منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

دریادار ایرانی: بیخ گوش صهیونیست‌ها در حال اجرای ماموریت هستیم

دریادار ایرانی: بیخ گوش صهیونیست‌ها در حال اجرای ماموریت هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر نیروهای ما در دل دریا بیخ گوش رژیم صهیونیست غاصب در حال اجرای ماموریت خودشان هستند و خدا، توکل و نگاه‌شان به همین راهی است که شهدا روشن کرده‌اند؛ ۲ هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر ناوشکن‌های ما در دریای سرخ قرار دارند و با اقتدار و اهتراز پرچم در حرکت هستند و کسی هم جرات جسارت به ما را ندارد.

دریادار ایرانی: بیخ گوش صهیونیست‌ها در حال اجرای ماموریت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، امیر سرتیپ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان ظهر امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، اظهار کرد: شهدا همواره ناجی همه ما هستند، نیروی انسانی ما معرف قدرت در نیروهای نظامی کشورمان در سطح جهانی است.

وی افزود: مهمترین مولفه قدرت؛ نیروی انسانی بوده اما نقشش در نیروهای نظامی ویژه است، تفاوتی که امروز مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران با همه قدرت‌های جهان وجود دارد، دقیقا همین جا است و این برای دشمن بسیار گیج‌کننده است، دشمن هراسان به این در و آن در می‌زند تا ببیند در ایران چه خبر است، اما به تعبیر مقام معظم رهبری آنها کجا و ما کجا!

 

*بصیرت دینی در بین نیروهای ما موج می‌زند

ایرانی تصریح کرد: دشمن اگر امروز در صحنه حضور دارد صحنه‌شان صحنه مزدوری و تلاش‌های مادی و دنیایی است نه در راستای عمل به دستور یا توجه به آیین‌نامه اجرایی ابلاغ شده به آنان!

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه همه باید بدانند که بصیرت دینی در بین نیروهای ما موج می‌زند، گفت: هر کسی لایق به‌دست آوردن بصیرت دینی نیست، پشت واژه پرمحتوای "شهید" کهکشان‌ها معرفت خوابیده، شهیدان همه اقیانوس‌ها و کهکشان‌های معرفتی را پشت سر گذاشته‌اند تا دارای بصیرت شدند که این مسئله ساده نیست.

 

*شهدای ما به تجهیزات نگاه نمی‌کردند

این مسؤول ادامه داد: جوانان ما به‌سادگی ترک خانه نکردند، شهدای ما به سلاح به‌عنوان چوب دستی نگاه کردند، این را نیروهای دریایی ما در خلیج فارس در مقابل هجمه آمریکایی‌ها ثابت کردند، تهدید به بمباران با موشک برای نیروهای ما معنا ندارد چون دارای سلاحی به‌نام معرفت، دانش و بصیرت هستند.

وی خطاب به جوانان حاضر، خاطرنشان کرد: نیروهای ما محکم با غیرت و شرافت در برابر پلیدی‌ها ایستادند و جان خود را که بهترین هدیه خداوند است را اهدا کردند، لباسی که امروز سربازان ما برتن داریم مقدس است، سیدالشهدا (ع) بدون رزه در مقابل دشمن ایستادند، اصلا قابل مقایسه با امکاناتی که ما داریم نیست ولی خروجی کار را همه دیدند.

*بهای لباس بر تن‌مان را شهدا پرداخت کردند

ایرانی با بیان اینکه ارزش لباس نیروهای دریایی به رنگ و نشانش نیست، تاکید کرد: شهدا بهای آن را دارند همان کسانی که رنگ و لعاب دنیایی در نگاه‌شان بی‌ارزش بود، آن‌ها ارزشمندترین داشته‌های خود را گذاشتند، شهدا مسیر را برای ما نورانی کردند پس امروز هیچ اشتباه و سهل انگاری‌ای از ما نیروهای نظامی پذیرفته نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: شهدا بر سر راه‌مان شمع‌های زیادی روشن کردند خطا رفتن در یک همچین مسیری توجیهی ندارد، مقام معظم رهبری در این مسیر تاکید فراوان دارند که مسیر روشن است دنبال چیزی نگردید، ابزار مهیا است فقط امیدواریم به برکت خون شهدا به بصیرتی که مدنظر است برسیم، اینکه دنبال سلاح باشیم که دشمن چه سلاحی در بخش‌های هسته‌ای، موشکی یا دریایی بر دست دارد بی‌فایده است.

* نیروهای ما بیخ گوش رژیم صهیونیست در دل دریا ماموریت دارند

این مسؤول اعلام کرد:در حال حاضر نیروهای ما در دل دریا بیخ گوش رژیم صهیونیست غاصب در حال اجرای ماموریت هستند، خودشان هستند و خدا، توکل و نگاه‌شان به همین راهی است که شهدا روشن کرده‌اند، ۲ هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر الان ناوشکن‌های ما در دریای سرخ قرار دارد و با اقتدار و اهتراز پرچم  در حرکت است‌، کسی هم جرات جسارت به ما را ندارد.

 

وی همچنین بیان کرد: هر چه داریم از برکت خون شهدای عزیزمان است، امیدواریم با اقتدار این مسیر ادامه پیدا کند، بزرگترین درخواست‌مان از خانواده‌های شهدا طلب دعای خیر است امیدواریم لیاقتش را داشته باشیم تا وظیفه خودمان همان اهتزار پرچم سه رنگ کشور را به‌درستی انجام دهیم و در مسیر توجه به شعار " راه ما راه حسین (ع)" گام برداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:در حوزه بالگردی و سیستم پیچیده پهپاد به دستاوردهای مهمی رسیده ایم

