منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

شعر رهبر انقلاب برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه


 

 

شعر رهبر انقلاب برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه

خدا کند که کسی حالتش چو ما نشود
ز دام خال سیاهش کسی رها نشود

خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار
به نزد یار چو ما پست و بی بها نشود

جواب ناله ی ما را نمی دهد "دلبر"
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

شنیده ام که از این حرف، یار خسته شده
خدا کند که به اخراج ما رضا نشود

مریض عشقم و من را طبیب لازم نیست
خدا کند که مریضی من دوا نشود

سید علی خامنه ای ( امین )

چرا میگوییم عقیله



 


آیت الله جوادی برخی عاقل نیستند و به دنبال تحصیل عقلند

برخی عاقلند و عقل برای آن ها به صورت حال است، یعنی وصفِ دیرپا نیست [بلکه] گاهی هست و گاهی نیست

برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ یک وصف مَلکه است

و برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است(جزو ذاتشان شده)

کسانی که عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است، بتمام معنای کلمه، عقیله اند. حسین بن علی (سلام الله علیهما) "عقیلة بنی هاشم" است
و زینب کبرا (سلام الله علیه) نیز "عقیلة بنی هاشم"

این "تاء"، "تا"ی مبالغه است، نه "تا"ی تأنیث

وقتی می گویند انسان خلیفةالله است به همین صورت است. آدم خلیفةالله است نه خلیف الله
چرا؟
برای این که این "تاء"، "تا"ی مبالغه است.

تأثیر مشارکت حداکثری بر امنیت ملی


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif ابتدای سال جاری بود که رهبر انقلاب در بیانات خود در حرم رضوی به موضوع برهم‌زدن «امنیت» کشور توسط دشمنان اشاره کرده و فرمودند: «می‌خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت.» از طرفی دیگر، یکی از موضوعاتی که موجب افزایش و تقویت امنیت ملی می‌شود، حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود در این‌باره فرمودند: «همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.»

معجزه قرار دادن پیاز در گوش



به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل زمستان بیمای‌هایی از جمله سرماخورگی، آنفولانزا، سرفه‌های مکرر و حساسیت‌های مخصوص این فصل را با خود به همراه دارد و افراد بسیاری را مجبور می‌کند از داروهای متفاوتی استفاده کنند اما در اینجا ما روشی را به شما نشان می‌دهد که به طور طبیعی بدون استفاده از داروها بیماری‌های این فصل را درمان می‌کند.
 
قرار دادن یک قطعه پیاز در گوش می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های فصل زمستان و پاییز به شما کمک کند. در فصول زمستان و پاییز دمای بدن تغییر می‌کند و به همین دلیل باکتری‌ها و ویروس‌ها و هم‌چنین عفونت‌ها بیشتر از قبل به بدن حمله می‌کنند و سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
 
این روش درمانی می‌تواند بیش از هر شربت ضد سرفه دیگری در درمان سرفه‌های مکرر شما موثر باشد. علاوه بر این، تنگی نفس و مشکلات تنفسی را به راحتی درمان می‌کند. از طرف دیگر، این روش درد گوش شما را کاهش می‌دهد و تب بدن شما را پایین می‌آورد. از بین بردن علائم سرماخوردگی و خاصیت ضد التهاب و ضدعفونی‌کنندگی از دیگر خواص قرار دادن پیاز در گوش است. البته گفته می‌شود که اگر پیاز در گوش قرار گیرد خواص خود را بهتر نشان می‌دهند.

