منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

پوتین: حمایت آمریکا از انقلاب‌های رنگی منجر به بحران امروز اوکراین شد

رئیس‌جمهور روسیه به سفیر جدید آمریکا در مسکو گفت حمایت واشنگتن از انقلاب‌های رنگی از جمله در سال ۲۰۱۴ در اوکراین منجر به بحران امروز در این کشور شده است.

پوتین: حمایت آمریکا از انقلاب‌های رنگی منجر به بحران امروز اوکراین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مراسمی در کرملین ضمن بیان این که روابط روسیه و آمریکا در بحران عمیقی قرار دارد، به «لین تریسی» سفیر جدید ایالات متحده در مسکو گفت حمایت واشنگتن از انقلاب‌های رنگی در سیاست خارجی خود از جمله در اوکراین در سال ۲۰۱۴ منجر به بحران امروز شده است. 

وی افزود مسکو از ایجاد روابط با واشنگتن بر مبنای اصول برابری و عدم مداخله در امور داخلی حمایت می‌کند. 

پوتین همچنین در خصوص روابط مسکو با اتحادیه اروپا گفت که اخیراً بدتر شده و اروپا آغازگر رویارویی با روسیه بود. 

او در دیدار با سفرای جدید ۱۷ کشور در روسیه و دریافت استوارنامه آن‌ها تاکید کرد: مسکو آماده گفت‌وگو با همه کشورها است و قرار نیست خود را منزوی کند. هیچ قصد سوء یا خصمانه نسبت به هیچ طرفی ندارد. 

رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد سفرای خارجی در گفت‌وگوهای سیاسی و مسائل بشردوستانه مشارکت داشته باشند. وی همچنین تصریح کرد روسیه انتظار دارد شرکای آن به اصول برابری در روابط دوجانبه پایبند باشند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین همچنین سفرای خارجی را از مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه مطلع کرد. 

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر در مقاله‌ای، آمریکا را مسئول سازماندهی «کودتای دولتی مسلحانه» در اوکراین در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد که به برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور وقت و روی کار آمدن دولت غربگرا در این کشور و ایجاد شکاف در آن منجر شد.

پشت پرده دادگاهی شدن ترامپ به روایت فواد ایزدی

پشت پرده دادگاهی شدن ترامپ به روایت فواد ایزدی

کارشناس مسائل آمریکا معتقد است دموکرات‌ها برای آنکه ترامپ در انتخابات درون حزبی پیروز شود، او را به دادگاه کشاندند، چرا که آن‌ها تصور می‌کنند ترامپ در مقایسه با هر فردی در آمریکا برای رقابت انتخاباتی 2024 ضعیف‌تر است.

پشت پرده دادگاهی شدن ترامپ به روایت فواد ایزدی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، نخستین دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه چهارم آوریل (۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) در ایالت نیویورک، برگزار شد. در این دادگاه که ساعت ۱۴ به وقت محلی و ساعت 22 شب به وقت تهران برگزار شد، ۳۴ فقره اتهام به رئیس جمهوری سابق این کشور وارد شد. این نخستین باری است که یک رئیس جمهور در آمریکا دادگاهی می‌شود. به گفته افرادی که در این دادگاه حضور داشتند جلسه تفهیم اتهام ۳۴ فقره جرم به ترامپ، ۵۷ دقیقه طول کشید.

۳۴ مورد اتهام ترامپ، مربوط به پول‌هایی است که وکیل او یعنی مایکل کوهن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به عنوان حق‌السکوت به دو بازیگر فیلم‌های مستهجن و یک دربان که گفته‌ می‌شود، اطلاعاتی درباره ترامپ دارد، پرداخت کرده است. این موضوع را فواد ایزدی، کارشناس ارشد مسائل آمریکا به خبرنگار توانا می‌گوید.


فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا

او می‌افزاید: در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ بود که ترامپ تلاش می‌کرد به هر نحوی که شده پیروز انتخابات شود. به همین دلیل او با پرداخت مبالغی به این سه نفر، تلاش کرد تا این افراد را به سکوت وادار کند. چرا که اگر آنها درباره کارهای مخفیانه ترامپ صحبت می‌کردند، ممکن بود روی نتایج انتخابات تأثیرگذار باشد. به همین دلیل ترامپ از طریق وکیل خود آقای کوهن، به عنوان حق‌السکوت به یک نفر از این دو نفر بازیگر فیلم‌های مستهجن ۱۵۰ هزار به نفر دوم ۱۳۰ هزار و به دربان دم در هم ۳۰ هزار دلار در آن زمان پرداخت کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در آمریکا ارتباط نامشروع جرم نیست و پول دادن به بازیگر فیلم‌های مستهجن هم جرم به حساب نمی‌آید، عنوان می‌کند: مشکلی که اکنون ترامپ پیدا کرده این است که نخست پنهانکاری کرده و دوم آنکه از طریق پرداخت ۳۴ فقره چک به وکیلش بر روی کارهای خود سرپوش گذاشته است. در واقع پولی که ترامپ به وکیل‌پرداخت کرده برای موضوعاتی غیر از حق‌الزحمه او بوده است.

پول دادن به هنرپیشه‌های فیلم‌های مستهجن در آمریکا جرم تلقی نمی‌شود

ایزدی در ادامه تصریح می‌کند: ترامپ در آن سال می‌توانست به طور شخصی پول این سه نفر را پرداخت کند، اگر چنین می‌کرد این مشکل اکنون برای او به وجود نمی‌آمد. پول دادن به هنرپیشه فیلم‌های مستهجن در آمریکا جرم تلقی نمی‌شود. اما ترامپ می‌ترسید که این افراد بروند و درباره کارهایی که او انجام داده است، صحبت کنند و این موضوع به ضرر او تمام ‌شود. در واقع مشکل فعلی ترامپ سبک پول دادن او بوده است. او برای پرداخت این پول ۳۴ بار چک کشیده است و هر چکی که او کشیده به منزله یک اتهام و جرم تلقی شده است.

این پژوهشگر مسائل آمریکا با اشاره به سیاسی بودن این دادگاه بیان می‌کند: دادگاه ترامپ با چنین جرمی یک طراحی سیاسی در آمریکا به حساب می‌آید. در آمریکا دو نوع جرم وجود دارد یک جرمی که خفیف است و شامل جریمه می‌شود و طرف به دادگاه و زندان نمی‌رود. مورد دوم شامل جرم‌های سنگین‌تر است که متهم را دستگیر می‌کنند و دادگاه تشکیل می‌شود و ممکن است فرد متهم محکوم به زندان شود.دادگاه جرم ترامپ را از نوع دوم تلقی کرده است. این در حالی است که پنهانکاری در پرداخت‌ها در دسته بندی جرم‌های سبک قرار می‌گیرد که اگر کشف شود شامل جریمه می‌شود.

وی با اشاره به نقش دموکرات‌ها درباره تشکیل این دادگاه تصریح می‌کند: دادستانی که این پرونده را پیگیری می‌کند، دادستان دموکرات نیویورک است. افرادی که در نیویورک فعالیت می‌کنند اکثراً دموکرات هستند و آلوین دراگ دادستان این پرونده با شعار پیگیری پرونده ترامپ در دادگاه، از سوی مردم رأی آورد. طرفداران ترامپ هم همین را می‌گویند که با توجه به شعار انتخاباتی این دادستان در برخورد با ترامپ در این پرونده نگاه سیاسی داشته است. البته آنها درست می‌گویند شعار انتخاباتی براگ هم همین بود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بیان می‌کند: این پرونده در آمریکا سر و صداهایی را به وجود آورده و رسانه‌ها چند روز است این موضوع را پوشش زنده می‌دهند. ترامپ خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می‌کند. او یک‌بار در انتخابات ۲۰۱۶ و بار دیگر در ۲۰۲۰ توانست در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شود. برنامه او این است که برای بار سوم در انتخابات درون حزبی پیروز شود و در رقابت‌های انتخاب رئیس‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند.