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری(ذخیره های نظام) که در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش، نهضت روی پای خود ایستادن را در تمامی سطوح نهادینه کرده است.
وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوج قدرت و آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارد افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات نظامی به جایگاه بسیار مطلوبی رسیده است، امروز آنچه را که در حوزه تجهیزات نیاز داشته باشیم با حضور جوانان مومن و متخصص در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و صنعت دفاعی کشور تولید و به چرخه دفاعی در خواهیم آورد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به توانمندی نیروی انسانی تاکید کرد: کشوری که دارای نیروی انسانی نخبه و دانشمند باشد به عنوان قدرتمندترین کشور در دنیا محسوب می شود.
وی با اشاره به ساختار نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: رسته های مختلفی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که زنجیره های اقتدار دفاعی و امنیتی را تشکیل می دهد و این اراده پولادین، با حضور در مناطق مختلف کشور از جمله حضور در مرزها محصولی به نام امنیت را تولید کرده و به ارمغان آورده است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری به نقش موثر نیروی زمینی ارتش در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداخت و افزود: ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان و تقدیم ۱۰ شهید والامقام نمونه بارز حضور و عملکرد موثر این نیرو در مقابله با این ویروس ناشناخته بود.
وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه بالگردی و پهپاد به قابلیت های مهمی دست یافته است خاطرنشان کرد: بزرگترین ناوگان بالگردی را در سطح منطقه داریم، امروز بالگردهای ما به مجهزترین دوربین های دید در شب و موشک های نقطه زن مجهز هستند، در حوزه پهپاد نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته ایم، در مقطع کنونی در حوزه پهپاد های رزمی و شناسایی به خودکفایی رسیده ایم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری ادامه داد: در کسب دستاوردهای علمی به خصوص در حوزه دفاعی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و مرکز تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا از افراد نخبه و متخصص استفاده بهینه می کند.

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت هفته نیروی انتظامی

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فرمانده محترم،جهادی و مردمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری؛
سلام علیکم،
هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش های صادقانه ایثارگران آن نیروی ولایی و مردمی است که با اندیشه ملهم از قران و عترت و رهنمودهای حکیمانه امام خامنه ای عزیز در تامین امنیت کشور عزیزمان و خدمت به مردم از بذل جان نیز دریغ نکرده اند.
کارکنان مخلص، مقتدر و سخت کوش آن نیروی خوشنام با حضور موثر در مرزها، استقرار در مناطق و نقاط حساس کشور و ایجاد و تثبیت امنیت شهرها، روستاها و راهها و ارائه خدمات متعدد انتظامی، همواره پیام آور آرامش و آسایش مردم بوده و در این مسیر مقدس، شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند.
امروز به خط رضایت فرمانده معظم کل قوا و به کوری چشم دشمنان، همدلی و تعامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار مطلوب قرار داشته و در پرتو رهنمودهای راهگشای امام خامنه ای عزیز، این اتحاد و همیاری در راستای تقویت عزت و اقتدار ایران سربلند اسلامی و خدمت به مردم ، ارتقا یافته است.
اینجانب ضمن تبریک ایام بزرگداشت نیروی انتظامی و با ادای احترام به روح مطهر شهدای گرانقدر و ایثارگران آن نیروی پر افتخار، از خدای متعال توفیقات روزافزون  فرمانده ولایی و مخلص و رزمندگان عزیز و نجیب نیروی انتظامی را مسئلت داشته و امیدوارم در اعتلای نام و جایگاه ایران سربلند اسلامی و خدمت هر چه بیشتر به مردم مومن، شریف و شایسته کشور عزیزمان بیش از پیش موفق وسربلند باشید.
 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

 

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور گفت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ از بامداد فردا ( بیستم مهر ماه )  با حضور یگان‌های برگزیده نیروی پدافند هوایی ارتش ، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.
وی افزود: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ به منظور ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، ایجاد بازدارندگی، ارزیابی سامانه‌های بومی پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات متنوع، پرحجم و دفاع همه جانبه و ۳۶۰ درجه در فضای جنگ الکترونیک و سایبری، ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان عملیاتی و فنی، اشراف اطلاعاتی و تمرین هم‌افزایی و هماهنگی مراکز فرماندهی و کنترل ارتش و سپاه در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.
امیر سرتیپ رحیم زاده با بیان اینکه تمامی تکنیک و تاکتیک‌های بکار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختار‌ها و تهدیدات روز دنیا طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ویژگی‌های برجسته این رزمایش است.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: دفاع از مراکز حساس و حیاتی با اجرای اقدامات آفند جنگالی و سایبرالکترونیکی، دفاع در برابر تهاجم هواپایه دورایستا، مهمات هوشمند، موشک‌های کروز و هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین پنهانکار از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.
وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش کارکنان متعهد و پر تلاش ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر تحت کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور مقابله با اهداف هوایی را تمرین می‌کنند، تصریح کرد: کلیه مراحل این رزمایش تحت نظارت و ارزیابی کارشناسان و ارزیابان ستادکل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.

امیر سرلشکر موسوی از یگان های خاش و ایرانشهر و طرح های محرومیت زدایی ارتش بازدید کرد

 

  فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در یگان های ارتش در خاش و ایرانشهر، ضمن ارزیابی آمادگی رزمی این یگان ها، از طرح های محرومیت زدایی ارتش در این شهرها بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از روند ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، رسیدگی به کارکنان، هم افزایی و نظام آراستگی پادگانها و منازل سازمانی در خاش و ایرانشهر بازدید کرد.
همچنین با حضور مقامات محلی، طرح های محرومیت زدایی ارتش شامل آبرسانی به روستاها، برق رسانی، ساخت بیمارستان های حاد تنفسی، کمک های آموزشی و سایر اقدامات مردم یاری مورد بازدید قرار گرفت.
افتتاح چندین طرح بزرگ ورزشی، درمانی و عمرانی از دیگر برنامه های این بازدید بود.
فرمانده کل ارتش در جمع کارکنان گفت: همه موفقیت های ارتش با وجود توان و آمادگی رزمی، امکان پذیر است اما هرگز فراموش نکنیم که نخ تسبیح و موتور محرکه همه اینها، معنویت و روحیه است.
امیر سرلشکر موسوی طی مراسمی از همه دست اندرکاران این اقدامات شایسته، تقدیر کرد و به تعدادی از آنها سینه آویز فداکاری اعطا کرد.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور رهبر انقلاب

برگزاری مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور رهبر انقلاب

هم‌اکنون، مراسم عزاداری روز رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، در حسینیه امام خمینی برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور رهبر انقلاب

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح امروز (سه‌شنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند و گفت: بهترین معرفی‌کننده آن وجود مقدس، خداوند است که در قرآن کریم، پیامبرش را از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مؤمنین معرفی می‌کند.

