منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

عاشقان امام زمان عج الله ببینند

عاشقان امام زمان عج الله ببینند


دعای اللهم کن لولیک الحجه... اوج دلتنگی را میرساند...

 

https://storage.tarafdari.com/contents/user131017/content-image/ymhdyj.jpg

... چه اجازه ای به ما دادند یک چیزی شبیه شرفیابی به محضر خود حضرت ولی عصر عج الله است...

یک حرف خیلی سنگین :
انگار این دعا را ما وقتی داریم میخوانیم که حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداه) به ما التماس دعا گفتند ...


دلخوشی

دلخوشی

هیچوقت دلخوشی کسی رو ازش


نگیرین این دلخوشی میتونه:


یه سلام

یه احوالپرسی

یه حواسم بهت هست

یه صدای گرم و دوستانه

و یه حس خوب باشه


دوستی ها رو دست کم نگیرین

همین........


بچه ها شوخی شوخی به گنجشک ها سنگ میزنن


ولی گنجشک ها جدی جدی میمیرن.....!!


آدما شوخی شوخی به هم زخم زبون میزنن


ولی دلها جدی جدی می شکنند.....!!!


سرلشکر باقری: مبارزه با فساد به مذاق برخی‌ها خوش نیامده است

سرلشکر باقری: مبارزه با فساد به مذاق برخی‌ها خوش نیامده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مبارزه با فساد در ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیامده در پیش گرفته شده است، گفت: نسل‌های جدید باید با فراز و‌ نشیب‌ها که با زحمت فراوان حاصل شده است، آشنا شوند.

سرلشکر باقری: مبارزه با فساد به مذاق برخی‌ها خوش نیامده است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در اولین همایش حکمرانی اسلامی، اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ انواع حکمرانی‌ها را از قبیله‌ای و طایفه‌ای تا حکمرانی بر سرزمین‌های گسترده و قاره‌ای شاهد هستیم.

وی افزود: در دوره معاصر حکمرانی بر مبنای مکاتب سرمایه داری، لیبرالیسم، سوسیالیسم و کمونیستی را شاهد بودیم و هرچند تفاوت‌هایی با هم داشتند اما یک نقطه مشترک داشتند و آن این بود که بر مبنای اوامر الهی نبودند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این میان ایده جدیدی را مطرح کرد، گفت: امام بزرگوار این پرچم را بلند کردند که بر مبنای اوامر دین اسلام می‌توان حکومتی بر مبنای اصول و اوامر الهی برقرار کرد. بر این اساس انقلاب اسلامی با نفی قدرت‌های آن زمان و شعار استقلال و نه شرقی و نه غربی ظهور کرد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آنچه بعنوان الگو وجود داشته، دوره کوتاه حکومت پیامبر اکرم(ص) و دوره کوتاه‌تر حکومت حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: بر اساس دیدگاه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه شاخص های حکمرانی اسلامی را می‌توان قانون‌مداری، پاسخگو بودن، شفافیت، کارایی و اثربخشی، مبارزه با فساد و سواستفاده از قدرت برشمرد که این مبارزه با فساد بحمدالله در این ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیاید در پیش گرفته شده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه کشور ما از نظر موقعیت در حساس‌ترین منطقه جهان واقع شده است، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب آمایش و چینش نیروهای مسلح و دکترین نحوه نبرد با دشمن و در‌کل تمام ابعاد نیروهای مسلح از خارج به ما دیکته می‌شد، که وقتی آن را بررسی میکنیم به این پاسخ می رسیم که ایران نقش جهانی‌اش مقابله با شوروی در قالب عضو پیمان سنتو و در نقش منطقه‌ای برای مقابله با عراق بوده که این نیروی مسلح توسط ۵۰ هزار مستشار خارجی اداره شده است.

وی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب انبوهی از تهدیدات و توطئه‌ها علیه آن به کار گرفته شد، عنوان کرد: با همه این تهدیدات، نیروهای مسلح که از روز اول تحت شدیدترین تحریم‌ها بودند، این تهدیدات را با پیروزی رفع کردند. صنعت دفاعی پیشرفته‌ای را که قبل از پیروزی انقلاب تقریبا در حد صفر بود سازماندهی کرد که امروز در موشکی، پهپاد، رادار، مخابرات و ... حرف‌های اساسی در سطح جهانی برای گفتن دارند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ابداع روش‌های بومی‌نبرد به طوری که از یک تک تیرانداز ما در یک جدول، مشخص است چگونه باید عملیات انجام دهد تا واحدهای عملیاتی و کلان همه چیز توسط فرزندان این کشور طراحی شده است.

