منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

پوتین: حمایت آمریکا از انقلاب‌های رنگی منجر به بحران امروز اوکراین شد

رئیس‌جمهور روسیه به سفیر جدید آمریکا در مسکو گفت حمایت واشنگتن از انقلاب‌های رنگی از جمله در سال ۲۰۱۴ در اوکراین منجر به بحران امروز در این کشور شده است.

پوتین: حمایت آمریکا از انقلاب‌های رنگی منجر به بحران امروز اوکراین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مراسمی در کرملین ضمن بیان این که روابط روسیه و آمریکا در بحران عمیقی قرار دارد، به «لین تریسی» سفیر جدید ایالات متحده در مسکو گفت حمایت واشنگتن از انقلاب‌های رنگی در سیاست خارجی خود از جمله در اوکراین در سال ۲۰۱۴ منجر به بحران امروز شده است. 

وی افزود مسکو از ایجاد روابط با واشنگتن بر مبنای اصول برابری و عدم مداخله در امور داخلی حمایت می‌کند. 

پوتین همچنین در خصوص روابط مسکو با اتحادیه اروپا گفت که اخیراً بدتر شده و اروپا آغازگر رویارویی با روسیه بود. 

او در دیدار با سفرای جدید ۱۷ کشور در روسیه و دریافت استوارنامه آن‌ها تاکید کرد: مسکو آماده گفت‌وگو با همه کشورها است و قرار نیست خود را منزوی کند. هیچ قصد سوء یا خصمانه نسبت به هیچ طرفی ندارد. 

رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد سفرای خارجی در گفت‌وگوهای سیاسی و مسائل بشردوستانه مشارکت داشته باشند. وی همچنین تصریح کرد روسیه انتظار دارد شرکای آن به اصول برابری در روابط دوجانبه پایبند باشند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین همچنین سفرای خارجی را از مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه مطلع کرد. 

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر در مقاله‌ای، آمریکا را مسئول سازماندهی «کودتای دولتی مسلحانه» در اوکراین در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد که به برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور وقت و روی کار آمدن دولت غربگرا در این کشور و ایجاد شکاف در آن منجر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.