ایزدی معتقد است تشکیل این دادگاه از سوی دموکرات‌ها، جایگاه ترامپ را در میان جمهوری‌خواهان افزایش داده است و عنوان می‌کند: پس از اعلام جرم علیه ترامپ جایگاه او در میان رأی دهندگان به حزب جمهوری‌خواه افزایش پیدا کرده است. در واقع این دادگاه کمک کرد تا ترامپ آرای بیشتری در میان جمهوری‌خواهان به دست آورد. حال این سؤال پیش می‌آید که با توجه به اینکه دموکرات‌‌ها می‌دانستند برگزاری این دادگاه به نفع ترامپ تمام خواهد شد، چرا این پرونده را تشکیل دادند؟ در پاسخ باید گفت که آن‌ها فکر می‌کنند اگر ترامپ نماینده حزب جمهوری‌خواه شود، به دلیل اینکه نسبت به بایدن فرد ضعیف‌تری است، انتخابات ۲۰۲۴ به نفع دموکرات‌ها تمام خواهد شد.

دموکرات‌ها به دنبال افزایش جایگاه ترامپ در میان جمهوری‌خواهان هستند

وی اضافه کرد: دموکرات‌ها به دنبال این بودند تا جایگاه ترامپ در میان جمهوری‌خواهان افزایش پیدا کند که چنین اتفاقی هم افتاد. دموکرات‌ها می‌دانند که ترامپ در مجموع نامزد ضعیف‌تری نسبت به هر نامزد دیگری در آمریکا است. آن‌ها به دنبال نامزد ضعیف جمهوری‌خواه برای رقابت با بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ هستند به همین دلیل از پیروزی درون حزبی ترامپ حمایت می‌کنند. اگر نامزد دیگری غیر از ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه شود، معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد؛ چرا که هم وضعیت جسمی بایدن خراب است و هم سیاست‌های او جواب نداده است. به همین سبب دموکرات‌ها به دنبال نامزد ضعیف برای رقابت‌های انتخاباتی هستند و احساس می کنند که ترامپ همان نامزد ضعیف است.

وی با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام می‌گوید: اتفاقاتی که در آمریکا افتاده است، جایگاه این کشور را در سطح بین‌المللی کاهش داده است. هیچ رئیس‌جمهور سابقی در ایالات متحده درگیر پرداخت وجه به بازیگران فیلم‌های مستهجن نبوده است. سطح سیاست‌مداران آمریکایی آنقدر پایین آمده است که درگیر این موضوعات شده‌اند. رهبر معظم انقلاب دیروز (سه شنبه ۱۵ فروردین‌ماه) در سخنانی به موضوع دو قطبی‌ پیش آمده در آمریکا اشاره کردند.. اتفاقاتی که دیروز در دادگاه برای ترامپ افتاده است، سند همین وضعیت دو قطبی در آنجا است. این جامعه به قدری دو قطبی شده است که فردی مانند ترامپ، رتبه نخست را میان نامزدهای جمهوری‌خواه به دست می‌آورد. از سوی دیگر جمهوری‌خواهان به دلیل نفرتی که از دموکرات‌ها دارند، حاضر هستند از فردی مانند ترامپ حمایت کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان یادآور شد: آمریکا زمانی که در دنیا قدرتمند شد، سیاست‌مداران «استخوان‌داری» غالباً در رأس کار بودند. افراد توانمند در رأس قوه مجریه یا نهادهای دیگر این کشور قرار داشتند. اما امروز آمریکا از آن سطح به بایدن و ترامپ رسیده است که یکی وضعیت ضعیف‌تری نسبت به دیگری دارد. این موضوع نشانه افول آمریکا است. این برای نخستین‌بار است فردی که در گذشته رئیس جمهور بوده است به دلیل این موضوع سخیف اخلاقی به دادگاه برده می‌شود. البته اگر آمریکا، کشوری با وضعیت طبیعی بود، فردی مانند ترامپ نمی‌توانست وارد سیستم سیاسی آن شود.

مدیرعامل استقلال از ارسال نامه جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

مدیرعامل استقلال از ارسال نامه جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که بعد از استعفای خود برای اولین بار در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حضور یافته، در پاسخ به این سوال که آیا استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده است؟ گفت: ما ۹۰ درصد حذف شدیم، اما ده درصد شانس داریم.

او در توضیح ده درصد شانس استقلال عنوان کرد: ما یک نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتیم و توضیح دادیم که امکان ترانسفر همچین پول بزرگی را نداشتیم و اگر می‌شود کشوری را بگویید تا پول را به صورت نقد بیاوریم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این راهکار عمل خواهد کرد، گفت: ما تعطیلات نوروز را هم گفتیم و حالا این ۵۰-۵۰ است که‌ای اف سی قبول کند یا خیر. من می‌توانستم بگویم این کار مدیران قبلی است و خودم را عقب بکشم، اما به هر حال تلاشم را کردم.

