منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

عملیات اربعین ۱۴۰۲ آغاز شد

عملیات اربعین ۱۴۰۲ آغاز شد

عملیات اربعین ۱۴۰۲ از امروز همزمان با اول ماه صفر آغاز شد و برنامه‌ریزی‌ها برای حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین تا بیستم شهریور ادامه دارد.

عملیات اربعین ۱۴۰۲ آغاز شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عملیات اربعین ۱۴۰۲ امروز هم‌زمان با اول ماه صفر با شعار «حیاتنا الحسین» آغاز شد. براساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، عملیات اربعین امسال از اول تا ۲۵ ماه صفر هم‌زمان با ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور صورت می‌گیرد و در این ایام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با عراق آماده پذیرش زائران است.

همچنین موکب‌های اربعینی از هفته آینده فعال می‌شود و در روزهای اخیر نیز برخی موکب‌ها در مرزهای خروجی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 

نام‌نویسی بیش از یک میلیون زائر اربعین در سامانه سماح

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون زائر در سامانه سماح، می‌گوید: بیش از ۹۵ درصد زائران، مرز زمینی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

برای سهولت تردد زائران به سوی مرزها در کنار استفاده از ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، اتوبوس‌هایی از ترکیه و پاکستان اجاره شده است. علاوه بر این، هزینه کرایه اتوبوس‌ها و قطار با نرخ مصوب از شهرهای مختلف به سوی مرزها اعلام شده و عرضه بلیت با قیمت بالاتر تخلف به شمار می‌رود. کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین پیگیر این موضوع شده است.

عرضه بلیت‌های اربعین به صورت تصاعدی

تعداد پروازها و قطارها به شهرهای مرزی نیز از امروز به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. بلیت پرواز اربعین هم از روز گذشته عرضه شده و تا ۲۰ شهریور با نرخ مصوب به صورت تصاعدی فروخته می‌شود. هزینه بلیت پرواز اربعین هشت میلیون تومان برای رفت و برگشت است که از مشهد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. برخی از ایرلاین‌ها البته پیش از زمان مقرر اقدام به عرضه بلیت اربعین کرده بودند و برخی هم با هزینه بالاتر در سایت‌ها این بلیت‌ها را می‌فروختند. اما محمد محمدی‌بخش رئیس هواپیمایی کشوری از مردم خواست فقط از سایت شرکت‌های هواپیمایی با قیمت مصوب این بلیت‌ها را خریداری کنند و از تهیه بلیت از سایر سایت‌های متفرقه و افراد سودجو بپرهیزند.

آمادگی عراق برای پذیرای زائران اربعین

امسال عراق هم برای پذیرایی حداکثری زائران اعلام آمادگی کرده است. در شهر کربلا اقداماتی برای رفاه زائران و همچنین تأمین امنیت آنها پیش‌بینی کرده است. نه تنها نیروهای امنیتی دولت عراق بلکه نیروهای حشدالشعبی هم برای ایجاد امنیت زائران اربعین فعال شده‌اند.

مرزها در ایام اربعین

با توجه به اینکه بر اساس گزارش‌ها بیشتر زائران از مرز مهران عازم زیارت اربعین می‌شوند، تعداد گیت‌های خروجی افزایش یافته است تا دیگر زائران کم‌تر در این مرز معطل شوند. ظرفیت پارکینگ‌ها نیز ۲۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام می‌گوید: به منظور سهولت تردد زائران برای رسیدن به مرز و حضور با خودرو شخصی، پنج محور مواصلاتی به مهران، چهار بانده شده است.

همچنین موکب‌ها در مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد. در مرز شلمچه نیز به عنوان دومین مرز پرتردد در ایام اربعین، ۴۰۰ موکب در مسیر مرز راه‌اندازی می‌شود.

در اربعین سال جاری مرز تمرچین هم برای نخستین‌بار ۲۴ ساعته فعال است. اقلیم کردستان عراق آماده میزبانی از نیم میلیون زائر است. برای این منظور علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی در مرز و‌ مسیر زائران، بلکه در خاک عراق هم موکب‌های پذیرایی و آسان پیش‌بینی شده است.

مرزهای خسروی و چذابه نیز به صورت شبانه‌روزی فعال است و زائران می‌توانند از این مرزها هم عازم عراق شوند. مرز باشماق نیز امسال برای تردد زائران اربعین از ساعت ۶ تا ۱۷ باز است.

 

۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است

یکی از اقداماتی که برای سهولت تردد زائران اربعین امسال پیش‌بینی شده، اختصاص گذرنامه زیارتی با پنج سال اعتبار است. سال گذشته برگ گذر موقت پیش‌بینی شده بود اما امسال گذرنامه اربعین به صورت اختصاصی شبیه گذرنامه‌های بین‌المللی صادر می‌شود. علی ذوالقدری رئیس مهاجرت و گذرنامه می‌گوید: روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر درخواست دریافت این گذرنامه را می‌دهند و تاکنون حدود ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر و تحویل پست شده است.

تمدید ۲ دقیقه‌ای گذرنامه‌ها برای اربعین

البته مقرر شد تا گذرنامه‌بین‌المللی افرادی که تا سال ۱۴۰۰ اعتبار داشت، با یک برچسب در کوتاه‌ترین زمان معتبر شود و افراد بتوانند برای سفر اربعین با این گذرنامه‌ها به عراق سفر کنند. این اقدام از روزهای گذشته در سراسر کشور انجام می‌شود.

تسهیل زیارت اربعین برای مشمولان

از دیگر اقداماتی که در سال جاری برای اربعین پیش‌بینی شده است، تسهیل سفر اربعین برای مشمولان است که دیگر مشمولان نیازی به گذاشتن وثیقه برای زیارت اربعین ندارند. 

با توجه به اینکه بسیاری از مشتاق زیارت اربعین در روزهای منتهی به اربعین هستند، عرضه بلیت‌ها و حتی خدمات به زائران در روزهای منتهی به اربعین افزایش می‌یابد. 

برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین

برنامه‌های فرهنگی متنوعی هم در اربعین امسال پیش‌بینی شده که حضور فعالان قرآنی بانوان برای نخستین‌بار و ایجاد غرفه‌هایی ویژه بانوان برخی از این فعالیت‌هاست. حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: از موکب داران عراقی امسال هم تقدیر می‌کنیم و فعالیت‌های مختلفی هم با توجه به میزبانی مردم عراق و تقدیر از آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

اربعین ۱۴۰۲ در ایران و عراق همزمان شد و روز ۱۵ شهریورماه مصادف با روز اربعین خواهد بود.  