همچنین در این مراسم، آقای سلحشور به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

سرلشکر موسوی:آمادگی جوانان برای پیمودن گام دوم انقلاب

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم دانش آموختگی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت رهبری انقلاب، یک نیروی مسلح منسجم، مومن، مقتدر و با اعتماد به نفس داریم.
وی افزود: نیرو‌های مسلح کشور عقبه بسیار درخشان مثل دفاع مقدس و دفاع از حرم دارند و امروز جلوه‌هایی از آمادگی های روحی و همدلی و اتحاد این نیرو‌ها را در این میدان دیدیم.

راه‌حل حوادث شمال‌غرب جلوگیری از دخالت ارتش‌های بیگانه در این کشورها است

 

 حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند، تاکید کردند: حوادثی که در شمال‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است باید با همین منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (یکشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، این نیروهای پر افتخار را «قلعه مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز» خواندند و افزودند: دخالت بیگانگان در منطقه مایه اختلاف و خسارت است و همه مسائل و حوادث باید بدون دخالت بیگانه و با الگوپذیری کشورهای منطقه از اقتدار و عقلانیت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای توفیق دانش‌آموختگان و ارتقای جوانان نیروهای مسلح در مکتب و دانشگاه حسینی، به ملت ایران به‌خاطر داشتن جوانان مؤمن، صالح، شجاع و دارای عزم و بصیرت تبریک گفتند و افزودند: فرماندهان عزیزی که جوانان میهن را اینگونه تربیت می‌کنند، شایسته افتخار و تقدیرند.
فرمانده کل قوا با اشاره به تحقق فرموده امیرمؤمنان درباره نیروهای مسلح افزودند: به فضل الهی، نیروهای مسلح ایران امروز به معنای واقعی کلمه سپر دفاعی ملت و کشور در مقابل تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سربازی ملت ایران را موجب سرافرازی و عزت دانستند و گفتند: آمادگی برای دفاع از ملت ایران و هویت اسلامی، ملی و انقلابی کشور افتخار بزرگ نیروهای مسلح است.
ایشان امنیت را زیرساخت اساسی همه فعالیت‌های ضروری برای پیشرفت کشور برشمردند و با مهم خواندن تحقق امنیت کشور بدون تکیه بر بیگانگان افزودند: این مسئله البته برای ملت ایران عادی است اما کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی از این مشکل رنج می‌برند.
ایشان به بگو مگوهای اخیر اروپا و آمریکا اشاره کردند و گفتند: برخی اروپایی‌ها، اقدام آمریکا را خنجر از پشت خواندند و به نوعی گفتند اروپا باید بدون اتکا به ناتو و در واقع به آمریکا، مستقلاً امنیت خود را تأمین کند.
رهبر انقلاب افزودند: وقتی کشورهای اروپایی به علت اتکاء به آمریکا، یعنی کشوری که با اروپا مخالف هم نیست در تحقق امنیت پایدار احساس کمبود می‌کنند، حساب کشورهای دیگر که نیروهای مسلح خود را تحت کنترل آمریکا و دیگر بیگانگان قرار داده‌اند، مشخص است.
فرمانده کل قوا، تأمین امنیت با تکیه بر دیگران را فقط یک توهم خواندند و گفتند: کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به‌زودی خواهند خورد چرا که دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت و جنگ و صلح هر کشوری، فاجعه‌ای مصیبت‌بار است.
ایشان با تجلیل از اقتدار و سربلندی نیروهای مسلح در آزمایش‌های بسیار مهم و دشوار به ویژه جنگ تحمیلی ۸ ساله گفتند: اقتدار نیروهای مسلح به مسائلی نظیر آموزش‌ها، ابتکارات و پیشرفت‌های علمی، تجهیزات و انضباط سازمانی وابسته است اما مهمترین عامل اقتدار نیروهای مسلح، روحیه، معنویت و مسائل دینی و اخلاقی است.
رهبر انقلاب اسلامی، خروج ارتش مجهز و بدون روحیه اخلاقی و معنوی آمریکا از افغانستان را نمونه‌ای از نتایج اقتدار ظاهری و نه واقعی خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها ۲۰ سال قبل برای سرنگونی طالبان به افغانستان لشکرکشی کردند و در این اشغالگری طولانی‌مدت، کشتار  و جنایت و خسارات فراوانی به بار آوردند اما بعد از این همه هزینه مادی و انسانی، حکومت را به طالبان دادند و خارج شدند که این واقعیت برای همه کشورها درس‌آموز است.
فرمانده کل قوا، اوضاع ارتش آمریکا هنگام خروج از افغانستان را نشان‌دهنده ماهیت واقعی این ارتش دانستند و گفتند: آن تصاویر هالیوودی از ارتش آمریکا و کشورهای امثال او، فقط نمایش است چرا که ماهیت واقعی آنها همین است که در افغانستان دیده شد.
رهبر انقلاب، نفرت مردم شرق آسیا از ارتش آمریکا را یادآور شدند و گفتند: آمریکایی‌ها هر جا دخالت کنند، منفور ملت‌ها هستند.
فرمانده کل قوا، حضور نظامی بیگانگان در منطقه را نیز مایه اختلاف و خسارت و ویرانی برشمردند و تأکید کردند: صلاح منطقه در این است که همه کشورها از ارتشی مستقل و متکی به ملت خود و هم‌افزا با ارتش‌های همسایگان برخوردار باشند.
رهبر انقلاب افزودند: ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند.
فرمانده کل قوا افزودند: حوادثی که در شمال‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است باید با همین منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.
ایشان گفتند: نیروهای مسلح کشور عزیز ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند و این عقلانیت باید الگویی برای دیگر کشورها و عامل حل مسائل موجود باشد و همه بدانند که اگر کسی برای برادران خود چاه بکَند اول خودش در چاه می‌افتد.
فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان نیروهای مسلح را برای تداوم افتخار خدمت به ملت و کشور، و افزایش روزافزون توانایی‌های مادی و معنوی توصیه مؤکد کردند.
پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان گزارشی از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی، دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح و همچنین خدمات اجتماعی این نیروها به مردم، به شکست آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: این شکست خفت‌بار و تخلیه بخش بزرگی از تجهیزات و پایگاههای آنها در منطقه، و شکست رژیم صهیونیستی در نبرد ۱۲ روزه موسوم به شمشیر قدس، نشانه‌های تسریع در افول آمریکا است.
در این مراسم که همزمان در دانشگاههای افسری نیروهای مسلح از طریق ارتباط تصویری دریافت می‌شد، سردار سرتیپ پاسدار غلامی فرمانده دانشگاه امام حسین(ع)، امیر سرتیپ دوم خلبان رودباری فرمانده دانشگاه شهید ستاری و سردار سرتیپ دوم پاسدار بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های تحصیلی این دانشگاهها بیان کردند.
قرائت سوگندنامه، اعطای پرچم توسط دانشجویان قدیم به جدید، اجرای سرود مشترک توسط دانشجویان مستقر در میدان از دیگر برنامه‌های مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیروهای مسلح بود.
همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با کسب اجازه از فرمانده کل قوا به تعدادی از برگزیدگان دانشگاههای افسری درجه و سردوشی داد.
 

