منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

امیر آشتیانی: کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه از شیطنت‌ها و بحران‌آفرینی‌ها بپرهیزند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: ایران اسلامی به همت مردم بصیر و ولایتمدار خود دارای انسجام ملی و توانمندی‌های راهبردی در حوزه‌های ژئوپلیتیکی و مزیت‌های بی‌شمار است.

امیر آشتیانی: کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه از شیطنت‌ها و بحران‌آفرینی‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز (جمعه، ۲۷ مردادماه) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و مهیاشدن برای برگزاری اربعین حسینی است به محضر ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌کنم. همچنین، ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی و هفته دولت قرار داریم، یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر و یک هزار شهید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شهیدان نامجوی فکوری و چمران سه وزیر شهید دفاع را گرامی می‌داریم.

امیر آشتیانی گفت:‌ یکی از مولفه‌های قدرت ملی توان نظامی و سازه دفاعی امنیتی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه‌های مختلف احراز کرده، صاحب قدرت است. البته قدرت واقعی که قدرت متکی به خداوند تبارک و تعالی است. در مقابل، دشمنان ما در بحران‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی به سر می‌برند و در نهایت استیصال و درماندگی قرار دارند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به همت مردم بصیر و ولایتمدار خود دارای انسجام ملی و توانمندی‌های راهبردی در حوزه‌های ژئوپلیتیکی و مزیت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری، صاحب اقتدار و نفوذ است و توانمند در ایفای نقش موثر در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی.

وزیر دفاع در ادامه سخنانش با بیان اینکه توصیه و هشدار ما به کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه، پرهیز از شیطنت‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و بحران آفرینی‌ها است، تصریح کرد: چرا که هر اقدام جاهلانه آن‌ها در اساس به ضرر خودشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و ثبات در منطقه و اقسی نقاط جهان است و ما مخالف هرگونه جنگ و خشونت در جهان هستیم.

وی ادامه داد: در دنیای امروز دستیابی به صلح و امنیت پایدار تنها در گرو قدرت توان و اقتدار دفاعی است.

امیر آشتیانی، از وزارت دفاع به عنوان یک نهاد قابلیت آفرین در سطح ملی و دفاعی یاد کرد و افزود: این نهاد خلق‌کننده مزیت‌های راهبردی برای کشور، ضمانت کننده و پشتیبان قدرت بازدارندگی است؛ آن هم بازدارندگی موثر قابل اطمینان و پایدار.

وی ادامه داد: امروز توانمندی‌های ما در بخش‌های موشکی، پدافند هوایی، رزم هوایی، رزم دریایی، رزم زمینی، توان فضایی، دفاع بیولوژیک، دفاع سایبری، جنگ شناختی، جنگ الکترونیک و سایر حوزه‌ها و همچنین کمک‌های علمی و فناورانه به دیگر بخش‌های کشور ما را در تحقق اهداف توسعه پایدار، بی‌بدیل و انکارناپذیر یاری رسانده است.

وزیر دفاع گفت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد فضای رقابت، رشد و بالندگی برای جوانان، نخبگان و استعدادهای مومن و خلاق، اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم، بومی‌سازی و داخلی‌سازی و رفع گلوگاه‌های فناورانه صنعتی، کاهش آثار تحریم و ارزآوری بخش دیگری از دستاوردهای ما در این حوزه است.

وی افزود: بر این اساس، به فضل الهی و در فضای آکنده از همدلی مجاهدت و ایثار در ارکان نظام اعم از دولت خدمتگزار و صادق، مجلس انقلابی و قوه قضاییه و تعامل سازنده نیروهای مسلح با نهادها و مجموعه‌های کشور در خدمت رسانی و عشق به مردم، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های به دست آمده را به حدی جهشی و پرشتاب کرده است که علاوه بر تامین نیازهای نیروهای مسلح صنایع بخش خصوصی و دولتی را هم از ثمره و دستاوردهای بزرگ پدید آمده آن برخوردار کرده است.

امیر آشتیانی در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: وزارت دفاع در چارچوب دکترین دفاعی و اصل سلطه ناپذیری نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا و دوراندیشی‌های معظم‌له در حوزه دفاعی امنیتی و در قالب برنامه‌های مدون و نظاممند مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌ها با شناخت و تحلیل محیط راهبردی کشور اقدامات موثری را انجام داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.