امیر آشتیانی: کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه از شیطنت‌ها و بحران‌آفرینی‌ها بپرهیزند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: ایران اسلامی به همت مردم بصیر و ولایتمدار خود دارای انسجام ملی و توانمندی‌های راهبردی در حوزه‌های ژئوپلیتیکی و مزیت‌های بی‌شمار است.

امیر آشتیانی: کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه از شیطنت‌ها و بحران‌آفرینی‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز (جمعه، ۲۷ مردادماه) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و مهیاشدن برای برگزاری اربعین حسینی است به محضر ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌کنم. همچنین، ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی و هفته دولت قرار داریم، یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر و یک هزار شهید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شهیدان نامجوی فکوری و چمران سه وزیر شهید دفاع را گرامی می‌داریم.

امیر آشتیانی گفت:‌ یکی از مولفه‌های قدرت ملی توان نظامی و سازه دفاعی امنیتی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه‌های مختلف احراز کرده، صاحب قدرت است. البته قدرت واقعی که قدرت متکی به خداوند تبارک و تعالی است. در مقابل، دشمنان ما در بحران‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی به سر می‌برند و در نهایت استیصال و درماندگی قرار دارند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به همت مردم بصیر و ولایتمدار خود دارای انسجام ملی و توانمندی‌های راهبردی در حوزه‌های ژئوپلیتیکی و مزیت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری، صاحب اقتدار و نفوذ است و توانمند در ایفای نقش موثر در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی.

وزیر دفاع در ادامه سخنانش با بیان اینکه توصیه و هشدار ما به کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه، پرهیز از شیطنت‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و بحران آفرینی‌ها است، تصریح کرد: چرا که هر اقدام جاهلانه آن‌ها در اساس به ضرر خودشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و ثبات در منطقه و اقسی نقاط جهان است و ما مخالف هرگونه جنگ و خشونت در جهان هستیم.

وی ادامه داد: در دنیای امروز دستیابی به صلح و امنیت پایدار تنها در گرو قدرت توان و اقتدار دفاعی است.

امیر آشتیانی، از وزارت دفاع به عنوان یک نهاد قابلیت آفرین در سطح ملی و دفاعی یاد کرد و افزود: این نهاد خلق‌کننده مزیت‌های راهبردی برای کشور، ضمانت کننده و پشتیبان قدرت بازدارندگی است؛ آن هم بازدارندگی موثر قابل اطمینان و پایدار.

وی ادامه داد: امروز توانمندی‌های ما در بخش‌های موشکی، پدافند هوایی، رزم هوایی، رزم دریایی، رزم زمینی، توان فضایی، دفاع بیولوژیک، دفاع سایبری، جنگ شناختی، جنگ الکترونیک و سایر حوزه‌ها و همچنین کمک‌های علمی و فناورانه به دیگر بخش‌های کشور ما را در تحقق اهداف توسعه پایدار، بی‌بدیل و انکارناپذیر یاری رسانده است.

وزیر دفاع گفت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد فضای رقابت، رشد و بالندگی برای جوانان، نخبگان و استعدادهای مومن و خلاق، اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم، بومی‌سازی و داخلی‌سازی و رفع گلوگاه‌های فناورانه صنعتی، کاهش آثار تحریم و ارزآوری بخش دیگری از دستاوردهای ما در این حوزه است.

وی افزود: بر این اساس، به فضل الهی و در فضای آکنده از همدلی مجاهدت و ایثار در ارکان نظام اعم از دولت خدمتگزار و صادق، مجلس انقلابی و قوه قضاییه و تعامل سازنده نیروهای مسلح با نهادها و مجموعه‌های کشور در خدمت رسانی و عشق به مردم، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های به دست آمده را به حدی جهشی و پرشتاب کرده است که علاوه بر تامین نیازهای نیروهای مسلح صنایع بخش خصوصی و دولتی را هم از ثمره و دستاوردهای بزرگ پدید آمده آن برخوردار کرده است.

امیر آشتیانی در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: وزارت دفاع در چارچوب دکترین دفاعی و اصل سلطه ناپذیری نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا و دوراندیشی‌های معظم‌له در حوزه دفاعی امنیتی و در قالب برنامه‌های مدون و نظاممند مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌ها با شناخت و تحلیل محیط راهبردی کشور اقدامات موثری را انجام داده است.

وزارت اطلاعات: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی شاهچراغ و مرتبط با داعش دستگیر شده است

وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌از ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام کرد: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شد.

وزارت اطلاعات: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی شاهچراغ و مرتبط با داعش دستگیر شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌از ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام کرد: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
باسمه تعالی

با ابراز تأثر و تأسف شدید از وقوع حادثه‌ی تروریستی مجدد در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (علیهما‌السلام) و عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ی شهدای آن بارگاه نورانی به خانواده‌های محترم داغ‌دیده و دعا برای سلامتی کامل و عاجل آسیب‌دیدگان، به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند:

1- پیش از حادثه‌ی سال گذشته در آن حرم شریف، عوامل تروریسم تکفیری تلاش‌های متعددی برای انجام عملیات تروریستی علیه مشاهد شریف، بقاع متبرکه، هیآت و دیگر اماکن تجمع مردم متدین کشور طراحی کرده بودند که با تلاش‌های هوشیارانه و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دیگر حافظان امنیت کشور، از وقوع آن‌ها جلوگیری شده بود. آن پیشگیری مقتدرانه؛ خالقان تروریسم تکفیری را به تغییر راهبرد و اعزام تروریست‌های غیرایرانی رهنمون ساخت. براین اساس در واقعه‌ی سال گذشته، تمامی اعضای تیم تروریستی، اعم از عناصر عملیاتی، پشتیبانی و هدایت صحنه از عناصر بیگانه انتخاب و تنها چند روز پیش از عملیات وارد کشور شده بودند.

2- همچنانکه در اطلاعیه‌ی مورخ 16 آبان سال گذشته اعلام شد، با اعمال گسترده‌ترین تدابیر اطلاعاتی، امنیتی و فنّی، نه تنها تمامی اعضا و مرتبطین آن تیم ترویستی شناسایی و بازداشت شدند، بلکه تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات‌های مشابه وارد کشور شده یا به هر شکلی و در هر حدی با تروریسم تکفیری مرتبط بودند، شناسایی و بازداشت شدند. به‌این ترتیب در مجموعه عملیات‌های معطوف به واقعه‌ی سال گذشته، 26 عامل تکفیری دستگیر شدند که جملگی، غیرایرانی و از ملّیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بودند.

