منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

آیت‌الله خاتمی: نیروهای مسلح مایه عزت دین هستند

 

 امام جمعه موقت تهران گفت: نیروهای مسلح مایه عزت دین هستند و قدرت‌شان در خدمت معنویت و ارزش‌های دینی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیت‌الله سید احمد خاتمی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با اشاره به ماموریت‌های ارتش از نگاه امام علی(ع) گفت: جامعه اقشار و اصنافی دارد و در صدر این اصناف، ارتش واقع شده است.
وی با بیان اینکه ارتش طاغوت ۷ هزار ساله پهلوی تمام قد در خدمت بیگانگان بودند و از اجانب و نمایندگان آمریکا دستور می‌گرفتند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جنود، دژهای مردم  و نیروهای مسلح دژ نگهبان، حافظ و در خدمت مردم هستند و این نیروهای مسلح هستند که اقتدار را به نظام و حاکمیت می‌دهند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ژست قدرتی آمریکا برگرفته از قدرت نظامی، تسلیحات و سلاح هسته‌ای است تاکید کرد: ما برای‌ کشور سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم و دین اسلام در این رابطه توصیه کرده که سلاح کشتار جمعی نداشته باشیم ولی ما انرژی هسته‌ای را برای حوزه‌های کشاورزی، پزشکی و داروسازی نیاز داریم.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم روز ارتش که اعلام کرد رژیم صهیونیستی اگر حرکت اضافی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد با پاسخ قاطعانه روبرو خواهد شد، عنوان کرد: رژیم غاصب اسرائیل از شهرک‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد و همانطور که امام راحل فرمودند: "رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود."
وی افزود: نیروهای مسلح مایه عزت دین هستند و قدرت‌شان در خدمت معنویت و ارزش‌های دینی است. هرچقدر به قدرت نیروهای مسلح افزوده شود در حقیقت نقش و ارزش دین بالا رفته است، چراکه امروز نیروهای مسلح ما ولایتمدار، پا در رکاب و عقیدتی هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استراتژی و راهبرد نیروهای مسلح، به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی و دفاع همه جانبه در برابر دشمنان بیرونی و ستون پنجم دشمنان در داخل است خاطرنشان کرد: ارتش ما امروز در تراز جمهوری اسلامی و افتخار نظام مقدس ایران اسلامی است.

پهپادهای جدید ارتش، تنها بخشی از توان یگان های پهپادی بومی ایران

 

 امیر سرتیپ دوم تقی خانی گفت: پهپاد های جدید ارتش که در رژه روز دوشنبه نمایش گذاشته شد تنها بخشی از توانمندی از توانمندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر گونه تهدید است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم  شاهین تقی‌خانی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس، با اشاره به توانمندی پهپادی ارتش که نمونه هایی از آن نظیر پهپاد کمان ۲۲ که برای نخستین بار رونمایی شد، و پهپادهای ابابیل ۵ مهاجر ۶، کرار و آرش در رژه بزرگ روز ارتش به نمایش گذاشته شد، گفت: پهپادهای ارتش که تماما بومی بوده و توسط جوانان متخصص ایرانی در ارتش و وزارت دفاع با کمک مراکز دانش بنیان ساخته شده اند، توانایی شناسایی، جمع آوری اطلاعات و جنگ های الکترونیک و پروازهای طولانی مدت دارند.
این پهپادها که شامل پهپاد های شناسایی و اطلاعاتی، رزمی و انهدامی هستند، پهپادهای چند منظوره ای هستند که تنها بخشی از آنها در رژه بزرگ روز ارتش به عرصه نمایش گذاشته شد و تعداد بسیار و متنوع آنها را ارائه ندادیم و فقط خواستیم نمونه هایی را ارائه دهیم که دوستان ما امیدوارتر بشوند و دشمنان بدانند که ارتش و البته جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بسیار بالایی در حوزه پهپادی قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان، به مأموریت سال گذشته ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش و حضور در اقیانوس اطلس شمالی که برای اولین بار در طولانی ترین ماموریت اطلاعاتی و آموزشی دریایی انجام شد گفت : قوانین بین المللی دریایی به همه کشورها اجازه می دهد تا در آب های آزاد حضور داشته باشند. دشمنان ما حدود 10 سال پیش گفته بودند که بعید است ایران بتواند به اقیانوس اطلس دست پیدا کند.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در اقتصاد گفت: ما به کمک ناوگروه هایی که برای مقابله با تروریسم به مناطق مختلف اعزام کردیم توانسته ایم در تامین امنیت مسیرهای دریایی و آبراهها و تنگه ها در صادرات و واردات کالاها کمک شایان توجهی کنیم.
به گفته وی در حال حاضر بیش از 80 ناوگروه برای تأمین امنیت دریایی و مقابله با تروریسم و دزدان دریایی و امنیت شناورهای جمهوری اسلامی و دیگر کشورها اعزام شده و از میان آنها انجام مأموریت ناوگروه 75 با استفاده از ناو تماما ایرانی سهند و ناوبندر مکران با طی بیش از چهل هزار کیلومتر و اهتزاز پرچم ایران در سه اقیانوس بزرگ جهان توانست شگفتی دشمنان و امیدواری دوستان را بر انگیزد.
سخنگوی ارتش افزود: این راهبرد جمهوری اسلامی است که ما در اقصی نقاط دنیا بتوانیم در آب های آزاد حضور داشته باشیم.
امیر سرتیپ دوم تقی خانی در پایان یادآور شد: ارتش در مسیر خودکفایی در حوزه ساخت شناورهای سطحی و زیر سطحی و همچنین دیگر تجهیزات به کار خود ادامه می دهد و این حضور مؤثر  در آبهای آزاد موجب تقویت تعاملات دریایی و البته بازدارندگی از هر گونه تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی و ارتقای جایگاه و منزلت کشورمان بوده است.
همچنین، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی که روز سه شنبه از بخش های مختلف خبرگزاری بین المللی ایران پرس بازدید کرد، گفت: جای این خبرگزاری در سال های گذشته خالی بود و برای اینکه بتوانیم یک تصویر درست و واقعی از کشورمان و از پیشرفت ها و رویدادهای بزرگ ایران عزیز به جهان مخابره کنیم به این خبرگزاری نیاز داشتیم و در مدت کوتاهی که این خبرگزاری تأسیس شده توانسته خدمات خوبی را با موفقیت به کشورهای منطقه و جهان در حوزه اطلاع رسانی ارائه کند.
 