سرلشکر باقری خلق یک قدرت اطلاعاتی و امنیتی که بتواند با جاسوسی ها و تهدیدات مقابله کند را دیگر ثمره انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در تشریح علل موفقیت نیروهای مسلح گفت: تبعیت از ولایت و امامین انقلاب، تلاش برای طراحی مدل بومی برای مقابله با تهدید خارجی، دل بریدن از بیگانگان و خارج، حرکت جهادی و انقلابی، دوری از یاس و نا امیدی، درس گرفتن از شکست‌ها، توسعه بازوان انقلاب برای مشغول کردن دشمن و تبدیل تجربیات ذهنی به عینی از جمله علل توفیقات نیروهای مسلح است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: البته در سایر ابعاد هم تجربه کرده‌ایم در سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد، تعلیم و تربیت و ... نیز دارای تجربه هستیم که به همراه خود موفقیت و ناکامی داشته که باید بررسی و ارزیابی شوند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب حکمرانی متعالی را مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم نظام انقلابی داشته باشیم که مجری آن هم جوانان برومند انقلابی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند.

وی‌ در پایان با بیان اینکه برای انتقال تجربه چهل سال گذشته به جوانانی که مسولیت را می خواهند بر عهده بگیرند، ایجاد مدرسه حکمرانی ضروری است، گفت: نسل‌های جدید باید با فراز و‌ نشیب‌ها و ریزه‌کاری هایی که با زحمت فراوان و تقدیم شهیدان حاصل شده است، آشنا شوند.

آصفی: اروپایی‌ها اگر از برجام هم خارج شوند اتفاقی نمی‌افتد/ فقط می‌خواهند وقت تلف کنند

آصفی: اروپایی‌ها اگر از برجام هم خارج شوند اتفاقی نمی‌افتد/ فقط می‌خواهند وقت تلف کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات گفت: اروپایی‌ها به دنبال این هستند که در قضیه برجام فقط وقت تلف کنند و این مسأله را مسؤولان جمهوری اسلامی به خوبی فهمیدند و گام چهارم نیز بسیار درست و هوشمندانه بود.

آصفی: اروپایی‌ها اگر از برجام هم خارج شوند اتفاقی نمی‌افتد/ فقط می‌خواهند وقت تلف کنند

حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجام خود اظهار داشت: اروپایی ها در مورد گام چهارم تهدیداتی می‌کنند اما نباید برای این تعهدیدات وقعی قائل شد. می‌گویند اگر ایران گام چهارم را بردارد از برجام بیرون می‌رویم.  تا الان که در برجام بوده‌اند چه گیر ایران آمده که اگر از برجام خارج شوند ما ضرر کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها اگر از برجام هم خارج شوند اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: اروپایی‌ها حتی نتوانستند یک اینستکس راه بیاندازند. معلوم بود که همین می شود. آقای برایان هوک گفت که ما از اروپایی‌ها تضمین گرفتیم که اینستکس را راه نیاندازند! وقتی اروپا نمی تواند اینستکس را راه بیاندازد چطور به آنها اعتماد کنیم؟

آصفی معتقد است که اروپایی‌ها به دنبال این هستند که در قضیه برجام فقط وقت تلف کنند و این مسئله را مسئولان جمهوری اسلامی به خوبی فهمیدند و گام چهارم نیز بسیار درست و هوشمندانه بود.

به گزارش فارس، ایران از چند روز پیش گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خود را کلید زده است. بر همین اساس غنی‌سازی در فردو با تزریق گاز UF۶ که مخزن آن چند روز قبل از سایت هسته‌ای نطنز به فردو منتقل شد، انجام می‌شود. قرار است به تدریج ظرفیت غنی‌سازی در فردو در روزهای آینده افزایش ‌یابد. با گازدهی سانتریفیوژها در فردو ظرفیت هشت هزار و ۶۰۰ سویی به ۹ هزار و ۵۰۰ سو برسد.

