منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

کسانی که در شرایط فعلی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند یا جاهلند یا خائن

سعیدی در گفت‌وگو با فارس:

کسانی که در شرایط فعلی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند یا جاهلند یا خائن

خبرگزاری فارس: کسانی که در شرایط فعلی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند یا جاهلند یا خائن

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کسانی که موضوع مذاکره را در شرایط فعلی کشور مطرح می‌کنند یا تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و استراتژی آمریکا ندارند، یا خود را به جهالت زده‌اند و یا اینکه خائن هستند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر بدعهد بودن آمریکا و عدم امکان مذاکره با این کشور اظهارداشت: آمریکا در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب همواره بدعهدی‌های زیادی را نسبت به ما داشته و مردم ما در طول این مدت بارها آمریکا را آزموده‌اند.


  ادامه مطلب ...

۶۵ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا هنوز از آن درس نگرفته است

مقام سابق سیا:

۶۵ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا هنوز از آن درس نگرفته است

خبرگزاری فارس: ۶۵ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا هنوز از آن درس نگرفته است

مقام سابق سیا و شورای امنیت ملی آمریکا در یادداشتی با خط بطلان کشیدن بر سودای دولتمردان کشورش به تغییر نظام ایران اذعان کرد «۶۵ سال از کودتای آمریکا درایران گذشت ولی طرفداران براندازی نظام هنوز از آن کودتا عبرت نگرفته‌اند.»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، «پل پیلار» از مقام‌های اسبق سیا در یادداشتی که روز چهارشنبه در اندیشکده «آتلانتیک» منتشر شد با اشاره به نزدیک شدن سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332، به دولتمردان آمریکا توصیه کرد با عبرت گرفتن از تاریخ، در امور داخلی ایران دخالت نکنند. 

پل پیلار در عنوان این یادداشت نوشته است: «۶۵ سال گذشت ولی طرفداران براندازی نظام ایران هنوز از آن کودتا درس نگرفته‌اند»


  ادامه مطلب ...

عقب نشینی عراق از مشارکت در تحریم ایران و حذف دلار از مبادلات فیمابین

العبادیحیدرالعبادی ضمن عقب نشینی از اظهارات پیشین خود، گفت: در تحریم ها علیه ایران همراهی نمی کنیم بلکه دلار را از معادلات ارزی بین دو کشور حذف می کنیم.

نخست‌وزیر عراق روز گذشته با اعلام اینکه کشورش در مسئله ایران، تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است، عنوان کرد که از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از نخست‌وزیر عراق نوشته که دولت او تنها به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی با ایران متعهد است و نه به کل تحریم‌های آمریکا. 

 نخست‌وزیر عراق، در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت: «در مسئله ایران، تعهد ما عدم استفاده از ارز دلار در مبادلات است، نه پایبندی به تحریم‌های آمریکا.»

العبادی هفته گذشته گفته بود: عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است، اما برای محافظت از منافع ملی خود از آنها پیروی خواهد کرد که این موضع گیری، انتقاد جریان‌های مختلف سیاسی از او در عراق را به همراه داشت.

امنیت کشور را نمی‌توان به دیگران اجاره داد

اصغر محمدی مدیرکل اسبق خاورمیانه و شمال آفریقای وزارتخارجه در یادداشتی به انتقاد از گروههای محدود کننده امنیت کشور پرداخت. 

امنیت کشور را نمی‌توان به دیگران اجاره داداصغر محمدی مدیرکل اسبق خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در یادداشت منتشر شده در ماهنامه مسیر، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، به انتقاد از افراد و گروه‌هایی پرداخت که در تلاش هستند تا عناصر امنیت کشور را محدود کنند.

 متن این یادداشت به شرح زیر است:

آیا ارزیابی ما از شرایط کنونی جهان این است که جمهوری اسلامی‌ایران می‌‌تواند برای تأمین امنیت خویش، به قدرت‌های خارجی تکیه کند؟ حتی اگر بخواهیم، آیا ژئوپلیتیک ایران چنین اجازه‌‌ای را به ما می‌دهد؟

ادامه مطلب:

انتقاد از گروههای محدود کننده امنیت کشور

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در تهران! +تصاویر

۴ لکسوسی که در کشورهای ایتالیا، سوئد و روسیه اعلام سرقت شده و پس از ترخیص از گمرکات وارد ایران شده بودند، شناسایی شدند.