ارتش قهرمان، استوار پای بیعت خود با فرمانده معظم کل قوا ایستاده است

 

 آیت الله صدیقی در اختتامیه دوره مهدویت در جمع  فرماندهان و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری گفت: ارتش قهرمان و نیروی هوایی الهی باعث افتخار نیروی های مسلح بوده و محکم و استوار پای بیعت خود با فرمانده معظم کل قوا ایستاده اند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم اختتامیه دوره مهدویت ارتش در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  انسان ساخته شده تا اعمال غیر صالح از او سر نزند گفت: خداوند متعال خود را در درون همه  انسان ها قرار داده  و دلیل عشق به امامت، عشق به دیانت و خوبی ها به همین دلیل است.
وی با اشاره به سوره حضرت یوسف، با بیان اینکه باید با عشق به سمت امام خود بیایید و در این عشق ذوب بشوید افزود: نیروی هوایی ارتش جزء اولین ها بود که به امام امت پیوست و آن بیعت تاریخی را رقم زد و همچنین در روز آغازین جنگ با 140 فروند جواب دندان شکنی به دشمن بعثی داد.
آیت الله صدیقی اظهار کرد: ارتش قهرمان و نیروی هوایی الهی جمهوری اسلامی ایران همیشه باعث افتخار نیروی های مسلح بوده و همچنان محکم و استوار پای بیعت خود با فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز ایستاده اند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه ما انسان ها باید عمل صالح انجام بدهیم و آنقدر تکرارش کنیم تا کسی نتواند ما را در مسیر عمل ناصالح قرار دهد خاطر نشان کرد: امام زمان (عج) در بین ما هستند و باید آنقدر خودمان را قوی کنیم تا شرایط ظهور برای ظهور ایشان مهیا شود.
وی در پایان تصریح کرد: امروز ارتش ما می جوشد و ارتش ما عشق به امام و فرمانده خود دارد.

دکتر ایرج مزارعی:هدف از رزمایش «فاتحان خیبر» در شمال غربی ایران تلنگری به ترکیه و رژیم صهیونیستی است

 
 
در اینجا فارغ از تحلیلهای توصیفی و چند لایه، نکاتی را خدمت شما ارائه میدهم :
تحول و دگرگونی در ژئوپلتیک منطقه ” red line ” ایران است و جلوگیری از ان هم یک راهبرد می باشد.
این رزمایش نمایش کوچکی از قدرت نظامی ایران است و نقش بازدارندگی بالایی دارد .
هدف این رزمایش صرفا مقابله با جمهوری کوچک و نحیف آذربایجان نمیباشد بلکه تلنگری است به ترکیه و رژیم صهیونیستی.
هدف دیگر این رزمایش جلوگیری از قوام اسراییل در اطراف مرزهای کشور است و این استراتژی یک اولویت امنیت ملی محسوب می‌شود.
تنبیه الهام علی اف بر روی میز فرماندهان نظامی ایران قابل تصور است .
هدف آذربایجان نیز از این ادعای ارضی تحریک ترکیه و رژیم صهیونیستی است تا یکی از مسیرهای اتصال ایران به اروپا را مسدود کند .برخلاف تحلیلهای سطحی و هیجانی هیچ جنگی رخ نمی‌دهد مگر اینکه شاهد اشتباه محاسباتی و راهبردی باکو ، انکارا و تل آویو باشیم .
آرایش نظامی و الکترونیکی ایران در این رزمایش صفحه جدیدی از نمایش رزمایش‌هایی با رویکرد نوین میباشد .
اعلام گروه جنبش حسینیون در جمهوری آذربایجان نشان از گسترش عمق گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه میباشد .
و در پایان مجددا باید گفت پاسخ نظامی ایران در صورت تغییر مرزی، قطعی و حتمی است .
دکتر ایرج مزارعی
کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک

معاون تیپ ۴۰ هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: هوشیارانه از مرزهای ایران حراست می‌کنیم

 

 علی کنعانی صبح امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: تیپ ۴۰ ارتش در دوران دفاع مقدس در ۱۶ عملیات سعی کرد موفقیت‌ را برای کشورمان حاصل کند و در این ایام برای صیانت از مرز و بوم کشورمان توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: در ایام هشت سال دفاع مقدس، تیپ ۴۰ ارتش یک‌‌هزار و ۶۰۳ شهید، بیش از ۲هزار جانباز و یک‌هزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرد تا وجبی از خاک مقدس ایران اسلامی به دست دشمنان نیفتد و این موضوع برای ملت شریف ایران اسلامی بیش از هر موضوعی حیاتی بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا گفت: تیپ ۴۰ ارتش امروز این افتخار را دارد که در مرزها نسبت به مراقبت‌های لازم از تیم‌های خرابکار نظام استکباری بپردازد که هم‌اکنون نیز در منطقه غرب کشور این مأموریت را به‌شایستگی انجام داده و در چند مرحله توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

کنعانی بیان کرد: امنیت و آرامش کشورمان را مرهون جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم که در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی، دریایی و قرارگاه هوایی سعی می‌کند در دفاع از مرز و بوم کشور همواره هوشیارانه عمل می‌کند و با مجهز شدن به جدیدترین امکانات در تلاش برای مرزبانی شایسته از حیثیت این کشور است.

