منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

ناگفته‌های غدیر

خبرگزاری فارس: ناگفته‌های غدیر

خبرگزاری فارس،‌در مورد تاریخ غدیر تقریبا اختلافى بین منابع نیست. تمامى منابع در این‏که این رویداد بزرگ در هیجدهم ذی الحجه سال دهم هجری اتفاق افتاده، اتفاق نظر دارند.

بسیارى از منابع اهل ‏سنت و نیز شیعى، وقوف پیامبر(ص) را در عرفه سال دهم، روز جمعه گزارش کرده‌‏اند و بر این اساس، روز غدیر که نُه روز پس از عرفه و هجدهم ذى ‏الحجه است، یکشنبه خواهد بود. در میان مورخان، ابن‏ کثیر به این نکته اشاره شده است.

نکته دیگر این‏که این گردهمایى عظیم به نقل از طبرسى که در این باره مى ‏نویسد:

«جبریل زمانى که پنج ساعت از روز گذشته بود بر پیامبر نازل شد، و پیام ابلاغ رسالت را براى پیامبر (ص) آورد.»(1)

ابن ‏اثیر به نقل یکى از شاهدان عینى غدیر، زمان این اجتماع بزرگ را بعد از نماز ظهر گزارش کرده است. طى این گزارش ابى ‏الطفیل مى‏ گوید:

"در حجه‏ الوداع همراه پیامبر(ص) بودیم که هنگام ظهر دستور داد، مکانى را براى نماز مهیا کنیم و خارها را بزنیم، بعد از آن، نماز خواندیم و پیامبر(ص) بعد از نماز، دست على بن ابى‏ طالب(ع) را گرفت و فرمود:

«من کنت مولاه فهذا على مولاه».(2)

1)احتجاج طبرسی،ج1،ص214

2)اسدالغابه ابن اثیر، ج3،ص143

*مکان غدیر

یاقوت حموى در معرفى منطقه جغرافیایى غدیرخم مى‌نویسد «غدیر خم بین مکه و مدینه است. و تا جحفه، دو مایل فاصله دارد. و جحفه روستاى بزرگى بوده که در مسیر مدینه به مکه واقع است و فاصله آن از مکه چهار منزل است.

و خم نام چاهی است که به نقلی عبدشمس آنرا حفر کرده است. جحفه محل میقات اهل مصر و شام است، اگر به مدینه نروند. فاصله جحفه تا مدینه شش منزل، و فاصله جحفه تا غدیر دو مایل است.»(1) بر اساس مشاهده‏ هاى اخیر و بازدید از مکان غدیر روشن شده است که فاصله مکه تا جحفه با جاده کنونى حدود 180 کیلومتر است.

بر اساس گزارشى، مسجدى در این شهر قرار دارد که به مسجد غدیر مشهور است.

(1)معجم البلدان،ج4،ص188

*جمعیت غدیر

در بررسى اجمالى روایات مختلفى که به نوعى، تعداد جمعیت حاضر در غدیر را گزارش کرده‏ است،متوجه می شویم که در تعداد حاضرین اختلاف است، که در نقل های مختلف از منابع شیعه و سنی، 1300 نفر نقل شده و برخی 5 هزار، برخی 20 هزار و برخی 45 هزار و برخی 60 هزار و برخی 90 هزار نقل کرده اند، که در نهایت به نقل از ابن جوزی تعداد 120 هزار نفر ثبت شده است.(1)

حاصل آن‏چه گفته شد، این‏که تعداد جمعیت حاضر در غدیر از 1300 نفر تا 120 هزار نفر گزارش شده است.اما در اینکه تا چه حد، این ارقام درست می باشد و آیا در آن تحریف یا اغراقی صورت گرفته است یا نه؟!! بررسی آن در محل خود حایز اهمیت است.