فتح‌الله‌زاده همچنین اعلام کرد که استقلال در حال آپلود مدارکی است تا مانع از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه شود. به گفته او استقلال تا ۳۰ فروردین فرصت دارد و در غیر این صورت آبی‌ها یک سال از خرید بازیکن محروم خواهند شد.

البته این راهکار فتح‌الله‌زاده شاید احتمال نزدیک به صفر درصد را برای حضور در لیگ قهرمانان را پیش روی خود ببیند و بعید است که خوش‌بینی ده درصدی فتح‌الله‌زاده عمل کند.

ایران قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر را مردود اعلام کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر را مردود شمرد و تمدید ماموریت گزارشگر ویژه تحمیلی علیه ایران را محکوم کرد.

ایران قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر را مردود اعلام کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۵ فروردین ماه به قطعنامه سیاسی حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، قطعنامه پیشنهادی انگلیس و ایسلند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران امروز با ۲۳ رای مثبت، ۸ رای منفی و ۱۶ رای ممتنع در شورای حقوق بشر تصویب شد.

در همین خصوص ناصر کنعانی در واکنش به این اقدام، طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر در نشست پنجاه و دوم شورای حقوق بشر را که مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است را مردود شمرد و تمدید ماموریت گزارشگر ویژه تحمیلی علیه ایران را محکوم کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه پیشداوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه درج شده در این قطعنامه که پیش نویس آن با حمایت برخی کشورهای غربی با هدف کمرنگ کردن پیشرفت‌های حقوق بشری صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران، تهیه و تصویب شده است، آن را کاملا بی اعتبار می‌کند، افزود: نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز به مقوله حقوق بشر، خروجی بهتر از این قطعنامه نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین سوءاستفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای کسب اهداف سیاسی از سوی برخی از کشورهای عضو را عادتی ناپسند خواند و دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی از جمله در ارائه تبعیض آمیز قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر را مایه تاسف دانست. 

وی با ذکر این نکته که شورای حقوق بشر نهاد اصلی سازمان ملل متحد برای ترویج و حمایت از حقوق بشر مبتنی بر همکاری و گفت‌وگو و محلی برای گفتمان حقوق بشری در بین دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی و سایر ذینفعان است، تصریح کرد: استفاده ابزاری و سیاسی از این نهاد رویکردی است که کشورهای غربی با اتخاذ آن موجبات تضعیف اعتبار تصمیمات و قطعنامه‌های آن شده‌اند.

کنعانی همچنین گفت: آنچه طی یک دهه اخیر در قطعنامه‌های شورای حقوق بشر اتفاق افتاده، عملا اتهام زنی یک طرفه از سوی بانیان این قطعنامه و حامیان دستورکار گزارشگر ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر بنشینند، بلکه بایستی پاسخگوی جنایات خود در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورهای جهان باشند.

به گزارش فارس، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ نیز از رویکرد گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت انتقاد کرده بود.وی در سخنرانی خود در واکنش به گزارشی که گزارشگر ویژه در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به نشست ۵۲ شورای حقوق بشر ارائه کرد، اظهار داشت: ادعاهای گزارشگر ویژه در گزارش خود تکرار ادعاهای تعدادی از دولت‌های غربی و رسانه‌های آنها و گروه‌های تروریستی مستقر در کشورهایشان است که سعی می‌کنند تصورات خود را به عنوان واقعیت وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند. این در حالی است که به گواه تمام کسانی که وضعیت ایران را از درون ایران و از نزدیک دنبال می‌کنند، آنچه در رسانه‌های غربی گفته می‌شود با واقعیت‌های موجود در صحنه تفاوت چشمگیری دارد.

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در نشست مقامات عالی پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو شرکت و مواضع حقوق بشری ایران را تشریح کرد. 

جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب دیدار کردند

جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب دیدار کردند

جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب دیدار کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز(سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مدیرعامل استقلال از ارسال نامه جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

مدیرعامل استقلال از ارسال نامه جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که بعد از استعفای خود برای اولین بار در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حضور یافته، در پاسخ به این سوال که آیا استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده است؟ گفت: ما ۹۰ درصد حذف شدیم، اما ده درصد شانس داریم.

او در توضیح ده درصد شانس استقلال عنوان کرد: ما یک نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتیم و توضیح دادیم که امکان ترانسفر همچین پول بزرگی را نداشتیم و اگر می‌شود کشوری را بگویید تا پول را به صورت نقد بیاوریم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این راهکار عمل خواهد کرد، گفت: ما تعطیلات نوروز را هم گفتیم و حالا این ۵۰-۵۰ است که‌ای اف سی قبول کند یا خیر. من می‌توانستم بگویم این کار مدیران قبلی است و خودم را عقب بکشم، اما به هر حال تلاشم را کردم.

فتح‌الله‌زاده همچنین اعلام کرد که استقلال در حال آپلود مدارکی است تا مانع از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه شود. به گفته او استقلال تا ۳۰ فروردین فرصت دارد و در غیر این صورت آبی‌ها یک سال از خرید بازیکن محروم خواهند شد.

البته این راهکار فتح‌الله‌زاده شاید احتمال نزدیک به صفر درصد را برای حضور در لیگ قهرمانان را پیش روی خود ببیند و بعید است که خوش‌بینی ده درصدی فتح‌الله‌زاده عمل کند.

کارشناس صهیونیست: منطقه به نفع ایران در حال تغییر است

کارشناس صهیونیست: منطقه به نفع ایران در حال تغییر است

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای تشکیل ششمین کابینه خود متعهد شد که دو هدف اصلی را در اولویت قرار خواهد داد: مهار ایران و توسعه دایره توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در جهت آنچه صلح منطقه‌ای خوانده می‌شود. امروز بعد از گذشت یکصد روز از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به نظر می‌رسد وی در عمل به وعده هایش موفق نبوده است.

به گزارش المیادین، کارشناسان صهیونیست می‌گویند در حالی که اسرائیل غرق در بحران است و به نظر می‌رسد که توانایی عبور از بحران‌های داخلی را ندارد، اما ایران یک لحظه هم پیشرفت خود را در زمینه برنامه‌های هسته‌ای متوقف نکرده است که این، نشانه‌ای از بزرگترین ناکامی نتانیاهوست.

تامیر هایمن، رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی گفت: دستاورد‌های کابینه ناکافی است و باید افزایش یابد. کابینه اسرائیل بیشترین ضرر را از وضعیت کنونی متحمل می‌شود.

از سوی دیگر، روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های عرب خالی از تنش نیست. حملات این رژیم به فلسطینیان، تصویب قوانین نژادپرستانه و سخنان تحریک آمیز وزرای کابینه نتانیاهو باعث شده است تا موانع بر سر راه توسعه توافقنامه‌های ابراهیم افزایش یابد. نتانیاهو که توافق با امارات و بحرین و مغرب را موفقیت خود می‌داند، اکنون چشم به توافق با عربستان دوخته است. اما به گفته کارشناسان، مشکل این نیست که عربستان به دلیل سیاست‌های رژیم صهیونیستی به سوی آن حرکت نمی‌کند، بلکه مشکل این است که عربستان به سوی معضل بزرگ و راهبردی رژیم صهیونیستی یعنی ایران گام بر داشته است. این، یکی دیگر از ناکامی‌های نتانیاهوست.

 رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی افزود: منطقه به نفع ایران در حال تغییر است. من از دولت‌های منطقه خلیج فارس سخن می‌گویم که روابط دیپلماتیک با ایران را از سر گرفتند. منطقه شرق یعنی چین و روسیه هم روابط خود را با ایران بهبود بخشیده اند. درست است که ایران جزئی از غرب نیست، اما وقتی سیاست نگرش به شرق را مدنظر قرار داد، مورد استقبال گرم قرار گرفت.

 یکصد روز پیش بود که نتانیاهو تلاش کرد تا به سران کشور‌های بزرگ بقبولاند که افسار امور در دست اوست، اما امروز برخی از آن هراس دارند که کنترل امور از دست او خارج شود.

