منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

وقتی رسانه‌های بیگانه از هر موضوعی برای شبهه‌پراکنی استفاده می‌کنند

کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

خبرگزاری فارس: کینه ضدانقلاب از رونق عزاداری‌های محرم

بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین را زیرسوال ببرند، آن‌ها در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند؛ نمونه‌هایی از آن در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

گروه شایعه تا واقعیت: ماه محرم که فرا می‌رسد، یک عده در خارج از کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از هر طریقی عزاداری در این ماه و فلسفه قیام عاشورا را زیر سوال ببرند. عده‌ای هم در داخل خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و شبهات آنان را در صفحات شخصی‌شان تکرار می‌کنند.

به طور مثال یکی از شبهاتی که این روزها به شدت در فضای مجازی به راه افتاده است، این شبهه است که «چرا مردم(مذهبی‌ها) پولشان را خرج نذری می‌کنند؟ آیا بهتر نیست این پول را به فقرا و نیازمندان کمک کنند؟»

البته عمدتا کسانی این شبهه را منتشر می‌کنند که هزینه لوازم آرایش و برندهای مصرفی شان سر به فلک می‌کشد، سالانه چند ده میلیون هزینه سفرهای خارجی‌شان می‌شود و یا  میلیون‌ها تومان خرج جشن‌های تولد، آشنایی، ماهگرد ازدواج و ... می‌شود.

از سوی دیگر این شبهه از جنس شبهاتی است که در زمان حج تمتع هم مطرح می‌شود و برخی بدون آنکه علم کافی داشته باشند، «حج  تمتع» را که واجب خداست و نشانه ای از وحدت مسلمانان جهان به شمار می‌رود را زیر سوال می‌برند. حتی در زمان پیاده‌روی اربعین نیز چنین شبهاتی شنیده می‌شود، که چرا این پول‌ها خرج نیازمندان نمی‌شود. چرا در کشور دیگر موکب می‌زنند.

در پاسخ به آن‌ها باید گفت مگر غیر از این است که جایی هم اگر نیازی به حضور مردم باشد همین جوان‌های هیاتی و مذهبی هستند که اول از همه آنجا حضور پیدا می‌کنند. اردوهای جهادی، موسسات خیریه بی‌نشان نمونه‌ای از فعالیت‌های آنان است. زلزله اخیر کرمانشاه هم نشان داد که همین صاحبان موکبان اربعین بودند که از عراق یکسره به کمک زلزله‌زدگان شتافتند اما پول‌های جمع‌آوری شده توسط عده‌ای از سلبریتی‌ها هنوز هم مشخص نیست کجا خرج شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.