منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

مواضع مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی

مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مردم قم، با اشاره به حوادث اخیر در شهرهای مختلف و ریشه ها و علل بیرونی آن، و نیز تشریح مثلث شوم توطئه و آشوب که قرارگاه خود را در همسایگی ایران تشکیل داده و به پادوهای خود فرمان آشوب و اغتشاش می دادند، فرمودند: «آمریکا منتظر ضربه ما باشد و خسارت‌ های وارده، بی ‌تقاص و دیوانه ‌بازی ‌های ترامپ، بی ‌جواب نمی ماند.»

آمریکایی ‌ها باید بدانند با بازیافت زباله ‌های فراری ضدانقلاب که اکنون دوران پیری، فرتوتی و پوسیدگی را می گذرانند، نمی توانند دنبال معرکه‌گیری نرم باشند. آمریکایی ‌ها خوب می دانند این رجزخوانی نیست و به زودی این پاسخ را دریافت خواهند کرد!

  

اینکه در این روزها ملت ایران به کرّات در برخی شهرها به میدان آمدند و شرارت دشمن را محکوم کردند و در یک مانور میلیونی، آمادگی خود را برای تنبیه اشرار نشان دادند، سطح هوشیاری و بصیرت نسل سوم و چهارم انقلاب را به روشنی نشان داد.

آمریکایی‌ها روی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری و نیز گرانی و تورم و رکود که  خودشان با تشدید تحریمها آنرا به ملت ایران تحمیل کرده اند، حساب کرده بودند. اروپایی ‌ها آنها را نصیحت کردند که به این مسائل دلگرم نباشند، اما آنها طمع کردند و وارد قمار سوم نبرد نرم علیه ایران شدند. البته اروپایی ‌ها اول وارد حمایت از اشرار نشدند اما فکر کردند کار از کار گذشته، آنها هم احمقانه وارد ماجرا شدند. امروز پس از قیام شکوهمند ملت بصیر ایران، آمریکایی ‌ها خود را یک «مالباخته سیاسی» می دانند و پروژه خود را لو رفته و سازماندهی آشوب و اغتشاش را متلاشی می بینند و هراسناک باید منتظر انتقام انقلاب بمانند.

امروز آمریکا و اذنابش در اثر بر باد رفتن آرزوی آشوب در ایران، آبرویی برایشان باقی نمانده به ویژه پس از آنکه  در شورای امنیت و نیز مجمع عمومی سازمان ملل در مورد قدس پاسخ دندان شکنی گرفتند و مزه بایکوت سیاسی از جامعه جهانی را چشیدند؛ در طرح مسئله آشوب‌ های ایران در شورای امنیت هم شکست خوردند و رسوایی خود را در کنج انزوای سیاسی دوباره تجربه کردند.

امروز دو کره فارغ از دوری و نزدیکی به آمریکا، دور یک میز نشسته و مشکلات روابط دو کشورشان و یک ملت واحد بنام کره را حل می کنند. کره شمالی با تکیه بر زرادخانه اتمی خود اعتنایی به تهدیدات آمریکا ندارد و بارها به واشنگتن پیام داده که اگر بنا به دیوانه ‌بازی باشد، چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند!

سیا، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا پس از شکست مفتضحانه اخیر آشوب در ایران، حتماً جمع‌ بندی خواهند داشت. شاید به این نتیجه رسیده و یا برسند که فریب قارون ‌های ریاض را خوردند و عوامل و عناصر خود را در تهران زودتر از موعد لو داده و به عبارتی آنها را سوزاندند.

ملاحظه: در چند سال اخیر به موازات بالا رفتن ظرفیت و توانمندی نظام در حل بحران های بزرگ منطقه ای و بین المللی، داکترین امنیتی کشور نیز تغییر محسوسی داشته و از بازدارندگی در برابر حملات احتمالی دشمن، ابتدا به دادن پاسخ مناسب و سپس تهدید در برابر تهدید و در حال حاضر به اقدام مضاعف در برابر هر گونه اقدام دشمن ارتقاء یافته و دشمنان منطقه ای و جهانی نیز بخوبی این مهم را درک کرده و به این باور رسیده اند که در برابر نظام اسلامی جرأت کوچکترین تحرکی ندارند بنابراین اکنون سه نقطه باید منتظر پاسخ ایران باشند؛ که به ترتیب عبارتند از:  ۱- واشنگتن؛  ۲- تل آویو؛  ۳- ریاض.

در حال حاضر هم آمریکایی ها و هم شرکای اروپایی و منطقه ای شان خوب می دانند که منافع زیادی در منطقه دارند که براحتی در تیررس جمهوری اسلامی و محور مقاومت قرار دارد و تقریباً مانع جدی در برابر حملات احتمالی وجود ندارد، به عنوان نمونه تنگه بسیار مهم و راهبردی باب المندب در حاشیه دریای سرخ که تحت کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد، اگر فقط چند روز بسته و یا ناامن شود، اقتصاد اروپا و غرب دستخوش نوسانات شدید شده و دچار بحران خواهند شد بحرانی که می تواند آثارش سال ها بر اقتصادهای بزرگ بماند. بنابراین استکبار جهانی قاعدتاً می بایست تهدید نظام ایران را جدی گرفته و آنرا در محاسبات آتی خود لحاظ نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.