امیر سرتیپ حیدری:نیروی زمینی در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد/ به هرگونه تهاجمی پاسخ کوبنده خواهیم داد

امیر سرتیپ حیدری:نیروی زمینی در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد/ به هرگونه تهاجمی پاسخ کوبنده خواهیم داد

امیر سرتیپ حیدری:نیروی زمینی در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد/ به هرگونه تهاجمی پاسخ کوبنده خواهیم داد

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیروی زمینی در بهترین شرایط آمادگی تجهیزاتی و انسانی قرار دارد و به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهد داد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع رفاهی وزیارتی مهر ولایت ارتش در قم گفت: طرح واگذاری مسکن از امسال برای افراد دارای ۲۹ سال سابقه، سال آینده برای کارکنان دارای ۲۸ سال سابقه‌ و از ۱۴۰۳ به‌صورت بهروز انجام خواهد شد، تا همه کارکنان پیش از بازنشستگی صاحب خانه شوند.
وی همچنین از احداث ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در برخی از شهر‌ها خبر داد و افزود: سیاست ارتش بر این است که کارکنان هیچ مشکل مسکن نداشته باشند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه از آمادگی کامل نیرو‌های زمینی ارتش برای مقابله احتمالی با هرگونه تهاجم خبر داد و گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در بهترین شرایط و آمادگی تجهیزاتی و انسانی قرار دارد و به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهد داد.
امیر سرتیپ کیومرث ادامه داد: به ملت ایران اطمینان میدهیم نیروی زمینی ارتش هرگز اجازه نخواهد داد کج اندیشان نگاه چپ به این آب و خاک داشته باشد.

ارتش: هر تعرضی را نسبت به تمامیت ارضی، استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران به‌طور کوبنده پاسخ می‌دهیم

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز ۱۲ فروردین اعلام کرد: فرزندان غیور ملت ایران در ارتش هر تعرضی را نسبت به تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقدام کوبنده و به موقع پاسخ خواهد داد.

ارتش: هر تعرضی را نسبت به تمامیت ارضی، استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران به‌طور کوبنده پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، به‌مناسبت دوازدهم فروردین ماه روز «جمهوری اسلامی»، ارتش با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت و تبریک این روز بزرگ به ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی، 12 فروردین را یک دستاورد بزرگ تاریخی دانست.

در این بیانیه آمده است:

ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط کشور در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با رأی قاطع و حداکثری خود، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام مطلوب در کشور برگزیدند و با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام، "اسلامیت" و "جمهوریت" نظام سیاسی کشور را تضمین و این روز را به نقطه عطفی در تاریخ سیاسی معاصر ایران تبدیل کردند.

دوازدهم فروردین روز تبلور و تجلی اراده یک ملت بصیر و آگاه در تعیین سرنوشت خود و مبدا نظام مقدس جمهوری اسلامی است که استقلال و عزت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

دوازدهم فروردین ماه سال 1358 پشتوانه محکم جمهوریت نظام اسلامی بوده و این نظام الهی و مردمی را در چهل و چهار سال گذشته در برابر توطئه‌ها، فتنه‌‌ها و بحران‌سازی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی مصون کرده و یک الگوی بومی کارآمد در قالب مردم سالاری دینی به جهانیان ارائه کرده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت 12 فروردین، روز «جمهوری اسلامی» اعلام می‌‌دارد فرزندان غیور ملت ایران در ارتش، تحت تدابیر رهبر حکیم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) با قدرت کامل از نظام اسلامی که دستاورد ملت غیور ایران و حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن و مجاهدت خالصانه ایثارگران است، تا پای جان صیانت و نگاهبانی خواهند کرد و هر تعرضی را نسبت به تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقدام کوبنده و به موقع پاسخ خواهد داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهیم داد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی کامل نیرو‌های زمینی ارتش برای مقابله احتمالی با هرگونه تهاجم خبر داد و گفت: ما به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهد داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهیم داد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع رفاهی و زیارتی مهر ولایت ارتش در قم گفت: طرح واگذاری مسکن از امسال برای افراد دارای ۲۹ سال سابقه، سال آینده برای کارکنان دارای ۲۸ سال سابقه‌ و از ۱۴۰۳ به‌صورت به‌روز انجام خواهد شد تا همه کارکنان پیش از بازنشستگی صاحب خانه شوند.

