منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

تماس رئیس جمهور منتخب با استاندار خوزستان/ رئیسی: به‌طور جد پیگیر رفع مشکلات خوزستان خواهم بود

تماس رئیس جمهور منتخب با استاندار خوزستان/ رئیسی: به‌طور جد پیگیر رفع مشکلات خوزستان خواهم بود

رئیس جمهور منتخب در تماسی تلفنی با استاندار خوزستان پیرامون وضعیت منابع آبی، تنش آبی و خشکسالی در این استان گفت‌وگو کرد.

تماس رئیس جمهور منتخب با استاندار خوزستان/ رئیسی: به‌طور جد پیگیر رفع مشکلات خوزستان خواهم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در تماسی با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان پیرامون وضعیت منابع آبی، تنش آبی و خشکسالی در این استان گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در گفتگو با استاندار خوزستان، مسایل مختلف استان ناشی از تنش آبی و خشکسالی اعم از وضعیت آب شرب، آب کشاورزی، دام‌ها، تالاب‌ها و ... را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی با تاکید بر پیگیری مشکلات خوزستان در دولت سیزدهم اعلام کرد: سلام بنده را به مردم خوزستان ابلاغ کنید، ما در جریان مشکلات آن‌ها هستیم و ان‌شاءالله به طور جد پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.

استاندار خوزستان هم با تشکر از رئیس جمهوری منتخب، روند اقداماتی که از ابتدای حضور در خوزستان برای پیشگیری از وضعیت فعلی انجام شده را تشریح کرد و گفت: اقدامات برای رفع مشکلات آبی خوزستان با تمام توان در حال پیگیری است.

کمبود آب ناشی از کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری در خوزستان و کاهش قابل ملاحظه ذخایر سد‌های استان، مشکلات زیادی را در تامین آب شرب، کشاورزی، دام، و تالاب‌ها در این استان موجب شده است.

نتایج نهایی کنکور دانشگاه‌های افسری ارتش اعلام شد

 نتایج نهایی کنکور اختصاصی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امروز از طریق وبگاه گزینش آجا به آدرس https://gozinesh.aja.ir/Portal/Home/ اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، داوطلبان می توانند با استفاده از کد ملی و شماره داوطلبی خود ضمن اطلاع از وضعیت قبولی، از مدارک مورد نیاز جهت انجام پذیرش و تاریخ مراجعه خود مطلع شوند.

پیام تسلیت فرمانده کل ارتش به امیر دریادار محتاج

 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت همسر امیر دریادار محتاج فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش و مدیر عامل اسبق بنیاد تعاون آجا پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است،
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
برادر ارجمند امیر دریادار عباس محتاج
سلام علیکم
خبر درگذشت همسر بزرگوارتان واصل و موجب تاسف و تأثر خاطر شد.
 این مصیبت را به حضرتعالی و بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و برای جنابعالی و خانواده مکرم صبر جزیل خواستارم.
امید است خداوند متعال مزد سالها صبوری و همراهی با جنابعالی در عرصه های حساس انقلاب به ویژه دوران پرشکوه دفاع مقدس را به ایشان عطا فرماید.
 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

قدردانی وزیر بهداشت از مشارکت ارتش در انجام واکسیناسیون کرونا

 

 دکتر نمکی با حضور در مجموعه "ایران مال"،  از مشارکت کارکنان بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام واکسیناسیون کرونا تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، با حضور در مجموعه "ایران مال" از نحوه  انجام واکسیناسیون مردم شریف تهران در این مجموعه بازدید کرد و اقدامات انجام شده در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.
وی ضمن قدردانی و تشکر از مشارکت ارتش در انجام واکسیناسیون، حضور همیشگی ارتش در مراحل مختلف مقابله با کرونا را مایه دلگرمی و بسیار موثر عنوان کرد.
 امیر دریادار دکتر مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مجموعه ایران مال، ضمن خدا قوت به کارکنان بهداشت و درمان ارتش و  تبریک به مجموعه ایران مال گفت: این مجموعه با توجه به وسعتی که دارد در همه بحران‌های طبیعی می تواند یاری رسان مردم شریف ایران اسلامی و مسئولان باشد.
  همچنین دکتر آراسب دباغ مقدم رییس اداره بهداشت ارتش نیز گفت: حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان ارتش، شامل دانشجویان سال‌های آخر پزشکی و پرستاری و بالاتر در مجموعه "ایران مال" برای انجام واکسیناسیون حضور دارند.
وی افزود:  بسیاری از این عزیزان، به صورت داوطلبانه  در انجام واکسیناسیون کوید ۱۹ مشارکت کرده اند.

