منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

لبیک نیروهای مسلح به دستور فرمانده کل قوا برای مقابله با کرونا/ آماده‌باش به ارتش، سپاه و ناجا

لبیک نیروهای مسلح به دستور فرمانده کل قوا برای مقابله با کرونا/ آماده‌باش به ارتش، سپاه و ناجا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ فرمان آماده‌باش و بسیج امکانات و ظرفیت های نیروهای مسلح و بسیج برای آرایش دفاعی جدید و نقش‌آفرینی های موثرتر در امر مقابله و حل مسئله بیماری کرونا کرونا خبر داد.

لبیک نیروهای مسلح به دستور فرمانده کل قوا برای مقابله با کرونا/ آماده‌باش به ارتش، سپاه و ناجا

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی  پیام تلویزیونی امروز مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  درباره وضعیت طغیان بیماری کرونا و معرفی آن به عنوان مسئله اول کشور و اهمیت ورود همه توان نیروهای مسلح برای کمک به مردم در این عرصه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در لبیک به دستور امروز فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و در ادامه حضور و نقش‌آفرینی های نیروهای مسلح برای کمک به دولت و ملت و ظرفیت سازی قدرتمندتر و موثرتر در صحنه مقابله با کرونا، به فرماندهان ارتش، سپاه، ناجا و سایر مجموعه های کلان نیروهای مسلح ابلاغ شد، بدون فوت وقت با ایجاد آمادگی های مقتضی، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی را دستور کار قرار دهند.

 وی افزود: مطمئناً تحقق توصیه ها و مطالبات امروز رهبر معظم انقلاب  در بکارگیری آرایش و شیوه‌های دفاعی جدید و محکم، نیازمند اصلاح الگوهای رفتاری و مدل‌های مقابله بوده و در صدد هستیم در تعامل با وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا، قاطع‌ترین و کارآمدترین شیوه ها و اقدامات را کارشناسی و عملیاتی کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی و تشدید آمادگی های بسیج در امر واکسیناسیون، بر تداوم اقدامات ارتش، سپاه و بسیج در انجام کمک های مومنانه و کمک به نهضت مواسات و احسان عمومی به اقشار و مشاغل آسیب‌دیده در عین توجه به اصل عزت، کرامت و آبرومندی تاکید کرد.

سرلشکر باقری ارتقای هم‌افزایی، هماهنگی و همراستایی اقدامات دستگاه‌ها ، نهادها و مجموعه‌های مسئول این حوزه در شرایط خطیر و خطرناک کنونی را امری ضروری قلمداد و تصریح کرد: بخش بزرگی از تمهیدات و تدابیر معطوف به رعایت کامل شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی است که در این روزها عموماً مورد غفلت جدی قرار گرفته است؛ لذا ضمن دعوت از آحاد مردم و هموطنان عزیز برای رعایت توصیه ها، آماده تصمیمات قاطع با هماهنگی و همراهی دستگاهها و نهادها و همه عوامل و مراجع صاحب نقش و مسئولیت در این زمینه بخصوص مردم هستیم.

عزاداری در اماکن سرپوشیده و راه‌اندازی دسته عزاداری از امشب ممنوع شد+فیلم

عزاداری در اماکن سرپوشیده و راه‌اندازی دسته عزاداری از امشب ممنوع شد+فیلم

طبق تصویب قرارگاه مبارزه با کرونا عزاداری در اماکن سرپوشیده و راه‌اندازی دسته عزاداری در خیابان‌ها و معابر ممنوع شد.

عزاداری در اماکن سرپوشیده و راه‌اندازی دسته عزاداری از امشب ممنوع شد+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس جلسه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا امروز برگزار و در آن تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

این تصمیمات به این دلیل اتخاذ شد که شب‌های گذشته دو هیأت در تهران و مشهد بدون رعایت دستور‌العمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری مجلس عزاداری کردند که این اقدام دو هیأت با برخورد سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی همراه شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: گزارش‌هایی از عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی از هیأت‌ها به دست ما رسیده است. ابتدا ضمن تشکر از کسانی که رعایت می‌کنند، اعلام می‌کنم عدم رعایت پروتکل‌ها آن هم در اماکن سرپوشیده ما را دچار اشکال می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو امروز پیشنهاد وزارت بهداشت این بود که از امشب مراسم در اماکن سر بسته برگزار نشود و دسته‌روی در خیابان‌ها و معابر هم ممنوع شد. همچنین این مصوبات به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت ابلاغ شد.