وی همچنین از احداث ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در برخی از شهر‌ها خبر داد و افزود: سیاست ارتش بر این است که کارکنان هیچ مشکل مسکن نداشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه از آمادگی کامل نیرو‌های زمینی ارتش برای مقابله احتمالی با هرگونه تهاجم خبر داد و گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در بهترین شرایط و آمادگی تجهیزاتی و انسانی قرار دارد و به هرگونه تهاجمی در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم نیروی زمینی ارتش هرگز اجازه نخواهد داد کج اندیشان نگاه چپ به این آب و خاک داشته باشد.

نتانیاهو: به حملات ادامه می‌دهیم

نتانیاهو: به حملات ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ما به جنگ علیه «نیروهای حامی تروریسم در خارج از مرزهایمان» ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو: به حملات ادامه می‌دهیم

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز یک‌شنبه (دوم آوریل)، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از آغاز جلسه کابینه تصریح کرد که  تل‌آویو به حملاتش علیه سوریه ادامه خواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری  فلسطینی «شهاب»، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده که نتانیاهو قبل از آغاز جلسه تصریح کرده ما به جنگ علیه «نیروهای حامی تروریسم در خارج از مرزهایمان» ادامه خواهیم داد.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر گزارش داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ برکنارشده نتانیاهو نیز به این جلسه دعوت شده و در گفت‌وگوهای امروز حضور خواهد داشت.

«شبکه ۷» رژیم صهیونیستی نیز در گزارش تکمیلی اعلام کرد: گالانت نسبتاً با کمی تاخیر و پس از اظهارات نتانیاهو به خبرنگاران و خروج فعالان رسانه‌‌ای از محل جلسه، به اعضای دیگر کابینه ملحق شده است.

رسانه‌های عربی بامداد امروز از شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان حمص واقع در غرب سوریه خبر داده بودند‌. پایگاه هوایی «الضبعه» در نزدیکی روستای «الکدیر» هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته بود.

این سومین حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه در هفتاد و دو ساعت اخیر است. خبرگزاری رسمی دولت سوریه اعلام کرد که پنج نفر در این حملات زخمی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر در شرایطی به حملاتشان علیه سوریه ادامه می‌دهند که وزارت امور خارجه دمشق دو روز گذشته، ضمن تروریستی خواندن حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، تاکید کرده بود که آماده مقابله با این جنایات فاشیستی هستیم.

میدل‌ایست آی: اسرائیلی‌ها به فکر فرارند

میدل‌ایست آی: اسرائیلی‌ها به فکر فرارند

یک پایگاه خبری انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از تشدید بحران داخلی، به دنبال «ترک اسرائیل» هستند‌.

میدل‌ایست آی: اسرائیلی‌ها به فکر فرارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی انگلیسی «میدل ایست آی» اعلام کرد که اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی به اصلاحاتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کابینه می‌خواهد اعمال کند، باعث شده تا درصد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست به فکر مهاجرت باشند.

پایگاه خبری تحلیلی «عربی۲۱» درباره این گزارش نوشت: بسیاری از کسانی که به ایده ایجاد یک خانه ملی برای اسرائیل متعصب بودند، اکنون به دنبال گذرنامه دومی هستند تا به آن‌ها امکان اقامت در یک کشور غربی را بدهد، حتی با وجود آنکه نتانیاهو اعلام کرد طرح اصلاحات قضایی خود را متوقف کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: بسیاری از اسرائیلی‌ها که در فکر ترک آن هستند و هر طور که می‌خواهند ادامه می‌دهند، تیتر خبرها نمی‌شوند؛ علاوه بر این‌ها افراد دیگری هم وسوسه رفتن را دارند که اشاره‌ای به آن‌ها نمی‌شود. برخی از اسرائیلی‌ها درباره فکر رفتن‌شان به‌عنوان یک سرپیچی علنی صحبت می‌کنند، اما برای برخی دیگر این موضوع به عنوان یک موضوع خصوصی و تصمیمی باقی می‌ماند که افتخار نمی‌کنند علنی درباره آن صحبت کنند.