فراهم کردن امکانات پزشکی و رفع مشکل آب مهم‌ترین اولویت مردم سیستان و بلوچستان است

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از مناطق روستایی و مرزی استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم صدیف سنچولی شهرستان هیرمند گفت: فراهم کردن امکانات پزشکی  و رفع مشکل آب مهم‌ترین اولویت هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت بحرانی در منطقه صدیف سنچولی شهرستان هیرمند در جمع مردم این منطقه، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با تمام توان به خدمت‌رسانی به مردم شریف سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داد.
وی در مورد ظرفیت نیروی زمینی ارتش در اجرای طرح‌های مردم‌یاری، گفت: برپایی بیمارستان مجهز سیار، آبرسانی، راه‌اندازی خط لوله آب، نصب تانکرهای آب، ‌اهدای کمک‌های مومنانه، پایش سلامت رایگان و چندین طرح در حوزه خدمات رسانی از جمله کارهایی است که نیروی زمینی ارتش در این منطقه انجام داده و تا زمانی که مشکلات برطرف نشود کنار مردم می‌مانیم.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: در مقطع کنونی فراهم کردن امکانات پزشکی و برطرف‌سازی مشکل آب و آبرسانی از مهم‌ترین اولویت‌های مردم و هموطنان عزیزمان در مناطق استان سیستان و بلوچستان است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به مطالبات و خواسته‌های مردم این منطقه از نیروی زمینی ارتش، تصریح کرد: در دیدارهای چهره به چهره‌ای که با مردم فهیم منطقه صدیف سنچولی شهرستان هیرمند داشته‌ایم برخی  اقدامات، شامل اهدای کمک‌های مومنانه در قالب مواد غذایی، نصب ۲۷ تانکر آب آشامیدنی و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام را در دستور کار خود قرار دادیم که ان‌شاءالله در روزهای آتی این اقدامات در این منطقه انجام خواهد شد.
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای بین آبفای استان سیستان و بلوچستان با نیروی زمینی ارتش در خصوص برطرف‌سازی مشکل آب در بخش‌های روستایی شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل منعقد شده است، خاطرنشان کرد:  در بازدید از تصفیه خانه آب زهک با مدیرعامل محترم آبفای استان در خصوص رفع مشکل آب تفاهم‌نامه‌ای را تدوین کرده‌ایم که در حال حاضر طرح خط لوله ۹۰ کیلومتری آبرسانی آغاز شده و در روزهای آینده به بیش از ۱۷ روستا در این مناطق اقدامات آبرسانی انجام خواهد شد.

چین: آمریکا سریع‌تر درباره رفع همه تحریم‌های ایران تصمیم‌گیری کند

چین: آمریکا سریع‌تر درباره رفع همه تحریم‌های ایران تصمیم‌گیری کند

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر اهمیت برجام، از دولت آمریکا خواست به سرعت در خصوص رفع همه تحریم‌ها علیه ایران و طرف‌های سوم به منظور احیای این توافق تصمیم‌گیری کند.

چین: آمریکا سریع‌تر درباره رفع همه تحریم‌های ایران تصمیم‌گیری کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالاتی در خصوص برجام در ششمین سالگرد حصول این توافق، بر تعهد این کشور به توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن آن به مسیر اصلی از طریق گفت‌وگوهای وین در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد. 

وی در نشست خبری دیروز (پنجشنبه) اظهار داشت: ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) ششمین سالگرد توافق برجام در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بود. برجام، نتیجه ۱۳ سال مذاکره دقیق، خروجی مهم دیپلماسی چندجانبه است که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت. 

لیجیان افزود: برجام، مثال کلاسیک حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مشاوره و یک رکن اصلی در راستای رژیم منع اشاعه و تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) است. 

این دیپلمات چینی در ادامه تاکید کرد: تلاش‌های مشترک برای حفاظت و اجرای برجام در راستای منافع مشترک جامعه جهانی است. چین همیشه معتقد است که اجرای کامل و موثر توافق تنها راه موثر برای حل مسئله هسته‌ای ایران است و از این واقعیت که آمریکا به دنبال بازگشت به برجام است استقبال می‌کند. 

وی افزود: در این بین، طرف آمریکایی باید با انجام اقدامات مشخص برای جلب دوباره اعتماد جهانی، صداقت خود را نشان دهد. 

او در ادامه در اشاره به گفت‌وگوهای برجامی وین بیان داشت: مذاکرات بر سر ازسرگیری تعهد به توافق وارد مرحله نهایی شده است. همه طرف‌ها اراده سیاسی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده‌اند. اما همچنان برخی اختلافات وجود دارد که باید برطرف شود. آمریکا باید تصمیم فوری خود درباره برداشتن همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران و طرف‌های سوم را اتخاذ کند. ایران هم باید تعهدات خود را به طور کامل از سر بگیرد. 

لیجیان در ادامه با اشاره به این که چین یکی از طرف‌های مهم برجام است، تاکید کرد این کشور کاملاً متعهد به حفظ صلاحیت و اثربخشی برجام و قطعنامه شورای امنیت است و مشارکت سازنده در گفت‌وگوها دارد. 

او در پایان اظهاراتش در خصوص برجام گفت: ما با همه طرف‌ها برای ایجاد اجماع و برطرف کردن اختلافات و بازگرداندن برجام به مسیر اصلی در زودترین زمان ممکن کار خواهیم کرد. اهمیتی ندارد که وضعیت چطور پیش برود، چین همیشه در طرف درست تاریخ خواهد ایستاد، از عدالت حمایت خواهد کرد و حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران از طرق دیپلماتیک را پیش خواهد برد و از رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و صلح و ثبات در خاورمیانه محافظت خواهد کرد. در عین حال، شدیداً از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهیم کرد.