به مناسبت روز ارتش انجام شد؛ دیدار فرمانده کل سپاه با امیر سرلشکر موسوی

سرلشکر سلامی: ساخت پهپاد با تکنولوژی‌های متعدد در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است

فرمانده کل سپاه در دیدار با فرمانده ارتش پیشرفت‌های ارتش و سپاه در حوزه پهپادی را بسیار ارزشمند و قدرت ساز توصیف کرد و گفت: ساخت پهپاد با تکنولوژی‌های متعدد آن، امروز هم در ارتش و هم در سپاه بسیار چشمگیر است.

سرلشکر سلامی: ساخت پهپاد با تکنولوژی‌های متعدد در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت بیست ونهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان انجام شد، با تبریک روز ارتش به فرمانده کل، کارکنان وخانواده‌های معظم آنان گفت: امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با همه وسعت و عظمتی که دارد در حوزه‌های مختلف تجهیزاتی و تخصصی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و این حرکت با فرماندهی خوب جنابعالی رو به جلو و پیشرفت است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی و دفاعی در ارتش تصریح کرد: جهاد خود کفایی در ارتش از قدمت و روند بسیار خوب و موفقی برخوردار است و به واسطه آن برخی تخصص‌ها در ارتش از جمله حوزه‌های هوایی، بالگردی و دریایی ریشه‌ای قوی و دیرینه دارد که در دوران پرشکوه انقلاب با وجود جنگ تحمیلی، کارکنان متخصص و متعهد این بخش‌ها برای پویا نگه داشتن تجهیزات و نیروی مربوطه مخلصانه و مجاهدانه تلاش کردند.

سرلشکر سلامی پیشرفت‌های ارتش و سپاه در حوزه پهپادی را بسیار ارزشمند و قدرت ساز توصیف کرد و گفت: ساخت پهپاد با تکنولوژی‌های متعدد آن امروز هم در ارتش و هم در سپاه بسیار چشمگیر است. 

فرمانده کل سپاه در ادامه بر اهمیت تمرکز روی برخی تخصص‌ها از جمله جنگال اشاره و و لزوم اهتمام جدی طرح هر دو سازمان را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: سابقه درخشان ارتش با نام مردان بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی، آبشناسان، ستاری، بابایی و ... گره خورده است. بنده یک رابطه قلبی با شهید والامقام سپهبد علی صیاد شیرازی داشته و دارم که برایم بسیار ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شخصیت فرماندهان و پیشکسوتان ارتش از جمله سرلشکر حسنی سعدی گفت: امیر حسنی سعدی به واسطه شخصیت نجیب، محبوب و بی ریایی که دارد به عنوان یک سمبل و تندیس زنده برای ارتش است. خوشبختانه فرماندهان نیرو‌های ارتش پس از انقلاب از شخصیت نظامی، انقلابی برخوردار بوده و همیشه و در همه صحنه‌ها آماده ایثار و جانفشانی برای نظام و انقلابند که این جای شکرگذاری به درگاه الهی دارد.

وی در خصوص رابطه عمیق و دوستانه ارتش و سپاه گفت: دشمن از اخوت برادری وحدت بین ارتش و سپاه بیمناک و عصبانی است، لذا همواره روی موضوعات تفرقه انگیز بین ارتش و سپاه بسیار متمرکز شده و بطور دائمی در جستجوی آن است که نشان دهد یک شکاف و اختلافی بین روابط ما وجود دارد، اما غافل از اینکه ما در نیرو‌های مسلح به واسطه برادری، فرهنگ، دیدگاه و اعتقادات یک خانواده بزرگ هستیم و امروز وحدت نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه به واسطه فرماندهی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و حضور فرماندهان مومن و متعهد در دوسازمان از جایگاه بالایی برخوردار است و به سبب این همدلی و اتحاد خدا را شاکریم.

فرمانده کل سپاه گفت: ارتش امروز یک ساختار دفاعی بسیار محکم برای کشور است و بنده گرمای محبت کارکنان ارتش وحتی خانواده‌های محترم ایشان را نسبت به سپاه بسیار قوی احساس می‌کنم. حضور فرماندهان ارتش به ویژه شخص فرماندهی محترم کل ارتش در پادگان‌ها و اماکن نظامی سپاه برای ما و کارکنان بسیار خوشایند و به مثابه صله رحم است که تاثیرات بسیار خوبی در پیوند دو ارگان دارد.

 در ادامه این دیدار امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به فرمانده کل سپاه گفت: از پیام محبت آمیز و پرمحتوای شما برای تبریک روز ارتش بسیار سپاسگزارم واز حضورتان نیز در مجموعه ارتش تشکر می‌کنم. امروز این سطح از وحدت و همدلی و یکپارچگی بین نیرو‌های مسلح بسیار شیرین و خوشحال کننده است و حضرت آقا خطاب به بنده نسبت به مواضعی که ارتش در قبال سپاه و حمایت از آن دارد، بار‌ها تاکید و اشاره فرموده اند.

فرمانده کل ارتش در خصوص پیشرفت‌های دفاعی و تحقیقاتی در ارتش گفت: خودکفایی در ارتش به ویژه در نیروی هوایی سابقه طولانی دارد و از زمان شهید ستاری بنای خوبی در مجموعه اوج نیروی هوایی گذاشته شد وبه دلیل فرهنگ خوب هوانوردی و زیر ساخت‌های خوب و محکمی که وجود دارد می‌توانیم به جرات بگوییم که توانایی ساخت جنگنده را داریم. ارتش همچنین در حوزه ساخت بالگرد و قطعات آن پیشرفت‌های خوبی داشته که سیر تکاملی آن همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: بنده تمام سخنرانی‌های حضرت آقا را نسبت به ارتش مرور می‌کردم و دیدم ایشان در سال ۷۰ اشاره داشته اند که بروید و بالگرد بسازید. این موضوع را به متخصصان ارتش در هوانیروز منتقل کردم که خوشبختانه تلاش خوبی در این حوزه در حال انجام است.

سرلشکر موسوی در حوزه تبادل دانشجو بین ارتش و سپاه گفت: با توجه به موجودیت و فعالیت مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه‌های افسری در هر دو ارگان می‌توانیم تبادل دانشجو داشته باشیم، به نحوی که برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های افسری سپاه در ارتش مشغول به خدمت شوند و برخی از دانشجویان ارتش نیز در ساختار سپاه فعالیت کنند واین می‌تواند به تقویت و استحکام ساختار دفاعی و نظامی کشور و رابطه عمیق این دو ارگان کمک کند.

