منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

منابع فرانسوی به روزنامه السفیر گفتند سفارش خرید تجهیزات جدید برای 30 هزار تروریست در سوریه توسط عربستان

منابع فرانسوی به روزنامه السفیر گفتند

سفارش خرید تجهیزات جدید برای 30 هزار تروریست در سوریه توسط عربستان

خبرگزاری فارس: سفارش خرید تجهیزات جدید برای 30 هزار تروریست در سوریه توسط عربستان

منابع فرانسوی میگویند که عربستان چندماه گذشته درخواست خرید سلاح و تجهیزات به تعداد 30 هزار نفر داده که قرار است آن را برای گروههای مسلح در سوریه ارسال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات گروههای تروریستی در جنوب حلب برای شکستن محاصره شهر، در حالی ادامه دارد که تروریست‌ها بشدت تغذیه میشوند.

اقدام جدید عربستان

السفیر به نقل از منابع فرانسوی نوشت که عربستان چند ماه پیش پیشنهاد قراردادی تسلیحاتی داده که پس از خرید، آن را به دست تروریست‌ها در سوریه برساند.

طبق این گزارش، این قرارداد شامل خرید سلاح و تسلیحات فردی به تعداد 30 هزار نفر است که قرار است با واسطه یک لبنانی در پاریس انجام شود.

السفیر افزود که عربستان طرح مناقصه آن را داده و چند کشور اروپای شرقی و چند شرکت تسلیحاتی فرانسوی، اسپانیایی و اسرائیلی از آن استقبال کرده‌اند.

چند ماه پیش نیز یک گروه تحقیقات رسانه‌ای در صوفیه پایتخت بلغارستان فاش کرد که عربستان ماهانه صدها تن سلاح و تجهیزات از صوفیه به تبوک و از آنجا به اردن منتقل میکند تا به دست گروههای مسلح در سوریه برسد (جزئیات بیشتر).

«بالکانین سایت» گزارش داده که این موسسه مسیر عبور هواپیماهای عربستانی از فرودگاه جده به فرودگاه صوفیه (پایتخت بلغارستان) و پس از آن فرودگاه تبوک (شمال عربستان) و بعد از آن سوریه را شناسایی کرده است و دریافته که عربستان به صورت ماهانه برای گروهای مسلح در سوریه سلاح می‌خرد و برای آنان ارسال میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.