(1)المنتظم ابن جوزی،ج1،ص146

*اوصاف غدیر

بر اساس گزارش‌‏ها، تجمع مردم، هنگام ظهر که گرم‏ترین زمان روز، زیر آفتاب سوزان است، رخ داده است. در روایتى از زبان یکى از حاضران در غدیر، به این صورت نقل شده است: "ما زمانى به غدیر رسیدیم که اگر تکه گوشتى را روى زمین

مى‏ انداختى، از شدت گرما پخته مى‏ شد."(1)

روایتی است از امام علی(ع) که فرمود: "و آن روز (غدیر) روزى بسیار گرم بود، به حدی که طفل از شدت گرما پیر مى‏ شد."(2)

و به نقل از زید بن ارقم که نقل کرده که هیچ روزى گرم‏تر از روز غدیر ندیده بودیم.

بعد از نماز جماعت ظهر ،حضرت رسول اکرم(ص) ،دستور به تجمع و فشردگی جمعیت در مقابل سکوی درست شده از کوهان شتران شد. حضرت رسول اکرم(ص) شروع به ایراد خطبه غدیریه کردند. سه روز در منطقه غدیر بیتوته صورت گرفت، و در این مدت مردان و زنان با امام علی (ع)به عنوان امیر المومنین بیعت کردند.

پیامبر گرامی اسلام هنگام بازگشت از آخرین سفر حج خود، به امر خداوند،حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین و وصی خود به مسلمانان معرفی کردند.

بشار اسد: حمله آمریکا به ارتش سوریه تجاوز آشکار و اقدامی به نفع داعش بود

خبرگزاری فارس: بشار اسد: حمله آمریکا به ارتش سوریه تجاوز آشکار و اقدامی به نفع داعش بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران امروز در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار حمله اخیر آمریکا به مواضع ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق این کشور را «تجاوز آشکار»ی توصیف کرد که کاملا به سود داعش بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار ضمن بررسی روابط راهبردی ایران و سوریه، جدیدترین تحولات سوریه و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی آن را با جابری انصاری بحث کرد.

اسد گفت: طرف‌های ضد سوری امروز همه امکانات و ابزارهایش را برای طولانی کردن جنگ تروریستی علیه سوریه به کار گرفته‌اند و هرکجا که کشور سوریه چه در سطح میدانی، چه در سطح آشتی ملی، پیشروی ملموسی کسب می‌کند، حمایت این طرف‌ها از گروههای تروریستی افزایش پیدا می‌کند و جدیدترین مثال آن، تجاوز آشکار آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه در دیرالزور به نفع گروهک تروریستی داعش است.

اسد با اشاره به اهمیت حمایتی که ایران و روسیه و کشورهای دوست دیگر برای تقویت پایداری ملت سوریه انجام می‌دهند اشاره کرد و آن را در مبارزه با تروریسم مهم خواند.

در مقابل، جابری انصاری نیز با تأکید بر عزم ایران برای ادامه هر نوع کمک ممکن به سوریه در جنگ سرنوشت‌سازش با تروریسم، به روابط متمایز دو کشور اشاره کرد و گفت که آنچه روابط دو کشور را به این تمایز رسانده، صرفا منافع مشترک دو ملت نیست، بلکه دیدگاه‌های مشترک و برداشت سیاسی آگاهانه از خطراتی است که متوجه همه ملتهای منطقه است.

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد، حملات هوایی ائتلاف آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه، در حمایت از داعش و تجاوزی آشکار به حریم سوریه بود.

☀️ امام باقر (علیه السلام):

حدیث پیامبر ص در خصوص اهل جهنم

☀️ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) :

ایرانیها در فضای مجازی !!

بعد از اینکه کاربرهای اینستاگرام به صفحه ملک سلمان حمله کردن و مجبورشون کردن صفحه رو خصوصی کنن وهابیها هم به صفحه رهبری حمله کردن
دنبال کننده های صفحه رهبری در عرض یک روز حدود چهل هزار نفر اضافه شد یعنی از حدود نهصد هزار نفر رسید به نهصد و چهل هزار نفر
هر کسی هم اونجا توهین می کرد توسط جمع زیادی بلاک و ریپورت میشد دیگه نمی دونم باعث شد چند تا وهابی صفحشون تعطیل بشه

ایرانیها در فضای مجازی خیلی عجیب و غریبن

#شجره_خبیثه
#شجره_ملعونه
#الشجره_الملعونه
#الشجره_الطیبه

اختلاس

اختلاس در کشور ما!!!!!!!!!!