وی تصریح کرد: نیروهای شجاع و دلیر ارتش در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن همیشه صلابت خود را به نمایش گذاشته‌اند و هم‌اکنون نیز بیش از هر زمان دیگری مدافع این مرز و بوم الهی خواهند بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا با اشاره به واکسیناسیون نیروهای ارتشی نیز گفت: واکسیناسیون نیروهای ارتشی در زمان حاضر به پایان رسیده است و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنار این موارد در اولویت کاری قرار گرفته است.

سامانه ارتباطی بیماران صعب العلاج نیروی زمینی ارتش راه‌اندازی می‌شود

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برای اینکه بیماران صعب العلاج در جریان پرونده‌ها و مراحل پزشکی خود قرار بگیرند سامانه ارتباطی پیامکی ویژه بیماران صعب العلاج راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از روند پیشرفت سامانه ارتباطی «صعب العلاج» با حضور در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این نیرو اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی زمینی ارتش برای خانواده‌ها در قالب طرح‌های «لبیک یا امام خامنه‌ای عزیز»، رسیدگی به بیماران صعب العلاج است که در این حوزه گام‌های بلندی تا الان برداشته شده و رسیدگی بیشتری به این عزیزان در اولویت قرار می‌گیرد .
وی با بیان این مطلب که تمامی بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی ارتش شناسایی شده‌اند، گفت: به منظور اهمیت بخشیدن و تسهیل در روند درمان بیماران صعب العلاج، تلاش کرده‌ایم تا با تشکیل و راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی به صورت دوطرفه در جریان مشکلات و موانع دوره درمان این عزیزان قرار بگیریم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: سامانه ارتباطی صعب العلاج به ما و بیماران مذکور کمک می‌کند تا به صورت دوطرفه از ابتدای تشکیل پرونده پزشکی تا پایان کار در جریان خدمات درمانی آنها باشیم و چنانچه نیازمند کمک بیشتر از سوی نیروی زمینی ارتش باشد در اسرع وقت به آنها کمک خواهیم کرد .
امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: خانواده‌ها و بیماران صعب العلاج به صورت مستقیم می‌توانند با شماره‌هایی  که در نظرگرفته شده خواسته‌ها و موانع پزشکی خود را به صورت پیامکی و با درج شماره پرسنلی سرپرست بیمار ارسال کنند.

فرمانده کل ارتش درگذشت امیر سرتیپ خلبان محققی را تسلیت گفت

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با صدور پیامی درگذشت امیر سرتیپ خلبانان منوچهر محققی، از قهرمانان و اسطورههای نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
دفاع مقدس عرصه دلاوری‌ها و ایثارگری‌های ناگفته فراوانی است؛ صاحبان نقش نخست این قهرمانی‌ها در بلندترین مراتب جهاد، عارفانه و شجاعانه رخت رزم برتن کرده و به عمق لشکریان سیاه دشمن تاخته‌اند. زخم جنگ، مدال شرافت سربازی‌شان شده و اندوه یاران شهید را بر دل دارند و امروز، یک به یک راه یاران شهیدشان را می‌پیمایند.
 نور حیات هر کدام از این قهرمانان که به حسب ظاهر به خاموشی می گراید، جانهای مشتاق را از  گنجینه روایت ایثار و مجاهدتهای بسیارشان، محروم می‌کند و ما در عدم  تحقق رهنمود  مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) که  درباره قهرمانان بزرگ جنگ می‌فرمایند: «اینها باید معرفی بشوند، باید دنیا این چهره‌ها را بشناسد، عظمت اینها را بفهمد و بداند.»  حسرت می خوریم!
امروز رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و جامعه دلاوران دفاع مقدس، اندوهناک فقدان امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی از قهرمانان به نام سالهای جنگ تحمیلی هستند؛ مردی از تبار صدها خلبان تیزپرواز که نامشان لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و حضورشان در هر نبرد، پیام‌آور فتح و پیروزی و شادی بخش دل امام و امت و رزمندگان اسلام بود.
این قهرمان پرآوازه نبردهای هوایی از ساعات نخست دفاع مقدس، حماسه آفرید. پایانه‌های بزرگ نفتی صدامیان در خلیج فارس تا تأسیسات راهبردی دشمن بعثی در عمق خاکش، بارها و بارها مقهور مهارت و شجاعت بی‌بدیل خلبان منوچهر محققی بود.
کدام رزمنده غیور بسیج و ارتش و سپاه، حضور مقتدرانه عقابان آسمان ایران اسلامی درصدها عملیات دفاع مقدس را از خاطر می برد؟ 
امیرسرتیپ خلبان منوچهر محققی، نمونه ای از آن تاربخ سازان و اسطوره‌ای از تبار خلبانان غیور عرصه نبردهای هوایی است که برای بلندترین پرواز بال گشود و نامش در قلب مردم حق شناس کشورمان جاودانه شد. راهبری و حضور موثر در بزرگ‌ترین عملیات‌های هوایی از جمله کمان ۹۹، مواجهه موفق با انبوه جنگنده‌های متخاصم، حملات موثر علیه ناوگان دریایی دشمن و ساعات طولانی پرواز دشوار بر فراز دریا برای حفظ امنیت کاروان‌‌های تجاری ایران عزیز، برگهایی از کارنامه درخشان آن مرد ولایی است.
 امروز در فراق محققی، دورانی دیگر را از دست دادیم، دوباره اندوهناک شهادت خلعتبری شدیم، دوباره داغ شهادت بابایی برایمان تازه شد. دوباره به یاد آوردیم که یاسینی، اسکندری، زندی، ذوالفقاری و اقبالی و دیگر مردان سفر کرده به آسمان، در میانمان نیستند. چه کم از این بزرگان گفته‌ایم و چقدر تاریخمان به ذکر نام و اقدامات ارزشمند این دلاوران نیاز دارد.
مدیون جانفشانی‌های مردان بزرگی همچون امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی هستیم که با تربیت جوانان خلبان زبده و جان برکف ، اینک علمداران استمرار دفاع از منافع ملی و مرزهای هوایی ایران سربلند اسلامی اند .
 پیمان می‌بندیم که با تمام توانمان آنچه این بزرگان حفظ کردند و به ما سپردند را حراست کنیم .
درگذشت این امیر ولایی و قهرمان جنگ را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، همرزمان آن امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه خانواده معزز ایشان و قهرمانان نیروی هوایی الهی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خدای متعال خواستارم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