در حال حاضر با افزایش ظرفیت غنی‌سازی در فردو، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد به ظرفیت غنی‌سازی کشور اضافه شده است.

امدادرسانی کادر درمانی بیمارستان‌های ارتش به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی

امدادرسانی کادر درمانی بیمارستان‌های ارتش به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقیبه نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نزاجا با بیان اینکه در پی وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در مناطقی از استان آذربایجان شرقی، بیمارستان‌های منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در این استان به ویژه بیمارستان‌های مراغه و تبریز در حالت آماده باش قرار گرفتند، گفت: امروز بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش به نیرو‌های واکنش سریع تغییر ساختار داده و در کمترین زمان ممکن با یک گردان کاملا مجهز به انجام خدمات پزشکی و عملیات امدادرسانی در مناطق حادثه دیده می‌پردازند.


خودروی تانک‌بر «کیان۷۰۰» رونمایی شد.

خودروی تانک‌بر «کیان۷۰۰» رونمایی شد  تانک‌بر «کیان۷۰۰» ساخت فرماندهی تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش صبح امروز شنبه در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از این فرماندهی رونمایی شد.

این تانک‌بر با قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار و قدرت کشندگی ۲۰۰ تن، قابلیت حمل ۲ دستگاه تانک ۶۰ تنی را بر روی کشنده فوق سنگین «سلیمان-۳» دارد.

وزن تانک‌بر «کیان۷۰۰» ۱۷۷۰۰ کیلوگرم بوده و تعداد محورهای آن ۱+۳ و ۱۲ دنده است.

انتهای پیام/

توپ ۱۵۵ میلیمتری با استتار جدید رونمایی شد + عکس


در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از فرماندهی نوسازی، بهینه سازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش، توپ‌های خودکششی ۱۵۵ میلیمتری M-109 اورهال شده با استتار و رنگ آمیزی جدید به نمایش درآمد.

هم رنگ کردن با محیط اطراف در میدان رزم و دشوار کردن تشخیص این توپ برای دشمن از جمله ویژگی‌های رنگ آمیزی جدید تسلیحات نیروی زمینی ارتش است.

پیش از این و در جریان رژه ۳۱ شهریورماه نیز یک فروند تانک بازسازی شده چیفتن با استتار جدید به نمایش درآمده بود.

توپ ۱۵۵ میلیمتری با استتار جدید به نمایش درآمد

دشمنی با کوتاه آمدن ما از بین نمی‌رود/ جوانان سکان داران آینده نیروی دریایی ارتش


دشمنی با کوتاه آمدن ما از بین نمی‌رود/ جوانان سکان داران آینده نیروی دریایی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، هفدهمین دوره نظری معارف جنگ سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین مظفری نژاد رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و امیر سرتیپ آراسته رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:جوانان سکان داران آینده نیروی دریایی ارتش

پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت


پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت/ مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست   امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیرو‌های مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر اظهار کرد: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست

واکاوی عملیات شکار پهپاد در کمینگاه «مرصاد»/

روز گذشته یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در ماهشهر یک فروند پهپاد ناشناس را بر فراز این منطقه مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا ضمن تایید این خبر اظهار داشت که این پهپاد پیش از رسیدن به مراکز حساس در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته است.

موشک

ارتش همچنین فیلم کوتاهی از شلیک به سمت این پهپاد منتشر کرد که نشان می داد سامانه بکار گرفته شده در این عملیات، سامانه موشکی مرصاد بوده است.

بیشتر بخوانید: با محافظ ایرانی ماهشهر بیشتر آشنا شوید + تصاویر


المانیتور: مکانیزم جدید مبادلات بشردوستانه خزانه‌داری آمریکا تله تحریم‌های جدید ایران است

  المانیتور: مکانیزم جدید مبادلات بشردوستانه خزانه‌داری آمریکا تله تحریم‌های جدید ایران است

کارشناسان بر این باورند مکانیزم جدید اعلام‌شده از سوی خزانه‌داری آمریکا در الزام بانک‌ها برای افشای تعامل مالی قانونی با ایران جمع‌آوری اطلاعات برای اعمال تحریم‌های جدید است.