3- گروهک آمریکا ساخته‌ی داعش که مسئولیت عملیات سال گذشته را برعهده گرفته بود، پس از محاکمه و مجازات تعدادی از عوامل آن جنایت، اعلام نمود که به عملیات انتقامی مبادرت خواهد ورزید. از آن پس تروریست‌های متعددی را به‌سوی خاک پاک ایران روانه کرد که جملگی تروریست‌ها، یا در مبدأ یا در مرزهای کشور، در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) معدوم شدند و یا در داخل دستگیر و در مسیر محاکمه قرار گرفتند. بدین‌سان از حادثه‌ی اول تا دوم حرم مطهر، تعداد 196 تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شدند.

4- عامل عملیات تروریستی اخیر دقیقاً از سنخ همان تروریست‌های تکفیری پیش‌گفته است که با کمال تأسف و دریغ به داخل کشور رخنه نموده است. او نیز همچون تروریست معدوم سال گذشته، تبعه‌ی کشور تاجیکستان است که از طریق سکوی خارجی تلگرام با گروهک داعش آشنا و جذب آن شده است. وی برای ورود به ایران از کشورهای تاجیکستان، ترکیه و پاکستان عبور کرده، سپس در ولایت بدخشان افغانستان آموزش دیده و از مرزهای شرقی به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده است. در ایران از طریق همان سکوی خارجی (تلگرام) با سرپُل‌های هدایت‌کننده‌ی عملیات برای دریافت دستورالعمل و اسلحه در ارتباط بوده و نهایتاً در تاریخ یکشنبه 22 مرداد ماه دست به عملیات تروریستی زده است. 

5- انتخاب زمان انجام هر دو عملیات تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) کاملاً معنادار است. در سال گذشته، همزمان با اغتشاشات دشمن‌ساخته‌ی پاییز و در سال جاری، در آستانه‌ی سالگرد آن وقایع.

6- اما علاوه بر این نوع عملیات، کارفرمایان غربی- صهیونیستی داعش در ماه‌های گذشته گونه‌های دیگری از مزدوران خود را نیز برای انجام انواع عملیات خرابکارانه آموزش داده، تجهیز نموده و آماده‌ی اقدامات خرابکارانه کرده بودند که با الطاف الهی، تمامی آن‌ها شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند. تنها در پرونده‌ی کشف 43 بمب در 7 استان کشور که برای کارگذاری در هیآت و بقاع متبرکه در دهه‌ی اول محرم و مزار مطهر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و برخی تأسیسات حساس کشور تدارک دیده بودند (موضوع اطلاعیه‌ی مورخ دوم مرداد ماه جاری این وزارت)، 14 تروریست مجهز و آماده عملیات دستگیر شدند.

7- در روزهای اخیر، عناصر مهم دیگر اعزامی از سوی کانون‌های تروریست‌پرور، در تورها و تله‌های امنیتی گرفتار شدند که در زمان مقتضی پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

8- سربازان گمنام امام زمان (عج) گرچه همه‌ی تلاش و توان و تلاش خود را برای مقابله با اشکال گوناگون تروریسم به‌کار برده و سناریوهای مختلف و متنوع آن را تاکنون خنثی و هسته‌های متعدد عملیاتی را در مبدأ یا در داخل کشور منهدم کرده‌اند، با این‌حال مجموعه‌ی مجاهدت‌های اعلام شده و ناشده‌ی خود را توجیه‌گر وقوع حتی یک رویداد تلخ و تأسف‌بار تروریستی نمی‌دانند. لذا هم‌زمان با ادامه‌ی تحقیقات همه‌جانبه پیرامون حادثه‌ی اخیر، تأکید می‌کنند با افزایش و تقویت همکاری، همراهی و هم‌افزایی کلیه‌ی اعضای جامعه‌ی اطلاعاتی کشور و به‌کارگیری همه‌ی تدابیر مقتضی، وظیفه‌ی مقدس صیانت از امنیتِ کشور و مردم را بیش از پیش عمق و گسترش خواهند داد.

9- تعهد نسبت به شناسایی و مجازات کلیه‌ی عوامل دخیل در آن جنایت، همچون واقعه‌ی سال گذشته، قطعی است کما این‌که در این چند روز نیز با همکاری تنگاتنگ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی کشور، تعدادی از عناصر مرتبط با جنایت، شناسایی و بازداشت شده‌اند. مِن‌جمله کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی، مستقر در ایران و مرتبط مستقیم با مسئول عملیاتی داعش (در سوریه و افغانستان) به فضل الهی شناسایی و دستگیر شد. 

10- از رژیم ایالات متحده که پدید آورنده‌ی داعش است و پس از انهدام آن توسط جبهه‌ی مقاومت اسلامی، اکنون درپی «احیای جسد متعفن» آن است، مسلماً انتظاری نیست. اما سکوت مدعیان اروپایی مبارزه با تروریسم در پیرامون عملیات تروریستی اخیر همراه با پای‌کوبی مستانه‌ی رسانه‌های وابسته به آن‌ها در این قبال، نه تنها مصداق واضح دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه‌ی آن‌هاست بلکه می‌تواند آدرسی دیگر از باشگاه آفریننده و حامی تروریسم تکفیری را نشان دهد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات

توزیع زمانی عرضه بلیت پروازهای اربعین در ساعات مختلف روز

توزیع زمانی عرضه بلیت پروازهای اربعین در ساعات مختلف روز

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توزیع زمانی عرضه بلیت پروازهای اربعین در ساعات مختلف روز،‌گفت: زوار در صورت مراجعه به سایت و نبود بلیت در ساعتی دیگر مراجعه کنند چون عرضه بلیت‌ها در طول روز توزیع شده است.

توزیع زمانی عرضه بلیت پروازهای اربعین در ساعات مختلف روز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حسام‌ قربانعلی با اشاره به‌ توزیع عرضه بلیت پروازهای اربعین در ساعات مختلف روز، اظهار داشت: زوار نگران نباشند، عرضه پروازهای اربعین روزانه است و فقط در راستای مدیریت عرضه و تقاضا صندلی‌ها به تدریج عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا اگر بخواهیم به چندین میلیون تقاضای خرید بلیت به صورت یکجا در یک روز پاسخ دهیم سرور سایت امکان پاسخگویی ندارد و ممکن است سایت از دسترس خارج شود.

