منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

ثبت مشترک پرونده یلدا از طرف ایران و افغانستان

ثبت مشترک پرونده یلدا از طرف ایران و افغانستان

دبیر باشگاه نوروز کمیسیون یونسکو گفت ثبت مشترک پرونده یلدا یا همان چله از سوی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان منجر به تقویت دیپلماسی فرهنگی در منطقه می شود.

ثبت مشترک پرونده یلدا  از طرف ایران و افغانستان

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس؛ دبیر باشگاه نوروز کمیسیون یونسکو گفت: کشورهای دیگر غیر از افغانستان که دارای ریشه‌های مشترک فرهنگی با ما هستند نیز می توانند به پرونده جهانی «یلدا» بپیوندند.

شبان میرشکرایی، دبیر باشگاه نوروز کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ثبت مشترک پرونده میراث ناملموس یلدا در یونسکو و تاثیر این همکاری فرهنگی بر گسترش صلح و ارتباط بین المللی، گفت: ثبت مشترک پرونده یلدا یا همان چله از سوی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان منجر به تقویت دیپلماسی فرهنگی در منطقه می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این همکاری مشترک ایران و افغانستان به نوعی فرهنگ‌سازی و چراغ سبزی به دیگر کشورهاست، افزود: پرونده یلدا امسال به صورت مشترک با افغانستان به ثبت رسید اما کشورهای دیگر که دارای ریشه‌های مشترک فرهنگی با ما هستند نیز می توانند در سال‌های بعدی به این پرونده بپیوندند.

میرشکرایی ثبت جهانی یلدا را عامل ماندگاری این آیین زیبا و منحصربفرد باستانی در جهان دانست و ادامه داد: در فرهنگ اصیل ایران برای استقبال از نوروز و فصل بهار، از آغاز زمستان جشن‌ها و آیینی وجود داشت که متاسفانه برخی از آنها به دست فراموشی سپرده شده است. بنابراین ثبت جهانی یلدا می تواند هم از این فراموشی جلوگیری کند و هم جهانیان را با این رسم اصیل ایرانی آشنا سازد.

دبیر باشگاه نوروز کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه در ایران باستان آغاز جشن‌های زمستانی با یلدا در روزهای نخستین دی ماه مقارن است و واژه دی به معنای خداوند است، اظهار کرد: این جشن ماهیت تولد نور و روشنایی و به تعبیری شب تولد ایزد نور است و ایزد مهر در واقع همان ایزد پیمان، نور و روشنایی است.

وی همچنین با اعتقاد بر اینکه ثبت جهانی آثار ملموس و ناملموس کشورمان می تواند آیین‌ها و رسوم ایرانی و هویتی ما را به جهانیان و نسل های بعدی منتقل کند، گفت: میراث‌فرهنگی ناملموس آن چیزی است که در میان مردم و اقوام ایرانی مرسوم بوده و با گذشت زمان، نسل به نسل به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند به دوران معاصر یک ملت به ارث می‌رسد و همچنان به عنوان یک ارزش فرهنگی توسط مردم ترویج و پاسداری می شود، کما اینکه ثبت جهانی آن این پروسه ارزشمند و گنجینه گران بها را در پهنه گیتی اشاعه می‌دهد.

پوتین: غرب سال‌ها از اوکراین بهره‌کشی کرد

پوتین: غرب سال‌ها از اوکراین بهره‌کشی کرد

رئیس جمهور روسیه گفت غرب با بی‌شرمی چندین سال منابع اوکراین را تصرف کرد، از آن بهره‌برداری کرد و نسل‌کشی را تشویق نمود.

پوتین: غرب سال‌ها از اوکراین بهره‌کشی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، امروز (جمعه)، طی سخنرانی در جمع وزرای دفاع کشورهای مستقل همسود و سازمان همکاری شانگهای گفت که غرب از اوکراین بهره کشی کرده است.

رئیس جمهور روسیه در این باره اظهار داشت: «غرب با بی‌شرمی چندین سال منابع اوکراین را تصرف کرد، از آن بهره‌برداری کرد و نسل‌کشی را تشویق نمود.»

 پوتین اضافه کرد: «تهدیدهایی در جهان وجود دارد و تحولاتی برای انتقال نظم جهانی به دنیای چندقطبی رخ می‌دهد.»

 وی همچنین توضیح داد: «ماهیت و مقیاس تهدیدات، تقاضاهای فزاینده‌ای را بر همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع [کشورهای عضو این دو سازمان] تحمیل می‌کند.»

فرمانده کل ارتش: روز دانشجو تبلور روحیه استکبار ستیزی ملت شریف ایران است/ ارتش رکن استقلال و پایداری کشور است

 

امیر سرلشکر موسوی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید ستاری، با تاکید بر اینکه روز دانشجو تبلور روحیه استکبار ستیزی ملت شریف ایران است، گفت: ارتش رکن استقلال و پایداری کشور  است.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش بمناسبت روز دانشجو با حضور در دانشگاه علوم وفنون هوایی شهید ستاری با فرماندهان، استادان و دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.
امیر سرلشکر موسوی در این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو تبلور روحیه استکبار ستیزی ملت شریف ایران و تمامی جوانان و دانشجویان این خاک قهرمانپرور است که بر باور خود ایستادند و حقانیت را سرلوحه کار خود قرار داده و از دخالت بیگانگان در استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی، اعلام انزجار کردند.
وی با تاکید بر اینکه بی تردید دانشگاه هوایی شهید ستاری مهد پرورش و تربیت قهرمانان پرآوازه نیروی هوایی است، تصریح کرد: نیروی هوایی الهی به عنوان یک نیروی پیشگام به صورت علنی و رسما از 19 بهمن ماه سال 1357 با ارادهای فولادین و شجاعتی مثال زدنی، استکبار ستیزی را در کشور آغاز و این امر در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز ادامه پیدا کرد.
فرمانده کل ارتش افزود: از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی انواع توطئهها را علیه انقلاب اسلامی اجرا کرد تا راه را بر این ظهور و حضور عزتمندانه سد کنند، اما به برکت وجود رهبری و ملتی غیور، این انقلاب نه تنها خدشهدار نشد بلکه شکوهمندانهتر از قبل رشد کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز از روی عجز و تزلزل، به جنگ ترکیبی علیه ملت ایران روی آورده اند، خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی، جنگی در  ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی، امنیتی، دیپلماسی و حوزههای دیگر است که بدترین آسیب آن، جراحات و صدمات وارده به برادران، خواهران و ملت خودمان است.
امیر سرلشکر موسوی گفت: ما به عنوان ارتشیان جان برکف، قشری هستیم که هر روز زیر پرچم سه رنگ کشورمان به احترام میایستیم و بی احترامی نسبت به آن را برنمیتابیم.
وی با بیان اینکه دانشجو، زنده، قلب تپنده کشور  و عامل بهبود وضعیت کشور است، ادامه داد: ارتش رکن استقلال و پایداری کشور است و نمیتواند نسبت به متوقف کردن قافله علم بی تفاوت باشد، چرا که میداند دنیا به سرعت در حال پیشروی در علم و فناوری است و یک روز تعلل در علم آفرینی و علم آموزی موجب عقبماندگی خواهد شد.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بزرگترین امتیاز جمهوری اسلامی ایران موضوع رهبری است، موهبتی که بیش از همه مورد هجمه دشمن است. امروز ارزشهایی که مورد حمله دشمن قرار گرفته، همچون سیبلی است که مرکزیت آن ولایت و رهبری است .
وی خاطرنشان کرد : استقلال، تمامیت ارضی  نظام جمهوری اسلامی، رهبری، امنیت، یکپارچگی ملت و مقدسات از جمله خطوط قرمز ارتش جمهوری اسلامی ایران است و برای آنها جان خود را فدا خواهیم کرد.