رحمانی فضلی با درخواست از عزاداران مبنی بر رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها گفت: برخی مجالس عزاداری در داخل خانه‌ها انجام می‌شود که با توجه به شرایط موجود بسیار خطرناک است. ما هر کاری کنیم اگر مردم ما را همراهی نکنند نمی‌

رهبر انقلاب: با اخلال در شبکه توزیع داروهای کرونا برخورد شود

 

رهبر انقلاب: با اخلال در شبکه توزیع داروهای کرونا برخورد شود/ نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: می‌شنویم داروی کرونا در داروخانه‌ها یا بیمارستان‌ها نیست یا کم است یا به زحمت به دست می‌آید اما در بازار آزاد با چند برابر قیمت هست. بایستی حتماً با مشکل اساسی در شبکه توزیع برخورد و جلوی آن گرفته شود.

رهبر انقلاب: با اخلال در شبکه توزیع داروهای کرونا برخورد شود/ نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در سخنانی تلویزیونی درباره وضعیت و طغیان بیماری کرونا، آن را مسئله اول و فوری کشور خواندند و با تأکید در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

 

 

ادامه مطلب ...

رئیسی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس معرفی کرد+سوابق

 

رئیسی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس معرفی کرد+سوابق

رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیسی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس معرفی کرد+سوابق

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

  ادامه مطلب ...

با حضور امیر سرتیپ حیدری؛ ۲۸ واحد مسکونی تیپ ۱۳۰ دلجویان افتتاح شد

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در استان خراسان شمالی، ۲۸ واحد مسکونی تیپ ۱۳۰ دلجویان را در بجنورد افتتاح کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین افتتاح طرح های عمرانی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان در بجنورد گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در کنار ولایت محوری، شایسته سالاری و عدالت محوری را نیز سر لوحه تمامی برنامه های خود قرار داده و هر اعتباری که نیروی زمینی ارتش کسب می‌کند باید ریشه در فرامین رهبری داشته باشد و در غیر این صورت باطل است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی از وظایفِ نیروهای مسلح است و نیروی زمینی توانسته با ولایتمداری و ولایت‌محوری با حضور خودش این ماموریت را جامه عمل بپوشاند.
وی مبارزه با داعش را از افتخارات ارتش عنوان کرد و گفت: این گروه تروریستی سعی داشت تا حضور در سوریه را در ایران نیز تکرار کند و این نیروهای ارتشی بودند که در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم مبارزه با داعش قرار داشتند و از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.
امیر سرتیپ حیدری افزود: هم اکنون نیز در کنار مرزبانان فداکار در مناطق مرزی غرب و شرق و شمال و جنوب کشور برای برقراری امنیت مستقر هستیم و تعیین استقرار به این معناست که ارتش همچنان هوشیار است و همه چیز را در خارج از مرزهای کشور رصد می‌کنیم.
وی ارتقای منزلت کارکنان نیروهای مسلح را از وظایف فرماندهان دانست و گفت: در نیروی زمینی ارتش طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمامی کارکنان مادامی که شاغل هستند از واحدهای مسکونی سازمانی بهره مند شوند و همچنین شرایط باید برای احداث واحدهای مسکونی شخصی نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی برای سکونت کم دارند و برنامه ریزی برای احداث این واحدها در ۲۸ شهر کشور انجام شده و به نوبت افتتاح میشود.
امیر حیدری ادامه داد: همچنانکه ارتش جمهوری اسلامی در بحران های زلزله و سیل در خط مقدم قرار دارد، در کمک به بیماران کرونایی نیز پیشقدم بوده است به طوری که هم اکنون امکانات درمانی این نیرو که ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است به همراه ۱۲ هزار کادر پزشکی و درمانی برای کمک به بیماران کرونایی به کار گرفته شده است.