در پایان این دیدار طرح سپهبد‌های اخلاص که مزین به تمثال سپهبد‌های شهید سید محمدولی قرنی، علی صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی است از سوی فرمانده کل ارتش به سردار سلامی اهداء شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل مردم جای دارد

 

آیت‌الله رئیسی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل مردم جای دارد و این ارتش، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) برای انجام ماموریت‌های محول شده، آمادگی دارد و این آمادگی برای کشور ما توفیق بسیار بزرگی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسم رژه ۲۹ فروردین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه پیوستگی ارتش و سپاه پاسداران، برادری و صمیمت و همراهی این دوسازمان به عنوان دو بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مثال‌زدنی است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های بسیاری دارند که محوری‌ترین توانمندی آن برخورداری از نیروهای مخلص و معنویت محور و انسان‌های خطرپذیر است.
وی افزود: مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور ما مردم انقلابی هستند؛ امروز توانایی نظامی ما نه فقط در منطقه بلکه در جهان زبانزد است. ارتش از فرصت تحریم‌ها استفاده کرد و توانمند شد و امروز صنایع نظامی ما در بهترین شرایط قرار دارد به طوری که باید در دیگر صنایع کشور از صنایع نظامی‌مان بهره ببریم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کوچک‌ترین تحرکی از سوی دشمنان با واکنش ما مواجه خواهد شد، تصریح کرد: پیام به رژیم صهیونیستی این است که اگر به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستید، بدانید که کوچکترین تحرک شما از دید نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما مخفی نیست و بدانید اگر کوچک‌ترین تحرکی از جانب شما علیه ملت ما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود و قدرت نیروهای مسلح ما شما را آرام نخواهد گذاشت.
آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: امروز پیام آمادگی ارتش آن است که ما در جنگ با صدامیان و همه نیروهای کفری که با او بودند پیروز شدیم. در جنگ هشت ساله به لشکر کفر یکی پول و اطلاعات و یکی امکانات و تجهیزات می‌داد تا در مقابل ملت و ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما صف آرایی کنند اما عاقبت چه شد؟ امروز سرنوشت صدامیان را ببینید، سرنوشت آنهایی که علیه مردم ایران جنگیدند و اعتراف به شکست آنها را ببینید.
رئیس ‌جمهور گفت: امروز آنچه سخنگوی کاخ سفید در برابر جهانیان اعلام کرد این بود که ما در تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران شکست مفتضحانه نصیبمان شده است. این سرنوشت کسانی است که می‌خواهند با نظام اسلامی دربیفتند.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: پیام این اقتدار، قدرت، صلابت و ایستادگی نیروهای مسلح ایران، به همه محرومان و مستضعفان عالم این است که امروز نیروهای مسلح ما نقطه امید آنها است چون در سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان عالم یکی از اصول است.
وی ضمن تشکر صمیمانه از ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به عنوان خدمتگزار مردم به همه کسانی که صدای بنده را می‌شنوند عرض می‌کنم، ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل مردم جای دارد و این ارتش، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) برای انجام ماموریت‌های محول شده، آمادگی دارد و این آمادگی برای کشور ما توفیق بسیار بزرگی است که باید برای آن خدای متعال را همواره شاکر باشیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیمانی که ارتش در محضر خدای بزرگ و شهدای عالی قدر با مردم و رهبر معظم انقلاب می‌بندد، پیمانی همیشگی و میثاقی پایدار است. از خدا می‌خواهیم به حق ماه مبارک رمضان و شهید بزرگوار این ماه؛ حضرت علی (ع) و ولادت امام حسن مجتبی(ع)، به ارتش جمهوری اسلامی اقتدار و صلابت بیش از پیش مرحمت و دشمنان انقلاب اسلامی اگر قابل هدایت نیستند به دست ما ریشه‌کن فرماید.

پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

رسانه‌های عربی خبر دادند که یک هواپیمای ناشناس از شمال عراق به سمت فلسطین اشغالی پرواز کرده و وارد حریم این منطقه شده است.

پرواز هواپیمای ناشناس از مبدأ اربیل به سمت فلسطین اشغالی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عبری و عراقی، عصر امروز (چهارشنبه)، از پرواز یک هواپیما از مبدأ اربیل و فرود آن در اراضی اشغالی خبر دادند.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی شبکه عبری «کان» در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با انتشار تصویری از مسیر حرکت این هواپیمای ناشناس از ورود آن به حریم فلسطین اشغالی خبر داد.

 

لحظاتی بعد، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» با انتشار تصاویری از مسیر حرکت این هواپیما خبر داد که این هواپیما از مبدأ فرودگاه اربیل حرکت خود را آغاز کرده و پس از فرود در فرودگاه «بن گوریون» به سمت قبرس پرواز کرده است.

با این حال منابع عبری می‌گویند که این هواپیمای ناشناس که متعلق به شرکت اوکراینی «آنتونوف» بوده، پس از کسب مجوز و عبور از حریم فلسطین اشغالی بدون فرود در بن گوریون، به سمت قبرس حرکت کرده است.

 

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات ایران پیشتر درباره فعالیت موساد در منطقه کردستان عراق هشدار داده بودند. اواخر اسفندماه سال گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام حمله موشکی به مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در حومه اربیل، تاکید کرده بود: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

 روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» پس از حمله به نقل  از یک مقام آمریکایی خبر داده بودند هدف حمله اخیر سپاه پاسداران، نه مواضع آمریکا بلکه یک هسته صهیونیستی در منطقه کردستان عراق بوده است. طبق گزارش دوشنبه هفته گذشته این دو رسانه آمریکایی، یک مقام این کشور با اشاره به تماس تلفنی‌اش با همتای عراقی خود، در این خصوص گفته بود: «هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد از آنجا عملیات انجام می‌داد»

اهدای گل و «چپن» به سفیر ایران در کابل

اهدای گل و «چپن» به سفیر ایران در کابل

جمعی از شخصیت‌ها و اهالی کابل امروز با حضور در سفارت ایران به رسم همدلی و محکومیت فتنه‌گران به سفیر کشورمان گل و چپن اهدا کردند.

اهدای گل و «چپن» به سفیر ایران در کابل

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه (۲۴ فروردین) جمعی از نمایندگان تجمع کنندکان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، در حمایت از اتحاد و همبستگی دو ملت افغانستان و ایران، با حضور در این سفارت، در دیدار با بهادر امینیان، سفیر ایران، ضمن محکوم کردن فتنه‌سازی‌های اخیر، به پاس زحمات و تلاش‌های وی برای ارائه خدمات به شهروندان افغانستان، به وی لباس محلی افغانستان (چپن) و گل اهدا کردند.

در این دیدار فلاح نژاد، نماینده ویژه رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز حضور داشت.

صبح امروز شماری زیادی از شهروندان افغانستان امروز چهارشنبه، (۲۴حمل) در تجمعی از دو ملت ایران وافغانستان خواستند تا درمقابل نفاق دشمنان دو ملت هوشیار باشند.