امیر سرلشکر موسوی، درگذشت سردار رستم قاسمی را تسلیت گفت


امیر سرلشکر موسوی، درگذشت سردار رستم قاسمی را تسلیت گفت
 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیام، درگذشت سردار سرتیپ پاسدار رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت سردار سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی، از یادگاران دوران دفاع مقدس و وزیر پرتلاش سابق راه و شهرسازی موجب تألم و تأثر شد.
آن مرحوم منشأ خدمات ارزنده ای در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی برای کشور بود و امیدواریم به فضل خدای رحمان، خدمات و مجاهدت‍های آن رزمنده جهادی، باقیات الصالحات و ذخیره آخرت ایشان محسوب شود.
اینجانب ضایعه درگذشت آن خدمتگزار صدیق، سردار  سپاه اسلام را به مردم شریف ایران اسلامی،  آحاد همرزمان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده، برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم  علو درجات از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

نماهنگ «ارتش امید» منتشر شد

 

نماهنگ ارتش امید از تولیدات معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، نماهنگ ارتش امید کاری از معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدای امیر تاجیک منتشر شد.
آهنگساز این قطعه امید تاجیک و شعر آن از علی درگاهی است و تدوین این نماهنگ برعهده علیرضا مرادعلی بیگی بوده است.
 در این نماهنگ، به برخی شاخصههای «ارتش امید» مانند «آزاد و سربلند»، «پر شور و خودکفا در دفاع از ایران سربلند» و «نستوه، باوقار و با اقتدار» اشاره شده است.

روایت شکست پی‌درپی فراخوان‌های دشمن با هوشیاری مردم/‌ بازار تهران زنده و پویا است

روایت شکست پی‌درپی فراخوان‌های دشمن با هوشیاری مردم/‌ بازار تهران زنده و پویا است

در ادامه فراخوان‌های تکراری و بی‌اثر دشمن برای تعطیلی بازار، پیگیری‌ها از اتحادیه‌ها و اصناف حاکی از آن است که همه بازاریان بی‌اعتنا به چنین فراخوان‌ها، از صبح امروز به کسب و کار روزانه و عادی خود پرداخته‌اند و بازار با هوشیاری بازاریان، زنده و پویا است.

روایت شکست پی‌درپی فراخوان‌های دشمن با هوشیاری مردم/‌ بازار تهران زنده و پویا است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در ادامه فراخوان‌های تکراری خود که به تدریج بی‌اثر و منزجر کننده برای مردم شده است، به تازگی هم برای تعطیلی و اعتصاب سه روزه اصناف در روزهای 14، 15 و 16 آذر‌ فراخوانی صادر کرده‌اند‌ و از صنوف مختلف خواسته‌اند تا طی روزهای یاد شده‌ فعالیت اقتصادی خود را متوقف کنند.

براساس پیگیری‌ها و بررسی‌های فارس، ‌اصناف با بی‌توجهی کامل به فراخوان ضدانقلاب، امروز به فعالیت روزانه خود مشغول هستند و هیچ مانعی برای فعالیت واحدهای صنفی در نقاط مختلف تهران وجود ندارد.

* صنف سراجان امروز در حال کسب و کار‌ در بازار بزرگ تهران‌

در این‌باره، سید محمد موسوی، رئیس اتحادیه سراجان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، می‌گوید: شنیده شده بود‌ ضدانقلاب برای تعطیلی واحدهای صنفی، فراخوانی داده است، اما ‌بازاریان که به این فراخوان‌ها اعتنایی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ‌صنف سراجان در بازار بزرگ تهران، چهارراه سیروس، منوچهری و سایر نقاط تهران، امروز کاملا فعال هستند و همه واحدهای صنفی به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه سراجان بیان داشت: با توجه به بازدیدهایی که امروز از نقاط مختلف بازار داشتیم و اطلاعاتی که کسب کرده‌‌ایم، بقیه صنوف نیز در بازار مانند روزهای قبل فعال هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

واحدهای صنفی لوازم خانگی همه باز و فعال هستند

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان و  عرضه‌کنندگان لوازم خانگی نیز با تأکید بر اینکه اصناف امروز فعالیت روزانه خود را دارند، به خبرنگار فارس گفت: ‌‌‌فعالیت واحدهای صنفی لوازم خانگی از اولین ساعات صبح امروز آغاز شده است و اگر به آنها اجازه داده شود تا 2 نیمه شب هم حاضر به فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی اظهار داشت: براساس بازدیدهایی که شخصا از خیابان امین حضور و اطراف خیابان جمهوری و همچنین خیابان ولیعصر(عج) داشته‌ام، واحدهای صنفی لوازم  خانگی به صورت 100 درصد باز هستند و هیچ واحد صنفی امروز تعطیل نکرده است.

به گفته پازوکی، باز بودن واحدهای صنفی، درواقع دهن‌کجی به نقشه شوم غربی‌ها و معاندان نظام و فراخوان‌های بی‌مورد آنها است.