پیش‌تر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری درباره مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای نوشت: مسیر و جریان مذاکرات وین یک بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده تاثیر فشار حداکثری بر ایران را زیاد برآورد کرده بود. فشارها ادامه دارد اما ایران عجله‌ای ندارد اگرچه می‌داند هرچه زودتر مذاکرات به پایان برسد تحریم‌ها زودتر برداشته می‌شوند. تحریم‌های تنها عاملی نیستند که مورد توجه قرار می‌گیرند.

این اظهارنظرها در حالی است که تاکنون شش دور مذاکرات برای احیای برجام برگزار شده و طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری دور هفتم این گفت‌و‌گوها تشدید شده است.

مقام‌های دولت جو بایدن گرچه بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به تعهدات کامل ذیل برجام بازگردند، حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

بازدید فرمانده کل ارتش از مرز دوغارون+ سرلشکر موسوی: اتفاقات افغانستان هیچ‌ تهدیدی برای ایران ندارد

 

، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در این سفر از تجهیزات نظامی، خودرویی، امدادی و الکترونیکی یگان‌های ارتش در تیپ ۲۷۷ متحرک شهید تولایی در دوغارون از نزدیک بازدید کرد.

همچنین سرلشکر موسوی در این سفر آخرین وضعیت تحرکات و اتفاقات چند روز گذشته در کشور افغانستان و مرز ایران را بررسی کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان در بهترین حالت آمادگی قرار دارند و سال‌ها خود را برای بالاترین تهدید آماده کرده و اتفاقات اخیر در کشور افغانستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما ندارد.

سرلشکر موسوی افزود: برخی از مسائلی که در اطراف کشورمان اتفاق می‌افتند؛ موضوعات چندان مهمی نیستند که حل آن‌ها از عهده نیرو‌های مسلح خارج باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت کنترل و پایش مرز با سال‌های پیش متفاوت است و هر سال ارتقا می‌یابد.

سرلشکر موسوی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد مرز‌ها با انواع سامانه‌های الکترونیکی، حسگرها، دوربین‌ها و پهپاد‌ها رصد می‌شوند و بر روی اطلاعات دریافتی تحلیل و تصمیم گیری می‌شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در هر کجا که ارتش و نیرو‌های مسلح هستند، مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی با استفاده از سامانه‌های به روز کنترل می‌شوند.

افتتاح بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان

 

 بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان با ارتباط ویدیو کنفرانسی فرمانده کل ارتش و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.
 به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خبرگزاری فارس، بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان با ارتباط ویدیو کنفرانسی فرمانده کل ارتش و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، استاندار سیستان و بلوچستان،
 نماینده ولی فقیه در این استان و  فرمانده قرارگاه استانی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.
در این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اصول ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی ارتش گفت: ولایت برای ما نعمت است و ولایتمداری یک توفیق است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در شکرگزاری بر داشتن نعمت ولایت، نیروی زمینی دو راه را برگزیده است، اول "طاعت از ولایت" و دوم "خوب کار کردن، درست کار کردن و حضور  و لبیک گفتن به هنگام" است.
وی ادامه داد: یک روز این لبیک در مبارزه مستقیم با دشمنان است که وجود ۴۸ هزار شهید در ارتش نشانه این حضور به موقع است و یک روز در خدمت به مردم در حوادث غیرمترقبه، نشانه این حضور به هنگام و ولایت مداری است.
امیر سرتیپ حیدری افزود: کمک به مردم در سیل و زلزله توسط نیروی زمینی ارتش، عین ولایتمداری بود و امروز که ویروس منحوس کرونا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده کمک به مردم را عین ولایتمداری می‌دانیم.
فرمانده نزاجا گفت: از آغاز همه گیری کرونا نیروی زمینی با ۲۸ بیمارستان تخصصی و ۱۲ هزار نیروی پزشکی و بیمارستانی با اخلاص تمام وارد صحنه شد و در تهران و ۱۲ استان دیگر با احداث نقاهتگاه های کرونایی به یاری شتافتیم.
وی با اشاره به مشخصات بیمارستان دائمی کرونایی نیروی زمینی  ارتش، گفت: احداث این بیمارستان اقدام مهمی است که تلاش خواهد شد با اقدامات تکمیلی احداث نمونه همین بیمازستان در خاش و زابل و نیز اقدامات آب رسانی و محرومیت زدایی در این استان، توان خود را در خاتمه بحران کرونا و بحران آب به‌کار بگیریم.
در آغاز این مراسم، سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان های کرونایی نیروی زمینی ارتش، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در احداث  این بیمارستان از پیگیری مداوم فرمانده نیروی زمینی ارتش و حمایت‌ها و ارشادات وی به عنوان فرمانده میدان خدمت در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و گفت: این بیمارستان با بهترین مصالح در حداقل زمان ممکن ساخته شد و تمامی دستگاههای اکسیژن ساز و ونتیلاتورها و سامانه های پایش شرایط بیمار و امکانات، از بهترین انواع تهیه شده است تا در خدمت به مردم شریف و نجیب سیستان و بلوچستان، آنچه در توان داریم ارایه کرده باشیم.
وی یاد و خاطره شهدای استان سیستان و بلوچستان را گرامی داشت و افزود: نجابت و غیرت و شرافت مردم این استان ستودنی است و خدمت به این مردم تا پایان بحران، باعث افتخار است.

هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد/ نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدهای بزرگ همیشه آماده اند

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در بازدید از مرزهای شرقی کشور گفت: هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد و نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدهای بزرگ همیشه آماده اند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرزهای شرقی کشور گفت: برای سرکشی و عرض خدا قوت به همرزمان و همچنین مرزبانان نیروی انتظامی  به منطقه آمده ام، البته به دلیل ریشه های مشترک با مردم افغانستان، علاقه‌مند امنیت، آرامش و سلامت  برای آنها بوده و نگران وضع برادران و خواهران افغانی خود هستیم.
 وی افزود: نیروهای مسلح ما سال‌هاست خود را برای مقابله با تهدیدهای بزرگ آماده کردند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید، به سرعت و قدرت آن را حل خواهند کرد.
 فرمانده کل ارتش گفت: الان هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد البته ما به هیچ وجه از شیطنت کسانی که ممکن است با سوء استفاده از اوضاع افغانستان کاری بکنند غافل نیستیم.
امیر سرلشکر موسوی در  ادامه از مراکز مانیتورینگ مرزهای شرقی و سامانه‌های پهپادی، جنگال و الکترونیک بازدید کرد.
 وی در این بازدید با کارکنان پایور و سربازان وظیفه ارتش و نیز مرزبانی نیروی انتظامی دیدار و گفتگو صمیمانه داشت و در جریان امور آنها قرار گرفت.
همچنین فرمانده کل ارتش با حضور در قرارگاه عملیاتی شمال شرق در جریان آخرین اطلاعات و اقدامات یگان‌های مرزی شرق کشور قرار گرفت.
 گفتنی است، در این بازدید که به صورت سرزده انجام شد، امیر سرتیپ آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق، فرمانده کل ارتش را همراهی می‌کرد.
 

امیر سرتیپ حیدری:تا پایان مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در کنارشان خواهیم بود/ارتش سه بیمارستان سیار در این استان برپا می کند

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای ماموریت نزاجا در این استان، گفت: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای مبارزه با بحران ایجاد شده در استان سیستان و بلوچستان به بنده مأموریت دادند که انشاءالله تا پایان کرونا و رفع بحران آب در کنار شما عزیزان باشیم.
 وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش، همواره تداعی گر شعار ارتش فدای ملت بوده است، افزود: امروز خدمت مردم عزیز سیستان و بلوجستان رسیدهایم تا عاشقانه به این عزیزان و مرزداران ولایت و کشور کمک کنیم، تا انشاءالله بحران کرونا را پشت سر بگذارند و به شرایط مطلوب بازگردند.
امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: برابر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، حفظ و حراست از مرز افغانستان و ایران به نیروی زمینی ارتش واگذار شده و ما هم اکنون با چند تیپ در مرز مستقر شدیم و به امیر سرتیپ دوم غلامعلیان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق نزاجا ماموریت دادهایم تا با به کارگیری لشکر ۸۸ زاهدان و تیپ هایی که از سایر یگان ها مستقر خواهند شد، امنیت مرز مشترک ایران و افغانستان را تامین کند.
 فرمانده میدانی مقابله با کرونا گفت: ما هم برای تامین امنیت با رویکرد محرومیت‌زدایی و تسریع در امدادرسانی به این استان آمدهایم و در کوتاه ترین زمان بعد از ابلاغ در مرز مستقر شدیم و انشاءالله تا پایان بحران در خدمت مردم فهیم سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی با اشاره به این که نیروی زمینی ارتش همواره در مشکلات و بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ارتش تجربه خوبی در  کمک به مردم در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد و اکنون هم با به وجود آمدن بحران کرونا و موضوع آب در سیستان و بلوچستان، تا برطرف شدن مشکلات در کنار مردم عزیز این استان خواهیم بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، افزود: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع شیوع کرونا، ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد.
وی تصریح کرد: فعالیتهای نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران کرونا رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) را به همراه داشت و به پاس تلاشهای کاردرمانی این نیرو، امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش مفتخر به دریافت نشان یک شفا از سوی معظم‌له شد که این نشان ثمره تلاش تمام کارکنان و کادر درمان نزاجا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش  همچنین در دیدار با رئیس ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروی زمینی ارتش سه بیمارستان تنفسی سیار ۱۰۰ تختخوابی در شهرستانهای زاهدان، خاش و زابل احداث خواهد کرد و در حوزه بیماریابی و نیز ایجاد پست های آبی و واکسیناسیون چندین مکان را آماده می‌کند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه از بیمارستان امام علی( ع) شهر زاهدان بازدید کرد و با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم نیروی زمینی ارتش با کادر درمان دیدار و از خدمات آنها در خدمت رسانی به بیماران کرونایی تجلیل کرد.
بنابراین گزارش، از امروز تعداد ۲۰۰ نفر کادر درمانی نزاجا به شبکه بهداشت و درمان استان تا پایان کرونا مامور خواهند شد  و نیروی زمینی ارتش به ۲۰۰۰ روستای مرزی  توسط تانکرها آبرسانی میکند.