من و پیر زن و پسرش



من و  پیر زن و پسرش

      

یکی تعریف می کرد که

تو خیابون یه مرد میانسالی جلومو گرفت , گفت:
آقا ببخشید, مادر من تو اون آسایشگاه روبرو نگهداری میشه, من روم نمیشه چشم تو چشمش بشم " چون زنم مجبورم کرد ببرمش اونجا, این امانتی رو اگه از قول من بهش بدید خیلی لطف کردید.
قبول کردم و کلی هم نصیحتش کردم که مادرته بابا, اونم ابراز پشیمونی کرد و رفتم داخل آسایشگاه, پیر زن رو پیدا کردم, گفتم این امانتی مال شماس, گفت حامد پسرم تویی؟
گفتم نه مادر, دیدم دوباره گفت حامد تویی مادر؟
دلم نیومد این سری بگم نه , گفتم آره, پیرزنه داد زد میدونستم منو تنها نمی ذاری,
شروع کرد با ذوق به صدا کردن پرستار که دیدی پسر من نامهربون نیست؟
پرستاره تا اومد گفت شما پسرشون هستید؟
تا گفتم آره دستمو گرفت, گفت 4 ماه هزینه ی نگهداری مادرتون عقب افتاده , باید تسویه کنید!
حالا از من هی غلط کردم واینکه من پسرش نیستم ولی دیگه باور نمی کردن!
آخر چک و نوشتم دادم دستش, ولی ته دلم راضی بود که باز این پیر زن و خوشحال کردم , هر چند که پسرش خیلی ... بود.
اومدم از پیرزنه خدافظی کنم تا منو دید گفت دستت درد نکنه , رفتی بیرون به پسرم حامد بگو پرداخت شد , بیا تو مادر!!!

داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست

  صالحی فرمانده کل ارتش : درباره حضور داعش در استان دیالی و تهدید مرزهای ایران گفت: داعش در حدی نیست که بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند. 

داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست

تاثیر عبادات ساده برای اهلش/ آیت الله بهجت ره


 

آیت الله بهجت :

خدا می داند همین

عبادتهای ساده و مختصر

اگر از اهلش صادر شود 

چه اثرها دارد

❎روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ۹۴ (درست در آغاز مراسم سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی) آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی بسیار تند و بی سابقه و تفرقه انگیز که قویاً بوی فتنه ای جدید می داد در دفاع غیر قانونی از صلاحیت سید حسن خمینی به نهاد شورای نگهبان حمله کرده و صلاحیت اعضای آن شورا (که صلاحیت هاشمی نیز توسط همان شورا تأیید شده است) را به شدت زیر سؤال برد.!

❎وی با مغالطه ای آشکار از عدم احراز صلاحیت ها با عنوان تحریک آمیز "رد صلاحیت ها" یاد کرده و با "اشبه الناس بخمینی" خواندن سید حسن خمینی نیز به تحریک مردم پرداخت.

❎وی در ادامه با بیان این جمله خطاب به شورای نگهبان که "چه کسی به شما اجازه ی قضاوت کردن را داده است" ضمن زیر سؤال بردن وظایف شورای نگهبان و بدهکار معرفی کردن کل جامعه نسبت به خانواده ی حضرت امام خمینی سلام الله علیه ، رسماً شورای نگهبان و سایر نهادها و مراجع قانونی را به عذر خواهی از بیت امام فرا خواند.

✳️در باره ی علل این اقدام هاشمی که کاملاً مشابه نامه ی توهین آمیز و بدون سلام سال ۸۸ بود (که منجر به تحریک سران فتنه و شکل گیری فتنه ای بزرگ شده و خسارات فراوان و غیر قابل جبران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و طمع دشمنان نظام و دخالتهای آشکار دشمنان قسم خورده ی اسلام و ایران و در صدر آنان شیطان بزرگ را در پی داشت) ، گمانه زنی های فراوانی وجود دارد و صاحب نظران بر این عقیده اند که این سخنان نیز نسخه ی به روز شده ی همان نامه گستاخانه بوده و ظاهراً باید منتظر آثار و عوارض منفی آن باشیم.

✳️آن چه که در ادامه ملاحظه می کنید تنها بخشی از این احتمالات است که مبتنی بر سوابق رنگارنگ قبلی هاشمی و با توجه به نقش پررنگ وی در حوادث و رخدادهای پیشین تهیه و ارائه شده است :