وی تصریح کرد: معاندان نظام بدانند، مردم مملکتی که با خون شهدا حفظ شده است را دوست دارند و به هیچ عنوان به خواسته‌های دشمن پاسخ نمی‌دهند.

* فعالیت کامل واحدهای عرضه‌کننده لوازم ورزشی در روز جاری

در ادامه به سراغ ابوالقاسم توسلی نوروزی، رئیس اتحادیه لوازم ورزشی نیز رفتیم و با وی درباره فعالیت این صنف در این روزهای پایتخت گفت‌‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه امروز صنف لوازم ورزشی مانند هر روز فعالیت روزانه خود را دارد، گفت: براساس گزارشی که بازرسان اتحادیه از فعالیت صنف لوازم ورزشی ارائه کرده‌اند، در روز جاری این صنف 100 درصد فعال بوده است و هیچ مشکلی نیز در رابطه با فعالیت آنها وجود نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی بیان داشت: 600 واحد صنفی عرضه‌کننده لوازم ورزشی در خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان فرهنگ تا چهارراه امام خمینی(ره) قرار دارد که همه این واحدهای صنفی امروز فعال بوده‌اند.

وی اظهار داشت: عمده فروشندگان لوازم ورزشی در خیابان ولیعصر(عج) فعالیت دارند، اما براساس گزارش‌ها سایر واحدهای صنفی‌ عرضه‌کننده لوازم ورزشی در سایر نقاط تهران نیز فعال هستند و توجهی به فراخوان تعطیلی نداشته‌اند.

بنابراین گزارش مشاهدات خبرنگار فارس از بازار بزرگ تهران و همچنین مغازه‌ها، اصناف و کسب‌و‌کارها در سطح پایتخت حاکی است همه اصناف بی‌توجه به چنین فراخوان‌هایی، امروز به کسب‌وکار روزانه خود مشغول هستند‌.

چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس/ امنیت شاخاب پارس چگونه تامین می‌شود؟

 

چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس/ امنیت شاخاب پارس چگونه تامین می‌شود؟

خلیج فارس و اهمیت آن باعث شده تا نیروهای فرامنطقه‌ای از دیرباز تاکنون به دنبال حضور در این منطقه راهبردی باشند و در مقاطعی نیز در این منطقه حضور داشته‌اند اما شرایط خلیج فارس و تامین امنیت آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرده است.

چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس/ امنیت شاخاب پارس چگونه تامین می‌شود؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شامگاه شنبه 12 آذرماه در صدر یک هیات عالی رتبه نظامی به بوشهر سفر کرد و صبح یکشنبه 13 آذرماه در نخستین ایستگاه از سفر خود به پایگاه ششم شکاری بوشهر رفت.

بازدید از توان نیروی دریایی سپاه پاسداران و حضور در جلسه شورای اداری بوشهر بخش‌های دیگر از برنامه سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی دیروز و امروز به بوشهر بود.

سرلشکر باقری در بخشی از سخنان خود در پایگاه ششم شکاری بوشهر نهاجا گفت: حضور ناوگان‌های بزرگ نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و تنگه هرمز نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسیده که نشان از امنیت منطقه و اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی در جلسه شورای اداری بوشهر نیز به کاهش تعداد ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس اشاره و بیان کرد: با اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است در دو سال گذشته هیچگونه ناو هواپیمابری وارد خلیج فارس نشده و آن تعداد ناوهایی که از قبل بودند نیز از خلیج فارس بیرون رفته و اکنون هزار کیلومتر با ما فاصله دارند.

اشاره رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کاهش ناوگان‌ نیروهای فرامنطقه‌ای مانند آمریکا و انگلیس است. همان نکته‌ای که پیش‌تر نیز دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بیان کرده بود. فرمانده نداجا در این مصاحبه گفته بود: از نظر ما این کشورها به مرور منطقه ترک می‌کنند و به دنبال استقرار شناورهای بدون سرنشین و هدایت پذیر از دور هستند.

 

 

* امنیت خلیج فارس در دفاع مقدس/ از سه‌گانه نیروی دریایی ارتش تا جنگ نفتکش‌ها

خلیج فارس و اهمیت آن باعث شده است تا نیروهای فرامنطقه ای از دیرباز تاکنون به دنبال حضور در این منطقه راهبردی باشند. حضور پرتغالی‌ها در دوران قاجاریه و پس از آن انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها شاهد مثال این حضور است. اما، شرایط خلیج فارس و تامین امنیت آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد.

دفاع مقدس نخستین چالش دشمنان برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود که توسط نیروی دریایی ارتش به خوبی رفع شد و این نیرو توانست با انجام سه عملیات شهید صفری، اشکان و مروارید کمر نیروی دریایی رژیم بعث را خُرد کند.

حضور بعثی‌ها و دست‌درازی آن‌ها تنها چالش نیروهای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس نبود و دشمنان جنگ نفتکش‌ها را برای ضربه زدن به نیروهای مسلح طراحی و اجرا کردند. جنگ نفتکش‌ها گرچه توانست به بخشی از توان نیروهای دریایی کشورمان در خلیج فارس ضربه بزند ولی نیروهای دریایی ارتش و سپاه توانستند درس خوبی به دشمنان بدهند.

ادامه مطلب ...

لاوروف خواستار رفع تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران شد

لاوروف خواستار رفع تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران شد

وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن سیاست فشار حداکثری را در ارتباط با ایران کنار نگذاشته، خواستار رفع تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران شد.

لاوروف خواستار رفع تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، امروز (دوشنبه)، از ایالات متحده آمریکا خواست تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت و به نحو بازگشت ناپذیر رفع کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: «واشنگتن سیاست فشار حداکثری را در ارتباط با ایران کنار نگذاشته است».

او همچنین اظهار داشت: «ما شدیدا از طرف آمریکایی می خواهیم تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت به نحو بازگشت ناپذیر رفع کند و از اجرای دقیق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اطمینان حاصل کند».

نکاتی که متقاضیان «بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد» باید بدانند

نکاتی که متقاضیان «بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد» باید بدانند

صاحبان حرف و مشاغل آزاد، به افرادی اطلاق می‌شود که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر (کارفرما) یا خود به تنهایی (خویش‌فرما) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراجع ذی‌صلاح یا به تشخیص هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.