قصد تعرض به هیچ کشوری را نداریم/تجهیزات ما برای دفاع از کشورمان است

 

فرمانده هوانیروز ارتش با تشریح بخشی از دستاوردهای این نیرو گفت: در واقع این تجهیزات برای دفاع از ایران اسلامی طراحی و ساخته شده است و قصد تعرض به هیچ کشوری را نداریم.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین دستاوردهای این یگان عملیاتی اظهار داشت: هوانیروز ارتش یکی از یگان‌های مهم و تحرک‌پذیر نیروی زمینی ارتش است، یگانی که با توجه به عمق راهبردی و استراتژیک کشورمان یک یگان نظامی با کارآمدی و کارایی بالا است.
وی افزود: این یگان با توجه به ماهیت خود که تجهیزات‌محور و نیروی انسانی‌محور است، دو نوع ماموریت و شرح وظایف سازمانی و فراسازمانی دارد که این دو از هم تفکیک شده است و در حال انجام آن هستیم. ماموریت‌های سازمانی ما همان کمک به اقتدار و امنیت کشورمان است و ماموریت‌های فراسازمانی نیز خدمت به سایر بخش‌های کشورمان را شامل شده که با افتخار در خدمت ملت ایران هستیم.
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: این یگان در ذات خود یک یگان تحرک‌پذیر است و تجهیزات بالگرد‌های ما طبق تدابیر سلسله مراتب فرماندهی بومی شده است. ما مولفه‌های متفاوتی در هوانیروز داشته‌ایم که یکی از آنها دستیابی به سامانه‌های دید در شب بود، سامانه‌ای که قبلا در کشورمان وجود نداشت و فقط در برخی کشور‌ها وجود داشت که این سامانه در هوانیروز ارتش بومی شده است. البته نظیر این دستاورد‌ها توسط جوانان حاصل شده که فعل «ما می‌توانیم» را با خلاقیت صرف کرده‌اند و این دانش را با خلاقیت خود به دست آورده‌اند.
امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: سامانه دید در شب باعث شده تا در دل شب و تاریکی مطلق ماموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهیم که نمود عینی آن هم در رزمایش‌های متفاوت شبانه ما اجرا شد. این دستاورد در حالی کسب شده که تا پیش از آن بالگرد‌های ما فقط می‌توانستند فاصله طلوع تا غروب آفتاب پرواز کنند. آموزش‌های مربوط به این سامانه هم به خوبی انجام شده و خلبانان جوان ما آموزش‌های خوبی را در این زمینه گذرانده‌اند.
وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش در حوزه تسلیحاتی نیز فعالیت‌های خوبی را انجام داده است. ما توانستیم سلاح‌های قدیمی و آنالوگ خود را به فناوری روز ارتقا داده ایم و موشک‌های جدید را در برد‌های متفاوت طراحی کرده و بسازیم. باید به موشک‌های بومی FIRE & FORGET ساخت داخل هم اشاره کنیم که همه این دستاورد‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان، وزارت دفاع، هوانیروز ارتش و سایر بخش‌های کشوری برای اولین بار تولید شده است.
فرمانده هوانیروز ارتش در پایان خاطرنشان کرد: بالگرد‌های هوانیروز ارتش امروز به موشک‌های FIRE & FORGET، هوشمند و نقطه‌زن مجهز شده‌اند که بازدارندگی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. در واقع این تجهیزات برای دفاع از ایران اسلامی انجام شده و قصد تعرض به هیچ کشوری را نداریم. کمک به کشور‌های اسلامی نیز طبق دستورالعمل‌های موجود را هم در دستور کار داریم.

«خبرخوب‌خوزستان» هشتگ داغ توئیتر ایران شد/ خنده‌ات شست همه غم‌ها را

«خبرخوب‌خوزستان» هشتگ داغ توئیتر ایران شد/ خنده‌ات شست همه غم‌ها را

همزمان با اقدامات جهادی گروه‌های مردمی و نظامی برای آبرسانی به مناطقی که در خوزستان درگیر تنش آبی هستند و به ثمر نشستن این تلاش‌ها، کاربران شبکه‌های اجتماعی با زدن هشتگ «خبرخوب‌خوزستان» تصاویر رسیدن آب به این مناطق را به اشتراک گذاشتند.

«خبرخوب‌خوزستان» هشتگ داغ توئیتر ایران شد/  خنده‌ات شست همه غم‌ها را

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، همزمان با اقدامات جهادی گروه‌های مردمی و نظامی برای آبرسانی به مناطقی که در خوزستان با تنش آبی درگیر هستند و به ثمر نشستن این تلاش‌ها و رسیدن آب به نقاط مختلف این استان کاربران شبکه‌های اجتماعی با زدن هشتگ «خبرخوب‌خوزستان» تصاویر رسیدن آب به این مناطق را به اشتراک گذاشتند.