پلیس آگاهی تهران موفق شد ۴ دستگاه خودروی لکسوس را که پس از اعلام سرقت در ۳ کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

بر اساس این گزارش این ۴ خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، پس از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از  گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در پایتخت!+ تصاویر

ایزدی در گفت‌وگوی مشروح با فارس: اوباما هم نمی‌خواست محدودیت‌های ایران برداشته شود

ایزدی در گفت‌وگوی مشروح با فارس: اوباما هم نمی‌خواست محدودیت‌های ایران برداشته شود/ هیچ کشور عاقلی مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیرد اوباما هم نمی‌خواست محدودیت‌های ایران برداشته شود/  هیچ کشور عاقلی مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیرد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در رابطه با اظهارات اخیر «دیوید آلبرایت» گفت: این حرفها را قبلا هم افراد دیگری زده بودند و از همان ابتدا دولت اوباما و به خصوص شخص کری هدف‌شان این نبود که محدودیت‌ها بعد از 8 سال برداشته شود.

فؤاد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: از سخنان مقام معظم رهبری مشخص بود که ایران هیچ وقت مشکلی با اصل مذاکره نداشته است، چه با آمریکا و چه با کشورهای دیگر، البته  به این معنی که مذاکره یک مجموعه ابزارهایی است که کشورها برخی مواقع تشخیص می‌دهند باید از این ابزار استفاده کنند و ایران هم برخی مواقع از این ابزار استفاده کرده و برخی مواقع هم در ساعات مذاکره رکورد زده است.  ادامه مطلب ...

شلیک دو موشک «زلزال 2» به جنوب عربستان سعودی

شلیک دو موشک «زلزال 2» به جنوب عربستان سعودی شلیک دو موشک «زلزال 2» به جنوب عربستان سعودی

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد دو فروند موشک از نوع «زلزال-دو» به مناطق جیزان و نجران عربستان شلیک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش یمن از شلیک دو فروند موشک بالستیک به مناطق جنوب عربستان سعودی خبر داد.

شبکه المسیره یمن شامگاه سه‌شنبه به نقل از یگان موشک وابسته به ارتش این کشور گزارش داد که دو فروند موشک شلیک شده از نوع «زلزال ۲» بوده و به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه «جیزان» و «نجران» شلیک شده است.

یگان موشکی ارتش یمن طی یک هفته گذشته هفت موشک به سمت تاسیسات حیاتی و نظامی عربستان سعودی در دو منطقه مذکور شلیک کرده است.

بیشتر این موشک‌ها از نوع زالزل ۲ و «بدر ۱» بوده‌اند که جز موشک‌های بومی یمن است.

ارتش یمن چهارمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور را سال «موشک باران عربستان سعودی» نام‌گذاری کرده است.

پشت پرده‌های گفت‌وگوهای واشنگتن-بروکسل دیوید آلبرایت: می‌خواستیم بعد از ۸ سال محدودیت‌های ایران را دائمی کنیم

پشت پرده‌های گفت‌وگوهای واشنگتن-بروکسل دیوید آلبرایت: می‌خواستیم بعد از ۸ سال محدودیت‌های ایران را دائمی کنیم دیوید آلبرایت: می‌خواستیم بعد از ۸ سال محدودیت‌های ایران را دائمی کنیم

مدیر موسسه «علم و امنیت بین‌الملل» که رابطه نزدیکی با دولت ترامپ دارد، می‌گوید بر اساس راهبرد «اصلاح برجام» قرار بوده بعد از سر رسیدن تاریخ انقضای محدودیت‌های برجام، ایران برای ادامه اجرای این محدودیت‌ها تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید آلبرایت» مدیر موسسه «علم و امنیت بین‌الملل» آمریکا با ابراز تأسف از اینکه آمریکا نتوانست با اتحادیه اروپا درباره «اصلاح برجام» به توافق برسد و نهایتا از این توافق خارج شد، گفت بر اساس راهبرد «اصلاح» طرفین باید بعد از اجرای سفت و سخت برجام و اعمال محدودیت‌های بیشتر، هنگام انقضای سقف‌های توافق هسته‌ای، به ایران اعلام می‌کردند که همچنان باید رعایت محدودیت‌های پیشین ادامه دهد.

  ادامه مطلب ...

همتی در حاشیه جلسه هیأت دولت: سکه های پیش فروش شده با همان قیمت به تدریج تحویل داده می‌شود

همتی در حاشیه جلسه هیأت دولت: سکه های پیش فروش شده با همان قیمت به تدریج تحویل داده می‌شود  سکه های پیش فروش شده با همان قیمت به تدریج تحویل داده می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سکه های پیش فروش شده با همان قیمت به تدریج تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه سود‌های بانکی گفت: اجازه بدید برنامه ریزی‌هایی داریم انجام می‌دهیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کار اصلی تعادل بخشی ارزی ما بازار ثانویه است این بازار به تدریج عمق پیدا می‌کند. قیمت‌های این بازار برای وارد کنندگان خیلی قابل قبول نیست و به سمت کاهش ‌می‌رود ما برروی نرخ دخالت نمی‌کنیم خود صادر کنندگان باید متوجه شوند با این قیمت‌ها نمی‌توانند مردم خرید کنند.