تجمع مردم کابل برای محکومیت تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران با قرائت بیانیه مشترک و گلباران سفارت ایران پایان یافت. 

انتهای پیام/ ر

نقش سعودی، ترکیه، آمریکا و انگلیس در پروژه افغان هراسی چیست؟/ ایران وارد باتلاق نمی‌شود

نقش سعودی، ترکیه، آمریکا و انگلیس در پروژه افغان هراسی چیست؟/ ایران وارد باتلاق نمی‌شود

موج اخیر رسانه‌ای پیرامون نزاع ایرانی و افغانستانی بازتولید همان موج مرداد ۱۴۰۰ است. پروژه‌ای که توسط سعودی، ترکیه، آمریکا و انگلیس در حال پیاده‌سازی است که هدف این پروژه کشاندن ایران به باتلاق شرقی است.

نقش سعودی، ترکیه، آمریکا و انگلیس در پروژه افغان هراسی چیست؟/ ایران وارد باتلاق نمی‌شود

فارس پلاس: به جملات زیر دقت کنید:‌

  • «حمله افغان‌ها به ماموران انتظامی در رفسنجان»
  • «تجاوز و قتل یک دختر توسط مهاجر افغانستانی در شیراز»
  • «تجاوز ۲۵ جوان افغان به یک دختر جوان در قشم»

این‌‌‌ها "عناوین" تعدادی از ویدئو کلیپ‌هایی است که اخیراً با تمرکز روی واژه افغانستان نشر داده شده است؛ عناوینی که از اساس کذب بودند.

موج سنگین رسانه‌ای علیه مهاجران افغانستانی در ایران ادامه دارد. دستی در پس پرده درحال تحریک اقشار مختلف مردم با گرایش‌ و قومیت‌های مختلف علیه مهاجران افغانستانی است. در این ماجرا از اصل تعمیم پذیری برای این فریب رسانه‌ای استفاده می‌شود. این تعمیم اینگونه اتفاق می‌افتد که ماجرای حمله به سه طلبه در مشهد واقعی بود، باقی اخبار و کلیپ‌ها نیز واقعی است! در حالی که اغلب این کلیپ‌ها پس از بررسی معلوم می‌شود که صحت نداشته است.

امّا این تمام ماجرا نیست. فاز دوم این طرح روز دوشنبه با حمله به کنسولگری کشورمان در افغانستان اجرا شد. 

عاملین حمله «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» از گروه‌های وابسته به ناتو بودند که پیش از این توسط اشغالگران غربی نظیر ترکیه و انگلیس تامین مالی می‌شدند. 

 

 

امّا ریشه این موج سنگین رسانه‌ای با محوریت نزاع ایرانی-افغانستانی کجاست؟

ماجرا به تحولات جنوب شبه جزیره عربستان برمی‌گردد. یمنی‌ها پس از عملیات سه مرحله‌ای موسوم به کسر الحصار (شکست محاصره) در بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۵ فروردین، ضربه‌ای بی‌سابقه به زیرساخت‌های حیاتی سعودی وارد کردند.

تأسیسات نفتی بزرگترین شرکت نفتی جهان در «جیزان»، تأسیسات حیاتی آب‌شیرین‌کن در «الشقیق» و نیروگاه برق «ظهران الجنوب» از جمله اهداف عملیات در پاسخ به محاصره غیر انسانی یمن و حملات هوایی از سوی ائتلاف سعودی بود.

آمریکا بلافاصله سازمان ملل را مامور به اجرای‌ آتش بس کرد. روز ۱۳ فروردین آتش بسی به مدت ۲ ماه برقرار شد. طرفین پذیرفتند که تمامی عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و فراتر از مرزهای آن را متوقف و  محاصره یمن نیز برداشته شود. 

بازه زمانی آتش بس نشان از عمق جراحتی دارد که در "آغازین روزهای هشتمین سال دفاع مقدس یمن" بر پیکر سعودی وارد شد. اکنون از ۳۰ کشور ائتلاف جنگ علیه یمن فقط عربستان و امارات باقی مانده که این دو پادشاهی نیز رقیب یکدیگر در یمن شدند. 

سعودی در حال شکست خوردن است و عملا نشانه‌های آن قابل مشاهده است اما ضربه اصلی به محور آمریکایی-انگلیسی خورده است. لذا سعودی، آمریکا و انگلیس به همراه همپیمان خود در منطقه یعنی ترکیه به دنبال جبران ماجرا در منطقه هستند. 

آنکارا تا حدی توانسته نفوذ خود در دوران اشرف غنی در افغانستان مجدداً بازسازی کند. اردوغان برای رابطه با حکام جدید افغانستان اعلام کرد که قرائت ترکیه (کشور عضو ناتو) از اسلام مشابه قرائت طالبان است!

انگلیس از ۲۰۱۱ با نقاب دولت اخوانی اردوغان در جهان اسلام سنگ تفرقه انداخته است. لندن نیز در پوشش اخوان المسلمین بر موج بیداری اسلامی سوار شد و توانست نزاع امت اسلامی با اسرائیل را به نزاع درون امت اسلامی تغییر دهد.

اکنون انگلیس با شعله‌ور کردن «نزاع مذهبی-قومیتی در شرق ایران» علاوه بر گشودن یک جبهه جدید برای تهران، می‌تواند موجبات عقب نشینی لشکر فاطمیون از مجاورت بلندی‌های جولان را فراهم کند. 

معادل سازی باتلاق یمن در افغانستان برای ایران

روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ارگ ریاست جمهوری افغانستان به دست طالبان فتح شد. ارتش آمریکا نیز قدرتی برای مقابله نداشت و فقط نظاره‌گر سقوط بود.

همزمان یک جبهه رسانه‌ای در داخل و خارج علیه نظام شکل گرفت. اتاق عملیات لندن بود و پیاده نظام آن مهره‌های رسانه‌ای-سیاسی اردوگاه‌های ورشکسته سیاسی داخلی و شبکه‌های فارسی زبان وابسته به سعودی.

موجی از اطلاعات دروغ با کلیدواژه "شیعه کشی، غلبه پشتون‌ها بر فارس‌زبان‌ها و تجاوز به نوامیس شیعه" منتشر شد تا اذهان را نسبت به وقایع همسایه شرقی تهییج کند.

موج این عملیات رسانه‌ای به شیعیان جنوب عراق هم رسید. همان روزهای ابتدایی تسلط طالبان بود که نیروهای مقاومت عراق بیانیه‌ای تندی علیه طالبان منتشر کردند. در این بیانیه آمده بود که هر لحظه آماده اعزام به افغانستان هستیم تا از شیعیان افغان محافظت کنیم.