قربانعلی بیان کرد: بنابراین به منظور فراهم کردن امکان خرید بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت ایران ایر، عرضه بلیت پروازها در سایت به صورت پلکانی خواهد بود بنابراین نمایش پیام «نبود صندلی» در سایت مبنی بر اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت پروازها نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به عرضه بلیت از بامداد ۲۶ مرداد، ترافیک مراجعه به سایت ایران ایر بالا است بنابراین با پیش‌بینی این موضوع، تمهیدات لازم اتخاذ و مقرر شد برای ایجاد سطح دسترسی بیشتر برای هموطنان، عرضه بلیت در فواصل زمانی مختلف به صورت پلکانی انجام شود.

قربانعلی اضافه کرد: ممکن است هموطنان در زمان مراجعه به سایت ایران ایر با پیام تکمیل ظرفیت مواجه شوند که به منزله نبود بلیت تلقی کنند، اما مجددا تاکید می‌شود این گونه نیست و عرضه بلیت در فواصل زمانی به تناوب در سیستم عرضه می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاکنون ۲۳ درصد از ظرفیت مسیرهای نجف به صورت اینترنتی عرضه و به فروش رفته است، گفت: برای خرید بلیت مراقب هستیم عرضه طوری باشد که سایت از دسترس خارج نشود.

قربانعلی گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد تسهیلات برای زوار اربعین بلیت پروازهای نجف-فرودگاه امام را در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۹ شهریور با نرخ ۲.۵ میلیون تومان عرضه می‌کند.

وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی توجه داشته باشند که قیمت بلیت پروازهای رفت ایران ایر در ایام اربعین ۴ میلیون تومان است.

رئیسی: همه امروز سپاه پاسداران را ملجاء و پناه خود می‌دانند

رئیس جمهور با بیان اینکه سپاه دو ویژگی اساسی دارد که باید به آن افتخار کرد: سرمایه معنوی و سرمایه اجتماعی، گفت:‌ شیعه، سنی، مسلمان و غیرمسلمان، همه امروز سپاه را ملجا می‌دانند.

رئیسی: همه امروز سپاه پاسداران را ملجاء و پناه خود می‌دانند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ دومین روز از بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم در جمع فرماندهان و مسئولین سپاه با تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نیروهای مسلح و مجهز در دنیا بسیارند اما آنچه سپاه را از سایر نیروهای مسلح ممتاز می کند قدسیت سپاه است و این مهم بواسطه ارتباط این نهاد انقلابی با مرکز حاصل شده است.

رئیسی، ارتباط و اطاعت امر از نایب زمان (عج) را دیگر ویژگی ممتاز سپاه عنوان و تاکید کرد: سپاه علاوه بر جایگاه قدسی خود مبنی بر حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، عمل قدسی و مقدس دارد و شهدای والامقام ما نمونه های مجسم این عمل مقدس هستند.

وی سپاه را مولود بابرکت انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: این مولود مقدس تا به امروز ماموریتهای خطیری بر دوش داشته که مهم ترین آن‌ها حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور سرمایه معنوی و اجتماعی را از عوامل برتری سپاه توصیف کرد و گفت: همه امروز سپاه را ملجأ و مأمن می دانند و حضور سپاه برای مردم اطمینان بخش و در منطقه امنیت بخش و امیدبخش است.

وی ادامه داد: حضور سپاه در تمامی عرصه ها امنیت ساز، آرامش بخش و امیدساز بوده و اگر اقدامات سپاه و مجاهدان غیور امت اسلامی برابر داعش نبود امروز تمام اروپا را داعش فراگرفته بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زندگی آرام امروز در اروپا مرهون مجاهدت های سپاه است اما متأسفانه آنها قهرمان مبارزه با تروریسم را ، ترور می کنند و سپاهی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است را تروریست معرفی می کنند! و این سوالی است که سازمانها بین المللی باید به آن پاسخ دهند.

رئیسی با بیان اینکه سایه جنگ از کشور با مجاهدت سپاه ، خون پاک شهدا و مدد الهی کنار رفت گفت: اگر امروز همگان ایران را قدرتمند و با عزت می شناسند این قدرت مرهون جانفشانی شهدا، مجاهدت نیروهای مسلح و ایستادگی مردم است؛ تولید قدرت در حوزه های مختلف اعم از نظامی، علمی، اقتصادی و مجاهدت در میدان مصونیت بخش بوده است.

وی، مجهز بودن امروز سپاه به قدرت مغز افزاری، نرم افزاری و سخت افزاری را شگرف و شایسته تحسین عنوان و تصریح کرد: در تمامی این عرصه ها بایستی همواره به روز و به هنگام کار کرد که این در دستور کار سپاه قرار دارد.

رئیس جمهور اهمیت جنگ شناختی و اداراکی را برابر با جنگ سخت عنوان و تصریح کرد: شناخت، تجهیز و اقدام به هنگام و در زمان مناسب در عرصه جنگ شناختی نیز توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی افزود: دشمنان تصور کردند با اغتشاشات می توانند به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما آسیب بزنند غافل از اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به درخت تناوری مبدل شده است، آنان پس از ناکامی برابر ایران اسلامی پیغام هایی را مبنی بر اشتباه در رفتار و موضع گیری های خود در ایام اغتشاشات را برای ما ارسال کردند.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: سپاه با شعار «ما می توانیم» وارد میدان شده و این شعار در تمامی عرصه‌ها محقق شده و خودنمایی می کند و حضور این نیروی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح دشمنان را مأیوس کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور سپاه در عرصه سازندگی نیز اظهار کرد: امروز نام سپاه با محرومیت زدایی عجین شده و مردم ایران این دو نام را همواره در کنار یکدیگر می شناسند و این سرمایه اجتماعی باید پاس داشته شود و بنده امروز از این بازوان پرتوان نظام اسلامی قدردانی می کنم.

وی، راهبرد دشمن را ایجاد یاس و ناامیدی و در تقابل با راهبرد امید آفرینی نظام اسلامی توصیف و تصریح کرد: امروز راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در کنار اردوهای راهیان نور گامی موثر در راستای تبیین پیشرفت ها و توانمندیهای ایران اسلامی در دوران سخت ترین تحریم ها است.