وزن بازار بروی بازار ثانویه است و 95 و 96 درصد معاولات در این بازار است و سکه های پیش فروش شده با همان قیمت به تدریج تحویل داده می‌شود.

حکم قطعی غلامحسین کرباسچی صادر شد

غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید.

حکم قطعی غلامحسین کرباسچی صادر شد،  غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری به جرم توهین به شهدای مدافع حرم؛  محکوم گردید.

انتهای پیام/

فرمانده کل ارتش از تیپ 38 زرهی و پدافند هوایی تربت جام بازدید کرد

فرمانده کل ارتش از تیپ 38 زرهی و پدافند هوایی تربت جام بازدید کرد امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در تیپ 38 زرهی تربت جام، توان عملیاتی و میزان آمادگی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در جمع کارکنان تیپ 38 زرهی، با ابراز رضایت از نظم و انضباط موجود در این یگان، ویژگی تیپ 38 زرهی را شادابی و روحیه رزمی کارکنان خواند و افزود: صمیمیت وشادابی، انگیزه به دیگران منتقل می کند و این موضوع، ویژگی بارزی برای کارکنان این تیپ است.

وی «مناعت طبع» را از دیگر خصوصیت کارکنان تیپ 38 زرهی عنوان کرد و گفت: امروز من مناعت طبع شما را دیدم ، وظیفه دارم این خصوصیت را ارج بنهم و به حفظ، ارتقا و توسعه این خصیصه ارزشمند کمک کنم.

همچنین امیر موسوی در بازدید از پدافند هوایی تربت جام آمادگی رزمی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر صباحی فرد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) دراین بازدید‌ها فرمانده کل ارتش را همراهی می‌کردند.

عامل پیروزی در جنگ ، مردمی کردن آن توسط امام خمینی (ره) بود

معاون هماهنگ‌کننده ارتش رمز پیروزی دفاع مقدس را مردمی‌ کردن جنگ از سوی امام عنوان کرد و گفت: امام به مردم و ملت تکیه کرد.

عامل پیروزی در جنگ، مردمی کردن آن توسط امام خمینی بودامیردریادار حبیب‌الله سیاری  رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش الماس‌های درخشان و تجلیل از آزادگان ارامنه که عصر روز سه شنبه ۲۳ مردادماه در فرهنگسرای اشراق تهران اظهار کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن بنا داشت که از طرق مختلف جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد.

وی افزود: ناامنی، ترور و جنگ سه هدف و برنامه دشمن در ابتدای انقلاب بود و تا امروز ۱۷ هزار شهید ترور در جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

#ارتش ، سپاه پاسداران ، انقلاب اسلامی

تذکر به فوتبالیست معروف ایرانی برای مدل موهای جنجالی‌اش!+عکس

ازیکن مشهور ایرانی به خاطر مدل مو‌های جنجالی اش با تذکر از سوی مسئولان مواجه شد.

تذکر به فوتبالیست معروف ایرانی برای مدل موهای جنجالی‌اش+عکس مهدی قائدی مهاجم جوانتیم استقلال که این روزها در اردوی تیم ملی امید حضور دارد روز گذشته با مدل‌موهایش دوباره جنجال ساز شد.وی که تا پیش از سفر تیم امید به اندونزی ظاهری طبیعی داشت بعد از حضور در جاکارتا مدل موهای خود را به شکلی عجیب تغییر داد.

 

 

ادامه مطلب ...

بازدید امیر صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی غرب

امیر صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی غرب بازدید کردامیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) روز سه شنبه 23 مردادماه از منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی) و ایستگاه رادار شهید دستنبو (سوباشی) بازدید نمودند و با کارکنان این ایستگاه چهره به چهره دیدار کردند. در این بازدید امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد با سربازان وظیفه این یگان نیز دیدار داشتند و دستوراتی جهت برطرف نمودن مشکلات تعدادی از آن ها را صادر نمودند.

وی در این بازدید و در جمع کارکنان این ایستگاه راداری گفت: ایستگاه رادار شهید دستنبو (شهدای سوباشی) بعنوان شناسنامه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء است و مسلما تمام کارکنان پدافند به این هویت و ارزش افتخار می کنند و چه افتخاری بالاتر از این که در چنین مکان مقدسی خدمت کنیم و بحق باید هنگام ورود به این ایستگاه با وضو وارد شد این ایستگاه پر افتخار ترین ایستگاه راداری است در کشور عزیزمان چه در دوران ۸ سال دفاع مقدس و چه در حال حاضر  جاییکه ۲۰ نفر از بهترین و برجسته ترین افسران قرارگاه عاشقانه، آگاهانه و دلیرمردانه به آغوش شهادت شتافتند. امید است ادامه دهنده راه آن عزیزان باشیم.