دستور فرمانده کل ارتش برای تسریع در امداد رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان

 
 
به گزارش روابط عمومی ارتش، در پی خشکسالی اخیر و شروع موج پنجم کرونا در کشور به ویژه مشکل کم آبی استان های جنوب شرقی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در ارتش، دستور داد در امداد رسانی به خواهران و برادران عزیز سیستان و بلوچستان بویژه در تامین نیاز آب، شتاب کنند.
بنا بر این گزارش، پیش از این یگانهای ارتش در حوادث و مشکلات پیش آمده برای این منطقه با احداث بیمارستانهای سیار صحرایی، کمک رسانی در سیل و دیگر حوادث، در خدمت مردم شریف استان بوده اند که با این دستور، اقدامات تکمیلی و ویژه ای برای کمک به مردم غیور و خونگرم استان شکل خواهد گرفت .

اعزام کادر درمان و تجهیزات پزشکی ارتش به استان سیستان و بلوچستان

 

 همزمان با اوج‌گیری موج پنجم کرونا در کشور، نخستین تیم پزشکی ارتش استان فارس توسط یک فروند هواپیمای ایلوشین پایگاه شکاری شهید دوران شیراز برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران با اعلام خبر فوق، گفت: برابر دستور فرمانده کل ارتش و سلسله مراتب فرماندهی و نیز هماهنگی‌های لازم با ارشد نظامی استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعزام نخستین تیم پزشکی به تعداد ۵۰ نفر اعم از پزشک متخصص، پرستار و پزشک‌یار جهت امدادرسانی به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان به وسیله یک فروند هواپیمای ایلوشین انجام شد.
وی افزود: علاوه بر اعزام کادر پزشکی ارتش در استان فارس، ۲۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل ماسک‌های سه لایه، گان و دستکش به عنوان اولین محموله کمک‌رسانی هوایی با همکاری دانشگاه پزشکی شیراز تهیه و به وسیله هواپیماهای ترابری پایگاه شهید دوران شیراز به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد .
فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران ضمن همدردی با مردم درگیر کرونا در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : سربازان ولایت‌مدار پایگاه شهید دوران با تأسی از فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و سلسله مراتب فرماندهی، آمادگی انجام مردم‌یاری و خدمت‌رسانی در هر نقطه از کشور بوده و تا ریشه‌کن شدن بیماری کرونا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند .

پاسخ ارتش به درخواست دختربچه سیستان و بلوچستانی

 

در پی انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، با توجه به شرایط بحران آب در مناطق جنوب شرق کشور و نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان به آب و همچنین انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان و محل زندگی این دختر بچه انجام شد.
پیش از این نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا دستورات لازم برای امداد رسانی به مردم این استان بویژه در تأمین آب شرب شتاب کنند.
در این راستا تیپ ۱۸۸ و ۱۵۸ نیروی زمینی ارتش روزانه پنج تانکر پنج هزار لیتری به مناطق روستایی ملا دادی بخش هیرمند شهرستان زابل خدمات آب رسانی انجام میدهند.
همچنین نیروی زمینی ارتش تانکرهای 200 لیتری آب به روستاییان این مناطق اهدا کرده است.
بنا بر این گزارش، تیپ های ۱۸۸ و ۱۵۸ نیروی زمینی ارتش همچنین، خدمات پزشکی و درمانی به مردم مناطق روستایی شهرستان زاهدان، زابل و خاش  ارائه می دهند.

اعزام تیم 50 نفری کادر درمان گردان بهداری بیمارستان شیراز به سیستان و بلوچستان

 

 رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه سیستان و بلوچستان، بیمارستان شیراز با اعزام 50 نفر کادر درمان مجرب، تمام تلاش خود را در جهت کنترل ویروس منحوس کرونا در این منطقه انجام خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز نیروی زمینی ارتش اولین بیمارستان سیار خود را در سیستان و بلوچستان بر پا می‌کند، گفت: با توجه به دستور و اوامر فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی مبنی تسریع در امداد رسانی به مردم سیستان و بلوچستان، سه بیمارستان سیار در شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل این استان، احداث و بلافاصله تیم 50 نفر از کادر درمان مجرب با تمامی تجهیزات امروز از شیراز به  سیستان و بلوچستان  اعزام خواهند شد.
وی افزود: با شعار ارتش فدای ملت در کنار مردم هستیم و با برپایی بیمارستان مجهز، به همراه کادر درمان مجرب در کنار آنها خواهیم بود تا به یاری خداوند بتوانیم شرایط موجود را تعدیل کرده و بار بزرگی را از روی دوش مردم برداریم.
امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی با اشاره به اینکه دو بیمارستان سیار دیگر در آینده‌ای نزدیک در این استان دایر خواهد شد گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در ظرف چند روز آینده این بیمارستان‌ها برپا شوند و  بلافاصله، کادر درمانی سیار و  واحد پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی در اختیار دوستان و هم‌وطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان قرار خواهد گرفت تا انشاالله بتوانیم کنترل خوبی در حوزه‌ بهداشتی و درمانی در این استان داشته باشیم.
 