رئیسی با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز مرهون اراده مجاهدانی است که جانانه برابر دشمن ایستاده‌اند، گفت: دولت خود را مکلف می داند با اراده ای محکم در مسیر رفع مشکلات گام برداشته و مسیر پیشرفت و شکوفایی را باقدرت دنبال کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: از ابتدای دولت هم حوزه رفع تحریم و هم خنثی سازی تحریم را دنبال کرد ه ایم ؛ در رفع تحریم ها دیپلماسی مقتدرانه و عزت مندانه را دنبال می کنیم و در حوزه خنثی سازی تحریم ها هم معتقدیم امروز از هر زمان دیگری قوی تریم و دشمن از هر زمان دیگر ضعیف‌تر است.

رئیسی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این همکاری، همدلی و هم افزایی میان دولت، سپاه و نیروهای انقلابی در راستای امیدافزایی مردم و ناکام سازی دشمنان تداوم داشته باشد.

مهمترین علائم کم خونی کدام است؟


مهمترین علائم کم خونی کدام است؟

علائم و نشانه‌های کم‌خونی بسته به علت کم خونی متفاوت است. در برخی از موارد ممکن است هنگام مراجعه‌ی فرد برای بررسی بیماری‌های دیگر، به وجود کم‌خونی پی برده شود. 

مهم‌ ترین علائم و نشانه‌ها، در صورت بروز، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خستگی

ضعف

پوست کم رنگ یا زرد رنگ

ضربان های نا منظم قلب

تنگی نفس

سرگیجه

درد قفسه سینه

دست و پای سرد

سردرد

نکته‌ی مهم در خصوص کم‌خونی آن است که در ابتدا، می‌تواند آن‌قدر خفیف باشد که فرد متوجه آن نشود؛ اما علائم کم‌خونی با شدیدتر شدن آن، تقویت می‌شوند.

عراق به زائران اربعین سیمکارت با اینترنت رایگان می‌دهد

عراق به زائران اربعین سیمکارت با اینترنت رایگان می‌دهد

دولت عراق قرار است سیمکارت با اینترنت و تماس بین‌المللی رایگان در اختیار زائران اربعین 1402 قرار دهد. این سیم کارت به مدت یک هفته معتبر است.

عراق به زائران اربعین سیمکارت با اینترنت رایگان می‌دهد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از مشکلاتی که زائران اربعین در خاک عراق با آن مواجه هستند، برقراری تماس اینترنتی با خانواده یا حتی همراهان در مسیر پیاده‌روی است.

در روزهای اخیر دولت عراق اعلام کرد که سیمکارت‌هایی را در اختیار زائران اربعین از کشورهای ایران، کویت، لبنان و عربستان قرار می‌دهد که این سیمکارت‌ها بسته اینترنت فعال رایگان دارند و زائران به مدت یک هفته می‌توانند در کنار استفاده از اینترنت، تماس بین‌المللی رایگان هم داشته باشند.

تلاش عراق برای ایجاد زیرساخت اینترنت پرسرعت در مسیر پیاده‌روی اربعین

عراقی‌ها درصدد ایجاد زیرساخت‌هایی برای برقراری اینترنت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین هم هستند و وزارت ارتباطات این کشور در هفته‌های گذشته پیشنهاد مجهز کردن مسیر زائران به اینترنت پرسرعت را داده است.

البته در سال‌های گذشته با توجه به حضور میلیونی زائران، در برخی اوقات اینترنت خطوط تلفن همراه این کشور با کُندی سرعت یا اختلال مواجه بود که به گفته مسؤولان عراقی، امسال این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد و دکل‌های لازم برای تقویت سیگنال‌های موجود پیش‌بینی شده است.

این اقدام به منظور برقراری ارتباط زائران خارجی به همراهان و خانواده و همچنین انعکاس اربعین ۱۴۰۲ در جهان پیش‌بینی شده است.

امسال با برنامه‌ریزی مسؤولان عراقی، تلفن همراه زائران در این قطعه از بهشت به اینترنت رایگان متصل می‌شود. در روزهای گذشته نیز اینترنت رایگان در حرم امامین جوادین علیهماالسلام در کاظمین در اختیاز زائران قرار گرفت.

به گزارش فارس، سال گذشته نیز برخی از زائران با خرید سیمکارت‌هایی در مسیر پیاده‌روی اربعین یا شهرهای زیارتی، اینترنت رایگان دریفت کردند؛ به طوری که با خرید سیمکارت، اینترنت هم برای آنها فعال می‌شد. اما به نظر می‌رسد امسال قرار است به طور کلی عراق از زائران اربعین هزینه‌ای بابت این سیمکارت‌ها هم نگیرد و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش: راهیان نور از مؤثرترین ابزارها برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است

 

امیر سرتیپ دوم سیفی گفت:امروزه دشمنان به جنگ ترکیبی و جنگ شناختی روی آورده‌ و بر احساسات و باور مردم ما تمرکز کرده‌اند و راهیان نور از مؤثرترین ابزارها برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی، فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس با بیان اینکه آموزشی مؤثر خواهد بود که منجر به تغییر رفتار شود، اظهار‌داشت: راهیان نور یکی از مؤثرترین ابزار‌های فرهنگی برای تغییر رفتار افراد در جهت مثبت است.
امیر سرتیپ دوم سیفی ادامه داد: اگر احساس‌های پنج‌گانه را در کنار یادگیری، دانستن، درک‌کردن و فهمیدن قرار دهیم و بر سه محور احساسات، عواطف و هیجان تمرکز کنیم، منجر به تغییر رفتار می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با اتفاقات دفاع مقدس افزود: راهیان نور تلاش می‌کند که در استان‌های مختلف بهره‌برداری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد و این موضوع به طور عملی اثبات شده است که اردوهای راهیان نور می‌تواند احساسات، عواطف و هیجانات را به نحو مطلوبی تغییر دهد؛ پس برپایی این اردوها اقدامی بسیار تأثیرگذار است.
فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش با بیان اینکه راهیان نور برای همه ما یک فرصت بوده و ما در این اردوها با استفاده از فکر و شهود رفتار‌ها را تغییر می‌دهیم، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان به جنگ ترکیبی و جنگ شناختی روی آورده‌ و بر احساسات و باور مردم ما تمرکز کرده‌اند و راهیان نور از مؤثرترین ابزارها برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است.