شرایط سنی متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

پذیرش درخواست متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد که فاقد سابقه پرداخت حق بیمه هستند، موکول به آن است که سن متقاضی (زن یا مرد) از ۵۰ سال تمام بیشتر نباشد. با این حال چنانچه افراد با سن بیشتر متقاضی این بیمه باشند، پذیرش درخواست آن‌ها منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سن مقرر خواهد بود.

لازم به ذکر است کلیه سوابق منتقله از سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز پس از پرداخت مابه‌التفاوت مربوطه در احراز شرایط سن و سابقه جهت عقد قرارداد، مورد قبول سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود.

حمایت‌های بیمه‌ای در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

متقاضیان این بیمه می‌توانند یکی از انواع حمایت‌های بیمه‌ای با نرخ‌های ۱۲ درصد، ۱۴ درصد یا ۱۸ درصد (نرخ کامل) را انتخاب کنند و بدین ترتیب از انواع حمایت‌ها بهره‌مند شوند. چنانچه متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، نرخ پرداخت حق بیمه کامل (۱۸ درصد) را انتخاب کنند، در صورت احراز سایر شرایط مقرر، مشمول دریافت انواع مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی کلی می‌شوند. نرخ حق بیمه ۱۲ درصد تنها مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی را پوشش می‌دهد و مشمولان پرداخت‌کننده حق بیمه ۱۴ درصد نیز مشمول مستمری بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی خواهند بود. در هر یک از این نرخ‌ها، چنانچه متقاضی خواهان بهره‌مندی از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی نیز باشد، باید علاوه بر نرخ حق بیمه، برای خود و هر یک از افراد تحت تکفل، سرانه درمان را نیز که رقم ثابتی برای هر سال است، پرداخت کند.

لازم به ذکر است بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد مشمول دریافت هزینه سفر، اقامت و هزینه همراه بیماران همچنین غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک ازدواج، وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و هزینه کفن و دفن نخواهند بود.

شرایط معافیت از معاینه پزشکی

معمولا برای بیمه‌شدگانی که به صورت خویش‌فرما خود را بیمه می‌کنند، معاینات اولیه‌ای پیش از انعقاد قرارداد بیمه در نظر گرفته می‌شود. این معاینات برای تمام متقاضیانی که می‌خواهند از پوشش مستمری ازکارافتادگی بهره‌مند شوند، ضروری است و علت آن این است که وضعیت متقاضی در ابتدای ورود به به نظام بیمه‌ای یا ورود مجدد بعد از ایجاد وقفه در پرداخت حق بیمه بررسی شود. با این حال، تحت شرایطی متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد از معاینات پزشکی بدو بیمه‌پردازی معاف می‌شوند. بر اساس گزارش اداره‌کل بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی، شرایط معافیت متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از معاینات پزشکی به شرح زیر است:

الف: چنانچه بیمه‌شده خواهان انعقاد قرارداد با نرخ پرداخت حق بیمه ۱۸ درصد باشد، در صورتی که ظرف ده سال قبل از درخواست یا انعقاد قرارداد، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل و ظرف یک سال قبل از درخواست یا قرارداد ۹۰ روز سابقه با نرخ کامل داشته باشد، از انجام معاینات پزشکی معاف خواهد بود.

ب: چنانچه بیمه‌شده خواهان انعقاد قرارداد با نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد بوده و یک سال سابقه بیمه‌پردازی قبلی که حداقل در بازنشستگی مؤثر است داشته باشد، از انجام معاینات پزشکی بدو بیمه‌پردازی معاف خواهد بود.

ج: متقاضیانی که خواهان انعقاد قرارداد با نرخ ۱۲ درصد و فاقد حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، از انجام این معاینات معاف هستند.

نکاتی درباره بازنشستگی بیمه‌شدگان حرف و مشاغل آزاد

به منظور اطمینان از عدم اشتغال به کار مجدد متقاضیان بازنشستگی که آخرین ارتباط بیمه‌پردازی آنان در اجرای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، لازم است که این افراد تعهدنامه مربوطه را تکمیل و به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کنند.

همچنین طبق گزارش اداره‌کل بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی، بازنشستگان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد درصورت تمایل می‌توانند با ارائه درخواست و پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل، از خدمات درمانی این سازمان بهره‌مند شوند. با این حال، چنانچه مستمری‌بگیران قبل از بازنشستگی دارای حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل باشند، از پرداخت حق سرانه معاف بوده و طبق ماده 89 قانون تأمین‌اجتماعی با کسر 2درصد از مبلغ مستمری می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

خرابکار‌ی هابه پای دیگ غذای دانشجویان هم رسید!!؟؟

خرابکار‌ی هابه پای دیگ غذای دانشجویان هم رسید!!؟؟

اتفاقی که هرچند تازگی ندارد، اما تکثر آن در ۴ مرکز آموزشی عالی در مدت ۱۰ روز اخیر حساسیت دانشجویان را برانگیخته است. پس از برخی ادعا درخصوص مسمومیت غذایی در دانشگاه الزهرا، چهارشنبه نخست آذرماه تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم مشابه مانند تب و لرز، بدن درد و اسهال و استفراغ به مرکز درمانی دانشگاه مراجعه کردند.

آلودگی ۶۰۰ دانشجوی اصفهانی به باکتری شیگلاسونئی

آن‌گونه که سیدعلی میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان روایت کرده بیش از ۶۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه گرفتار مسمومیت یا آلودگی شدند. مرکز بهداشت استان اصفهان اخیرا با صدور اطلاعیه باکتری شیگلاسونئی را عامل بیماری شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد. این مرکز در اطلاعیه خود تصریح کرده «احتمالا آلودگی غذای توزیع‌شده در سلف مرکزی در روز سه‌شنبه مورخ ۱/۹/۱۴۰۱ به باکتری شیگلاسونئی سبب بیماری تعدادی از دانشجویان مصرف‌کننده این وعده غذایی شده و در روز‌های بعد و به دنبال تماس این دانشجویان با سایرین، افراد دیگری نیز دچار علائم بیماری شده‌اند. پس از انجام اقدامات ذکرشده و به دنبال آزمایش‌های بعدی، نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب مطلوب بوده و نتایج نمونه‌های مواد غذایی بررسی‌شده تا این لحظه نیز براساس اعلام معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مطابق استاندارد‌های لازم است.»