اگر علمیات روانی انگلیس به نتیجه می‌رسید، ایران وارد تله ارتش آمریکا در افغانستان می‌شد و اکنون هشتمین ماه درگیری در همسایه شرقی را پشت سر می‌گذاشتیم. 

برآورد آمریکایی‌ها این بود که با عقب نشینی ناگهانی، یک خلاء قدرت در افغانستان ایجاد می‌شود. نتیجه این  تله  از این قرار است: معادل سازی باتلاق یمن در افغانستان.

با این تفاوت که در این معادله ایران جای عربستان را می‌گیرد و دولت صنعا نیز جای خود را (بلاتشبیه) به دولت طالبان می‌دهد. سناریو نیز براندازی دولت طالبان بدست ایران بود.

محوریت همه این عملیات‌ها استراتژی معروف تفرقه بیانداز و حکومت کن انگلیسی است.

امّا نقش فرماندهی در اینجا مشخص می‌شود. جمهوری اسلامی بدون شلیک گلوله‌ای با پیگیری روابط دیپلماتیک و روشنگری در عرصه اجتماعی ماجرا را حل و فصل کند.

نتیجه این شد که امروز خبری از شیعه کشی در افغانستان نیست.

موج اخیر رسانه‌ای بازتولید همان موج مرداد ۱۴۰۰ است. هدف نیز کشاندن ایران به باتلاق شرقی است. باتلاقی که آمریکا را در خود غرق کرد و پس از ۲۰ سال مجبور به فرار از آن شد. 

با دستور رئیس‌جمهور یارانه کمک‌معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت خواهد شد.

پرداخت یارانه 150 هزار تومانی ویژه رمضان با دستور رییس جمهور به 11 میلیون خانوار

با دستور رئیس‌جمهور یارانه کمک‌معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با دستور رئیس‌جمهور و به‌مناسبت ماه مبارک رمضان؛ یک‌میلیون و پانصد هزار ریال یارانه کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بر این اساس یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به‌مبلغ یک‌میلیون و پانصدهزار ریال به‌ازای هریک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان 11 میلیون و 38هزار و 520 خانوار واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش ساعت 24 جمعه 26 فروردین‌ماه 1401 یارانه یک‌میلیون و 500 هزار ریالی کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.

این مبلغ به‌مناسبت ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که غالباً از دهک‌های اول تا چهارم به‌انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوارهای فاقد یا با درآمد کم این مبلغ پرداخت می‌شود.

گفتنی است پیش از این از ابتدای دولت سیزدهم، یارانه کمک‌معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید باستانی نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به‌انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور بود، پرداخت شده است.

ارتش در اوج قدرت و آمادگی در تأمین امنیت پایدار جایگاه ممتاز دارد/ رژه هوایی روز ارتش،

 

امیر سرتیپ هادیان در جمع خلبانان پایگاه هوایی شهید لشگری با بیان اینکه امروز ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار داشته و در تأمین امنیت پایدار جایگاه ممتاز و خاص دارد، اظهار کرد: رژه هوایی روز ارتش اعلام آمادگی رزمی در پاسخگویی به هرگونه تهدید است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان، خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رژه هوایی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید لشگری گفت:  آمادگی و توان رزمی ارتش باعث افتخار و غرور و مایه امید و دلگرمی ملت عزیز ایران اسلامی و موجب ناامیدی دشمنان است.
وی افزود: امروز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه های قدرت ملی و در کنار سایر نیروهای مسلح در اوج قدرت و آمادگی قرار داشته و در تأمین امنیت پایدار جایگاه ممتاز و خاص دارد.
امیر سرتیپ هادیان خاطر نشان کرد: رژه هوایی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نوعی ارائه توانمندی رزمی ارتش و اعلام آمادگی رزمی در پاسخگویی به هرگونه تهدید و در هر سطحی است.
وی اظهار کرد: رزمندگان ارتش با رشادت و فداکاری های ماندگار در دوران درخشان دفاع مقدس و نیز بعد از جنگ تحمیلی با ارتقای مستمر قدرت بازدارندگی خود در مقابل دشمنان و نقش آفرینی فعال در حوزه های جنگ نرم، مقابله با بیماری کرونا و مشارکت فعال و مؤثر در عرصه های مختلف امدادی و مردم یاری درستی حسن اعتماد امام (ره) و حقانیت ارتش را اثبات و نشان دادند.
 جانشین نیروی هوایی ارتش، اقتدار دفاعی امروز کشور را وامدار پیشکسوتان سرافراز و شهدایی دانست که عزت و افتخار را برای ارتش و نظام مقدس اسلامی رقم زدند و تأکید کرد: عنایت، حمایت و رضایت فرماندهی معظم کل قوا از ارتش و این پرچم افتخار و سرافرازی که امروز در دست ماست مسؤلیت و انگیزه ما را مضاعف می‌کند.
 ‏امیر سرتیپ هادیان در پایان، پیام پرواز جنگنده های نیروی هوایی ارتش در آسمان را پیام اقتدار ملی دانست و گفت:  غرش جنگنده‌های نیروی هوایی در کنار نمایش سایر تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح در مراسم رژه روز ارتش، پیام معناداری خصوصاً برای دشمنان کشور دارد و همه باید بکوشیم با یک رژه باشکوه و ایمن در ارائه پیام پرصلابت بطور شایسته نقش آفرین باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: ایجاد نشاط در جامعه، از اهداف جهاد تبیین است/ جهاد تبیین، راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

 

