منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

جانشین فراجا: باهرگونه اخلال در نظم عمومی مقابله می کنیم

سردار رضایی با تاکید بر اینکه در انجام وظایف هیچ ملاحظه و مماشاتی نداریم، گفت: برای ما فرقی ندارد با هر گونه ناهنجاری که نظم عمومی را برهم بزند مقابله می‌کنیم.

جانشین فراجا: باهرگونه اخلال در نظم عمومی مقابله می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار قاسم رضایی جانشین فراجا امروز در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: مازندران استانی بزرگی بوده و سهم زیادی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از امنیت کشور و دفاع از حرم دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰هزار شهید مازندران سرمایه بزرگی است که نماد استان مازندران محسوب می‌شود، افزود: اگر بخواهیم مازندران را بشناسیم باید با این نماد بشناسیم.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران از جهت مسافرپذیری، تفرجگاهی و هم مکتب انقلابی استان مهمی است که الحمدالله هم مردم استان بصیر هستند و هم علمای بزرگ و هم همکاران ما در بخش‌های انتظامی فعال هستند.

رضایی با بیان اینکه سردار مفخمی در این مدت کوتاهی که منصوب شدند سکان را به‌خوبی به دست گرفتند، تصریح کرد: در استان مازندران خلائی در بحث‌های انتظامی احساس نکردیم.

وی با بیان اینکه مازندران بستر مناسبی برای اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی دارد، به این دلیل که مردم فهیمی دارد، اضافه کرد: به جهت قانون و مطالبه مردم هرجا که هنجارشکنی می‌شود نیروی انتظامی از نظر قانونی مکلف است هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله و چه به جهت اقدامات بازدارنده مسؤولیت دارد.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران به‌دلیل مسافرپذیری چه به‌صورت گذری و چه به‌صورت سکونت موقت مشخص است مستلزم کار ویژه است که این موضوع شرایط را سخت می‌کند.

رضایی با اعلام اینکه هیچ مشکل امنیتی در استان مازندران نداریم، اظهار کرد: برخی از مشکلات انتظامی از جمله وجود سلاح غیرمجاز، اتباع غیرمجاز، موادمخدر، سرقت جز دغدغه‌های جدی مردم است که هر کدام به‌نوعی در دستور کار نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور و حتی در استان مشکل جدی ما دو موضوع مهم است که انتظار داریم این مهم در شورای تأمین کشور حل شود، اضافه کرد: موضوع اول اطاله دادرسی است که خود باعث افزایش جرم‌های متعدد می‌شود.

جانشین فراجا ادامه داد: موضوع دوم عدم تناسب بین مجازات و جرم است که هم پلیس و هم دستگاه قضایی را گرفتار کرده است که به‌نوعی حقوق شهروندی آسیب وارد کرده است که باید حل شود و در این زمینه مجلس ورود پیدا کند.

رضایی بیان کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی واقعا هزینه جرم تناسبی با مجازات ندارد و همین موضوع موجب افزایش مجازات شده است.

وی با بیان اینکه این مسائل باید همه‌جانبه و چندجانبه در سطح کشور مطرح شود، تصریح کرد: واقعا حقوق شهروندی به‌دلیل تعارفات به وجود آمده آسیب می‌بیند.

جانشین فراجا با تاکید بر اینکه در انجام وظایف هیچ ملاحظه و مماشاتی نداریم، خاطرنشان کرد: برای ما فرقی ندارد هر موضعی باشد چه سارق، اشرار چه در شمال غرب، ایران مرکزی و چه بحث امنیت اخلاقی مردم باشد هدف و تکلیف ما مشخص است.

رضایی اظهار کرد: مردم استان‌های شمالی درخواست آرامش دارند و هر فردی که بخواهد اینجا هنجارشکنی کند مجموعه نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه حق مردم است که از تفرجگاه‌ها و دریا استفاده کنند، تصریح کرد: اما کسی که بخواهد حقوق مردم را رعایت نکند و هنجارشکنی کند باید آنجا به‌طور جدی ورود پیدا کنیم.

جانشین فراجا با اعلام اینکه برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم، گفت: بتوانیم این برنامه‌ها را به‌خوبی دنبال کنیم و همه جا این بستر دنبال شود تا زندگی و آرامش مردم دچار خلل نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.