برپایی موکب بزرگ «رهپویان ولایت ارتش» در مرز رسمی خسروی

 

فرمانده تیپ ۱۸۱ شهید سلیمی نیروی زمینی ارتش، گفت: این تیپ با برپایی موکب بزرگ «رهپویان ولایت ارتش» در مرز رسمی خسروی در خدمات زائران اربعین حسینی خواهد بود.
سرهنگ جعفر رشنو فرمانده تیپ ۱۸۱ شهید سلیمی نیروی زمینی ارتش در جلسه ستاد اربعین حسینی این تیپ در منطقه مرزی خسروی، گفت: تیپ۱۸۱ ارتش مقتدرانه از مرز‌های زمینی غرب کشور محافظت می‌کند و با تمام توان آمادگی خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) را در ایام اربعین دارد.
وی اظهار کرد: خدمت به زوار عبادت است و باید این عبادت را غنیمت شمرد، چون خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به زائران سید الشهدا (ع) ذخیره آخرت است.
فرمانده تیپ ۱۸۱ شهید سلیمی گفت: در این موکب علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، خدمات بهداشتی، اقامه نماز‌های جماعت و پذیرایی از زائران با وعده‌های غذایی مختلف صبحانه، ناهار و شام با استقرار آشپزخانه و پخت غذا در وعده‌های مختلف در خدمت زائران اربعین خواهیم بود.
سرهنگ رشنو ادامه داد: تیپ ۱۸۱ ارتش روزانه آمادگی پخت بیش از ۶هزار وعده غذای گرم را دارد و از لحاظ بهداشتی تمام مسائل رعایت می‌شود.
او گفت: جهت رفاه حال زوار اربعین تمام امکانات و تجهیزات را بکار می‌گیریم تا زائران گرامی در آسایش و امنیت کامل از این مسیر تردد نمایند.
وی از پیش بینی اتوبوس برای جابجایی و انتقال زائران از قصرشیرین تا پایانه مرزی خسروی خبر داد و افزود: خدمات ارتش تا پایان همایش پیاده روی اربعین ادامه دارد.

«اولین اسیر» و «آخرین آزاده»؛ مروری بر شرح زندگی شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری، «سیدالاسراء ایران»

 

پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ حسین لشکری را از سایر دوستان جدا کردند و قسمت دوم دوران اسارت او ۱۰ سال به طول انجامید.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از ایسنا، فرایند بازگشت آزادگان به میهن، دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و دو روز پس از آن انجام شد که صدام در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ـ رئیس‌جمهور وقت ایران ـ بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.
به دنبال تبادل این نامه و پاسخ آن بود که توافق نهایی برای پذیرش آتش‌بس در سرتاسر مرزهای مشترک دو کشور ایران و عراق صورت عملی به خود گرفت؛ البته ناگفته نماند که اتخاذ چنین رویکردی مخصوصا از سوی رژیم بعث عراق ناشی از الزامات ضروری و ذاتی گشایش و شروع جنگ در جبهه کویت بود.
ستاد رسیدگی به امور آزادگان در ۲۲ مرداد ۱۳۶۹، در نخستین گام با تبادل انبوه اسرا مواجه شد و بر اساس همان قانون و با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه‌ها مسوولیت این کار عظیم را به دوش گرفت و تبادل بیش از ۴۰ هزار آزاده و به همین تعداد اسیر عراقی را انجام داد.
حسین لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ ماموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در مناطق مرزی به اسارت نیروی بعث عراق درآمد.اگر چه در جریان تبادل اسرا تعداد بسیاری از آنها به میهن بازگشتند اما در میان آنها خلبانی ارتشی بود که برای صدام از ارزش ویژه‌ای برخوردار بود و او را سال‌ها در عراق زندانی نگه داشت. در روز ۲۶ شهریور ماه ۵۹ ارتش رژیم بعثی صدام در مناطق مهران و قصرشیرین و همچنین پاسگاه‌های بازرگان، سوبله، صفویه، رشیدیه، طاوسیه، دویرج و فکه عملیات نظامی انجام داد. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیم گرفت برای جوابگویی به تجاوزات رژیم بعثی صدام، تعدادی از تانک‌ها و توپخانه دشمن که در منطقه زرباتیه شناسایی شده بود، منهدم کند.
در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی، حسین لشکری با یک فروند هواپیمای «اف-۵» به همراه یک دسته پروازی برای پاسخگویی به تجاوزات دشمن، اقدام به انهدام تانک‌ها و توپخانه‌هایی کرد که روز قبل پاسگاه‌های مرزی ایران را گلوله باران کرده و وارد خاک ایران شده بودند. پس از منهدم کردن ادوات نظامی دشمن، هواپیمای لشکری دچار سانحه و آسیب می‌بیند و حسین لشکری که دیگر هواپیمایش قادر نبود به سلامت در پایگاه هوایی به زمین بنشیند، مجبور به ترک هواپیما و استفاده از چتر نجات می‌شود و نهایتاً در نقاط مرزی به اسارت نیروهای رژیم بعثی عراق درمی‌آید.
شرح حال زندگی اولین اسیر و آخرین آزاده جمهوری اسلامی ایران شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری که لقب «سید الاسراء» ایرانی را از رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) دریافت کرد جالب و شنیدنی است. خلبان آزاده حسین لشکری، ملقب به «سیدالاسراء ایران»، در سال ۱۳۳۱ در روستای ضیاء آباد شهرستان قزوین به دنیا آمد.
وی دوره تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به قزوین رفت. در سال ۱۳۵۰ پس از اخذ دیپلم برای انجام خدمت سربازی به لشکر ۷۷ خراسان اعزام شد. همان موقع با درجه گروهبان سومی در رزمایش مشترکی که بین نیروی زمینی و هوایی انجام می‌گرفت، حضور داشت و با خلبانان شرکت‌کننده در رزمایش آشنا شد.
پس از آن شور و شوق فراوانی به حرفه خلبانی در وی ایجاد شد؛ به طوری که پس از پایان دوره سربازی در آزمون دانشکده خلبانی شرکت کرد و پس از موفقیت به استخدام نیروی هوایی درآمد.
در سال ۱۳۵۴ پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و با درجه ستوان دومی به ایران بازگشت و به عنوان خلبان هواپیمای شکاری اف ـ ۵ مشغول به خدمت شد.
ابتدا در پایگاه تبریز مشغول به کار بود ولی با شدت گرفتن تجاوزات رژیم بعث عراق به پاسگاه‌های مرزی جنوب و غرب کشور، برای دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به پایگاه هوایی دزفول منتقل شد.
خلبان حسین لشکری پس از ۱۶ سال اسارت در سال ۱۳۷۵ به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در روز هفدهم فروردین سال ۱۳۷۷ به ایران بازگشت.حسین لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ ماموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در مناطق مرزی به اسارت نیروی بعث عراق درآمد.
سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت هشت سال با حدود ۶۰ نفر دیگر از همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد.
پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ وی را از سایر دوستان جدا کردند و قسمت دوم دوران اسارت او ۱۰ سال به طول انجامید. خلبان حسین لشکری پس از ۱۶ سال اسارت در سال ۱۳۷۵ به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در روز هفدهم فروردین سال ۱۳۷۷ به ایران بازگشت.
خلبان لشکری جانباز ۷۰ درصد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با تحمل ۱۸ سال (۶۴۱۰روز) اسارت دشمن بعثی و مقاومت جانانه در برابر تهدید، تطمیع و شانتاژ رژیم بعث عراق، پیروزمندانه به میهن اسلامی بازگشته بود، در بدو ورود در دیدار صمیمانه با فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) ضمن تجدید بیعت با معظم له مفتخر به لقب «سید الاسرای ایران» از سوی رهبر معظم انقلاب شد.
این خلبان سرافراز سرانجام در روز نوزدهم مرداد سال ۱۳۸۸ بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید. در آثاری همچون «سید الاسراء»، «۶۴۱۰» و «روزهای بی‌آینه» به زندگی شهید لشکری اشاره شده است.