عرضه غذا‌های با ریسک آلودگی ممنوع شد

این مرکز از تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرآیند‌های تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضا‌های دانشگاه خبر داده و گفته ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران‌ها، از به‌کارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت می‌شود. همچنین قرار بر این شده تا اطلاع ثانوی، عرضه غذا‌های با ریسک آلودگی ازجمله کباب کوبیده و جوجه‌کباب و محصولات فله‌ای (دسر، دورچین، سبزی خوردن، لبنیات و ماست‌وخیار) ممنوع شود. ضدعفونی مستمر کلیه اماکن و فضا‌های دانشگاه به‌ویژه رستوران، خوابگاه، سرویس‌های بهداشتی و همچنین رعایت بهداشت فردی و عمومی توصیه اکید به‌منظور پیشگیری از این بیماری است.

مسمومیت این بار در خوارزمی کرج

دانشگاه خوارزمی کرج به فاصله چند روز پس از دانشگاه صنعتی اصفهان هم اتفاقی مشابه را تجربه کرد. اواخر هفته گذشته تعدادی در شبکه‌های اجتماعی از مسمومیت برخی دانشجویان خبر می‌دهند. متعاقب هم تصویری از حضور اتوبوس اورژانس در فضای دانشگاه منتشر می‌شود، آن‌گونه که دانشجویان روایت کردند بیش از ۹۰ درصد مراجعان که عدد دقیقی از آن‌ها ذکر نشده سرپایی درمان شدند، اما تعدادی از افراد برای تداوم فعالیت‌های درمانی به بیمارستان‌های کرج اعزام شدند. روابط‌عمومی دانشگاه در خبری ادعا کرده که بررسی اتوماسیون غذای دانشجویی نشان می‌دهد تعدادی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه از غذای دانشگاه استفاده نکرده بودند. تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی البرز هم با حضور در دانشگاه ضمن نمونه‌برداری انسانی از دانشجویان بیمار برای انجام آزمایش‌های تکمیلی از مواد اولیه غذایی، مواد غذایی موجود و آب مصرفی سلف سرویس نمونه‌برداری‌های لازم را برای تحقیقات پزشکی انجام داده‌اند که قرار است تا تاریخ ۱۳ آذرماه نتایج تحقیقات آن‌ها اعلام شود. البته پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی نیز به ایرنا گفت: «موضوع بیماری دانشجویان مربوط به یک پیک بیماری فصلی هست. اثبات مسمومیت نیازمند مراحل آزمایشگاهی و پزشکی خاص دارد و من اقدامی در این باره انجام ندادم و هنوز مسمومیت را تایید نمی‌کنم.» با این حال رئیس کل دادگستری استان البرز گفته دستورات قضایی لازم برای بررسی علت و منشأ مسمومیت دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج صادر شده است. این مقام مسئول تعداد دانشجویان دارای علائم را ۱۶۰ نفر اعلام کرده و دانشگاه نیز در حال پیگیری موضوع است تا علت مسمومیت دانشجویان مشخص شود.

مقصد بعدی: صنعتی اراک!

به مانند خوارزمی، دانشگاه صنعتی اراک هم در روز‌های پایانی هفته اخیر با پدیده مسمومیت تعدادی از دانشجویان مواجه می‌شود. پس از این جریان مجتبی گودرزی، رئیس دانشگاه صنعتی اراک اعلام کرده طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با اساتید گرامی درخصوص برگزاری امتحانات میان‌ترم در روز‌های شنبه و یکشنبه ١٢ و ١٣ آذرماه ۱۴۰۱، این امتحانات لغو و در هفته آینده براساس هماهنگی اساتید با دانشجویان دروس، برگزار خواهند شد. لازم به ذکر است که مسئولان دانشگاه و نهاد‌های بهداشتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و به محض مشخص شدن نتیجه آزمایشات و بررسی‌ها، نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد. سلف دانشجویی این دانشگاه در هفته جاری تحت نظارت مرکز بهداشت استان مرکزی طبخ غذا خواهد کرد و طبق دستورالعمل‌های مرکز بهداشت استان، دانشگاه علوم پزشکی اراک و اداره دامپزشکی استان، تا حصول نتایج تغییراتی در برنامه غذایی سلف سرویس دانشگاه تا اطلاع ثانوی اعمال خواهد شد. تعداد دقیقی از نفرات درگیر با بیماری در این دانشگاه هم اعلام نشده است. برخی کانال‌های دانشجویی اخباری مبنی بر مسمومیت در دانشگاه علامه طباطبایی هم مطرح کردند که تا زمان نگارش این گزارش به صورت رسمی تایید یا مدارکی دال بر صحت آن یافت نشد.

معاونت دانشجویی کجای ماجراست؟

ماجرای مسمومیت‌های دانشجویان اتفاق جدیدی نیست. خرداد امسال هم در چند دانشگاه نظیر فرهنگیان و امام صادق (ع) دیده شد. اما فضاسازی‌های صورت‌گرفته در برخی کانال‌ها و شبکه‌های مجازی با کلیدواژه‌های مسمومیت «زنجیره‌ای» یا «عمدی» مساله‌ای نیست که در فضای کنونی و در آستانه اعلام ۱۶ آذر به‌سادگی از کنار آن عبور کرد و از بهره‌برداری‌های رسانه‌ای پیرامون آن غافل شد. این اتفاقات را باید کنار برخی خبر‌های ضد‌ونقیض از برنامه‌ریزی خراب‌کاری در ماه‌های اخیر جدی‌تر هم گرفت و نباید شائبه‌های امنیتی را نادیده انگاشت.