 امیر سرتیپ حیدری با بیان این که دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده است، گفت:  امروزه دشمن فرهنگ، اقتصاد و توان دفاعی ما را نشانه گرفته و برای مقابله با آن، "فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین" نیاز است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دومین جلسه قرارگاه تبیین که با حضور فرماندهان و مسئولین یگان‌های عمده نزاجا در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با بیان این که هر شخص باید در حد توان خود، در جهت تبلیغ جهاد تبیین بکوشد، گفت: امروزه بیش از 140 رسانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند که نشان از قدرت و اقتدار بالای نظام مقدس ایران اسلامی دارد.
وی با بیان این که دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده است، گفت:  امروزه دشمن فرهنگ، اقتصاد و توان دفاعی ما را نشانه گرفته و برای مقابله با آن، "فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین" نیاز است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اهمیت والای جایگاه جهاد تبیین در تثبیت جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه، اظهار کرد: ولایت فقیه، عامل استمرار حرکت فعالانه و پویایی انقلاب است. ارزش‌های کشور، رهین رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به تعظیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل اقتدار ایران اسلامی، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با اقتدار صریح خود، باعث شده که کشورهای دارای حق وتو، به دنبال راهی برای راضی کردن ما در مذاکرات باشند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های زیرساختی و امکاناتی در مرزهای کشور، تصریح کرد: اتحاد در کشورهای اسلامی، موجب ناامیدی روزافزون دشمنان اسلام خواهد شد.
امیر سرتیپ حیدری، ادامه داد: توان رزمی نیروی زمینی ارتش به نحو چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و در حوزه موشک‌های نقطه‌زن، به بالاترین دستاوردها رسیده‌ایم. موفقیت امروز را مرهون تلاش و زحمات تک تک فرماندهان و کارکنان نزاجا هستیم و این امر موجب شده تا رهبر معظم انقلاب از این نیرو، رضایت کاملی داشته باشند.
وی با بیان این که در نیروی زمینی ارتش، عدالت محوری در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: ما در طرح‌های لبیک، به دنبال تبیین این مسائل هستیم.
سرتیپ حیدری با اشاره به ویژگی‌های یک فرمانده موفق، خاطر نشان کرد: یک فرمانده موفق، باید برای سربازان خود علاوه بر فرمانده بودن، در نقش پدر و رهبر نیز ظاهر شود. این سه نقش باید ایفا شود تا ما مبادرت به طرح‌های لبیک داشته باشیم.
امیر سرتیپ حیدری با بیان این که کمک به جوانان در راستای زندگی مشترک و دادن تسهیلات از دیگر اهداف طرح‌های لبیک نزاجا است، گفت: در طرح‌های لبیک، ده دسته از افراد را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم و در جهت بهبود وضع معیشتی کارکنان می‌کوشیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که امروزه هیچ یک از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تحت فشار نیست، گفت: در تلاش هستیم تا زندگی شرافت‌مند و با اقتداری را برای کارکنان رقم بزنیم.

افطار با خرما چه فوایدی دارد؟

افطار با خرما چه فوایدی دارد؟
افطار با خرما چه فوایدی دارد؟

خرما حاوی فیبر غذایی است که حرکات روده را تحریک و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، مشکلی که ممکن است برخی در ماه رمضان با آن مواجه شوند.

افطار با خرما گرسنگی روزه داران را رفع و به او کمک می‌کند که در وعده سحری زیاد غذا نخورد. در این گزارش به سراغ فوایدی می‌رویم که بدن با خوردن روزانه خرما دریافت می‌کند:

۱- کاهش خطر بیماری قلبی:
خرما فیبر محلول دارد که می‌تواند کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم) را کاهش دهد. فیبر محلول به کلسترول LDL متصل می‌شود، که به نوبه خود به جلوگیری از رسوب کلسترول چرب در دیواره شریان‌ها (معروف به آترواسکلروز) کمک می‌کند و باعث کاهش خطر بیماری قلبی می‌شود.

۲- آنتی اکسیدان دریافت می‌کنید:
خرما آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند آلزایمر، دژنراسیون ماکولا و برخی انواع سرطان. خرما حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی از جمله: کاروتنوئیدها، پلی فنول‌ها و آنتوسیانین‌ها است. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

۳- تامین مواد مغذی مهم:
خوردن ۴ عدد خرما (حدود ۱۰۰ گرم) ۲۷%I فیبر و ۲۰% پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

۴- پیشگیری از یبوست:
خرما حاوی فیبر غذایی است که با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و با کمک به تشکیل مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می‌کند.

در یک مطالعه، ۲۱ نفر که روزانه ۷ خرما به مدت ۲۱ روز خوردند، بهبود دفعات مدفوع را تجربه کردند و در مقایسه با زمانی که خرما نخوردند، افزایش قابل توجهی در حرکات روده داشتند.

راهکاری ساده برای کاهش قند خون

راهکاری ساده برای کاهش قند خون
راهکاری ساده برای کاهش قند خون

به نقل از بهداشت نیوز ، می‌توان جو را جایگزین برنج سفید کرد تا میزان قند خون بعد از صرف غذا حدود ۷۰ درصد کاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. زیرا فیبرهای محلول جو، هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شوند.

جوی دو سر نیز همین خاصیت را دارد به طوری که مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌کننده در معده و ترکیبات کربوهیدراتی غذا یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزی‌ها، غلات و گوشت کم‌چرب می‌خورند کمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند.

استاندار تهران: فردا ادارات تعطیل نخواهند بود

استاندار تهران: فردا ادارات تعطیل نخواهند بود

استاندار تهران گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا چند ساعت آینده شاخص هوای تهران کم‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل فردا ادارات و مراکز آموزشی تعطیل نخواهد بود.

استاندار تهران: فردا ادارات تعطیل نخواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محسن منصوری استاندار تهران در خصوص تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا چند ساعت آینده شاخص هوای تهران کم‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل فردا ادارات و مراکز آموزشی تعطیل نخواهد بود.

وی گفت: فعالیت ورزشی به صورت حرفه‌ای در محیط باز ممنوع است و مردم از حضور غیر ضروری در محیط باز خودداری کنند.

استاندار تهران بیان کرد: دانش‌آموزان در محیط مدرسه و در محیط کلاس حضور پیدا کنند و از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند. 

زلنسکی: پشیمان هستیم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کردیم

زلنسکی: پشیمان هستیم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کردیم

رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که اوکراین از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمان است اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

زلنسکی: پشیمان هستیم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کردیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که این کشور از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمان بوده اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیز نیست. 

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «مذاکرات تنها راه توقف خونریزی‌هاست».

زلنسکی اضافه کرد: «جنگ هنوز به پایان نرسیده و مناطق زیادی در اوکراین تحت اشغال قرار دارند».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «کشورهای متعددی آمادگی خود را برای آنکه تضمین کننده امنیت در اوکراین باشند، ابراز داشته‌اند».

وی ادامه داد: «نظامیان ما در ماریوپل تا آخرین فشنگ مقاومت خواهند کرد و هرگز تسلیم نخواهند شد».

زلنسکی مدعی شد که روس‌ها به غیرنظامیان در ماریوپل اجازه نمی‌دهند به غذا و دارو دسترسی پیدا کنند».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «روس‌ها هر روز بهانه جدیدی مطرح می‌کنند تا مانع از آن شوند که کشتی‌های ترکیه‌ای غیرنظامیان در ماریوپل را منتقل کنند».

وی به مذاکرات با روسیه نیز اشاره کرد و گفت: «مذاکرات متوقف نیست اما آرام بوده و تا کنون هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشده است».