رویترز به نقل از آژانس‌ مدعی شد: قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا 20 درصد

رویترز به نقل از آژانس‌ مدعی شد: قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا 20 درصد

رویترز به نقل از آژانس‌ مدعی شد که ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد بپردازد.

رویترز به نقل از آژانس‌ مدعی شد: قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا 20 درصد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا 20 درصد بپردازد.

رویترز در گزارش خود نوشت: «ایران به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) اطلاع داده که قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت رآکتور بپردازد».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: «این یک فرآیند چند مرحله‌ای است که زمان‌بر خواهد بود».

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز در پیامی در توییتر نوشت از چند منبع شنیده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد امروز گزارشی را درباره تولید اورانیوم فلزی با خلوص 20 درصد توسط ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد.

نکته قابل توجه در توییت این خبرنگار، مطلع بودن وی از روند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران است. وی در این پیام توییتری خود نوشت: «ایران در اصل قصد داشت تا به تولید سیلیساید اورانیوم در سه مرحله بپردازد اما هم اکنون این کار را به یک روند 4 مرحله‌ای تغییر داده که در آن از "یورانیل فلوراید" استفاده خواهد کرد که تکنیک متفاوتی برای تولید اورانیوم فلزی به شمار می‌آید».

آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که از اورانیوم فلزی می‌توان برای ساخت سلاح هسته‌ای هم استفاده کرد اما جمهوی اسلامی ایران تاکید کرده که صرفا با مقاصد صلح‌آمیز درصدد تولید اورانیوم فلزی است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نیز چهارشنبه گذشته در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ طی اظهاراتی عنوان کرده بود: «برخلاف آنچه گفته شده است، اورانیوم غنی شده تا سطح ۶۰ درصد و اورانیوم فلزی دارای کاربردهای مشروع غیرنظامی بوده و هیچ یک از آنها در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ممنوع نیستند». (جزئیات بیشتر)

سه کشور اروپایی همچنین ۲۷ دی ماه سال پیش در بیانیه‌ای درباره آمادگی برای تولید اورانیوم فلزی به‌ عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران «عمیقاً ابراز نگرانی» کرده و از تهران خواسته بودند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

پس از آن نیز، فرانسه، آلمان و انگلیس۲۴ بهمن با صدور یک بیانیه مشترک، تولید اورانیوم فلزی در ایران را «مایه نگرانی» خواندند و بدون اشاره به نقض عهدهای مکرر خودشان، ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کردند.

در همان روز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتر از موضع کشورهای اروپایی درباره ایران انتقاد کرد و نوشت سه کشور اروپایی برای انجام وظایف خود تحت برجام تاکنون چه کاری انجام داده‌اند؟ 

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

پس از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» دولت آمریکا مدعی تلاش برای احیای برجام شد اما با وجود برگزاری شش دور مذاکره در وین اتریش برای احیای برجام، واشنگتن حاضر به لغو تحریم‌هایی که دولت ترامپ پس از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرد نیست. از سوی دیگر، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

فرمانده تیپ ۵۵هوابرد نزاجا:تیپ ۵۵ هوابرد در تولید چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است

 
 