شنیده‌های «فرهیختگان» حکایت از برنامه‌ریزی برای دستکاری در غذای دانشجویی برخی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه دارد. خبر اثبات‌نشده مشابهی هم از یک دانشگاه بزرگ پایتخت شنیده شده است. با توجه به فراخوان‌های منتشرشده منتهی به ۱۶ آذر و روز دانشجو، طراحی اقدامات خرابکارانه در دانشگاه‌ها که بتواند با درگیر کردن حجم بیشتری از دانشجویان زمینه اعتراضات دانشجویی را -مشابه آنچه در دانشگاه صنعتی اصفهان در هفته گذشته رقم خورد- پررنگ‌تر از قبل ایجاد کند، بعید به نظر نمی‌رسد. مسئولیت سلف‌های دانشجویی برعهده معاونت دانشجویی وزارت علوم است. سلف‌هایی که اکثرا به‌صورت پیمانکاری در اختیار شرکت‌ها و مجموعه‌ها و افراد قرار می‌گیرد و دانشگاه پس از پروسه تهیه مواد اولیه نقش ویژه‌ای در فرآنید آماده‌سازی و ارائه غذا به جز نظارت ندارد. به نظر می‌رسد منشأ آلودگی چه شیوع ویروس و بیماری جدید باشد و چه احتمالات دیگر، در طول روز‌های آینده باید موضوع غذای دانشگاه‌ها را با دقت و حساسیت بیشتری دنبال کرد. حتی در دانشگاه‌های دیگر نیز با انجام اقدامات پیش‌دستانه و نظرات قوی‌تر توسط مراکز بهداشت زمینه ایجاد و بروز اتفاقات جدید سلب شود و البته امیدوار بود اتفاقات اخیر دانشگاه بهانه و نقطه آغازی برای طرح پرداخت یارانه غذا نشود!

نشان فداکاری به 4 فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد

نشان فداکاری به 4 فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد

نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی(ع) طی مراسمی در این دانشگاه، توسط فرمانده کل ارتش به «امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی»، «امیر سرتیپ عبدالله نجفی»، «امیر سرتیپ احمد دادبین»و «امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب» فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.
 برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری توسط امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به «امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی»، «امیر سرتیپ عبدالله نجفی»، «امیر سرتیپ احمد دادبین» و «امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب» فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سالهای پس از آن، مومنانه و مردانه ایستاده‌اند، اهدا شد.
نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله‌العالی) به دانشگاه افسری و به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی ۱۱۸۴ دانشجو و دانش آموخته شهید دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.
پیش از آیین اهدای نشان فداکاری به فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش، این فرماندهان با حضور در میدان صبحگاه دانشگاه افسری امام علی(ع) حاضر شدند و دانشجویان با اجرای عملیات اعتماد به نفس در کارگاه‌های کوهستان و موانع، آمادگی روحی و جسمی خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در ادامه، فرماندهان پیشین نیروی زمینی با حضور در کلاسهای درس و آسایشگاه‌های محل تحصیل خود به مرور خاطرات دوران دانشجویی پرداختند و توصیه های لازم را به دانشجویان این دانشگاه به عنوان فرماندهان و مسئولان آینده ارتش ارائه کردند.
در مراسم اهدای نشان فداکاری، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

سردار تنگسیری: دریادلان ارتش و سپاه متجاوزان زیاده‌خواه را در هر جغرافیایی مغلوب می‌کنند

سردار تنگسیری: دریادلان ارتش و سپاه متجاوزان زیاده‌خواه را در هر جغرافیایی مغلوب می‌کنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد: دریادلان ارتشی و سپاهی با حفظ آمادگی رزم، هر متجاوز زیاده‌خواه را در هر مقیاس و جغرافیایی مغلوب و منکوب می‌کنند.

سردار تنگسیری: دریادلان ارتش و سپاه متجاوزان زیاده‌خواه را در هر جغرافیایی مغلوب می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی به امیر دریا دار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرا رسیدن «هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش» را تبریک گفت. 

متن کامل این پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

«الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ»(آیه ۲۰سوره توبه)

«آنها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛ و آنها پیروز و رستگارند.»
 
برادر همرزمم، امیر دریا دار شهرام ایرانی «زید عزه» 

فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم؛ 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

«هفتم آذر» ماه هر سال، یادآور رشادت فراموش نشدنی رزمندگان غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است که با ایثار و شجاعت برای دفاع از عزت، شرف و غرور ملی ملت قهرمان ایران اسلامی جانفشانی کردند و شهد شیرین شهادت نوشیدند تا ایران و ایرانی امروز سرافراز و سربلند باشند.

به توفیق الهی «نیروی دریایی» ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همدلی و یکدلی زیر علم نورافزای ولایت مطلقه فقیه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، توانسته‌اند با هم افزایی مؤثر به سطحی از آمادگی و توان رزم و قدرت بی‌بدیل دریایی در منطقه تبدیل شوند تا همه مدعیان ابر قدرتی در عرصه دریا را به کرنش و استیصال بکشانند.

هم‌افزایی، وحدت و همدلی با همرزمان جهادی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اصول راهبردی ما تلقی می‌شود و همچنان با قوت و با صلابت، دوشادوش هم لحظه‌ای از مسیر تعالی و پیشرفت باز نخواهیم ایستاد و با ایمان و توکل بر خداوند متعال و تکیه بر دانش، خلاقیت، ابتکار، سازندگی و مجاهدت‌های شبانه‌روزی رزمندگان دریادل ارتشی و سپاهی، بیش از پیش با حفظ و ارتقاء سطح آمادگی رزم، خود را برای اجرای سخت‌ترین مأموریت‌های عرصه دریایی و در صورت لزوم، هر متجاوز زیاده‌خواه را در هر مقیاس و جغرافیایی مغلوب و منکوب نمائیم. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز آن نیرو، فرا رسیدن سالروز  شهادت شهدای حماسه «هفتم آذرماه 1359» و روز نیروی دریایی ارتش قهرمان را به جناب عالی و آحاد همرزمان گرانقدر، تبریک و تهنیت عرض کرده و سرافرازی شما دریادلان در صیانت از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.
 
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

رهبر انقلاب: ارتقای همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است

رهبر انقلاب: ارتقای همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: ارتقای همه جانبه توان رزمی و تجیهزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است.

رهبر انقلاب: ارتقای همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (دوشنبه) به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی، با حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.

 

 

در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتقاء همه جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و فرمودند: تقویت ارتباط نیروهای مسلح با دولت و سایرقوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به مناطق دیگر دنیا شد،‌ خاطرنشان کردند: با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریایی در شمال و به خصوص جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصت‌های دریا در کشور مورد غفلت واقع شده و باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

ایشان فرهنگ سازی در این زمینه و ایجاد فهم عمومی از دریا به عنوان یک زیرساخت اساسی را ضروری دانستند و افزودند: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شد و دولت‌ها هم از آن استقبال کردند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تولیدات هنری از جمله پویانمایی را در شناساندن فرصت‌های متنوع دریا موثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و معرفی ظرفیت های پیشرفت دریاپایه کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش عمرانی،‌ شوق مردم به استفاده از این فرصت افزایش خواهد یافت.