جانشین فراجا: باهرگونه اخلال در نظم عمومی مقابله می کنیم

سردار رضایی با تاکید بر اینکه در انجام وظایف هیچ ملاحظه و مماشاتی نداریم، گفت: برای ما فرقی ندارد با هر گونه ناهنجاری که نظم عمومی را برهم بزند مقابله می‌کنیم.

جانشین فراجا: باهرگونه اخلال در نظم عمومی مقابله می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار قاسم رضایی جانشین فراجا امروز در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: مازندران استانی بزرگی بوده و سهم زیادی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از امنیت کشور و دفاع از حرم دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰هزار شهید مازندران سرمایه بزرگی است که نماد استان مازندران محسوب می‌شود، افزود: اگر بخواهیم مازندران را بشناسیم باید با این نماد بشناسیم.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران از جهت مسافرپذیری، تفرجگاهی و هم مکتب انقلابی استان مهمی است که الحمدالله هم مردم استان بصیر هستند و هم علمای بزرگ و هم همکاران ما در بخش‌های انتظامی فعال هستند.

رضایی با بیان اینکه سردار مفخمی در این مدت کوتاهی که منصوب شدند سکان را به‌خوبی به دست گرفتند، تصریح کرد: در استان مازندران خلائی در بحث‌های انتظامی احساس نکردیم.

وی با بیان اینکه مازندران بستر مناسبی برای اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی دارد، به این دلیل که مردم فهیمی دارد، اضافه کرد: به جهت قانون و مطالبه مردم هرجا که هنجارشکنی می‌شود نیروی انتظامی از نظر قانونی مکلف است هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله و چه به جهت اقدامات بازدارنده مسؤولیت دارد.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران به‌دلیل مسافرپذیری چه به‌صورت گذری و چه به‌صورت سکونت موقت مشخص است مستلزم کار ویژه است که این موضوع شرایط را سخت می‌کند.

رضایی با اعلام اینکه هیچ مشکل امنیتی در استان مازندران نداریم، اظهار کرد: برخی از مشکلات انتظامی از جمله وجود سلاح غیرمجاز، اتباع غیرمجاز، موادمخدر، سرقت جز دغدغه‌های جدی مردم است که هر کدام به‌نوعی در دستور کار نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور و حتی در استان مشکل جدی ما دو موضوع مهم است که انتظار داریم این مهم در شورای تأمین کشور حل شود، اضافه کرد: موضوع اول اطاله دادرسی است که خود باعث افزایش جرم‌های متعدد می‌شود.

جانشین فراجا ادامه داد: موضوع دوم عدم تناسب بین مجازات و جرم است که هم پلیس و هم دستگاه قضایی را گرفتار کرده است که به‌نوعی حقوق شهروندی آسیب وارد کرده است که باید حل شود و در این زمینه مجلس ورود پیدا کند.

رضایی بیان کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی واقعا هزینه جرم تناسبی با مجازات ندارد و همین موضوع موجب افزایش مجازات شده است.

وی با بیان اینکه این مسائل باید همه‌جانبه و چندجانبه در سطح کشور مطرح شود، تصریح کرد: واقعا حقوق شهروندی به‌دلیل تعارفات به وجود آمده آسیب می‌بیند.

جانشین فراجا با تاکید بر اینکه در انجام وظایف هیچ ملاحظه و مماشاتی نداریم، خاطرنشان کرد: برای ما فرقی ندارد هر موضعی باشد چه سارق، اشرار چه در شمال غرب، ایران مرکزی و چه بحث امنیت اخلاقی مردم باشد هدف و تکلیف ما مشخص است.

رضایی اظهار کرد: مردم استان‌های شمالی درخواست آرامش دارند و هر فردی که بخواهد اینجا هنجارشکنی کند مجموعه نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه حق مردم است که از تفرجگاه‌ها و دریا استفاده کنند، تصریح کرد: اما کسی که بخواهد حقوق مردم را رعایت نکند و هنجارشکنی کند باید آنجا به‌طور جدی ورود پیدا کنیم.

جانشین فراجا با اعلام اینکه برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم، گفت: بتوانیم این برنامه‌ها را به‌خوبی دنبال کنیم و همه جا این بستر دنبال شود تا زندگی و آرامش مردم دچار خلل نشود.

امان از دل زینب!

امان از دل زینب! ساعت‌ها بود که دردی جانش را می‌کاوید، می‌خواست جانش را بدهد تا راه برادرش حتی برای لحظه‌ای از یاد نرود او عاشق حسین بود عاشق مکتبش، عاشق انسانیتش!

امان از دل زینب!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شبنم کاظمی مطلق؛ با کلامشان آتشی انداختند برجان کوفیان بعضی‌ها را خجل کردند و افسون از گفته‌هایشان، زینب و سجاد یک‌تنه کربلا را برای عالمیان ترسیم کردند.