سرهنگ جابر آباد زردشتی با بیان اینکه تیپ ۵۵ هوابرد در تولید چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: تیپ ۵۵ هوابرد یک یگان زنده و با روحیه در نیروی زمینی ارتش است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ جابر آباد زردشتی  فرمانده تیپ ۵۵هوابرد نیروی زمینی ارتش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: تیپ ۵۵هوابرد شیراز با تقدیم شهدای بسیار زیادی در زمان هشت سال دفاع مقدس یکی از سردمداران جبهه‌های حق علیه باطل بود که بالغ بر ۸۶۰ بار جابجایی در مناطق عملیاتی را داشته و با سابقه درخشان در جنگ تحمیلی، نقش تاثیرگذاری در پیروزی‌های ارتش در عملیات ها را داشت.
وی تاکید کرد: هم اکنون نیز تیپ ۵۵ هوابرد شیراز یکی از آماده‌ترین، به‌روزترین و توانمندترین تیپ‌های نیروی زمینی ارتش است که برای هر ماموریتی در زمان و مکان‌های مختلف آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.
سرهنگ آباد زردشتی درباره تولیدات چتر و تجهیزات پروازی در تیپ ۵۵ هوابرد تصریح کرد: تیپ ۵۵هوابرد در تولید چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است و یکی از مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین فعالیت‌هایی که در این تیپ انجام می شود، تولید صفر تا صد چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد است که با بهترین چترهای خارجی رقابت می‌کنند و از بسیاری از چترهای خارجی عملکرد بهتری دارند.
وی افزود: تولید چترهای اتوماتیک تی ۱۰ به تولید انبوه رسیدند و با توانمندی متخصصین در حال حاضر، تولید چترهای تی ۱۱مکعبی  در دستور کار خود قرار داد که قطعا با آزمایش هایی که تا کنون انجام شد در آینده ی نزدیک خبرهای خوبی را در این حوزه و دستاورد  جدید خواهیم شنید . 
فرمانده تیپ ۵۵هوابرد نزاجا با اشاره به مسابقات اخیر سقوط آزاد نیروهای مسلح اظهار داشت: در مسابقات اخیر سقوط آزاد که در سطح نیروهای مسلح برگزار شد شش نفر منتخبین از کارکنان تیپ ۵۵ بودند که با چترهای تولید داخلی در مسابقه شرکت کردند و توانستند کیفیت تولیدات این تیپ را به رخ جهانیان بکشند.
وی درباره دوره‌های آموزشی تیپ ۵۵ هوابرد گفت: از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی در حال برگزاری در تیپ ۵۵ هوابرد؛ دوره‌های چتربازی است که به عنوان اولین دوره الزامی برای کارکنان تیپ ۵۵هوابرد محسوب می‌شود. افزون بر آن دوره مربی‌گری چتربازی نیز مختص کارکنان با توان ذهنی، روحی و جسمی بالا بوده که پس از گذراندن تست‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند. همچنین دوره سقوط آزاد نیز برای کارکنان نخبه و دوره خاص آمادها و بار‌ریزهای هوایی که انحصارا توسط تیپ ۵۵ هوابرد و با کمک نیروی هوایی صورت می‌پذیرد از دیگر دوره‌های آموزشی مهم این تیپ می‌باشد.
سرهنگ جابر آبادزردشتی درباره آموزش های چند مهارتی در تیپ ۵۵ هوابرد گفت: کلیه کارکنان تیپ ۵۵ هوابرد با هر رسته و جایگاهی آموزش های همگانی روش های استفاده از کلیه سلاح ها و ادوات جنگی را می‌گذرانند و تمامی پرسنل چترباز این تیپ نیز به ماشین‌های جنگی تخصص کامل دارند تا در عملیات‌های مختلف پس از فرود بتوانند ماموریت خود را به انجام برسانند.
وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل های استان فارس گفت: تیپ ۵۵ هوابرد در تمامی بلایای طبیعی و اتفاقات نابهنگام طبیعی در کنار مردم بوده و از هیچ کمکی در این راه دریغ نخواهد کرد، در روزها و هفته‌های گذشته ۲۰۰ نفر از کارکنان خدوم تیپ ۵۵ هوابرد در قالب گردان بلیات موفق به مهار آتش در کوه‌های دراک استان فارس شدند، سه گردان نیز به جنگل‌های ارسنجان اعزام شد که آنان نیز با موفقیت آتش را مهار کردند.
وی در پایان تاکید کرد: تیپ ۵۵ هوابرد یک یگان زنده و با روحیه در نیروی زمینی است که آماده هر ماموریت و کمکی به مردم عزیز ایران می‌باشد، به طوری که مردم استان فارس احساس نزدیکی و محبّت زیادی نسبت به سربازان و کارکنان تیپ ۵۵ هوابرد داشته و دارند، امیداواریم در آینده نیز به لطف خداوند متعال، بهتر از گذشته ادامه دهنده این راه پر افتخار باشیم. 

تشکیل جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)/6 دستور ستادکل برای مقابله با موج جدید کرونا

تشکیل جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)/6 دستور ستادکل برای مقابله با موج جدید کرونا

جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) برای مقابله با موج جدید کرونا برگزار شد.

تشکیل جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)/6 دستور ستادکل برای مقابله با موج جدید کرونا

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، صبح امروز جلسه قرارگاه بهداشت و درمان حضرت امام رضا(ع) با هدف کمک به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا (موج پنجم) به ریاست معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی و با حضور معاونین هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و معاونین بهداشت و درمان نیروهای مسلح تشکیل گردید.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح و اقدامات ویژه در سطح استان سیستان و بلوچستان تصمیمات زیر در دستورکار قرار گرفت:

1. کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح در  سراسر کشور موظف گردیدند با حداکثر ظرفیت نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام نمایند.

2. کلیه سازمان های نیروهای مسلح موظف شدند نسبت به فعال سازی مراکز واکسیناسیون واگذار شده به آنها و یا مراکزی که واگذار خواهد گردید در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن اقدام نمایند.

3. بیمارستان های صحرایی در سراسر کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان آماده شوند و در صورت درخواست ستادملی مقابله با ویروس کرونا با وزارت بهداشت و  درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی قرارگاه امام رضا(ع) در ستادکل نسبت به خدمت رسانی حداکثری اقدام نمایند.

4. سازمان های نیروهای مسلح به ویژه یگان های مستقر در مرزها با تمام توان نسبت به انسداد مرزهای شرقی کشور و ممانعت از  تردد غیرمجاز اتباع بیگانه برای جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته اقدام نمایند.

5. نیروهای مسلح به ویژه سازمان بسیج برای خدمت رسانی به مردم شریف ایران همچون گذشته در مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم و مرزهای شرقی از هیچ کوششی دریغ ننماید.

6. طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سرعت و ظرفیت بیشتری برای مقابله با موج پنجم کرونا به مرحله اجرا درآید.