المانیتور: مکانیزم جدید مبادلات بشردوستانه خزانه‌داری آمریکا تله تحریم‌های جدید ایران است

ادامه مطلب ...

تلخ‌ و شیرین‌ روزمره‌های یک «غسال»/ از تجربه غسل شهدا تا لبخند یک جنازه!

  تلخ‌ و شیرین‌ روزمره‌های یک «غسال»/ از تجربه غسل شهدا تا لبخند یک جنازه!

چند دقیقه‌ای می‌شود که داخل سالن تطهیر هستم که «غسال» می‌گوید نترس! سنگینی بوی کافور و گرما و سخن غسال و دیدن میتی که تا ساعت‌ها پیش در جمع ما بوده و فکرش را نمی‌کرد که چون امروزی در دنیا نباشد سکوت و سردرد عجیبی را برایم به ارمغان آورده است.

تلخ‌ و شیرین‌ روزمره‌های یک «غسال»/ از تجربه غسل شهدا تا لبخند یک جنازه!

ادامه مطلب ...

کودتا در عراق در پوشش تظاهرات؛ طراحی در امارات، پول از عربستان

کودتا در عراق در پوشش تظاهرات؛ طراحی در امارات، پول از عربستان

روزنامه‌ای لبنانی تشریح کرد آنچه در عراق تحت پوشش اعتراض‌های مردمی در جریان است، طرح کودتاست که آمریکا، امارات، عربستان و طرف‌هایی در کردستان در آن نقش دارند و دو اتاق عملیات در عراق دارد.

کودتا در عراق در پوشش تظاهرات؛ طراحی در امارات، پول از عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده استان عراق جمعه (روز گذشته) صحنه برگزاری تظاهرات علیه فساد، وضعیت نامناسب معیشتی و بیکاری بود و تا پاسی از شب نیز ادامه داشت.

  ادامه مطلب ...

جزئیات تاز‌ه ای از دستگیری یک متهم اقتصادی که به اشتباه همدست سلطان سکه معرفی شده است، منتشر شد.

جزئیات تاز‌ه ای از دستگیری یک متهم اقتصادی که به اشتباه همدست سلطان سکه معرفی شده است، منتشر شد.

جزئیات تازه از دستگیری یک متهم اقتصادی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس صبح امروز خبری در خصوص بازداشت ابر مفسد حوزه سکه و دلار در رسانه ها منتشر شد.

در خبری که از سوی نیروی انتظامی منتشر شد آمده بود که فردی با هویت ج-ح با گردش مالی بیش از ۱۲ تریلیون ریال بازداشت شده است.

در این خبر آمده بود که این فرد همدست سلطان سکه بوده است و پس از دستگیری سلطان سکه رد وی شناسایی و دستگیر شده است.

حال پس از گذشت چند ساعت و با کسب اطلاع خبرنگار فارس در خصوص دستگیری این فرد اطلاعات تازه‌ای به دست آمده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده این فرد برخلاف اعلام اولیه متواری نبوده و چندین نوبت از سوی مقام قضایی احضار شده و برای بازپرسی و رسیدگی به پرونده‌اش در دادسرا حضور یافته است.

این در حالی است که مشخص شد که پرونده این فرد ربطی به سلطان سکه نداشته و یک پرونده عادی در دست بررسی بوده است.

حجم گردش حساب این فرد برخلاف اعلام پلیس ۱۲ تریلیون ریال نبوده و کمتر از این میزان بوده است.

البته این پرونده از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دنبال شده و مقام تحقیق کننده از این فرد واجا بوده است.

برکناری وزیر خارجه سعودی؛ «بن فرحان» جایگزین شد

برکناری وزیر خارجه سعودی؛ «بن فرحان» جایگزین شد

وزرای خارجه و حمل و نقل عربستان سعودی به فرمان شاه این کشور از سمتشان برکنار شدند.

برکناری وزیر خارجه سعودی؛ «بن فرحان» جایگزین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری العربیه،  «ابراهیم عبدالعزیز العساف» وزیر خارجه سعودی به فرمان ملک سلمان برکنار شد.