تنها با اسرای کربلا با زور و ارعاب لشکرِ عمر بن سعد راهی کوفه شده و نزد عبیدالله بن زیاد برده شدند، او، فرزندان رسول خدا را همراه گروهی همچون شمر نزد یزید به شام فرستاد.

در کوفه و شام از مظلومیت گفتند و آوارگی از بزرگی و عظمت پیامبر و خاندانش از عشق حسین گفتند به علی و آل علی از ستم یزیدیان گفتند و فریاد زدند بر سر اهل کوفه، از نامردی کوفیان گفتند و تنهایی حسین بن علی، از عباس گفتند و رقیه از نیزه گفتند و سرهای آویخته از شب بی‌کسی گفتند و ظهر خونین، آن‌قدر از حسین و یارانش گفتند که هم عرش لرزید و هم فرش! 

زینب (س) خطبه خود را با حمد خدا و درود بر پیامبر و آیه‌ای از قران درباره‌ی بدکاران آغاز کرد و سپس با استناد به آیه‌ای درباره سنت الهی مهلت‌دادن به ستمکاران، به سرزنش یزید در ستم بر اهل‌بیت حسین و گرداندن آنها در شهرها پرداخت و علت این برخورد زشت یزید را کینه او از جنگ بدر دانست.

ایشان در ادامه فرجام بد یزید را یادآور شد و قاتلان و ستمکاران واقعه کربلا را نفرین کرد و در پایان با اشاره به اختصاص‌یافتن اهل‌بیت به وحی و نبوت، تلاش یزید برای محو یاد آنان را بی‌نتیجه دانست.

آیت‌الله مکارم شیرازی محتوای خطبه حضرت زینب (س) را در هفت محور تنظیم کرده است: ۱- درهم شکستن غرور یزید با استدلال به آیات قرآن ۲- یادآوری برخورد کریمانه پیامبر (ص) در فتح مکه با نیاکان یزید ۳- تأکید بر کفر یزید ۴- تأکید بر مقام والای شهیدان و مخصوصاً شهیدان از خاندان پیامبر (ص) ۵- اشاره به حضور یزید در محکمه عدل الهی در قیامت ۶- تحقیر یزید ۷- شکرگزاری نعمت‌های بیکران الهی نسبت به خاندان پیامبر (ص).

و زینب که خود خون می‌گریست از غم برادرش دردهایش را در قلبش نهاد و خشمش را فریادی کرد بر سر یزید و یزیدیان!

او کربلا را بر سر کوفیان و یزیدیان ترسیم کرد و داغی عظیم بر جانشان نشاند کلامش را همچو سنگی سخت بر سر آنها می‌کوبید تا شاید کمی از درد ظهر عاشورا را به آنها بفهماند او عمه‌ای بود داغدیده نمی‌دانست غم برادر بخورد یا غم فرزندان برادر، نمی‌دانست سجاد را آرام کند یا دل بی‌تاب خود را، «امان از دل زینب»، ساعت‌ها بود که دردی جانش را می‌کاوید، سر برادرش بر روی نیزه قلبش را خراشیده بود هر چه فریاد می‌زد بر سر کوفیان و یزیدیان آرام نمی‌گرفت، می‌خواست جانش را بدهد تا راه برادرش حتی برای لحظه‌ای از یاد نرود او عاشق حسین بود عاشق مکتبش، عاشق انسانیتش!

او باید هر چه در توان داشت می‌گذاشت تا مکتب برادرش را فریاد بزند تا بدانند که حسین بن علی مظلوم‌ترین، مظلوم بشریت، آن‌چنان ستمگرانه از پا درآمد و به شهادت رسید که هنوز بعد از قرن‌ها مسلمانان جهان برای او و یارانش می‌گریند و بر سر می‌کوبند.

زینب یگانه تیماردار اسرا و مجروحان کربلا، تنها یاور سجاد (ع)، آن‌چنان قدرتمند و باشکوه کربلا را به تصویر کشید که قرن‌هاست هم کربلا زنده مانده هم یاد حسین، هم زینب استوار است در خاطر ما و هم سجاد، گویی ما همگی در کربلا ایستاده‌ایم کنار حسین و کوفیان و یزیدیان را در هم شکستیم.

و امروز در جایگاهی نشسته‌ایم که نباید علی زمانه‌مان را تنها بگذاریم و کوفی منشانه نظاره‌گر باشیم، می‌ایستیم تا آخرین قطره‌ی خون، تا سلطه‌ی یزیدیان بر جهان هستی را پایان دهیم و راه حسین را برای همیشه بر اسمان عالم بتابانیم.

فارس من| حذف شرط‌ «پلاک فعال» برای بخشی از متقاضیان‌ سامانه یکپارچه خودرو

فارس من| حذف شرط‌ «پلاک فعال» برای بخشی از متقاضیان‌ سامانه یکپارچه خودرو

مخاطبان فارس با ثبت پویشی خواستار شده‌اند که با حذف بند پلاک فعال، همه مردم اجازه خرید خودرو داشته باشند؛ شورای رقابت پیش از این شرط نداشتن پلاک فعال برای متقاضیانی که خودرو با عمر بیش از 5 سال دارند را در سامانه یکپارچه حذف کرده است.

فارس من| حذف شرط‌ «پلاک فعال» برای بخشی از متقاضیان‌ سامانه یکپارچه خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «با حذف بند پلاک فعال به همه مردم اجازه خرید خودرو بدهید» عنوان کرده‌اند که محدودیت‌های اعمال شده در طرح فروش سامانه یکپارچه از جمله داشتن پلاک فعال برای آن دسته از افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند، مشکلاتی را به وجود آورده است به نحوی که آنها نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

شورای رقابت براساس الحاقیه هیأت تجدید نظر، شرط موجود در بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل خودرویی شورا توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت را ابلاغ کرد. 

براین اساس در اطلاعیه شورای رقابت که در اواخر خرداد امسال منتشر شد‌، آمده است: تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد.

تبصره ابلاغی بر اساس رأی شماره ۱۲۷.۰۲.ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، به شرح زیر است:

«کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور، بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق (ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و خرید خودرو) مستثنی هستند»

هیأت تجدید نظر همچنین در جلسه ۲۵۸ خود اعتراض خودروسازان را نسبت به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۱ مردود اعلام کرده بود.

‌در بند 4 ماده 4 دستورالعمل خودرویی شورای رقابت که در 11 بهمن 1401 ابلاغ شد، آمده بود که متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.