تیم ملی امید ایران- عربستان/ دیدار شاگرد اول‌های غرب آسیا به میزبانی شرقی‌ها

تیم ملی فوتبال امید ایران در نخستین بازی خود در گروه F. بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مصاف امید‌های عربستان می‌رود.

 تیم ملی فوتبال امید ایران در نخستین بازی خود در گروه F بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مصاف امیدهای عربستان می رود.

هدف نهایی ایران و عربستان از تشکیل تیم ملی امیدشان، شکستن طلسم راهیابی به المپیک است. این ۲ تیم به ترتیب ۴۴ و ۲۴ سال از حضور در بزرگ ترین آوردگاه جهان ورزش ناکام بوده اند و به همین دلیل برای افزایش تجربه بازیکنانشان در راستای حضور قدرتمندانه در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰، با نفرات زیر ۲۱ سال به اندونزی رفته اند.

چرا شاه، بحرین را در سال 50 از ایران جدا کرد؟

یک فعال رسانه ای درباره سالروز جدا شدن بحرین از ایران در سال ۵۰ در توییتر نوشت:

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

وانمندی‌های موشکی نیر‌وهای مسلح یکی از نقاط قوت کشورمان در نبرد‌های زمینی و هوایی است؛ تقریبا تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی در دنیا،  توانمندی‌های موشکی کشورمان را عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری دشمنان این ملت می‌دانند.  ده‌ها نوع موشک با قابلیت‌های مختلف و با برد‌های گوناگون توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده و  قطعا رشد صنعت موشک کشورمان همچنان ادامه‌ خواهد داشت. 

فاتح مبین نام جدیدترین موشک ساخته شده توسط دانشمندان وزارت دفاع است که اگرچه برد آن رسما اعلام نشده است، با این وجود کارشناسان نظامی این موشک را در زمره موشک‌ها با قابلیت‌های بالا می‌دانند.

 

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

#ارتش ، وزارت دفاع - موشک فاتح مبین

فاتح آسمان و زمین را بهتر بشناسیم

5 فرمول مذاکره با آمریکا از نگاه رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: با توجه به فرمول آمریکایی‌ها در مذاکره، هر دولتی در جهان با آن‌ها مذاکره کند، دچار مشکل می‌شود مگر جهت گیری هایش با واشنگتن یکی باشد که البته دولت فعلی آمریکا حتی به اروپایی‌ها هم زور می‌گوید. در ادامه فرموا های مذاکره با آمریکا را از نگاه رهبری می خوانید:  
 
5 فرمول مذاکره به سبک آمریکایی‌ها از نگاه رهبری
 
# 5 فرمول مذاکره
 
ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم:

رهبر انقلاب فرمودند: آحاد مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس می‌کنند. یک بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و این گرانی مواد غذایی و مسکن و... روی مردم فشار می‌آورد.

کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است حضرت آیت الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشر‌های مردم از استان‌های مختلف در سخنان مهمی درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های امریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان خاطرنشان کردند: مشکلات اقتصادی و راه‌حل‌های آن معلوم است، هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشار‌ها را از دوش مردم بردارند.

مردم زیر فشار مشکلات معیشتی هستند/

به کارگیری سرباز نخبه در شرکت های دانش بنیان + فیلم

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری تسهیلات سربازیافراد فعال در شرکت‌های دانش بنیان که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام وظیفه ایران بر مبنای تأمین منابع انسانی است، گفت: نیروهای مسلح باید از بین مردم نیروی انسانی مورد نیاز خود را تأمین کنند و در راستای اجرای اصل 147 نیروهای مسلح در زمان صلح می‌توانند به کمک دولت بیایند.وی با بیان اینکه رویکرد جدیدی واردسربازی شده است، گفت: واگذاری سربازی به بخش غیر دولتی و همچنین انجام پروژه‌های علمی توسط سربازان نخبه از جمله فعالیت‌های دیگری است که ما آنها را انجام می‌دهیم.وی با اشاره به بخش‌های دیگری از تفاهم‌نامه، ادامه داد: بحث دیگر درباره افرادی بوده که قرار است در شرکت‌های دانش بنیان کار کنند و سپس بخشی از خدمت سربازی را در آنجا بگذرانند که به صورت آزمایشی 2 هزار نفر در این بخش به کار گرفته شده‌اند.

 به کارگیری سرباز نخبه در شرکت های دانش بنیان + فیلم