  ادامه مطلب ...

غیر عشق رخ دلدار غلط بود غلط

غیر عشق رخ دلدار غلط بود غلط

غیر عشق رخ دلدار غلط بود غلط

هر چه کردیم جز این کار غلط بود غلط

 

هر چه گفتیم و شنیدیم خطا بود خطا

جز حدیث لب دلدار غلط بود غلط

 

کاش اول شدمی از دو جهان بیگانه

آشنائی بجز آن یار غلط بود غلط

 

اینکه گفتند وفائی بجهان میباشد

ما ندیدیم وفادار غلط بود غلط

 

یار غمخوار وفادار بجز دوست نبود

سخن یاری اغیار غلط بود غلط

 

هوس گلشن فردوس سبک بود سبک

عشوه دنیی غدار غلط بود غلط

 

ای برادر ز من راست شنو حرف درست

هر چه جز یار و غم یار غلط بود غلط

 

(فیض) جز عشق و غم عشق دگر چیزی نیست

کار دیگر بجز این کار غلط بود غلط

شعر از (فیض کاشانی)

خوشبخت کیست؟

خوشبخت کیست؟

پادشاهی پس از این که بیمار شد، گفت:

�نصف قلمرو پادشاهی ام را به کسی می دهم که بتواند مرا معالجه کند�.
تمام آدم های دانا دور هم جمع شدند تا ببیند چطور می شود شاه را معالجه کرد،
اما هیچ  یک نتوانستند.
تنها یکی از مردان دانا گفت :
 فکر می کند می تواند شاه را معالجه کند. اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید،
پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید، شاه معالجه می شود.
شاه پیک هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد.
آن ها در سرتاسر مملکت سفر کردند،ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند.
حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد.
آن که ثروت داشت، بیمار بود.
آن که سالم بود در فقر دست و پا می زد، یا اگر سالم و ثروتمند بود، زن و زندگی بدی داشت.
یا اگر فرزندی داشت، فرزندانش بد بودند.
خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند.
آخرهای یک شب، پسر شاه از کنار کلبه ای محقر و فقیرانه رد می شد، که شنید یک نفر دارد چیزهایی می گوید:
� شکر خدا که کارم را تمام کرده ام. سیر و پر غذا خورده ام و می توانم دراز بکشم
و بخوابم! چه چیز دیگری می توانم بخواهم؟�
پسر شاه خوشحال شد و دستور داد که پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه بیاورند
و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند.
پیک ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد توی کلبه رفتند، اما مرد خوشبخت آن قدر فقیر بود که پیراهن نداشت!

ختـم قـرآن در ابـان 1398

ختـم قـرآن در ابـان 1398

 


ایام جانسوز و حزن و ماتم دهه اخر صفر را محضر مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه و تمامی شما بزرگواران منتظر تسلیت و تعزیت عرض مینماییم

 

ختـم قـرآن مبیـن در ابان ماه تـوام بـا تدبـر در آیاتــــــ

 

لطفا جهت مشارکت در این ختم بابرکت جزء انتخابیتان را اعلام بفرمایید. جزاکم الله خیرا

 

جدول ختم قرآن کریم در ادامه مطلب بسم الله...

هزینه مقابله با نیرو‌های مسلح ایران تلفات سنگین و انهدام تجهیزات است

هزینه مقابله با نیرو‌های مسلح ایران تلفات سنگین و انهدام تجهیزات است


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در بازدید از تیپ ۶۵ نیروی ویژه هوابرد ارتش (نوهد) با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح در برابر دشمنی‌ها و تهدیدات اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر این همه دشمنی و توطئه، تحریم و فشار و تهدیدات علیه کشور، مسئولیت بسیار سنگین برقراری امنیت پایدار، ایجاد و ارتقای بازدارندگی کارآمد و موثر را بر عهده دارند. اگر کشور دارای امنیت است، به خاطر همین بازدارندگی است.

هزینه مقابله با نیرو‌های مسلح ایران تلفات سنگین و انهدام تجهیزات است

او به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت و کشور ایران و تجاوزگری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: در مورد دشمنی آمریکای جنایت کار و صهیونیسم آدم کش، هیچ تردیدی در جهان وجود ندارد.