درسی به صدام دادیم که دشمنان دیگر فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

درسی به صدام دادیم که دشمنان دیگر فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند

 

 امیر سرتیپ سید حسام هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید ستاری اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و توکل به خدا و اطاعت از فرماندهی کل قوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان روز اول نبرد چنان درسی به صدام و حامیانش دادند که تا ابد حتی فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش و خلبانان تیز پرواز و جوانان برومند این نیرو در روزهای اول جنگ با اجرای عملیات های متعدد و مختلف چنان ضرب شستی به دشمن نشان دادند که تا آخر جنگ نتوانستند عرض اندامی داشته باشند.

امیر سرنیپ هاشمی با اشاره به اینکه صدام حسین در سخنرانی رسمی خود اعلام کرده بود که این جنگ، جنگ تفریحی با ایران است و قاطعانه گفت که روز اول خرمشهر، روز سوم خوزستان و هفته بعد تهران را تصرف می کند، گفت: از آنجایی که تمامی کشورهای منطقه ٰاتحادیه عرب و استکبار و ابرقدرت ها از عراق پشتیبانی می کردند صدام با قاطعیت این چنین سخنرانی می کرد، اما نیروی هوایی با خلبانانی همانند بابایی، اردستانی و دیگران آرزو های صدام را از روز اول به گور بردند .

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: 31 شهریور ماه ساعت دو بعدظهر عراق حمله را به ایران آغاز کرد و نیروی هوایی ارتش در کمتر از سه ساعت روی هدف ها عملیات را آغاز و چند پایگاه حساس کوت و شعوبیه را در هم کوبید و نشان داد که صدام چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و این عملیات به  "اولین پاسخ" یا  عملیات انتقام  معروف شد و در اول مهر 1359 نیز عملیات کمان 99 را نیروی هوایی با 140 فروند انجام داد.

امیر سرتیپ حسام هاشمی تصریح کرد: نیروی هوایی همزمان، نقاط حیاتی و مهم عراق را بمباران کرد و این جا است که صدام و روسای کشورهای حامیان بعثی ها فهمیدند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و توکل به خدا و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان روز اول نبرد چنان درسی به صدام و حامیانش دادند که تا ابد دیگر شمنان نیز دشمن حتی فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان ضمن ابلاغ سلام  مقام معظم رهبر(مدظله العالی) و فرماندهی کل قوا به دانشجویان دانشگاه هوایی، دانشجویان دانشگاه هوایی را به تقویت روحیه سلحشوری و انقلابی دعوت و به دانشجویان یاد آوری کرد که استقامت و پایداری در مسیر الهی شرط رسیدن به وعده های خداوند تبارک و تعالی است.

رهبر انقلاب در مراسم عزاداری روز اربعین حسینی(ع):با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید

مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان، به صورت ارتباط تصویری و با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

دراین مراسم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل فوا در سخنان کوتاهی، مقطع عاشورا تا اربعین را از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام خواندند و گفتند: اگر روز عاشورا اوج مجاهدت و فداکاری جان‌های عزیز و بزرگوار بود، دوره‌ی ۴۰ روزه‌ی پس از آن نیز اوج مجاهدت برای تبیین و افشای حقایق بود و این تبیین مجاهدانه امام سجاد، حضرت زینب و جناب ام‌کلثوم و صبر فوق‌العاده خاندان پیامبر، مکمل آن فداکاری و موجب ماندگاری قیام کربلا شد.

رهبر انقلاب با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی با روش‌ها و ابزار‌های مختلف، حرکت تبیینی را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دانستند و افزودند: شما دانشجویان عزیز که میوه دل ملت و امید واقعی کشور هستید با اهمیت دادن به مسئله تبیین حقایق، هر کدام مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنید.

ایشان امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم خواندند و گفتند: البته اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از مجهز بودن جوانان به فکر، عقلانیت و آگاهی‌های فراوان، بر لزوم تقویت روزافزون این ویژگی‌ها تأکید و خاطرنشان کردند: راه حضرت سیدالشهداء، راه مبارک و شیرینی است که به نتیجه و توفیق قطعی می‌رسد و شما جوانان ان‌شاءالله خواهید توانست با الهام از این راه و معارف نورانی، کشور را به قله‌های سعادت مادی و معنوی برسانید.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی نیز در سخنانی، نهضت عاشورا را عامل حفظ و بقای اسلام خواند و گفت: بر اساس متن زیارت اربعین، دو اقدام بزرگ امام حسین علیه‌السلام، نصیحت و خیرخواهی حتی در روز عاشورا و بذل جان برای نجات جامعه از گمراهی است و شیعیان اهل‌بیت نیز باید همواره آماده فداکاری در راه خداوند باشند.

همچنین در این مراسم، آقای مطیعی به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.

سال‌های گذشته هیئت‌های دانشجویی در روز اربعین حسینی علیه‌السلام با حضور در حسینیه‌ امام خمینی (ره) به اقامه‌ عزای سالار شهیدان می پرداختند و سال گذشته نیز این مراسم تنها با حضور یک سخنران و یک مداح، همراه با قرائت زیارت اربعین در حضور رهبر انقلاب برگزار شد.

بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم امسال به صورت ارتباط تصویری و صرفاً با حضور جمعی از نمایندگان هیئت‌های دانشجویی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان:ایران در دفاع از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد/ توانمندی رزمی کنونی در تاریخ سابقه نداشته است

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین یادواره شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هوانیروز کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تداعی‌کننده فرهنگ مقاومت و سلحشوری در تاریخ انقلاب اسلامی است و منحصرترین پدیده در تاریخ انقلاب دفاع مقدس است.
وی افزود: در سال ۱۳۵۷ انقلاب، طومار پهلوی را در هم پیچید و تغییر را در هندسه جهان قدرت به‌وجود آورد و توازن قدرت را در دنیا و نظام دوقطبی را با ظهور قدرت جدید به‌عنوان ضلع سوم تاریخ سازی برهم زد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش گفت: بدنه ارتش، انقلابی و گوش به فرمان امام راحل بود؛ وقتی زمزمه‌های ایجاد انقلاب به گوش رسید، این بدنه به مردم پیوستند و بساط شاهنشاهی از ایران برچیده شد و یک ضلع نفوذ برای آمریکا از بین رفت.
امیر سرتیپ دوم غلامعلیان تصریح کرد: با وجود توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب، آن‌چه موجب شد کشور از تمام بحران‌ها گذر کند، دم مسیحایی حضرت امام (ره) بود.
وی افزود: ارتش درگیر سرکوب بحران‌های داخلی و تنها نیروی نظامی منسجم بود؛ سپاه به‌طور کامل درگیر رزم نشده بود و نیروهای رزمی متفرق بودند. جنگ تحمیلی، تحمیل شد با کشوری که از ۲۸ کشور تجهیز شده و با حمایت شرق و غرب؛ اما همین بدنه ارتش در سال اول جنگ جلوی پیشروی ارتش عراق را گرفت.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: ارتش در سال اول جنگ دقیقا تمام تاکتیک را به‌کار گرفت و پیشروی دشمن متوقف شد و به مرور در سال دوم، قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش شکل گرفت و ثمره آن در طول جنگ دیده شد که حاصل اتحاد مشترک بین سپاه و ارتش در طول جنگ بود و خوشبختانه جنگ به گونه‌ای مدیریت شد که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی از دست نرفت و جدا نشد و این از برکات انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) است.
وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ، درگیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و گسترش آن در مرزها کاملا غیرکلاسیک و علمی بود؛ اما باز هم اولین عملیات آفندی در طول جنگ در منطقه میمک دو روز پس از شروع جنگ انجام شد و ارتفاعات که شش ماه قبل از شروع جنگ توسط ارتش عراق تصرف شده بود، بازپس‌گیری شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس را اگر لحظه‌به‌لحظه ورق بزنیم، روزی نبوده که حماسه‌ای شکل نگیرد و فرهنگ عاشورایی در آن وجود نداشته باشد، گفت: اگر فرهنگ بسیج و اتحاد مقدس بین بدنه ارتش و سپاه و نیروهای مردمی نبود، قطعا این پیروزی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.
امیر سرتیپ دوم غلامعلیان گفت: امروز ارتباطی که بین فرهنگ دوران دفاع مقدس و فرهنگ موجود در جامعه است، باید تداعی‌بخش آن دوران باشد و ما وظیفه شرعی داریم فرهنگ آن دوران را در جامعه نشر و گسترش دهیم. ما با تجربیات آن دوران کشور را به مرحله‌ای از آمادگی و بازدارندگی و امنیت رساندیم که اجازه هیچ تعرضی را به مرزها نمی‌دهیم.
وی اظهار داشت: امروز شرایط بسیار متفاوت از دوران گذشته است؛ کشور به مرحله‌ای از توانمندی رزمی رسیده که هیچ‌وقت در تاریخ در این حد قرار نداشته است و در دفاع از مرزها با هیچ‌کسی شوخی ندارد و آمادگی به حدی است که در کوچکترین زمان به مرحله تهدید وارد شده و آن را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح به‌عنوان بازوان ولایت در اوج آمادگی هستند، گفت: دشمنان اگر بدانند ما آماده نیستیم درنگی در تجاوز نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: تمام فتنه‌ها در کشورهای همسایه با هدف ایران بود؛ اما یکی از برکات حضور گهربار سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این بود که داعش را در نطفه خفه کرد و با تجربیات دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری فرهنگ دفاع مقدس اجازه شکل‌گیری داعش را نداد.
امیر سرتیپ دوم غلامعلیان با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام شئون ایران اسلامی جاری شود، اضافه کرد: اگر این فرهنگ را در کشورداری، اقتصاد، جوانان و… ترویج دهیم به هدف‌هایمان می‌رسیم و کشور را برای همیشه بیمه خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب جوانان هستند و اصلی‌ترین وظیفه ما این است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را در این نسل امروز ترویج دهیم و جوان امروز باید بداند در حد فاصل سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ کشور با چه فرهنگی، از فتنه‌ها و جنگ عبور کرد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس یک دانشگاه است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آن به‌عنوان یک گنج نام می‌برند که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، ادامه داد: ما از نهال‌بودن گذشتیم و باید امروز به فکر جهانی کردن انقلاب باشیم و نباید بگذاریم فرهنگ ۴۰ سال اول فراموش شود و این وظیفه ما را خیلی سنگین می‌کند. باید زوایای پنهان بیانیه گام دوم را روشن، تبیین و روی آن کار کنیم.
امیر سرتیپ دوم غلامعلیان ادامه داد: امروز قدرت تاثیرگذار منطقه هستیم و در همه بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی در منطقه تاثیر داریم؛ کشوری که در برنامه‌ریزی سیاسیون آمریکایی قرار نبود به اینجا برسد و ۴۰ سالگی خود را ببینند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم مسیر حرکت‌مان مشخص بوده و آن هم مسیری است که ولایت فقیه حرکت می‌کند و از این مسیر نباید تخطی داشته باشیم. در ۴۰ سال پیش حرکت مسیر انقلاب برای ما مشخص شده است و باید به آن ادامه دهیم و فرهنگ دفاع مقدس در هیچ یک از شئونات زندگی ما نباید فراموش شود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در پایان با اشاره به اینکه شکل‌گیری جریان ضدصهیونیستی مقاومت در منطقه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی است و ماندگار خواهد شد و رشادت‌های رزمندگان و شهدا و خاطرات دوران جنگ باید بازگو نشود.