خارجیه: شما چطور اختلاس میکنید؟

ایرانیه: این پروژه رفاهی و عمرانی رو میبینی؟

خارجیه: نه، من که چیزی نمیبینم!

ایرانیه: آ قربون دهنت، همین چهل میلیارد خرج برداشته!!!

شعر کودکی ، دوران کودکی ، زمان کودکی ، یاد کودکی

شعر کودکی ، دوران کودکی ، زمان کودکی ، یاد کودکی

...................

دلبسته به سکه‌های قلک بودیم
دنبال بهانه‌های کوچک بودیم
رویای بزرگ‌تر شدن خوب نبود
ای کاش تمام عمر کودک بودیم

................................

ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﯼ ﮐﻮﺩﮐﯽ‌ﻫﺎﯾﻢ ﺑﯿﺎ ـ ﮐﻔﺸﻬﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎ ﮐﻦ ﺗﺎ‌ﺑﻪ‌ﺗﺎ

ﻗﺎﻩ ﻗﺎﻩ ﺧﻨﺪﻩ‌ﺍﺕ ﺭﺍ ﺳﺎﺯ ﮐﻦ ـ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺧﻨﺪﻩ‌ﺍﺕ ﺍﻋﺠﺎﺯ کن

ﺧﺎﻟﻪ‌ﺑﺎﺯﯼ ﮐﻦ ﺑﻪ ﺭﺳﻢ ﮐﻮﺩﮐﯽ ـ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﭼﺎﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﻮﻟﮑﯽ

ﻃﻌﻢ ﭼﺎﯼ ﻭ ﻗﻮﺭﯼ ﮔﻠﺪﺍﺭﻣﺎﻥ ـ ﻟﺤﻈﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺏ ﺑﯽ‌ﺗﮑﺮﺍﺭﻣﺎﻥ

ﻣﺎﺩﺭﯼ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ـ ﺩﺭﮐﻨﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﺏ ﺁﺳﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ

ﯾﺎ ﭘﺪﺭ، ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ‌ﯼ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﻣﺎ ـ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﻣﺎ

ﻗﺼﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻫﺮﺷﺐ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺰﺭﮒ ـ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺑﺰﺑﺰ ﻗﻨﺪﯼ ﻭ ﮔﺮﮒ

ﻏﺼﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻓﺮﺻﺖ ﺟﻮﻻﻥ ﻧﺪﺍﺷﺖ ـ ﺧﻨﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﺪﺍﺷﺖ

ﻫﺮﮐﺴﯽ ﺭﻧﮓ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﯽ‌ﺷﯿﻠﻪ ﺑﻮﺩ ـ ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺮ ﺑﭽﻪ ﻗﺪﺭﯼ ﺗﯿﻠﻪ ﺑﻮﺩ

ﺍﯼ ﺷﺮﯾﮏ ﻧﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﺩﻭ ﻭ ﭘﻨﯿﺮ ـ ﻫﻤﮑﻼﺳﯽ، ﺑﺎﺯ ﺩﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮ

شرط دل‌دادن

شرط دل‌دادن

شرط دل دادن دل گرفتن است، وگرنه یکی بی‌دل می‌شود و دیگری دو دل!!!

.....................

اگرکاسبی نیست که دوست بفروشد ...

در عوض آنقدر دوستان کاسب هستند که تو را به پشیزی بفروشند!!!

...........................

پرواز کن آنگونه که می‌خواهی

وگرنه پروازت می‌دهند آنگونه که می‌خواهند!!!