در این بین اما کسانی که گویا چشم دیدن برطرف شدن مشکلات مردم خوزستان را ندارند و علاقه‌ دارند ناآرامی‌هایی که با رهبری گروهک‌های تروریستی نظیر الاحوازیه در این استان به وقوع پیوسته ادامه یابد. آنها در شبکه‌های اجتماعی همراهان خود را دعوت به بلاک کردن کاربرانی می‌کنند که تصاویر رسیدن آب به خوزستان و خوشحالی مردم را منتشر می‌کنند!

گوشه‌ای از واکنش مردم به رسیدن آب به مناطق مختلف خوزستان در ادامه آمده است.

 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند

رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) نوبت دوم واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

رهبر انقلاب نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) نوبت دوم واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب، چهارم تیر، نوبت اول واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرده بودند.

طی بیانیه‌ای؛ نمایندگان مجلس از اقدامات ارتش در مبارزه با بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان تقدیر کردند

 به گزارش روابط عمومی ارتش، سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از خدمات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان در موضوع کرونا را قرائت کرد. متن بیانیه بدین شرح است: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ورود بهنگام و با اقتدار در استان سیستان و بلوچستان، جلوه‌ای بی بدیل از حضور، اقدام و عمل راستین را به نمایش گذاشت و بار دیگر امید را بر دل‌های عاشقان این سرزمین به واسطه داشتن سربازان شایسته، پُررنگ نمود که با این اقدام، همزمان با حضور گسترده و مستمر در مرزهای شرق کشور و نمایش قدرت در مقابله با تهدیدها، همیاری و کمک به مردم رنج دیده به آیه شریفه « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» عینیت بخشیدند. در همین راستا بخشی از اقدامات نیروی زمینی ارتش در استان سیستان و بلوچستان را به سمع و نظر ملت شریف ایران رسانده و از ایشان تقدیر و تشکر می‌نماییم: -اقدامات درمانی از جمله اعزام ۵۰ نفر از کادر درمان آجا از جمله پزشک، پرستار و بهیار به مراکز درمانی نزاجا توسط هواپیماها به استان سیستان و بلوچستان -ارسال بیش از ۲۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی به عنوان اولین محموله کمک‌رسانی به منطقه زاهدان -کمک، خرید و واگذاری ۵ مخزن اکسیژن ۱۰، ۲۵ و ۳۰ تنی جهت نصب در بیمارستان‌های استان به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان -احداث بیمارستان ۶۰ تختخوابی در بیمارستان ۵۶۲ منطقه‌ای ارتش در زاهدان جهت بستری و درمان بیماران کرونایی در مدت ۴ روز و همچنین ده‌ها اقدام درمانی و عملیاتی دیگر. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، به نمایندگی از ملت بزرگ ایران اسلامی مصداق حدیث شریف «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ» از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین کلیه فرماندهان، افسران و درجه‌داران و سربازان خدوم ولایتمدار نیروی زمینی محوری ارتش قدردانی می‌نماییم و امید داریم با توکل به خدا و با عنایات خاصه حضرت ولیعصر (عج) و تحت امر فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، همواره در انجام وظایف سربازی و خدمتگذاری به میهن اسلامی موفق و منصور باشند؛ ان‌شاءالله.

مراسم تشیع امیر سرتیپ سیاوش جوادیان برگزار شد

 