مراسم سولو خلبانان در پایگاه هوایی همدان برگزار شد

 

با حضور فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان مراسم سولوی خلبانان این یگان برگزار شد
به گزرارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مراد بکی فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان در مراسم سلوی خلبانان جوان این یگان گفت: نیروهای انقلابی این پایگاه شهید نوژه در تمامی عرصه های عملیاتی و پشتیبانی به صورت شبانه رو در آماد گی کامل بوده و با تلاشهای مجاهدت گونه خود در حال تولید امنیت و قدرت بازدارندگی جهت اعتلای این مملکت اسلامی هستند.
گفتنی است، پرواز سولو، اولین پرواز دانش آموختگان رشته خلبانی بدون حضور استاد در هواپیما است که بعد از طی مراحل آموزش تئوری و عملی انجام می شود.

تا پایان مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در کنارشان خواهیم بود/ارتش سه بیمارستان سیار در این استان برپا می کند

 

فرمانده نیروی زمینی و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه تا پایان مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در کنارشان خواهیم بود، گفت: ارتش سه بیمارستان سیار در شهرهای زاهدان ، خاش و زابل برپا می کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای ماموریت نزاجا در این استان، گفت: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای مبارزه با بحران ایجاد شده در استان سیستان و بلوچستان به بنده مأموریت دادند که انشاءالله تا پایان کرونا و رفع بحران آب در کنار شما عزیزان باشیم.
 وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش، همواره تداعی گر شعار ارتش فدای ملت بوده است، افزود: امروز خدمت مردم عزیز سیستان و بلوجستان رسیدهایم تا عاشقانه به این عزیزان و مرزداران ولایت و کشور کمک کنیم، تا انشاءالله بحران کرونا را پشت سر بگذارند و به شرایط مطلوب بازگردند.
امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: برابر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، حفظ و حراست از مرز افغانستان و ایران به نیروی زمینی ارتش واگذار شده و ما هم اکنون با چند تیپ در مرز مستقر شدیم و به امیر سرتیپ دوم غلامعلیان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق نزاجا ماموریت دادهایم تا با به کارگیری لشکر ۸۸ زاهدان و تیپ هایی که از سایر یگان ها مستقر خواهند شد، امنیت مرز مشترک ایران و افغانستان را تامین کند.
 فرمانده میدانی مقابله با کرونا گفت: ما هم برای تامین امنیت با رویکرد محرومیت‌زدایی و تسریع در امدادرسانی به این استان آمدهایم و در کوتاه ترین زمان بعد از ابلاغ در مرز مستقر شدیم و انشاءالله تا پایان بحران در خدمت مردم فهیم سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی با اشاره به این که نیروی زمینی ارتش همواره در مشکلات و بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ارتش تجربه خوبی در  کمک به مردم در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد و اکنون هم با به وجود آمدن بحران کرونا و موضوع آب در سیستان و بلوچستان، تا برطرف شدن مشکلات در کنار مردم عزیز این استان خواهیم بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، افزود: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع شیوع کرونا، ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد.
وی تصریح کرد: فعالیتهای نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران کرونا رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) را به همراه داشت و به پاس تلاشهای کاردرمانی این نیرو، امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش مفتخر به دریافت نشان یک شفا از سوی معظم‌له شد که این نشان ثمره تلاش تمام کارکنان و کادر درمان نزاجا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش  همچنین در دیدار با رئیس ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروی زمینی ارتش سه بیمارستان تنفسی سیار ۱۰۰ تختخوابی در شهرستانهای زاهدان، خاش و زابل احداث خواهد کرد و در حوزه بیماریابی و نیز ایجاد پست های آبی و واکسیناسیون چندین مکان را آماده می‌کند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه از بیمارستان امام علی( ع) شهر زاهدان بازدید کرد و با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم نیروی زمینی ارتش با کادر درمان دیدار و از خدمات آنها در خدمت رسانی به بیماران کرونایی تجلیل کرد.
بنابراین گزارش، از امروز تعداد ۲۰۰ نفر کادر درمانی نزاجا به شبکه بهداشت و درمان استان تا پایان کرونا مامور خواهند شد  و نیروی زمینی ارتش به ۲۰۰۰ روستای مرزی  توسط تانکرها آبرسانی میکند.
 

دستور فرمانده کل ارتش برای تسریع در امداد رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان

 

 امیر سرلشکر موسوی با صدور دستور به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در ارتش، ضرورت حضور گسترده تر و تسریع در امداد رسانی به مردم سیستان و بلوچستان را ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در پی خشکسالی اخیر و شروع موج پنجم کرونا در کشور به ویژه مشکل کم آبی استان های جنوب شرقی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در ارتش، دستور داد در امداد رسانی به خواهران و برادران عزیز سیستان و بلوچستان بویژه در تامین نیاز آب، شتاب کنند.
بنا بر این گزارش، پیش از این یگانهای ارتش در حوادث و مشکلات پیش آمده برای این منطقه با احداث بیمارستانهای سیار صحرایی، کمک رسانی در سیل و دیگر حوادث، در خدمت مردم شریف استان بوده اند که با این دستور، اقدامات تکمیلی و ویژه ای برای کمک به مردم غیور و خونگرم استان شکل خواهد گرفت .