پیام تسلیت روابط عمومی ارتش در پی شهادت نوجوان فداکار ایذه ای

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش متن پیام بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
«مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»
 شهادت نوجوان فداکار«علی لندی» که با ایثار و شجاعت مثال زدنی خود، دو بانوی گرفتار در آتش سوزی را نجات داد، موجب تألم خاطر هموطنان و آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و البته باعث افتخار و غرور ملی شد.
همزمانی شهادت این نوجوان فداکار با هفته دفاع مقدس، بار دیگر صحنه های خلق حماسه، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس را تداعی کرد.
تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی ایران مشحون از ایثار و فداکار دلیرمردانی است که با نثار جان خود، امنیت، آسایش و زندگی به دیگران بخشیدند و اقدام شجاعانه، با بصیرت، آگاهانه و ایثارگرانه «علی لندی» عزیز، یادآور رشادت  شهیدان عزیز و جوان سال های دفاع مقدس از جمله “سربازان عبدالحمید انشایی”، و یوسف حیدری و “بسیجی حسین فهمیده”  بوده و ادامه این خط ارزشمند در دفاع از حریم حرم و  مرزهای میهن اسلامی و شهدای سلامت، گویای این واقعیت است که رویش های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ریشه دار و همیشگی است و خط ارزشمند شهادت برای دفاع از مردم و نظام مردمی ادامه دارد.
در برهه فعلی که دشمنان ایران اسلامی با تهاجم گسترده فرهنگی سعی در بی هویتی جوانان و دور کردن آن ها از شعائر دینی و اخلاق اسلامی هستند، این اقدام شجاعانه و نوع دوستانه علی لندی، نشان از زنده بودن روحیه ازخودگذشتگی و نوع دوستی در بسیاری نوجوانان این مرز بوم  دارد که در مکتب حضرت قاسم بن الحسن(ع)  مشق دلدادگی و ایثار کرده اند.
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران  شهادت این نوجوان شجاع و فداکار را به مردم غیرتمند و سرافراز خوزستان و شهرستان ایذه به ویژه خانواده محترم این عزیز، صمیمانه تسلیت عرض کرده  و از درگاه خداوند متعال برای این مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

الحسین یجمعنا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهو، حرکت اربعین، یک فریاد رسا و رسانه‌ی بی‌همتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، از کشورهای مختلف، از فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است. شما بدرستی گفتید: «الحسین یجمعنا». ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

#جهاد_تبیین
#الحسین_یجمعنا
#الحسین_سفینه_النجاه
#اربعین۱۴۰۰
#اربعین_۱۴۰۰
#arbaeen_2021
#arbaeen2021
#راه_قدس_از_کربلا_میگذرد

تمهیدات ارتش در مرزهای شلمچه و چذابه چیست؟

روابط عمومی نیروی زمینی ارتش؛ امیر سرتیپ فرهاد آریانفر اظهار کرد: تمهیدات لازم در مرزهای شلمچه و چذابه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران مهیا است تا زائران در سلامت کامل وارد کشور شوند.

معاون عملیات نزاجا ادامه داد: تیم‌های پزشکی و امدادی را در مرزها مستقر کرده‌ایم. استقرار تیم‌های پزشکی، برپایی ایستگاه تشخیص سریع کرونا، استقرار یک فروند بالگرد اورژانس هوایی بخشی از امکاناتی است که یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تسهیل در بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه برقرار کرده است.

امیر سرتیپ آریانفر عنوان کرد: یگان‌های مناطق غرب و جنوب غرب ارتش با تمام توان در خدمت زائران امام حسین (ع) هستند تا در سلامت کامل به میهن اسلامی برگردند.

وی افزود: یک فروند بالگرد ۲۱۴ با قابلیت اورژانس هوایی از پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان با ظرفیت تیم مجرب پزشکی در مناطق مرزی مستقر است که چنانچه لازم شد بلافاصله ماموریت خود را انجام دهد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در صورت نیاز این آمادگی را دارد که ظرف روزهای آینده با برپایی بیمارستان صحرایی نسبت به ارائه خدمات پزشکی در مرزهای شلمچه و چذابه اقدام کند.

وی به برپایی ایستگاه تشخیص سریع بیماری کرونا در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره و تصریح کرد: مهمترین موضوع برای روزهای برگشت برپایی ایستگاه تشخیص کرونا سریع است و امروز تیم های پزشکی مجرب نیروی زمینی ارتش با برپایی این نوع ایستگاه ها در حوزه سلامت زائران گام بلندی را برداشته اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: ارتش و سپاه در کنار هم مشغول حراست از مرزهای کشورمان هستند

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  امروز مانند دوران دفاع مقدس، ارتش و سپاه در کنار هم در مرز‌های کشورمان مشغول حراست و نگهبانی از مرز‌های میهن اسلامی هستند.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در برنامه تا پای جان شبکه خوزستان گفت: دشمن بعثی عراق  در ۳۱شهریور ماه به میهن اسلامی تجاوز کرد و به خیال خود می‌خواست چند روزه خود را به تهران برساند.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش در ابتدای جنگ با حماسه آفرینی و مقاومت  خود موجب شد دشمن بعثی را زمین گیر کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیرو‌های ارتش و سپاه در کنار هم در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند ادامه داد: ارتش و سپاه دو لشکر الهی هستند که تحت فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا آماده دفاع از میهن اسلامی هستند.
امیر سرتیپ حیدری بیان کرد: امروز به مانند دوران دفاع مقدس، ارتش و سپاه در کنار هم در مرز‌های کشورمان مشغول حراست و نگهبانی از مرز‌های میهن اسلامی هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستورات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تحول در نیروی زمینی ارتش بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در حال ایجاد تحولات جدید و نو در نیروی زمینی ارتش هستیم.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به حضور نیروی زمینی ارتش در کمک رسانی و خدمت به مردم در شرایط مختلف از جمله سیل و زلزله گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا نیروی زمینی ارتش همراه مدافعان سلامت بوده و هست و با تمامی امکانات خود در جهت خدمت به مردم وارد شده است.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۷بیمارستان‌ صحرایی در کشور برای درمان بیماران کرونایی ادامه داد: از جمله ابتکارات و تلاش‌های نیروی زمینی ارتش استقرار یک بیمارستان ۱۰۰تحتخوابی با تمامی امکانات و تجهیزات کامل در مدت یک هفته می‌باشد که با استفاده از توان و دانش متخصصان کشورمان انجام شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت ۵۶بیمارستان نیرو‌های مسلح در کشور بیان کرد: از این تعداد ۲۸بیمارستان متعلق به نیروی زمینی ارتش است.