مراسم تشییع و خاک سپاری امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از پیشکسوتان و فرماندهان گرانقدر سالهای دفاع مقدس صبح امروز در شهرستان مهدیشهر استان سمنان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم تشییع پیکر مطهر امیر سرتیپ سیاوش جوادیان جانشین اسبق ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از فرماندهان شاخص و عالیقدر سالهای دفاع مقدس صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دوم غلامی ارشد نظامی ارتش در استان سمنان، مقامات لشکری و کشوری ، همرزمان و مردم شهید پرور این استان برگزار شد.
بنا بر این گزارش، پیکر پاک این فرمانده ولایی پس از تشییع در گلزار شهدای مهدیشهر سمنان آرام گرفت.
آن مرحوم روز سه شنبه(29 تیر) سال جاری دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از پیشکسوتان و فرماندهان گرانقدر سالهای دفاع مقدس بود که در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی و دهها عملیات بزرگ و سرنوشت ساز حضوری موثر داشت .
وی در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده افسری ارتش شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درجه سرگردی به فرماندهی گردان ۱۵۵ لشکر ۲۸ پیاده نیروی زمینی ارتش منصوب گردید.
امیر جوادیان در شرایطی که عناصر ضدانقلاب قصد داشتند پادگان سنندج را به عنوان آخرین و تنها سد دفاعی انقلاب اسلامی در سنندج را به تصرف خود درآورند، شجاعانه مقاومت کرد و با انسجام نیروهای رزمنده داخل پادگان و اجرای راهبردهای رزمی و فنون دفاعی مختلف، مانع از نفوذ و هجوم عناصر ضدانقلاب به پادگان سنندج گردید و تنها پرچم برافراشته جمهوری اسلامی ایران در شهر سنندج را با اقتدار حفظ کرد.
وی پس از مدتی با درجه سرهنگ دومی به سمت جانشینی فرمانده لشکر ۲۸ نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در مرداد سال ۱۳۶۱ به ریاست ستاد قرارگاه عملیاتی مشترک حمزه سیدالشهداء (ع) منصوب شد و همچنین به عنوان یک افسر شجاع و دلاور در هدایت نیروهای آفندی و پدافندی ارتش و سپاه در برابر ارتش بعثی عراق نقش ممتازی بر عهده داشت.
امیر جوادیان پس از گذراندن دانشگاه فرماندهی‌ و ستاد ارتش در اواخر سال ۱۳۶۶ با درجه سرتیپ دومی به سمت‌ معاون عملیات نیروی‌ زمینی‌ ارتش منصوب گردید و با پایان جنگ تحمیلی مسئولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب را عهده دار شد.  کارنامه درخشان و لیاقت و رشادتهای متعدد و مدیریت عالی وی موجب شد با تصویب فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) به درجه سرتیپی ارتقا یابد .
سرتیپ جوادیان همچنین در سمت های حساسی از جمله معاون عملیات ستاد مشترک ارتش و جانشینی رئیس ستاد ارتش به ایفای نقش موثر خود در سطوح عالی ارتش ادامه داد.
 آن امیر سرافراز ارتش در سال 1381 به افتخار بازنشستگی نائل شد و به عنوان رئیس گروه مشاورین فرمانده کل ارتش معرفی و منصوب گردید و در سال 1388 بنا به دعوت امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی در گروه پژوهش و تدوین کتاب های تاریخ تحلیلی نقش ارتش در 8 سال دفاع مقدس نقش ارزنده ای ایفا نمود و در مدت 11 سال همکاری با این گروه تجارب ارزشمند، دانش نظامی و مشاوره های بسیار مهم و کاربردی را ارائه کرد که 4 جلد آن به چاپ رسیده و مابقی در آینده ای نردیک به چاپ خواهد رسید و در دسترس عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گذشت امیر سرتیپ جوادیان را تسلیت گفت

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پی در گذشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت امیر سرافراز ارتش اسلام، مجاهد سال های دفاع مقدس، محقق و استاد برجسته دوران ثبت و ضبط ایثار و حماسه، همرزم و برادر بزرگوارم امیر سرتیپ جوادیان عزیز، موجب تأسف و تألم شد.
این یادگار سالهای خون و حماسه، فرمانده ناجیان کردستان در آغازین روزهای انقلاب و از موثر ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس در جای جای جبهه های حق علیه باطل بود.
برکات وجودی این فرمانده ولایی در سمت و مسئولیت های خطیر وی در نیروی زمینی و مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مشهود و پابرجاست.
امیر سرتیپ جوادیان، هرگز از مجاهدت فی سبیل الله غافل نشد و روزها و سالهای عمر پر برکت خویش را به تربیت جوانان پرشور، انقلابی و مومن در ارتش اسلامی ایران، اختصاص داد.
اینجانب (به نیابت از همرزمانم در نیروی زمینی ارتش) درگذشت این مجاهد بزرگ و فرمانده دلیر ارتش اسلام را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات را خواهانم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ کیومرث حیدری