسی و یا کدام یک از مجموعه‌های مجلس این موضوع را تطبیق می‌دهد و از طرفی قوه قضاییه چه زمانی به این مسأله رسیدگی خواهد کرد. 

حاجی‌دلیگانی در تذکر دیگری، گفت: مقرر شده بود گزارش بررسی موضوع تهمت‌هایی که در جلسه بررسی استیضاح ربیعی به برخی از نمایندگان مجلس زده شد، ظرف دو هفته یعنی تا 31 مرداد اعلام شود اما هنوز ما اطلاعی در این زمینه نداریم.

در ادامه این جلسه مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این اخطار حاجی‌دلیگانی، گفت: ما در جلسه هیأت رئیسه مجلس در رابطه با چهار سؤالی که نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشدند بحث می‌کنیم و حتماً آقای لاریجانی نتیجه بررسی هیأت رئیسه را اعلام می‌کند، درباره تهمت‌هایی هم که در جلسه آقای ربیعی نسبت به برخی از افراد زده شد باید بگویم چند نفر شکایات خود را ارسال کردند که بررسی‌ها در این زمینه هم انجام می‌شود.

لبنان و لزوم آمادگی در برابر فتنه‌ای جدید؛

عربستان به دنبال تغییرجایگاه مقاومت لبنان و غرق این کشور در فتنه، سناریوی جدیدی برای ایجاد تنش در لبنان و منطقه طراحی کرده است.

حریری لبنان را به سوی فتنه ای جدید می برد

 

سعد حریری به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان، پس از پیروزی حزب الله در انتخابات پارلمان تلاش می کند تا روند تشکیل کابینه را به تاخیر بیاندازد و حضور حزب الله در تصمیم گیری های سیاسی لبنان را کمرنگ و یا حتی حذف کند.در همین راستا هم حریری تهدید کرده  " در صورتی که  برخی  از احزاب این کشور بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار کنند، دولت جدید لبنان را تشکیل نمی دهد

رشد نظامی و تسلیحاتی، برای کشور لازم است

رشد نظامی و تسلیحاتی، برای کشورا لازم استامیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه ۵شهریورماه در دومین جشنواره سراسری فرزندان کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، نیروی دریایی را از نیروی‌های ممتاز جمهوری اسلامی خواند.

وی ضمن اشاره به زحمات و تلاش‌های بی وقفه کارکنان نیروی دریایی ارتش، گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه در کارکنان می‌شود.

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه انتقال روحیه رزمندگی، ولایتمداری، پای کار بودن، سخت کوشی و وفاداری به نسل‌های بعدی برعهده ما است. 

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم و این گونه  همایش‌ها، یکی از راه های انتقال فرهنگ به نسل های بعدی است.

بدسلیقگی برخی از خبرگزاری های ارزشی که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود

اخیرا تعدادی از خبرگزاری های ارزشی از جمله تسنیم، مشرق، تی نیوز، و… اقدام به طرح موضوعاتی نموده و خاطراتی را در تیتر اول خود و یا در متن گزارش خبری آورده اند که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود؛ از جمله:

در حماسه‌سازان «تنگه ابوقریب» مطرح شد؛

بیشتر بخوانید:

بدسلیقگی برخی از خبرگزاری های ارزشی که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود 

# ارتش - قرمان - انقلابی

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در ورزقان

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در ورزقان

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵ روز یک بیمارستان صحرایی را در شهرستان ورزقان راه اندازی کرد.

 به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵ روز در شهرستان ورزقان راه اندازی شد.

امیر شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  ضمن این اعلام این خبر، گفت: این بیمارستان از سوم شهریور تا هفتم شهریور ماه سال جاری با چندین اکیب در قالب رشته‌های تخصصی جراحی مغز، جراحی قفسه سینه، اعصاب و روان، قلب، چشم، ارتوپدی، داخلی، زنان، رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، اتاق عمل سیار، دندانپزشکی و…به مردم روستای آقافرامرزی از توابع شهرستان ورزقان به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

 # ارتش - قرمان - انقلابی

استقلال ایران - السد قطر/ مصاف حساس شاگردان فریرا و شفر در آزادی

تیم فوتبال استقلال ایران دوشنبه ۵ شهریور از ساعت ۲۰:۳۰ در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم السد قطرمی‌رود. وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال به دنبال این است تا با تمرینات فشرده بازیکنان تیمش را آماده این دیدار کند.

استقلال ایران - السد قطر/ مصاف حساس شاگردان فریرا و شفر در آزادی