**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر

**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر
تفنگداران نیروی دریایی در آن ایام، با در اختیار داشتن پایگاهی در ضلع جنوبی خرمشهر، در درگیری‌های 34 روزه خرمشهر، حضور فعالی داشتند به نوعی که می‌توان مدعی شد محور مقاومت در خرمشهر نیروی دریایی بود. راهبرد دشمن بعثی این بود که ظرف یک هفته در میدان آزادی، مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد اما با مقاومت 34 روزه تفنگداران نیروی دریایی مواجه شد و پشت درهای بسته ماند و وعده 3 روزه فتح خرمشهر 34 روز طول کشید و این دومین شکست دشمن بعثی در کوی ذوالفقاریه بود که مقاومت گردان سرهنگ کهتری(معروف به امیر آبادان) و ناخدا صمدی(فرمانده تکاوران دریایی) آن را رقم زد.
این وقفه 34 روزه، فرماندهان عراقی را در ادامه گام‌های بعدی دچار تردید نمود و زمانی این تردید دشمن جدی‌ شد که فهمیدند تمام این کابوس 34 روزه را گروه معدودی زن و مرد رقم زده‌اند که قریب به اتفاق آنان غیرنظامی بوده و کمترین آشنایی هم با کاربرد سلاح‌های سبک نداشته‌اند.
در جریان محاصره خرمشهر و آبادان، راه آبی برای تردد وجود داشت و از همین راه، متجاوزان، مهمات را به آبادان منتقل می‌کردند. در سال 1360 حصر آبادان کامل شد و نیروی دریایی در آن ایام، با هواناوها و بالگردهای RH به بندر امام، آبادان و بهمنشیر، نیروهای تازه نفس و مهمات و غذا می‌رساندند. صدام در 29 شهریور 1359 بر خلاف موازین حقوق بین‌الملل، در نطقی در جلسه مجمع ملی عراق به صورت یکجانبه قرارداد 1975 الجزیره را پاره و تأکید کرد که عراق، هیچ حقی را برای ایران در شط‌العرب(اروندرود) قائل نیست و حاکمیت خود را به شط‌العرب اعمال خواهد کرد.
متعاقب این اقدام، صدام در 31 شهریور 1359 تهاجم وسیع و سراسری ارتش بعث به ایران اسلامی را آغاز کرد و این هجوم وحشیانه منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا پس از جنگ جهانی دوم شد.

تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم

تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در شبکه خبر طی سخنانی اظهار داشت: بعد از جریان دستگیری نظامیان آمریکایی در اطراف جزیره فارسی توسط سپاه، آمریکایی‌ها در رفتار خود یک اضطراب نشان می‌‌دهند و از طرفی هم ایران‌هراسی را در دستور کار خود دارند تا فلسفه‌ای برای حضورشان در منطقه باشد.
وی با بیان اینکه ما گوشمان از حرف‌های بی‌مورد آمریکایی‌ها پر است، گفت: در طول این سال‌ها آنها نسبت به انقلاب اسلامی همواره با احتیاط، احترام و از روی نگرانی و دلهره رفتار کرده‌اند و اگر ما قدرت بازدارندگی نداشتیم آیا آنها در خصوص مسائل هسته‌ای از زمین، هوا، دریا و فضا به پشت میز مذاکره می‌آمدند؟
سلامی ادامه داد: توان ما به حدی است که می‌توانیم همه منافذ حیاتی دشمنان در منطقه را چه از ایران و چه خارج از ایران با هر شدت و توانی مورد هدف قرار دهیم.

برخی از مسئولان می‌خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران داشتبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین جایگاه سپاه در تعیین مولفه های قدرت و اقتدار کشور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، امنیت پایدار و خودکفا را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی است به هیچ وجه متکی به قدرت‌های بین المللی نیست و همین امر سبب شده که امروز بزرگترین قدرت منطقه خاورمیانه، آسیای جنوب غربی باشیم ضمن اینکه این قدرت هم در داخل و هم در بیرون از مرزهای کشور احساس می شود.

برخی از مسئولان می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند
سردار رضایی با اشاره به اینکه، برخی از مسئولان می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند گفت: این عده پاسخی در رابطه با مسائل اقتصادی ندارند و در نهایت به نظامیان گیر می دهند.
وی با اشاره به فرار به جلو مسوولان در عدم‌ پاسخ دادن به انتظارت مردم در حوزه اقتصادی اظهار داشت: چرا بعد از برجام تحول اساسی در کشور ایجاد نشده و برخی به مسائل نظامی گریز می زنند.

آیا عربستان در حال تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای جدید علیه ایران است؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات چند ماه اخیر در خاورمیانه بیانگر یک صف‌بندی تاکتیکی جدید میان بازیگران سیاسی منطقه است. عربستان سعودی که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه عملاً و علناً با حمایت مالی و تسلیحاتی از جبهه مخالف بشار اسد – رئیس جمهور مشروع این کشور – خود را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اکنون مصمم‌تر از گذشته به دنبال یافتن همپیمانان جدیدی برای مقابله با محور مقاومت است.