در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریای ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف بیان کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد

 

به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خانه ملت، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو، صبح امروز(دوشنبه 7 آذرماه) به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش با  محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
قالیباف در این دیدار ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و شهدای این نیرو و تقدیر از رشادت‌های این نیرو به مسئله دریا و ظرفیت‌های بی‌نظیر آن برای توسعه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاکیداتی که فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در خصوص موضوع دریا بیان فرمودند اما آنطور که شایسته بود، حق مطلب ادا نشده است.
وی تصریح کرد: امروزه موضوع دریا در نگاه راهبردی ارزش و اهمیت فراوانی پیدا کرده و حتی با وجود پیشرفتی که در حوزه فناوری صورت گرفته است و این پیشرفت‌ها در شئونات مختلف تاثیرگذار بوده اما از ارزش دریاها چیزی کم نکرده و این واقعیتی است که باید دید و از آن برای توسعه کشور استفاده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با نگاه به گذشته دور تا امروز، بزرگترین تمدن‌ها، اقتصادها و مراکز جمعیتی، نیروهای نظامی و ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی در سواحل صورت گرفته یا حداکثر در یک پس کرانه یا مساحت حدود 150 تا 200 کیلومتری اتفاق افتاده است، همچنین کشورهایی که در سواحل دریا هستند، نیمی از GDP (تولید ناخالص داخلی) آنها از این طریق محقق می‌شود و منفعت بسیاری را به دست می‌آورند، اما سهم ما از این موارد 2 تا 3 درصد است که این ضعف بسیار بزرگی است چراکه با مشاهده به رقم آن می‌توان دریافت که ما از تجربه دنیا در این خصوص استفاده نکرده‌ایم.
قالیباف گفت: بعد از پایان دوره پنجم مجمع تشخیص مصلحت نظام و در ابتدای کار دوره ششم، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اولویت‌های ابلاغی به مجمع از موضوعات دریاپایه به عنوان مهم‌ترین اولویت کشور نام بردند اما متاسفانه ما از آن در برنامه‌های کلان کشور استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: ایران در موضوع موقعیت جغرافیایی، در کنار اهمیتی که بحث دریا و سواحل دارد و از نظر ژئوپلیتیکی، منحصربه فردترین دریاها و خشکی‌ها را دارد، البته می‌توان گفت این منحصر به فردی برای ما تهدید هم ایجاد می‌کند اما در دل تهدیدها است که فرصت‌های بی‌نظیر برای کشور ایجاد می‌شود؛ در تقسیم فرصت‌ها به دو دسته فرصت‌های با ریسک و فرصت‌های بدون ریسک باید توجه کنیم که همیشه تحولات بزرگ در فرصت‌های دارای ریسک است
.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی که در دریا وجود دارد تاکید کرد: همگی این فرصت‌ها نوعی صنعت است که می‌توان با استفاده از آن زمینه رونق تجارت و بخش اقتصادی کشور را فراهم کنیم، اما متاسفانه سهم ما از این موضوعات بسیار اندک است.
قالیباف با اشاره به ایام تدوین برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: دولت و مجلس در کنار یکدیگر در سیاست‌های کلان مصمم هستند که از برنامه‌های سنتی 6 برنامه توسعه ای قبل فاصله گرفته و پیشران هایی که بزرگ و موثر هستند را مشخص کنند که یکی از این پیشران ها موضوعات دریاپایه است که می توان گفت سواحل مکران به عنوان منحصربه فردترین مکان می تواند مورد توجه قرار گیرد که یقیناً در برنامه هفتم به آن توجه خواهد شد.
وی با تاکید بر حل تزاحم‌های مدیریتی برای توسعه سواحل مکران، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می تواند فرصت های بسیاری را با استفاده از این سواحل ایجاد کند، بنابراین لازم است ظرفیت ها با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این سواحل ظرفیت هایی نظیر گردشگری، بندرگاهی، کریدورهای ریلی و هوایی،  فرصت های مالی و... ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند مشکلات بخش تجاری ما را رفع و باعث رونق تجارت خارجی کشور شود؛ بنابراین سواحل مکران به عنوان بزرگترین و بی‌نظیرترین فرصت باید مورد توجه قرار گیرد.
قالیباف خاطرنشان کرد: بحث جا به جایی کالا از طریق سواحل یکی از مهمترین ظرفیت هایی است که باید به آن توجه کرد که سواحل مکران از جمله آنهاست، البته تحولات امروز جهان نشان می‌دهد که این موقعیت بی‌نظیر باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و اگر این اتفاق نیفتد، امکان دارد بسیاری از فرصت‌ها از دست برود.

مردم سیستان و بلوچستان همواره در مقابل دشمنان ایران مصمم بوده اند

مردم سیستان و بلوچستان همواره در مقابل دشمنان ایران مصمم بوده اند
مردم سیستان و بلوچستان همواره در مقابل دشمنان ایران مصمم بوده اند

سردار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی قبل از طریق فرودگاه زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از بزرگان، سران طوایف و ریش‌سفیدان استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

سلامی در جمع خبرنگاران گفت: برای مردم این خطه احترام فوق‌العاده‌ای قائل هستم به واسطه اینکه مردمان این دیار شریف، اهل کرامت، باغیرت، جوانمرد و اهل محبت هستند و در مقابل دشمنان این سرزمین همواره مصمم بوده‌اند.

وی افزود: این مردم شایسته هر نوع قدردانی و سپاسگزاری، خدمت، فداکاری و جانبازی از سوی ما هستند که نیرو‌های مدافع امنیت و حافظان کرامت این سرزمین هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران هدف از این سفر در هفته بسیج را ملاقات با مردمان این دیار و صحبت با آنان عنوان کرد و گفت: پیامی که داریم این است ما این لباس را بر تن کرده‌ایم تا برای همه مردم ایران و برای امت اسلام یک سرباز فداکار باشیم و برای تحقق آرزو‌های بزرگ آن‌ها و امنیت، آرامش و پیشرفت هر چه می‌توانیم فداکاری کنیم و سربازان وفاداری برای مردم عزیز ایران از جمله مردم خونگرم سیستان و بلوچستان باشیم.