تا کنون چند دور مذاکره میان هیئت‌های روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ برگزار شده است. آخرین دور مذاکرات به میزبانی ترکیه در استانبول برگزار شد اما این نشست‌ها هنوز به نتیجه ملموسی برای پایان دادن به جنگ منتهی نشده است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

سخنگوی ارتش در تشریح برنامه های ایام بزرگداشت ارتش خبر داد؛

 


امیر سرتیپ دوم تقی خانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی محوری را تشریح کرد.
 به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: ۲۹ فروردین ماه هرسال، یادآور فرمان تاریخی، مدبرانه و دوراندیشانه حضرت امام خمینی(ره)  مبنی بر تعیین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و برگزاری رژه با ساز و برگ است.
وی با بیان این که برنامه های ایام بزرگداشت ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی محوری از روز 21 فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آغاز شده و تا سوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید قرنی ادامه خواهد داشت، افزود: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی و مراسم معنویت محور، ورزشی و رسانه‌ای بمناسبت گرامیداشت این ایام در کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور برگزار خواهد شد.
سخنگوی ارتش با بیان اینکه شعار محوری بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی "صیاد دلها، الگوی اخلاص و مدیریت جهادی- میدان دار وحدت و همدلی" از میان چهل خصوصیت و ویژگی بارز آن شهید گرانقدر انتخاب شده است، ادامه داد: فرماندهان و مسئولان ارتش به مناسبت روز ارتش با حضور در حرم امام خمینی(ره)، ضمن نثار گل، با آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد. همچنین بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، مسئولان و فرماندهان با حضور در بهشت زهرا(س) و مزار آن شهید والامقام، با نثار گل به مقام شامخ ایشان ادای احترام خواهند کرد و مراسم بزرگداشت صیاد دلها با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی ارتش برگزار خواهد شد.  همزمان در همه یگان‌های ارتش در سراسر کشور، بیش از 200 مراسم برای گرامیداشت این شهید والامقام  برگزار می‌شود.
امیر سرتیپ دوم تقی خانی با بیان این که نثار گل به محل عروج شهید صیاد از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت آن شهید است، اظهار داشت: برابر اقدام خودجوش برخی پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات و سازمان‌های مردم‌نهاد، مراسم مردمی بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش اضافه کرد: امسال نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و لبیک به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و بر اساس همان فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، در تهران و مراکز استانها، با رژه باشکوه خود، آمادگی ارتش را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور به نمایش می‌گذارد و گوشه هایی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی را به نمایش  خواهد گذاشت.
 وی افزود مراسم رژه امسال با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگرد‌ها و هواپیماها از جمله جنگندهای ایرانی در تهران در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)  انجام خواهد شد و همزمان رژه دریایی نیز توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، از جمله ناوشکن ها و زیر سطحی های ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای ارتش در محورهای «ارائه جلوه‌هایی از مردم یاری و خدمت رسانی ارتش»، «معنویت محوری در ارتش»، «آمادگی روحی و رزمی»، «خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی» و «اهتمام ویژه به رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی» انجام می‌شود.
سخنگوی ارتش گفت:به منظور ارائه گوشه هایی از توانمندی رزمی و آمادگی و اقتدار ارتش در راستای حفظ منافع و هویت ملی و اقتدار ایران اسلامی و تجلیل از مقام شامخ  ایثارگران  و ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، همچنین استحضار مردم عزیز ایران اسلامی از خدمات ارتش در برهه‌های مختلف، برنامه هایی از جمله تولید مستندهای تلویزیونی و رادیویی، نماهنگ، موشن‌گرافی و سرود و نماآهنگ تولید شده که برابر هماهنگی با  رسانه ملی از شبکه های سراسری و استانی  پخش خواهد شد، همچنین محتواهایی در قالب یادداشت، گزارش، گفتگو تولید شده که با همکاری اصحاب محترم رسانه در مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ادامه داد: برگزاری پویش‌های مختلف با عناوین متنوع با هشتگ صیاد دل‌ها و انجام  مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در بستر فضای مجازی برای کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها از طریق کانال‌ها و صفحات منسوب به ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام بزرگداشت ارتش است.
امیر سرتیپ دوم تقی خانی اظهار داشت:  با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان، برپایی محافل انس با قران در نقاط مختلف بویژه مناطق مرزی، رو نمایی از برخی تجهیزات حوزه پهپادی و دفاعی، رونمایی از چندین عنوان کتاب، مراسم شب خاطره، اعزام سخنرانان به برخی مدارس و دانشگاه‌های سطح کشور، از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.
وی افزود :حضور پیشکسوتان در صداو سیما و برگزاری میزگردهای تخصصی در مراکز آموزشی و دانشگاهی ارتش برای تبیین اقدامات اثربخش ارتش در ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی، پخش فیلم با موضوعات دفاعی و ارتش در سطح یکان‌ها، تجلیل از سربازان نمونه و گرامی داشت یاد چهل هزار سرباز عزیز شهید ارتش ، برگزاری جلسات آگاه‌سازی سیاسی در پادگانها به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین در فضای مجازی ، برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، دیدار با جانبازان، ایثارگران، پیشکسوتان و خانواده شهدای ورزشکار، انجام تبلیغات میدانی در سطح شهر تهران و دیگر شهرستان‌ها با همکاری شهرداری ها و البته سازمان زیبا سازی شهرداری تهران نیز برای ایام بزرگداشت ارتش پیش بینی شده است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی، مراسم بزرگداشتی در شهر مقدس قم  با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و ضمن نثار گل از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل خواهد شد. همچنین مراسم گرامیداشتی نیز در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
سرتیپ دوم تقی‌خانی گفت: 29 فروردین ماه همچنین سالروز نبرد نابرابر و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار با ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو جوشن در سال 1367 است که برنامه‌هایی نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره دریادلان شهید  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین تجلیل از یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و همچنین  ۲۲ مدافع سلامت ارتش پیش بینی شده است.

جا زدن قاتل روحانی مشهدی به جای «شهید رضا بخشی» جانشین لشکر فاطمیون توسط کانال‌های معاند

جا زدن قاتل روحانی مشهدی به جای «شهید رضا بخشی» جانشین لشکر فاطمیون توسط کانال‌های معاند

عکسی توسط عناصر ضدایرانی در فضای مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود که قاتل روحانی مشهدی را منتسب به لشکر فاطمیون عنوان می‌کند. اما اصل ماجرا چیست؟

جا زدن قاتل روحانی مشهدی به جای «شهید رضا بخشی» جانشین لشکر فاطمیون توسط کانال‌های معاند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بعد از حادثه دلخراش و دردناک تروریستی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر امام رضا (ع) و شهادت حجت‌الاسلام محمد اصلانی و جراحت شدید دو روحانی جهادی دیگر به دست یک ازبک‌تبار به نام «عبداللطیف مرادی»، عکسی توسط عناصر ضدایرانی در فضای مجازی با این عنوان که «ضارب سه آخوند در مشهد، جز لشکر فاطمیون و از نزدیکان حاج قاسم سلیمانی بوده» در حال نشر است.