این در حالی است که تنها تا یک دهه پیش ترک سرزمین‌های اشغالی به عنوان اقدامی نزدیک به خیانت تلقی می‌شد. در سال ۱۹۷۶ «اسحاق رابین»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، مهاجران را به‌عنوان «جماعتی خنثی» توصیف کرد که ترجمه‌ای ضعیف از یک عبارت بدتر به زبان عبری بود‌.

رسانه‌های عبری شب گذشته و در سیزدهمین هفته تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو، گزارش دادند که بیش از ۱۷۵ هزار نفر در تل‌آویو به خیابان آمده‌اند. تصاویری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر پیدا کرده که نشان می‌دهد پلیس اشغالگر سوار بر اسب و با خشونت شدیدی تظاهرکنندگان را متفرق می‌کند‌.

تهدید کم سابقه کره شمالی به استفاده از سلاح اتمی علیه آمریکا و کره جنوبی

تهدید کم سابقه کره شمالی به استفاده از سلاح اتمی علیه آمریکا و کره جنوبی

کره شمالی در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره تاکید کرد که اگر نیروهای بازدارنده ما تاثیری نداشته باشد می‌دانیم که چگونه از سلاحهای اتمی خود استفاده کنیم.

تهدید کم سابقه کره شمالی به استفاده از سلاح اتمی علیه آمریکا و کره جنوبی

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی با تحریک آمیز خواندن رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، به سئول و واشنگتن  هشدار داد که با یک قدرت اتمی سروکار دارند.

در بیانیه کره شمالی که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده است آمده است، «آمریکا و اقمار آن باید به خاطر داشته باشند که دولتی که آنها با آن طرف هستند یک قدرت اتمی با قابلیتهای واقعی هسته‌ای است و باید بدانند که مردم و ارتش ما فقط حرف خالی نمیزنند...»

کره شمالی همچنین گفته، خیلی واضح است که اگر نیروهای بازدارنده ما تاثیری نداشته باشند چگونه از سلاحهای هسته‌ای خود استفاده خواهیم کرد.

کره شمالی در ادامه، رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی با مشارکت ژاپن در ماه مارس را محکوم کرده است.

ژاپن و کره جنوبی اخیرا با مشارکت ناو هواپیما بر اتمی «یو اس اس نیمیتز» آمریکا رزمایشی را در دریای ژاپن برگزار کردند. طبق گفته خبرگزاری یونهاپ، این رزمایش قرار است هفته آینده نیز ادامه داشته باشد. 

افزایش تنشها در شبه جزیره کره درحالیست که یک اندیشکده آمریکایی روز شنبه گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای، سطح بالایی از فعالیت در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

 تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده از تأسیسات اتمی کره شمالی، نشان از افزایش فعالیت‌ها بعد از دستور رهبر این کشور برای افزایش تولید سوخت موشک حکایت دارد.

به نوشته رویترز، این گزارش توضیح می‌دهد: «به نظر می‌رسد این تحولات منعکس‌کننده دستورالعمل اخیر کیم جونگ اون برای افزایش تولید مواد شکافت‌پذیر این کشور برای گسترش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود است».

عاملان کلاهبرداری بیش از ۱۰۰ شهروند تهرانی دستگیر شدند

عاملان کلاهبرداری بیش از ۱۰۰ شهروند تهرانی دستگیر شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمینی که تحت عنوان فروش لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد؛ افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از وی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار کرد که در فضای مجازی به دنبال خرید یک دستگاه تلویزیون برای خود بودم که یک آگهی با قیمت‌های مناسب و نسبتاً پایین مشاهده کردم و مبلغ 30 میلیون ریال جهت خرید تلویزیون به حساب آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم و هیچگونه کالایی نیز برای بنده ارسال نشد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به کارگیری فنون تجربی و علمی، سرانجام متهمین را که دو نفر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده در مجموع بیش از 30 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، افزود: متهمین پس از حضور در پلیس فتا اظهار کردند با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار و شیپور و ... به بهانه فروش لوازم خانگی مثل یخچال و تلویزیون و یا گوشی تلفن همراه و ... با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند فروش فوری، ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا و اطمینان از اصالت و تطابق داشتن با خرید خود، مبلغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت برای شخص آگهی دهنده واریز نکنید.

معظمی‌گودرزی همچنین گفت: شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن 110 یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تلفن 096380 مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.