رژ لب هایی که مرگ آور هستند!

رژ لب هایی که مرگ آور هستند! به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: درست است که ما به عنوان نهاد حاکمیتی بر تولید و واردات فراورده های آرایشی و بهداشتی نظارت داریم اما باید اذعان کنیم که برخی از خانم ها در آرایش صورت خود افراط می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از رژ لب در خانم ها، افزایش یافته است، ادامه داد: واقعیت این است که این فراورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.

این مقام مسوول عنوان کرد: وقتی رژ لب برای ساعت های طولانی روی لب باقی می ماند ممکن است به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

اسماعیلی گفت: عناصر مذکور به عنوان مواد اولیه رژ لب ها، موم، روغن، الکل و رنگ است که از آلاینده های معمول زیست محیطی هستند.

"برگ برنده نزاجا "در میدان‌های نبرد

راکت "نازعات" با برد 80 تا 100 کیلومتر و طول بیش از 6 متر به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

** راکت "نازعات"؛ کابوس دشمنان
تمرکز فعالیت یگان موشکی ایران در آن زمان بیشتر بر روی تولید راکت‌های بردکوتاه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروهای متجاوز عراقی بود که نتیجه آن منجر به تولید راکت‌های مانند راکت "نازعات" شد؛ "نازعات" راکتی سطح به سطح و با بردکوتاه است که هنوز هم تولید و توسعه این سلاح ادامه دارد و تاکنون در این زمینه نیروهای جوان ایرانی توانستند چندین نمونه ارتقا یافته مانند "نازعات 6" و "نازعات 10" را تولید کرده و آنها را با موفقیت روی لانچر برده و شلیک کرده است.

جوانان انقلابی ایران در ابتدای راه تولید راکت "نازعات" توانستند اولین نمونه "نازعات 6 " را در اوایل دهه 70 شمسی طراحی و تولید کنند؛ این راکت با برد 80 تا 100 کیلومتر، طول بیش از 6 متر و وزن سرجنگی بیش از 100 کیلوگرم به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

سردار فروتن رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

سردار فروتن رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ابوالقاسم فروتن با حکم سردار سرلشکر محمد باقری به عنوان رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

سردار فروتن پیش از این معاونت هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه را بر عهده داشت.

همایش سراسری "امنیت، اقتدار، پیشرفت

نخستین همایش سراسری امنیت، اقتدار، پیشرفت در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش سراسری "امنیت، اقتدار، پیشرفت" به همت دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

تجلیل از شهدای امنیت در کنار ارتقای علمی در زمینه مبانی پیشرفت، اقتدار و امنیت، روزآمدسازی دانش تخصصی امنیتی و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی- امنیتی دانشگاه‌ها مراکز علمی و پژوهشگاه‌ها، بهره‌مندی از تجربیات علمی نخبگان، اندیشمندان و خبرگان امنیتی در نشست‌های تخصصی، استفاده از منابع موجود علمی و آموزشی برای بسط نظام آموزشی و جهت‌دهی و اثربخشی منابع و محتوا و متون از اهداف این همایش است.

مفاهیم، مبانی نظری و رویکردها، تهدیدات و بحران‌های امنیتی، تهدیدات امنیتی فضای مجازی، تهدیدات بیوتروریسم، پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات امنیتی، حفاظت و حراست و امنیت هوانوری از محورهای اصلی این همایش هستند که اندیشمندان مایل به حضور در آن می‌توانند مقالات خود را در این زمینه‌ها تا چهارم آبان‌ماه ۹۵ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

این همایش روز هفتم دی ماه ۹۵ در تالار اندیشه این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دیدار دریادار سیاری با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به آفریقای جنوبی و در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی این کشور، با سپهبد فاروق حبیب معاون آموزش نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که سفیر پاکستان در پرتوریا نیز حضور داشت، دریادار سیاری و سپهبد فاروغ حبیب درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

ال سعود همان شجره ملعونه است

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟
در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
 
 
ادامه مطلب ...