روابط عمومی لشکر فاطمیون (لشکر مدافعان افغانستانی حرم زینب کبری و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما) ضمن اعلام انزجار از این اقدام پلید که با هدف ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی طراحی شده است، بیان داشت: فرد مورد اشاره در این عکس، شهید مدافع حرم «رضابخشی» با نام جهادی «فاتح»، جانشین لشکر فاطمیون است و قاتل شهید حجت‌الاسلام اصلانی، هیچ ارتباطی با لشکر فاطمیون ندارد.

عکس اصلی از سمت چپ: شهید علیرضا توسلی، شهید رضا بخشی، شهید حاج حسین بادپا،‌ شهید حاج قاسم سلیمانی


درباره شهید بیش‌تر بدانید

رضا بخشی در ۹ مهرماه سال ۱۳۶۵ در مشهد متولد شد و در نهم اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به شهادت رسید. او جانشین فرمانده لشکر فاطمیون بود که در تل قرین سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. او جانشین جوان فرمانده‌ فاطمیون بود. جوانی که بورسیه تحصیلی مسکو را به بهای شهادت رها کرد و خود را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) رساند. او تحصیلات حوزوی را در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فقه و معارف اسلامی در جامعةالمصطفی العالمیه و تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی، رشته حقوق در دانشگاه پیام نور فریمان گذراند و به عنوان پژوهشگر و دانشجوی برتر معرفی شد.


شهید رضا بخشی

نبردهای رودررویش با تکفیری‌ها و رشادت‌ها و دلیری‌های شهید بخشی همچنان در عتیبه، ملیحه، درعا، غوطه شرقی و حلب بر زبان رزمنده‌های مقاومت جاری است. سرانجام سردار جوان فاطمیون شهید رضا بخشی بعد از ۲ سال خدمات خالصانه در جبهه دفاع از حریم اهل بیت (ع) توانست ثمره تمام زحمات خود را با شهادت بچشد. او در حال و هوای ایام فاطمیه سال ۹۳، در تل قرین؛ ۱۵ کیلومتری حائل مرز اسرائیل همراه با فرمانده خود ابوحامد هم زمان در یک مکان به شهادت رسیدند.

امیرعبداللهیان: آمریکا به جای زیاده خواهی رویکردی واقع بینانه اتخاذ کند

امیرعبداللهیان: آمریکا به جای زیاده خواهی رویکردی واقع بینانه اتخاذ کند

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه صربستان با بیان اینکه ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است، گفت: آمریکا باید به جای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

امیرعبداللهیان: آمریکا به جای زیاده خواهی رویکردی واقع بینانه اتخاذ کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «نیکلا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی موضوعات مورد اهتمام مشترک دوجانبه، منطقه و جهان از جمله روند بحران اوکراین و مذاکرات وین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک برگزاری انتخابات موفقیت آمیز پارلمان و ریاست جمهوری در صربستان، انتخاب مجدد «الکساندر ووچیچ»  را به دولت و ملت صربستان تبریک گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: روابط دو کشور ایران و صربستان تحولات مثبت و سازنده ای را پشت سر گذاشته است و امیدوار هستیم که با برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور زمینه ارتقا و‌گسترش بیش از پیش مناسبات فراهم آید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حضور دانشجویان ایرانی در صربستان را گامی مهم در راستای توسعه همکاری های علمی آموزشی دو کشور خواند.

وی توجه بیشتر به موضوع گردشگری بین دو کشور را با توجه به ظرفیت های موجود حائز اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحریکات ناتو و وجود جنگ در اوکراین، مسیر دیپلماتیک و گفت وگو و جلوگیری از تداوم و گسترش جنگ را راه حل واقعی برای حل و فصل این موضوع خواند و مخالفت خود را با جنگ و اعمال تحریم های یکجانبه اعلام کرد.

نیکلا ساکوویچ وزیر امور خارجه صربستان نیز با تشکر از تبریک صمیمانه بابت پیروزی رئیس جمهور کشورش در انتخابات این کشور، همچنین تبریک ماه مبارک رمضان و نوروز به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشتادمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه صربستان خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه همه جانبه و ارتقای مناسبات دو کشور از جمله در زمینه کشاورزی و افزایش همکاری در ارائه تسهیلات برای دانشجویان ایرانی حداکثر تلاش از سوی دولت صربستان به عمل خواهد آمد.

وزیر امور خارجه صربستان درباره نتایج مذاکرات وین سؤال و ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین هر چه سریع تر به نتیجه مطلوب برسد.

نیکلا ساکوویچ با تشریح موضع کشورش در خصوص کوزوو و همچنین بحران اوکراین، بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و استفاده از مسیر دیپلماتیک برای حفظ و گسترش صلح در منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است. طرف آمریکایی باید به جای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

وزیر خارجه کشورمان مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی را در مسیر رسیدن به توافق سازنده خواند.

امیرعبداللهیان نقش اتحادیه اروپا بویژه تلاش های جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا را فعال خواند.

شهادت دومین طلبه حادثه حرم مطهر رضوی/ جزئیات مراسم وداع و تشییع اعلام شد

شهادت دومین طلبه حادثه حرم مطهر رضوی/ جزئیات مراسم وداع و تشییع اعلام شد

حجت الاسلام دارایی یکی دیگر از مصدومان حادثه سوء قصد در حرم مطهر رضوی دقایقی پیش به شهادت رسید.

شهادت دومین طلبه حادثه حرم مطهر رضوی/ جزئیات مراسم وداع و تشییع اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام محمدصادق دارایی یکی دیگر از مصدومان حادثه سوء قصد در حرم مطهر رضوی نیز ساعت ۱۷:۳۰ امروز به شهادت رسید.

وی از روز سه شنبه و به دنبال حادثه سوء قصد عامل تکفیری در حرم مطهر رضوی با چاقو، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد بود و به گفته دکتر مسعود خانی مدیر این بیمارستان، روز گذشته نیز عمل سختی را پشت سر گذاشت. اما در نهایت بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو، شهد شهادت نوشید و دعوت حق را لبیک گفت.

وداع با پیکر طلبه جهادی شهید دارایی، امشب  ساعت ۲۴ در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی و مراسم تشییع این شهید فردا ساعت ۱۱ از خیابان امام رضا(ع) مقابل مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد اصلانی از دیگر طلابی بود که در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل شد و امروز مراسم تشییع آن با حضور پر شور مردم در مشهد مقدس برگزار و در حرم مطهر رضوری تدفین شد.