منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس

 

 به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جلسه آگاه سازی،تبیین و تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) فرماندهی جنگال ارتش، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، به مناسبت هفته شانزدهم گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جلسه آگاه سازی،تبیین و تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی استیری، امام جمعه باقرشهر در حسینیه امام خمینی(ره) فرماندهی جنگال ارتش،  برگزار شد.
 در این مراسم حجت الاسلام استیری با اشاره به اهمیت و  نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: نقش روحانیت، تبیین کلام امام، بیانیه و سخنرانی های امام خمینی(ره) برای توده مردم بود و رابط و حلقه اتصال امام با مردم بودند.
وی نقش دیگر روحانیت را مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس خواند و افزود: .غیر از جنگ های صدراسلام که پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) در آنها حضور داشتند جنگ دیگری وجود ندارد که لفظ مقدس به آن اطلاق شده باشد، بجز دفاع مقدس که بخاطر عمل به وظیفه و مبارزه با استکبار بوده است.
حجت الاسلام استیری روحیه بخشی به رزمندگان اسلام را نقش دیگر روحانیت در دفاع مقدس بیان و تصریح کرد: روحانیت به عنوان سنگ صبور رزمندگان بود و  چنانچه شبهه ای پیش می آمد که احیاناً در عزم و اراده رزمندگان خللی وارد کند، این طلاب بودند که بابیانی زیبا و معنوی دلیل و راهنمای رزمندگان می شدند.
وی گفت: نقش تبلیغات و ترویج و پشتیبانی روحانیت در پشت جبهه ها و تاثیرگذاری معنویت در جنگ و انتقال این معنویت به سطح جامعه از دیگر وظایف روحانیت،ائمه جمعه و جماعات در دوران دفاع مقدس بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.