پاسخ تند کی‌روش خطاب به کلینزمن: از سمت خود استعفا بده

پاسخ تند کی‌روش خطاب به کلینزمن: از سمت خود استعفا بده

کارلوس کی‌روش با انتشار یک پست اینستاگرامی که کلیزمن را در ابتدای مسابقه ایران – آلمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در حال رد و بدل پرچم با احمدرضا عابدزاده نشان می‌دهد، در پاسخ به صحبت‌های کلینزمن که طبیعت فوتبال ملی ایران را سخت‌گیرانه، پرخطا، معترض و خشن توصیف کرده بود با همان لحن منحصربفرد از وی انتقاد کرد که بدون شناخت از شخصیت وی (کی‌روش) او را زیر سوال برده است.

کی روش نوشت:
یورگن عزیز تو پیش‌قدم شدی که مرا کارلوس صدا کنی و من فکر می‌کنم که اشکالی نداشته باشد که تو را یورگن خطاب کنم... بدون اینکه حتی مرا شخصا بشناسی شخصیت من را با غرور همیشگی خودت قضاوت کردی.

هیچ اهمیتی ندارد که من چقدر برای عملکرد تو در زمین فوتبال می‌توانم احترام قائل باشم. آن سخنانت درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری در فوتبال است. هیچکس نمی‌تواند اتحاد ما را دچار تزلزل کند، چون این موضوعات در سطح ما نیست.

اما حتی با این حرف‌ها ما دوست داریم تو را دعوت کنیم به عنوان مهمان در کمپ تیم ملی حضور پیدا کنی و با بازیکنان ایران ارتباط بگیری و از آن‌ها درباره کشورشان، مردم ایران، شعر و هنر و ریاضیات و جبر و تمدن هزاران ساله ایران بیاموزی و همچنین از بازیکنان ما بشنوی که چقدر فوتبال را دوست دارند و برای آن احترام قائلند.

 ما متوجه‌ایم که به عنوان آمریکایی - آلمانی حمایت خود را از ما دریغ کرده‌ای. مشکلی نیست؛ و با وجود اظهارات توهین آمیزت در بی‌بی‌سی که تلاش کرده‌ای زحمات، فداکاری و مهارت ما را زیر سوال ببری به تو قول می‌دهیم بدون آنکه قضاوتی درباره فرهنگ، ریشه و سابقه تو داشته باشیم همواره از حضورت در جمع خود استقبال کنیم.

در عین حال تمام نگاه ما متوجه این نکته است تا از تصمیم فیفا در ارتباط با پست سازمانی تو به عنوان عضوی از کمیته فنی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ باخبر شویم. چرا که به طور واضح انتظار ما از تو این است که پیش از بازدیدت از کمپ ما از سمت خود استعفا داده باشی.
کارلوس

یورگن کلینزمن در صحبت‌هایی بحث برانگیز عنوان کرده بود که بازیکنان ایرانی روی داور بازی با ولز تاثیر گذاشتند. او گفته بود: کارلوس (کی‌روش) واقعاً به خوبی با تیم ملی و فرهنگ ایران سازگار است، او در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد و سپس نتوانست با مصر به جام جهانی صعود کند و درست قبل از جام جهانی با ایران به میدان آمد؛ جایی که قبلا مدت زیادی با این تیم کار کرده بود. این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آنهاست. آنها مدام روی گوش داوران خط و داور چهارم کار کردند و روی قضاوت آنها تاثیر گذاشتند. صحنه‌های زیادی وجود داشت که در تصاویر تلویزیونی ندیدیم. این فرهنگ آنهاست، آنها شما را از بازی خود خارج می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.

حضور در مراسم رژه یگان‌های سطحی، زیر سطحی و هوایی منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرستان جاسک و دیدار با مردم از برنامه‌های سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به شهرستان جاسک است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

برقراری ارتباط تصویری با ناو گروه هشتاد و ششم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تنگه باب المندب نیز دیگر برنامه سفر رئیس جمهور به شهرستان جاسک است.

شهرستان جاسک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شرق بندرعباس در ساحل دریای عمان واقع شده و یکی از شهرستان‌های سواحل مکران است.

 

بازدید رئیس جمهور از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش

رئیس جمهور وارد جاسک شد/ بازدید رئیسی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش

رئیس جمهور وارد جاسک شد/ بازدید رئیسی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش

رئیس جمهور وارد شهرستان جاسک شد

رئیس جمهور وارد شهرستان جاسک شد

منبع:باشگاه خبرنگاران

تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند .

آیین تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی با اهدای گل و  قرائت فاتحه  به مقام شامخ امام خمینی(ره) ادای احترام کردند.
امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین تمام دریادلانی که بیشتر آنها در قلب آبهای نیلگون خلیج فارس آرام گرفتند، خاطر نشان کرد: منشاء رشد، شکوفایی و پیشرفت امروز کشور را کسانی به ارمغان آوردند که با نثار جان شیرین خود و تقدیم آن به مردم و میهنشان بدون هیچ چشم داشتی بار سفر بستند و باید یادمان باشد که چه کسانی رفتند تا ما زندگی راحتی داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش خانواده های کارکنان دریادل این نیرو اضافه کرد: موفقیت و سربلندی کارکنان این نیروی راهبردی در انجام اجرای مأموریت‌های دریانوردی، به واسطه داشتن خانواده‌هایی است که کنار این دریادلان، آرامش فکری آنها را فراهم می‌کنند تا کارکنان خدوم این نیرو بتوانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به اهتزاز در بیاورند، که به همه این عزیزان 7 آذر سالروز نیروی دریایی راهبردی ارتش را صمیمانه را تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به حضور اقتدار آفرین نیروی دریایی ارتش در عمق اقیانوس‌ آرام تا اقیانوس اطلس و همچنین تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدافع منافع کشور در حوزه دریا وحافظ تمامیت ارضی کشور است.
امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امروز کشور ما در اوج اقتدار و در سخت ترین گردنه قرار دارد، دشمنان نظام در تلاشند تا به ما ضربه بزنند و ما را با چالش‌های جدی مواجه سازند، اگر دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، به خاطر توان بازدارندگی نیروهای مسلح است و در عمل ثابت کرده‌ایم در دفاع از کشور با هیچ کشوری مماشات نخواهیم کرد و از هیچ حرکت و اقدامی برای دفاع از خودمان چشم پوشی نخواهیم کرد و با حداکثر توان و قدرت مدافع نظام، مملکت و مردم خواهیم بود